SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Infrastruktura - Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu

PatrykS - 2017-03-02, 14:22
Temat postu: Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu
Okazje, ciekawe rozwiązania itp.

Na początek - przenośna ładowarka 16/32A (3/6kW) o niewielkich rozmiarach i całkiem ciekawej cenie, niezłe rozwiązanie dla posiadaczy niektórych Leafów, e-NV200 i innych EV Type 1 z 6kW ładowarką pokładową:
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157

Archarius - 2017-03-02, 15:09

Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html

Może nie jest to jakaś specjalna okazja cenowa ale:

- jest przenośna
- jest montowalna na ścianie
- ma długi kabel
- ma regulację prądu ładowania, żeby teściowej bezpieczników nie spalić ;)

PatrykS - 2017-03-02, 17:32

Archarius napisał/a:
Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html
Zgadzam się, jest lepsza ze względu na większe możliwości regulacji prądu, ale niestety 2,5 raza droższa.
Malik - 2017-03-03, 21:59

Jestem totalnym laikiem.
Mam Leaf'a z 2013 z 6,6kW na pokładzie. Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW? Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157

PatrykS - 2017-03-04, 17:48

Malik napisał/a:
Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW?
Prawdopodobnie nawet 2,2kW - zależy od fabrycznej ładowarki, przeważnie są 10A (2,2kW).

Malik napisał/a:
Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
Musisz mieć ładowarkę 32A/7kW, np. taką jak z tego linku, albo taką:
http://www.ebay.pl/itm/32...K%3AMEBIDX%3AIT
Albo taką (wygodniejsza bo z kablem):
http://www.ebay.co.uk/itm...-oAAOSw-0xYdN1L

Pawiel - 2017-03-04, 20:58

Ok. Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
PatrykS - 2017-03-05, 02:48

Pawiel napisał/a:
Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
Niestety tylko 15A pociągnie (3,1-3,2kW), więc 3,5-4h. Nam wystarczają tańsze ładowarki 16A. Niektóre EV (jak Leafy z ładowarkami 6kW) mogą wciągnąć 30A i skorzystać z tych 32A ładowarek.
Pawiel - 2017-03-05, 08:35

Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?

PatrykS - 2017-03-09, 22:03

Pawiel napisał/a:
Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
Ja tego u siebie nie widziałem.

Pawiel napisał/a:
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Tyle daje fabryczna ładowarka Ampery i wielu innych samochodów w Europie.

Pawiel napisał/a:
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?
Standardowo 2,3kW (10A), na fabrycznej ładowarce jest przycisk ograniczający do 6A (1,3kW), po jego wciśnięciu gasną dwie z czterech diód LED.
YANNOSICK - 2017-03-09, 23:00

Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
PatrykS - 2017-03-09, 23:29

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
O, dobrze wiedzieć. Konia z rzędem temu kto wyjaśni logikę za tym stojącą.
Pawiel - 2017-03-10, 15:16

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".


O! I to jest odpowiedź na pytani, które mnie frapowało.
:)
Dzięki!

highend - 2017-03-11, 21:04

moze ktos polecic rozwiązanie aby dodać włącznik czasowy do takiego kabelka EVSE ?
ja mam jeszcze inny (kupiony w Czechac), gdzie całe EVSE jest zabudowane we wtyczce, podłączane pod gniazdo siłowe i zapewnia także 32A ładowanie.

chodzi o to, aby ładowanie rozpoczynało się po 22.00 (taryfa nocna).
W Leafie można to ustawić w aucie kiedy ma się ładować, a podpiąć można wtedy dowolnie.

w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu.... a nie widzi mi się codziennie dymać po 22.00 wtykać kabel... pewnie da się prosto to ogarnać? :)

jas_pik - 2017-03-11, 21:31

Zrób jedno gniazdo 3F sterowane zegarem na szynie ( takie zagary bezpośrednio sterują 16A) a przez stycznik dowolna mocą.
Ale w trojaczkach ładowarka ma moc max 3,7kW czyli nie pobierze Ci większego prądu niż 16A a taki prąd powinien przenieść nawet najtańszy zegar sterujący.

Wojtasek0 - 2017-03-11, 21:48

niestety trudno będzie ci znaleźć zegar sterujący ze sterowaniem 3 F. ale możesz zobaczyć coś takiego.
http://www.ceneo.pl/73601...P8HAQ#tab=click
A najlepiej to jak sam sobie nie poradzisz to zleć to elektrykowi to zrobi ci porządne rozwiązanie z odpowiednimi zabezpieczeniami.
Jak potrzebujesz pomocy to daj na priv to powiem ci co i jak musisz zrobić....
lepiej zainwestować w porządne rozwiązanie byś nie miał później niespodzianki w aucie jak ci się uszkodzi ......conieco....

kalex - 2017-03-12, 07:27

W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
Wojtasek0 - 2017-03-12, 10:25

Wiec potrzebujesz:
Bezpiecznik 3F 32A - 1 szt.
Bezpiecznik 1f 6A - 1 szt
Stycznik 3F 25 A - 1 szt
Zegar sterujący najlepiej elektroniczny - 1 szt
Obudowadnia rozdzielni 12 połowa 1 -szt
Do tego jakas godzina wolnego czasu :kufel
W 300 płn powinieneś się wyrobić. ....
Pozdrawiam
Wojtek.

PatrykS - 2017-03-13, 09:31

highend napisał/a:
w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu....
Mam te same dylematy co Ty teraz - mam jeden kabel 16A na podwórku i dwa samochody do ładowania :-) Dobrze że chociaż jeden z nich jest "programowalny".

kalex napisał/a:
W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
W ładowarce są przekaźniki, wystarczyłoby rozłączać sygnał CP z niej wychodzący, ale to już ingerencja w jej bebechy, zewnętrzny zegar jest wygodniejszy.
Malik - 2017-03-26, 15:33

Jest szansa na znalezienie jakiejś ładowarki type 1 do leafa (6,6kW, 32AMP) w wersji "portable" lub przynajmniej zbliżonej do portable? Czasami muszę szybko podładowac samochód w dwóch miejscach i średnio mi się widzi kupowanie dwóch niezależnych ładowarek. Możecie coś polecić?
PatrykS - 2017-03-26, 17:28

Ta na samym początku wątku jest ciekawa. Ewentualnie można kupić w miarę tanio używaną stację ścienną jak poniższa i przełożyć do mniejszej obudowy - miejsca tak naprawdę potrzeba jak dla 9 czy 10 bezpieczników pojedynczych (S-ek):
http://www.ebay.co.uk/itm/252820658364

PatrykS - 2017-04-02, 22:46

Tu jest dosyć okazyjna cena na pakiet Type 1: 16A ładowarka (EVSE) naścienna plus 32A 5m kabel:
http://www.ebay.co.uk/itm...e-/112345128938
Problemem jest niestety wyłącznie odbiór osobisty, ale jak ktoś ma znajomego w okolicy Leigh (blisko Manchesteru) to można skorzystać.

PatrykS - 2017-04-18, 16:45

Tu pewnie da się dość tanio wylicytować ładowarkę Type 1 32A:
http://www.ebay.co.uk/itm...s-/322484424707
Ale tu też odbiór tylko osobisty, Warrington niedaleko Manchesteru.

highend - 2017-04-19, 11:24

Odbior osobisty to zaden problem.
PatrykS - 2017-04-19, 11:42

highend napisał/a:
Odbior osobisty to zaden problem.
Jak dla kogo :-)

Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100

YANNOSICK - 2017-04-19, 12:33

PatrykS napisał/a:
Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100


Cena super. Najtańszą w NL znalazłem za 150€
https://link.marktplaats.nl/m1154637681

kami2 - 2017-04-19, 13:52

Tylko pisze ,że to EVSE jest nie sprawne.
PatrykS - 2017-04-19, 14:19

Cena super. Najtańszą w NL znalazłem za 150€
https://link.marktplaats.nl/m1154637681[/quote]150 euro to też świetna cena.

kami2 napisał/a:
Tylko pisze ,że to EVSE jest nie sprawne.
Bo on nie ma już jak go sprawdzić, już nie ma elektryka. Zalicytowałem coś tam, jak mi się uda to będzie na sprzedaż jak by ktoś potrzebował - wtedy już sprawdzona z moją Amperą :-)
PatrykS - 2017-04-20, 19:28

PatrykS napisał/a:
Zalicytowałem coś tam, jak mi się uda to będzie na sprzedaż jak by ktoś potrzebował - wtedy już sprawdzona z moją Amperą
Mam ją za niecałe 400zł :-)
PatrykS - 2017-04-20, 21:29

Na Allegro fajna w przyzwoitej cenie - regulowany prąd aż do 16A:
http://allegro.pl/ladowar...6783481651.html

vwir - 2017-04-20, 21:35

Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
PatrykS - 2017-04-20, 22:09

vwir napisał/a:
Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
Masz na myśli tą?
https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html
Nie ta sama liga jeśli chodzi o bezpieczeństwo i wygodę ustawiania prądu.

PatrykS - 2017-04-22, 23:57

Tym razem rzadkość - ścienny oryginał do Ampery/Volta:
http://www.ebay.co.uk/itm/ev-charger/201901621849

Całkiem atrakcyjna póki co cena, ale niestety odbiór osobisty i to znów w okolicy Manchesteru :-)

wester - 2017-04-23, 11:16

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
Masz na myśli tą?
https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html
Nie ta sama liga jeśli chodzi o bezpieczeństwo i wygodę ustawiania prądu.


Jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie wypowiem się bo różnic nie znam.
Jeśli chodzi o wygodę ustawiania prądu Czech oferuje większą - 6-32A co JEDEN Amper.
Co prawda najwięcej nastawiłem 28A (więcej nie mam gdzie) ale nie mam powodu wątpić że 32 też się da ustawić.

PatrykS - 2017-04-23, 12:16

wester napisał/a:
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie wypowiem się bo różnic nie znam.
Z tym kablem musisz uważać jak ze zwykłym przedłużaczem - deszcz nie jest jego przyjacielem. Wtyczka Type 1 nie jest szczelna - jak tam na dłuższym deszczu co nieco przecieknie przez szczeliny to lepiej za nią nie łapać :-) W prawidłowych rozwiązaniach elektronika jest umieszczona w puszce blisko wtyczki sieciowej - gdy wykryje upływ prądu przez mokrą rękę do ziemi to odłączy zasilanie, innymi słowy cały kabel od puszki do samochodu jest chroniony i można go deptać, gryźć, ciąć, moczyć w kałuży, łapać gołą ręką w deszczu, rozjeżdżać samochodem i porażenie prądem ani pożar nie nastąpią. Ja i Ty takich rzeczy nie robimy, ale za psy, dzieci i mniej rozgarniętych dorosłych ręczyć nie możemy :-)

wester napisał/a:
Jeśli chodzi o wygodę ustawiania prądu Czech oferuje większą - 6-32A co JEDEN Amper.
Miałem na myśli wygodę, nie możliwości :-) Swoją drogą Czech nie ograniczył ustawiania do 16A? Z tego co wiem wkłada przekaźniki 16A, więc przy większym prądzie pewnie im tam ciepło się robi i w końcu się skleją styki, albo stopi obudowa.
wester - 2017-04-23, 15:28

Wystarczy nałożyć wyciętą butelkę plastikową i problem z bezpieczeństwem mamy z głowy :) . Stosuję z powodzeniem.


Nie sądzę żeby przy okazjonalnym ładowaniu 22-25A coś sie stopiło gdziekolwiek kable nie są nawet letnie. Natomiast mamy w ogóle taką możliwość. Czego pewnie przy tej drugiej nie ma jak podejrzewam?

highend - 2017-04-23, 18:00

PatrykS napisał/a:
Tym razem rzadkość - ścienny oryginał do Ampery/Volta:
http://www.ebay.co.uk/itm/ev-charger/201901621849

Całkiem atrakcyjna póki co cena, ale niestety odbiór osobisty i to znów w okolicy Manchesteru :-)


kupmy kilka i ja Ci załatwie przywóz. Mimo, że chwilowo nie moge nigdzie jechać (głowa), to znam masę ludzi, którzy to za mnie ogarną.
tylko pisz które licytujesz żebyśmy się nie dublowali.

PatrykS - 2017-04-23, 20:53

highend napisał/a:
kupmy kilka i ja Ci załatwie przywóz.
Te które sam chcę to już kupiłem i brat mi to wysyła jedną paczką kurierem. Linki daję tym, co może szukają okazji. Jak bym trafił okazję dla siebie z odbiorem tylko osobistym to się uśmiechnę, z tego falownika jednak rezygnuję, za duży i za drogi na moje potrzeby.
PatrykS - 2017-04-30, 16:40

Prawdziwa "okazja" - zwykła stacja 11kW w cenie "tylko" 6900zł :-)
http://allegro.pl/stacja-...=301494#thumb/1

wester - 2017-05-02, 12:28

PatrykS napisał/a:
Prawdziwa "okazja" - zwykła stacja 11kW w cenie "tylko" 6900zł :-)
http://allegro.pl/stacja-...=301494#thumb/1


"Możliwość naładowania baterii do 80% w czasie ok kilku dziesięciu minut"

chyba do skutera :mrgreen:

PatrykS - 2017-05-02, 16:56

wester napisał/a:
"Możliwość naładowania baterii do 80% w czasie ok kilku dziesięciu minut"

chyba do skutera
Albo do Ampery, gdyby tylko miała szybsze ładowanie :-)
PatrykS - 2017-07-03, 23:28

Polecam niezłą ładowarkę przenośną, oryginalna od Opla Ampery (Type 1) - rozkręcalna i można łatwo dorobić przelącznik prądu (8, 10, 13 lub 16A). Kupiłem taką jakiś czas temu za 100 funtów, teraz też bym się skusił, ale chyba mnie przelicytują:
http://www.ebay.co.uk/itm...353.m1431.l2649
Ktoś chętny?

Panaceum - 2017-07-04, 00:15

PatrykS napisał/a:
Polecam niezłą ładowarkę przenośną, oryginalna od Opla Ampery (Type 1) - rozkręcalna i można łatwo dorobić przelącznik prądu (8, 10, 13 lub 16A). Kupiłem taką jakiś czas temu za 100 funtów, teraz też bym się skusił, ale chyba mnie przelicytują:
http://www.ebay.co.uk/itm...353.m1431.l2649
Ktoś chętny?

Ale sprzedający tam napisał "Cannot guarantee electrical function", więc uważaj.

PatrykS - 2017-07-04, 00:47

Panaceum napisał/a:
Ale sprzedający tam napisał "Cannot guarantee electrical function", więc uważaj.
Tak jak i w poprzedniej, działała bez pudła :-) Tak jak wszystkie ładowarki, które dotąd kupiłem (kilkanaście sztuk), widać dość trwałe są.
PatrykS - 2017-10-18, 17:11

Ładowarka/EVSE 7kW z gniazdem Type 2 w przyzwoitej cenie, do tego za ~50zł można ją łatwo przerobić na 22kW, niestety tylko odbiór osobisty (Penmaenmawr niedaleko Chester):
http://www.ebay.co.uk/itm...yAAAOSw3H1Z37yN

gienek333 - 2017-10-18, 20:42

Słowo "ładowarka" jest raczej nadużyciem, może "przejściówka", "adapter"jest bardziej odpowiednie.
metu - 2017-10-20, 08:50

Funkcyjnie: "ogranicznik prądowy" ;)
PatrykS - 2017-10-20, 11:51

PatrykS napisał/a:
Ładowarka/EVSE 7kW z gniazdem Type 2 w przyzwoitej cenie, do tego za ~50zł można ją łatwo przerobić na 22kW, niestety tylko odbiór osobisty (Penmaenmawr niedaleko Chester):
Sprzedawca ostatecznie zgodził się na wysyłkę, ale poinformował mnie tak późno, że fajna okazja przeszła bokiem - ledwo 123 funty :-(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group