SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Układy energoelektroniczne - Ładowarka na 144 V (aku kwasowo-ołowiowe)

doibv - 2016-08-01, 19:02
Temat postu: Ładowarka na 144 V (aku kwasowo-ołowiowe)
Witam. Zastanawiam się na przerobieniem samochodu na elektryczny. Mam już przemyślany cały schemat. Celuję w zasięg 100km i baterie ołowiane w bagażniku. Ale mam tylko jeden problem. Moja instalacja ma mieć przewidziane 144v napięcia i pytanie brzmi:
Czym ładować akumulatory o takim napięciu?
Na allegro nie mogę znaleźć żadnej ładowarki/prostownika który ładowałby akumulatory o większym napięciu niż 12v :(
Może mi ktoś wskazać urządzenie albo wytłumaczyć sposób którym mógłbym taką paczkę baterii ładować?
Pozdrawiam

jas_pik - 2016-08-01, 20:13

Na rynku masz dużo rozwiązań większość gotowych niestety jest droga.
Ważne są również parametry prądowe ładowarek.
Przykładowo ładowarki ZIVAN (Zapi) typoszeregu NG możesz zamówić na dowolne napięcie , masz nawet dystrybutorów w kraju ( ale to koszt rzędu 2000 $).
Najtańsze i najprostsze rozwiązanie to standardowe ładowarki telekomunikacyjne 48V ( hasła Ascom lub Tebechop u dystrybutorów sprzętu powojskowego) które mogą działać w połączeniu szeregowym, ewentualnie możesz rozpinać szereg akumulatorów i podłączać ładowarki niezależnie do szeregów po 48V.
Najtańsze i najłatwiejsze do zdobycia są takie 48V i do 50A.
Przykład z portalu aukcyjnego Ascom
O większej mocy(prądzie) szukaj takiej ale 3 fazowej - i tu tez przykład aukcji 3 fazowa .
A ile ich potrzebujesz?
144V/48V=3 (sztuki)

Carcik - 2016-08-01, 21:13

Dodam że nie tylko "ładowarką" można ładować akumulatory lecz też każdym zasilaczem który posiada funkcje kontroli prądu, constans current albo CC mode lub podobne oznaczenia.

Oczywiście możesz łączyć szeregowo kilka ładowarek bo wątpię żebyś znalazł tanio coś dokładnie na 144V, łatwiej połączyć kilka na niższe napięcie tak jak jas_pik zasugerował.

KGB - 2016-08-01, 21:14

dlatego celuje w napiecie 96v ,czyli 8 aku,
wtedy ladowarke mozna zrobic z trafo na napiecie amerykanskie ,czyli 115v
nowe trafo mozna kupic za ~200pln

Carcik - 2016-08-01, 21:28

trafo + mostek ? to nie brzmi bezpiecznie i zalatuje prostownikami z czasów PRL które jak każdy wie nie były zbyt dobre...

Albo nie doładowały albo wygotowały, zero kontroli prądu...

P.S. Te trafa 230V na 110V (przejściówki) nie posiadają izolacji galwanicznej przypominam, więc na plusie występuje pełne napięcie sieci względem ziemi.

Pir-serwis - 2016-08-01, 22:43

Prostowniki Tebechop bądź Telzas mam 30A / 144V ,cena 444zł.
Pytania 539259950

doibv - 2016-08-02, 08:29

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Jednak szczególnie chcę podziękować jas_pik oraz Carcik bo konkretnie o to mi chodziło ;)
No to teraz chyba już będę musiał wziąźć się za zrobienie mojego EV. Pozdrawiam.

KGB - 2016-08-02, 10:40

Cytat:
trafo + mostek ? to nie brzmi bezpiecznie i zalatuje prostownikami z czasów PRL które jak każdy wie nie były zbyt dobre...

O'RLY
do dzis sa bardzo dobre, zrobione na specjalnie zaprojektowanym trafo o wielu przekladniach ,maja mozliwosc regulacji pradu i napiecia,
jedynie nie sa idiotoodporne,bo maja reczna regulacje

Carcik napisał/a:
P.S. Te trafa 230V na 110V (przejściówki) nie posiadają izolacji galwanicznej przypominam, więc na plusie występuje pełne napięcie sieci względem ziemi.
mam taki malej mocy przywieziony z U$A na poczatku lat 80ych i dziwnym trafem ma izolacje galwaniczna,
nie widze powodu, zeby transformator mial miec polaczone bieguny - zwlaszcza w urzadzeniu podlaczanym do domowego gniazdka, gdzie bieguny sa w dowolnej kolejnosci byloby to niezwykle glupie

a swoje zalozenia do ladowarki opieram nie na PRLowskich prostownikach ,tylko na nowkach sztukach z Chin, najpopularniejszych tanich prostownikach dostepnych w marketach,
siedzi tam trafo o stalym przelozeniu i miernik napiecia,
napiecie jalowe ponad 16v,ale podlaczony akumulator skutecznie je dusi,
a w moim rozwiazaniu jalowe nie przekraczaloby 14.4v wiec nie ugotujesz aku,chodzbys i na tydzien zostawil podlaczone do sieci


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group