SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Mitsubishi iMiEV (Gdańsk)

PatrykS - 2016-12-01, 13:40

Czy orientuje się ktoś może, czy europejska wersja miała pilota do zdalnego włączania ogrzewania/klimy i podglądu stanu ładowania?
http://www.imiev411.com/c/using-miev-remote

W ASO robią duże oczy - nigdy nie widzieli i nie słyszeli o takim.

---EDIT (RaveN) Posty scalone, z uwagi na wydzielenie tematu

Mimo braku tego pilota i paru innych mankamentów (nic nigdy nie jest tak idealne jak w opisie na Allegro/Otomoto :-) ) kupiłem wczoraj sztukę z 2011r. - superanckie małe autko :-) CHAdeMO faktycznie działa, sprawdzone w Poznaniu (w tym słynnym sześćsetnym Lidlu :-) ) i w Gdańsku.

To wersja 35kW, nie 47kW - faktycznie były dwie?

metu - 2016-12-02, 17:38

Gratuluję zakupu.

Jaki masz przebieg i zasięg (pojemność akku)?

PatrykS - 2016-12-02, 18:33

metu napisał/a:
Gratuluję zakupu.
Dziękuję :-)

metu napisał/a:
Jaki masz przebieg i zasięg (pojemność akku)?
Przebieg chyba z 68 tysięcy, z tego ogłoszenia wypatrzonego przez highend'a:
http://otomoto.pl/oferta/...&id_at=20013955

Co do zasięgu i pojemności - nie wiem, na przeglądzie przedsprzedażnym nie było czasu na badanie baterii (to chyba z dobę trwa). Jak już znajdę chwilę, żeby podłączyć aplikację caniOn, to może więcej będę wiedział. A kiedyś zabiorę przenośny agregat i sprawdzę zasięg co do kilometra na jakiejś fajnej trasie :-)

Ale niespodzianka z fabryczną "ładowarką" (EVSE) Panasonic, tą do ładowania ze zwykłego gniazdka - jest 16A tak jak napis na niej głosi, sprawdziłem w Amperze - już nie będę musiał zabierać w podróż swojego umobilnionego naściennego grzmota :-)

wodnik7 - 2016-12-02, 19:45

Gratuluje! A i cena zdjae sei byc calkiem przystepna, no i przebieg w porzadku!
PatrykS - 2016-12-02, 20:56

wodnik7 napisał/a:
Gratuluje! A i cena zdjae sei byc calkiem przystepna, no i przebieg w porzadku!
Również dziękuję :-) Jak na zupełnie porządnego nowoczesnego elektryka to cena jest znikoma rzekłbym :-) I to CHAdeMO - coś czego bym bardzo sobie życzył w Amperze :-)
MOTORASTA - 2016-12-02, 21:14

To twoja Ampera "tankowała" wczoraj pod Lidlem ? byłem wczoraj koło 14.00, łyknąłem 5KW CHAdeMO, chętne bym pogadał ale nie mogłem czekać.
Gratuluje nabytku ;)

PatrykS - 2016-12-02, 21:45

MOTORASTA napisał/a:
To twoja Ampera "tankowała" wczoraj pod Lidlem ? byłem wczoraj koło 14.00, łyknąłem 5KW CHAdeMO, chętne bym pogadał ale nie mogłem czekać.
Tak, to moja :-) Co za ruch na tej ładowarce - ja byłem pierwszy, po mnie przyjechał wtedy jeszcze nie mój i-MIEV, potem widzę Ty, jak wróciliśmy i-MIEVem z przeglądu to obok mnie stała biała Tesla P90 (czyli obok siebie trzy białe elektryki się znalazły :-) ) z właścicielem chętnym do rozmowy, ale na złość się spieszyłem, bo jeszcze trzeba było sfinalizować transakcję i wrócić do domu :-) Szkoda, że się minęliśmy - a w serwisie tyle czasu czekaliśmy, można było wykorzystać na spotkanie. Na A1 przez większość drogi panowały tragiczne warunki ze śnieżycą zalepiającą przednią szybę mimo wycieraczek na pełnej prędkości, takich przebojów jeszcze w życiu nie zaznałem - cały dzień w deszczu, a na deser 60km/h w kilometrowych wężykach osobówek i TIRów na A1.

MOTORASTA napisał/a:
Gratuluje nabytku
Dziękuję :-)
PatrykS - 2016-12-02, 21:49

PatrykS napisał/a:
To wersja 35kW, nie 47kW - faktycznie były dwie?

OK - poszukałem trochę i wychodzi że to moc ciągła i chwilowa.

Ktoś coś wie o tym pilocie?
http://www.imiev411.com/c/using-miev-remote

wodnik7 - 2016-12-02, 21:52

Cytat:
Na A1 przez większość drogi panowały tragiczne warunki ze śnieżycą zalepiającą przednią szybę mimo wycieraczek na pełnej prędkości, takich przebojów jeszcze w życiu nie zaznałem - cały dzień w deszczu, a na deser 60km/h w kilometrowych wężykach osobówek i TIRów na A1.


Apropos, jak z Poznania iMievem do Gdanska A1? Ladowanie w Lodzi, ale i tak wciaz malo? Tak tylko sie pytam:))

wodnik7 - 2016-12-02, 21:54

Apropos MieV Remote, znalazlem info, ze toto dopiero od drugej generacji bylo-a Ty kupiles 2011 rok, wiec 1 gen. Nie bedziesz mial:(
bodix - 2016-12-02, 21:56

No Patryk stajnia ci się powiększa. Teraz to se poszalejesz na jednym ładowaniu, a do tego szybkie ładowanie. Czyli śmiało możesz już wpaść na kawę bez konieczności ładowania w trasie. Super - gratulacje.
Pawiel - 2016-12-02, 22:17

A co z Ampera?
Chyba sie jej nie pozbyles.

Poza tym gratuluje nowego nabytku.

PatrykS - 2016-12-02, 22:39

wodnik7 napisał/a:
Apropos, jak z Poznania iMievem do Gdanska A1? Ladowanie w Lodzi, ale i tak wciaz malo? Tak tylko sie pytam:))
Przejechał całą ponad 300-kilometrową drogę bez przerwy i to wyjeżdżając z Poznania miał chyba ledwo dwie kreski baterii, żadnego ładowania po drodze, jak babcię kocham. Co prawda na lawecie :-) Gdyby w Bydgoszczy było CHAdeMO to bym pewnie przyjechał nim na kołach, ale 6-7h ładowania rozciągnęłoby całą imprezę na sporo ponad dobę, tym razem nie miałem tyle czasu.

wodnik7 napisał/a:
Apropos MieV Remote, znalazlem info, ze toto dopiero od drugej generacji bylo-a Ty kupiles 2011 rok, wiec 1 gen. Nie bedziesz mial:(
Eh, szkoda - zdalne włączanie ogrzewania/klimy to jednak jeden z najprzydatniejszych bajerów elektryka, chociaż ciepłe powietrze od razu po włączeniu ogrzewania też daje mu sporą przewagę nad spalinówkami bez webasto.

bodix napisał/a:
No Patryk stajnia ci się powiększa. Teraz to se poszalejesz na jednym ładowaniu, a do tego szybkie ładowanie. Czyli śmiało możesz już wpaść na kawę bez konieczności ładowania w trasie.
No jak pojawi się tam u Was CHAdeMO to bądź pewien, że jednego dnia wpadnę - jak mi go żona pożyczy :-) Tymczasem musimy się umówić na spotkanie w Jantarze 22 i/lub 29 stycznia - będę przejazdem. Może do tego czasu będzie już tam stacja? :-)

bodix napisał/a:
Super - gratulacje.
Dziękuję :-)

Pawiel napisał/a:
A co z Ampera?
Chyba sie jej nie pozbyles.
O nie, to pierwsza miłość i oby nic nie rdzewiało :-) Maluszek jest dla żony, tylko ciii, żeby się nie wydało przed Wigilią :-)

Pawiel napisał/a:
Poza tym gratuluje nowego nabytku.
Dziękuję :-)
MOTORASTA - 2016-12-02, 22:45

Cóż się dziwisz - jedyna ładowarka w okolicy :) Stawiają też Supercharger ale ten służyć będzie tylko dla pasożytów :(
wodnik7 - 2016-12-02, 22:53

Ej, Motorasta, czemu Ty mnie pasozytem nazywasz? ;((
MOTORASTA - 2016-12-02, 23:02

Z tego co się orientuję Tesla nie chce autoryzować ładowania innych aut ze swoich ładowarek ale sama konstruuje i certyfikuje przejściówki np. CHadeMo i pracują nad adapterem CCS. Przepraszam kolego ale nie miałem Ciebie osobiście na myśli tylko firmę.
PatrykS - 2016-12-02, 23:06

MOTORASTA napisał/a:
Cóż się dziwisz - jedyna ładowarka w okolicy
No jedyna CHAdeMO - ale AC to parę w Poznaniu macie wg Plugshare. Chciałem je odwiedzić, ale czasu nie starczyło, tylko w Ikei w Bydgoszczy się zatrzymałem na chwilę.

wodnik7 napisał/a:
Ej, Motorasta, czemu Ty mnie pasozytem nazywasz? ;((
Może dlatego, że ktoś tu podnosił, że Tesle ładują się na wszystkich stacjach, ale nie każdy EV może się ładować na stacjach Tesli - nie widzę tu powodu do pretensji, bo jeśli ktoś za własną kasę stawia stację to już chyba jego decyzja komu pozwala się ładować. BTW: czy Tesla zrobi też przejściówkę CCS->Mennekes?
MOTORASTA - 2016-12-02, 23:14

W sumie może masz rację, w końcu sami finansowali swoje stacje, ale skoro są eko to mogli by choć parę KW AC użyczyć w drodze. Ponoć pracują nad adapterem CCS ale problem tkwi w ładowarce zabudowanej w aucie.Prędzej czy później będzie adapter bo CCS jest certyfikowany w uni
wodnik7 - 2016-12-02, 23:15

PatrykS napisał/a:
BTW: czy Tesla zrobi też przejściówkę CCS->Mennekes?


No wlasnie, tez bym chcial.. Choc kiedys tez myslalem o zakupie przejsciowki chademo, ale poki co nie bylo sensu, zawsze jakos sie gdzie indziej da naladowac. Ale w sumie CCS powinien byc prosty, bo to w sumie DC-DC.. Ale nie slychac nigdzie o tym nic..

I zgadzam sie z Toba Patryku, gdyby nie program Superchargerow, toby auta elektryczne nie zrobily takiego przelomu, jaki mamy: ze nawet GM bolta musial wypuscic, i Niemcy elektryki zaczynaja obiecywac. Bo dzieki SC mozna na wlasne oczy zobaczyc, ze 20' ladowania wystarczy na 200km jazdy, i dlatego mozna odbywac dluzsze podroze nie tracac komfortu... I gdyby nie oni, toby takiej rosnacej konkurencji nie bylo:(
Wiec nie pasozyty (bo przeciez nikomu nie zabieraja miejsca w SC! i tesla za ten prad tez placi..)

wodnik7 - 2016-12-02, 23:20

MOTORASTA napisał/a:
W sumie może masz rację, w końcu sami finansowali swoje stacje, ale skoro są eko to mogli by choć parę KW AC użyczyć w drodze. Ponoć pracują nad adapterem CCS ale problem tkwi w ładowarce zabudowanej w aucie.Prędzej czy później będzie adapter bo CCS jest certyfikowany w uni


no wlasnie NIGDZIE oficjalnej informacji o adapterze CCS nie ma. Problemu w aucie nie ma tez, bo DC to DC, i tyle. Co wiecej, gdzies juz o tym pisalem: w type2 wg specyfikacji mozna bylo (jak tesla!) puszczac tez DC, ale zamiast tego "wymyslono" CCS, co bzdura kompletna jest. Ale nowy wtyk, gniazdo, kasa na "wdrozenie":(

A uzyczyc sie nie da! Zaden inny EV by sie nie podladowal (w DC przez Type2 zaden nie potrafi! tylko tesla wykorzystuje STANDARD!) A AC w SC nie ma, bo po co.

MOTORASTA - 2016-12-02, 23:21

Jeszcze raz przepraszam za swój długi jęzor kolegę, i rzeczywiście mocno napędzili rynek do przodu, dziwi mnie illa sprawa; sokro superchargery teoretycznie miały służyć do podróży dlaczego budują go w centrum Poznania a nie gdzieś na wylocie z niego ?
MOTORASTA - 2016-12-02, 23:25

Europa nie chciała płacić Japończykom za patent CHadeMo czy cos w tym stylu i dletego wykombinowali CCS. Chademo komunikuje się po Canie który jest w każdym nowszym aucie i dlatego Tesla nie ma z tym problemu natomiast CCS jest po jakimś połączniu modemowym czy coś i dlatego jest problem z komunikacją z ładowarką, strona DC nie stanowi problemu
wodnik7 - 2016-12-02, 23:31

MOTORASTA napisał/a:
Jeszcze raz przepraszam za swój długi jęzor kolegę, i rzeczywiście mocno napędzili rynek do przodu, dziwi mnie illa sprawa; sokro superchargery teoretycznie miały służyć do podróży dlaczego budują go w centrum Poznania a nie gdzieś na wylocie z niego ?


Ano wlasnie, to taka "dziwnosc" jest, tez nie rozumiem.. Jadac Berlin-Wawa godzina w plecy niepotrzebnie:( Zazwyczaj SC sa poza miastem, przy autostradach (www.supercharge.info). No ale lepiej, ze w ogole powstaje... W Katowicach od pol roku stoi zbudowany, i nici:(

MOTORASTA - 2016-12-02, 23:40

Może tak dlatego aby zdobyć nowych klientów którzy mieszkają w mieście ale np. nie mają gniazdka/garażu aby ładować. Supercharger mógłby ładować auta z CHadeMO bo skoro w jedną stronę działa to w drugą też szło by zrobić z tym że to dla nich infrastruktura dla konkurencji.Szkoda trochę :(
wodnik7 - 2016-12-02, 23:49

Nie, w miastach mieszkajac powinno sie "ladowac tam, gdzie komorke", czyli w domu i w pracy, mowil wielokrotnie Musk.

Problemem jest to, ze zadne auto nie doladowuje sie tez tak szybko jak tesla: pojezdzisz po Zachodzie czy USA i zauwazysz, ze tam niekiedy SC sa "przeladowane", mimo ze tesle stoja okolo 15-30'. A gdyby tak "wolny" "normalniak" mial stanac, to juz w ogole masakra, i by sie tesla do "swojego" SC nie dopchala..

MOTORASTA - 2016-12-02, 23:56

Tesla P90 pod Lidlem do maxa ładuje się prawie dwie godziny, moje auto do 80% bo tak pozwala ładowarka 20-30min więc pod Seperchargerem też bym dłużej nie stał bo po co ?
wodnik7 - 2016-12-03, 00:03

Bo: musialbys sie ladowac czesciej niz tesla (co 100km 30'), gdyby wszyscy inni tez sie tak ladowali na SC, toby byly one niestety zapchane. Juz teraz bywaja (Amsterdam!). No i wszystko na koszt tesli..

Swoja droga nowe tesle nie beda mialy juz darmowego SC, tylko 400kWh na rok w SC, czyli pewnie ladowac sie bedzie ich ciut mniej.. W podrozy pewnie nie, ale "codziennych" juz pewnie tak.

Ale dlaczego np. nissan czy mistubishi nie zobowiaza sowich dilerow do wieszania chademo? powinni! A tak sprzedaja, i szukaj pradu w polu:( nieladne podejscie..

MOTORASTA - 2016-12-03, 00:29

U nas to nawet Tesle szukają w polu, patrząc z drugiej strony jestem za tym że powinniśmy płacić za prąd bo już słyszałem pomysły że ktoś mógłby postawić pod tym Lidlem np. firmę kurierską. Powinny np. być jakieś punkty za zakupy u nich i tym by się płaciło.
Te 400kwh to serio ? bo to baaardzo mało, chyba że na miesiąc. Ze skrajności w skrajność.

PatrykS - 2016-12-03, 09:55

wodnik7 napisał/a:
Ale dlaczego np. nissan czy mistubishi nie zobowiaza sowich dilerow do wieszania chademo? powinni!
Gdzieś tu była opisywana jakaś akcja w polskich salonach Nissana - że w każdym ma stanąć CHAdeMO, ponoć fizycznie stacje były już w Polsce. To jest wg mnie świetna inwestycja, bo stojąc przy ładowarce jakimkolwiek samochodem mamy co najmniej kilkanaście minut na obejrzenie oferty elektrycznej gospodarza, a on ma czas na jej zachwalanie.
MOTORASTA - 2016-12-03, 10:03

Coś pamiętam że właśnie Nissan odmówił prądu innej marce pojazdu, dlatego właśnie jestem za opłatami za korzystanie bez żadnej laski.
PatrykS - 2016-12-03, 10:10

MOTORASTA napisał/a:
Coś pamiętam że właśnie Nissan odmówił prądu innej marce pojazdu, dlatego właśnie jestem za opłatami za korzystanie bez żadnej laski.
Z powodu darmowej możliwości reklamy jest to wg mnie błędne podejście dealerów. Opłata niczego nie załatwi, to są grosze, które dealer ma raczej w nosie, on pewnie wolałby, żeby tam stały ładujące się Nissany jako reklama. Dopiero jak jakaś sieć stacji ładowania zacznie w Polsce działalność to doczekamy się tej przyjemności zapłacenia za prąd bez łaski :-) I myślę że to kwestia nawet 2 lat.
MOTORASTA - 2016-12-03, 10:16

3 lata czekałem na ładowarkę w Poznaniu :-D I gdyby nie Lidl to nadal bym czekał, więc jestem sceptyczny co do tych dwóch lat
PatrykS - 2016-12-04, 10:48

MOTORASTA napisał/a:
3 lata czekałem na ładowarkę w Poznaniu I gdyby nie Lidl to nadal bym czekał, więc jestem sceptyczny co do tych dwóch lat
Cóż, pożyjemy zobaczymy, wg mnie jak nic katastrofalnego się na świecie nie zdarzy to wkrótce u nas też ruszy lawina.

PatrykS napisał/a:
obok mnie stała biała Tesla P90
Chyba emocje i ciemności mnie zmyliły, bo patrząc po fakcie na zdjęcie ona jednak chyba srebrna była.
MOTORASTA - 2016-12-04, 14:28

Ten drugi cytat to nie mój chyba :shock:
PatrykS - 2016-12-04, 17:26

MOTORASTA napisał/a:
Ten drugi cytat to nie mój chyba
Zdecydowanie - już poprawiłem, dzięki :-)
manu20 - 2016-12-23, 19:20

Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
PatrykS - 2016-12-24, 14:30

manu20 napisał/a:
Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
Dziś wieczorem postaram się zmierzyć, ale ze 6m to wygląda że ma.
PatrykS - 2016-12-25, 22:59

manu20 napisał/a:
Jaką długość ma standardowy kabel do ładowania I-miev?
Jednak równo 5m ma.
PS: żonie spodobał się chyba jeszcze bardziej niż mnie, niespodzianka się udała :-) :-) :-)

YANNOSICK - 2016-12-25, 23:54

PatrykS napisał/a:
PS: żonie spodobał się chyba jeszcze bardziej niż mnie, niespodzianka się udała :-) :-) :-)

Świetnie. Flota się rozrasta.

PatrykS - 2016-12-26, 21:31

YANNOSICK napisał/a:
Świetnie. Flota się rozrasta.
I to nie tylko moja - ponoć w Gdańsku widziano kolejną Amperę - na rejestracjach wejherowskich :-)

Wziąłem się za test baterii - rozładowałem do żółwika (<10%) i teraz się ładuje, poniżej kolejne odczyty uzyskane aplikacją caniOn.
BTW: w przeciwieństwie do obserwacji z wątku http://myimiev.com/forum/...php?f=23&t=3056 napięcie ogniw mojej baterii po rozładowaniu jest całkiem wysokie - najniższe miało 3,63V. Trochę to dziwne - może aplikacja błędnie interpretuje odczyty? Zobaczymy co będzie na koniec ładowania.

czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa zasięg
19:35 7,5% 0kWh 323V 3,67V 0km
20:40 25,5% 1,95kWh 341V 3,87V 18km
21:40 46,5% 4,23kWh 350V 3,98V 38km
22:50 72,0% 6,89kWh 358V 4,07V 66km
23:40 96,0% 8,09kWh 361V 4,10V 87km
00:15 100,0% 8,56kWh 361V 4,10V 91km

Z ładowania wynika, że baterii zostało ok. 57% pojemności (zakładając dostępność 15 z 16kWh w nowej). Napięcie końcowe wygląda OK, więc jeśli początkowe też jest odczytywane poprawnie to wygląda, że ze 20-30% pojemności zostaje niewykorzystane - zobaczę, jak to będzie wyglądało po paru cyklach pełnego rozładowania i ładowania.

krawcu - 2016-12-27, 08:43

PatrykS: pisałeś że w i-MiEV od 2012 jest piolot do ogrzewania/klimatyzacji. Wiesz może czy taki pilot jest też w Citorenie i Peugeocie?

Na co polecasz zwrócić uwagę przy kupnie takiego samochodu?

PatrykS - 2016-12-27, 09:27

krawcu napisał/a:
PatrykS: pisałeś że w i-MiEV od 2012 jest piolot do ogrzewania/klimatyzacji. Wiesz może czy taki pilot jest też w Citorenie i Peugeocie?
Wiem - nie ma, jest tylko w Mitsubishi, dlatego oglądałem tylko je, niestety nie wiedziałem wtedy, że jeszcze rocznik ma znaczenie :-(

krawcu napisał/a:
Na co polecasz zwrócić uwagę przy kupnie takiego samochodu?
Przede wszystkim stan baterii - jest mocno zależny od sposobu użytkowania, stąd może być bardzo różny nawet przy tym samym roczniku/przebiegu. Jedna z akcji serwisowych, na których teraz byłem, dotyczyła korozji mocowań baterii od spodu - warto się upewnić, że tą akcję przeszedł, i czy po niej nie wyłazi znowu korozja. Reszta jak w każdym innym samochodzie - polecam dokładnie sprawdzić stan hamulców i zawieszenia / układu kierowniczego, przyda się do negocjacji ceny, gdyż większość tych części jest chyba dedykowana do tego samochodu i w ASO droga jak licho (moim skromnym zdaniem).
krawcu - 2016-12-27, 09:41

Ta akcja serwisowa dotyczyła wszystkich trojaczków czy tylko i-MiEVów?

Baterię to można sprawdzić tylko za pomocą tej aplikacji caniON jadąc od 100% do wyładowania?

Zastanawiam się czy warto szukać i-MiEVa ze względu na tego pilota czy brać co się trafi...

PatrykS - 2016-12-27, 10:19

krawcu napisał/a:
Ta akcja serwisowa dotyczyła wszystkich trojaczków czy tylko i-MiEVów?
Nie wiem, ale skoro są identyczne to pewnie wszystkich.

krawcu napisał/a:
Baterię to można sprawdzić tylko za pomocą tej aplikacji caniON jadąc od 100% do wyładowania?
Jest jeszcze aplikacja płatna EvBatMon, i przyrząd diagnostyczny w ASO, oba sposoby powinny odczytać pojemność baterii po podłączeniu do samochodu, niestety przy mojej wizycie tego nie zrobili twierdząc, że się nie da, może to też od rocznika zależy?

krawcu napisał/a:
Zastanawiam się czy warto szukać i-MiEVa ze względu na tego pilota czy brać co się trafi...
Gdybym wiedział to pewnie poczekałbym i szukał rocznika 2012 - możliwość włączenia sobie ogrzewania zdalnie rano i wejścia do ciepłego samochodu z czystymi szybami jest bezcenna, wiem to po ponad roku używania tego w Amperze :-)
highend - 2016-12-27, 10:36

Widzę, że niebawem trojaczki to będą najpopularniejsze EV w Polsce.
z uwagi na świetną cenę, funkcjonalność i dostępność używanych :)

PatrykS - 2016-12-27, 11:08

highend napisał/a:
Widzę, że niebawem trojaczki to będą najpopularniejsze EV w Polsce.
z uwagi na świetną cenę, funkcjonalność i dostępność używanych
Zaraz po Amperach :-) Dodałbym jeszcze dostępność serwisu - zdaje się każdy serwis Mitsubishi je obsługuje.
highend - 2016-12-27, 13:01

wiesz, że ampera to nie EV ;)
PatrykS - 2016-12-27, 14:05

highend napisał/a:
wiesz, że ampera to nie EV
Jak naładowana to EV - dopiero potem magicznie przemienia się w hybrydę :-)
PatrykS - 2016-12-27, 14:53

jatko napisał/a:
Zanim się niepotrzebnie zacznie - temat wałkowany TU
Nie zacznie się - znamy doskonale ten wątek i tak sobie tylko żartujemy :-)
PatrykS - 2016-12-30, 13:17

Kolejne ładowanie wykazało 9,78kWh w porównianiu do 8,56kWh poprzednim razem, a najniższe napięcie ogniwa wynosiło 3,50V w porównaniu do 3,63V poprzednio, słowem jakiś postęp jest, zobaczymy jak będzie z następnym (pewnie dziś).

Ładowanie 2
czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min max-min zasięg
08:00 9,0% 0kWh 315V 3,58V 3,50V 0,15V 0km
14:30 100,0% 9,56kWh 360V 4,10V 4,10V 0,00V 87km

Ładowanie 1
czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min max-min zasięg
19:35 7,5% 0kWh 323V 3,67V 3,63V 0,07V 0km
00:15 100,0% 8,56kWh 361V 4,10V 4,10V 0,00V 91km

PatrykS - 2016-12-31, 02:06

Ładowanie 3
czas SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min max-min zasięg
21:55 9,0% 0kWh 306V 3,48V 3,39V 0,20V 0km
01:51 100,0% 10,00kWh 361V 4,10V 4,10V 0,00V 100km

Tutaj postęp już niewielki - następne ładowanie powinno potwierdzić, że baterii zostało ok. 11kWh (licząc do zatrzymania samochodu po wyczerpaniu żółwika, tj. ostatnich 10%).

MOTORASTA - 2016-12-31, 11:03

Żółw potrafi oszukać, przy minusowej temp. pokazywało 3km zasięgu ale przy ostrzejszym ruszeniu wywalił żółwia i odłączył baterię. Może lepiej by go rozładować do końca ogrzewaniem. Wczoraj spotkałem Leafa przebieg 4k i zasięg 73km. Właściciel twierdził że auto ściągnięto z Nowego Jorku. Ciekawe co zepsuło baterię; Chademo czy może temperatury.
PatrykS - 2016-12-31, 17:56

MOTORASTA napisał/a:
Żółw potrafi oszukać, przy minusowej temp. pokazywało 3km zasięgu ale przy ostrzejszym ruszeniu wywalił żółwia i odłączył baterię.
Przy baterii w sile wieku może tak być - wystarczy że najsłabsze ogniwo zejdzie z napięciem poniżej progu (pewnie 2,7V). Gdyby to przewidzieli przy projektowaniu to monitorując stan baterii i jej temperaturę mogliby żółwika włączać wcześniej, lub limitować moc w locie tak, żeby progu nie przekroczyć. Niemniej będąc z baterią w okolicy rozładowania trzeba z nią jak z jajkiem - bo duże prądy nie służą wtedy jej trwałości.

MOTORASTA napisał/a:
Może lepiej by go rozładować do końca ogrzewaniem.
Ogrzewanie niestety wyłącza się po zgaśnięciu przedostatniego słupka baterii, klima działa ciut dłużej, a jeszcze dłużej ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, niestety to już tak mała moc, że trzeba godziny lub dłużej, wolałem delikatnie zrobić jedno czy dwa kółka wkoło komina.

MOTORASTA napisał/a:
Wczoraj spotkałem Leafa przebieg 4k i zasięg 73km. Właściciel twierdził że auto ściągnięto z Nowego Jorku. Ciekawe co zepsuło baterię; Chademo czy może temperatury.
Długie stanie z naładowaną lub rozładowaną baterią, zwłaszcza na mrozie lub w upale. Może być też uszkodzenie jednego ogniwa - taką baterię można zregenerować. CHAdeMO nie miało szans - przy tym przebiegu mógł zrobić góra 40 ładowań. Do Leafa też jest jakaś apka typu caniOn (LeafSpy?) - można nią podejrzeć, czy któreś ogniwo jest słabe, czy raczej wiele z nich. Kilkukrotne wolne ładowanie i rozładowanie też może poprawić sytuację - BMS zbalansuje ogniwa i się do nich skalibruje.
PatrykS - 2016-12-31, 18:04

Tak w ogóle to dziś sprawdziłem te prognozowane 100km - udało mi się przejechać 90. Jakieś 30km po mieście, ze 20 obwodnicą (~80km/h), reszta dróżkami pozamiejskimi jakieś 60km/h, bez ogrzewania, tylko wiatrak na najwolniejszych obrotach. Z baterii wyszło ok. 10kWh. Nie ma więc rewelacji (bateria jednak nowa nie jest), ale wyniki lepsze od Ampery - 600kg różnicy masy robi różnicę :-) Jutro spróbuję sprawdzić zasięg na płaskiej drodze przy 50km/h - mam nadzieję zobaczyć sporo ponad 100km.
MOTORASTA - 2016-12-31, 20:21

Aleś zaparty w tym testowaniu - trochę zimno. Mi cytryna grzeje do końca, nie wyłącza ogrzewania a Mitsu nie sprawdzałem jeszcze bo stoi u blacharza. Teraz z grzaniem robię 80km realnie, bez prognozuje na 110 ale nie zamierzam sprawdzać :mrgreen: Jestem ciekaw tego zasięgu poliftowego i pilota ogrzewania :-P :mrgreen: Życzę nowej właścicielce bezkolizyjnej nauki w nowym roku.
PatrykS - 2016-12-31, 22:34

MOTORASTA napisał/a:
Aleś zaparty w tym testowaniu - trochę zimno.
No co ja na to poradzę, że wigilia w tym roku w zimie wypadła :-)

MOTORASTA napisał/a:
Teraz z grzaniem robię 80km realnie, bez prognozuje na 110 ale nie zamierzam sprawdzać
Nasz po mieście z ogrzewaniem prawie na maksa i z podgrzewanym fotelem 50km daje radę. Po dzisiejszej jeździe poza miastem i kolejnym ładowaniu prognozuje 125km - ale to pobożne życzenia raczej.

MOTORASTA napisał/a:
Jestem ciekaw tego zasięgu poliftowego i pilota ogrzewania
Czyżby ten Mitsu u blacharza był młodszy niż 2011 - z pilotem? Kurcze, będę wypatrywał takiego - za rok znowu wigilia i mogłaby być kolejna niespodzianka :-)

MOTORASTA napisał/a:
Życzę nowej właścicielce bezkolizyjnej nauki w nowym roku.
Właścicielka dziękuje :-)
MOTORASTA - 2016-12-31, 22:49

Mitsu jest produkcja 15 sprzedany w 16 czyli mniejsza bateria i pilot. Porównanie elektroniki napędów:
http://tufotki.pl/IQvjh

PatrykS - 2017-01-01, 10:26

MOTORASTA napisał/a:
Porównanie elektroniki napędów:
http://tufotki.pl/IQvjh
O, sporo pozmieniali, to zawęża dawców części niestety :-(

A jak go zdobyłeś?

PatrykS - 2017-01-01, 10:57

Ładowanie 4
Kod:

czas  SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min    max-min zasięg
15:15   7,5%  0,00kWh 320V     3,64V              3,57V  0,12V     0km
23:10 100,0%  9,75kWh 361V     4,10V              4,10V  0,00V   125km


Wygląda na krok wstecz - 9,75kWh w porównaniu do ostatnich 10,00kWh, prawdopodobnie przez sporo wyższe niz poprzednio napięcie końcowe rozładowania - 3,64V względem 3,48V. Innymi słowy gdyby BMS bardziej dokładnie znał stan baterii to pozwoliłby przejechać parę kilometrów więcej wyduszając kilkaset Wh więcej z baterii, co pozwoliłoby wrzucić w nią tych paręset Wh więcej przy ładowaniu. Zrobię jeszcze ze 2-3 próby takich ładowań/rozładowań, ale raczej już wyraźnie widać, że jej pojemność to ok. 10kWh, co oznacza 33% spadku od nowości (zakładając dostępność 15kWh w nowej baterii). Wiek 5 lat, przebieg 68 tys. km.

PatrykS - 2017-01-01, 11:02

PatrykS napisał/a:
MOTORASTA napisał/a:
Żółw potrafi oszukać, przy minusowej temp. pokazywało 3km zasięgu ale przy ostrzejszym ruszeniu wywalił żółwia i odłączył baterię.
Przy baterii w sile wieku może tak być - wystarczy że najsłabsze ogniwo zejdzie z napięciem poniżej progu (pewnie 2,7V). Gdyby to przewidzieli przy projektowaniu to monitorując stan baterii i jej temperaturę mogliby żółwika włączać wcześniej, lub limitować moc w locie tak, żeby progu nie przekroczyć. Niemniej będąc z baterią w okolicy rozładowania trzeba z nią jak z jajkiem - bo duże prądy nie służą wtedy jej trwałości.
Tak w ogóle gdyby bateria była na gwarancji to wg mnie to zdarzenie kwalifikowałoby ją do wymiany gwarancyjnej. Wygląda że Mitsubishi uznaje baterię za dobrą, gdy jej pojemność jest większa niż 50% nowej - Twoja z pewnością tyle ma, a jej stan spowodował zachowanie samochodu niezgodne z instrukcją, bateria w lepszym stanie raczej by tego nie spowodowała.
MOTORASTA - 2017-01-01, 13:50

Wydaje mi się że to przez -10 na dworze, odstałem 3 minuty i bez problemu dojechałem te 2km do domu.Żółw zaświecał mi się już przy ruszaniu spod świateł pod dość stromą górkę ale jak trochę odpuściłem to gasł, dopiero pedał w podłogę spowodował odłączenie. Z obserwacji wiem że te 3km to zasięg prognozowany przez komputer ale czasami mija się z prawdą. Tobie też prognozował ponad 100km zasięgu.W ciepłe dni we wrześniu lekką nogą bez problemu przejechałem na żółwiu 3km. To jak z wylewaniem z butelki :) końcówkę musi "wykapać" powoli.

Szczęśliwego Nowego roku dla wszystkich pasjonatów i oczywiście bezkolizyjnych i bezusterkowych przebiegów, oby nowych ładowarek w tym roku przybyło jak najwięcej.

PatrykS - 2017-01-01, 15:04

MOTORASTA napisał/a:
Wydaje mi się że to przez -10 na dworze
No ma to swój wpływ, ale to da się przewidzieć przy projektowaniu, nie powinno się to zdarzyć w samochodzie, który z żaden sposób nie zeznaje, że jest uszkodzony - a tu mogło spowodować wypadek, nawet ciężki. Jednak pionierom takim jak projektanci i-MiEVa lekko nie jest - wprowadzenie czegoś do produkcji to sztuka kompromisów, nie od razu powstanie arcydzieło.

MOTORASTA napisał/a:
Z obserwacji wiem że te 3km to zasięg prognozowany przez komputer ale czasami mija się z prawdą.
W końcu to tylko prognoza, więc jak najbardziej może się minąć z prawdą.

MOTORASTA napisał/a:
To jak z wylewaniem z butelki końcówkę musi "wykapać" powoli.
Genialnie trafne porównanie :-)

MOTORASTA napisał/a:
Szczęśliwego Nowego roku dla wszystkich pasjonatów i oczywiście bezkolizyjnych i bezusterkowych przebiegów, oby nowych ładowarek w tym roku przybyło jak najwięcej.
Przyłączam się do pięknych życzeń :-)
manu20 - 2017-01-06, 12:43

Dzięki za testy pojemności baterii. Dla osób, które zamierzają nabyć takie auto z lat 2011-2012 w cenie ok 35 tys. brutto. Takie pomiary są pomocne. Do pracy mam 3,5 km w jedną stronę, na miejscu mogę się podładować i koszt prądu wrzucić w koszty swojej działalności. Mieszkam w niewielkim mieście o 65 tys. mieszkańców. Kilka. Razy w miesiącu odwiedziłbym większe miasto oddalone o 75 km. Z możliwością naładowania tam samochodu. Takie auto i to jeszcze z ogrzewaniem na pilota wydaje mi się w sam raz na teraz a za rok dwa może się rozejrzę za używaną e- amperą. Ile czasu I-miev ładuje się z gniazda "siłowej"?
PatrykS - 2017-01-06, 15:49

manu20 napisał/a:
Ile czasu I-miev ładuje się z gniazda "siłowej"?
Masz na myśli CHAdeMO? Niby pół godziny do 80%. Jeszcze tego nie sprawdzałem, kiedyś podjadę rozładowanym i zobaczę.

A jeśli chodzi o zwykłe gniazdko to bateria mojego trochę już straciła pojemności i wystarczą 4h (nowemu potrzeba 6-7). I to bez względu na to, czy to 3 fazy czy jedna - może wziąć tylko 15-16A (3kW) ze względu na ograniczenie ładowarki (przetwornicy AC/DC) pokładowej.

PatrykS - 2017-01-16, 23:03

Nie mam ostatnio szczęścia z monitorowaniem ładowania - za każdym razem wieszała mi się komunikacja w aplikacji caniOn i nie mam wyniku pomiaru pojemności. Za to pierwszy raz dzisiaj przydało mi się szybkie ładowanie - samochód niemal rozładowany, a okazało się, że muszę jeszcze pojechać na przegląd (ostatni dzień). Z początku ładowało w tempie 17kW (kiedyś przy próbie widziałem 30kW), i powoli spadało aż do ok. 6kW. W pół godziny naładowało z ok. 12% do 71%. Z tego co widziałem moc ładowania ograniczana jest chyba napięciem najgorszego ogniwa - jedno z nich miało w tym czasie 4,105V, inne mniej. Stąd wniosek - ładowanie DC bardziej zużytej baterii trwa dłużej.
PatrykS - 2017-01-22, 01:40

Ładowanie ~10:
Kod:

czas  SOC[%] SOC[kWh] napięcie napięcie-śr-ogniwa min    max-min zasięg
16:06   9,5%  0,00kWh 323V     3,66V              3,63V  0,08V     0km
23:00 100,0%  9,79kWh 360V     4,10V              4,10V  0,00V    89km

Czyli pełne cykle ładowania niewiele zmieniły - bateria ma ok. 10kWh.

kami2 - 2017-01-22, 20:36

Dzięki Patryk za ciekawe testy.
9,8 kWh / 16 kWh = 0,61 pierwotnej pojemności
Mnożąc aktualną pojemność z czasem ładowania nowego pakietu otrzymujemy ciekawy wynik:
0,61 * 6,5h = 4h

Wygląda na to że aktualna pojemność jest z sporą dokładnością liniowo zależna od czasu ładowania i na podstawie czasu ładowania można w przybliżeniu ocenić pojemność baterii:)

kami2 - 2017-01-22, 20:42

PatrykS napisał/a:
Z początku ładowało w tempie 17kW (kiedyś przy próbie widziałem 30kW), i powoli spadało aż do ok. 6kW. W pół godziny naładowało z ok. 12% do 71%. Z tego co widziałem moc ładowania ograniczana jest chyba napięciem najgorszego ogniwa - jedno z nich miało w tym czasie 4,105V, inne mniej. Stąd wniosek - ładowanie DC bardziej zużytej baterii trwa dłużej.


Zużycie baterii może nie było główną przyczyną wolnego ładowania tylko niska zimowa temperatura?

PatrykS - 2017-01-23, 09:36

kami2 napisał/a:
Zużycie baterii może nie było główną przyczyną wolnego ładowania tylko niska zimowa temperatura?
Wprawdzie średnia temperatura baterii to było ok. 10 stopni, ale niewykluczone, że jedna z nich była chłodniejsza, bo na zewnątrz był lekki mróz. W trakcie ładowania włączył się wentylator i z ok. 17 stopni schłodził do 16 w jakieś 10 minut.
PatrykS - 2017-02-24, 21:13

Pojechałem znowu na CHAdeMO i mimo dość ciepłej baterii (~10 stopni) i rozładowanej mocno (~8%) to ładowanie nie było zbyt szybkie - przez parę minut ograniczenie do 17kW mimo że ogniwa nie miały nawet 3,9V, potem malało, w pół godziny 65% naładowania i tempo spadło do 6kW, temperatura baterii 12/14/17 stopni (min/avg/max). Sprawdzę jeszcze na tej drugiej ładowarce, ale pewnie nie będzie to miało wpływu. Ktoś widział lepsze wyniki w swoim? Spojrzałem w archiwum swoich zdjęć i na tym z pierwszego szybkiego ładowania widzę 18,5kW przy 13%, może jednak te 30kW mi się tylko przywidziało?
PatrykS - 2017-02-25, 19:49

Przy kolejnej wizycie miałem ok. 50% baterii, temperatura podobna, i również zaczęło się od 17kW, po osiągnięciu po chwili przez jedno z ogniw 4,1V moc zaczęła spadać. Sprawdziłem też mocne hamowanie z 80km/h i odzysk sięgał 20kW, powtórzyłem 2 czy 3 razy z podobnym wynikiem. Wydaje się więc, że producent po prostu ograniczył ładowanie do tych wartości, ale chętnie porównałbym wyniki z innych egzemplarzy tego fajnego autka.
highend - 2017-02-25, 23:48

jeszcze 1-2 tygodnie i wyjedzie C-Zero (niedawny zakup), potestujem
jeszcze 2 miesiace i wyjedzie iOn.... ten angielski :) z małym przebiegiem
to teraz mam dwa trojaczki.... imieva kupie do kompletu dla teściowej haha;)

highend - 2017-03-09, 10:06

I jak zasięgi? nadal 70-80km ? U mnie c-zero testowany właśnie... rocznik 2012.
jatko - 2017-03-09, 10:51

highend, żona zadowolona z prezentu?
highend - 2017-03-09, 13:54

jatko napisał/a:
highend, żona zadowolona z prezentu?


oczywiście :) ona głównie jezdziła Leafem
testujemy zasięg aktualnie.... zobaczymy co wyjdzie, ale na 100km chyba nie ma co liczyć (może latem)
Tyle ile jest - wystarczy. Auto z 2012 roku.

PatrykS - 2017-03-09, 16:23

highend napisał/a:
I jak zasięgi? nadal 70-80km ?
Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90.
highend - 2017-03-09, 17:03

PatrykS napisał/a:
highend napisał/a:
I jak zasięgi? nadal 70-80km ?
Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90.


mam tak samo mniej więcej :-/ :mrgreen:

PatrykS - 2017-03-09, 17:40

highend napisał/a:
mam tak samo mniej więcej
A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%.
highend - 2017-03-09, 21:57

PatrykS napisał/a:
highend napisał/a:
mam tak samo mniej więcej
A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%.


nie :)
dopiero 2 dni jezdzi

PatrykS - 2017-03-16, 22:22

Kolejna próba CHAdeMO, tym razem na stacji DBT, bateria 26%, i przez pierwsze kilkanaście sekund stacja pokazywała moc ponad 42kW (361V, 118A). Nie mam co prawda potwierdzenia z caniOn'a, ale jeszcze kiedyś to zrobię.
PatrykS - 2017-03-25, 21:00

Mam potwierdzenie z CaniOn'a- zarówno stacja DBT jak i ABB początkowo ładowały mi dziś ponad 40kW, bateria <10% miała, tylko tym razem cieplejsza - ~20 stopni.
PatrykS - 2017-03-25, 21:09

I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km.
highend - 2017-03-26, 12:36

PatrykS napisał/a:
I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km.


masz podobne wyniki jak moje C-Zero, tzn aktualnie zasięg 80-90km, ciutke lepszy jak u Ciebie.
Jak w 2012 roku miałem iOn'a to jego zasięg był 120km :) ale to było nowe auto :)

PatrykS - 2017-03-26, 16:33

Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.

Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw.

highend - 2017-03-26, 18:21

im cieplej na zewnątrz tym będzie lepszy zasięg.... :)
liczę, że 100km zrobi mój c-zero, bo przebieg ma już konkretny. Natomiast po samochodzie (wnętrze) w ogóle nie widać zużycia.
Pewnie nie bez powodu były te autka takie drogie - nowe .

Żona jeździła Leafem, teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne :)

natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka ;)

PatrykS - 2017-03-26, 21:03

highend napisał/a:
teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne
Moja ma dokładnie te same wrażenia - nawet te lusterka podkreślała :-)

highend napisał/a:
natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka
No te niskoprofilowe opony swoje robią. W środku też niesamowicie musieli główkować nad przestrzenią - samochód wąziutki, fotele jak dla dzieci, a jednak siedzi się wygodnie.
wodnik7 - 2017-03-26, 21:19

Jechalem ostatnio trojaczkiem po Berlinie (tu carsharing na nich jest), co prawda 5minut, ale: faktycznie w srodku miejsca ma duzo, to bardzo przyjemne jest, przestronny, w miare sie zbiera na swiatlach, i calkiem calkiem wykonczony (nie skrzypialo/trzeszczalo nic). CHoc cena jego jest zaporowa..

No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!!

PatrykS - 2017-03-26, 21:41

wodnik7 napisał/a:
No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!!
Napakowali go poduszkami z każdej strony, prawie jak w Amperze, więc jakieś szanse są.
wodnik7 - 2017-03-26, 21:46

Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!)
PatrykS - 2017-03-26, 23:29

wodnik7 napisał/a:
Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!)
Dlatego piszę o szansach :-) To prawda, do miasta jest rewelacyjny, fajnie się nim jeździ.
PatrykS - 2017-04-23, 20:42

Dziś spróbowałem jazdy za TIRem ok. 85km/h ze złożonymi lusterkami i rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - 25km i ok. 14% zużycia baterii prognozują ponad 150km zasięgu! :-) Przypomnę że przy 50km/h bez TIRa da się przejechać ok. 110km. W czasie całej trasy miałem włączonego caniOn'a i od 100% do 9,5% (początek żółwika) zarejestrował 9,8kWh.
PatrykS - 2017-09-05, 16:55

Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah.
RaveN - 2017-09-05, 17:37

PatrykS napisał/a:
Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah.

Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest.

PatrykS - 2017-09-05, 18:26

RaveN napisał/a:
Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest.
Z doświadczeń innych użytkowników widziałem, że największy spadek jest na początku i potem zwalnia, odczytam za jakiś czas i będziemy mogli śledzić.
PatrykS - 2017-10-22, 15:21

Dziś zrobiłem test zasięgu po płaskich Żuławach na oponach letnich Yokohama, udało się przejechać przy 50km/h 111km i jeszcze 1km zasięgu pokazywał (na zimowych Yokohamach 110 da radę wyciągnąć). Jako że było dość chłodno (13 stopni) i przez połowę trasy padała mżawka to pewnie da się wyciągnąć parę km więcej. Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh, napięcie baterii spadło do 316V, miała średnią temperaturę 21 stopni na koniec.

BTW: Chyba już nie potrzeba inwestować w EvBatMon, caniOn pokazuje teraz "SOH" w Ah.

PatrykS - 2017-10-22, 22:38

PatrykS napisał/a:
Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh
Coś mu chyba słabo idzie to liczenie energii, bo przy ładowaniu policzył 9,5kWh :-)
PatrykS - 2018-01-01, 21:46

Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. Oprócz tego kaprysi przy ładowaniu z 3kW przetwornicy Power Sinus 12V->230V firmy Volt Polska:
http://voltpolska.pl/pl/g...s-3000-12v.html
Przerywa po kilku sekundach, można ponowić, ale sytuacja się powtarza. Próbowałem przy 8 i 10A - tak samo. Opel Ampera ładował się poprawnie z tej przetwornicy przy 6, 8 i 10A. Przy 10A prąd z akumulatorów 12V sięga jedyne 200A, ale przewody 50mm2 dają sobie z tym radę :-)

flo - 2018-01-02, 14:23

Cześć
Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie. Nie mam własnych doświadczeń ale czytałem, że gdy są problemy z zasilania z przetwornicy czasami pomaga połączenie uziemienia PE z "zerem" N przez rezystor 5 MΩ o większej mocy. Znalazłem to info na elektrodzie w wątku o kotle gazowym:
https://www.elektroda.pl/...0.html#13523906

Pozdrawiam
Piotr

jas_pik - 2018-01-02, 15:01

PatrykS napisał/a:
Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A.

To wina EVSE czy ładowarki w samochodzie?
Ona ma chyba moc znamionową 3300W . Przy prądzie 6A zapewne ma problem ze startem.
A jak pracuje z 8A ?

PatrykS - 2018-01-02, 21:24

flo napisał/a:
Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie.
Zgadza się i chciałem to zweryfikować w praktyce, tylko chyba będę potrzebował sporej baterii akumulatorów :-)

flo napisał/a:
Nie mam własnych doświadczeń ale czytałem, że gdy są problemy z zasilania z przetwornicy czasami pomaga połączenie uziemienia PE z "zerem" N przez rezystor 5 MΩ o większej mocy.
Hmm, w sumie w instrukcji chyba nie przewidują pracy z odłączonym kablem zasilającym, spróbuję odłączyć od sieci samą fazę.

jas_pik napisał/a:
To wina EVSE czy ładowarki w samochodzie?
Chyba ładowarki w samochodzie, bo Ampera nie ma z nią problemu, i-MiEV przy większych prądach też nie.

jas_pik napisał/a:
A jak pracuje z 8A ?
Przy zasilaniu z sieci bez problemów.
Slawek - 2018-02-26, 19:17

Patryk jaki polecasz interface do EvBatMon? bo podobno te kiepskiej jakości nie działają?
PatrykS - 2018-02-27, 02:34

Póki co wiem tylko o OBDLink MX BT, że działa, i to nieźle. Aczkolwiek caniOn też już pokazuje pojemność akumulatora w Ah, więc EvBatMon wydaje się niepotrzebny.
Slawek - 2018-03-03, 23:49

OBDLink MX BT kupiłem z allegro, wszystko działa, ale po około minucie zrywa połączenie. Jak nacisnę przycisk to znowu przez minutę jest ok. Coś mam źle ustawione?
jas_pik - 2018-03-04, 00:03

Sprawdź na innym smartfonie - bo to czasami może być problem smartfona
Slawek - 2018-03-04, 17:36

Sprawdzone na dwóch różnych telefonach, podczas połączenia czasami wyskakują komunikaty połączony, połączony, połączony, tak chyba też nie powinno być?
PatrykS - 2018-03-04, 17:49

Slawek napisał/a:
Sprawdzone na dwóch różnych telefonach, podczas połączenia czasami wyskakują komunikaty połączony, połączony, połączony, tak chyba też nie powinno być?
Używasz caniOna, tak? U mnie sekundę czy dwie łączy i potem liczba ramek na sekundę w prawym dolnym rogu wskakuje na ponad 400 i tam zostaje, dopóki nie wyłączę samochodu lub aplikacji. Czasami coś się powiesi (chyba Bluetooth w telefonie), liczba ramek spada do zera i trzeba zrestartować apkę, z reguły też i telefon. To się zdarza dość rzadko, z reguły chodzi dziesiątki minut nieprzerwanie. Używam jakiegoś starego HTC, można też na próbę wziąć jakiś tablet.
Slawek - 2018-03-04, 20:15

Tak caniOna. Telefony mam nowe, zrobiłem nawet zaległych aktualizacji. Łączy się, liczba ramek dochodzi do 350 i spada do 0 i tak kila razy i potem się rozłączy.
jas_pik - 2018-03-04, 20:19

To wszystko wskazuje na problem tego ELM-a .
Napisz do sprzedawcy o wymianę ( u mnie na staroświeckim Galaxy S stabilnie trzyma i nic nie zwalnia).

PatrykS - 2018-03-04, 21:44

jas_pik napisał/a:
To wszystko wskazuje na problem tego ELM-a .
Nie jestem przekonany.

jas_pik napisał/a:
( u mnie na staroświeckim Galaxy S stabilnie trzyma i nic nie zwalnia)
I staroświeckość może być kluczem - popróbowałbym starsze telefony, ten mój HTC to z 5 latek pewnie już ma.
Slawek - 2018-03-05, 16:35

https://www.scantool.net/downloads/updates/
Takiego linka dostałem do aktualizacji softu

Slawek - 2018-03-09, 18:05

Zrobiłem aktualizację formware do wersji 4,3,2, ale nic to nie poprawiło.
Przy połączeniu z laptopem prze BT pyta o hasło 1234.

jas_pik - 2018-03-09, 18:17

To chyba masz jakąś podróbkę - bo hasło w moim jest dynamiczne i 6 znakowe
Slawek - 2018-03-09, 18:27

Tego kupiłem

http://allegro.pl/interfe...kNmEwZmRiY2E%3D

Hasło dynamiczne 6 znakowe mam podczas łączenia z telefonem, podczas łączenia z laptopem i aktualizacjach firmware jest hasło 1234

PatrykS - 2018-03-09, 21:35

Slawek napisał/a:
Tego kupiłem

http://allegro.pl/interfe...kNmEwZmRiY2E%3D
U mnie dokładnie ten interfejs śmiga.
Slawek - 2018-03-10, 08:05

Kupowałeś u tego dostawcy z PL?
PatrykS - 2018-03-10, 20:13

Slawek napisał/a:
Kupowałeś u tego dostawcy z PL?
Tak.
yoorek - 2018-03-10, 21:11
Temat postu: OBDLink
Ja mam taki, ale kupowałem w Chinach
https://www.facebook.com/...929133980545053

Slawek - 2018-03-11, 09:56

Będzie działał OBDLink MX WiFi ?
lub wymienić go na tańszy OBDLink LX BT ?

PatrykS - 2018-03-12, 14:42

Slawek napisał/a:
Będzie działał OBDLink MX WiFi ?
lub wymienić go na tańszy OBDLink LX BT ?
Będzie działał, ale ja bym wymienił - BT jest szybszy.
Slawek - 2018-03-13, 16:02
Temat postu: Re: OBDLink
A gdzie dokładnie kupowałeś ?

yoorek napisał/a:
Ja mam taki, ale kupowałem w Chinach
https://www.facebook.com/...929133980545053

PatrykS - 2018-03-25, 23:04

jas_pik napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A.

To wina EVSE czy ładowarki w samochodzie?
Ona ma chyba moc znamionową 3300W . Przy prądzie 6A zapewne ma problem ze startem.
A jak pracuje z 8A ?
Sprawdziłem dziś z inną EVSE 6A i było tak samo. Zmontowałem też baterię z 5 starych akumulatorów (razem może z 80Ah miały) i przy 8A i-MiEV ładował się poprawnie jakieś 6 minut, po czym spadające napięcie akumulatorów musi jakoś wpływać na przetwornicę, bo i-MiEV przerwał ładowanie.
Slawek - 2018-04-22, 19:11

PatrykS napisał/a:
Slawek napisał/a:
Będzie działał OBDLink MX WiFi ?
lub wymienić go na tańszy OBDLink LX BT ?
Będzie działał, ale ja bym wymienił - BT jest szybszy.


Ręce i nogi opadają, wymieniłem na zielonego LX i jeszcze większe problemy z połączeniem.

jas_pik - 2018-04-22, 19:36

Kupiłeś go w Polsce na portalu Allegro?
Najczęściej sprzedają podróbki - niezgodne ze standardem

PatrykS - 2018-04-22, 20:18

Mój MX BT odpukać działa znośnie - jeżeli raz czy dwa na godzinę połączenie się zawiesi to wg mnie tragedii nie ma, to może być wina telefonu. Będę miał swój interfejs za dwa tygodnie w sobotę w Żyrardowie, więc będzie można go wypróbować z innymi telefonami.
Slawek - 2018-04-22, 20:51

jas_pik napisał/a:
Kupiłeś go w Polsce na portalu Allegro?
Najczęściej sprzedają podróbki - niezgodne ze standardem


Tak, to jest przedstawiciel producenta na PL

PatrykS - 2018-04-22, 21:46

I ja swojego też tak kupiłem.
PatrykS - 2018-05-13, 21:34

Małe obserwacje temperatury baterii - dziś temperatura na zewnątrz dość stabilna ok. 22 stopni cały dzień. Po kilku km po mieście szybkie ładowanie od 30 do 70%, temperatura baterii wzrosła z 20 do 27 stopni (mimo pracy klimy chłodzącej baterię). Godzina przerwy i potem ok. 30km za miastem ze średnią w okolicach 40-50km/h, temperatura sięgnęła 30 stopni. Spadała wolno - po 1,5h o 0,9 stopnia mniej. Przy włączaniu ładowania AC wiatrak baterii jest włączany na kilka sekund - stojąc przy gnieździe i wciskając co chwilę przycisk na wtyczce dawało się obniżać temperaturę baterii w tempie ok. 1 stopnia na 10 minut. ostatecznie po kilku godzinach stania w cieniu temperatura spadła z 28 do 23 stopni. Podsumowując przy podróżowaniu Trojaczkiem w dłuższych trasach z ładowaniami DC warto kontrolować temperaturę, bo jej wzrost ponad 30 stopni nie służy baterii, a ponad 40 to już jest szkodliwy.
Slawek - 2018-06-15, 21:15

http://www.övk.at/aktuell...%20Practice.pdf

Ciekawe opracowanie

Slawek - 2018-06-15, 21:27

Podziękowanie dla Patryka za sprawdzenie mojego OBDLinka LX.
Okazało się że mój OBDLink jest sprany, a coś jest nie tak z moimi telefonami, lub softem, Androidem itp.
Przykładowo u Patryka działa na J3, u mnie na J3 nie działa i zrywa połączenie, a ten sam telefon.
Zamówiłem wersję WiFi, jeśli zadział LX będzie na sprzedaż.

gienek333 - 2018-06-15, 22:30

To nie jest "ten sam telefon", tylko ten sam model (tak to rozumię) :-( .
Slawek - 2018-06-24, 18:01

gienek333 napisał/a:
To nie jest "ten sam telefon", tylko ten sam model (tak to rozumię) :-( .

Tak jest, dzisiaj na trasie testowałem OBDLink MX WiFi, jest ok, na moim tel. 360 klatek, na syna ponad 400 klatek.

PatrykS - 2018-07-03, 21:53

Slawek napisał/a:
Tak jest, dzisiaj na trasie testowałem OBDLink MX WiFi, jest ok, na moim tel. 360 klatek, na syna ponad 400 klatek.
Hmm, ciekawe - wersja WiFi miała być wolniejsza, a wychodzi tak samo szybka jak BT.

flo napisał/a:
Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie.
Całkiem zacnie okazuje się też działać jako prostownik - w trybie odsiarczania pcha ~80A w akumulator aż do napięcia 15,5V, potem prąd szybko spada. Do szybkiego ładowania pakietu LiIon 4s (do napięcia 3,9V na ogniwo) nadaje się więc bardzo dobrze.
gienek333 - 2018-07-03, 23:17

Z tym "trybem odsiarczania" to bym nie przesadzał ;) .
PatrykS - 2018-07-24, 22:35

Jak blog to blog, będzie trochę nie na temat tym razem - taka mnie przygoda spotkała. Wczorajszej nocy (z poniedziałku na wtorek) wpadł mi przez okno do domu nietoperz. Nienajszczęśliwiej wybrał lokal, bo zorientowałem się dopiero po jego wrzasku jak dopadł go jeden z czwórki naszych kotów, pozostałe asystowały. Nietoperz miał szczęście, bo nie spałem jeszcze, zareagowałem natychmiast i kot go puścił. Zgarnąłem żywego delikwenta do miski i przykryłem sitkiem, na podłodze zostało trochę krwi, ze trzy krople, nie wiem czyjej, bo w misce potem żadnych śladów nie było. Miskę wstawiłem do wanny z założeniem, że rano z żywym lub martwym pojadę na badania pod kątem wścieklizny. Niestety rano miska okazała się pusta (między nią a sitkiem była w jednym miejscu szczelina ok. 1cm), okno miałem otwarte w łazience, drzwi zamknięte, założyłem więc, że skutecznie dał dyla, ewentualnie chowa się w wiszącym praniu, ale na jego poszukiwania rano nie miałem już czasu, zamknąłem tylko z powrotem łazienkę na wszelki wypadek. Zgodnie z sugestią naszej Pani weterynarz zaszczepiłem dziś wszystkie cztery koty na wściekliznę. Dziś wieczorem okazało się, że nietoperz zamiast okna w łazience wybrał szparę pod jej drzwiami i koty znalazły go za kaloryferem w przedpokoju. Znowu miał szczęście, że akurat przy tym byłem, bo spokojnie by go łapą stamtąd wyciągnęły i znowu miałyby zabawę. Tym razem nieszczęśnika uwięziłem mam nadzieję skuteczniej, i rano chccę go dostarczyć do lecznicy dzikich zwierząt w dwóch celach - odratowania po tych kocich pieszczotach i ustalenia, czy jest nosicielem wścieklizny. Nie dotykałem tego nietoperza, z tą krwią też nie miałem kontaktu, ale ze wścieklizną zdaje się żartów nie ma i wolałbym mieć pewność, że nie muszę się też zaszczepić.
Bronek - 2018-07-24, 22:53

Nie, to internetowo medialne straszydło,
Co jakiś czas pojawia się doniesienie o wściekłym nietoperzu, po czym sprawa cichnie. Nawet wyznaczają strefy. Bardziej by chronić własne tyłki.
Teoretycznie zarazić się można... ale w Twoim przypadku nie.

Nie każdy nietoperz jest wściekły. Poza tym go niedotykałeś. Często kiedyś do nas wpadły, nigdy nie było afery. Akurat te nasze nie są agresywne.

PatrykS - 2018-07-25, 13:21

Też tak myślę, ale rodzina panikuje. W lecznicy powiedzieli, że obserwację zwierzęcia z urzędu robi się tylko w wypadku pogryzienia człowieka przez zwierzę (zadrapania, kontaktu ze śliną, krwią itp.), tak że mój nietoperz trafi do jakiejś komórki na Wydziale Biologii uniwerku, gdzie takich delikwaentów mierzą, ważą, dokarmiają i wypuszczają.
PatrykS - 2019-01-27, 18:30

Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V, EVSE Kopp w wersji 16A nadaje się tu idealnie (też działa z DC), tak więc mogę podjechać i poratować np. żonę :-)
PatrykS - 2019-01-27, 18:34

Jedna ze znanych słabości Trojaczków to mocowanie sprężarki klimatyzacji - są to chyba jakieś elementy metalowo-gumowe, które z czasem rozdzielają się na osobne części zgodnie ze swym składem chemicznym i sprężarka wisi już tylko na rurkach hałasując przy pracy niemiłosiernie. Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł - jak to by miało się kiedyś powtórzyć to warto by chyba znaleźć gdzieś taniej te elementy :-)
Slawek - 2019-01-27, 20:41

Dobra wiadomość!
Pewnie nie ma znaczenia gdzie +/- ?
Ładuje na pełnej mocy czyli 14A ?
Jest już gotowa przejściówka Chademo -> Typ 1, Typ 2 ?


PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V, EVSE Kopp w wersji 16A nadaje się tu idealnie (też działa z DC), tak więc mogę podjechać i poratować np. żonę :-)

gienek333 - 2019-01-27, 22:13

Daj jakieś fotki i wymiary tych mocowań sprężarki (mam dostęp do różnych rzeczy ;) ).
PatrykS - 2019-01-27, 22:50

Slawek napisał/a:
Pewnie nie ma znaczenia gdzie +/- ?
Pewnie nie, nie sprawdzałem.

Slawek napisał/a:
Ładuje na pełnej mocy czyli 14A ?
Tak.

Slawek napisał/a:
Jest już gotowa przejściówka Chademo -> Typ 1, Typ 2 ?
Nie - nie wiem jeszcze czy to się uda, trzeba będzie kiedyś sprawdzić. Akurat do Trojaczków ma ona średni sens :-) Ale już do Ampery czasem się może przydać. Próbowałem w czasie ładowania power banka w bagażniku z CHAdeMO podłączyć ładowanie Amperze, ale Kopp wtedy głupiał i błąd wywalał - chyba zakłócenia są wtedy duże.

gienek333 napisał/a:
Daj jakieś fotki i wymiary tych mocowań sprężarki (mam dostęp do różnych rzeczy ).
Nie mam tych gum niestety, tylko metalowe pozostałości. Sytuacja przypomina te poduszki spod skrzyni biegów w Maluchach - można je było kilka razy w roku wymieniać, ciagle się zrywały :-)
PatrykS - 2019-01-29, 09:26

PatrykS napisał/a:
Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł
Spojrzałem na fakturę i ta prognoza w ASO chyba była przesadzona - 7813A307 i 7813A308 po ~200zł każdy, robocizna 180, ciekawe skąd ta rozbieżność. Na poniższym obrazku to części 87005C i 87005D - nie wiem czemu mają inne numery. Każda z nich składa się z dwóch giętych płaskowników połączonych dwoma elementami metalowo-gumowymi.


gienek333 - 2019-01-29, 09:59

Nie wiem czy dobrze widzę, ale to wygląda jak gumowe walce ze śrubami (mówię o samych elementach łączących płaskowniki)? Przydała by się długość elementu i średnica śrub (M6, M8)?
jas_pik - 2019-01-29, 10:23

Patryk w serwisówce na 2011 rok wygląda to inaczej.
Musisz zajrzeć i sprzwdzić
PDF

highend - 2019-01-29, 11:21

PatrykS napisał/a:
Jedna ze znanych słabości Trojaczków to mocowanie sprężarki klimatyzacji - są to chyba jakieś elementy metalowo-gumowe, które z czasem rozdzielają się na osobne części zgodnie ze swym składem chemicznym i sprężarka wisi już tylko na rurkach hałasując przy pracy niemiłosiernie. Koszt tych mocowań w ASO to jedyne 950zł - jak to by miało się kiedyś powtórzyć to warto by chyba znaleźć gdzieś taniej te elementy :-)


mi to moi blacharze/lakiernicy zrobili - dorobili z czegoś :)

highend - 2019-01-29, 11:22

ktoś mi sprawdzi ile kosztują amortyzatory tył do trojaczka? :)
PatrykS - 2019-01-29, 13:23

gienek333 napisał/a:
Nie wiem czy dobrze widzę, ale to wygląda jak gumowe walce ze śrubami (mówię o samych elementach łączących płaskowniki)? Przydała by się długość elementu i średnica śrub (M6, M8)?
Śruby zostały w starych uchwytach - M6 albo jeszcze cieńsze, musiałbym zmierzyć, gumy muszę obejrzeć te nowe, bo stare zniknęły.

jas_pik napisał/a:
Patryk w serwisówce na 2011 rok wygląda to inaczej.
Wg mnie identycznie, tylko w postaci zmontowanej.
rzepon - 2019-01-30, 01:53

Helo , ja te gumki kupiłem za grosze a można powiedzieć że oryginał fabryka :-)

https://www.gaz-tech.com/...=1&kategoria=25

mi działają cztery lata i OK, można rozwiercić na fi6 jak ktoś chce

Pozdrawiam

PatrykS - 2019-01-30, 21:43

rzepon napisał/a:
Helo , ja te gumki kupiłem za grosze a można powiedzieć że oryginał fabryka
Rzeczywiście ciut taniej wychodzi, chyba muszę na przyszłość zakupić :-)
PatrykS - 2019-02-09, 13:13

PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V
Sprawdziłem że z pakietu 32 ogniw 125..128V też się ładuje, Kopp też działa.
jas_pik - 2019-02-09, 22:43

Zgadza się , też udało mi się kilka razy podładować przy użyciu Kopp'a mojego trojaczka bezpośrednio z pakietu Berlingo .
Napięcie pakietu Berlingo ( full , tuz po pełnym załadowaniu to około 220V , a zupełnie rozładowanego to 135 V ale aż tak nisko nigdy nie rozładowywałem - ale może czas spróbować )
Dla tych Saftów to dobrze tak czasami rozładować (raz na rok do 5V na akumulator) .
Do tej pory takie max rozładowywanie robiłem starym "radzieckim żelazkiem"

Slawek - 2019-02-10, 15:20

Testowałem 6A z Kopp v7 na Citroen i Peugeot i działa bez problemu.

PatrykS napisał/a:
Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. Oprócz tego kaprysi przy ładowaniu z 3kW przetwornicy Power Sinus 12V->230V firmy Volt Polska:
http://voltpolska.pl/pl/g...s-3000-12v.html
Przerywa po kilku sekundach, można ponowić, ale sytuacja się powtarza. Próbowałem przy 8 i 10A - tak samo. Opel Ampera ładował się poprawnie z tej przetwornicy przy 6, 8 i 10A. Przy 10A prąd z akumulatorów 12V sięga jedyne 200A, ale przewody 50mm2 dają sobie z tym radę :-)

Slawek - 2019-02-10, 15:50

10,5kWh do uzyskania tylko podczas jazy rekreacyjnej.
12,5kWh wyszło z wczorajszej wycieczki 280km z czego większość autostradą A4, ładowałem tylko Chademo 28kWh (zapłaciłem ponad 57zł) i doładowanie w domu około 7kWh, czyli podczas całej wycieczki poszło 35kWh. Temperatura kila stopni na plusie. Chadem ładowało z mocą 40kW na początku i kończyło na mocy 2kW i przy 95% naładowania rozłączało.


PatrykS napisał/a:
Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.

Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw.

Slawek - 2019-02-10, 15:56

Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ?
Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ?


PatrykS napisał/a:
PatrykS napisał/a:
Co do alternatywnych sposobów ładowania Trojaczków to tak jak Ampera nie mają one nic przeciwko podaniu im na wejście AC napięcia DC - mam 64 ogniwa z Outlandera, po nałądowaniu mają razem prawie 260V
Sprawdziłem że z pakietu 32 ogniw 125..128V też się ładuje, Kopp też działa.

PatrykS - 2019-02-10, 21:01

Slawek napisał/a:
Kopp dział na 125V? Ja mama na swoim napisane 230V, Ty masz 110-230 ?
Działa mimo że napis ma tylko 230V.

Slawek napisał/a:
Próbowałeś odwrócić bieguny baterii ?
Nie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group