SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Temat pracy

Albert - 2017-01-11, 11:07
Temat postu: Temat pracy
Witam wszystkich bardzo serdecznie

W tym roku muszę napisać pracę inżynierską, wybrałem temat
"Koncepcja stacji szybkiego ładowania dla samochodów o napędzie elektrycznym z wykorzystaniem technologii energii odnawialnych"
niestety nie znalazłem literatury która dotyczyła by wprost stacji ładowania,( utworzyłem o tym oddzielny post na forum ) a ja posiadam lub wręcz nie posiadam wiedzy by napisać to z głowy lub na przykładzie źródeł internetowych.

I mam ogromną prośbę do was, rozmawiałem z promotorem i myślimy nad zmianą tematu, ja chce pozostać w tematyce samochodów elektrycznych i o nich pisać pracę, proponowałem tematy które miały dotyczyć porównań aut elektrycznych i spalinowych nisko emisyjnych niestety promotor nie zgodził się na nic z spalinowym wątkiem bo nie ma o tym wiedzy więc pozostaje mi tylko samochód elektryczny ale kolejny problem temat nie może być czymś co już na pewno powstało tzn np analiza budowy lub porównanie samochodu elektrycznego i hybrydowego bo to jest automatycznie odrzucane przez promotora jako argument że po co powtarzać coś co już jest no i to jest racja.

Dlatego chciałbym was zapytać czy macie może pomysł na temat pracy inżynierskiej o samochodach elektrycznych który nie był by przerobionym tematem a zarazem jest dostępna literatura.

Będę wdzięczny za wszelkie pomysły bo moje aktualnie wszystkie zostały odrzucone,

Pozdrawiam.

jas_pik - 2017-01-11, 11:28

Masz pewien problem bo literatury w formie książek na te tematy jest niewiele. Tak naprawdę pozostaje Ci analiza treści ze stron internetowych.
A może sam napiszesz książkę ?
A co do wyboru tematu pracy to siądź wspólnie z promotorem i obgadaj temat - skoro on sie zna na pojazdach elektrycznych to da Ci literaturę która jest u niego w domu czy na uczelni.
Temat stacji ładowania ( rozumianych jako ładowarki a nie słupki z dostępem do prądu 3-fazowego z kontrola dostępu) jest bardzo ciekawy , w szczególności w koncepcjach ich zasilania i coraz większych mocy .
Dotychczasowe moce rzędu 50 kW staja się prehistorią bo rozpoczyna się wyścig ilości energii przechowywanych w samochodach i mocy ładowarek.
Tesla ma na pokładzie 100 kWh , E.Musk pracuje nad ładowarkami o mocy 150 - 300 kW
Autobusy elektryczne w miastach maja na pokładzie nawet więcej kWh ale stoją krótko na przystankach - trzeba będzie ładowarki o mocach rzędu 0,3 - 0,5 MW aby mogły w ciągu krótkiego postoju się podładować. A tu zaczyna się robić problem energetyczny bo albo trzeba do ładowarek doprowadzać SN albo stawiać je blisko transformatorów albo.... ( zastosować Supercapy bo one jedyne tak szybko mogą oddać dużą moc a ładować się przez dłuższy czas .
Na moim chomiku zgromadziłem co mogłem na temat EV , dostęp domateriałów o EV jest z bezpłatnym transferem .

PatrykS - 2017-01-11, 11:32

Na angielskim eBayu widzę czasem książki anglojęzyczne w tej tematyce.
Albert - 2017-01-11, 12:10

Wszystko rozumiem ale aktualnie chciałbym odejść trochę od tej tematyki stacji, z promotorem rozmawiałem ale chciałbym coś świeżego o czym jeszcze nie rozmawialiśmy, chodzi mi o propozycje tematu który nie jest tak często poruszany ale zarazem jest względnie istotny, może nawet nie propozycje tematu tylko np problemu, potrzebnych analiz których aktualnie brakuję a by się przydały.
EVgarage - 2017-01-11, 13:16

Wg mnie względnie istotny jest problem ludzi, którzy opowiadają, że samochody elektryczne nie są bezemisyjne bo przecie w Polsce mamy tylko elektrownie węglowe.

W pracy mógłbyś zatem zrobić porównania ile i czego jest emitowane z elektrowni oraz ile i czego podczas wydobycia, produkcji, transportu i spalania paliw w silnikach samochodów. Pewnie należałoby to jakoś rozszerzyć do pracy inżynierskiej, nie wiem. Temat wydaje mi się całkiem przyjazny a i z literaturą nie powinno być problemu.

PatrykS - 2017-01-11, 14:00

EVgarage napisał/a:
W pracy mógłbyś zatem zrobić porównania ile i czego jest emitowane z elektrowni oraz ile i czego podczas wydobycia, produkcji, transportu i spalania paliw w silnikach samochodów.
Też mi brakuje takiego porównania. Co do elektrowni to trzeba by uwzględnić straty przesyłowe, sprawność ładowania samochodu (np. w moich elektrykach z 3,2kW z gniazdka do baterii trafia 2,5-2,7kW), ale również udział źródeł odnawialnych w energii z gniazdka (panele fotowoltaiczne, wiatraki, elektrownie wodne).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group