SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Lepiej kupić Nissana Leafa 24 czy 30 kWh? (Irlandia)

bebosz - 2015-11-19, 19:11
Temat postu: Lepiej kupić Nissana Leafa 24 czy 30 kWh? (Irlandia)
----------
Edit: Temat wydzielony z innego miejsca
----------

bebosz napisał/a:
Witam wszystkich.
Mam na imie Sebastian mieszkam w Irlandii
Dzis przyszla poczta karta do obslugi publicznych stacji ladowania oraz zakupiony z chin obd kw902 (wyczytalem ze przyda sie a tani byl) oraz zainstalowano nam takze dzis przydomowa ladowarke do samochodow elektrycznych, w przyszlym tygodniu odbieramy naszego nissana leaf SVE 24KW + 6KW ladowanie.
Nie mamy nikogo ze znajomych czy tez sasiadow zeby cos sie dowiedziec na temat tych samochodow ale widzimy setki punktow ladowania i prawie 100 extra szybkich punktow ladowania (w 20min 80%) na ulicach wszedzie w Irlandii i sa darmowe jeszcze do maja 2016 a potem 16 euro za miesiac za uzytkowanie dowolne wszystkich ulicznych stacji ladowania. Wiemy ze DPF w dislach to masakra /mamy passata 2010 1.6 diesel)... postanowilismy wyprobowac samochod elektryczny. 24kw wystarczy choc za dodatkowe 2 tys proponuja baterie 30kw to jednak chyba wezniemy 24kw. bo zasieg 130km uwazam za wystarczajacy. co myslicie ?


highend napisał/a:
bebosz napisał/a:
bo zasieg 130km uwazam za wystarczajacy. co myslicie ?


w tak w sumie małym kraju jak irlandia z tyloma punktami ładowania - posiadanie diesla mija się z celem :)


Tak wlasnie to widze
dzienne dystanse to okolo 60km w sytuacji gdzie zapomne to i tamto i jeszcze gdzies wyskocze to wyszlo ze 130km wystarczy w zupelnosci a jesli gdzies do dublina belfastu czy dalej to sa stacje ladowania a poza tym od biedy jest diesel pod domem i mam nadzieje ze za kilka lat bedzie zasadne pozbyc sie lub zamienic na drugie ev

RaveN - 2015-11-19, 21:01

Cześć bebosz,

Dzięki za dołączenie do forum. Jeżeli pieniądze nie są dużą przeszkodą to 30 kWh może zrobić w pewnych sytuacjach istotną różnicę. Zależy jakie użytkowanie.

wrzesien (też w Irlandii) prowadzi mini-bloga w dziale z Blogami na forum to go możesz podpytać o różne sprawy.

30 kWh ma 172 km EPA, a 24 kWh 135 km EPA (taki w miarę realny test).

bebosz - 2015-11-19, 21:14

Dziekuje Raven
szczegolnie za "wrzesien" bo rozumiem ze to forumowa ksywka
odnosnie 30kw czy mozesz powiedziec dla czego 30kw lepiej oprocz zasiegu co do ktorego juz wypowiedzialem swoje zdanie. bo jesli to jedyny argument to pozostane przy 24kw.

bebosz - 2015-11-19, 21:16

a moze bateria za 5 lat bedzie starczac tylko na 80km ? to by byl jakis argument z tym ze oni daja gwaracje na baterie na 5 lat.
highend - 2015-11-19, 21:49

bebosz napisał/a:
a moze bateria za 5 lat bedzie starczac tylko na 80km ? to by byl jakis argument z tym ze oni daja gwaracje na baterie na 5 lat.


podobno w 30kWh jest na 8 lat :)
więc masz argument ;)

RaveN - 2015-11-19, 21:50

bebosz napisał/a:
szczegolnie za "wrzesien" bo rozumiem ze to forumowa ksywka

Tak, tutaj.
Większy pakiet to większy zasięg, nic więcej się nie zmienia w zasadzie (highend celnie zauważył, że gwarancja dłuższa).

bebosz - 2015-11-19, 22:53

Dziekuje Panowie to zasadniczo zmienia sprawe i faktycznie 8 lat gwaracji to jest cos oczywiscie nie omieszkam sprawdzic u dealera przed odebraniem auta
bebosz - 2015-11-19, 22:57

Puki co oto email ktory dostalem dzis, pewnie z ktoregos czegos co wertowalem lub rejestrowalem w sprawie leafa. No wiec jesli ktos jest zainteresowany a nie musi byc posiadaczem (a takze napisali ze moge przekazac znajomym) to mozna wziac udzial i czesto losuja nagrody nawet do 100 jewro ponizej wklejam link dla zainteresowanych ta ankieta.
http://eepurl.com/bGDcjb

bebosz - 2015-11-19, 23:10

Takie mysli po glowie chodza.
Czy dealer bo wlasciwie nigdy nie kupowalismy nowego auta jest w stanie cos pominac cos zamieszac moze nie koniecznie swiadomie albo sam juz nie wiem czy powinienem zwrucic na cos uwage ? wiek opon lub czy wszystkie dodatki sa jak zamowieniu, lub czy wszystko dziala, (nr ramy to juz chyba bylo by przesada he he. Ostatecznie zostawie u nich okolo 33000 jewro no minus grant z rzadu 5000 i skrapicz 4000 za mojego wysluzonego vito to troszki sie martwie no i trzeba dodac tu wyspiarstwo (kto tu mieszka lub mieszkal to rozumie) dla tych co nie mieszkali wyjasniam ze wyspiarstwo oznacza brak logiki i ignoracje nieuzasadniona lub tez niespodziewana nadmierna uprzejmosc lub pomoc bezinteresowna.
Prosze sie nie smiac nie ma glupich pytan sa glupie odpowiedzi.
Poza tym sie nie zarumienie he he.

Arkadiusz - 2015-11-19, 23:33

Mysle ze nie ma sie czym martwic, odebrac autko i zaczac jezdzic, u mnie po kilku tygodniach nie moglem ladowac na chademo, znalezli kabelek komunikacyjny nieprawidlowo wpiety i sie poluzowal, zajelo im to dwa dni, w tym czasie mialem autko zastepcze. Mozesz poprosic o gratisowy dywanik dla kierowcy, oryginalny ledwo rok wytrzymuje, moze dadza...
bebosz - 2015-11-19, 23:48

Dziekuje Arku za rade
bro - 2015-11-20, 19:13

Większa bateria powinna szybciej się ładować (tzn. w tym samym czasie przyjmie więcej energii), ale to trzeba potwierdzić, czy ta zasada tu też się sprawdzi.
Elektryczny_Joe - 2015-11-23, 15:14

Lepiej kupić tego, co ma lepszą gwarancję na aku. Mając do wyboru 5 lat, a 8 lat/160 tys., to nie ma się co zastanawiać. Chyba, że te 8 lat/160 tys. to zwykła marketingowa bajka, uwarunkowana corocznym, obowiązkowym przeglądem za one tauzen ojro.
:-D

bebosz - 2015-11-24, 02:21

W tym tygodniu mamy odebrac naszego leafa ale jak to mowia klient nasz pan i dopuki nie podpisze odbioru to wszystko moge negocjowac.(pieniadze sa zamrozone w banku a przydomowa stacja ladowania baterii juz zainstalowana). Dzis zona juz wstepnie powiedziala o baterii wlasciwie zapytala o baterie 30kwh i dealer powiedzial ze sprawdzi jakies opcje i da znac do tego namawia zeby zaczekac do 2 go stycznia z odbiorem wowczas tablice i dowod beda na 2016 rok i przedluzy to wartosc pojazdu gdzie w IE tablice zdradzaja rok i wiekszosc kupujacych na to w szczegolnosci zwraca uwage wiec od stycznia auto albo bedzie nowe albo bedzie nowe-roczne.Wieze w jakosc leafa dla tego kwestja gwarancji na 8 lat nie jest najistotniejsza choc wazna, chyba ze jakosc baterii jst watpliwa wowczas gwarancja 8lat jest niezbedna. a z tego co czytam tu na forum baterie nissana sa super.jesli do tego dojdzie 100000 obowiazkowych serwisow w ramach gwarancji to przemyslimy to. napewno dzieki waszym wypowiedziom i radom wiem o co zapytac dealera podczas rozmowy. opcja 200km 30kwh zamiast 130km 24kwh jest kuszaca dla mojej zony . Ja mysle o baterii 24kwh na 5 lat a pozniej albo wymiana auta albo samej baterii i mam wiare ze bedzie dostepna juz znacznie wiecej niz 30kwh. Przez ta opcje 30kwh zrobilo sie zamieszanie he he ale warto rozsadnie podejsc do tematu zeby nie pluc sobie w brode albo zona mi he he ze czegos niedopatrzylismy i lata splacania auta i nie do konca usatysfakcjonowani.
Arkadiusz - 2015-11-24, 10:05

Jesli gwarancja 8 lat obowiazuje na 100000 kilometrow to nie ma sensu doplacac jesli samochod jezdzi po 25000 rocznie, u mnie gwarancja sie skonczy przed czwartym rokiem uzytkowania.
Jesli chcesz autko z rocznikiem 2016 na tablicy to nie dostaniesz go wczesniej niz w drugim tygodniu stycznia, oczywiscie najpierw musisz oplacic motor tax i insurance zanim wyjedziesz z salonu, kolejny idiotyzm w irlandii to koniecznosc oplaty motor tax (120E) zanim dostaniesz logbook do samochodu,

wrzesien - 2015-11-24, 12:21

Dealer ma racje, na pewno warto poczekac z odbiorem do stycznia.
skuhn - 2015-11-24, 21:07

O co chodzi z tą napinką w Irlandii żeby miec koniecznie nowszy rocznik na tablicy? To zwykłe cebulactwo czy ma to jakis inny sens?
bebosz - 2015-11-24, 22:44

To zwykle szpanerstwo wyspiastwo.
Poniewaz na tablicy widac rok produkcji wielkimi cyframi to kazdy widzi jak wiekowym autem jezdzisz lub jak stare auto kupujesz i cena takze wowczas wyglada inaczej a od 2 lat nawet podzielili rok na 2 czesci wiec rej np z 2010 rok z dublina bedzie wygladac tak 10D28761 a juz rejestracja np z 2015 roku takze z dublina bedzie wygladac tak 151D28671 to dla pierwszej polowy roku a dla drugiej polowy bedzie tak 152D28761
milalo to poprawic sprzedaz aut nowych i w sumie nie wiem jak to sie sprawdzilo.
Malo jest kupujacych ktorzy sprawdzaja rok produkcji bo zadko tez auto stoi u dealera dluzej niz pol roku.

highend - 2015-11-24, 22:58

a jesli mam auto z 1916 roku to na tablicy będę miał 16 i moge wcisnąć irlandczykom, że to funkiel nówka? ;)
bebosz - 2015-11-27, 03:30

Wiec jest juz decyzja.
Samochod odbieramy na poczatku 2016r
dealer gwarantuje date 5 stycznia byc moze 4 stycznia
(jakbysmy chcieli wymienic pozniej na nowszy model to wieksza cene uzyskamy za ten)
bakteria pozostaje 24kwh 2000 za 30kwh to sporo mimo rabatu 1000 z 3000
(zasieg 130km jest dla nas satysfakcjonujacy a za 5 lat wymienimy bakterie na nowa jeszcze mocniejsza lub wymienimy autko na nowe)

bebosz - 2015-12-18, 18:22

32A przydomowa stacja ladowania ABL Sursum EVSE502 i karta dostepu do darmowych stacji publicznych

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNUHd6TTdjTjJJZ28/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNb212UnoteURxYVk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNU19QaGt6bU9QRTA/view?usp=sharing

bebosz - 2016-01-06, 02:06

Jutro wlasciwie dzis jedziemy odebrac naszego zelmera bo takie imie dostal "odkurzacz zelmer" he he troche obrazliwe ale zabawne zarazem. postaram sie zapodac kilka fotek naszego wymazonego zelmera. jednak troszki przezywamy to jednak nasze pierwsze nowe autko z salonu za 34 tysie a miljonerami nie jestesmy tylko zwykle ludojady. pozdrawiam fanuw zelmera he he
highend - 2016-01-06, 13:23

no właśnie chcieć to móc :)
nawet jak ktoś nie jest milionerem. Ja np. też nim nie jestem.

PatrykS - 2016-01-06, 14:00

I ja nie jestem milionerem, a jednak po 4 latach marzenie się udało spełnić :-) Mojego pieszczotliwie niektórzy wołąją Melexem - może ze względu na kolor. Życzę dużo satysfakcji na nowej drodze!
BTW: jak wyjeżdżasz nówką spalinową z salonu to bak masz prawie pusty - a jak w przypadku elektryka?

YANNOSICK - 2016-01-06, 16:36

PatrykS napisał/a:
BTW: jak wyjeżdżasz nówką spalinową z salonu to bak masz prawie pusty - a jak w przypadku elektryka?

To chyba nie jest regułą tylko kwestią podejścia salonu do klienta. Mój każdy Opel i Mercedes wyjeżdżał z salonu zatankowany pod korek (w przypadku Ampery również naładowany). Na salon Opla nie mogę narzekać bo nawet po wizycie w serwisie odbieram auto zatankowane do pełna, umyte i odkurzone.

bebosz - 2016-01-06, 22:46

No i jest, on, nasz Zelmer
Zdjecie z odbioru w salonie.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNNkpOZVB5WnZnYjA/view?usp=sharing


Operacja trwala 3 godniny.
podpisanie dokumentow 3 min reszta to o autku byla
czyli co jak gdzie sie znajduje jak z serwisami tankowania road asistance, aplikacje do obslugi auta itp.

Jestesmy mega zadowoleni ato jest kosmiczne milon super rzeczy fajowe.
Zrobilismy juz prawie 200 km dzis i tankowalismy po drodze w miasteczku podczas obiadu.

Jak ochlone i przestanie padac i ktos by byl zainteresowany to moge porobic wiecej zdjec.


Tak autko mialo 88% bakterii

krawcu - 2016-01-06, 23:18

Fajny kolor!

Zrób więcej zdjęć - koniecznie.

highend - 2016-01-06, 23:30

kolor nice :)
rozumiem, że to jest 24kwh, model 2016 czyli wersja Visia (bez pompy ciepła) - dobrze kombinuję?

btw. byłem w Wexford w połowie grudnia... w styczniu znowu smigam do Irlandii :)

bebosz - 2016-01-07, 00:08

Wersja SVE 24kw
pompa ciepla
naglosnienie bose
Air Condition
cold pack
5 kamer
skurzana tapicerka
aluminiowe felgi
6kw ladowanie szybkie 3,5h na wolnej stacji do 100%
podgrzewane fotele oraz kierownica i lusterka
nawigacja z wszystkimi punktami ladowania
wlasne niezalezne stale polaczenie z internetem nie wiem czy to standard
obsluga przez telefon poprzez carwings
odzysk energii poprzez hamowanie
ledowe lampy przednie i tylne

Zdjecia porobie jak przestanie padac czyli chyba za 2 dni moze he he

highend - 2016-01-07, 00:35

dobra już wiem:

http://www.nissan.ie/vehicle/leaf/pricing

leaf SVE bez dopłaty do 30kWh.

czyli skoro istnieje opcja dopłaty do 30kWh to jednak da się zmienić pakiet 24khW na 30kWh? :)
szkoda, że nie wziąłeś z większym zasięgiem skoro i tak wybrałeś najdroższą wersję SVE.

jeśli to była kwestia kasy to SV jest 3000 EUR tańszy (akurat na 30kWh), natomiast dopłaciłbyś 900 EUR do ładowarki 6.6kW - przynajmniej ja bym tak zrobił.

Z tego wynika, że najtańsza wersja XE to odpowiednik Leafa Visia, bez pompy ciepła i bez mozliwości zmiany na 30kWh.

Jedyną sensowną opcją jest właśnie Leaf SV lub SVE zatem :)

A więc - bardzo dobry wybór :) szkoda jedynie, że bateria 24kWh...

Problem, że Nissan nazywa Leafy różnie w różnych krajach i burdel się z tego robi.
Z opcji ciekawe co daje Cold Pack, natomiast Solar Spoiler (300 EUR) spokojnie można sobie podarować bo nic nie daje.

bebosz - 2016-01-07, 00:48

No wiec sprawe bakrerii 30kw rozwazalismy ale ze wszystkich wyliczen wynika ze 24kw starcza z duzym zapasem na ponad normalne poruszanie sie codzienne a kolejne 2000 bo za tyle jest oferta 30kw nie chcielismy doplacac. Natomiast za 5 lat moze wymienimy baterie na nowa 24kw lub 30kw i sprzedamy auto lub wymienimy na nowy EV albo zostawimy albo sam nie wiem czsas pokaze.
highend - 2016-01-07, 00:49

dobra już wiem co jest z Cold Pack, całe porównanie jest tutaj:

http://www.nissan.ie/vehi...des-and-engines

widać tam, że XE nie ma pompy ciepła

SV i SVE różnią się kosmetycznie (głównie alu felgi 17" i BOSE w SVE oraz Ledowe lampy, i składane elektrycznie lusterka).

Teraz jako ciekawostka: w Leafie 2012 rok( moim) są również Ledowe lampy i składane/podgrzewane elektryczne lusterka, nie ma Cold Pack - ale to wina tego, że ktoś nie zamówił, jest natomiast zbędny solar spoiler ;) Poza tym nie ma pompy ciepła i ładowarki 6.6kW, kamera jest tylko cofania :)
Nissan wypuścił Leafa 2011-2012 dość wypasionego, potem go mega okroił (wersja VISIA), a podobne (i ulepszone o pompę ciepła i 6.6kW) do 2011-12 nazywał SV czy tam Acenta i podobnie ;)

highend - 2016-01-07, 00:52

bebosz napisał/a:
No wiec sprawe bakrerii 30kw rozwazalismy ale ze wszystkich wyliczen wynika ze 24kw starcza z duzym zapasem na ponad normalne poruszanie sie codzienne a kolejne 2000 bo za tyle jest oferta 30kw nie chcielismy doplacac. Natomiast za 5 lat moze wymienimy baterie na nowa 24kw lub 30kw i sprzedamy auto lub wymienimy na nowy EV albo zostawimy albo sam nie wiem czsas pokaze.


No nic nie wiem co Ci napisać. Irlandia to w sumie mały kraj, dobra sieć ładowarek - może to 24kwh starczy.

jednak wydając tyle kasy na auto już bym tych 2000 EUR nie żałował gdyż:
- w aucie na prąd jest zawsze za mało zasięgu :mrgreen:
- bateria ulega jednak degradacji (zmniejsza się zasięg) i tutaj 30kWh zapasu na pewno sporo by pomogło :)

i jeszcze zobaczyłem: elektryczny hamulec ręczny - ma tylko SVE? Kurde mój też ma :mrgreen:


A jakoś nigdy nie widziałem porównania zasięgów Leafa z pompą ciepła i bez pompy ciepła z włączonym cały czas ogrzewaniem :) Ciekawe dlaczego. Może zrobisz taki test jak już ochłoniesz? przykład:

- naładowana bateria do pełna, zasięg bez ogrzewania z prędkościami średnimi do 80km/h
- to samo jak wyżej z włączonym cały czas ogrzewaniem

i ile km zrobisz :) daj znać.

bebosz - 2016-01-07, 01:32

Jakis czas na zapoznanie sie z autkiem i testy przeprowadze.
PatrykS - 2016-01-07, 15:33

YANNOSICK napisał/a:
Na salon Opla nie mogę narzekać bo nawet po wizycie w serwisie odbieram auto zatankowane do pełna, umyte i odkurzone.

Po wizycie w serwisie w Gdańsku odkurzone i umyte było, ale naładowane ani zatankowane już nie, i raczej się tego nie spodziewam :-) Widać w Holandii mają ciekawe standardy, albo Ciebie wyjątkowo traktują :-)

bebosz napisał/a:
No i jest, on, nasz Zelmer
...
Tak autko mialo 88% bakterii


Dzięki za info, gratuluję zakupu i życzę samych pozytywnych wrażeń! :-)

Carcik - 2016-01-07, 16:46

PatrykS napisał/a:


bebosz napisał/a:
No i jest, on, nasz Zelmer
...
Tak autko mialo 88% bakterii


Dzięki za info, gratuluję zakupu i życzę samych pozytywnych wrażeń! :-)


Hmmmm... Bakterie ?? Może musisz udać się do lekarza po jakieś antybiotyki dla swojego Zelmera bo sporo tych bakterii tam jest :D

bebosz - 2016-01-08, 02:06

Kolejny dzien uzydkowania (bakteria) naladowana na 120km poniewaz reszte pozarl prad do ustawionego dzien wczesniej nagrzania autka na nastawiona godzine wyjazdu.

zapakowanie psa kabla i paru pierdul i tak wywialo cieplo z auta i juz wiemy ze nie warto nastawiac gdy nie trzeba odmrazac szyb. pompa ciepla dziala natychmiast i grzeje od razu nie tak jak w silnikach spalinowych gdzie trzeba zagrzac silnik lub miec webasto.

jechalismy w wlaczona pompa caly czas oraz z podgrzewaniem tylnych siedzen z predkoscia 100kmh poza miastem czyli okolo 70% drogi zadnych oszczednosci zwykla exploatacja.
udalo sie przejechac 33km+33km
Zona zdecydowala sie pojechac do pracy poniewaz wyswietlalo dostepne jeszcze 53km a potrzeba bylo 46km (5km+22km+19km) i tu sie popapralo gdzie ostatni odcinek czyli 19km jednak wygladal inaczej.


po przyjechaniu do pracy a wlysciwie w trakcie juz bylo wiadomo ze za malo km zostalo zeby wrucic bo zostalo 16km na wyswietlaczu
wiec ten ostatni odcinek 19km zaproponowalem jechac bez ogrzewania i na przycisku eco drive max wyciaga wtedy 72km i plynnie przyspiesza.
Zona dojechala do domu z zapasem 3km na wyswietlaczu he he w zalaczniku foto z telefonowej aplikacji do naszego zelmera.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNUnhIMDNPaDBsYnM/view?usp=sharing


Ogolnie super ale trzeba sie przyzwyczaic ze wszystkie inne opcje tras niz te dla ktoych z przeznaczeniem zakupilismy zelmera to trzeba dobrze sobie przeliczyc albo zaplanowac miedzytankowanie. I mimo iz choc mamy 3 lata nieograniczona ilosc wezwan nieodplatnych kol ratunkowych w postaci przyjada zatankuja gdziekolwiek ci nie zdechnie bakteria to przypuszczam ze zanim taki pomagacz sie przykula to mi sie odechce wszystkiego. wiec lepiej sie trzymac plkanu lub planowac a w razie "W" uzyc passata bluemotion co czeka w gotowosci.

Ogolnie juz wiemy ze bedziemy uzywac zelmera czesciej niz planowalismy wiec mozliwe ze jednak kupimy ta bakterie 30kw. najblizsze tygodnie pokaza czy bedzie taka koniecznosc.

Jeszcze taka ciekawostka.
w tej aplikacji w telefonie pokazuje koszt pobranego pradu do naladowania baterii.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNNGY4Z1ZqRWZoOUU/view?usp=sharing




highend - 2016-01-08, 10:40

bebosz napisał/a:

Ogolnie juz wiemy ze bedziemy uzywac zelmera czesciej niz planowalismy wiec mozliwe ze jednak kupimy ta bakterie 30kw. najblizsze tygodnie pokaza czy bedzie taka koniecznosc.


ech,a nie mówiłem? ;)
Pytanie czy możesz nadal wymienić Leafa na takiego z baterią 30kwh, czy wymieniliby samą baterię.... z ciekawości dowiedz się :)

highend - 2016-01-08, 13:17

Notabene zaintrygowala mnie aplikacja Twoja.
No tak. NissanEV zastapil carwings.
Prozno jednak szukac w sklepie Google Play w PL.
Poradzilem sobie inaczej i zainstalowalem NissanEV sciagajac plik APK.
Musialem wybrac kraj. Jest cala europa lacznie z Litwa i Estonia, ale Polski brak !!!
Wybralem Niemcy jako ze moj Leaf 2012 jest z Niemiec. Wpisalem login i haslo i... wuala ;) dziala oczywiscie carwings na moim leafie ;)

bebosz - 2016-01-08, 13:41

Nie wiemy jeszcze czy bedzie potrzebna 30kw prawdopodobnie nie, mimo ze chcemy kozystac wiecej niz wstepnie planowalismy.
Wlasciwie to powinienem powiedziec "na szczescie nie" poniewaz kiedy miesiac temu dealer zapewnial naz ze mozemy wymienic baterie na wieksza bo mamy nowy model nissana tak dzis juz odpowiada na zlozone mu pytanie ze do nissana odpowiedz bedzie jak twierdza pozniel w 2016 roku. Wiec troszki nas oszukal i mozna by sie szarpac z nim bo mamy wszystko od niego w mailach na pismie ale nie nie sadze ze bedzie taka potrzeba.
Jestesmy zadowoleni z zasiegu naszego zelmera a 3000 euro to spora doplata za 6kw.
Mimo to pytanie dealerowi jest postawione i jak tylko otrzymamy odpowiedz to ja tu opublikujemy bo rozumiem ze sporo posiadaczy leafa jest zainteresowanym tematem a w szczegulnosci starszych modeli.
Pozdrawiam

highend - 2016-01-08, 14:25

dokładnie, bo nissan straaaasznie kręci z tym 30kWh
czyli dealer Ci powiedział, że da się wymienić gdybys zmienił zdanie, a teraz kręci bo jednak nie da się ;)

zatem ciekawe czym różni się Leaf SVE 24kwH od SVE 30kWh poza baterią.
bo jak dla mnie to niczym - co najwyżej kwestia softu w komputerze i tyle.

Ale skoro do Leafa XE nie da się zamówić pakietu 30kWh to albo to jest chwyt marketingowy, albo faktycznie nowe Leafy (SV i SVE) mają coś pozmieniane i działają z 24kWh lub 30kWh

bebosz - 2016-01-08, 14:57

Najpierw twierdzil ze ilosc pinow w sve jest odpowiednia dla 24 i 30kw teraz to wlasciwie tylko problem zamowienia i montazu czyli pewnie instruktazu dla mechanikow. ale to tylko moje gdybanie. na cale szczescie jestesmy zadowoleni z dostepnego dystansu i nie placzemy i nie plujemy sobie w brode czy tez nie uzeram sie poprzez adwokata z dealerem.
highend - 2016-01-08, 22:52

myślę, że w ogóle nie powinni oferować czegoś takiego jak Leaf XE.
Wystarczyłby jeden model Leafa (taki jak SV) z pakietem 30kWh
+ możliwość dokupienia opcji (które ma SVE)...

pakiet 24kWh powinni wycofać, bo na tle konkurencji (Bolt, Tesla 3) niedługo będą cieniutko wyglądać.

a tak zamieszali, rozdrobnili i tyle.

w 2011-2012 była tylko jedna wersja Leafa do wyboru.

Pawiel - 2016-01-09, 12:12

Z Leafem moze być tak ze niedługo zachłyśnie sie własnym sukcesem sprzed lat i zapomni ze oprócz tego ze był i zostanie prekursorem, to juz teraz to za mało by dalej ciagnąć dobra passe. Bedzie tak jak z Bronkiem. Oby nie obudzili sie (jak rzeczony Bronek) z ręka w nocniku. Konkurencja nie śpi, a zapowiedzi nie pozostawiają złudzeń, ze owa konkurencja niedługo zostawi Leafa daleko w tyle. I nie tylko w kwestii wyglądu (Leaf nie każdemu sie podoba), ale przede wszystkim zasięgu.

Pierwsza reakcja potencjalnego nabywcy Leafa na pytanie o zasięg to "nie, to za mało, nigdzie tym nie dojadę".... Producent nawet nie daje szansy by go przeciętny klient polubił.

bebosz - 2016-01-12, 18:10

wiec zamiast kilku zdjec zrobilem krotki filmik autko brudne ale to nie reklama nissana he he nie opisuje tych wszystkich opcji jakie posiada a wydaje sie ze byloby wlasciwym. tak cz owak dzis oprocz tego co wiem to odkrylem to sterowanie glosem, wejscie na usb i na jack a zona wczoraj ogarnela jak skladac lusterka he he fajna zabawa odkrywczo edukacyjna.
https://youtu.be/NX4iOMHy-bk

bebosz - 2016-01-13, 15:45

Dzis pierwsze szybkie ladowanie z Chademo naladowalem do 91% w 25min a bylo 46% nie mialem czasu juz wiecej ale co bylo inaczej to to ze nissan dealer mowil ze z chadmo naladuje tylko do 80%. W ogole fajna stacja szybkiego ladowania bo miala jeszcze inne szyblie wtyczki chyba ze 3 rozne. Poza tym wszystkie dotychczas odwiedzone lub wczesniej widziane stacje ladowania byly dobrze oznakowane a asfalt mega pomalowany na zolto zeby inni kierowcy nie zajmowali miejsca.
ponizej link do filmiku:

https://youtu.be/5S0QFM0QkmQ

Carcik - 2016-01-13, 18:41

Zajebiaszczy dystrybutorek :)

Prawie jak na stacji 95 - 98 - ON xD

Wgl każda stacja benzynowa powinno takie mieć w Polsce, albo chociaż jedna sieć (np Orlen) chociaż po jednym wodopoju takim. Odmieniło by to los pojazdów EV

PatrykS - 2016-01-13, 21:17

ChaDeMo do 80% ładuje szybko, a potem zwalnia (takie są wymagania beterii), ale powinno chyba naładować w końcu do 100%.
GTX7 - 2016-01-14, 01:35

PatrykS napisał/a:
ChaDeMo do 80% ładuje szybko, a potem zwalnia (takie są wymagania beterii), ale powinno chyba naładować w końcu do 100%.


Tak, da radę do 100%. :-)

od 1-2% do 80% w około 50 min

od 80% do 100% znów ok 50 min

W zasadzie bez znaczenia czy to ładowarki Terra ABB, Evec czy DBT (przy salonach Nissana).

Btw czy ktoś ładował się ostatnio czymkolwiek w Łodzi w Manufakturze??

W weekend próbowaliśmy ładować tam Leafa z gniazda Typ2 ABB i nic, znaczy po 1-2 min. rozłączało. Parę miesięcy temu próbowałem tak eNV-200 i wtedy też nie działało :-(

Dziwne bo i kabel i auto inne.
Ma ktoś jakieś doświadczenie z ładowaniem Nissanów kablem Typ2 na Typ1???

bebosz - 2016-01-16, 02:23

Wlasnie wrocilem do domu z predkoscia 153km/h oficjalnie powinienem jechac do 144 he he to dla tego odpuscilem noge z pedalu przyspieszenia bo wciaz moglem przyspieszac choc nie wiem ile ale jednak zapas byl prawde mowiac odpuscilem bo sie przestraszylem ze moze cos popsuje . Takich predkosci nie bede osiagal bo nie mieszkam w gemanii czy tez w Polsce nie mniej jednak szok i autko przyspiesza do tej predkosci bez problemu nie ze blisko 150 pomiar idzie co 1km/h poprostu przyspiesza i juz. jak kogos wioze to te njutonometry dostepne od zera robia wrazenie na sceptykach EV.
Te autko troche jak zabawka dla duzych chlopcow i rodzinne autko zarazem.
Jutro przejazd 27km 26km i 21km przed wyjazdem grzanie auta z baterii auta i podroz z full wlaczonym ogrzewaniem czyli pompa ciepla z nawiewem ogrzewanie fotel kierowca, kierownica i fotel z tylu pasazer. podam dane o stanie bakterii zasiegu po powrocie.

highend - 2016-01-16, 15:18

vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer

bebosz - 2016-01-16, 15:50

highend napisał/a:
vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer

Bosko sie dowiedziec mozna tu czesto wiecej niz z instrukcji czy oficjalnych informacji. Dla tego fora funkcjonuja i zawsze beda.

bebosz - 2016-01-16, 15:57

Juz trasa zrobiona zgodnie z zalozeniami czyli zadnej oszczednej jazdy i zadnych szalenstw jak trzeba to gaz w podloge (wyprzedzanie glownie) a jak nie trzeba to spokojnie, ogrzewanie na full cala droge plus podgrzewanie foteli kierowca i tylna kanapa i kierownicy, predkosc zroznicowana zadnej jazdy po mniescie tylko drogi wolniejsze i szybsze. Tremperatora od -2 do +4
Zmienilo sie ilosc przystankow oraz kilometry. ponizej fotki z kazdego postoju stan kilometrow i stan baterii.

https://drive.google.com/folderview?id=0B-BjKEak58hNU21sQXpNNEtER1k&usp=sharing

highend - 2016-01-16, 18:04

wczoraj (piątek) widziałem na autostradzie dublin-cork Leafa na poboczu, w identycznym kolorze jak Twój. Wydawało się, że czekał na lawetę. To w sumie okolice Wexford chyba?

Dziś w okolicy Dublina widziałem z kolei Leafa w kolorze jak mój, który jechał na lawecie (i mam nawet fotkę)... teraz juz zmykam z Irlandii (na promie do Francji jestem)

:)

Oby Leaf nie przejął pałeczki po Lagunie - królowej lawet..., w sumie też na "L".

co do testów zasięgu: 95km zrobiłeś?
czyli mozna przyjąć zasięg 100km z ogrzewaniem. Czyli coś ta pompa ciepła daje.
U mnie z ogrzewaniem to tak 70km.... ale było minus 10 ;) w irlandii jednak temp. na plusie, w nocy jedynie przymrozki...

Jak ktoś mnie zapewni, że można w Leafie wymienić pakiet na np. 60kWh (jak Bolt) to zostawiam swojego.... odpowiada mi bardzo :)

PatrykS - 2016-01-16, 23:37

highend napisał/a:
vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer


W Amperze identycznie, choć na wyświetlaczu pokazuje wtedy 169 - ale na GPSie było 160, licznik celowo zawyża.

YANNOSICK - 2016-01-17, 10:39

Cytat:
W Amperze identycznie, choć na wyświetlaczu pokazuje wtedy 169 - ale na GPSie było 160

Identycznie nie jest - jest podobnie.

GM celowo ustawił V-max Ampery/Volta wyżej niż u konkurencji chcąc pokazać wyższość technologii Voltec.
Leaf 160 km/h - Ampera 161 km/h

Firmy zakładające do Amper lpg w Holandii zdejmują ograniczenie i Ampery 205 km/h osiągają bez problemu.

Sąsiad dziś nie dostał się do Leafa bo uszczelki mu zamarzły... z zazdrością zerkał na podgrzewającą się na kabelku Amperę.

PatrykS - 2016-01-17, 14:36

YANNOSICK napisał/a:
Sąsiad dziś nie dostał się do Leafa bo uszczelki mu zamarzły... z zazdrością zerkał na podgrzewającą się na kabelku Amperę.


Cóż, mógł przed wyjściem też sobie włączyć ogrzewanie, nie musimy być na kabelku, żeby to zrobić. W dodatku może to chyba zrobić przez telefon, a my niespecjalnie.

YANNOSICK - 2016-01-17, 19:03

Ma Leafa z firmy i nie używa/nie rozumie smartphona (ma z 75 lat) a auta nie ładuje w domu. Swoją drogą jak będzie chciał go sprzedać po leasingu to będzie kąsek bo on jeździ góra 100 km na tydzień!
Pawiel - 2016-01-17, 23:00

Gdyby nie cena, to ten tutaj byłby atrakcyjny:

http://otomoto.pl/oferta/...html#e45f0a7064

bebosz - 2016-01-18, 11:32

Wiec wymiana baterii ze starego modelu na nowy jest mozliwa i to na wieksza moc baterii

https://www.youtube.com/watch?v=HEaxYWW6Zm8

highend - 2016-01-19, 11:17

Yannossic nie da sie tego czytać. Voltec - sroltec. Uwielbienie ampery, małego ciasnego auta pseudoelektrycznego z silnikiem spalinowym, który blednie nazywasz "generatorem".
Moj sprinter zawyża licznik o 20km/h - wiec technologia 20letnia przewyższa ampere.
A leaf sie tez grzeje z kabelka bądź bez. Wystarczy smartfonem wydać polecenie.

Carcik - 2016-01-19, 12:06

Widzę że uwielbienie Ampery na forum sięga zenitu i zaraz pęknie ta bańka...

"GM celowo ustawił V-max Ampery/Volta wyżej niż u konkurencji chcąc pokazać wyższość technologii Voltec.
Leaf 160 km/h - Ampera 161 km/h"

Moja stara Felicia na benzynie 165km/h wyciągnie - a na ELPIDZI 155km/h. Czy to jest wyższość technologii Skody lat 90' nad Ampery/Leafa ?? Wątpię, powiedział bym że to jest argument z du..y.

wodnik7 - 2016-01-19, 12:45

Witajcie,

od dluzszego czasu czytam te strony, ale musialem sie dzis zarejestrowac, jako ze post "highenda" apropos yanossika po prostu (choc forma, jak uwazam, ciut za ostra) z ust jakby moich wyjsc mogl.

Naprawde, yanossik, przesadzasz lekko, albo nawet mocno.

predkosc maks o 1km/h wyzsza to wg ciebie "lepsza technika", twoje przekonanie, ze ampera to smochod elektryczny - wojne bys o to rozegral; ostatnie opisy o zzeibnietym leafie to juz po prostu przesadyzm.

Sorki, ale nie da, naprawde sie nie da dluzej tego czytac.

Pozdrawiam wszystkich!

YANNOSICK - 2016-01-19, 13:00

Troszkę przesadzacie. Od początku dziennikarze podkreślali że Vmax Volta nie jest przypadkiem tylko zabiegiem marketingowym mającym na celu wypunktowanie Leafa w testach prasowych. Nigdzie nie pisałem że uważam ten zabieg za objaw wyższości Ampery nad Nissanem tylko,że taki był cel GM.
Mój wybór był następstwem wielu porównań i jazd testowych w których Leaf nie miał żadnych szans z Amperą przy mojej specyfice jazdy.

Zamiast panicznych reakcji radzę czytać ze zrozumieniem wtedy nie będzie potrzebna maść na ból doopy!

PatrykS - 2016-01-19, 13:05

Nie wiem jak Wy zrozumieliście wpis Yannosicka, ale mnie się on wydawał kpiną z GMa, a nie że to przekonanie Yannosicka. No ale niech się sam wypowie :-)

Update 13:30 - no i się wypowiedział zanim jeszcze skończyłem pisać :-)

bebosz - 2016-01-19, 15:06

Pomijajac zatarg powyzej.
Odnosnie mojego postu wczorajszego

"Wiec wymiana baterii ze starego modelu na nowy jest mozliwa i to na wieksza moc baterii

https://www.youtube.com/watch?v=HEaxYWW6Zm8"

pragne sprostowac ze ta wymiana nie jest na wyzsza moc baterii jedynie na jej nowszy model.

bebosz - 2016-01-19, 15:09

He he no panowie zeby podgrzac atmosfere ampera kontra leaf to powiem tak:

Leaf 2016 ma dostepna baterie o zasiegu 250km
a model na rok 2017 bedzie mial 430km

Pytanie takie

Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?

PatrykS - 2016-01-19, 16:03

bebosz napisał/a:
Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?

Licznik skasowany 9 dni temu pokazuje mi ponad 400km i 0,0l/100km, gdybym miał Leafa wynik byłby zapewne bardzo zbliżony. Koszt na 100km Leaf będzie miał mniejszy - jest znacznie lżejszy. Zasięg - można powiedzieć, że podobny - ograniczony występowaniem punktów ładowania i dostępnym czasem na ładowanie, choć Leaf ma przewagę w terenach z rzadszą siecią punktów ;-) Ampera nadrabia to możliwością korzystania z gęstej sieci stacji paliw płynnych, ale wtedy przestaje być tak ekologiczna. Porównujemy pojazdy trochę innych kategorii, na dzień dzisiejszy Ampera jest po prostu bardziej uniwersalna.

bebosz - 2016-01-19, 19:56

PatrykS napisał/a:
bebosz napisał/a:
Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?

w terenach z rzadszą siecią punktów ;-) Ampera nadrabia to możliwością korzystania z gęstej sieci stacji paliw płynnych, ale wtedy przestaje być tak ekologiczna.


No tak wciaz zapominam ze w PL dostep do darmowych punktow ladowania jest ubogi.

Pawiel - 2016-01-19, 20:12

A ja powiem tak. Nie ma się co podniecać ani Amperą ani Leafem.

Zanim Leaf będzie miał 450km zasięgu, minie rok, albo dwa. Powiedzmy, że dwa lata. Jego cena będzie na pewno zaporowa (więcej niż 150 000 zł). Czyli aby można go było kupić, jako używany i to w znośnej cenie, będzie trzeba czekać do 2020 r., albo jeszcze dłużej (spójrzcie, ile trzeba było czekać na znośne ceny Leafa - 4 lata?, a i tak nie sa przystępne pomimo szalejącej obok konkurencji). To raz.

Dwa - w Polsce nie ma dalej ładowarek w jakichś rozsądnych miejscach, które chociażby dawały nadzieję na jakieś sensowne zaplanowanie podróży gdzieś dalej, więc Leaf, mimo całej fajności, pozostaje wciąż autem do poruszania się wokół własnego ogródka.

Trzy - każdy ma swoje potrzeby i preferencje:
- jeden ma całą rodzinę w Warszawie i w okolicach i leaf mu wystarczy na cały rok, a jak raz w roku chce pojechać np. do Władysławowa, to pożycza auto od ciotki, wujka, taty, brata i jedzie, a ten drugi ma na ten czas pojazd pozwalający mu poruszać się za prawie darmoszkę.
- drugi (tutaj mówię o mnie) chce raz na jakiś czas podjechać do rodziny np. do Opola albo Rzeszowa i raz w roku nad morze lub w góry (nie mam rodziny koło Legionowa), ale tak poza tymi okresami to porusza się wokół własnego ogródka. Nie stać mnie na utrzymywanie kilkuletniego drugiego pojazdu na dalekie wypady, a jakimś starym szrotem jeździć nie mam zamiaru. Więc dla mnie Ampera będzie fajna.

Spierajcie się o wyższość jednego samochodu nad drugim w ramach jednego typu aut, np. Pure-EV Leaf vs. E-Golf... A Amperę sobie porównujcie do BMW i3.

I tak, każdy kupuje to co chce, zgodnie ze swoimi potrzebami, możliwościami i preferencjami. I już.

bebosz - 2016-01-19, 20:22

W 100% trafnie i konkretnie.

Musze dodac ze tak jak slusznie zauwazyles w Pl siec ladowarek to skandal i cena rowniez bo IE dostajesz 5000euro od panstwa 4000euro od salonu za obojetnie jaki zwlok auta i jeszcze instalacje przydomowej stacji ladowania w prezencie tez od panstwa wartosci okolo 1000euro w sumie 10.000 euro mniej czyli leaf ktory kosztuje 23.000 euro kosztuje naprawde -9000 czyli 14.000 euro a to robi roznice.
czy w polsce jest dodatek panstwowy lub od dealera ?

jatko - 2016-01-19, 20:38

w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie
highend - 2016-01-19, 20:56

jatko napisał/a:
w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie


ale można rejestrować w PL więc co za problem? ;)

highend - 2016-01-19, 20:56

bebosz napisał/a:

czy w polsce jest dodatek panstwowy lub od dealera ?


nie, polak potrafi i musi ciężko pracować - nie potrzebuje jałmużny od państwa ;)
w niemczech również nie ma żadnych dopłat i ulg dla EV.... tak apropo.
w irlandii ludzie są fajni, ale mają wszystko na tacy - skutek tego taki, że nawet dobrze jeździć nie potrafią.

Pawiel - 2016-01-19, 21:04

highend napisał/a:
jatko napisał/a:
w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie


ale można rejestrować w PL więc co za problem? ;)


No jest problem. Szczególnie przy realizacji manewru wyprzedzania. Nie raz widziałem cudaka w "angliku" wyczyniającego wygibasy tuż przed manewrem wyprzedzania, np. TIR'a. A kumpel wozi żonę, która mu pomaga w takich sytuacjach siedząc na miejscu pasażera.

bebosz - 2016-01-19, 21:16

highend napisał/a:
bebosz napisał/a:

czy w polsce jest dodatek panstwowy lub od dealera ?


nie, polak potrafi i musi ciężko pracować - nie potrzebuje jałmużny od państwa ;)
w niemczech również nie ma żadnych dopłat i ulg dla EV.... tak apropo.
w irlandii ludzie są fajni, ale mają wszystko na tacy - skutek tego taki, że nawet dobrze jeździć nie potrafią.


Tu racje trzeba przyznac ze w IE jezdzic to nie potrafja i sa ponad przepuszczalsko uprzejmi co tez nie poprawia bezpieczenstwa ale jedno jesli chodzi o jezde jest lepiej czyli nie przekraczamy predkosci.

bebosz - 2016-01-19, 21:21

highend napisał/a:
jatko napisał/a:
w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie


ale można rejestrować w PL więc co za problem? ;)


Jezdzilem tu z kierownica po polskiej stronie i nie bylo az tak ciezko natomiast roznica jest kiedy probujesz wlaczyc sie do ruchu np na autostradzie i takie drobne sprawy ktore bez wzgledu na doswiadczenie kierowcy obnizaja bezpieczenstwo.

A prosze powiedziec skoro jest tak olbrzymia roznica w cenie czy ktos sie orjetowal na temat zamiany strony kierownicy ?

bebosz - 2016-01-19, 21:24

Jeszcze dodam zanim ktos mnie wyprzedzi to odpowiem ze auto wyprowadzane z IE obejmuje zwrot cla wiec bedzie na clo w PL
highend - 2016-01-21, 11:24

bebosz napisał/a:
Jeszcze dodam zanim ktos mnie wyprzedzi to odpowiem ze auto wyprowadzane z IE obejmuje zwrot cla wiec bedzie na clo w PL


niemożliwe, w Unii Europejskiej nie ma cła.
W Polsce masz akcyzę 3.1% na sprowadzone auta do 2000cm3 i elektryczne.

o żadnym CLE mowy nie ma.

bebosz - 2016-01-21, 11:45

u nas sie to vrt nazywa nie wiedzialem jak w pl ale wszystko jasne
bebosz - 2016-02-22, 15:32

jedzil ktos kiedys Syrenka ?

otoz wbilem se sobie se tak na luz z gorki i szok autko buja sie jak syrenka na wolnym kole.
Jak sie od razu zastanowilem to przeciez logiczne ale jakie mile zaskoczenia kulac sie w nieskonczonosc bo oporow nie ma he he.

Dzis nabite 4000km zadowolenia i szczescia nie ma konca.

bebosz - 2016-04-27, 23:23

dzis 9000 nakulane boskie autko zaczynamy walczyc kto dzis uzywa.
chyba za rok kupimy drugie z pakietem 60kw
w polsce slyszalem ze sie poprawilo i sa takze doplaty jak u nas.
bosko

bro - 2016-04-28, 19:48

niestety nie ma.
Carcik - 2016-04-29, 08:49

Leafy mają opcje pakietu 60kWh ? :O
Jacky X - 2016-04-29, 18:55

To ile teraz będzie Leaf kosztował w Niemczech jak będą dopłaty 5000E(4000E rząd i 1000E Nissan)?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group