SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Opel Ampera-e

YANNOSICK - 2016-02-11, 18:38
Temat postu: Opel Ampera-e
Zanim ktoś nadgorliwy przeniesie wątek dotyczący Ampery do działu hybryd radzę zapoznanie się z linkiem poniżej... :roll:

Dostałem dziś propozycję wzięcia udziału w przed-sprzedażowych jazdach testowych nowym elektrycznym modelem Opla. Dostanę go na okres 2-4 tygodni. Oficjalnie nie padły szczegóły ani nazwa modelu ale z opisu wynika, że to będzie auto w klasie kompakt z przedziału cenowego 25000 € (zapewne cena po dopłatach) więc wnioskuję, że ma to coś wspólnego z wczorajszym komunikatem europejskiej centrali Opla:

Opel Ampera-e

Carcik - 2016-02-11, 18:57

Zły dział...

przenieście do działu Pojazdy Hybrydowe...

kami2 - 2016-02-11, 19:02

Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.
Wszystkich wprowadza w błąd jakby to była jakaś odmiana Ampery a to dwa zupełnie inne auta.
Termin wprowadzenia na europejski rynek też przesunęli z jesieni na przyszły rok ,żeby nie robić konkurencji rodzimemu BMW i VW?

YANNOSICK - 2016-02-11, 19:12

kami2 napisał/a:
Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.

Może to jakaś pogmatwana analogia do e-Golfa
kami2 napisał/a:
Termin wprowadzenia na europejski rynek też przesunęli z jesieni na przyszły rok ,żeby nie robić konkurencji rodzimemu BMW i VW?
Jak to przesunęli? Kiedy? Dopiero wczoraj podano, że pojawi się europejska wersja a Ty już masz informacje, że przesuwają wprowadzenie na rynek?
kami2 - 2016-02-11, 19:23

YANNOSICK napisał/a:
Jak to przesunęli? Kiedy? Dopiero wczoraj podano, że pojawi się europejska wersja a Ty już masz informacje, że przesuwają wprowadzenie na rynek?


To znaczy pytałem się w tym zdaniu bo kiedyś nadmieniłeś coś na forum ,że prawdopodobnie w październiku będzie można odbierać już chevroleta Bolta a dziś podają ,że w 2017.

Co do analogi golf e-golf to Ampera i Ampera-e mają zupełnie inne nadwozia i Bolt nie ma spalinowego odpowiednika.

YANNOSICK - 2016-02-11, 21:59

Nie wiem co kombinują z tą nazwą ale przed momentem jakiś analityk rynko moto w TV powiedział, iż spodziewa się scenariusza gdzie Ampera zostanie przez GM wylansowana na nową markę w Europie. Jeżeli przez kolejne kilka lat Opel sprzedawał bedzie dwie Ampery (Ampera-e i Ampera EREV) to w świadomości klienta może pojawić się skojarzenie elektryczny = Ampera tak jak teraz ma to miejsce z Teslą a wcześniej w Holandii z Fiskerem. Sam nie wierzę w taki rozwój wydarzeń ale opinia ciekawa.

Co do terminu dostaw to chyba wszystko zależy od tempa zapisów. Już dziś wiadomo, że nie istotne kiedy będą zapisy to model sprzeda się w kilka godzin tak jak w Belgii miesiąc temu sprzedano roczny zapas Leafa w tydzień (promocja 5000€ zadziałała). Jedni mówią,że zapisy w maju a inni że już w marcu i chyba mieszają się tu informacje dotyczące dwóch modeli. Bolt będzie w sprzedaży w czwartym kwartale 2016 ale bliźniaczy Opel będzie najprawdopodobniej dopiero wiosną 2017.

YANNOSICK - 2016-02-12, 07:53

Nawet VW Świat wspomina o nowym EV Link
krawcu - 2016-02-12, 09:07

W tym linku napisali że Amper to sportowa hybryda :)
RaveN - 2016-02-12, 09:47

YANNOSICK napisał/a:
Dostałem dziś propozycję wzięcia udziału w przed-sprzedażowych jazdach testowych nowym elektrycznym modelem Opla. Dostanę go na okres 2-4 tygodni.

Czy byłaby możliwość, abyś po testach przygotował artykuł recenzję?

Pawiel - 2016-02-12, 10:02

Świetny pomysł. Sam chętnie przeczytam!
YANNOSICK - 2016-02-12, 10:12

krawcu napisał/a:
W tym linku napisali że Amper to sportowa hybryda :)
Bo to niemiecka gazeta więc nazewnictwo biorą z zachodu. Nikt na zachodzie nie widzi problemu w nazywaniu hybryd autami elektrycznymi. Zresztą cały akapit który cytujesz brzmi tak :

Cytat:
Opel Ampera Test - Sportowa hybryda - Przewiezie 4 osoby i ma zasięg blisko 500 km: oto Opel Ampera - samochód elektryczny, którego można używać bez żadnej dodatkowej infrastruktury. - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.

A może chcieli pogodzić wszystkich...

Mack - 2016-02-12, 10:15

kami2 napisał/a:
Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.


Pewnie ktoś z Opla pozazdrościł nazwy VW Budee ;)

YANNOSICK - 2016-02-12, 10:55

RaveN napisał/a:

Czy byłaby możliwość, abyś po testach przygotował artykuł recenzję?

Zbadam sprawę. Nigdy nie brałem udziału w takim teście i nie wiem jakie są ograniczenia. Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...

PatrykS - 2016-02-12, 11:22

YANNOSICK napisał/a:
Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...

Daj tylko znać, może będzie okazja się spotkać :-)

Mack - 2016-02-12, 16:06

PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...

Daj tylko znać, może będzie okazja się spotkać :-)


Ja też bym się pojawił! Będę mógł dotkąć Amperę-eę? Pozwolisz? :)

YANNOSICK - 2016-06-05, 20:00

Testy Ampery-e będą się odbywać w styczniu. Na tą chwilą 300 osób jest chętnych więc czekam na wskazanie testerów.

W środę w wywiadzie dla niemieckiego radia ktoś z centrali GM Europe powiedział, że są gotowi już w trzecim roku produkcji wprowadzić ładowanie 130 kW oparte na jakimś chińskim standardzie wspieranym przez Wanxiang. Czy to ta sama technologia którą popiera Elon?

YANNOSICK - 2016-08-29, 21:30

Już jeździ.
film

Jacky X - 2016-09-01, 08:53

Ampera-e/Chevy Bolt może namieszać na rynku. Czekamy na ceny i wrażenia z jazdy. Dziwię się trochę , że elektryki są głownie przenionapędowe skoro niewielkim kosztem można genialnie wręcz poprawić właściwości napędu. Chodzi mi głownie o warunki śnieg/deszcz.

Powszechnie wiadomo ile Tesla straciła w Norwegii właśnie przez napęd na tylko na tył.

Jacky X - 2016-09-03, 19:40

Jakie gniazdo ładowania ma Ampera-e ? i na jakie sposoby można ją ładować teraz i w przyszłości ?
Chyba Typ2 ? czyli jest jakaś przejściówka na 3f ?


YANNOSICK - 2016-09-03, 20:21

Wczoraj Opel podał szczegóły. Zasięg na Holandię ponad 400 km! Ładowanie: typ 2 11 kW 5h30minut, CCS 50 kW - 45 minut. Leasing 444€ miesięcznie. Zapisy od marca z pierwszeństwem dla uczestników programy myOpel. Sprzedaż od czerwca.
wodnik7 - 2016-09-03, 20:44

w Niemczech na dzis jeszcze zadnych informacji nie ma. Dziwne, ze w Holandii juz jest.

400km to raczej w cyklu europejskim, czyli bez slonca, klimy, ogrzewania itp. W realu pewnie bedzie 250-300 maks, ale to i tak w porownaniu do innych konkurentow duzo.

Ciekawe co w standardzie, a co za doplata. Znajac Opla, to za 35k€ goly, a "normalny" kolo 48. I to juz nie bedzie tanio.

Ale poczekajmy na oficjalne info..

YANNOSICK - 2016-09-03, 21:16

Nie planuje się wersji wyposażeniowych. Czyli sytuacja jak z moją Amperą - wszystko w standardzie a za dopłatą ewentualne akcesoria (zimówki i ekrany dvd itp). Zasięg na Europę podają 320 km.
Tutaj aktualne zestawienie i oferta leasingu

Jacky X - 2016-09-03, 22:54

Prawdę mówiąc wygląda to całkiem fajnie. Będzie sukces bo konstrukcja jest ciekawsza niż u konkurencji.

Technicznie szkoda, że nie ma tam czterech silników-osobny na każde koło.

A poza tym-wiadomo cena. Wiem, że póki same baterie kosztują min.6000USD i produkcja nie jest wielkoseryjna to cudów nie będzie. Ale może z czasem wystąpi efekt skali a także dopłaty rządowe.

Reasumując zdaje się fajny elektryk i dobrze , że wchodzi na rynek. Jeśli okaże się bezawaryjny i użyteczny to stoimy u progu rewolucji w motoryzacji.

highend - 2016-09-04, 12:37

ciekawe ile leasing w Polsce. I w ogóle jaka cena w PL.
bo np. początkowa cena zwykłej Ampery porażała (200.000 PLN w salonie Opel)
444 EUR miesiecznie ? ja tam widze 600 EUR na 5 lat miesiecznie... to jest dobra cena chyba?
ale rozumiem, ze baterie są na wlasnosc?

jaką pojemnośc aku ma ten Bolt/Ampera-E ? 60kWh ? - edit już widzę (54 dostepne dla usera)
zasieg realny 300km.... i OK. To tyle co Tesla Model S (w praktyce).

chyba dobrze, ze sprzedalem Leafa......
teraz Nissan powinien szybko pokazać Leafa II z 60kWh i zjechac z cenami 30kWh, a model 24kWh wycofać z rynku bo..... mocno odstaje (zasięgiem).
Leaf 60kWh także miałby 300km zasięgu, a to naprawdę wystarczy przy sieci szybkich ładowarek.

Ewentualnie Nissan mógłby namieszać na rynku i wprowadzić upgrade do 60kWh dla starszych Leafów i to byłby niezły cios dla Bolta, a nawet Tesli - ale z tego co widzę wątpię by tak zrobili - skoro nawet nie da się 30kWh wsadzic w miejsce 24kWh. Jednym słowem Nissan robi sobie strzał w kolano.

wodnik7 - 2016-09-04, 16:35

highend napisał/a:

jaką pojemnośc aku ma ten Bolt/Ampera-E ? 60kWh ? - edit już widzę (54 dostepne dla usera)
zasieg realny 300km.... i OK. To tyle co Tesla Model S (w praktyce).


oj, realnie w S85 to moze troche wiecej niz 300 - ja przejezdzilem 7k km poki co, i ladujac do konca, normalna jazda (z klima/grzaniem, swiatlami, itp.), na pelnym ladowaniu spokojnie mozna przejechac 380-400km - do 115km/h. Powyzej, np 125km/h, starczalo na ok 350km. Jeszcze nie probowalem 80-90km/h, pewnie wyszloby 420km.

I to, jak powtarzam, bez oszczedzania auta (czyli z wyprzedzaniem, tym pieknym przyspieszeniem itp.:)))

Jacky X - 2016-09-04, 16:39

Cena tej Ampery-e i dobra i nie dobra. Wiadomo baterie kosztują, wiadomo inne elektryki zwłaszcza Tesla bardzo drogie.

Ale za konstrukcję tak mało skomplikowaną, za mało popularną i mniej użyteczną cena powinna być promocyjna. Mogliby do tego podejść tak aby zdobywać rynek a nie zarabiać od razu.

Przecież w tej klasie samochody są dużo tańsze niż "samochodzik na baterie". Społeczeństwa cywilizowane czyt. bardziej zamożne może wykupią całą produkcję ale jeśli w Polsce EV ma wyprzeć LPG to cena musi być niższa.

Może będzie tak Highend pisze, że w Polsce EV zaistnieją jako import używanych mocno przecenionych.

YANNOSICK - 2016-09-12, 08:41

highend napisał/a:
444 EUR miesiecznie ? ja tam widze 600 EUR na 5 lat miesiecznie

Przełącz opcję leasingu na financial.

YANNOSICK - 2016-09-12, 18:58

Kilka godzin temu oficjalnie rozpoczęto produkcję. Jutro ogłoszony zostanie harmonogram sprzedaży.
YANNOSICK - 2016-09-13, 07:32

Oficjalnie podano zasięg (a właściwie zasięgi w zależności od lokalnej metodologii pomiaru).
- USA 386 km (3 km więcej niż Bolt ??? Może to kwestia oświetlenia albo bardziej aerodynamicznego zderzaka w Oplu)
- Holandia 440 km
- Niemcy 399 km
- Europa 404 km
- Norwegia/ Szwajcaria 393 km

Sprzedaż w Europie rozpocznie się w Niemczech, Holandii, Belgii i Francji w drugim kwartale 2017. Termin na Polskę nieznany.

Jacky X - 2016-09-13, 15:06

Zasięg bardzo sensowny.

Ciekawi mnie jaki minimalny zasięg w zimie i przy ogrzewaniu wnętrza, nocą można uzyskać ?

wodnik7 - 2016-09-13, 15:10

EPA w Stanach jest juz calkiem OK. Choc realnie pewnie bedzie cos kolo 250-300 max, to i tak niezle.

Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie, no i nie wiadomo nic o przejsciowkach (jakiegos pewnie juiceboostera trzeba by kupic).

Ale do przodu troche poszlo..:)

YANNOSICK - 2016-09-13, 16:16



wodnik7 napisał/a:
Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie

11kW w domu lub pracy to więcej niż wystarczająco. To jest 60 km/h !!! Do tego CCS które jest we Francji czy Niemczech na każdej większej stacji przy autostradzie a w Holandii czy Norwegii na każdym rogu. Najlepsze rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Przynajmniej nie trzeba płacić za prąd z góry jak w Tesli z SC.

wodnik7 - 2016-09-13, 20:08

no, te zasiegi to jednak nie EPA ale NEDC;)

apropos placenia za SC: super, mnie sie podoba, cala Europa bez kolejek, 200-250km w 30' - to CCS musi tu jeszcze sie poduczyc. A o dzungli taryf, systmu dostepu, podpisywania umow/kart/aplikacji itp do dostepu nie wspominajac. No i CCS drogi cholernie. Niestety.

Apropos CCS na niemieckich stacjach przy autostradach: jest malo, te, ktore sa, czesto nie dzialaja, jest ich 1 slupek na stacje - kupia ludzie 20.000 aut, i sie zapcha.. Poczytaj na forach niemieckich, bezsens to kompletny...

No i jeszcze jedno: SC tylko dla tesli (tak, tak, elyta;)), i rzadko zapchane przez inne samochody, podczas gdy w innych slupkach laduja sie rozne autka i nierzadko stoja po kilka h blokujac..;)

Jestem wielkim zwolennikiem elektryfikacji aut, ale w moim przekonaniu to Tesla zrobila to wlasniwie, stawiajac tyle swoich punktow, i to gratis. LAdujesz, sikasz przy okazji, i jedziesz dalej:) I masz zagwarantowane w praktyce wolne miejsce!

YANNOSICK - 2016-09-13, 22:50

Zaraz zaraz. Aut z ładowaniem CCS jest dużo więcej niż aut z ładowaniem SC no i ładowarek CCS jest więcej niż SC. Skoro ładowanie w obu przypadkach trwa mniej więcej tyle samo to skąd pomysł, że pod CCS są kolejki a pod SC nie. Jeżdzę kilka razy w tygodniu przez Niemcy i ani przy autostradowych CCS ani przy SC kolejek nie ma! Tak się składa, że mieszkam w najbardziej naszpikowanym EV i słupkami do ich ładowania kraju i kolejki przy ładowarkach to mit. Kartę dostajesz z autem lub gdziekolwiek i to z płaską przewidywalną taryfą no i gdy nie używasz to nie płacisz podczas gdy za SC zapłacił każdy podczas zakupu - ot taki komunizm elektryczny.
highend - 2016-09-14, 15:05

Glupie to gadanie o placeniu za prad w SC z gory.
Jak kupię uzywana Tesle to jaki procent ceny to oplata za korzystanie z darmowych sc?
Ładowarki sa za free (sc) i taki jest fakt. Obsluga banalna bez kart i bez zakladania jakichs kont.
Pisanie ze SC zawarty jest w cenie tesli to bzdura. Moze jedynie jak ktos kupuje nową tesle. Ale kazde nowe auto to +30% ceny za nie pierdzenie w srodku...

wodnik7 - 2016-09-14, 21:11

ot, highend, i ja tez to tak widze.

a Yannosick: "kolejki przy ładowarkach to mit. Kartę dostajesz z autem lub gdziekolwiek i to z płaską przewidywalną taryfą no i gdy nie używasz to nie płacisz"

Zadnej karty nie dostajesz. Jesli bys probowal w Niemczech ladowac kiedys, to bys wiedzial, ze systemow sa dziesiatki:

-TNM, RWE, przez sms, przez aplikacje, przez karte bankowa, przez umowe, przez karte RFID.. Ja przejechalem cos kolo 10k, i mam kart 3, i aplikacji 3, a i tak nie dzialaja na wszystko. A ile z tym zachodu bylo, a jakie roznrodne ceny.. w kazdej aplikacji inne, bo jedne na kWh, inne na minuty, inne na start oplata, i za kWh, i za minuty dodatkowo.. masakra! i to ma byc przewidywalna taryfa? Najpepsze np. to, ze TNM pokazuje np., ze obsluguje dany slupek, a rzeczywistosci sie nie da odpalic, o tym, ze cen nie pokazuje na niektore nie wspomne..

Tak naprawde najlepiej to dziala RWE, ale ceny maja wysokie w miare.

Poza tym: CCS nie jest wcale az tak wiele tak super dzialajacych w super miejscach, sorry. Jesli jest, to DC 50kW max. A tesla ma 125? wow. I komfort bez porownania obslugi lepszy!

A kolejki? Tak, sa. Szczegolnie w miescie: slupek, auto sie dawno naladowalo, ale stoi, bo z carsharingu, i sobie czeka. I blokuje. Bo gdy jako uzytkownik carsharingu podjedziesz pod slupek, dostajesz free minuty, wiec ludzie zostawiaja, mimo ze w 80% np. pelny.

I dlatego tylko pod SC kolejek nie ma.

Sorry, gdybym nie zrobil tych 10k (na autostradach i w miastach!), tobym sie nie wypowiadal.

W Polsce tez swoja droga jest kociokwik, bo i galactico, i Energa.. ech. Ale dziala przynajmniej..

Acha, jeszcze cos: po czorta sie tak na te wielkich rozmairow CCS uparli, jesliby przez type2 DC mogl isc? tesla robi, od lat dziala, i jakos super. Ale lobby jest, wiec trzeba zmieniac:(

Ciesze sie z mojej tesli (tez uzywanej oczywiscie) jak dzieciak, i z komfortu, ktory ona daje. Moja zona np. dzis zrobila 700km, i dwa ladowania po 30", przedwczoraj cos kolo 750, tez dwa. Cud miod malina! Wychodzisz, magiczny przycisk, wkladasz, swieci, i dziala. Bo te wsyzstkie inne systemy dostepu, te wyswietlacze, ktore na deszczu nie daja sie wciskac, zaszronione zima, klawisze, co sie hacza, to naprawde gehenna!

Carcik - 2016-09-15, 10:39

Czyli wychodzi że od dłuższego czasu posty YANNOSICK mijały się z prawdą... No ale każdy zachwala swoje, własny wybór jest najlepszy i tylko jeden właściwy.
PatrykS - 2016-09-15, 14:53

Carcik napisał/a:
No ale każdy zachwala swoje, własny wybór jest najlepszy i tylko jeden właściwy.
Cóż, dla jednego szklanka do połowy pełna, dla innego w połowie pusta :-)
wodnik7 - 2016-09-15, 20:05

Carcik napisał/a:
Czyli wychodzi że od dłuższego czasu posty YANNOSICK mijały się z prawdą...


nie wiem, niekoniecznie. Tylko w stosunku do Niemiec, w ktorych akurat na dzis zdarzylo mi sie mieszkac, wiem w miare duzo. I dlatego opisalem nie marketing "dostajesz jedna karte, wszedzie jest CCS", tylko prawde codzienna. A ona ani rozowa, ani piekna. NIestety.

Gdybym tych 10k elektrycznie nie zrobil, tobym nie pisal:)

YANNOSICK - 2016-09-15, 21:20

wodnik7, bo to nie system jest kiepski tylko kraj w którym każdy robi jak chce. W trasie jestem ( w Niemczech właśnie) i nie chce mi się z telefonu pisać ale jak się dorwę do klawiatury to opiszę co i jak. Moze wtedy nawet kolega Carcik zrozumie...
Robsonik20 - 2016-09-29, 23:49

Paris Motor Show 2016
YANNOSICK - 2016-09-30, 09:21

Rozwala rynek.
Jacky X - 2016-09-30, 11:58

Nie rozumiem dlaczego w tych samochodach nie robią napędów 4x4 jak Tesla D ?
tombou - 2016-09-30, 13:48

auto na pewno troche wstrzasnie rynkiem,ale cenowo takze.Zastawiają mnie dwie rzeczy;
auto ponoc przejechało z Londynu 417km i jeszcze wskazywało rezerwe na 80,czyli łącznie 500km z 60kwh,oznacza to ze zuzycie pradu wynosiło około 12kwh/100km.Sensacyjnie mało jak 1,6 tony masy własnej.Z jaką w takim razie predkoscią srednią pokonało tę trasę 417km?
wyczytałem ze masa baterii to 430 kg ,jesli w tej masie jest zgromadzone 60 kwh,to oznacza to gestosc energii na poziomie 140Wh/kg,czyli tutaj postepu prawie nie ma,gdyz dzisiaj mozna by sie spodziewac minimum 200 Wh/kg.Mimo niewydajnej baterii,az tak duzy zasięg?hm.....
Z powodu baterii,pojemnej i ponoc bardzo szybko ładowalnej,(150km jazdy z 30 min ładowania),auto bedzie bardzo drogie,najprawdopodobniej przedział 160-200 tys złotych.....

piotras24 - 2016-10-15, 18:17

Coś takiego znalazłem na stoisku Opla Ampery-e na Paris Motor Show:
http://imgur.com/a/2QOrc
W sumie malutki ten silnik. Za dużo elementów to tam nie ma

Śmiesznie wygląda w porównaniu do tych rozbudowanych silników benzynowych, gdzie w sumie większość to osprzęt...

[EDIT]
Niestety sama Ampera-e była zamknięta, więc tylko z zewnątrz można było pooglądać.
Szkoda...

KilleR.racer - 2016-10-15, 21:20

wodnik7 napisał/a:
EPA w Stanach jest juz calkiem OK. Choc realnie pewnie bedzie cos kolo 250-300 max, to i tak niezle.

Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie, no i nie wiadomo nic o przejsciowkach (jakiegos pewnie juiceboostera trzeba by kupic).

Ale do przodu troche poszlo..:)

Widzę , że nie tylko ja dojrzałem sie że GM (OPEL i CHEVROLET) spierdzielił sprawę z ładowarką i portem ładowania. Ładowarka będzie 7,2kw i to już pewne, a CCS COMBO temu bo to standard rynku DE. Wiadomo swoje trzeba wspierać. Były też pogłoski że CSS ma być w przyszłości 125kw więc pewnie na to się skusili.
No to troszkę u nas w kraju trzeba będzie odczekać żeby się naładować w trasie bo CSS to jak na lekarstwo mniej niż CHADEMO. A jak są VW , BMW to maja dla swoich aut i obcych trzeba gnać.

YANNOSICK - 2016-10-15, 21:44

KilleR.racer napisał/a:
Widzę , że nie tylko ja dojrzałem sie że GM (OPEL i CHEVROLET) spierdzielił sprawę z ładowarką i portem ładowania.

Na szczęście nikt nie buduje aut pod polski rynek i polską infrastrukturę bo gdyby tak było to nigdy nie doczekalibyśmy nie tylko BEVów ale nawet PHEVów!
Ładowanie domowe 7,2 kW to więcej niż wystarczający poziom bo z 230V i tak nikt tego nie puści a proste ładowarki type 2 są w tej specyfikacji w fajnych cenach więc każda firma leasingowa dorzuci w gratisie. Czas ładowania aku o pojemności roboczej 50 kWh to jakieś 7 h więc krócej nawet niż w mojej Amperze. Wybór CCS to jak już wielokrotnie pisałem strzał w dziesiątkę i to z kilku względów. CCS jest jedynym legalnym standardem w EU i od 2017 nigdzie nie powstaną już nowe stacje CHAdeMO ( liczba takich punktów rośnie bo w punktach CCS dodatkowo montuje się CHAdeMO i type 2). Kilka dni temu rozpoczęto w sieci FastNed drugi etap budowy stacji szybkiego ładowania i wszystkie nowe punkty to CCS 150 kW.
To, że w Polsce nie ma tak naprawdę żadnej nowoczesnej infrastruktury do ładowania EV to nie powód do produkowania aut z gniazdami siłowymi czy gniazdkami schuko!

KilleR.racer - 2016-10-16, 09:19

Chademo nie instaluje się bo po co. Przecież to made in Japan. Unia nie może wspierać czegoś co oni nie mają w garści I kasa nie wraca, tylko jest wyprowadzana. Temu CSS combo niemiecki standard w niemieckich korporacjach. Co do ładowarek to wolę mieć wybór gdzie i jak się chce ładować. Jak daje to Tesla. Multum przejsciowek. A jak urzędasy z UE chcą naginać ostro to niech nakażą dyrektywą na te CSS żeby było jak z telefonami. Jest jeden standard I jest git. A nie każdy sobie a konsument musi się bujać.
Ampera ląduje się 4h to gdzie do 7h. A i od zera to 7h może być do pakietu 60kw.
Zresztą nie ma co się droczyć wszystko wyjdzie w praniu :)
Zapisałeś się już na te ampere E?

YANNOSICK - 2016-10-16, 09:45

Zapisałem się. Testy w lutym. Odbiór w drugim lub trzecim kwartale zależnie od oferty leasingowej. Nie dam więcej niż 100€ za tydzień!
Neumann coś tam przebąkiwał, że zwiększą liczbę egzemplarzy z 30k do 60k ze względu na gorące przyjęcie auta po premierze w Paryżu i ze względu na ilość rezerwacji ale moja rezerwacja ma numer 3777 więc chyba aż takiego wzięcia nie ma...
Wybór między CHAdeMO i CCS był prosty. CCS jest już dyrektywą nakazany. CHAdeMO nie będzie certyfikowane od 2017 roku a SC jest niedopuszczony do użytku na drogach publicznych. CCS jest wygodniejszy, zajmuje mniej miejsca, łatwiej go chłodzić cieczą (przez co już pół roku temu Kreisler testował ładowanie 300 kW), no i jest wspierany przez większość producentów aut na świecie a nie tylko przez garstkę żółtków. Co do wyboru to ja jestem akurat przeciwny bo ludzie gdy mają wybór wybierają zazwyczaj źle (patrz na wynik wyborów do parlamentu). Co do wyboru jaki daje Tesla to już całkiem błądzisz - Tesla to pasożyt. W wyniku bardzo słabej infrastruktury własnej właściciele Tesli bezwstydnie ładują auta pod słupkami CHAdeMO i CCS ale spróbuj LEAFa lub ZOE naładować ze stacji Tesli....
Ampera ładuje się w domu od 5 do 10 godzin w zależności od wybranego trybu. Oczywiście mowa o ładowaniu od zera do full a takowego w Amperze-e nigdy nie zaznasz.

KilleR.racer - 2016-10-16, 16:06

Obawiam się że tak wygodne fotele jak masz w obecnej Amperze w nowej nie będą. Z tego co udało mi się zobaczyć to są dość cienkie i mają słabe trzymanie boczne. Do miasta i podjechać do 150km będą ok. Ale na dłuższe wypady pewnie będzie średnio. Ale w takiej cenie jak ty zamierzasz kupić raczej sam też bym się skusił. 400E za miecha to i na Polskie warunki do przełknięcia.
highend - 2016-10-16, 16:47

co to za dywagacje, na dzień dzisiejszy nie ma nic lepszego i wygodniejszego niż SC od Tesli.
W dodatku darmowego.

CHADEMO jest dość toporne - fakt, ale nigdy nie używałem nowszej lżejszej wtyczki
CCS być może jest spoko ...

ale SC jest the best. EOT.

YANNOSICK - 2016-10-17, 20:43

Czyżby AŚ dostrzegł EV?Ampera-e
KilleR.racer - 2016-10-18, 12:01

Przecież to AUTO BILD !!! Jak mogli nie dostrzec ich wytworu??? GM made in Germany ale aku z PL pewnie bedzie za jakiś czas :)
tomo14858 - 2016-11-01, 11:35

http://www.motortrend.com...sla-model-s-60/
wodnik7 - 2016-11-02, 06:46

Tez jestem zdania, ze lepszej ladowarki od SC nie ma! ChaDemo zostalo zabite w Unii (swoja droga, znalezc dzialajace w Niemczech to tez nie latwa sprawa, a jesli juz to 20, 40, a baaardzo rzadko 50kW.

CCS pewnie kiedy bedzie, ale tez za duze pieniadze i malo slupkow. Przy autostradach stoi jeden-dwa. A tesla, majac w Niemczech oko 3000 aut, ma po 6-8 SC, ktore, mimo iz gdzieniegdzie duzy ruch, po 1/2h sie zazwyczaj zwalniaja. Juz widze, jak armia Boltow i innych CCS bedzie blokowala ten jeden slupek przy drodze...:( nie wspominajac o kosztach takiego przedsiewziecia..

W Niemczech bedzie wiecej stacji dpiero wtedy, gdy ktos na tym porzadnie bedzie zarabial, tzn: gdy bedzie klienta mozna skosic na niemala kase. I tak sie naprawde dzieje: vide moj post o ladowarkach w Berlinie: dobre i TANSZE 22kW RWE wypchniete, za to allego 11kW za ogromna kase panstwowa stawiane i drozsze dla uzytkownika. Bajka;)

YANNOSICK - 2016-12-20, 19:19

FILM
mann25 - 2016-12-20, 21:46

https://www.youtube.com/watch?v=BCvrtLPkkPc
Kwiatek87 - 2016-12-21, 09:01

Szykuje się petarda, ciekawe co zrobi BMW z i3
dsctom - 2016-12-21, 10:18

pod filmem prawdopodobna cena w Norwegii (pierwszy rynek europejski) i porównanie do BMW i Nissana:

Ampera E 299,900 crowns
Nissan Leaf 204,990 crowns
BMW i3 at 267,500 crowns

tomo14858 - 2016-12-22, 21:35

Z pełnym wyposażeniem cena 331 tys nok, żeby zarejestrować ja w PL plus VAT. Jestem 221 na liście w Norwegii, dostawa na czerwiec 2017(w pierwszej dostawie 240 aut). Podobno mają 2000 oczekujących. Pierwsze egzemplarze do jazdy testowej mają być dostępne w kwietniu.
RaveN - 2016-12-23, 10:01

tomo14858 napisał/a:
Z pełnym wyposażeniem cena 331 tys nok, żeby zarejestrować ja w PL plus VAT. Jestem 221 na liście w Norwegii, dostawa na czerwiec 2017(w pierwszej dostawie 240 aut). Podobno mają 2000 oczekujących. Pierwsze egzemplarze do jazdy testowej mają być dostępne w kwietniu.

331 tys. NOK to około 160 tys. zł - tyle co kiedyś w Polsce Mitsubishi i-MiEV 16 kWh w promocji ;)
Czasy się zmieniają.

highend - 2016-12-23, 10:16

Peugeot ion w promocji w 2012 r kosztował 80tys pln brutto nowy.
Bez tragizmu wiec. Dzis używany kosztuje ok. 30 tys brutto.

I dobrze. Ceny musza spadać :)

dsctom - 2017-03-06, 11:15

stało się

Opel sprzedany do Francji

http://www.rmf24.pl/ekono...i-g,nId,2363697

jakie zmiany to przyniesie nikt nie wie

PatrykS - 2017-03-06, 13:04

RaveN napisał/a:
NOK to około 160 tys. zł - tyle co kiedyś w Polsce Mitsubishi i-MiEV 16 kWh w promocji


highend napisał/a:
Peugeot ion w promocji w 2012 r kosztował 80tys pln brutto nowy.


A tu jest Polska nie Norwegia i dobre rzeczy muszą kosztować, wg mnie najbiedniejsza wersja nie zejdzie poniżej 200kPLN :-) O ile w ogóle będzie w Polsce sprzedawana, bo dealerzy wciąż nie wiedzą.

YANNOSICK - 2017-04-11, 09:26

No to mamy pierwsze Ampery-e w Europie. Wczoraj zarejestrowano pierwsze auta w Norwegii i Niemczech skąd rozjechały się jako democary po całej Europie.
Dziś do Holandii dotarły dwa egzemplarze (niemieckie blachy). U mojego Dealera będzie w piątek i mam zaproszenie na prezentację i jazdę (300 osób jednego dnia więc raczej daleko nie pojeżdżę...).
Również od dzisiaj w EU można składać oficjalne zamówienie na konkretny model (kolor,wyposażenie i moc ładowania) z terminem odbioru na trzeci kwartał. W czerwcu pierwsze 1000 sztuk zostanie podzielone między Niemcy i Norwegię. Austria, Francja i Holandia ze względu na zbyt dużą liczbę chętnych muszą czekać do lipca lub nawet września(co jest bzdurą bo w Holandii jest niewiele ponad 4000 zainteresowanych czyli niewiele więcej niż w Norwegii - 2800 i Niemczech - 3300). W tym roku GM chce dostarczyć około 10tys. A-e do Europy co oznacza duże braki jeżeli choć połowa zainteresowanych złoży zamówienie. Na razie nie przewiduje się sprzedaży w Europie środkowej i wschodniej. UK nie doczeka się swojej wersji raczej nigdy.

qwas0987 - 2017-04-13, 12:18

dsctom napisał/a:
stało się

Opel sprzedany do Francji

http://www.rmf24.pl/ekono...i-g,nId,2363697

jakie zmiany to przyniesie nikt nie wie


koniec z bezawaryjnością opli :mrgreen:

wester - 2017-04-13, 12:33

qwas0987 napisał/a:
koniec z bezawaryjnością opli

Legendarną dodajmy :mrgreen:

YANNOSICK - 2017-04-19, 08:01

Prezentacji przed świętami jednak nie było. Oficjalny importer zmienił plany... Jedni spekulują, że chodzi o podkreślenie pierwszeństwa Niemiec we wprowadzaniu nowego Opla a inni twierdzą, że czeka nas jakiś większy event w czerwcu... Zobaczymy
jayy - 2017-04-20, 07:18

W dniach 19-27 kwiecien jedna ladowarka z firmy Fortum Charge&Drive przy Oslo Gardemoen oficjalnie zarezerwowana dla Opla Ampery-e na czas prezentacji.

https://www.facebook.com/...?type=3&theater

YANNOSICK - 2017-04-20, 12:59

Oficjalnie Ampera-e dostępna w Niemczech.
http://media.opel.de/medi...e-einstieg.html
Obiecali cenę poniżej 35.000 € i słowa dotrzymali.


Podobno w Norwegii wszystkie zapisy zrealizowane zostaną do końca czerwca. Zainteresowanie jest olbrzymie i przekracza oczekiwania.

highend - 2017-04-20, 14:07

YANNOSICK napisał/a:
Zainteresowanie jest olbrzymie i przekracza oczekiwania.


nie dziwi mnie to..... :)
jest dobry zasięg, jest dobre autko.
może to będzie rehabilitacja GMa za zniszczenie EV1

krawcu - 2017-04-20, 14:24

Ale to jest po odjęciu dopłat. Normalna cena to 39330 euro.
YANNOSICK - 2017-04-20, 15:21

krawcu napisał/a:
Ale to jest po odjęciu dopłat. Normalna cena to 39330 euro.

W Niemczech opłaty są obligatoryjne. Nie można kupić auta bez dopłaty państwowej bo naliczana jest przy pierwszej rejestracji. Kolejne subsydia w postaci premii z budżetu landu lub odpisu inwestycyjnego mogą lecz nie muszą być odliczone od kosztu zakupu. Cena dla wszystkich wynosi więc 34.495€. Inną sprawą jest fakt, że jak dotąd nikt nie zamówił podstawowej wersji. 100% zamówień to bardzo atrakcyjnie wyceniona wersja introdukcyjna. W Holandii jest zupełnie odwrotnie bo większość zamówień pochodzi z flot gdzie cena (de facto nieco wyższa niż w Niemczech) jest najważniejsza.

tomo14858 - 2017-04-24, 18:04

Dziś byłem u dealera i dowiedziałem się autko będzie gotowe na 17 czerwca. Im mniej czasu zostało tym bardziej niecierpliwie czekam 😁. Kilka dni później wybieram się do Polski, prawdopodobnie przez Szczecin do Grudziądza.
Teraz tylko zostaję dobór najlepszego rozwiązania ładowania. Będę potrzebował pomocy, bo się średnio orientuje. Mam 63A główny bezpiecznik, trzy fazy. Mam spore zapotrzebowanie na prąd bo ogrzewanie jest elektryczne. Mój elektryk mówił że może mi wstawić bezpiecznik 25, większy niby będzie za dużo prądu zabierał. Myślałem o ladowarce 7 kW, nie wiem czy coś mocniejszego jest możliwe przy tej Instalacji i będzie miało sens?

YANNOSICK - 2017-04-24, 20:03

kup zwykłe używane LOLO 11kW i to będzie aż nadmiar.
PatrykS - 2017-04-24, 20:22

tomo14858 napisał/a:
Myślałem o ladowarce 7 kW, nie wiem czy coś mocniejszego jest możliwe przy tej Instalacji i będzie miało sens?
Z tego co widzę w sieci to Ampera-e ma jednofazową ładowarkę do 32A/7,4kW, więc nic mocniejszego (czyli trójfazowego) do niej sensu nie ma. Możesz być zainteresowany rozwiązaniem Vtech'a (http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?p=25375), ewentualnie sprawdzić stację dla Hyundai'a Yoniq'a, bo tam coś podobnego zastosowali. Wtedy z każdej fazy brałbyś ~2,4kW/~10A, to zdecydowanie ułatwiłoby Ci zadanie nie przeciążenia swojego przyłącza.
PatrykS - 2017-04-24, 20:25

YANNOSICK napisał/a:
kup zwykłe używane LOLO 11kW i to będzie aż nadmiar.
Najprawdopodobniej z takiej stacji Ampera-e pociągnie tylko jedną fazę, czyli 3,7kW/16A, a mogłaby 2x więcej w stacji 32A (7,4kW lub 22kW).
tomo14858 - 2017-04-25, 10:21

Dzięki za info może coś na ebay'u się trafi.
Mam nr VIN, auto juz w porcie w Belgii stoi. Czy jest jakaś stronka gdzie mogę sprawdzać informacje na temat autka?

Od 1 czerwca e ampery będą dostępne dla klientów w Norwegii.

highend - 2017-05-29, 20:42

Bjorn Nyland właśnie przejechał 623km na jednym ładowaniu Amperą-E
jechał specjalnie wolno, cały czas 40km/h średnia prędkość...
zużycie ok. 9kWh na 100km :)

auto jest masakra w takim razie... ciekawe co zrobi konkurencja?

czyli realny zasięg przy normalnej jezdzie to 400km spokojnie :)

https://www.facebook.com/BjornsTesla/

wodnik7 - 2017-05-29, 21:52

i masz racje, fajny zasieg, ale problem, ze to nie do kupienia jest. i przez nastepne 2 lata okolo nie bedzie.. (moj post wyzej!)
YANNOSICK - 2017-05-29, 22:27

Użytkownicy Bolta twierdzą, że teraz gdy zrobiło się ciepło osiągają bez większych starań 270 mil czyli niemal 440 km. To nieco niżej niż 500 z reklamy ale pewnie rekordziści wycisną 700 lub więcej.
PatrykS - 2017-06-09, 09:24

24 czerwca w Trójmieście okazja do zobaczenia Ampery-e na żywo, szczegóły w tym wątku:
http://forum.samochodyele...p?p=27178#27178

tomo14858 - 2017-06-13, 19:47

Wczoraj odebrałem e-ampere. Termin byl na 17-24 czerwca. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, czego muszę przyznać niespodziewalem się. W Norwegii jest gorączka na Opla, więc ceny aut na rynku wtórnym początkowo były wyższe o ok 70 tys koron. Przez myśl przeszło mi sprzedanie auta. W między czasie jeździłem bwm pług in serii 2 i 3. W trójce się zakochałem - jak dla mnie super. Tylko że finansowo 333 opla do ok 520 bmw to wyraźną różnica.

Od opla dużo nie oczekiwałem a tu pomimo plastiku miło mnie zaskoczył. Środek wygląda lepiej niż na fotkach. Niby zwykle plastiki a mogą się podobać. Wyświetlacze przyjemne i sporo funkcji - nie wszystko jeszcze rozgrywek 😁. Minusem są przednie siedzenia, to że nie wrzucili elektryki to uznam za ekologię, ale problemem są wąskie siedziska - jestem szczupły a umierają mnie boczki siedziska. Skórka jest ok. Wrażenia z jazdy to przede wszystkim cisza i super reakcja na gaz. Jest wrazenie lekkosci auta. Jest ciszej niż w Leafie i poprzedniej amperze - mam takie wrażenie. Bardzo cichy jest silnik, praktyczne go nie słuchać. Minus to wspomaganie, zbyt lekkie, może dlatego że auto ma funkcje trzymania się w pasie ruchu - czyli samo lekko skręca, i to działa 😉. Zawieszenie ciche i przyjemne.

Zużycie energii chyba lekko wyższe niż w Leafie i Kii. Choć tamtymi autami jak jeździłem to myślałem zawsze o zasięgu. Zużycie sprawdzę przy wycieczek do Polski. Będę mógł coś więcej napisać. Z gadżetów podoba mi się przycisk rekuperatora - hamulca w kierownicy.

Kilka fotek










wodnik7 - 2017-06-13, 20:32

fajny opis, czyli wnioskuje, ze masz leasing? 333 to w jakiej walucie? w Niemczech nie beda sprzedawac, tylko leasing bez opcji zakupu, i w tym roku tylko w sumie kilkadziesiat sztuk. Wiec nie ma co nawet myslec o wybraniu tegoz:) Leasing w Niemczech to ok 580€/miesiac. Masakra.

fotki nie chca sie wyswetlac (404)..

Pozdrowienia!

tomo14858 - 2017-06-14, 06:27

wodnik7 napisał/a:
fajny opis, czyli wnioskuje, ze masz leasing? 333 to w jakiej walucie? w Niemczech nie beda sprzedawac, tylko leasing bez opcji zakupu, i w tym roku tylko w sumie kilkadziesiat sztuk. Wiec nie ma co nawet myslec o wybraniu tegoz:) Leasing w Niemczech to ok 580€/miesiac.


333 tys koron norweskich czyli ok 145 tys zł, nie korzystałem z leasingu. Dodam że taka cena to zwolnienie z podatku VAT wszystkich elektryków w Norwegii. Teraz w Norwegii trzeba czekać ok 18 miesięcy, wcześniej prasa pisała ze na auto czeka 2 tys Norwegów

dsctom - 2017-06-14, 08:44

tomo14858 napisał/a:
Kilka fotek


nie działają

tomo14858 - 2017-06-14, 10:55

dsctom napisał/a:
tomo14858 napisał/a:
Kilka fotek


nie działają


Poprawiłem 😉

highend - 2017-06-14, 12:07

145 tys PLN za nówkę Amperę-E ? :) Rewelacyjna cena. W PL tyle kosztuje Leaf 30kWh, no ale przecież w Norwegii zwolniona z vatu.

:)
gratki! i jeszcze taka sama akcja jak było z Teslami - że chcą kupić drożej niż nowe ;)

Ale to wszystko minie. Rok może dwa i się uspokoi :)

tomo14858 - 2017-06-14, 13:27

highend napisał/a:
145 tys PLN za nówkę Amperę-E ? :) Rewelacyjna cena. W PL tyle kosztuje Leaf 30kWh, no ale przecież w Norwegii zwolniona z vatu.

:)
gratki! i jeszcze taka sama akcja jak było z Teslami - że chcą kupić drożej niż nowe ;)

Ale to wszystko minie. Rok może dwa i się uspokoi :)


Dzięki. Ceny iqonic'a tez wyższe niż w salonie, ale tylko nie znacznie. Normalnie można kupić auto spalinowe taniej od ceny katalogowej 15% - byle to nie była nowość na rynku. Data rejestracji auta jest data w dowodzie.

Ampera-e coraz bardziej przypada mi do gustu, ewidentnie autko do ruchu po mieście. Mały minus za promień skrętu - napewno poniżej sredniej. Ogólnie to mam wrażenie ze jest mniejsze niż w reklamie. W środku jest wystarczająco miejsca - jak dla mnie.

bodix - 2017-06-14, 14:43

Jak miło widzieć polskie menu u polskiego właściciela Ampery-e za granicą. Serdeczne gratulacje i zadowolenia z nowego nabytku. Do zobaczenia w Gdyni.
YANNOSICK - 2017-09-11, 08:23

Od dzisiaj Ampera-e w salonach w NL.
Mój dealer zadzwonił do mnie o 8:01 (barbarzyńca!) I zaprosił mnie na jazdę próbną. Zapisałem się i czekam na maila z terminem.
EDIT. Nie od dzisiaj tylko już od soboty były.
Link dla socjalnych
Ampera-e w salonie Opla w NL

krawcu - 2017-09-11, 08:50

Od 40995 euro. Wcale nie tak tanio...
YANNOSICK - 2017-09-11, 09:57

To cena dla prywatnego odbiorcy. Takich w Holandii nie ma...
krawcu - 2017-09-11, 10:05

A gdyby nie prywatny odbiorce chciał kupić taki samochód a nie brać w leasing to jaką by miał cenę?
YANNOSICK - 2017-09-11, 10:55

To zupełnie nieopłacalne. Nawet nie mogę na stronie Opla znaleźć ceny netto...
YANNOSICK - 2017-09-12, 22:29

Pojeździłem sobie godzinkę. Mega wrażenia. Jutro wrzucę foty.
YANNOSICK - 2017-09-13, 20:00

W końcu dorwałem na dłużej Amperę-e.
Podjechałem do dilera w mojej wiosce ale okazało się, że kolejka do jazd próbnych jest na dwa tygodnie... miałem odpuścić ale postanowiłem wybrać się do większego salonu. W większym mieście problemu nie było i mogłem od razu odłączyć auto od ładowarki.
Pierwsze wrażenia miałem mieszane. Jednobryłowe nadwozie jest ładniejsze niż na zdjęciach ale auto wydawało mi się bardzo krótkie (jak się okazało to było tylko złudzenie).
Po zajęciu miejsca w środku zrozumiałem czemu amerykańscy właściciele Boltów zachwycają się przestrzenią - mimo, że kabina nie jest dłuższa niż w mojej Amperze to wysokość daje poczucie duże przestrzeni. Odczucia są totalnie odwrotne do siedzenia w Amperze - Ampera-e to wyższa pozycja za kierownicą co daje mniej poczucia komfortu ale zapewnia doskonałą widoczność dookoła i pozwala wygospodarować dużo miejsca na nogi. Wyższe siedzisko pozwala też na wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń. Co do tylnej kanapy to sprytnie skrócone siedzisko i niska podłoga oraz brak tunelu pozwalają by dwie wysokie osoby wygodnie podróżowały nawet na dłuższych dystansach. Trzecie miejsce to - jak zawsze - tylko za karę. Fotele z przodu mają duży zakres regulacji. Bagażnik wyraźnie większy niż w i3 i raczej większy niż w e-Golfie.
Po uruchomieniu sekunda na zaznajomienie się z dżojstikiem wybory kierunku jazdy (rozwiązanie wyklucza pomyłkę i jest intuicyjne) i jazda. Auto jedzie bardzo cicho, nie jest tak cicho jak w Amperze, raczej poziom Golfa czy i3. Audio dużo słabsze niż BOSE w Amperze. Obsługa wszystkich funkcji na wielkim wyświetlaczu wymaga kilku minut zaznajomienia z układem przycisków ale jest łatwa i przyjemna. Wskaźniki bardzo czytelne i zrozumiałe. Jest oczywiście język polski.
Jazda to sama przyjemność. Amperę-e obsługuje się całkowicie jednym pedałem. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia auto hamuje i zatrzymuje się całkowicie - dokładnie jak w i3. dodatkowa regulacja siły regenu łopatką pod kierownicą. Przyspieszenie jest podobnie piorunujące do i3 i kilka klas lepsze niż w e-Golfie, Zoe czy Leafie które są pod tym względem tragiczne. Różnica kilku sekund w porównaniu z moją Amperą jest wyraźnie wyczuwalna. Auto przyspiesza do końca nie tracąc wigoru (tu przebija Amperę wyraźnie). Co do komfortu jazdy to napiszę niewiele. Auto prowadzi się poprawnie i wybiera nierówności lepiej niż spaliniaki w tej klasie ale to pewnie zasługa masy i niskiego środka ciężkości. Nie znalazłem odcinka z kiepską nawierzchnią więc nie wiem jak zachowuje się na wybojach. W porównaniu z Amperą czy nawet e-Golfem wypada jednak blado. Raczej klasa Zoe/Leaf - tu można by dużo poprawić.
Zasięg to chyba największa zaleta Ampery-e. W czasie jazd testowych auto pokonuje około 380 km zanim musi być podpięte do CCS. Ja uszczupliłem prognozę o 150 km przejeżdżając 85 km w godzinę po mieście w trybie SPORT. Rekordowy zasięg jaki wykręcili pracownicy ASO to 520 km w trasie.
Plusy:
- CCS
- Zaskakująco dobre spasowanie elementów (raczej jak z Japończyka niż z Amerykańca)
- Przestronna kabina
- Przyjemne odgłosy
- Spory bagażnik
- Rewelacyjne przyspieszenie
- Ładowarka indukcyjna do telefonu (nawet duże modele się mieszczą)
- Dobre światła
- Dobra widoczność
- Obsługa jednym pedałem
- Niskie zużycie energii
- OnStar (działa - zamówiłem stolik w restauracji)

Minusy:
- Kiepskie audio
- Kanapa nie składa się na płasko
- Wąskie oparcia foteli ( to chyba najbardziej irytująca rzecz jaką zauważyłem)
- Średni komfort jazdy (to kwestia zawieszenia jak i foteli)
- Niepotrzebny dźwięk ostrzegający pieszych (nie próbowałem szukać ale pewnie da się wyłączyć)























Po godzinie jazdy postanowiłem, że chcę mieć to auto.
Jednak nie kupiłem. Okres oczekiwania to ponad rok bo zapasy wersji Launch Executive na 2017 i 2018 już wyprzedane a golasa za kilka tysięcy mniej nie ma sensu kupować choć jest dostępny niemal od ręki.
Mam jeszcze rok leasingu więc poczekam na promocje...

domino - 2017-10-09, 17:15

wodnik7 napisał/a:
i masz racje, fajny zasieg,


http://www.energetyka24.c...ednym-ladowaniu

Przy całkowicie wyczerpanym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 60 kWh licznik opla wskazywał 754,9 kilometra na jednym ładowaniu....a w podróż zajęła 25 godzin i 30 minut.

wodnik7 - 2017-11-06, 19:13

News na dzis: Ampera-e (ten samochod widmo w Europie, ktorego prawie nie da sie nigdzie kupic) podrozal w Norwegii (czyli w jedynym kraju, w ktorym mozna bylo sie nan sensownie zapisac) o jakies 5500€.

Jak dla mnie nokaut kompletny. za tyle mozna miec niezla tesle z gwarancja (fakt, uzywana, ale jednak z 22kW na pokladzie..)

vwir - 2017-11-06, 21:23

Jakiś miesiąc temu była podana informacja, że dealerzy opla w Norwegii mieli zakaz przyjmowania zamówień na e-amperę, z powodu zbyt dużego zainteresowania i braku mocy produkcyjnych. Teraz poszli w innym kierunku i wyskoczyli z ceną w kosmos...
YANNOSICK - 2017-11-07, 20:30

Przykład Tesli czy Leafa pokazuje, że ludzie zapłacą każdą cenę. Niestety rynek aut elektrycznych nie ma wiele wspólnego z ekonomią ale akurat ta podwyżka to właśnie wynik niezaspokojonego popytu. GM może zarobić ekstra kasę nawet po sprzedaniu marki Opel i ma gdzieś jaki będzie to cios dla wizerunku Opla. Poza tym podwyżka jest tylko na papierze bo cała przewidywana produkcja jest już sprzedana. Może rację mają Ci co węszą w tym jakieś teorie spiskowe...
Przypomnę Wam również, że gdy ludzie rzucili się do kupowania Bolta to dealerzy podnosili ceny o 5000 dodatkowej marży i ani trochę nie ostudziło to entuzjazmu kupujących. LINK

highend - 2017-11-09, 17:45

Bolt od ręki. Sprzedawca wysyła na cały świat.

korci mnie żeby kliknąć... ale kurcze - gwarancja !!!!

https://www.ebay.com/itm/...iUAAOSwCMFZ8SvT

rafmat - 2017-11-10, 14:45

No to Panowie i Panie Ampera-e niestety ubita więc nie będzie konkurencji dla Tesli 3 pod względem zasięgu:
http://elektrowoz.pl/auta...land-x-corsa-i/

W grze o zasięg póki co pozostaje jeszcze Zoe 40kWh a takie plany miał Opel i takie ładne obrazki marketingowe... Szkoda bo auto fajne zarówno pod względem osiągów jak i ceny...

vwir - 2017-11-10, 21:52

Czyli jest dokładnie tak jak pisałem:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1757

Niestety, ale tego się należało spodziewać po wykupieniu opla przez PSA.

tomo14858 - 2017-11-11, 18:59

Po przejechaniu ponad 23 tys km udało mi się stanąć w tunelu 😂...zaskoczył mnie opel. Mam w ustawieniach opcje ze przy 2 % bateri system audio wyłącza się. Niestety wcześniej auto przestało jechać. Jakiś km reakcja na pedal gazu było bardzo słaba, byłem już w tunelu i czułem ze mogę nie wyjechać 😉.
Dodam że auto na full zapakowane plus ogrzewanie - temperatura ok 4 stopni.
SOS w oplu zadziałał, lawet pod ladowarke i po sprawie.
W niskich temperaturach średnio zużywa 19kW/100km, jakodbieralem auto w lato to oscylować to w 13,5 później się rozbrykalem i korzystałem bardziej z możliwości jakie daje silnik i duża bateria średnio bez grzania ok 16.
Ciekawostka jest taka ze któregoś razu przy rozpedzaniu zauważyłem 160kw mocy, wiec trochę więcej niż podaje producent 😉
Polecam autko, wg mnie nagłośnienie w porównaniu do ampery jest bardzo podobne. Co zauważyłem to radio FM dużo gorzej gra niż DAB - korzystam z auta w Norwegii. Z resztą opisow w tym wątku mógł bym się podpisać dwa rękoma 😉...do miasta rewelacja

wodnik7 - 2017-11-11, 19:06

mam nadzieje, ze za dlugo nie musiales czekac na lawete:)

tomo14858 napisał/a:

W niskich temperaturach średnio zużywa 19kW/100km, jakodbieralem auto w lato to oscylować to w 13,5 później się rozbrykalem i korzystałem bardziej z możliwości jakie daje silnik i duża bateria średnio bez grzania ok 16.


to duzo, moim zdaniem! W tesli zima (jezdzac autostrada 110km/h) z wlaczonym ogrzewaniem mam 22-24, latem z klimatyzacja do 20, jesli jezdzilbym oszczednie (tzn. nie wlaczal A/C, i troche wolniej przyspieszal:) moglbym realistycznie zejsc do 17.

W miescie jest odpowiednio mniejsze zuzycie (poniewaz mniejsza srednia szybkosc).

tomo14858 - 2017-11-11, 19:15

Spoko było z laweta, ważne to ze użytkownik nie ponosi kosztow przez pierwsze 3 lata

Jeździłem wcześniej rok leafem i opel ma jakieś 10 % większe zużycie wg mnie tak średnio. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Na początku przejechałem blisko 500km na jedym lądowaniu, jeżdżąc przepisowobez większych wyrzeczeń.

rafmat - 2017-11-11, 21:42

Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.
highend - 2017-11-11, 21:46

rafmat napisał/a:
Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.


ma nowe auto z gwarancją. Opel musi zapewnić serwis i części zamienne. Ja bym się nie martwił.

YANNOSICK - 2017-11-11, 23:25

rafmat napisał/a:
Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.

A co to za bzdury?
Produkowane jest i będzie. Zamówień mają na ponad trzy lata i nikt w Oplu nie ma zamiaru się z nich wycofywać. Chciałbym Ci za to uświadomić, że około 96% aut jeżdżących po ulicach świata nie jest już produkowanych! Serwis i części to zmartwienie Opla a, że mają zasadę dostarczać wszystkie podzespoły przez co najmniej 25 lat po zaprzestaniu produkcji modelu to również po gwarancji nie ma strachu. To nie VW to Opel! Na szczęście Opel wyrwał się z łap Amerykanów i jako fan marki mam pewność, że wyjdzie mu to na dobre. Wrócą czasy dobrego designy i ambitnych konstrukcji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group