SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Układy energoelektroniczne - Podłączenie C-Zero do kabla AC 43KW

MOTORASTA - 2016-11-27, 15:46
Temat postu: Podłączenie C-Zero do kabla AC 43KW
Potrzebuję sugestii/porady dlaczego połączenie z galerii nie działa. Co prawda mogę auto podładować z Chademo ale jest ono często zajęte przez Teslę i wówczas zostaje mi tylko kabel AC. Przy łączeniu wtyczki AC z moim kablem miałem wrażenie że wtyczki łączą się bardzo luźno - tak jak by bolce były cieńsze od otworów w które wchodzą, może ten typ wtyczki ma cieńsze bolce tak jak w typowych wtyczkach 32A i 63A lub wtyk stacji ABB ma większe otwory.Fotki do tematu w linku.
Pozdrawiam wszystkich mających prąd w żyłach :)

http://tufotki.pl/rJWxV

kami2 - 2016-11-27, 16:26

Hej,takie wtyczki niestety nie pasują.
Terminal ABB ma gniazdo typu DSIEC2E a Twoja
wtyczka type 2 typu DSIEC2B ma krótsze piny i nie pasuje.Trzeba by jakoś przedłużyć piny.


Edit:poprawiłem bo mi się literki pomyliły.

MOTORASTA - 2016-11-27, 20:20

W ostateczności mogę przyciąć wtyczkę z długości ale czy grubość bolców jest odpowiednia ? bo nie mogę/nie potrafię znaleźć żadnych danych katalogowych ani wtyczki ani gniazda w których są podane te średnice.
Po drugie; czy po dopasowaniu złącz elektronika się skomunikuje ?

PatrykS - 2016-11-27, 20:33

MOTORASTA napisał/a:
W ostateczności mogę przyciąć wtyczkę z długości ale czy grubość bolców jest odpowiednia ?
Jest odpowiednia. Przedłużyłem sobie w swoim kablu pin CP - jeden z tych cienkich, ten krótszy, i działa mimo faktycznie niepewnie wyglądającego połączenia. Wrzucę gdzieś fotki i podam link. Wtyczka faktycznie nie wchodzi zbyt głęboko i gdyby miały płynąć tamtędy 32A (lub 63A w przypadku Renault ZOE) to może mogłoby się coś przegrzewać, ale jako że zarówno moja Ampera, jak i Twój C-Zero są w stanie pociągnąć ledwo 15A to nic się nie powinno stać.

Tak w ogóle ten pin jest krótszy dokładnie po to, żeby takie połączenie nie było możliwe - może to być niebezpieczne, gdy stacja i samochód są w stanie dać/wziąć więcej prądu niż ten podłączany kabel ("przedłużacz") jest w stanie przepuścić, czyli np. stacja i samochód 32A, a kabel 16A.

PatrykS - 2016-11-29, 12:46

PatrykS napisał/a:
Wrzucę gdzieś fotki i podam link.
Wrzuciłem:
http://forum.opel24.com/t...u-elektrycznego

MOTORASTA - 2016-11-29, 16:50

Dzięki za sugestie, obciąłem wtyczkę 6mm od czoła i połączenie działa bez problemu :)
PatrykS - 2016-11-29, 23:22

MOTORASTA napisał/a:
Dzięki za sugestie, obciąłem wtyczkę 6mm od czoła i połączenie działa bez problemu
No to potwierdziłeś sposób, który też już gdzieś widziałem, aczkolwiek traci się wtedy możliwość blokady tej wtyczki w stacji. Jeśli samochód blokuje Ci drugi koniec kabla to w sumie nie ma problemu. BTW: jakie jest złącze AC w C-Zero - Type 1 (Yazaki jak w Leafie) czy Type 2 (Mennekes jak w Tesli czy BMW i3)?
PatrykS - 2017-09-20, 19:14

PatrykS napisał/a:
BTW: jakie jest złącze AC w C-Zero - Type 1 (Yazaki jak w Leafie) czy Type 2 (Mennekes jak w Tesli czy BMW i3)?
Odpowiem sobie sam - Type 1.
Slawek - 2017-09-20, 19:37

A ten przedłużony bolec to masz na stałe, czy musisz go demontować ?
PatrykS - 2017-09-20, 20:18

Slawek napisał/a:
A ten przedłużony bolec to masz na stałe, czy musisz go demontować ?
Mogę przedłużkę co prawda wykręcić (jest nagwintowana), ale nie ma takiej potrzeby.
Slawek - 2017-10-19, 20:14

Zrobiłem dzisiaj przejściówkę Typ 2 na gniazdko 230V podobną do tej:

http://forum.samochodyele...opic.php?t=1942

Przedłużyłem pin CP. Podłączyłem tą przejściówkę do EVSE Typ 2, a do przejściówki podłączyłem żarówkę 230V. Po przełączeniu pstryczka żarówka się zapaliła i niby wszystko ok ładowanie się rozpoczęło, ale jak zacząłem ruszać tą wtyczką to żarówka zaczęła migać i po chwili wywaliło błąd na EVSE. Nasuwa się wniosek że nie jest to pewne połączenie.
Chyba że na kablu 43kW jest inaczej.

Panaceum - 2017-10-19, 21:02

Widać, że przedłużenie lub inny styk nie ma stałego pola przewodzenia, dlatego zerwało połączenie.
PatrykS - 2017-10-20, 10:15

Slawek napisał/a:
jak zacząłem ruszać tą wtyczką to żarówka zaczęła migać i po chwili wywaliło błąd na EVSE
No to gniazdo w stacji lub wtyczka mają jakiś problem, od ruszania nic się nie powinno dziać. Chyba że przedłużenie pinu było marne, ale wtedy byłoby słychać wyłączanie się stycznika w stacji, co raczej nie wyglądałoby na miganie a raczej wyłączanie się żarówki.
Slawek - 2017-10-20, 17:16

Jak wsuwam wtyczkę to kila milimetrów przed końcem łączą przekaźniki w EVSE, a na samym końcu zapala się żarówka. Pomierzyłem piny N i L1 we wtyczce są schowane około 20mm, a styki w gniazdku też około 20mm, łapie praktycznie na niecałym 1mm.
PatrykS - 2017-10-20, 19:44

Slawek napisał/a:
Jak wsuwam wtyczkę to kila milimetrów przed końcem łączą przekaźniki w EVSE, a na samym końcu zapala się żarówka. Pomierzyłem piny N i L1 we wtyczce są schowane około 20mm, a styki w gniazdku też około 20mm, łapie praktycznie na niecałym 1mm.
A to EVSE ma gniazdo czy kabel z gniazdem?
Slawek - 2017-10-20, 20:53

Na tym dokładnie
http://allegro.pl/ladowar...69.html#thumb/1

Slawek - 2017-10-20, 20:58

Ten EVSE nie ma głęboko styków i myślę że tu były by ok., widać różnie bywa

http://allegro.pl/ladowar...64.html#thumb/2

PatrykS - 2017-10-20, 21:15

Slawek napisał/a:
Na tym dokładnie
Czyli z kablem - to będzie tak jak na tej stacji publicznej. Swoim kablem łączyłem się już z innymi kablami, również takimi przy stacjach, i nie miałem problemów, przy naszej oszałamiającej mocy 3kW nie powinno ich być nawet przy gorszym styku. Jeśli chcesz mieć pewność połączenia to jest jeszcze drugi sposób zamiast przedłużania pinu - skrócenie końcówki wtyczki (obcięcie tego czarnego plastiku, w którym tkwią styki) o 0,5 cm czy tam 1cm, ale kabel traci wtedy możliwość zatrzaśnięcia blokadą w gnieździe stacji.
jas_pik - 2017-10-20, 21:30

Wg mnie takie dorabianie wtyczek to jest bezsensowne.
Po to zostały opracowane takie rozwiązania aby nie robić przedłużaczy .
Wystarczy zainwestować kilka złotych i zrobić sobie przedłużacz - będzie bezpieczniej z wykorzystaniem gniazd męskiego i żeńskiego . Wtedy połączenie przelotowe i sprawa załatwiona .
Im większy prąd a słabszy styk tym większe niebezpieczeństwo pożaru.
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.

PatrykS - 2017-10-21, 19:22

jas_pik napisał/a:
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.
Do wartości pojazdów może niewielki, ale im się nic nie stanie nawet przy płomieniu we wtyczce odległej o 3 do 5 metrów, stacja odłączy zasilanie, materiały są samogasnące. Para gniazd to jednak wydatek z 700zł - trochę dużo jak się weźmie pod uwagę, że wykorzystuje się to sporadycznie.
jas_pik - 2017-10-21, 19:53

Może jak będziesz miał szczęście samochód nie spłonie.
Ale zniszczeniu mogą ulec kable , jeśli uważasz że szkoda wydać na przejściówkę to policz że jednak może się uszkodzić kabel o wartości wyższej niż ta przejściówka.
Ja już jeden w ten sposób przegrzałem dlatego odradzam takie "wiązanie sznurkiem" czy tez "lepienie na ślinę" . Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł - ( fabrycznie nikt czegoś takiego nie robi ale ja już sobie zrobiłem)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę zrobić :)
Myślę że to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż takie "mirkowe" dłubanie

Panaceum - 2017-10-21, 21:14

jas_pik napisał/a:
Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł - ( fabrycznie nikt czegoś takiego nie robi ale ja już sobie zrobiłem)
Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę zrobić :)
Myślę że to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie niż takie "mirkowe" dłubanie

Masz rację, nie ma co drutować amatorsko, to są duże prądy i wymagają dużych przekrojów kabla/połączeń. Nie można tego skręcić śrubunkiem Fi 1mm (1mm=1/4 z 3,14mmkw kw.=0,78mmkw.), bo się zgrzeje, przekrój 2,5mm kw to dla mnie minimum.
Takie adaptery są do kupienia na ebay i w innych web-shopach. Adapter z gniazdem Typ 2 (jak w samochodzie-Mennekes) a na drugim końcu wtyk Typ 1/SAE-J1772 do samochodu. Miałem taki, ale sprzedałem koledze, bo bardziej potrzebował. Mam na myśli np. taki adapter:
1. FOTO_pierwszy_taki_miałem
2. FOTO adaptera chociaż ten wydaje mi się podejrzany, bo ma wtyk Typ2 a nie gniazdo Typ2.

jas_pik - 2017-10-21, 21:42

Moje rozwiazanie może nie jest piękne ale małe i działa .
Składa się z dwóch gniazd type 2 - męskiego i żeńskiego .
3f, 32A .
Wygląda tak jak na zdjęciu ( nie jestem estetą ) ale praktykiem

Na pewno jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż ciachanie wtyczek

highend - 2017-10-21, 22:13

jas_pik napisał/a:
Wg mnie takie dorabianie wtyczek to jest bezsensowne.
Po to zostały opracowane takie rozwiązania aby nie robić przedłużaczy .
Wystarczy zainwestować kilka złotych i zrobić sobie przedłużacz - będzie bezpieczniej z wykorzystaniem gniazd męskiego i żeńskiego . Wtedy połączenie przelotowe i sprawa załatwiona .
Im większy prąd a słabszy styk tym większe niebezpieczeństwo pożaru.
A koszt dwóch gniazd jest naprawdę niewielki w stosunku do wartości waszych pojazdów.


Lubię to! :)

PatrykS - 2017-10-21, 23:22

jas_pik napisał/a:
Ale zniszczeniu mogą ulec kable , jeśli uważasz że szkoda wydać na przejściówkę to policz że jednak może się uszkodzić kabel o wartości wyższej niż ta przejściówka.
Polemizowałbym - używany kabel za 200zł daje się kupić. Mi się nic nie grzało przy 3kW, ale przy 7 lub 22 musiałbym dopiero sprawdzić.

jas_pik napisał/a:
Przejściówka do na 32A to koszt części około 400 zł
Ciekawy jestem źródeł zaopatrzenia w takich cenach :-)

Panaceum napisał/a:
2. FOTO adaptera chociaż ten wydaje mi się podejrzany, bo ma wtyk Typ2 a nie gniazdo Typ2.
No to akurat wygląda na skróconą wtyczkę Type 2 :-)
jas_pik - 2017-10-21, 23:48

U mnie gotowiec - przejściówka za 600 zł (materiały+ robocizna+ koszt pieniądza w czasie :) )
Gotowe kable po 200 zł , chętnie nabędę o ile to nie będą chińczyki z linką o twardości drutu stalowego i średnicy przewodu fazowego poniżej 1mm2 jakoby przeznaczone na 16A bo już takie miałem w rękach . A ich właściciele się dziwili dlaczego są takie gorące w trakcie ładowania prądem 16A.

PatrykS - 2017-10-22, 11:08

jas_pik napisał/a:
Gotowe kable po 200 zł
Na angielskim eBayu daje się trafić takie okazje.
jas_pik - 2017-10-22, 13:42

Zacznę polować i sprzedawać niewiele drożej na naszym forum :mrgreen:
Ciekawe czy uda się kupić i coś zarobić ?

PatrykS - 2017-10-22, 14:34

jas_pik napisał/a:
Ciekawe czy uda się kupić i coś zarobić ?
Z pewnością się da, sam mam parę stacji, które dałoby się śmiało za drugie tyle sprzedać, parę kabli zresztą też.
jas_pik - 2017-10-22, 14:43

Ja też czasami coś trafiam na ebay-u, ale zakupu sprawnego kabla przy cenach rzędu 200zł (50 funtów) za dobry sprawny kabel nie udało się do tej porty zrobić .
Panaceum - 2017-10-22, 16:48

jas_pik napisał/a:
Moje rozwiazanie może nie jest piękne ale małe i działa .
Składa się z dwóch gniazd type 2 - męskiego i żeńskiego .
3f, 32A .
Wygląda tak jak na zdjęciu ( nie jestem estetą ) ale praktykiem
Na pewno jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż ciachanie wtyczek

No tak, ale chcący ładować samochód z gniazdem Typ1 do tej przelotki potrzebujesz jeszcze kabel Typ2 na Typ1.
Natomiast pod linkiem umieszczonym w mojej wypowiedzi:
1. FOTO_pierwszy_taki_miałem
jest adapter podłączany do wtyczki Typ2 i ma gotowy wtyk Typ 1 do samochodu. Jedno połączenie mniej.

PatrykS - 2017-10-22, 21:49

jas_pik napisał/a:
Ja też czasami coś trafiam na ebay-u, ale zakupu sprawnego kabla przy cenach rzędu 200zł (50 funtów) za dobry sprawny kabel nie udało się do tej porty zrobić .
200zł to 40 funtów, kupiłem w lipcu 5m 32A (3x6mm2) Type 2 - Type 2 jedna faza zielony (wygląda na nieużywany) za 42 funty, plus 9 przesyłka. Fakt że dużo łatwiej w tej cenie jest kupić kabel od stacji (bez wtyczki od stacji), ale całe kable też się zdarzają jak widać.
jas_pik - 2017-10-22, 22:20

Wiesz że takie jednostkowe przypadki zdarzają się tak rzadko że trudno je uogólniać i twierdzić że kable na ebay-u sa po 200 zł ( specjalnie wpisałem 50 Ł) że nawet w takiej cenie nie trafiłem.
Mnie też raz się udało sprzedać rzecz wartości 500 zł na Allegro za 9,99 zł bo taka cenę wywoławczą dałem ale przypadkowo zaznaczyłem opcję KT.
Co nie oznacza że nawigacje do Renault wszystkie sprzedałem w tej cenie ( a miałem ich do sprzedaży kilkanaście)
Tez mi się raz udało kupić fajną stację ładowania ale tylko dlatego że sprzedający ją źle opisał jako ładowarkę do samochodu - zabawki a nikt w takim dziale nie szuka urządzeń do EV.
Ja znalazłem przypadkowo szukając ładowarki do samochodu dziecka kolegi :mrgreen:

PatrykS - 2017-10-23, 12:02

jas_pik napisał/a:
Wiesz że takie jednostkowe przypadki zdarzają się tak rzadko że trudno je uogólniać i twierdzić że kable na ebay-u sa po 200 zł
Zgadza się - ale z mojego jednostkowego punktu widzenia tak się te stosunki cen mają :-)
Slawek - 2017-10-31, 19:42

Przyszedł dzisiaj ten kabel

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.Q1bv9w

Wygląda solidnie, żyły 6mm2.
Czekałem 14 dni, dodatkowo musiałem zapłacić 70zł jakiejś opłaty celnej.
Pin CP krótki -trzeba przedłużyć.

Bonarka - 2017-11-01, 10:59

Slawek,
Jakim cudem tak mało cła zapłaciłeś? mnie za podobne zakupy naliczyli prawie 200zeta cła i VAT'u wraz z kosztami odprawy.

PatrykS - 2017-11-01, 13:40

Slawek napisał/a:
Czekałem 14 dni, dodatkowo musiałem zapłacić 70zł jakiejś opłaty celnej.
A nie lepiej bez żadnych ceł poszukać okazji jak ta:
https://www.ebay.co.uk/it...le/172952366494

Slawek napisał/a:
Pin CP krótki -trzeba przedłużyć.
Tak będzie w każdym fabrycznym kablu.
krawcu - 2017-11-01, 21:33

Problemem jest to że Ci ludzie zazwyczaj nie chcą wysyłać do Polski. Jeśli nawet się zgodzą ale nie dadzą takiej opcji w aukcji to mając adres Polski nie da rady licytować :/

Chyba że znasz jakieś obejście tej sytuacji?

PatrykS - 2017-11-02, 00:29

krawcu napisał/a:
Chyba że znasz jakieś obejście tej sytuacji?
Tak, mam na miejscu brata, który mi drobne paczki zbiera i wysyła jedną dużą co jakiś czas do Polski.
krawcu - 2017-11-02, 13:32

PatrykS napisał/a:
Tak, mam na miejscu brata, który mi drobne paczki zbiera i wysyła jedną dużą co jakiś czas do Polski.


Czyli w ebay masz wpisany adres brata tak?

PatrykS - 2017-11-02, 13:44

krawcu napisał/a:
Czyli w ebay masz wpisany adres brata tak?
Tak.
kriss032 - 2017-12-12, 11:48

Link do przejściówki z Alix expres
https://pl.aliexpress.com/item/1m-long-EV-charger-cable-16A-SAE-J1772-to-IEC62196-2-converter-type-1-to-type/32822908133.html?spm=a2g17.10010108.1000014.18.281c8f71Ep00pF&traffic_analysisId=recommend_3035_null_null_null&scm=1007.13338.80878.000000000000000&pvid=afe9d883-5b24-426a-b4cf-4d8b8e8784ca&tpp=1

Osobiście przejściówkę zamówiłem u Polskiego dostawcy cena 600zł bo nie potrzeba długo czekać i jest możliwość zwrotu gdyby nie pasowało. Są tego dwa rodzaje do słupka RWE oraz do kabla Stacji Grenway, Tesla AC

kriss032 - 2017-12-12, 11:55

Sławek chyba masz kabel do słupka RWE. Długość końcówki wtyku męskiego 4.2 cm, do stacji Grenway z kablem nie pasuje.
Taki kabel -przejściówkę type 1 do type 2 do słupka RWE Zakupiłem u Chińczyków opcja kurier zapłaciłem cło i VAT 120zł

marcin_maja - 2017-12-12, 17:26

Czy ktoś w poznaniu ma taką przelotkę aby sprawdzić czy moje autko bedzie sie ładować?
vwir - 2017-12-13, 21:35

Slawek napisał/a:
Przyszedł dzisiaj ten kabel

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.Q1bv9w

Wygląda solidnie, żyły 6mm2.
Czekałem 14 dni, dodatkowo musiałem zapłacić 70zł jakiejś opłaty celnej.
Pin CP krótki -trzeba przedłużyć.


Kupiłem u tego samego sprzedającego i kabel razem z opłatami celnymi zamknął się w kwocie 600pln. Przyszedł w 10 dni. Wygląda bardzo solidnie, ale wtyczka dość ciasno wchodzi po stronie auta. Oryginalna yazaki wchodzi znacznie lżej. Poza tym bez uwag - polecam.

kriss032 - 2017-12-18, 20:54

Dostałem paczkę z przejściówką TYPE2 do TYPE1 jutro będę testował na Stacji z kablem TYPE2 Grenway i Tesla, samochód Chevrolet Volt.
wodnik7 - 2017-12-18, 22:05

Kriss, o co Ci chodzi z tym "tesla"?? Tesla to nie typ wtyku/gniazda..

Tesla moze jako auto ladowac sie AC i DC z typu2, jak i przez asapter z Chademo.

Poki co (i to aie pewnie nie zmieni juz) tesla jako jedyny producent umozliwia (zgodnie ze standardem!) ladowanie DC poprzez typ2.

Ale zadne inne auto tego nie obsluguje. Wiec troxhe Twoich wpisow nie rozumiem... przez Supercharger tesli sie przeciez nie podladujesz:)

kriss032 - 2017-12-19, 14:26

Byłem w Aritum Prmenada w Warszawie sprawdziłem moja przejściówka pasuje do wtyku żeńskiego kabla type2 ładowarki Grenway
Do Wodnika - przy hotelu Holiday IN w Józefowie koło Warszawy stoją sobie trzy słupki z kablem zakończonym wtykiem żeńskim TYPE2 AC z logo Tesla
link do przejściówki
https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Adapter-Typ-2-meski-do-Typ1-zenski-3582689
Link do zdjęcia słupek Tesla
https://teslablog.pl/ladowanie-samochodow-tesla

wodnik7 - 2017-12-19, 18:29

Ok, wiec chodzi ci o destination charging!

Jest z tym tak: typ2, bo AC, dostaje sie gratis od tesli, ale trzeba gratis oddawac prad posiadaczom tesli (np nocujacym w hotelu czy jedzacym w restauacji).

Sa one programowane tak, ze dzialaja tylko dla tesli :) )

Mozna jednak otrzymac tez taka sama ilosc "nieblokowanych" wallboxow, z ktoryh ladowac sie moga rowniez wszystkie inne auta.

Predkosc (tzn. moc) ustala punkt, w ktorym wisza te ladowarki.

Najczesciej jest to 11 lub 22kW, i zazwyczaj gdy jest np. 1 ladowarka tesli, jedna tez dla wszystkich. Ale
Nie jest to regula.w Jozefowie prawdopodobnie: 2 tylko dla tesli (wylacznosc) a jeden dla reszty.

wodnik7 - 2017-12-19, 18:34

Apropos podlinkowanej strony: teslablog.pl - nie czytalem uwaznie, ale bledow masa.

Po 1: nie ma w Europie sieci 120/240V, po 2: wall connector (czyli wallbox tesli) nie ma 20m kabla, a 20ft, czyli ok 7,5m lub krotszy, 2,5m.

Wyglada, ze strone robi ktos, kto tesli nie ma, a kopiuje/wklaja i tlumaczy strony anglojezyczne.

kriss032 - 2017-12-19, 23:01

Dzięki Wodnik, będę w Józefowie to przetestuje, obsługa hotelowa ma zero wiedzy na ten temat. Dla ogółu parking hotelu Holiday IN Józefów k. Warszawy nad rzeką Świder - gniazdo żeńskie na kablu TYPE2 AC ładowanie gratis, parking do trzech godzin gratis, parking powyżej 3 godzin opłata 25 zł za dobę.
Kabel TYPE 1 do TYPE 2 do słupków RWE NIE pasuje sprawdziłem nie łączy i lużno wypada z gniazda za długa wtyczka.

wodnik7 - 2017-12-19, 23:35

Tam na pewno jak napisalem wyzej: 2 dla tesli exclusive, 1 dla ogolu. (bo na stronie tesli sa wyszczegolnione 2 - a oni wyszczegolniaja tylko te "exclusive").

https://www.tesla.com/de_...charger/dc21567

kriss032 - 2018-04-30, 21:42

Zakupiłem kontroler ładowania EV IEC 62196 bez kabli do reanimacji kontrolera w którym padła elektronika Może ktoś ma schemat podłączenia przewodów CP i PP
link do kontrolera https://pl.aliexpress.com/store/product/evse-J1772-IEC-62196-Type2-Electric-car-special-charging-controller-circuit-board-of-16A-input110-250V/2399082_32812473224.html?spm=a2g17.12010108.0.0.71d6dce1c6F0mG

PatrykS - 2018-04-30, 23:46

kriss032 napisał/a:
Może ktoś ma schemat podłączenia przewodów CP i PP
Wg obrazka z linka CP jest w tej zielonej złączce, drugi pin w niej trzeba połączyć z uziemieniem. Jako że to kontroler 16A to PP w nim zdaje się nie występuje, w sensie możesz go nie podłączać i będzie działać.
kriss032 - 2018-05-01, 08:15

Dzięki spróbuje.
Na parkingu hotelu Holiday IN w Józefowie ładowałem przez krótką przejściówkę Type 2 do Type 1. Działa. Przejściówka ma inne bolce niż kabel do słupka RWE Type2 do TYPE 1.

pozdrawiam

kriss032 - 2018-05-01, 11:16

Do Patryka S Zrobione i ładuje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group