SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Prius 4 gen. Plug-in

domino - 2016-12-07, 11:18
Temat postu: Prius 4 gen. Plug-in
Toyota ogłasza wprowadzenie nowych napędów hybrydowych.

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

W udoskonalonym układzie hybrydowmy Prius plug-in zastosowano system dwóch trybów jazdy który pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.
Toyota New Global Architecture (TNGA) to rewolucja w podejściu Toyoty do tworzenia, projektowania samochodów z napedem hybrydowym,
Większa standaryzacja i modułowa konstrukcja napędów skracają czas projektowania i umożliwiają szybsze tworzenie wysokiej klasy komponentów, dzięki czemu samochody Toyoty z napędem hybrydowym stają się jeszcze bardziej niezawodne, oszczędne i bardziej ekologiczne.

domino - 2016-12-07, 12:56
Temat postu: Re: Prius 4 gen. Plug-in
http://www.greencarcongre...161206-tmc.html

Within the five years Toyota plans to introduce of six hybrid systems.
Specifically, it plans to reorganize its development structure starting in 2017 and increase its number of people involved in hybrid technology development by approximately 30%
Toyota aims to have the new units PHEVs feature in 60%or more of Toyota-brand and Lexus-brand vehicles sold annually.
The system for plug-in hybrid vehicles (PHVs) has also been enhanced. A new dual-mode drive system allows the electric motor, which was hitherto used only as a generator, to provide direct driving power, resulting in powerful driving, even when in EV mode. Enhancing the system for PHVs is a large-capacity lithium-ion battery that largely increases the EV-mode cruising range to min 60 kilometers (37 miles) or more in the JC08 test cycle.
Toyota is advancing its development of zero-emission vehicles, such as FCVs, which use hydrogen, and EVs. Specifically, it plans to reorganize its development structure technologies of environmental technology development, starting in 2017 and increase its number of people involved in technology FCVs and EVs. - czytamy w raporcie Toyoty

zeeltom - 2016-12-08, 03:29

A po polskiemu? To polskie forum ;)
domino - 2016-12-08, 18:42

Widać że kolega j. angielskiego nie zna i spostrzegawczość słaba - nie dobrze.
Darek - 2016-12-08, 20:43

zeeltom napisał/a:
A po polskiemu? To polskie forum ;)

W ciągu pięciu lat Toyota planuje wprowadzenie sześciu systemów hybrydowych.
Szczególnie, że planuje reorganizację swojej struktury rozwoju Począwszy od roku 2017 i zwiększenia liczby osób biorących udział w rozwoju technologii hybrydowej o około 30%
Toyota ma mieć nową funkcję jednostki PHEVs w 60% lub więcej marki Toyota i Lexus-markowych pojazdów sprzedawanych rocznie.
System plug-in pojazdów hybrydowych (PHV) została również wzmocniona. Nowy system napędu dual-mode pozwala silnik elektryczny, który był dotychczas wykorzystywany jedynie jako generator, aby zapewnić bezpośrednią moc napędową, dając możliwość sprawnej jazdy, nawet w trybie EV. Wzmocnienie systemu PHV to akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, które w znacznym stopniu zwiększa zakres EV-mode przelotowej do minimum 60 kilometrów (37 mil) lub więcej w cyklu JC08.
Toyota realizuje swój rozwój pojazdów o zerowej emisji, takich jak FCV, które wykorzystują wodór i EV. W szczególności, że zamierza zreorganizować swoje technologie konstrukcji rozwój rozwój technologii ochrony środowiska, począwszy od roku 2017 i zwiększenia liczby osób biorących udział w technologiach FCV oraz EV.
Prosz...;-)

Panaceum - 2017-04-26, 00:01

Witam,
Widzę że wujek guuugle pomagał tłumaczyć.
Poczytajcie na temat EV w Japonii:
http://autokult.pl/6375,j...-kupi-nowego-ev
Japończycy mają więcej stacji ładowania EV niż stacji benzynowych. To o czymś świadczy.
Pozdrawiam zwolenników EV i PHEV (mam)

YANNOSICK - 2017-04-26, 21:14

Panaceum napisał/a:
Japończycy mają więcej stacji ładowania EV niż stacji benzynowych. To o czymś świadczy.

No świadczy. Na przykład o tym że są pod tym względem dziesięciokrotnie gorsi od Holandii a także gorsi od większości zelektryfikowanych krajów Europy. Sensacja jakiegoś niedouczonego dziennikarzyny zrobiła furorę pośród równie niedoedukowanych czytelników i jak widać nadal ludzie się na to łapią jak muchy na lep.

KubaPHV - 2018-08-30, 21:39

Witam wszystkich,

użytkuje takiego priusa od dwóch miesięcy.
Jak na razie jestem zadowolony :) . Jak ktoś ma jakieś pytania to postaram sie odpowiedzieć :) .

Drobny - 2018-08-31, 11:35

wersja EU czy US?
KubaPHV - 2018-08-31, 16:35

Salon Polska. Wtyczka Typ2. Ładowanie dołączoną ładowarką 3:10 (10A). Maksymalny prąd ładowania 3,6Kw (16A) czas 1:50
krawcu - 2018-09-03, 22:18

Ile to ma isofix'ów i w któych rzędach?
Drobny - 2018-09-07, 16:48

Czy wersja która posiadasz ma podgrzewaną kierownicę? i czy w ogóle wersje EU mają ten dodatek?
I pytanie czy w trybie CHARG możesz naładować AKU więcej nież 30%?

KubaPHV - 2018-09-07, 20:25

Isofixy są dwa. Na dwóch tylnich fotelach.
W Europie nie ma grzanej kierownicy.
W trybie CHARG ładuje do 80%, potem przechodzi w tryb hybrydowy.

richardk11 - 2020-01-04, 20:37

Prius 4 gen. Plug-in
Jezdze juz rok ty m autem . Przedtem mialem tez toyoty , nissana leaf 2013 rok dwa lata .
Obecny Prius 2018 plug in to najlepszy samochod i b. tani w eksplatacji....
50 km na elektrycznosci i nie ma problemu z szukaniem ladowarki przy dluzszych trasach .

PatrykS - 2020-01-05, 01:14

richardk11 napisał/a:
Obecny Prius 2018 plug in to najlepszy samochod i b. tani w eksplatacji....
Ja tam zostanę przy Amperce - zasięgu na prądzie chyba nie zamienię na mniejszy :-)
KilleR.racer - 2020-01-05, 14:43

Tobie wskazany jest upgrade do Ampery gen 2 czyli volt 2. Zasięg ba ev 100-120 km i jeszcze dodatkowy aku w bagażniku i jesteś w swoim niebie.
Ekolega - 2020-01-05, 18:32

Na ile w priusie plugin starcza bateria ?
marekp - 2020-01-05, 19:23

Pisza ze DO 60km. Czytac nalezy tak: nie uda Ci sie przejechac 60km. W ten sposob to ja biegam do 160km/h. Nigdy szybciej nie bieglem. A ile wolniej? A to juz inne pytanie. Producent gwarantuje ze nie osiagne 60km. Dobrze bo mozna by sie zaczac martwic. Jezdzilem Toyota hybrydowa i uwazam ze jest bardzo dobrze zrobiona. Mam teraz PHEV Outlander ale jeszcze ze dwa dni i sie go pozbede.

MarekP

richardk11 - 2020-01-05, 21:40

Na ile w priusie plugin starcza bateria ?
Do 50 km ale to zalezy od pory roku , tzn czy sie jezdzi na swiatlach , czy uzywa klimy ..
Bardzo wygodne autko , zero problemow , dobre gwarancje Toyoty , mnie naprawili zlamany joy stick od lusterka prawego ktory zlamal poprzedni wlasciciel. Nic nie zaplacilem za to.
Cichy samochod , silnik prawie nie slychac jak pracuje i b malo pali .
Minusy to tylko 2 miejsca z tylu i mniejszy bagaznik ale mnie osobiscie to nie przeszkadza.

KubaPHV - 2020-01-05, 21:42

Nie przesadzaj z tym zasięgiem :) ... nie jest tak źle.
W trybie elektrycznym akumulator też się ładuje podczas hamowania, a dynamiczna jazda mu w tym pomaga.
W mieście spokojnie zrobisz 50 km, na prawdę dynamicznie.
W trasie może 10 km przy 120km/h :) ...
U mnie zaraz będzie 2 lata z priusem IV, co prawda od roku użytkuje go żona, ale jak ją pytam na co zmieniamy to stanowczo zaprzecza, więc jest zadowolona :)

richardk11 - 2020-01-05, 21:49

Ja laduje swojego Priusa z mojego gniazdka w moim garazu , na dachu mam panele solarne wiec staram sie to robic w dzien . Na stacje benzynowa zagladam raz na 4-5 miesiecy lub jak jade gdzies bardzo daleko . Dziennie mieszcze sie w 50 km prawie zawsze .
PatrykS - 2020-01-06, 01:17

KilleR.racer napisał/a:
Tobie wskazany jest upgrade do Ampery gen 2 czyli volt 2. Zasięg ba ev 100-120 km i jeszcze dodatkowy aku w bagażniku i jesteś w swoim niebie.
No kusi to, kusi, ale w końcu mam nadzieję w swojej dołożyć tyle bajerów, że Volt 2 się schowa :-)
rume - 2020-01-06, 10:43

KubaPHV napisał/a:
Salon Polska. Wtyczka Typ2. Ładowanie dołączoną ładowarką 3:10 (10A). Maksymalny prąd ładowania 3,6Kw (16A) czas 1:50

Baterię 7kWh naładujesz 16A w 1:50? Może do dyspozycji jest 5kWh.

KubaPHV - 2020-01-06, 13:58

„Baterię 7kWh naładujesz 16A w 1:50? Może do dyspozycji jest 5kWh.”

Aż tak się nie doktoryzuję nad tym tematem :) .
Na pewno cała bateria nie jest dostępna dla tryby elektrycznego.
Jak zostaje jeakieś 20% auto przechodzi w tryb hybrydowy, przy którym nie ma się już wpływu na baterię. Nigdy też nie udało mi się rozładować tych 20%.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group