SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Fiat 500e California

maniek - 2016-08-07, 07:21
Temat postu: Fiat 500e California
Witam wszystkich,
od wczoraj jestem posiadaczem chyba pierwszego Fiata 500e (2014) w Polsce,
zakupionego na licytacji w USA.
Był to spontaniczny ruch (bo prawie zero zainteresowania)
z którego bardzo się ciesze bo cena powalająca ;-)
ale teraz mam pewne obawy odnośnie rejestracji:
model nie sprzedawany w Europie,
czyli gdzie znajdę COC jesli takowy dostane, no i jak z serwisem.

Autko popłynie do Bremerhaven,
czy ktoś tutaj importował samochody z USA i podsunie mi jakieś typy.

chciałem zapodać fotki ale:
"Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."
a to co? :?:

RaveN - 2016-08-07, 08:54

maniek napisał/a:
chciałem zapodać fotki ale:
"Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."
a to co? :?:

Dodawanie ilustracji

maniek - 2016-08-07, 14:43

OK dzięki,




krawcu - 2016-08-07, 21:03

To powal nas jeszcze tą ceną i pochwal się ile dałeś.
maniek - 2016-08-07, 22:56

nie no co ty tak bez gry wstepnej :mrgreen:
Notoco - 2016-08-08, 08:15

No ladny model takiego szukalem w dobrej cenie ale ciezko uswiadczyc
Wiem ze w Belgi takie sprzedaja wiec pewnie ma wszystkie pozwolenia
Widzialem kilka razy tez w NL ale to musial byc prywatny import
Ciekawostka z tym fiatem - bo prezes Fiata stiwerdzil ze sprzedaja go w US tylko dlatego ze cala flota musi spelniac normy emisji (?!)
I ze nie chce sprzedawac ale musi - szacowana strata na kazdej sztuce to okolo 14.000 $ !!!!!

W niemczech jest dostepny chyba przez firme ReeVolt - sprzedaja i sewisuja (ale nie sa dilerem fiata)

highend - 2016-08-08, 09:53

to nie że musi spełniać normy emisji tylko na californie ma być tyle a tyle elektryków danego producenta by mogli sprzedawać auta.... więc jak ich nie wyprodukują to lipa.

tak samo toyota z RAV4 EV.

maniek - 2016-08-08, 10:12

ten Model w Niemczech to Fiat 500 Karabag (ReeVOLT)
produkowany w Hamburgu w kooperacji z firma produkująca wózki widłowe

jechałem tym ZAPOMNIJ :-/
silnik 21KM
zasięg 80km bez Klimy :cry:
Vmax 101km/h
ładowanie do pełna 8h

SAXO 2002 mojej żony ma prawie te same osiągi

dla porównania oryginalny
Fiat 500e California
silnik 112 KM (199 Nm)
zasięg 209 km (NEFZ) średnio 160km
Vmax 145kmh (ograniczona)
Klimatyzacja :)
ładowanie 4h

zlatan69 - 2016-08-08, 16:07

Fiat 500e na allegro były już 3 ogłoszenia dwa po 100tys zł jeden po 50, jeden z nich był zarejestrowany
z rejestracją nie powinno być problemu

PatrykS - 2016-08-15, 21:39

Ktoś wie, jak z gwarancją i serwisem w Polsce? W Stanach zdaje się 4 lata na napęd i 8 na akumulator, ale odsyłać go tam będzie pewnie problematyczne :-) 24kWh daje temu maleństwu cakiem fajny zasięg, szacunek budzi jego masa - 1350kg, można się zdziwić przy stłuczce :-)
tombou - 2016-08-16, 02:27

maniek napisał/a:
ten Model w Niemczech to Fiat 500 Karabag (ReeVOLT)
produkowany w Hamburgu w kooperacji z firma produkująca wózki widłowe

jechałem tym ZAPOMNIJ :-/
silnik 21KM
zasięg 80km bez Klimy :cry:
Vmax 101km/h
ładowanie do pełna 8h

SAXO 2002 mojej żony ma prawie te same osiągi

dla porównania oryginalny
Fiat 500e California
silnik 112 KM (199 Nm)
zasięg 209 km (NEFZ) średnio 160km
Vmax 145kmh (ograniczona)
Klimatyzacja :)
ładowanie 4h



az tak zle nie jest z Karabagiem 500.
28kw/38KM przy 2500 obr. 108Nm przy 2500 obr
Vmax 105kmh,masa 1033kg,przysp 0-90 19s
testowe zuzycie 13,2 kwh,zasieg 90km pojemnosc baterii 11kwh
test Autobilda z 2011 roku

maniek - 2016-08-17, 07:02

no no na papierze fajnie
jak wspomniałem jechałem tym i
poza topspeed osiągi jak w SAXO :-/

maniek - 2016-08-25, 07:36

wygląda na to że oryginalne 500e są już w europie (tu akurat w rzeszy)

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

ozana - 2016-08-26, 08:19

BOSCH 500e?
maniek - 2016-08-27, 12:01

ozana napisał/a:
BOSCH 500e?

:lol: no właściwie ponad 50% na tak ,
gdzieś na niemieckim forum czytałem ze cały napęd/silnik + baterie + elektronika skonstruował Bosch, Fiat dał tylko budę na kołach,
coś w tym jest no bo skąd u fiata nagle ta technologia.
Kurcze nie mogę znaleźć tego wpisu :-?
ale mam fotke

bartoszm - 2016-08-27, 22:05

Witam, jestem również w trakcie zakupu fiata 500e, liczę się z niemałym wydatkiem ale uważam że warto fajny gadżet. Pragnę zauważyć ze ta 500e z allegro za 50 tyś, to kupa g... samochód nie jeździ, nie ma poduszek (wiadomo one nie są takie same jak w europejskiej 500) przód pojazdu również jest cały nieoryginalny, jakaś żenada... co uważacie ile warto dać za takie auto z 2015 roku w idealnym stanie?
maniek - 2016-08-27, 22:27

bartoszm napisał/a:
Witam, jestem również w trakcie zakupu fiata 500e, liczę się z niemałym wydatkiem ale uważam że warto fajny gadżet. Pragnę zauważyć ze ta 500e z allegro za 50 tyś, to kupa g... samochód nie jeździ, nie ma poduszek (wiadomo one nie są takie same jak w europejskiej 500) przód pojazdu również jest cały nieoryginalny, jakaś żenada... co uważacie ile warto dać za takie auto z 2015 roku w idealnym stanie?


w idealnym stanie ciężko powiedzieć bo w europie ich nie ma
a w stanach za 2015 żądają 20k$

a dlaczego nie jeździ?

ok juz wiem
[img] [/img]

bartoszm - 2016-08-27, 22:54

No ten egzemplarz to kaszanka totalna, lecz uważam że gdy ma się do czynienia z egzemplarzem sprowadzonym ze stanów lekko uszkodzonym i porządnie naprawionym to powinno być ok. Liczę na to że niebawem pojawi się taka sztuka w Polsce.
maniek - 2016-09-28, 09:15

bartoszm napisał/a:
....... Liczę na to że niebawem pojawi się taka sztuka w Polsce.


może, może, :-P

w przyszłym tygodniu odbieram mojego :lol:
jako że mieszkam i pracuje w rzeszy spróbuje go tu zarejestrować,
może zaoszczędzę trochę bo nie będę musiał wymieniać lamp na asymetryczne (Einzelgenehmigung)
no i odpada akcyza

ale jeśli będą robić schody to będę rejestrować go w Polsce

a że robią problemy to się naczytałem dość na niemieckim forum,
w pale się nie mieści co za gehennę niektórzy przechodzą
jak nie problem z TÜV-em to z urzędami....

Niby jest promocja napędu przyszłości, ale tak na prawdę to wszystko pic na wodę.
Lobby naftowe niestety ale nadal ma wszystkich w garści.....sorry w portfelu.
Ale dość, bo znowu ktoś mi powie że to tylko teorie spiskowe :->

maniek - 2016-09-30, 18:33

:mrgreen: :lol: :) :-P
HURRA HURRA HURRA

dziś zadzwoniła do mnie Agencja celna, ze po zapleceniu cla/vatu mogę odebrać auto.
niesamowite bo wg. wyszukiwarki-kontenerów mój fiacik jest jeszcze gdzieś na środku Atlantyku :lol:


zadzwoniłem do kuzyna który mieszka 10km od portu, żeby zapłacił i odebrał Auto.
a tu zonk
Baterie trakcyjne są wyładowane no i 12V tez. :-/

Jest możliwość podładowania na tym parkingu
ale
ładowarka Fiata jest na 110V i wg. praw fizyki to nie będzie funkcjonować na 230V

jak to było z waszymi US-Leaf?

zlatan69 - 2016-09-30, 20:59

maniek napisał/a:
:mrgreen: :lol: :) :-P
HURRA HURRA HURRA

dziś zadzwoniła do mnie Agencja celna, ze po zapleceniu cla/vatu mogę odebrać auto.
niesamowite bo wg. wyszukiwarki-konteneru mój fiacik jest jeszcze gdzieś na środku Atlantyku :lol:


zadzwoniłem do kuzyna który mieszka 10km od portu, żeby zapłacił i odebrał Auto.
a tu zonk
Baterie trakcyjne są wyładowane no i 12V tez. :-/

Jest możliwość podładowania na tym parkingu
ale
no właśnie czy muszę coś przełączyć na 230V? bo w USA jest 110V
czy tylko zamontować nowa wtyczkę i ładować?

wg. praw fizyki to nie będzie funkcjonować ale nadzieja jest matka głupich
jak to było z waszymi US-Leaf?

PILNE

tutaj masz manula
www.fiatusa.com/download/...500e-OM-3rd.pdf
Level 1 (120V/15A) Approximately 23 hours
Level 2 (240V/30A) Approximately 4 hours

maniek - 2016-10-02, 09:16

zlatan69 mam już, mimo tego dzięki, może komuś się przyda.

czytałem ale się zakręciłem tymi diodami które pokazują Level 2,
wiec wydumałem ze ta "ładowarka/kabel" jest na 110 i 220V i rozpoznaje napięcie
i się automatycznie ustawia czy cuś

maniek - 2016-10-16, 15:34

OK, autko stoi u kuzyna (musiał laweta przewieźć),
podładował akumulator 12V i......nic się nie dzieje,
tzn. kolejność hamulec + kluczyk + D + gaz
a autko cisza :-/ ani drgnie
trakcyjne maja 65% energii a na zegarze mam informacje:
limited power mode
w instrukcji stoi ze ta informacja się pojawia
przy bardzo wysokich albo niskich temperaturach
a u niego było raptem 5°C
qrde o co tu chodzi macie jakieś pomysły?


jas_pik - 2016-10-16, 16:35

Zgodnie z informacjami od wujka Google masz 2 sposoby rozwiazania problemu
1. Soft Reset - odłacz plus akumulatora 12V na 60 sekund
jesli nie pomoże
2. Hard Reset - to jest pięciokrotne wykonanie po kolei Soft Resetu
Procedura na zdjęciach
Zdejm pokrywę

Odchyl czerwoną zaślepkę klemy

Odkręć kleme i odczekaj po odłaczeniu klemy od akumulatora 60 sekund

I zawsze miej w samochodzie klucz 10-tke

maniek - 2016-10-16, 22:05

wielkie dzięki jas_pik
tego forum nie znalem szukałem oczywiście w google ale znalazłem tylko
http://www.fiat500usaforum.com


http://www.fiat500usa.com...ic-vehicle.html
ale tam chyba stoi 5x przekręcić kluczykiem albo się mylę
mój angielski jest trochę zardzewiały

PatrykS - 2016-10-16, 23:58

A tego niebieskiego z Sopotu znowu spotkałem wczoraj na ładowarce.
perszing1800 - 2016-10-22, 13:01

Jak tam Fiacio,uruchomiony już?
bartoszm - 2016-10-29, 20:53

Zapraszam do zakupu

http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6yD1Ux.html

PatrykS - 2016-10-29, 22:03

Kurcze, coraz więcej ich w Polsce - w tej chwili na Allegro nawet dwa :-) Żeby też tak jeszcze miały tu serwis te fajne autka.
bartoszm - 2016-10-29, 22:45

Myślę, że jeśli egzemplarz jest w odpowiednim stanie, tzn nie jest naprawiony na sztukę, to nic z nim się nie będzie działo, tym bardziej auta z roczników 2015 2016. W planach mam zakup kompa serwisowego boscha który będzie obsługiwał 500e.
maniek - 2016-10-30, 22:09

PatrykS napisał/a:
Kurcze, coraz więcej ich w Polsce.....


sprawdzajcie czy fiaciki miały zrobiony ostatni update serwisowy,

https://www.mopar.com/en-...lls/search.html


mnie się trafił bez, :-(
ale złapałem gościa na us-forum który pracuje u fiata,
no i obiecał ze załatwi książkę naprawcza i ten nowy soft,
ale jak na razie cisza :-/

ten pdf najlepiej wydrukować i wozić w aucie :roll:
przynajmniej ostatnie strony
http://www.evsafetytraini...%20826%20aa.pdf

ozana - 2017-01-01, 14:20

Deal of the year? Used Fiat 500e electric cars at $6,500?

Now, it appears that the earliest of several thousand Fiat 500e electric cars first leased during 2013 are coming back to Fiat dealers at the end of their leases.

And, wow, are their prices low. How about wholesale auction prices of slightly over $4,000?
http://www.greencarreport...ic-cars-at-6500

highend - 2017-01-01, 15:35

O prosze i to jest sensowna cena za to cudenko, czyli u nas ok. 30tys czyli w cenie trojaczkow :)
PatrykS - 2017-04-18, 22:42

Dziś przy ładowarce spotkałem takiego szarego na gdańskich rejestracjach.
qwas0987 - 2017-04-20, 12:43

maniek, jaki jest los tego Fiata - jeździ ?
maniek - 2017-05-09, 09:29

qwas0987 napisał/a:
maniek, jaki jest los tego Fiata - jeździ ?


śmiga jak "małe ferrari" :-P

sorry, długo mnie tu nie było, bylem zakręcony rożnymi sprawami,
w międzyczasie ściągnąłem trzeciego F500 dla córki (ma prawko od 6 tygodni :) )
był lekko stuknięty w drzwi i miał wywalona poduchę, jest już zrobiony ale nie jeździ :-( ,
chłopaki wykasowali wszystkie błędy (poduszek etc.) ale pozostał jakiś jeden highvoltage,
niestety nie mam numeru błędu bo koleś nie zanotował,
( hardreset nie pomógł i dalej wyświetla limited power mode)
jak wrócę z delegacji to się zabiorę za niego.

Znacie może jakiegoś "znachora" na śląsku, który by mi temat ogarnął ?

maniek - 2017-05-12, 12:53

wyczytałem że w lutym była następna akcja serwisowa S93(HIGH VOLTAGE BATTERY DEGAS VENT PLUGS)
czy ktoś myślał na tym w jaki sposób nasze fiaciki zaktualizować?

czasami mam takie wrażenie że rozpętałem mała burze :-P , po moim pierwszym poście,
wszyscy nagle zaczęli kupować F500e, większość to handlarze węszący łatwy zarobek,
wg. mojego importera przez ostanie 1/2 roku ściągnięto do Polski 20-30 autek.

Business-idea: ktoś kto ma pojecie i sprzęt mógłby zarobić krocie na serwisie
bo według ostatniej informacji FIAT- Europa nie ma i nie będzie tego robił,
no chyba że ruszy produkcja F500e w Tychach ale to dopiero za 2-3 lata, (jeśli w ogóle)
no i na zupełnie innych podzespołach silnik/baterie. :-/


NADAL POSZUKUJE "ZNACHORA" DO MOJEGO FIACIKA

Elektromaniak - 2017-08-07, 14:36

Ostatnio się interesowałem takim Fiatem 500e i gościu chyba z okolic Gdańska miał do sprzedania i miał wpisane ze zrobiony update. Rozmawiałem z Nim, twierdził, że w salonie Fiata zrobił aktualizacje
seboo - 2017-08-09, 20:05

Witam kolegów,
Dzisiaj otrzymałem fiata 500e ze stanów. autko też wyświetla limited speed mode i nie moge zresetować tak jak opisane było wyżej ( odłaczenie +, 60 sek, kluczyk 5 razy i nic) Kogo szukać i gdzie do reanimiacji??!!
Po za tym pożyczyłem ładowarke od kolegi od Mitsubischi i nie rozpoznaję pokazuję że podłaczone ale nie ładuje. No lipa troche. Może ktoś coś podpowie?!

POZDRAWIAM Seboo

Elektromaniak - 2017-08-10, 13:32

Niby w instrukcji jest napisane, że tryb się uruchamia jesli temp aku jest zbyt wysoka lub zbyt niska...

Może jakiś czujnik temp przekłamuje, albo aku są za bardzo rozładowane...

Daj znać co ustaliłeś


ps. Chciałem wrzucić jpg ale limit przekroczony na forum...

seboo - 2017-08-12, 21:37

Elektromaniak napisał/a:
Niby w instrukcji jest napisane, że tryb się uruchamia jesli temp aku jest zbyt wysoka lub zbyt niska...

Może jakiś czujnik temp przekłamuje, albo aku są za bardzo rozładowane...

Daj znać co ustaliłeś


ps. Chciałem wrzucić jpg ale limit przekroczony na forum...


Dzięki za wskazówki, musiałem wyjechać służbowo na 2 tygodnie wiec temat naprawy narazie odstawie na później. Po powrocie pod koniec miesiąca zabiorę sie za naprawę i diagnozę, dam znać co wyszło.
Pozdrawiam

seboo - 2017-08-29, 10:21

Witam ponownie, wróciłem do domu i zabraliśmy sie za podłącznie kompa do fiaciorka. Nie widzi jako takich błędów, a auto dalej sie nie ładuje. Dzwonłem do Szczecina do Fiata lecz powiedzieli że moge go przywieść lecz nie wiedzą czy pomogą bo nie robili jeszcze żadnego elektryka i nie wiedzą czy w ogóle coś zrobią. Więc jestem znowu w czarnej d.... :oops:
Może ktoś podpowie gdzie podwieść fiaciorka, kto się trochę bardziej zna i pomoże w naprawie, może to jakaś pierdoła i autko ożyje.

seboo - 2017-09-05, 17:31

maniek napisał/a:
OK, autko stoi u kuzyna (musiał laweta przewieźć),
podładował akumulator 12V i......nic się nie dzieje,
tzn. kolejność hamulec + kluczyk + D + gaz
a autko cisza :-/ ani drgnie
trakcyjne maja 65% energii a na zegarze mam informacje:
limited power mode
w instrukcji stoi ze ta informacja się pojawia
przy bardzo wysokich albo niskich temperaturach
a u niego było raptem 5°C
qrde o co tu chodzi macie jakieś pomysły?

Obrazek


Witaj Maniek

Mam dokładnie ten sam problem w swoim fiaciorku, może podpowiesz co zrobić lub gdzie szukać przyczyny wyświetlania się komunikatu "limited power mode"

maniek - 2017-09-16, 09:48

Witaj,
problem w tym że nikt ci tu nie pomoże, część nie ma pojęcia a reszta węszy interes,
takie mamy solidarne społeczeństwo :-(
jeśli masz taki błąd:
EVCU P0A0A-00 Aktiv High Voltage System Interlock Circuit "A"
wyślij mi na PW twój Email to podeśle lekarstwo

Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.

seboo - 2017-09-16, 10:49

Zawiozłem autko do salonu fiata i chryslera, robią co mogą, wgrali najnowsze oprogramowanie i szukają.
Podzwoniłem po ludziach z ogłoszeń i nikt nic mądrego nie podpowiedział. Auto jak się nie ładowało tak się nie ładuje. :oops: :cry:
Myślałem że ktoś z forum co podpowie, ale idzie to mozolnie.
Maniek dzięki za odzew w Tobie cała nadzieja :lol:

wodnik7 - 2017-09-16, 15:33

na dorum sie pomaga, acz fiat500e jednak malo uzywany w kraju, wiec chyba dlatego odzweu brak:((
seboo - 2017-09-23, 15:53

A wiec po kolejnych trzech tygodniach Auto Salon ze Słupska rozkłada ręce. Kolega Maniek podesłał informację gdzie, co i jak należy wykonać ale to chyba za trudne dla niektórych. Po niedzieli przewożę auto do Gdańska do Auto Ptak oni naprawiali już takie faiciki. Wiec znowu trzeba uzbroic się w cierpliwośc bo długa kolejka okolo 3 tygodni. Dam znać co i jak za niedługo.
Może informację z forum przydadzą sie przyszłym użytkownikom Fiaciorków.

jas_pik - 2017-09-24, 19:55

Jaki system diagnostyczny ma ten serwis w Słupsku? Nich zrobią Ci zdjęcia błedów - i je opublikuj lub przeslij do mnie.
Postaram się przygotować dla Ciebie ALFAOBD dla Fiata 500E ( w którym działa) i sam będziesz mógł zobaczyć jaki jest u Ciebie problem - które błędy są wciąż aktywne.

seboo - 2017-09-25, 10:52

Udało mi się otrzymać kody błędów z Fiata:
P1E25-00 Hybrid/EV Battery Failure Level 2-
P0A1F-00 Battery Energy Control Module A Internal Performance-
P1AE2-00 Moduł kontroli energii akumulatora wysokie napięcie System Blokada Obwód-
B23B0-00 BPCM Fault-

takie cztery błędy sa aktywne.

:roll: :?: :roll:

vwir - 2017-09-25, 11:24

Widziałeś to? https://plus.google.com/115901883083610788163/posts/83d4VExdzmH
Sprawdzałeś, jakie jest napięcie na baterii?

krawcu - 2017-09-25, 11:29

Myślę że trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia baterii 12V i trakcyjnej. Możliwe że podniesienie napięć tych dwóch może rozwiązać problemy z błędami.
jas_pik - 2017-09-25, 15:26

Tak jak w każdym innym elektryku napięcie aku pokładowego poniżej 12V i nie uruchomienie przetwornicy zaczyna generować błędy .
Duża ilość błędów też będzie generowana jeśli napięcie akumulatorów trakcyjnych w jest poniżej zakresu operacyjnego od 189V (min) do 399V (max).
W takim razie jeśli napięcie jest poniżej trzeba je podnieść zewnętrzną ładowarką.
Błedy widoczne gdy napięcie akumulatora pokładowego 12V spada poniżej 12V

Elektromaniak - 2017-09-28, 21:14

maniek napisał/a:
zlatan69 mam już, mimo tego dzięki, może komuś się przyda.

czytałem ale się zakręciłem tymi diodami które pokazują Level 2,
wiec wydumałem ze ta "ładowarka/kabel" jest na 110 i 220V i rozpoznaje napięcie
i się automatycznie ustawia czy cuś


Wrócę do tematu,
Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V.
Myślicie czy ta ładowarka też pójdzie na 230V?

zdjęcie ładowarki: https://www.icloud.com/sh...B0MJEsNWnGS053d

gienek333 - 2017-09-28, 22:11

Raczej nie.
vwir - 2017-09-28, 22:11

A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył. Możesz za to zrobić tak, jak ja zrobiłem z ładowarką z leafa z usa. Opisałem to w jednym z tematów.
Elektromaniak - 2017-09-28, 23:07

Mozesz podesłać linka?
vwir - 2017-09-29, 06:08

http://forum.samochodyele...opic.php?t=1818
PatrykS - 2017-09-29, 11:29

Elektromaniak napisał/a:
Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V.
Ładowarka pokładowa to przetwornica AC/DC wbudowana w samochód - nie chodzi Ci przypadkiem o EVSE, tj. "ładowarkę" podłączaną do gniazdka elektrycznego z jednej strony i do złącza ładowania samochodu (Type 1) z drugiej?

[quote="vwir" A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył.[/quote]Nie widzę zdjęcia, zakładam że chodzi o EVSE. Analizowałem niedawno taką od Priusa - model G9060-47190. Też miała 110V na obudowie, ale elementy zasilacza były przygotowane na 230V i działała bez problemów.

Elektromaniak - Wczoraj 21:29

tak chodziło mi o ładowarkę podłączaną do gniazdka 230V, źle się trochę wyraziłem :P

udało się przerobić bardzo łatwo także wszystko działa ładnie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group