SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Chevrolet Volt model 2016 - oficjalnie hybrydowy ;)

highend - 2014-10-29, 21:01
Temat postu: Chevrolet Volt model 2016 - oficjalnie hybrydowy ;)
http://www.greencarreport...-engine-details

większy silnik spalinowy!
większe zużycie paliwa!

oficjalnie silnik spalinowy napędza koła samochodu...

To jest właśnie GM, GM who killed electric car.

Artykuł rozpisuje sie o silniku spalinowym w tym .... pseudo elektrycznym samochodzie.

Owszem - piszą tam też, że ma być większa (o 20%) bateria.
Bez opcji szybkiego ładowania DC, GM twierdzi, że to niepotrzebne.

:) ot prawdziwy "godny" następca GM EV1

GM! GM ! SHAME ON YOU !

LeafOK - 2015-01-13, 21:09

GM tez przedstawilo tez koncept Bolt EV o zasiegu 200 mil 320 km co prawda koncept i malo szczegolow ale jest to cos co pozwoliloby mnie wrocic do EV, Leaf mial za malo zasiegu
RaveN - 2015-01-13, 21:55

LeafOK, hej! Dawno Cię nie było na forum, odwiedzasz nas jeszcze? ;)
LeafOK - 2015-01-14, 19:04

Oczywiscie ze tak, wszystkiego najlepszego w nowym roku. Chyba miesiac temu bylem bardzo bliski do klejnej proby z Leaf. Jedyny powod ze go nie kupilem to fakt ze jest mi bardzo ciezko pozbyc sie dwoch Civic CNG. Obnizka ropy spowodowala ze benzyna jest tansza niz cng a w zwiazku z tym jest ciezko sprzedac samochody napedzane naturalnym gazem.Podoba mi sie to co sie dzieje z EV, jest nadzieja ze moim nastepnym samochodem bedzie albo Leaf 2 albo Bolt. Podoba mi sie tez Volt 2 a to z powodu ze moja podroz do pracy sie wydluzyla do 120 km i w ciagu kilku miesiecy bedzie w sprzedazy.
KGB - 2015-01-20, 01:05

Cytat:
większy silnik spalinowy!
większe zużycie paliwa!

oficjalnie silnik spalinowy napędza koła samochodu...

to ze spalinowk zapedza kola to dobrze,
ale powiekszanie silnika spalinowego, to droga w dobrym kierunku, ale niestety przeciwnym do dobrego zwrocie

highend - 2015-01-20, 18:31

KGB napisał/a:
Cytat:
większy silnik spalinowy!
większe zużycie paliwa!

oficjalnie silnik spalinowy napędza koła samochodu...

to ze spalinowk zapedza kola to dobrze,
ale powiekszanie silnika spalinowego, to droga w dobrym kierunku, ale niestety przeciwnym do dobrego zwrocie


KGB nie pij tyle, ja w ogóle nie rozumiem co napisałeś ;)

KGB - 2015-01-20, 18:35

opis techniczny,
dla Ciebie mam w takim razie prostsza wersje humanistyczna :
powinni zmniejszac silnik spalinowy ,a nie go powiekszac

LeafOK - 2015-02-26, 21:15

KGB napisał/a:
opis techniczny,
dla Ciebie mam w takim razie prostsza wersje humanistyczna :
powinni zmniejszac silnik spalinowy ,a nie go powiekszac


Cytat:
Chevrolet says overall fuel economy for the 2016 Volt is 41 mpg, up from the previous 37 mpg EPA combined rating. The new Volt is also expected to earn an electric-efficiency rating of 102 MPGe, compared with the 98 MPGe for the outgoing Volt.

wiekszy silnik ale na regularna benzyne i bardzie oszczedny, czyli wiekszy nie jest koniecznie mniej ekonomiczny

highend - 2015-10-03, 08:46

Widzieliscie reklamy Volta 2016 uderzajace w Priusa i Leafa?
Troche nieladnie z leafem.
Zasieg 50mil na samym pradzie niezle...
Jakby sie dalo szybko naladowac z 3 faz to moze byc nawet hit :)

YANNOSICK - 2015-10-03, 09:45

Szybkie ładowanie w aucie z extenderem nie ma sensu. Szybkie ładowarki są drogie i nikt by z tego nie korzystał skoro kontynuowanie jazdy na benzynie będzie tańsze. Sam często staję przed dylematem czy spędzić dwie godziny w knajpie ładując auto czy kontynuować podróż na benzynie. Zazwyczaj mi się nie spieszy więc ładuję ale nie każdy ma tak spokojny tryb życia...

Co do reklam to GM pojechał po bandzie. Wytykając ewidentne wady konkurencji ryzykuje odwetem. Ani Volt ani Bolt nie są ideałami więc jeżeli Toyota odbije piłeczkę to może być ciekawie. Nie zmienia to jednak faktu, że Volt jest lepszym autem niż wskazani rywale.

highend - 2015-10-03, 10:50

Volt jest lepszy niż Prius PlugIn - tu się zgodzę
ale lepszy czy Leaf? Nie - jest inny.

Leaf jest autem 100% elektrycznym, a Volt nie :)

ale nieważne, co do szybkiego ładowania - drogie?
Taki Renault ZOE ładuje się z 3 faz 400V, Tesla też potrafi.
Mi chodzi o taką ładowarkę pokładową

Leaf tutaj kuleje - ledwo w nowszym modelu dali 6.6kW (wciąż za mało).

Chodzi mi o ładowanie się tak z 11kW ze słupków nie-Chademo.
Nie chodzi mi aby Volt miał port CHADEMO, ale aby miał mocniejszą ładowarkę pokładową, a nie tylko standardowe 3.3kW.
To by pomogło ludziom jeździć więcej na prądzie, a przeciez o to chodzi.

Bo na benzynie taniej na pewno nie będzie ;)

Więc jeśli VOLT AD 2016 ma nadal tylko 3.3kW max - to strzał w stopę IMHO i promowanie jeżdżenia na benzynie.

YANNOSICK - 2015-10-03, 13:23

Rozumiem.
Pisząc o drogich ładowarkach miałem na myśli fakt, że ładowanie z szybkich ładowarek (np. przy autostradach w NL czy F) jest koszmarnie drogie. Naładowanie Ampery do pełna kosztowałoby równowartość 5 litrów benzyny więc na spaliniaku pojadę taniej, dalej i bez zwłoki. Ampera ładuje się w 2 godziny ze zwykłego słupka i choć perspektywa ładowania w 45-60 minut jest bardzo kusząca to nie sądzę aby był to decydujący czynnik przy zakupie auta. Co innego w autach wyłącznie elektrycznych gdzie nie ma opcji kontynuowania podróży z rozładowaną baterią...
Bateria Volta jest zapewne mniejszej pojemności niż w autach wyłącznie elektrycznych więc ładowanie powinno być krótsze nawet przy 3,3 czy jak niektórzy zmierzyli 3,6 kW.
Ja nie kupię raczej Volta'16 bo mam zamiar zajeździć Amperę do końca ale będę mu kibicował.
Czy ktoś wie czy w nowym Volcie będą tryby jazdy do wyboru? W tej chwili jest to opcja zarezerwowana dla Ampery ale skoro Opel nie jest zainteresowany tworzeniem Ampery 2 na bazie Volta 2 to czy wypasy dotąd niedostępne w Volcie trafią do nowego modelu Volta?

Notoco - 2015-10-04, 01:07

highend napisał/a:
Volt jest lepszy niż Prius PlugIn - tu się zgodzę



Niech to nie zabrzmi jak zachwalanie tego czym jezdze ale mam dosc dobre porownaine ampery i plugina.
Jesli chodzi o jakosc to Toyota bije ampera o conajmniej dekade. Kolega z oplem widuje serwis raz na kwartal i juz mial dwie powazne usterki (raz byl na lawecie)
Komfort w amperze daleki od idealu - zwieszenie twardsze niz toyoty i co za tym idzie mniej komfortowe. Oboje stwierdzilismy po przejazdce (nie) swoimi autami.
Wibracje od silnika w Amperze jak na wyzszej klasy auto sa dalekie od idealu.
Ekonomia 7 litrow ampery przeciw 4,6 toyoty ... na samej benzynie
Wiem ze cizko porownac ale na trasie 1000km przy ciezkiej nodze toyota spalila 5.1 Ampera spalla 8,7l !
Na Krotkich trasach do 100km Ampera bije toyote z 1,5 l/100

4 miejsca Ampery przeci 5 toyoty i bagaznik takze wiekszy w toyocie
Jedynie czego zazdroszcze to zasiegu na EV ale ja i tak robie srednio 400-500 km dziennie wiec bez paliwa ani rusz.
Jak tylko GM poprawi bledy i niedociagniecia.. to kto wie .. moze zawojuja rynek.
Jak tylko cena nie bedzie zaporowa to moze sie skusze?

Ale nie zapominajmy nowa gen toyoty tez wychodzi w tym roku - konkurencja nie spi
Juz zapisalm sie na lisci do jazdy testowej w grudniu :)

highend - 2015-10-04, 09:35

400-500km dziennie? Mieszkasz w tym aucie? To może rozważ Teslę ? :)
W sumie ja tez zrobiłem z 7000km w ciągu 6 dni (dwa wyjazdy), ale to okazjonalnie/zarobkowo - a nigdy na codzień (plecy by mi umarły)

Porównałem nowego Volta ad 2016 do najnowszej Toyoty Prius.

Na korzyść Volta:
- dużo większy zasięg na prądzie
- wygląd (!!!!)

Co do reszty (jakość, usterkowość, spalanie na benzynie) - to nie wiem :) Porównałem tylko pod kątem jazdy na prądzie głównie. Poza tym Volt 2016 ma 5 miejsc i wygląda jak auto, a nie jak dziwoląg (nowy Prius)

Lolek electric - 2015-10-05, 07:26

Pojęcie "usterkowość" Priusa nie dotyczy. Na 70 tysięcy km raz wymieniałem jedną żarówkę i teraz przed zimą zamierzam wymienić trzeci raz olej. A i raz złapałem gumę ale to był problem z wyrwą w jezdni a nie z samą oponą. L
PS I chyba wymienię akku 12 V, w końcu już ma chyba szósty rok.

Notoco - 2015-10-05, 10:11

Osobiscie podoba mi sie idea Powertrain z Volta/Ampery
Moze druga generacja poprawi dotychczasowe niedociagniecia.
Zwiekszenie silnika wbrew pozorom nie koniecznie bedzie wiazalo sie z wiekszym spalaniem.
Prace silnika dobierze sie do lepszego punktu pracy i spalanie bedzie mniejsze (zaleta systemu powertrain)

Toyota nie jest idealna ale obecnie to najbardziej optymalne rozwiazanie (dla mnie)
Jest jeszcze outlander PHEV - piekne i duze auto ale niestety nie znam nikogo kto by sie podzielil opiniami praktycznymi o tym aucie. Naped dosc podobny do Volta/Ampery

I ceny tych trzech aut sa coraz blizsze siebie

PS
W kwestji awaryjności toyoty
Mnie przestaly dzialac jedne led-y w jednej lampie stop. 1h godzina pracy i wymienili na gwarancji :) Poza tym auto praktycznie bezobsługowe.

Lolek electric - 2015-10-06, 07:54

Kilka lat temu, gdy decodowaliśmy się z synem na Priusa, zasięgneliśmy opinii u mojego przyjaciela który wtedy pracował na Jagiellońskiej. Odpowiedź była że on o tym modelu nic nie może powiedzieć bo auta po przeglądach gwarancyjnych znikają z ewidencji. L
KGB - 2015-10-06, 12:14

Lolek electric napisał/a:
Kilka lat temu, gdy decodowaliśmy się z synem na Priusa, zasięgneliśmy opinii u mojego przyjaciela który wtedy pracował na Jagiellońskiej. Odpowiedź była że on o tym modelu nic nie może powiedzieć bo auta po przeglądach gwarancyjnych znikają z ewidencji. L

znikaja z ewidencji, bo pedal gazu blokuje sie o dywanik :mrgreen:

PatrykS - 2015-12-08, 23:34

YANNOSICK napisał/a:
Czy ktoś wie czy w nowym Volcie będą tryby jazdy do wyboru?

Gdzieś czytałem, ze ta brakująca opcja (tryb 4 - hold/podtrzymanie) pojawiła się w Volcie w roku 2013.

YANNOSICK - 2015-12-11, 18:52

PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Czy ktoś wie czy w nowym Volcie będą tryby jazdy do wyboru?

Gdzieś czytałem, ze ta brakująca opcja (tryb 4 - hold/podtrzymanie) pojawiła się w Volcie w roku 2013.

Pojawiła się w ostatnim lifcie ale Amerykanie jej nie docenili (zrozumiałe bo przy pokonywanych przez nich odległościach nie ma to większego sensu) i w oficjalnych danych premierowych nie było mowy o istnieniu podtrzymania w Volcie 16. Podobno jednak jest więc cacy. Szkoda, że na razie nie ma danych o ewentualnej dystrybucji Volta w Europie...

YANNOSICK - 2016-01-04, 17:10

Jeszcze go nie ma a już jest najlepszy:
VOLT najlepszym wyborem

Darek - 2016-02-08, 20:48

Lolek electric napisał/a:
Pojęcie "usterkowość" Priusa nie dotyczy. Na 70 tysięcy km raz wymieniałem jedną żarówkę i teraz przed zimą zamierzam wymienić trzeci raz olej. A i raz złapałem gumę ale to był problem z wyrwą w jezdni a nie z samą oponą. L
PS I chyba wymienię akku 12 V, w końcu już ma chyba szósty rok.


Mnie 12V szczelił po 7latach (w sensie od nowego)

vwir - 2018-01-04, 07:33

GM oficjalnie zapowiedział koniec volta II, potwierdzając informacje sprzed kilku miesięcy: https://cleantechnica.com/2017/07/22/sedan-swoon-may-signal-end-chevy-volt-chevy-impala/

Jeszcze przez kilka lat będą go produkować, ale następcy już nie będzie. Generalnie wycofują się z sedanów na rzecz SUVów, więc jest szansa, że napęd trafi do jakiegoś SUVa.

YANNOSICK - 2018-01-06, 09:04

vwir napisał/a:
GM oficjalnie zapowiedział koniec volta II

Gdzie to oficjalne stanowisko GM?
vwir napisał/a:
Jeszcze przez kilka lat będą go produkować, ale następcy już nie będzie.

No to koniec czy zwyczajny sześcioletni cykl produkcji modelu?
vwir napisał/a:
Generalnie wycofują się z sedanów na rzecz SUVów, więc jest szansa, że napęd trafi do jakiegoś SUVa.

Czyli robią to co cały motoryzacyjny świat i żadnej sensacji tu nie ma. Napęd pochodzi od zewnętrznego producenta więc trafić może gdziekolwiek.

vwir - 2018-01-06, 13:44

Nie będzie już volta III. Tak trudno to zrozumieć? Nie będzie sedana/liftbacka hybrydowego od GM. Gdzieś napisałem, że to sensacja? Po prostu nie mamy co liczyć na bezpośredniego następcę.
YANNOSICK - 2018-01-06, 15:44

Nadal nie podałeś mi gdzie znalazłeś oficjalne stanowisko GM o którym pisałeś.
vwir napisał/a:
GM oficjalnie zapowiedział koniec volta II

To że kiedyś przestaną produkować jakiś model jest chyba logiczne i nie wiem dlaczego piszesz o tym. Bądź proszę konsekwentny i napisz w podobnym tonie o "końcu Leafa I", "końcu e-Golfa" czy o "końcu Modelu X". No chyba, że sądzisz, że będą produkowane w nieskończoność...
Mistubishi Eclipse po czterech generacjach jako coupe przeszło w nadwozie SUV bo taka jest moda. Ludzie nie chcą już sedanów (choć Volt sedanem był tylko dla amerykanów...) a bardzo chcą SUVy.

vwir - 2018-01-06, 20:48

Leaf ma kolejną generację. Tak samo jak kolejne generacje golfa. Nie słyszałem zapowiedzi, jakoby model X miał nie mieć następcy. Zbyt trudne do zrozumienia? No to już więcej nie będę tłumaczył, bo to nie ma sensu. Informację usłyszałem w tv, w programie "raport turbo". Ani się z tego specjalnie nie cieszę, ani nie robię z tego wielkiego halo - informacja jak informacja. Mnie akurat volt II przypadł do gustu a za suvami nie przepadam. Więc nie wiem o co ci chodzi.
YANNOSICK - 2018-01-07, 12:28

Napisałem już dwukrotnie o co mi chodzi:
vwir napisał/a:
GM oficjalnie zapowiedział koniec volta II, potwierdzając informacje sprzed kilku miesięcy

Pytam po raz trzeci: Gdzie jest ta oficjalna zapowiedź GM???


Skoro piszesz, że "Leaf ma kolejną generację. Tak samo jak kolejne generacje golfa. Nie słyszałem zapowiedzi, jakoby model X miał nie mieć następcy." a jednocześnie nigdzie potrafisz mi wskazać źródła oficjalnej zapowiedzi końca Volta to moim zdaniem siejesz zamęt i tanią propagandę.
Gdybyś jeszcze sensacyjnie wieszczył koniec Volta zamiast końca Volta II to miałoby to jakieś logiczne podwaliny. Otóż mogę Ci podać ze stuprocentową pewnością że Leaf, e-Golf i Model X zostaną wycofane z produkcji. To tylko kwestia czasu.

mann25 - 2018-01-07, 12:41

Ten volt ll ma wiekszy zasieg? Akku 18,4KWh? I niby miejsze spalanie?
https://youtu.be/MIw7hp3VFdQ

Drobny - 2018-02-15, 08:42

Jako że posiadam takie auto to powiem że w zimie rewelacji nie ma. Zasięg jest porównywalny ze starszym rocznikiem. Odnośnie spalania tu pozytywnie mnie zaskoczył. Zrobiłem ok 350 km z prędkością do 100 km/h i spalanie wyszło ok 5 ltr./100km
vwir - 2018-02-15, 10:06

Ale miałeś wcześniej pełne akumulatory i część z tych 350km jechałeś na prądzie, czy całość na benzynie?
Na 60km zasięgu elektrycznego w zimie można liczyć?

Drobny - 2018-02-17, 10:35

https://youtu.be/oFEF4OBLt9w
Zasięg na trasie.
Przekroczył bym ta 60-Kę ale musiałem stanąć 2 razy na stacji.
Oczywiście ogrzewanie na Max cała trasę bez ograniczeń

vwir - 2018-10-14, 22:34

Byłem dzisiaj obejrzeć volta II. Kilka spostrzeżeń, które mogą być nieoczywiste dla osób, które go nie widziały:
- dramatycznie mały bagażnik. Ma 300 litrów! Dla porównania - seat ibiza ma 355 litrów.
- bardzo cichy silnik spalinowy. Byłem zaskoczony, bo nawet nie wiedziałem, kiedy się odpalił.
- brak klimy dwustrefowej.
- przyjemnie zestrojone zawieszenie
- jak na auto amerykańskie to niezłe wnętrze, ale porównując do standardów europejskich to szału nie ma. Na przykład w przednich drzwiach miękkie materiały, ale z tyłu już nie. Sporo takich rzeczy w nim jest.

Jak dla mnie to bagażnik chyba go zdyskwalifikuje. Niestety, bo nie widzę sensownej alternatywy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group