SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Citroen Berlingo E500

Apacz - 2015-03-29, 10:44
Temat postu: Citroen Berlingo E500
Witajcie. Ponieważ jestem świeży w temacie "elektryków" mam całe mnóstwo pytań dotyczących konkretnie Citroena Berlingo z roku 95.

1) Kiedy podpinać auto do ładowania? jak się skończy prąd, czy jak to w "Trojanach" zawsze gdy nigdzie nie jedzie? Wyuczony przy pracy na wózkach widłowych (w tym z napędem elektrycznym) mam odruch podpinania sprzętu zawsze pod prąd :)

2) Jak jest procedura dolewania wody. I czy tryb ładowania po dolaniu można uruchomić bez pomocy podpinania auta do komputera Evlite?

3) Jak się uruchamia webasto? Wystarczy ustawić dmuchawę i termostat na grzanie, czy jakoś dodatkowo trzeba je wystartować?

4) Gdzie kupię Evlite (czy jak się nazywa) na Ebayu i Allegro cisza. Nie poniewiera się komuś?

5) i kolejne będą wkrótce :)

Z góry dziękuję za pomoc

jas_pik - 2015-03-29, 12:37

Cześć dostępnej dokumentacji udostępniłem na swoim chomiku.
http://chomikuj.pl/jas_pik/electrique+PSA

highend - 2015-03-29, 13:02

1. ładować auto najlepiej bezposrednio przed jazdą. Jak nie używasz to rozładuj do zera i zostaw rozładowane (aku NiCd tak lubią)

2. wodę dolewasz tylko po ładowaniu serwisowym "maintenance charge". ładowanie takie uruchomisz przez eVlite lub Lexię\

3. webasto włączasz przyciskiem, dmuchawa na minimum 1 albo wiecej, no i ogrzewanie na czerwone ;) i tyle. Jak nie zadziała po kilku minutach to je zresetuj (odepnij kable i podepnij). Jak dalej nie dziala to trzeba szukac przyczyny. Sprawdz tez czy benzyna w baku jest.

4. zamiast evlite mozesz kupic Lexie (ok. 200 pln na allegro) do tego laptop i program lexia.
evlite jeden mam na zbyciu (ostatni!) jakbys chcial

Apacz - 2015-03-29, 13:09

jas_pik napisał/a:
Cześć dostępnej dokumentacji udostępniłem na swoim chomiku.
http://chomikuj.pl/jas_pik/electrique+PSA


Dzięki,
A jest opcja opłacenia Chomika inaczej jak przez SMSa? pytam, bo mam Angielski numer i nie wchodzi.

jas_pik - 2015-03-29, 14:00

Udostępniłem darmowy transfer dla katalogów związanych z pojazdami elektrycznymi:
- Peugeot Scootelec
- CityEl
- electrique +PSA
- Vectrix VX-1
Nie musisz płacić za sciąganie plików z tych katalogów

Apacz - 2015-03-29, 14:21

jas_pik napisał/a:
Udostępniłem darmowy transfer dla katalogów związanych z pojazdami elektrycznymi:
- Peugeot Scootelec
- CityEl
- electrique +PSA
- Vectrix VX-1
Nie musisz płacić za sciąganie plików z tych katalogów


Dziękuję.

Apacz - 2015-04-18, 07:31

Macie jakiś pomysł, z jakiego auta by fotele dopasować? Z Berlingo pasuję, ale jest problem z mocowaniem oparcia ze strony z której nie ma drzwi.
Bok z drzwiami jest identyczny jak w wersji osobowej. Z przeciwnej natomiast jest zupełnie inny i nie ma mocowań pod pasy, ani pod zaczep, który trzyma właśnie oparcie.

Jakieś pomysły?

Apacz - 2015-07-22, 09:49

Witajcie po dłuższej przerwie.
Musiałem poznać lepiej moje Berlingo i teraz przyszła kolej na pytania :)

Dolałem wody do pakietów zgodnie z instrukcją. Weszło 12-13litrów.
Zasięg po tej czynności wzrósł z 40 do prawie 50 mil. a rezerwa zapala się grubo po tym jak EVlite pokazuje 0%
Zmierzony prąd na wyładowanych pakietach pokazuje iż baterie są w super stanie.
Zastanawia mnie więc dlaczego nie mogę przekroczyć magicznej liczby 50mil przejechanych na jednym cyklu ładowania, skoro baterie są ok i mają uzupełnioną wodę?

Jeżdżę jak przystało na emeryta na zielonym (no chyba, że dla bezpieczeństwa trzeba depnąć)

Zastanawia mnie też dlaczego za jednym razem czas ładowania od zera do full zajmuje 6 godzin a czasami 14.
Zawsze wyjeżdżam prąd do rezerwy.

Kolejne pytanie dotyczy funkcji na EVlite jaką jest poziomowanie prądu w pakietach. Co to jest i jak z tej funkcji korzystać?

jas_pik - 2015-07-22, 14:33

Sprawdź napięcie pakietu w zależności od temperatury:
T[°C] V berlingo[V]
37 167,4
36 167,4
35 168,48
34 168,48
33 168,48
32 168,48
31 169,56
30 169,56
29 169,56
28 170,64
27 170,64
26 170,64
25 171,72
24 171,72
23 171,72
22 171,72
21 172,8
20 172,8
19 172,8
18 173,88
17 173,88
16 173,88
15 174,96
14 174,96
13 174,96
12 174,96
11 176,04
10 176,04
9 174,96
8 174,96
7 173,88
6 173,88
5 172,8
4 171,72
3 171,72
2 170,64
1 170,64
0 169,56
-1 168,48
-2 168,48
-3 167,4
-4 167,4
To Ci powie o stanie akumulatorów a nie tylko prąd.
W trakcie ładowania sprawdzaj prąd przekazywany z ładowarki do akumulatorów i podaj wyniki ,
Jesli chcesz mieć większy zasięg - zacznij od rzeczy podstawowych - ciśnienie w oponach :!:
Ale róznie ważne jest wymiana oleju przekładniowego . Warto go wymieniać co ok 20 000 km ale nie rzadziej niż 2 lata
Potrzebujesz około 0,5 litra - nie warto tu oszczędzać i warto wymienić na całkowicie syntetyczny

Otwór kontrolny poziomu - nr 2
Spust - nr 3
Otwór wlewowy nr 4

Apacz - 2015-07-22, 14:45

Napięcie sprawdzać przy naładowanych pakietach czy na pusto?

Dzięki. Zajmę się tym olejem

highend - 2015-07-22, 16:18

teren masz płaski czy pagórki są?
Apacz - 2015-07-22, 16:26

Pagórki są, ale niewielkie.
Lolek electric - 2015-07-22, 19:18

Co 10 ładowanie to tzw. wyrównawcze, trwa dłużej. Pozdrawiam. L
jas_pik - 2015-07-22, 20:43

Apacz napisał/a:
Macie jakiś pomysł, z jakiego auta by fotele dopasować? Z Berlingo pasuję, ale jest problem z mocowaniem oparcia ze strony z której nie ma drzwi.
Bok z drzwiami jest identyczny jak w wersji osobowej. Z przeciwnej natomiast jest zupełnie inny i nie ma mocowań pod pasy, ani pod zaczep, który trzyma właśnie oparcie.
Jakieś pomysły?

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to podpowiedź znajdziesz na tej stronie
A mocowanie siedzenia i pasa to pewien trick ( do dorobienia)


Apacz - 2015-07-23, 08:28

Dzięki, ale Siedzenia już zamontowałem dawno temu. Pojazd ubezpieczony na 4 pasażerów i przerejestrowany. Okno wstawiłem od strony drzwi bo tylko na tą stronę zdobyłem. Obecnie szukam na drugą.
highend - 2015-07-23, 10:19

fajny:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item2803c37275

jak na UK ładnie przerobiony.
aku uwalone... cena w miarę :)

Apacz - 2015-07-23, 10:28

highend napisał/a:
fajny:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item2803c37275

jak na UK ładnie przerobiony.
aku uwalone... cena w miarę :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tylko na co mi drugi. Ja potrzebuję tylko szybę :)

Bierzesz?

highend - 2015-07-23, 10:45

za 1000 funtow bym wziął... :) facet chce 1500 minimum bo pytałem.

On opisywał na forum angielskim problem z tym autem, że dealer mu robił dolewanie wody i potem auto praktycznie zero zasiegu. Miał do sądu pozywać dealera, ale nie wiem co było dalej.
Prawdopodobnie dealer (tfu tfu) najpierw dolał wody, a potem ładował obsługowo i akumulatory wypluły elektrolit.... zatem podejrzewam, że wszystkie są szrot...
znam taki przypadek z austri (saxo, 20 aku wypluło elektrolit = padaka).

A wcześniej auto miało 50 mil zasięgu.

I tak to jest jak się daje auto do ASO.

link:

http://www.batteryvehicle....php?f=6&t=3733

Apacz - 2015-07-23, 10:52

Zaproponuj mu wymianę aku na dobre z Twojej kolekcji i niech śmiga dalej.
1500funtów za budę bym nie dał.

highend - 2015-07-23, 11:03

Apacz napisał/a:
Zaproponuj mu wymianę aku na dobre z Twojej kolekcji i niech śmiga dalej.
1500funtów za budę bym nie dał.


dobry pomysł :) rzuciłem mu hasło.
W sumie jak się wyjmie jego baterie to jest szansa, że nie wszystkie uwalone, ale jak ma obecnie zasięgu kilka km (albo i mniej) to cienko widze....

1500 jest wart nawet z uwalonymi bateriami, sam silnik i sagembox są tyle warte... a buda ładna i rocznik niezły.

jas_pik - 2015-07-23, 13:33

Za 1400 Ł + koszty(highend'a) to bym się zdecydował :-D
highend - 2015-07-23, 16:10

jas_pik napisał/a:
Za 1400 Ł + koszty(highend'a) to bym się zdecydował :-D


jak na anglika to wybitnie ładny i czysty w środku... :)
lakierowany bo fabrycznie musiał być biały.

ale przerabiać go na LHD nie ma sensu, lepiej tak zarejestrować - chyba już można :)
więc w sumie sprawdzić aku i można śmigać.

Apacz - 2015-07-27, 07:52

[quote="highend"]za 1000 funtow bym wziął... :) facet chce 1500 minimum bo pytałem.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zjechał z ceną. Bierzesz?

highend - 2015-07-27, 08:10

[quote="Apacz"]
highend napisał/a:
za 1000 funtow bym wziął... :) facet chce 1500 minimum bo pytałem.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zjechał z ceną. Bierzesz?



nie no na co mi on? rynek aut PSA się już skończył.

A ja już skończyłem ten etap. Teraz bym się chętnie pozbył tego co mam, a sporo zostało.....
:)

Apacz - 2015-07-27, 08:43

Zjechał z ceną. Bierzesz?[/quote]


nie no na co mi on? rynek aut PSA się już skończył.

A ja już skończyłem ten etap. Teraz bym się chętnie pozbył tego co mam, a sporo zostało.....
:) [/quote]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bez jaj!! a od kogo ja będę części brał jak będę miał zapotrzebowanie?
Komplet dobrych aku na zapas bym wziął jak byś dał za free :)

highend - 2015-07-27, 11:09

oj tam oj tam :) po co Ci akumulatory? wymienisz sobie na litówki...
:)

widzę, że angol zjechał z ceny na 1700.... wciąż za drogo choć jeszcze rok temu bym brał i za 2000 ;)

Apacz - 2015-07-27, 11:31

highend napisał/a:
oj tam oj tam :) po co Ci akumulatory? wymienisz sobie na litówki...
:)

widzę, że angol zjechał z ceny na 1700.... wciąż za drogo choć jeszcze rok temu bym brał i za 2000 ;)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co Cię tak odmieniło i wyleczyło z miłości i pasji do Berlingo? bo chyba nie Leaf...

Z ceny zjechał, zaproponowałeś mu sprzedaż dobrych acu? Odpisał coś?

highend - 2015-07-27, 16:33

dzwonilem do goscia, auto ma zasięg 3 mile (5km)
za 1500 odda tak samo jak wczesniej, moze jeszcze 100 funtow urwie, ale to wszystko.

Ciekawe co te aku boli w nim :)
samo auto jest ładne i fajny rocznik.

co do mojego nastawienia. Nie zmieniło się, ale ludzie już nie chcą kupować aut PSA.
wolą używane imievy czy leafy. Zresztą to jest naturalne i mnie nie dziwi. Musiał nastąpić taki moment.
W takiej Norwegii chyba masowo pozbywają się saxo czy berlingo.....

+----------+

Ciąg dalszy na temat Citroen Berlingo E500 i diagnozy problemu z akumulatorami NiCd w osobnym temacie - Citroen Berlingo E500 - diagnoza akumulatorów NiCd

highend - 2015-08-07, 12:39

to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

:D

Tylko anglik-wariat mógł takie coś wymyślić, żeby napakować tyle aku (fajnie tył siedzi) aby mieć teoretycznie 300 mil zasięgu (500km?)

Jakość wykonania typowo angielska: dykta, tektura, gąbki... brakuje jeszcze sznura do snopowiązałek... Ja się pytam jakim cudem naród angielski jest taki...bogaty? :shock: nakradli ze swoich podbitych koloniii......
I podłączenie kabla do ładowania ze słupka (z przelotką J1772) przez... uchylone drzwi. Zamiast wykorzystać oryginalną klapkę....
Mistrzostwo!

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

mibars - 2015-08-09, 10:33

highend napisał/a:
to jest też fajne:

To jest niesamowite :)
highend napisał/a:
za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

Gość pisze, że na same baterie wydał 30.000 funtów. No i Tesla ma "zaledwie" 70 kWh, on ma prawie 100kWh :)

Najlepsza jest ładowarka: 2kW do ładowania pakietu 98kWh...

highend - 2015-08-09, 18:26

mibars napisał/a:
highend napisał/a:
to jest też fajne:

To jest niesamowite :)
highend napisał/a:
za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

Gość pisze, że na same baterie wydał 30.000 funtów. No i Tesla ma "zaledwie" 70 kWh, on ma prawie 100kWh :)

Najlepsza jest ładowarka: 2kW do ładowania pakietu 98kWh...


tja... na forum BVS w Anglii jest temat jak facet to auto "budował". Chyba mu to 4 lata zajęło.
Efekt - porażka :)
2 tony masy własnej, zero przyspieszenia,.... czas ładowania: 40 godzin. WYPAS.

KGB - 2015-08-09, 23:08

Tesla S tez wazy dwie tony - to tez porazka ?
highend - 2015-08-10, 01:48

KGB napisał/a:
Tesla S tez wazy dwie tony - to tez porazka ?


Bez sensu post. Tesla waży 2 tony ale tak została zbudowana i zaprojektowana.

berlingo waży normalnie 1500kg około + masz 2 osoby + 500kg ładowności.
DMC w granicach 2200kg.
TU masz zero ładowności i w zasadzie auto się nie nadaje do niczego. Chyba, żeby stało i siedziało tylnymi kołami na ziemi.

Czujesz różnicę?
zapomniałbym: anglicy mają wywalone na DMC i takie bzdury, ich to mało obchodzi. nawet VIN ich nie za bardzo obchodzi :mrgreen: już kilka aut widziałem... bez VIN;)

KGB - 2015-08-10, 12:18

a nie przewidziales, ze to auto moze zmienilo przeznaczenie i nie musi ciagac towaru ?
z takim pakietem baterii ma wiekszy zasieg niz Ska ,wiec moze sluzyc jako auto osobowe na trasie, ktorej seryjne produkty nie podołają

Pawiel - 2015-08-10, 13:57

highend napisał/a:

Mistrzostwo!


Prawdziwe mistrzostwo mamy tez u nas na naszym rodzimym podwórku
:
http://www.samochodyelekt...niepodmaska.jpg

http://www.samochodyelekt...mperomierza.JPG

http://www.samochodyelekt...ku.%20przod.JPG

Znajdziemy też ciekawostki czytając o osiągach pojazdów przy absurdalnych warunkach (np. prędkości) na tej stronie:
http://www.samochodyelektryczne.pl/

highend - 2015-08-10, 17:02

KGB - to berlingo LEDWO jedzie. Sam własciciel napisał. Winna jest jego masa własna.
Jak robić berlingo na litowkach to tak aby ważyło tyle co nominał lub mniej i wtedy zasięg 200km jest do zrobienia. Wiecej nie ma sensu bo waga mie puszcza. Chyba, ze wymyśla baterie o większej energii zmagazynowanej ;)

Co do zdjeć z aut Zbyszka Kopcia. No cóż.... I tyle.

highend - 2015-08-10, 18:17

tu też fantasta:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item33a7259630


Auto z 1999 roku, zepsute... brzydkie poniszczone, fotel zamontowany "po angielsku".
za 1800 funtów? Jak zjedzie do 500 funtów to biorę :D :)
Mocno zardzewiałe jest też (podłużnice). Webasto również zamontowane "po angielsku".
1999 rok - tylko jako dawca.... z anglii - klimat im nie służy.

Czas tych aut chyba minął - w sensie ceny poleciały na dół. Podobno w Norwegii jest ich cała masa do sprzedania.

KGB - 2015-08-10, 19:03

pewnie slabo przyspiesza,ale jednak jedzie, bo ma 35KM i jak juz sie rozpedzi,to moze duzo przejechac :-P

highend napisał/a:
Czas tych aut chyba minął - w sensie ceny poleciały na dół. Podobno w Norwegii jest ich cała masa do sprzedania.

to bym powiedzial,ze czas tych aut dopiero nastaje, bo ich ceny staja sie przystepne :mrgreen:

gienek333 - 2015-08-10, 20:47

Czasem trzeba się zastanowić co się buduje. Te aku ważą ponad tonę i nadają się bardziej do autobusu. Producenci podają "żywotność" 3000 cykli, co przy zasięgu 500km daje 1 500 000 km. Pakiet z Li-Jon można zbudować o parametrach 1kWh: 800-1000pln, 5-6 kg. Zakładając, że masę zmniejszamy o ponad pół tony (wystarczy 80 kWh), mamy 400-500kg, 64-80 tyś pln. Zakładając 800 cykli, mamy nędzne 400 000 km :shock:
highend - 2015-08-10, 20:59

gienek333 napisał/a:
Czasem trzeba się zastanowić co się buduje.


Kwintesencja :kufel
Wiesz, naród wyspiarki ma delikatny problem z.. myśleniem ;)

Vas - 2015-09-05, 14:27

highend napisał/a:
to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

już £15,000 i 200mile (102 200Ah cells) .Przed-300mile i 153 cells

highend - 2015-09-05, 14:46

Vas napisał/a:
highend napisał/a:
to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

już £15,000 i 200mile (102 200Ah cells) .Przed-300mile i 153 cells


Powodzenia anglikowi życzę ;)
z tego by zrobił 4 berlinga z zasięgiem 150km każdy.

Apacz - 2015-11-22, 11:33

Hello po przerwie

nowy problem
Webasto w Citroenie

Grzeje, ale cieniutko. Długo długo nic potem ledwo letnie powietrze leci.
O webasto się nasłuchałem i naczytałem, że takie to super jest a tym
czasem jakaś lipa.

Co sprawdzić? Paliwo jest, resetowałem już je ale nadal nic.
Po odpaleniu z wydechu leci ciepła spalina. Wąż odprowadzający ciecz też z czasem się nagrzewa.
Ale ogrzewaniem bym tego nie nazwał.

Gdzie tam jest termostat jakiś, może on oszukuje?

Czy Webasto grzeje tylko nagrzewnicę kabiny, czy też np. akumulatory?

Czy Evlite odczyta mi błędy z webasto? Coś tam czyta, ale nie wiem czego dotyczą te błędy.
Jak żona auto odda to podam co tam zgłąsza.

Apacz - 2015-11-22, 13:08

Odczytałem błędy i takie coś evlite podaje

CHECKSUM 163
195 153 51 165

Mierzone przy "odpalonym" samochodzie biegiem w pozycji P i włączonym ogrzewaniem.

Heeelp.

Po sporym czasie zaczęło lepiej grzać, ale przy moim Volvo 944 to nadal lipa-dupa ogrzewanie

highend - 2015-11-22, 16:46

zobacz posty w dziale peugeot 106 tips i tricks w blogach, tam jest dużo o webasto i pasuje do Berlingo

1) wyczyszczenie baku z wody
2) ocieplenie zbiorniczka od webasto

gienek333 - 2015-11-22, 22:04

Webasto czy inny eber... (z moich doświadczeń) jak ma jakiś problem to się wyłączy i tyle. Jak słabo działa, to może być problem z zaworem nagrzewnicy, albo np. zapowietrzenie.
jas_pik - 2015-11-22, 22:24

Tesli grzeje - ale trochę za słabo - to powód może być prozaiczny - o ile benzyna jest ok w zbiorniku ( nie ma skroplonej wody) - może jakiś brud ogranicza przepływ na filtrze lub w pompie.
Pompa pracuje z częstotliwością ok 2 Hz czyli 2 razy na sekundę powinieneś słyszeć kliknięcie z okolic pompy paliwa.
W mojej też na początku to było - po jej oczyszczeniu - wypłukaniu i wytrząśnięciu brudu z pompy grzeje że aż miło - muszę albo wyłączać po ok 3 minutach albo ustawiać suwak blisko wyłączenia.
Zrób również mod z odchyleniem do wnętrza obudowy wentylatora nadmuchu - zrobi się wtedy mini cyrkulacja wewnętrzna - nie będzie pobierane wyłącznie powietrze z zewnątrz - wszystko opisane na moim mini blogu tu na forum
Zapowietrzenie - raczej mało możliwe bo pompa webasto pracuje dość dobrze - jest o prawie takiej samej wydajności jak pompy obiegu cieczy chłodzącej .
Możliwe by było zamulenie wymiennika ciepła - ale skoro rura nie jest cały czas ciepła to stawiam na paliwo.

Apacz - 2015-11-23, 11:57

Kliknięcie z okolicy baku słychać jak piszesz.

A ile czasu potrzeba, by zaczęło dmuchać konkretnym ciepłem?

W pierwszej kolejności zakryję kartonem chłodnicę :)
Rano miałem +2*C na bateriach. Dziadowska zima

jas_pik - 2015-11-23, 18:31

Apacz napisał/a:
Kliknięcie z okolicy baku słychać jak piszesz.

Ale być może jest gdzieś problem z przepływem.
Zdejm rurkę doprowadzającą paliwo do Webasto - włącz je i zobacz czy w momentach kliknięcia wytryskuje kropelka za kropelką. Jeśli nie przedmuchaj rurki i sprawdź smok w zbiorniku.

Apacz napisał/a:
A ile czasu potrzeba, by zaczęło dmuchać konkretnym ciepłem?

Po około 2 minutach - zbiornik i rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące
Apacz napisał/a:
W pierwszej kolejności zakryję kartonem chłodnicę :)
Rano miałem +2*C na bateriach. Dziadowska zima
Twoim są dwa odrębne obiegi chłodzace ( w P106/Saxo tylko jeden) - zasłoń kartonem - lub nawet owiń foią tylko część chłodnicy odpowiadającej za akumulatory.
Tak się zastanawiam czy w tych samochodach nie zainstalować układu regulującego prędkość obrotów pompy - w ten sposób można zmniejszyć wychłodzanie akumulatorów
Może za pomocą programatora czasowego ustaw ładowanie tak aby się kończyło dokładnie w momencie wyjazdu - wtedy akumulatory będą rozgrzane od ładowania .

Apacz - 2016-11-07, 15:07

Witajcie. Dawno nic nie pisałem, bo... nic się nie działo z moim Citroenem.
Znaczy się ogrzewania nie ruszyłem, bo się zima skończyła i jakoś przestało być potrzebne. Teraz znowu zimno więc i temat ruszę.

Natomiast mam problem ze wskaźnikiem ECO. Ten co to pokazuje czy prąd wychodzi z baterii czy na nie wchodzi.
Burczy po włączeniu zapłonu a wskazówka się trzęsie. Na tyle słabo, że trzeba się mocno w nią wpatrywać by ten minimalny ruch zaobserwować.
Natomiast podczas jazdy nie wskazuje stabilnie, tylko huśta się jak jakiś bujak na sprężynce. Wychyla się nadal do właściwych wskazań poboru prądu, ale nie jest to stabilne, tylko bujające. Tak samo jest w drugą stronę, jak prąd wraca do aku. Jak jadę z równą prędkością, to wskazówka się stabilizuje na właściwym miejscu czyli tak jak powinno być, ale minimalne odpuszczenie gazu powoduje ze zaczyna znowu skakać.

Spotkaliście się z takim czymś? Licznik się zdupił, czy coś innego?

jas_pik - 2016-11-07, 16:06

Tak naprawdę mogą być zupełnie rożne przyczyny takiego problemu.
1. Brak kontaktu (zimny lut na doprowadzeniu sygnału do miernika)
możesz polutować po rozebraniu, warto również prysnąć odrobinę smaru silikonowego w łożyska - zamortyzuje trochę drgania
Popatrz na zdjęcie
2.Zaśniedziałe styki na złączach doprowadzających sygnały do całej deski rozdzielczej - tu się najlepiej sprawdza WD40
3. Zużyte albo zabrudzone styki potencjometru prędkości ( pedał gazu) - trzeba rozebrać i oczyścić
Rzadko ale czasami się zdarza zaschnięcie ( albo wybuch któregoś z elektrolitów na płytce sterującej miernikiem )
Na chomiku mieściłem schemat i zdjęcia ( bezpłatny transfer)
Mój chomik
Burczenie może bardziej wskazywać na problem z elektrolitem ponieważ ukłąd dostaje napięcie w formie prostokąta
Schemat

Apacz - 2016-11-07, 17:55

jas_pik napisał/a:
Tak naprawdę mogą być zupełnie rożne przyczyny takiego problemu.
1. Brak kontaktu (zimny lut na doprowadzeniu sygnału do miernika)
możesz polutować po rozebraniu, warto również prysnąć odrobinę smaru silikonowego w łożyska - zamortyzuje trochę drgania
Popatrz na zdjęcie Obrazek
2.Zaśniedziałe styki na złączach doprowadzających sygnały do całej deski rozdzielczej - tu się najlepiej sprawdza WD40
3. Zużyte albo zabrudzone styki potencjometru prędkości ( pedał gazu) - trzeba rozebrać i oczyścić
Rzadko ale czasami się zdarza zaschnięcie ( albo wybuch któregoś z elektrolitów na płytce sterującej miernikiem )
Na chomiku mieściłem schemat i zdjęcia ( bezpłatny transfer)
Mój chomik
Burczenie może bardziej wskazywać na problem z elektrolitem ponieważ ukłąd dostaje napięcie w formie prostokąta
Schemat
Obrazek


Dzięki. Nagram filmik jak to działa.
Przypomniało mi się, że wcześniej ten wskaźnik ECO mi czasami nie wskazywał płynnie, tylko przeskakiwał. Dodatkowo szarpie mi czasami autem. Znaczy się jak jadę i cisnę gaz po czym puszczę, to mi szarpie całym autem. Zupełnie jak szarpią biegi w skrzyni automatycznej (zdeko zajechanej)

Więc obstawiałem szczotki na silniku. Sprawdziłem jedną i jest w super stanie. Do reszty nie wiedziałem jak się dobrać.

Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.

jas_pik - 2016-11-07, 18:07

Apacz napisał/a:

Przypomniało mi się, że wcześniej ten wskaźnik ECO mi czasami nie wskazywał płynnie, tylko przeskakiwał. Dodatkowo szarpie mi czasami autem. Znaczy się jak jadę i cisnę gaz po czym puszczę, to mi szarpie całym autem.

Wszystko wskazuje że jest to problem potencjometru pedału gazu lub połączeń od niego do kontrolera - Sagemboxa.

Apacz napisał/a:
Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.

Oprócz czyszczenia samego potencjometru sprawdź i oczyść wszystkie przejściówki ( złącza) wykorzystując WD40.
Bardzo wrażliwe na wilgoć - i śniedzenie są styki głównego złącza w Sagemboxie.

Apacz - 2016-11-07, 18:11

Apacz napisał/a:
Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.
Oprócz czyszczenia samego potencjometru sprawdź i oczyść wszystkie przejściówki ( złącza) wykorzystując WD40.


Tak jest, tylko WD40 mi nie pasuje do czyszczenia styków.

highend - 2016-11-07, 18:20

gdzieś miałem w jakimś berlingo takie bujanie wskazówki ECO
nic z tym nie robiłem i nic się nie działo
natomiast szarpanie autem to nic dobrego :(

Apacz - 2016-11-21, 12:48

Ludki. Chyba nadszedł czas na zmianę akumulatora roboczego - tego zwykłego.
W tej chwili mam
Amp Hours (Ah): 40Ah
Cold Cracking Amp (CCA): 340CCA

A chcę wstawić

Amp Hours: (Ah): 60Ah
Cold Cranking Amp: (CCA): 540cca

Czy taka zmiana ma sens? Jaki powinien być według producenta akumulator w Berlingo?

Pir-serwis - 2016-11-23, 15:55

Co do szarpania to przejrzyj wszystkie bezpieczniki i połączenia, śniedzieją.
Ja poczyściłem i nasmarowałem wazeliną.
Szczotki, może być.
Mnie jak się kończyły auto stawało.
Trzeba było zatrzymać się i ,zapłon off/on , dopiero ponowne ruszenie.
Po zmianie spokój.

Apacz - 2017-06-09, 09:10

Witajcie po przerwie.
Kolejny problem od wczoraj.
Przy odpuszczeniu gazu słychać metaliczny zgrzyt. Coś jak by przekładnia chodziła bez oleju?
Na zimno działa jak trzeba, ale jak się już trochę Berlingo rozgrzeje, to się zaczyna chrobotanie.

Zaraz wlezę pod Auto i sprawdzę olej w przekładni, ale już na zaś zadam pytanie. Jaki olej tam wlać? zwykły do przekładni, czy może coś innego?

I czy kończące się szczotki w silniku mogą tak chrobotać paskudnie metalicznie?
Auto poza tym jeździ jak zawsze.

jas_pik - 2017-06-09, 09:29

Olej do przekładni najlepiej syntetyczny 75/90 .
A co do przyczyn chrobotania to może być ich wiele raczej nie szczotki.
Najprawdopodobniej element metalowo gumowy utrzymujący silnik -silentblok.

Prawdopodobnie wyrobiła się guma.
Możesz to naprawić tymczasowo zalewając go odpowiednim silikonem albo szukać .

Apacz - 2017-06-09, 09:38

jas_pik napisał/a:
Olej do przekładni najlepiej syntetyczny 75/90 .
A co do przyczyn chrobotania to może być ich wiele raczej nie szczotki.
Najprawdopodobniej element metalowo gumowy utrzymujący silnik -silentblok.
Obrazek
Prawdopodobnie wyrobiła się guma.
Możesz to naprawić tymczasowo zalewając go odpowiednim silikonem albo szukać .


Ten dźwięk, występuje tylko przy odpuszczaniu gazu przez chwilkę. Wystarczy, że dodam trochę gazu i znowu odpuszczę i znowu trze.
No i jest to dźwięk jak by mielących się trybów.

Nic to, wpełzam pod berlingo

Szwagiero - 2017-06-09, 10:47

Sprawdź łożyska przy kołach.
jas_pik - 2017-06-09, 10:54

Silentbloki silnika sa różne pokazany wczesniej - szukaj jako : Hutchinson 524732
Są jeszcze dwa inne : referencyjny Hutchinson 524637

Jak wpełzasz to wymień olej w przkładni planetrnej - Warto to robić co 20 kkm a koszt nie jest duzy. W szczególności jak spuszczany jest już czarny.

Apacz - 2017-06-09, 11:08

jas_pik napisał/a:
Silentbloki silnika sa różne pokazany wczesniej - szukaj jako : Hutchinson 524732
Są jeszcze dwa inne : referencyjny Hutchinson 524637
Obrazek
Jak wpełzasz to wymień olej w przkładni planetrnej - Warto to robić co 20 kkm a koszt nie jest duzy. W szczególności jak spuszczany jest już czarny.


No więc. Silnik mam upierniczony olejem. ale od strony szczotek. Nie wiem skąd cieknie i nie wiem gdzie są te śruby kontrolna i do spuszczania, ale chyba z przeciwnej. A tam silnik jest suchy.

Załączniki zdjęć mi nie wchodzą, to dam je tutaj

https://goo.gl/photos/1QiHMBFu88WXJJxdA

jas_pik - 2017-06-09, 11:16

To wygląda na to że masz do wymiany simmering z tej zaoliejonej strony silnika bo przekładnia jest po drugiej stronie.
Kiedyś publikowałem rysunek przekłądni ze wskazaniem gdzie się spuszcza a gdzie wlewa olej.
Przy taki wycieku mało oleju jest już w przekładni.

Apacz - 2017-06-09, 12:17

jas_pik napisał/a:
To wygląda na to że masz do wymiany simmering z tej zaoliejonej strony silnika bo przekładnia jest po drugiej stronie.
Kiedyś publikowałem rysunek przekłądni ze wskazaniem gdzie się spuszcza a gdzie wlewa olej.
Przy taki wycieku mało oleju jest już w przekładni.


To silnik trzeba wygrzebać z auta pewnie? No to lipa :(

jas_pik - 2017-06-09, 12:41

Nie trzeba.
Co prawda nie mam serwisówki Berlingo w chwili obecnej ale znalazłem na swoim komputerze częśc serwisówki z Saxo.
Załaczam zrzut jedej strony z pokazanym sposobem wymiany i momentami dokręcania.
Niestety nie mam danych dotyczących wielkości ale w każdym dobrym sklpepie Ci dobiorą.
Pochwal się wtedy prawidłowym symbolem ( rozmiarem) aby i inni mogli skorzystać.

Apacz - 2017-06-09, 13:41

jas_pik napisał/a:
Nie trzeba.
Co prawda nie mam serwisówki Berlingo w chwili obecnej ale znalazłem na swoim komputerze częśc serwisówki z Saxo.
Załaczam zrzut jedej strony z pokazanym sposobem wymiany i momentami dokręcania.
Niestety nie mam danych dotyczących wielkości ale w każdym dobrym sklpepie Ci dobiorą.
Pochwal się wtedy prawidłowym symbolem ( rozmiarem) aby i inni mogli skorzystać.
Obrazek


Z doborem będzie problem. Mieszkam w UK a tutaj potrafią tylko wymieniać całe podzespoły.
Szukać będę musiał szukać w PL.

jas_pik - 2017-06-09, 14:17

To pojedź do dowlonego serwisu PSA z prośbą o zamówienie , uzyskaj zamówienie ale zrezygnuj przed zapłaceniem - będziesz miał numery fabryczne simmeringów.
A wtedy bez problemu znajdziesz w PL

Apacz - 2017-06-09, 20:36

jas_pik napisał/a:
To pojedź do dowlonego serwisu PSA z prośbą o zamówienie , uzyskaj zamówienie ale zrezygnuj przed zapłaceniem - będziesz miał numery fabryczne simmeringów.
A wtedy bez problemu znajdziesz w PL


Dziękuję za rady. A wiesz ile oleju wejdzie do przekładni?

jas_pik - 2017-06-09, 20:54

W przekładni Berlingo dokładnie 0,5 l .
Zastosuj olej najlepiej syntetyczny klasy GL5 co najminiej o parameterach 75W80 albo lepszy.
Ja ostatnio stosuję do tych przekładni K2 bo jest niezły i chyba z syntetyków najtańszy.
Nie zaszkodzi dodać jakiegoś ulepszacza - ale to Twój wybór.
Zmniejsza trochę tarcie i wyciszy przekładnie.
Niestety jest ona dość głośna bo planetarna.

Apacz - 2018-05-15, 13:05

Hello!!

Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało.
Raz już dolewałem i weszło mi wówczas 13litrów ale... nie pamiętam procedury.

Najpierw ładuję trybem serwisowym "maintenance charge" to wiem. Potem dolewam wody bez odpinania auta od prądu, a po wszystkim je wypinam i kasuję kontrolkę dolania wody.

Czy dobrze pamiętam?

Czy ładowanie trybem serwisowym muszę robić z pustych bateriach czy mogę zrobić jak są prawie pełne?

jas_pik - 2018-05-15, 16:13

Zainstalowałeś Checkeleca ?
Opis ładowania masz w moich postach - poszukaj , nie mpomoge teraz bo jestem na telefonie pod Ukrainą .

Apacz - 2018-05-15, 16:27

jas_pik napisał/a:
Zainstalowałeś Checkeleca ?
Opis ładowania masz w moich postach - poszukaj , nie mpomoge teraz bo jestem na telefonie pod Ukrainą .


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nie instalowałem. Lecę evLite.

Będę szukał w postach.

jas_pik - 2018-05-15, 17:12

Zainstaluj zobaczysz jaki to świetny soft. Nie będziesz więcej uzywał EVlite :mrgreen:
A przy łądowaniu poprowadzi Cię za rączkę

highend - 2018-05-15, 20:38

Apacz napisał/a:
Hello!!

Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało.


:shock: :shock: :shock:

Apacz - 2018-05-15, 21:15

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:
Hello!!

Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało.


:shock: :shock: :shock:


----------------------------------------------------------------------------------------------
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.

jas_pik - 2018-05-16, 09:07

Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf

Apacz - 2018-05-16, 09:54

jas_pik napisał/a:
Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf


Dziękuję przyjacielu. Niech Ci Bozia w darmowym prądzie wynagrodzi Twą dobroć.

Tylko nie wyczytałem tam, czy ładowanie serwisowe mogą robić na naładowanych akumulatorach w iluś tam procentach, czy muszę je wcześniej opróżnić.
Lepiej je chyba więc wyjadę do zera

highend - 2018-05-16, 13:06

Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.

rzepon - 2018-05-16, 22:13

Coś mieszacie, maintenance charge może przedłużyć do 72h, dolanie wody powinniśmy zrobić jak akumulatory będą rozgrzane do co najmniej 25 stopni max 34, w zimie to tylko w ogrzewanym garażu, maintenance charge w pierwszej fazie ładuje akumulatory tak jak zwykłe ładowanie a potem przechodzi w podtrzymanie prądem 5A i obie fazy mogą trwać max 72h, w czasie kiedy prąd spadnie do 5A po np. 9h wskaźnik mamy na 100% i płyn chłodniczy ma powyżej 25c przerywamy ładowanie i po około 10-15minutach (czas potrzebny by aku przestały gazować) i zaczynamy dolewać wodę i najlepiej nie dłużej jak 15 minut. Dolanie w taki sposób wody nie spowoduje nam później wycieków elektrolitu (zasady) przy tzw. ładowaniu przeładowującym (co jedenaste ładowanie standardowe).
Apacz - 2018-05-19, 10:16

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.


Zrobione. Weszło około 14litrów
Dziękuję wam wszystkim za pomoc.

Apacz - 2018-09-24, 11:37

No i się zreperowało. Mam nadzieję, że kolejne 5 lat nie będę musiał o tym myśleć.

Postanowiłem udusić dzida. Czyli odpiąć auto od wszelakich źródeł prądu. Mówiąc wprost zresetować go poprzez odpięcie akumulatora roboczego.
By to zrobić bezpiecznie najpierw powyciągałem bezpieczniki z boksów z bateriami trakcyjnymi. I takie dziwo się stało, że po wygrzebaniu bezpieczników z 3 paneli (górnego przedniego nie ruszałem, bo mi się pod auto nie chciało wpełzać) Wentylator się zatrzymał.
Nawet nie musiałem wypinać akumulatora roboczego. No ale jak już tyle czasu się namarzłem na zewnątrz (w UK piździ i jest jakoś 12st.C) to odpiąłem i jego. Po ponownym podpięciu wszystkiego jest cisza jak powinna. Wentylator milczy. Oby na kolejne 5 lat.

Jak już jednak poświęciliście tyle czasu na czytanie moich wypocin, to proszę napiszcie co o tej awarii myślicie i gdzie są czujniki odpowiadające za uruchomienie wentylatora na chłodnicy.


Dziękuję

jas_pik - 2018-09-24, 20:51

Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc

Apacz - 2018-09-24, 23:23

jas_pik napisał/a:
Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc


Dzięki wielkie. Skąd taki błąd się wkradł do kompa, że wentylatorem mielił nie mam pojęcia.
Wcześniej próbowałem skasować błędy z eVlite, ale to nic nie dało.

jas_pik - 2018-09-25, 08:31

Pamiętaj o tym że elektronika tego pojazdu została stworzona na początku lat 90-tych.
Wystarczy spadek napięcia ( nawet tymczasowy na akumulatorze pokładowym 12V) i robią się różne dziwne rzeczy.
Sagembox próbkuje napięcie tego akumulatora co 30 minut , jeśli napięcie spadnie poniżej progu 12V włącza konwerter dc/dc.
Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V

Apacz - 2018-09-25, 08:55

jas_pik napisał/a:

Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V


Dobra rada. Będę mierzył.

Apacz - 2019-09-04, 09:55

Witajcie ponownie.
Taka kontrolka mi się zaświeciła. Skasowałem błąd, ale po czasie znowu się świeci.
Co ona oznacza?

https://photos.app.goo.gl/2qX1XYA29EQByjxD8

Nie o paliwo mi chodzi.

jas_pik - 2019-09-04, 12:36

Ta kontrolka oznacza problem elektryczny.
Po pierwsze uruchom Chcekeleca i usuń .
Jeśli nie da się usunąć to oznacza że trzeba coś zrobić .
Najczęściej wystarczy zdjąć klapkę w silniku i przedmuchać sprężonym powietrzem .
Chyba że padła któryś z czujników , wtedy trzeba wymienić ten czujnik.
W najgorszym przypadku jest przebicie w silniku , wtedy konieczne być może następujące działania
1. Wyczyszczenie komutatora
2. Szlifowanie komutatora
3. Czyszczenie uzwojeń ( np spirytusem) ale prosze dobrze wysuszyć silnik przed podłączeniem napięcia

Apacz - 2019-09-04, 13:02

jas_pik napisał/a:
Ta kontrolka oznacza problem elektryczny.
Po pierwsze uruchom Chcekeleca i usuń .
Jeśli nie da się usunąć to oznacza że trzeba coś zrobić .
Najczęściej wystarczy zdjąć klapkę w silniku i przedmuchać sprężonym powietrzem .
Chyba że padła któryś z czujników , wtedy trzeba wymienić ten czujnik.
W najgorszym przypadku jest przebicie w silniku , wtedy konieczne być może następujące działania
1. Wyczyszczenie komutatora
2. Szlifowanie komutatora
3. Czyszczenie uzwojeń ( np spirytusem) ale prosze dobrze wysuszyć silnik przed podłączeniem napięcia


Błąd da się skasować eVlite, ale po jakimś czasie powraca.
Czy może to być efekt kończących się szczotek w silniku?
Albo słabego akumulatora podstawowego - nie trakcyjnych?
Jak dojść który to czujnik się kończy?

jas_pik - 2019-09-04, 13:17

Kup najtanszy ELM ( czytkk OBDII ) po BT ( ale koniecznie w wersji v1.5 - nie słuchaj że nowsze są lepsze)
Ściągnij Chcekelec i zainstaluj na smartfonie androidalnym
https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec
I odczytasz błędy i skasujesz.
Ta aplikacja pokaże Ci też stan naładowania akumulatorów trakcyjnych i stan akumulatora 12V , także w czasie jazdy - online ( użyj jakiegoś starego smartfona na stałe)
Pamiętaj tylko żeby wyciągać ( lub zainstalować wyłącznik ) lub tez usypiać aplikację bo inaczej pompa wody będzie działać cały czas gdy pracuje aplikacja.
Tylko za pomocą tej aplikacj będziesz wiedział dokładnie czy to problem czujnika czy izolacji.
Pamiętaj eVlite w stosunku do Chcekelec'a to jak kalkulator do komputera.
Inaczej to będzie zgadywanka.
Akumulatory nic nie maja wspólnego z tym błędem ( no chyba że gdzieś nastąpiło poważne przebicie ) i wysokie napięcie w jakiś sposób przebija się przez płyn chłodzący do masy ( tylko i wyłącznie wtedy czujniki wykryją upływność i pokażą to w formie tej świecącej kontrolki )

Apacz - 2019-09-04, 13:37

jas_pik napisał/a:
Kup najtanszy ELM ( czytkk OBDII ) po BT ( ale koniecznie w wersji v1.5 - nie słuchaj że nowsze są lepsze)
Ściągnij Chcekelec i zainstaluj na smartfonie androidalnym
https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec
I odczytasz błędy i skasujesz.


Dzięki.
Ten będzie dobry?

http://ujeb.se/0riPE

jas_pik - 2019-09-04, 16:54

Raczej nie bo sprzedawca nic nie pisze na temat v1.5 .
Wpisz w wyszukiwarce ELM v1.5

Apacz - 2019-09-04, 17:34

jas_pik napisał/a:
Raczej nie bo sprzedawca nic nie pisze na temat v1.5 .
Wpisz w wyszukiwarce ELM v1.5


Wychodzi takie coś

http://ujeb.se/OR9je

jas_pik - 2019-09-04, 17:40

Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.

Apacz - 2019-09-04, 21:15

jas_pik napisał/a:
Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.


Kupiłem ten. Jak przyjdzie będziemy działać dalej :)

https://www.ebay.co.uk/itm/232285416429

Apacz - 2019-09-07, 14:45

jas_pik napisał/a:
Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.


Skaner dotarł, ale nie łączy się z berlingo.
Zgrany program na tableta tylko kręci niebieskim kółkiem i nic się nie łączy.
Tablet skaner widzi. Program wgrany na laptopa z Windowsem też go widzi, ale nie łączy się w żaden sposób, bo to nie spaliniak. Na Lexusie go nie sprawdzę, bo mam tam inne gniazdo OBD

Więc podejrzewam ,że ten slaner nie ma 1,5.
Trzeba będzie walnąć skośnookiemu z Ebaya negatywa i kupić kolejny gdzie indziej. Tylko czy trafię uczciwie w wersją 1,5?

Paren1 - 2019-09-07, 17:08

Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.
Ja używam iCar 2 Vgate (być może podróbka, jest ich sporo na Allegro, ale działa).

jas_pik - 2019-09-07, 20:15

Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)

Apacz - 2019-09-07, 21:44

Paren1 napisał/a:
Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.
Ja używam iCar 2 Vgate (być może podróbka, jest ich sporo na Allegro, ale działa).


Który posiadasz?

http://ujeb.se/eFJFG

Apacz - 2019-09-07, 21:49

jas_pik napisał/a:
Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)


No cena trochę masakryczna za coś co użyję może 2 razy.
Nie przewiduję by Berlingo zaczęło się psuć po jakoś 6 letniej bezawaryjnej służbie

Paren1 - 2019-09-08, 06:34

Mam iCar2 Vgate, wyłącza się sam po 30 minutach, nie trzeba wyjmować z gniazda diagnostycznego (choć nie używałem z Berlingo E, nie wiem czy tu zadziała).

Na Allegro nie warto brać iCar Vgate z najtanszych ofert, to raczej podróbki.
Po zakupie sprawdzasz ELM327 identifier i najwyżej odeślesz. Aha, z iPhone działa tylko ELM327 Bluetooth 4.0 (wersja WiFi zrywa połączenia z autem).

Apacz - 2019-09-08, 10:29

Paren1 napisał/a:
Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.


Przeskanowałem i wszystko się świeci na zielono 2,2 też a z Berlingo nadal się nie łączy :(

jas_pik - 2019-09-08, 11:28

Ma się świecić wszystko na 1.5 .
Pmiętaj te procesory w ELM-ach do obsługi v1.5 sa drogie a Chińczycy szukają możliwości obniżenia kosztów na max-a. Stąd wprowadzanie niby "nowych" standardów które nie sa zgodne i stąd jest problem.
Czy Twój andorid się łączy z z ELM ?
Czy na smartofonie masz Chceckeleca?
Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)

Apacz - 2019-09-08, 11:59

jas_pik napisał/a:
Ma się świecić wszystko na 1.5 .
Pmiętaj te procesory w ELM-ach do obsługi v1.5 sa drogie a Chińczycy szukają możliwości obniżenia kosztów na max-a. Stąd wprowadzanie niby "nowych" standardów które nie sa zgodne i stąd jest problem.
Czy Twój andorid się łączy z z ELM ?
Czy na smartofonie masz Chceckeleca?
Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)


Świeci wszystko na maxa na zielono.
Android łączy się z czytnikiem.
Na tablecie Acer mam Checkelecka.
Po połączeniu czujnika OBD z tabletem wyświetla mi czerwonymi literami "Urządzenie OBD domyślne"
Ogólnie program czytnik widzi, bo jak się nie połączy z tabletem to wyświetla brak połączenia.

Sprawdziłem czytnik właśnie na citroenie siostry i też się nie łączy. Tyle że użyłem programu dołączonego na płycie do czytnika i laptopa z Windowsem.

Czytnik posiada 3 kontrolki. Po wpięciu w auto świeci się żółta oznaczona jako PC
Podczas sprawdzania jakości urządzenia tym programem (co te zielone paski świecą) zapala się kontrolka oznaczona OBD i kolejna POWER.
Podczas używania Checklecka świeci się tylko pierwsza PC.

Apacz - 2019-09-08, 12:10

jas_pik napisał/a:

Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)


Zainstalowałem Checkelecka na tableta Samsunga i teraz jest tak:

Program zgłasza mi że się łączy z czytnikiem, ale po chwili wyświetla w prawym górnym rogu OBD faulty

Szukam innego czytnika

Apacz - 2019-09-09, 10:21

Być może znalazłem winowajcę odpowiedzialnego za świecenie się kontrolki.

Wczoraj "złapałem" berlingo podczas ładowania w momencie gdzie nie chłodził się wentylatorem. Wentylator ów szumem zagłusza prace pomp wody.
Że pompy mi rzężą to wiem już od jakiegoś czasu, ale wczoraj udało mi się to zjawisko nagrać.

https://youtu.be/m_etIGXvN3k

Czy jest to ich koniec? Pamiętam, że dawniej w trakcie ładowania szłychać było tylko szum wentylatora i bulgotanie przelewającej się wody.
Teraz jest rzeźnia.

Sprawdziłem temperaturę na pakietach i było +20st.C Gdy skończyłem nagrywać wentylator na chłodnicy ruszył.

Gdzie znajdę takie pompy na wymianę?

jas_pik - 2019-09-09, 11:18

Szukaj pompy wody od Webasto
Apacz - 2019-09-09, 13:11

jas_pik napisał/a:
Szukaj pompy wody od Webasto


To takie same, czy na zastępstwo? Do webasto widziałem dwa rodzaje pomp z tego co pamiętam.

jas_pik - 2019-09-09, 14:53

Bezszczotkowa to słowo klucz.
Poma do wody od webasto ( zewnetrzna) jest identyczna jaka jest montowana w Berlingo/Partnerze ( tego samego producenta) z tymi samymi krućcami połaczenoiwymi ale zazwycaj nawet w serwisie 2x tańsza od oryginału . Na Allegro/Ebay ( czyli zazwyczaj od Chińczyka) nawet jeszcze taniej

Apacz - 2019-09-16, 18:48

jas_pik napisał/a:
Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)


Dotarł kolejny skaner OBD i ten działa idealnie. Ma guziczek, którym można go wł/wył bez wyciągania z gniazdka więc to na duży plus.
http://ujeb.se/13YiZ

I teraz błąd. wyświetlił jeden - zwarcie 12v do masy drążka od zmiany kierunku jazdy. Raczej jakoś to inaczej opisał, ale o to mu chodziło. Istotnie Po wsadzeniu pozycji "P" co jakiś czas zapina mi wsteczny, zapala mi światła cofania i sygnalizuje wrzucenie biegu wstecznego na desce.
Muszę wygrzebać styki przy wybieraku i oczyścić.

Sam program idealny. Wyświetla kupę mało zrozumiałych dla mnie informacji, ale ogólnie super.

Dziękuję po raz kolejny za pomoc.

Apacz - 2019-09-24, 20:17

Znowu zmartwienie. Ustawiłem ładowanie na wyrównawcze. Podładował trochę i przestał
Doładował do 40% 174V i wywalił kontrolkę z błędem na desce.
Sprawdzam co to za błąd i ...

termiczne zabezpieczenie ładowarki

co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.

jas_pik - 2019-09-24, 21:10

Apacz napisał/a:
termiczne zabezpieczenie ładowarki
co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Masz prawdopdobnie wersję Sagembox-a oznaczoną jako 4000 . To bardzo dobrze bo masz termiczne zabezpiecznie ładowarki, gdyby nie zadziałało to Twoja ładowarka powędrowałaby juz na złom.
Za chłodzenie Sagembxa odpowiada krótki obieg chłodzenia , czyli jedna pompa, Mała częśc chłodnicy ( patrząc od przodu to ta częśc na lewo od korka wlewu).
Ale za chłodzenie odpowiada tez wentylator chłodnicy. Jest on zabezpieczony ( raczej ograniczony prądowo) za pomocą czegoś w rodzaju dużej opornicy przykręconej w dolnej prawej częsci chłodnicy . Niestety często się zdarza że ta opornica pada. Musiałbyś ją zmierzyć jakimś miernikiem oporności ( ma chyba 3 Ohm) .


Apacz napisał/a:
Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.

Już wiesz dlaczego EVLITE jest gorszy ?
A ładowanie ruszyło bo ładowarka ostygła , a nie dlatego że podpiąłeś EVLITE .

Apacz - 2019-09-24, 21:30

jas_pik napisał/a:
Apacz napisał/a:
termiczne zabezpieczenie ładowarki
co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Masz prawdopdobnie wersję Sagembox-a oznaczoną jako 4000 . To bardzo dobrze bo masz termiczne zabezpiecznie ładowarki, gdyby nie zadziałało to Twoja ładowarka powędrowałaby juz na złom.
Za chłodzenie Sagembxa odpowiada krótki obieg chłodzenia , czyli jedna pompa, Mała częśc chłodnicy ( patrząc od przodu to ta częśc na lewo od korka wlewu).
Ale za chłodzenie odpowiada tez wentylator chłodnicy. Jest on zabezpieczony ( raczej ograniczony prądowo) za pomocą czegoś w rodzaju dużej opornicy przykręconej w dolnej prawej częsci chłodnicy . Niestety często się zdarza że ta opornica pada. Musiałbyś ją zmierzyć jakimś miernikiem oporności ( ma chyba 3 Ohm) .


Apacz napisał/a:
Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.

Już wiesz dlaczego EVLITE jest gorszy ?
A ładowanie ruszyło bo ładowarka ostygła , a nie dlatego że podpiąłeś EVLITE .


Czyli muszę jak najszybciej wymienić pompy, bo rzężą masakrycznie.
Chyba nie tyle ostygła ładowarka, bo monitoruję cały czas obciążenie licznika prądu i od tamtego czasu ładuje non stop.
Jak by był fest problem, to już by ponownie odłączyło mi ładowanie.

jas_pik - 2019-09-24, 22:46

To że teraz Ci się nie wyłącza już może wynikać ze spadku temperatury zewnętrznej .
Ja dość długo dochodziłem do tego że u mnie był uszkodzony ten rezystor. Bo taki problem że sie przestał ładować zdarzył się u mnie tylko raz , za to ze dwa razy w upały zauważyłem że po zakończeniu ładowania włączała sie dioda EKO.
I właśnie odczyt temperatury za pomocą Checkeleca doprowadził mnie do odkrycia przyczyny problemu ( bo wiatrak chłodnicy niezbyt często się włącza w trakcie ładowania i można tego problemu nie zauważyć.
Czyli oprócz wymiany pomp sprawdź tez czy ta opornica jest sprawna

Apacz - 2019-09-25, 16:12

jas_pik napisał/a:
To że teraz Ci się nie wyłącza już może wynikać ze spadku temperatury zewnętrznej .
Ja dość długo dochodziłem do tego że u mnie był uszkodzony ten rezystor. Bo taki problem że sie przestał ładować zdarzył się u mnie tylko raz , za to ze dwa razy w upały zauważyłem że po zakończeniu ładowania włączała sie dioda EKO.
I właśnie odczyt temperatury za pomocą Checkeleca doprowadził mnie do odkrycia przyczyny problemu ( bo wiatrak chłodnicy niezbyt często się włącza w trakcie ładowania i można tego problemu nie zauważyć.
Czyli oprócz wymiany pomp sprawdź tez czy ta opornica jest sprawna


Ładował się strasznie długo. ponad 13h. Strasznie dużo kasy wyssał z sieci :) jakoś 7 funtów.
Mniejsza o to.

Takie laickie pytanie odnośnie Checkeleca. Mam możliwość wyboru 4rech trybów ładowania,
Normalne - to jak nazwa wskazuje normalne
Wyrównawcze uruchamia się samo co 10 ładowanie jakoś. Z tego co pamiętam
Konserwacyjne - przed dolaniem wody
Ale co daje ładowanie początkowe i jak często z niego korzystać?

jas_pik - 2019-09-25, 18:44

A nie jest to logiczne ?
jak instalujesz wszystkie nowe akumulatory to jakie ładowanie trzeba by było wybrać ?
Jak często ?
A ile razy instalujesz nowe akumulatory ?
Tyle samo razy ładujesz z użyciem tego trybu - on służy wyłącznie do tej jednej procedury.
A opornicę sprawdziłeś ?
Poziom płynu w chłodnicy ?
Stan akumuatora 12V ?
Także sprawność silnika wentylatora - bo wg doniesień tez często pada.
To sa podstawowe czynności aby nie uszkodzić ładowarki

Apacz - 2019-09-25, 21:40

jas_pik napisał/a:
A nie jest to logiczne ?
jak instalujesz wszystkie nowe akumulatory to jakie ładowanie trzeba by było wybrać ?
Jak często ?
A ile razy instalujesz nowe akumulatory ?
Tyle samo razy ładujesz z użyciem tego trybu - on służy wyłącznie do tej jednej procedury.
A opornicę sprawdziłeś ?
Poziom płynu w chłodnicy ?
Stan akumuatora 12V ?
Także sprawność silnika wentylatora - bo wg doniesień tez często pada.
To sa podstawowe czynności aby nie uszkodzić ładowarki


Dziękuję za wyjaśnienie.
Sprawdziłem wszystko poza opornicą.
Szczerze mówiąc, nie jest jasna dla mnie jasne jak ją sprawdzić.

jas_pik - 2019-09-26, 09:33

Apacz napisał/a:
.
Sprawdziłem wszystko poza opornicą.
Szczerze mówiąc, nie jest jasna dla mnie jasne jak ją sprawdzić.

Miernikiem/ żąrowką czy płynie przez nią prąd.
Albo razem z wentylatorem czy po podaniu napięcia 12V na wentylator przez opronicę czy kręci się wiatrak przy chłodnicy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group