SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ładowanie i Infrastruktura - Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu

PatrykS - 2017-03-02, 14:22
Temat postu: Ładowarki/EVSE do EV na Allegro/eBayu
Okazje, ciekawe rozwiązania itp.

Na początek - przenośna ładowarka 16/32A (3/6kW) o niewielkich rozmiarach i całkiem ciekawej cenie, niezłe rozwiązanie dla posiadaczy niektórych Leafów, e-NV200 i innych EV Type 1 z 6kW ładowarką pokładową:
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157

Archarius - 2017-03-02, 15:09

Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html

Może nie jest to jakaś specjalna okazja cenowa ale:

- jest przenośna
- jest montowalna na ścianie
- ma długi kabel
- ma regulację prądu ładowania, żeby teściowej bezpieczników nie spalić ;)

PatrykS - 2017-03-02, 17:32

Archarius napisał/a:
Ja wybrałem taką: https://www.e-station-sto...ng-station.html
Zgadzam się, jest lepsza ze względu na większe możliwości regulacji prądu, ale niestety 2,5 raza droższa.
Malik - 2017-03-03, 21:59

Jestem totalnym laikiem.
Mam Leaf'a z 2013 z 6,6kW na pokładzie. Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW? Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
http://www.ebay.co.uk/itm...-A/182458037157

PatrykS - 2017-03-04, 17:48

Malik napisał/a:
Czy jak ładuje w domu, z gniazdka, zwykłym kablem to zawsze jest tylko 3,3kW?
Prawdopodobnie nawet 2,2kW - zależy od fabrycznej ładowarki, przeważnie są 10A (2,2kW).

Malik napisał/a:
Zeby ładować z 6,6kW to nie wystarczy przewód na 32A? Muszę mieć dedykowaną ładowarkę, jak tą z tego linku?
Musisz mieć ładowarkę 32A/7kW, np. taką jak z tego linku, albo taką:
http://www.ebay.pl/itm/32...K%3AMEBIDX%3AIT
Albo taką (wygodniejsza bo z kablem):
http://www.ebay.co.uk/itm...-oAAOSw-0xYdN1L

Pawiel - 2017-03-04, 20:58

Ok. Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
PatrykS - 2017-03-05, 02:48

Pawiel napisał/a:
Patryk, a jak szybko Amoera pozwoli sie naladowac od zera do pelna tymi ladowarkami?
Niestety tylko 15A pociągnie (3,1-3,2kW), więc 3,5-4h. Nam wystarczają tańsze ładowarki 16A. Niektóre EV (jak Leafy z ładowarkami 6kW) mogą wciągnąć 30A i skorzystać z tych 32A ładowarek.
Pawiel - 2017-03-05, 08:35

Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?

PatrykS - 2017-03-09, 22:03

Pawiel napisał/a:
Nadal mnie frapuje to ustawienie (ktorego jeszcze nie testowalem wogole czy mozna uzyc) na ekranie Ampery "10A" przy oknie wyboru poziomu ladowania.
Ja tego u siebie nie widziałem.

Pawiel napisał/a:
10A to 2,3 kW. Gdyby sie dalo normalna ladowarka to by bylo super.
Tyle daje fabryczna ładowarka Ampery i wielu innych samochodów w Europie.

Pawiel napisał/a:
Bo Ampera chyba standardowo laduje sie z moca 1,3 kW?
Standardowo 2,3kW (10A), na fabrycznej ładowarce jest przycisk ograniczający do 6A (1,3kW), po jego wciśnięciu gasną dwie z czterech diód LED.
YANNOSICK - 2017-03-09, 23:00

Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
PatrykS - 2017-03-09, 23:29

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".
O, dobrze wiedzieć. Konia z rzędem temu kto wyjaśni logikę za tym stojącą.
Pawiel - 2017-03-10, 15:16

YANNOSICK napisał/a:
Tak jest na starszym typie "ładowarek". U mnie standardowo jest 6A a wyższy prąd (10A)wybiera się z menu auta lub przyciskiem na "ładowarce".


O! I to jest odpowiedź na pytani, które mnie frapowało.
:)
Dzięki!

highend - 2017-03-11, 21:04

moze ktos polecic rozwiązanie aby dodać włącznik czasowy do takiego kabelka EVSE ?
ja mam jeszcze inny (kupiony w Czechac), gdzie całe EVSE jest zabudowane we wtyczce, podłączane pod gniazdo siłowe i zapewnia także 32A ładowanie.

chodzi o to, aby ładowanie rozpoczynało się po 22.00 (taryfa nocna).
W Leafie można to ustawić w aucie kiedy ma się ładować, a podpiąć można wtedy dowolnie.

w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu.... a nie widzi mi się codziennie dymać po 22.00 wtykać kabel... pewnie da się prosto to ogarnać? :)

jas_pik - 2017-03-11, 21:31

Zrób jedno gniazdo 3F sterowane zegarem na szynie ( takie zagary bezpośrednio sterują 16A) a przez stycznik dowolna mocą.
Ale w trojaczkach ładowarka ma moc max 3,7kW czyli nie pobierze Ci większego prądu niż 16A a taki prąd powinien przenieść nawet najtańszy zegar sterujący.

Wojtasek0 - 2017-03-11, 21:48

niestety trudno będzie ci znaleźć zegar sterujący ze sterowaniem 3 F. ale możesz zobaczyć coś takiego.
http://www.ceneo.pl/73601...P8HAQ#tab=click
A najlepiej to jak sam sobie nie poradzisz to zleć to elektrykowi to zrobi ci porządne rozwiązanie z odpowiednimi zabezpieczeniami.
Jak potrzebujesz pomocy to daj na priv to powiem ci co i jak musisz zrobić....
lepiej zainwestować w porządne rozwiązanie byś nie miał później niespodzianki w aucie jak ci się uszkodzi ......conieco....

kalex - 2017-03-12, 07:27

W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
Wojtasek0 - 2017-03-12, 10:25

Wiec potrzebujesz:
Bezpiecznik 3F 32A - 1 szt.
Bezpiecznik 1f 6A - 1 szt
Stycznik 3F 25 A - 1 szt
Zegar sterujący najlepiej elektroniczny - 1 szt
Obudowadnia rozdzielni 12 połowa 1 -szt
Do tego jakas godzina wolnego czasu :kufel
W 300 płn powinieneś się wyrobić. ....
Pozdrawiam
Wojtek.

PatrykS - 2017-03-13, 09:31

highend napisał/a:
w trojaczkach nie bardzo - ładuje się od razu po podpięciu....
Mam te same dylematy co Ty teraz - mam jeden kabel 16A na podwórku i dwa samochody do ładowania :-) Dobrze że chociaż jeden z nich jest "programowalny".

kalex napisał/a:
W zegarach sklejają się styczniki już przy 10A(walczyłem z tym tematem kiedyś) , nie ma co tylko trzeba zastosować "zewnętrzne" a z zegara zrobić sterowanie.
W ładowarce są przekaźniki, wystarczyłoby rozłączać sygnał CP z niej wychodzący, ale to już ingerencja w jej bebechy, zewnętrzny zegar jest wygodniejszy.
Malik - 2017-03-26, 14:33

Jest szansa na znalezienie jakiejś ładowarki type 1 do leafa (6,6kW, 32AMP) w wersji "portable" lub przynajmniej zbliżonej do portable? Czasami muszę szybko podładowac samochód w dwóch miejscach i średnio mi się widzi kupowanie dwóch niezależnych ładowarek. Możecie coś polecić?
PatrykS - 2017-03-26, 16:28

Ta na samym początku wątku jest ciekawa. Ewentualnie można kupić w miarę tanio używaną stację ścienną jak poniższa i przełożyć do mniejszej obudowy - miejsca tak naprawdę potrzeba jak dla 9 czy 10 bezpieczników pojedynczych (S-ek):
http://www.ebay.co.uk/itm/252820658364

PatrykS - 2017-04-02, 21:46

Tu jest dosyć okazyjna cena na pakiet Type 1: 16A ładowarka (EVSE) naścienna plus 32A 5m kabel:
http://www.ebay.co.uk/itm...e-/112345128938
Problemem jest niestety wyłącznie odbiór osobisty, ale jak ktoś ma znajomego w okolicy Leigh (blisko Manchesteru) to można skorzystać.

PatrykS - 2017-04-18, 15:45

Tu pewnie da się dość tanio wylicytować ładowarkę Type 1 32A:
http://www.ebay.co.uk/itm...s-/322484424707
Ale tu też odbiór tylko osobisty, Warrington niedaleko Manchesteru.

highend - 2017-04-19, 10:24

Odbior osobisty to zaden problem.
PatrykS - 2017-04-19, 10:42

highend napisał/a:
Odbior osobisty to zaden problem.
Jak dla kogo :-)

Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100

YANNOSICK - 2017-04-19, 11:33

PatrykS napisał/a:
Oryginalna ładowarka do Ampery w póki co bardzo atrakcyjnej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm...A-/232303273100


Cena super. Najtańszą w NL znalazłem za 150€
https://link.marktplaats.nl/m1154637681

kami2 - 2017-04-19, 12:52

Tylko pisze ,że to EVSE jest nie sprawne.
PatrykS - 2017-04-19, 13:19

Cena super. Najtańszą w NL znalazłem za 150€
https://link.marktplaats.nl/m1154637681[/quote]150 euro to też świetna cena.

kami2 napisał/a:
Tylko pisze ,że to EVSE jest nie sprawne.
Bo on nie ma już jak go sprawdzić, już nie ma elektryka. Zalicytowałem coś tam, jak mi się uda to będzie na sprzedaż jak by ktoś potrzebował - wtedy już sprawdzona z moją Amperą :-)
PatrykS - 2017-04-20, 18:28

PatrykS napisał/a:
Zalicytowałem coś tam, jak mi się uda to będzie na sprzedaż jak by ktoś potrzebował - wtedy już sprawdzona z moją Amperą
Mam ją za niecałe 400zł :-)
PatrykS - 2017-04-20, 20:29

Na Allegro fajna w przyzwoitej cenie - regulowany prąd aż do 16A:
http://allegro.pl/ladowar...6783481651.html

vwir - 2017-04-20, 20:35

Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
PatrykS - 2017-04-20, 21:09

vwir napisał/a:
Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
Masz na myśli tą?
https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html
Nie ta sama liga jeśli chodzi o bezpieczeństwo i wygodę ustawiania prądu.

PatrykS - 2017-04-22, 22:57

Tym razem rzadkość - ścienny oryginał do Ampery/Volta:
http://www.ebay.co.uk/itm/ev-charger/201901621849

Całkiem atrakcyjna póki co cena, ale niestety odbiór osobisty i to znów w okolicy Manchesteru :-)

wester - 2017-04-23, 10:16

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Przecież za ok. 1300 możesz mieć nową ładowarkę 16A z Czech. Więc cena kup teraz jak na używkę jest z kosmosu.
Masz na myśli tą?
https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html
Nie ta sama liga jeśli chodzi o bezpieczeństwo i wygodę ustawiania prądu.


Jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie wypowiem się bo różnic nie znam.
Jeśli chodzi o wygodę ustawiania prądu Czech oferuje większą - 6-32A co JEDEN Amper.
Co prawda najwięcej nastawiłem 28A (więcej nie mam gdzie) ale nie mam powodu wątpić że 32 też się da ustawić.

PatrykS - 2017-04-23, 11:16

wester napisał/a:
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo nie wypowiem się bo różnic nie znam.
Z tym kablem musisz uważać jak ze zwykłym przedłużaczem - deszcz nie jest jego przyjacielem. Wtyczka Type 1 nie jest szczelna - jak tam na dłuższym deszczu co nieco przecieknie przez szczeliny to lepiej za nią nie łapać :-) W prawidłowych rozwiązaniach elektronika jest umieszczona w puszce blisko wtyczki sieciowej - gdy wykryje upływ prądu przez mokrą rękę do ziemi to odłączy zasilanie, innymi słowy cały kabel od puszki do samochodu jest chroniony i można go deptać, gryźć, ciąć, moczyć w kałuży, łapać gołą ręką w deszczu, rozjeżdżać samochodem i porażenie prądem ani pożar nie nastąpią. Ja i Ty takich rzeczy nie robimy, ale za psy, dzieci i mniej rozgarniętych dorosłych ręczyć nie możemy :-)

wester napisał/a:
Jeśli chodzi o wygodę ustawiania prądu Czech oferuje większą - 6-32A co JEDEN Amper.
Miałem na myśli wygodę, nie możliwości :-) Swoją drogą Czech nie ograniczył ustawiania do 16A? Z tego co wiem wkłada przekaźniki 16A, więc przy większym prądzie pewnie im tam ciepło się robi i w końcu się skleją styki, albo stopi obudowa.
wester - 2017-04-23, 14:28

Wystarczy nałożyć wyciętą butelkę plastikową i problem z bezpieczeństwem mamy z głowy :) . Stosuję z powodzeniem.


Nie sądzę żeby przy okazjonalnym ładowaniu 22-25A coś sie stopiło gdziekolwiek kable nie są nawet letnie. Natomiast mamy w ogóle taką możliwość. Czego pewnie przy tej drugiej nie ma jak podejrzewam?

highend - 2017-04-23, 17:00

PatrykS napisał/a:
Tym razem rzadkość - ścienny oryginał do Ampery/Volta:
http://www.ebay.co.uk/itm/ev-charger/201901621849

Całkiem atrakcyjna póki co cena, ale niestety odbiór osobisty i to znów w okolicy Manchesteru :-)


kupmy kilka i ja Ci załatwie przywóz. Mimo, że chwilowo nie moge nigdzie jechać (głowa), to znam masę ludzi, którzy to za mnie ogarną.
tylko pisz które licytujesz żebyśmy się nie dublowali.

PatrykS - 2017-04-23, 19:53

highend napisał/a:
kupmy kilka i ja Ci załatwie przywóz.
Te które sam chcę to już kupiłem i brat mi to wysyła jedną paczką kurierem. Linki daję tym, co może szukają okazji. Jak bym trafił okazję dla siebie z odbiorem tylko osobistym to się uśmiechnę, z tego falownika jednak rezygnuję, za duży i za drogi na moje potrzeby.
PatrykS - 2017-04-30, 15:40

Prawdziwa "okazja" - zwykła stacja 11kW w cenie "tylko" 6900zł :-)
http://allegro.pl/stacja-...=301494#thumb/1

wester - 2017-05-02, 11:28

PatrykS napisał/a:
Prawdziwa "okazja" - zwykła stacja 11kW w cenie "tylko" 6900zł :-)
http://allegro.pl/stacja-...=301494#thumb/1


"Możliwość naładowania baterii do 80% w czasie ok kilku dziesięciu minut"

chyba do skutera :mrgreen:

PatrykS - 2017-05-02, 15:56

wester napisał/a:
"Możliwość naładowania baterii do 80% w czasie ok kilku dziesięciu minut"

chyba do skutera
Albo do Ampery, gdyby tylko miała szybsze ładowanie :-)
PatrykS - 2017-07-03, 22:28

Polecam niezłą ładowarkę przenośną, oryginalna od Opla Ampery (Type 1) - rozkręcalna i można łatwo dorobić przelącznik prądu (8, 10, 13 lub 16A). Kupiłem taką jakiś czas temu za 100 funtów, teraz też bym się skusił, ale chyba mnie przelicytują:
http://www.ebay.co.uk/itm...353.m1431.l2649
Ktoś chętny?

Panaceum - 2017-07-03, 23:15

PatrykS napisał/a:
Polecam niezłą ładowarkę przenośną, oryginalna od Opla Ampery (Type 1) - rozkręcalna i można łatwo dorobić przelącznik prądu (8, 10, 13 lub 16A). Kupiłem taką jakiś czas temu za 100 funtów, teraz też bym się skusił, ale chyba mnie przelicytują:
http://www.ebay.co.uk/itm...353.m1431.l2649
Ktoś chętny?

Ale sprzedający tam napisał "Cannot guarantee electrical function", więc uważaj.

PatrykS - 2017-07-03, 23:47

Panaceum napisał/a:
Ale sprzedający tam napisał "Cannot guarantee electrical function", więc uważaj.
Tak jak i w poprzedniej, działała bez pudła :-) Tak jak wszystkie ładowarki, które dotąd kupiłem (kilkanaście sztuk), widać dość trwałe są.
PatrykS - 2017-10-18, 16:11

Ładowarka/EVSE 7kW z gniazdem Type 2 w przyzwoitej cenie, do tego za ~50zł można ją łatwo przerobić na 22kW, niestety tylko odbiór osobisty (Penmaenmawr niedaleko Chester):
http://www.ebay.co.uk/itm...yAAAOSw3H1Z37yN

gienek333 - 2017-10-18, 19:42

Słowo "ładowarka" jest raczej nadużyciem, może "przejściówka", "adapter"jest bardziej odpowiednie.
metu - 2017-10-20, 07:50

Funkcyjnie: "ogranicznik prądowy" ;)
PatrykS - 2017-10-20, 10:51

PatrykS napisał/a:
Ładowarka/EVSE 7kW z gniazdem Type 2 w przyzwoitej cenie, do tego za ~50zł można ją łatwo przerobić na 22kW, niestety tylko odbiór osobisty (Penmaenmawr niedaleko Chester):
Sprzedawca ostatecznie zgodził się na wysyłkę, ale poinformował mnie tak późno, że fajna okazja przeszła bokiem - ledwo 123 funty :-(
PatrykS - 2018-03-15, 09:39

Tu może być fajna okazja (chętnie bym się przyjrzał temu rozwiązaniu), ale tylko odbiór osobisty - highend, jest szansa?
https://www.ebay.co.uk/it...on/192482393699

PatrykS - 2018-03-15, 09:53

Tu przenośna Type 1 póki co w okazyjnej cenie, choć pewnie osiągnie dużo wyższą:
https://www.ebay.co.uk/it...-1/222877753398
Czy ktoś zna inne EVSE przenośne z lampką we wtyczce i z "bębnem" na kabel niż te od Volta/Ampery? Z czasem stwierdzam, że to całkiem fajne rozwiązanie.

PatrykS - 2018-03-20, 13:36

Kabel Type 1 do własnej ładowarki przenośnej lub ściennej w bardzo okazyjnej cenie (ok. 100zł z przesyłką w UK), jeden w tej cenie kiedyś kupiłem:
https://www.ebay.co.uk/it...72/112876880303
Chyba przerabiają tam jakieś stacje i im zostają jakieś części :-)

jas_pik - 2018-03-20, 13:43

Tania stacja 32A ale trzeba osobiście zdemontować : https://www.ebay.co.uk/it...kW/112874819871
vwir - 2018-03-20, 15:38

To w końcu 32A czy 11kW?
PatrykS - 2018-03-20, 16:06

vwir napisał/a:
To w końcu 32A czy 11kW?
Ze zdjęcia to pierwsze - Type 1 32A 7kW.
jas_pik - 2018-03-20, 16:44

A po drobnej przeróbce by PatrykS może być 22 kW :)
PatrykS - 2018-03-20, 20:37

jas_pik napisał/a:
A po drobnej przeróbce by PatrykS może być 22 kW
No tu trochę mniej drobna - dochodzi zmiana kabla na trójfazowy Type 2 lub na gniazdo.
PatrykS - 2018-04-09, 10:30

Okazja na kable 22kW do stacji:
https://www.ebay.co.uk/it...OE/162780454918
Wziąłem dwa, jak ktoś chętny to mogę więcej, przesyłka wyjdzie taniej.

PatrykS - 2018-04-28, 23:22

Jak by ktoś chciał karmić amerykańską Teslę maksymalnym prądem przez przejściówkę Type 1 -> amerykańska Tesla to tu można kupić kabel do tego - 75A, naprawdę rzadkość po tej stronie Atlantyku:
https://www.ebay.co.uk/it...CE/163021335858

iwi - 2018-07-06, 12:25

Jak myślicie, jakbym zamiast przekaźnika na szynę TH35 dał przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/przekaznik-polprzewodnikowy-elektroniczny-ssr-40a-i7349087267.html to to będzie działać?
Potrzebuję zmniejszyć moją skrzynkę co zrobiłem na enelionie.
3 takie przekaźniki chciałbym dać. Wydaje mi się że mniej miejsca zamją niż ten potrójny przekaźnik.

PatrykS - 2018-07-06, 18:02

iwi napisał/a:
Jak myślicie, jakbym zamiast przekaźnika na szynę TH35 dał przekaźnik półprzewodnikowy
https://allegro.pl/przekaznik-polprzewodnikowy-elektroniczny-ssr-40a-i7349087267.html to to będzie działać?
Będzie, bez przekaźników najprawdopodobniej też, wtedy będzie zupełnie mała. Standard zabrania półprzewodnikowych ze względów bezpieczeństwa.
iwi - 2018-07-06, 23:02

PatrykS napisał/a:
bez przekaźników najprawdopodobniej też, wtedy będzie zupełnie mała.

Czyli nic sie nie stanie jak puszczę do wtyczki typ2 napięcie? 3fazy! Myślałem, że można to zrobić dopiero po dogadaniu się kontrolera z samochodem.

PatrykS - 2018-07-07, 08:44

iwi napisał/a:
Czyli nic sie nie stanie jak puszczę do wtyczki typ2 napięcie? 3fazy! Myślałem, że można to zrobić dopiero po dogadaniu się kontrolera z samochodem.
Pewności nie ma - samochód może zareagować alergicznie na napięcie przed "dogadaniem", ale nie musi. Ważniejsze chyba jednak jest bezpieczeństwo - po to są te styczniki, żeby napięcia nie było przed poprawnym podłączeniem do samochodu, a dyndająca na kablu wtyczka prędzej czy później wpadnie do kałuży czy pechowo nadzieje się na wystający z płotu drut, o który akurat ktoś jest oparty, nie wspominając o zębach psa wbitych w kabel czy pomysłowości dzieci.
iwi - 2018-07-11, 10:38

W zasadzie to jeśli chodzi o bezpieczeństwo to się nie boję, bo to ma być do mojej prywatnej ładowarki przenośnej, gdzie będę miał zasadę, że najpierw podłączam do samochodu a potem do gniazdka na ścianie. Tylko myślę nad tym czy coś się nie spali w samochodzie jak dostanie napięcie bez informacji z kontrolera.
PatrykS - 2018-07-11, 12:14

iwi napisał/a:
Tylko myślę nad tym czy coś się nie spali w samochodzie jak dostanie napięcie bez informacji z kontrolera.
Spalić się nie spali z dokładnością do błędów projektu/wykonania/oprogramowania samochodu, może on jednak zgłosić błąd i odmówić (w co wątpię, aczkolwiek jeszcze nie sprawdzałem).
iwi - 2018-08-01, 16:12

witajcie.
kupilem wtyczki j1772 i typ2 i samemu sobie zrobie kabel.
wiadomo ze L1, N i PE łączę ze sobą. a co z cp i pp. czy też mogę połączyć jeden do jeden. we wtyczce )1772 jest jeszcze wyłącznik. czy on ma rozłączać linię PP

PatrykS - 2018-08-01, 16:38

iwi napisał/a:
kupilem wtyczki j1772 i typ2 i samemu sobie zrobie kabel.
To musiałeś je naprawdę tanio dostać, że Ci się to opłaca :-) Chyba że jakiś nietypowy potrzebujesz - np. bardzo długi.

iwi napisał/a:
a co z cp i pp. czy też mogę połączyć jeden do jeden. we wtyczce )1772 jest jeszcze wyłącznik. czy on ma rozłączać linię PP
CP jeden do jeden. PP od strony stacji przez rezystor do uziemienia (220 omów dla kabla 32A i 680 omów dla 16A). Od strony samochodu trochę bardziej skomplikowanie - przycisk musi zwierać rezystor R7, ten połączony z R6:

iwi - 2018-08-01, 20:17

Troche to skomplikowane ale sie udalo.
po co w takim razie robia kable 5x2,5 plus 2x0,5 skoro tylko jeden cp 0,5 jest potrzebny.
Ja zastosowałem 5*2,5 a mogłem w sumie 4*4 żeby się nie grzał przy 16A

Nie miałem czasu czekać. A wtyczki kipiłem za 500zł i kabel 10m za 50zł.

wodnik7 - 2018-08-01, 20:40

Gratuluje, tez lubie sam skrecac:) 5x2.5mm2 nigdy sie nie bedzie grzal przy 16A.. mam nadzieje, ze gumowy kupiles:)

Outlander ma ladowarke jedynie 3,7kW, jesli sie nie myle.

jas_pik - 2018-08-01, 21:07

Przy takiej długości lepiej stosować większą średnicę żył bo spadek napięcia na końcu przewodu będzie już zauważalny a w związku z tym i moc ładowania się zmniejszy.
Pamiętaj też o zaciskaniu przewodów - połączenia skręcane nie bardzo się sprawdzają w dłuższym czasie.

wodnik7 - 2018-08-01, 21:22

Czesc jas_pik, naprawde przy 10m kabla 2,5mm2 uwazasz, ze bedzie eidoczny duzy spadek napiecia? Sadze, ze kilku V nie powinno przekroczyc..
jas_pik - 2018-08-01, 21:55

Z mojego doświadczenia to przy 10 m spadek to około 8-12 V co daje spadek mocy ładowarki o 200-280 W dla 16A . A to jest już znacząca różnica.
iwi napisał/a:
. A wtyczki kipiłem za 500zł i kabel 10m za 50zł.

A dlaczego dałeś zarobić Chińczykom .
Ja sprzedaję wtyczki type 1 z kablem po 150 zł ( 4 m kabla) ?
Dlaczego nie kupiłeś u mnie ?
Jestem tańszy od Chińczyków przecież :)
Daj zarobić polakowi :)
Zostaw pieniądze w Polsce

PatrykS - 2018-08-01, 22:05

wodnik7 napisał/a:
Czesc jas_pik, naprawde przy 10m kabla 2,5mm2 uwazasz, ze bedzie eidoczny duzy spadek napiecia? Sadze, ze kilku V nie powinno przekroczyc..
Wg Helukabel 2,5mm2 ma przeszło 7 omów/km, co przy 16A daje 112V/km, czyli 1,12V/10m, razy dwa bo w jedną i drugą stronę dwiema osobnymi żyłami, czyli koło 2V spadku, 32W strat, rzeczywiście można chyba pominąć.
PatrykS - 2018-08-01, 22:08

iwi napisał/a:
po co w takim razie robia kable 5x2,5 plus 2x0,5 skoro tylko jeden cp 0,5 jest potrzebny.
Nie wszędzie takie stosują, przeważnie jest jeden przewód sygnałowy. Jak są dwa to jeden można wykorzystać do pociągnięcia zasilania dla diody LED we wtyczce - ma tak oryginalna ładowarka od Ampery (ta nowsza) i to rewelacyjna sprawa po zmroku.
iwi - 2018-08-02, 06:35

jas_pik napisał/a:

Ja sprzedaję wtyczki type 1 z kablem po 150 zł ( 4 m kabla) ?
Dlaczego nie kupiłeś u mnie ?

W Polsce znalazłem tylko na Aledrogo po 290zł - gdzie się reklamujesz?

A przy okazji mam do sprzedania 2 wtyczki Typ3 (francuskie) po 100zł/szt

PatrykS - 2018-08-02, 07:28

iwi napisał/a:
A przy okazji mam do sprzedania 2 wtyczki Typ3 (francuskie) po 100zł/szt
Ha, też mam jedną taką, ale trzymam w kolekcji przejściówek na wypadek jakiegoś wyjazdu tam.
jas_pik - 2018-08-02, 07:33

Przecież daję ogłoszenia na forum w dziale ogłoszeń .
Nie daję tych ogłoszeń za często na Allegro bo tam wszyscy handlują wyłącznie "ładowarkami" oraz częściami do "zrobienia" rozbitków.
Wystawiają i sprzedają Mirkowie biznesu samochodowego. Przez pół roku wystawiania tych kabli nie sprzedałem przez Allegro żadnego .

iwi - 2018-08-03, 07:34

Może ktoś podpowie o co chodzi
Kabel zrobiłem i w domu działa na mojej ładowarce.
Podjechałem dzisiaj do stacji publicznej i podłączyłem kabel do samochodu i gniazda Typ2 i nic. Nie rozpoczął ładowania.
Przy wyciąganiu wtyczki z ładowarki nagle zminił się kolor na niebieski i zaczął ładować - zrobiłem kilka prób i przy mocnym dociśnięciu wtyczki TYP2 do ładowarki rozpoczyna ładowanie, ale jak tylko puszczę to przestaje ładować (tak jakby piny były za krótkie).
Sprawdziłem na drugim kablu z identyczną wtyczką Typ2 to bolce jednakowo są wyciągnięte. Zmierzę jeszcze suwmiarką wysokość wystawania. Nie zamieniłem też bolców CP z PP (jeden jest krótszy)
Schemat kabla

Tam może nie widać na obrazku, ale od strony ładowarki czyli na TYP2 jest opornik 330 Omów a od strony samochodu przełącznik jest pomiędzy opornikami 150 Omów/ 300 Omów

PatrykS - 2018-08-03, 11:47

iwi napisał/a:
Przy wyciąganiu wtyczki z ładowarki nagle zminił się kolor na niebieski i zaczął ładować - zrobiłem kilka prób i przy mocnym dociśnięciu wtyczki TYP2 do ładowarki rozpoczyna ładowanie, ale jak tylko puszczę to przestaje ładować (tak jakby piny były za krótkie).
Widziałem takie coś - niektóre wtyczki mają większy obwód tej szerokiej części i do niektórych gniazd nie do końca wchodzą (np. stacje ENSTO jak ta w Płocku mają gniazdo głębiej schowane).

iwi napisał/a:
na TYP2 jest opornik 330 Omów
Powinien być 220 omów (kabel 32A) lub 680 omów (kabel 16A).
wodnik7 - 2018-08-03, 13:02

Fajtycznie, niektore gniazda sa schowane glebiej, co jest naprawde denerwujace. Poza tym, zauwazylem, ze gniazda phoenix contact maja uszczelke, ktora nota bene niepotrzebna do niczego jest, i lubi sie „luzuwac“ z czasem, bardzo utrudniajac wlozenie kabla (znam ludzi, ktorzy sie poddali, uwazajac, ze gniazdo pub kabel zepsute)- pomaga wyjecie uszczelki z gniazda..
iwi - 2018-08-03, 21:54

Zmierzyłem suwmiarką i odległość od krawędzi do pinów jest o 5mm większa niż w identycznej wtyczce z drugiego kabla. Rozebrałem wtyczkę raz jeszcze i skręciłem mocniej te trzy wkręty i już jest tyle samo - mój błąd, nie chciałem zerwać gwintu i dokręciłem za słabo. Tym razem dokręciłem do oporu i co do 0,1 mm obie wtyczki są zrobione.

Jutro jadę na miasto i sprawdzę kabel.

iwi - 2018-08-05, 06:41

No i to było to. te pół centymetra rozwiązało sprawę. Działa.

Z innej beczki. Jest możliwość przerobić oryginalną ładowarkę typ1 z10A na 16A? Chcę dodać przełącznik. Są takie dni że wracam do domu na godzinę i przez tą godzinę mógłbym naładować 25% a tak ładuje max15%

jas_pik - 2018-08-05, 07:42

Z przerobieniem oryginalnej ( chodzi Ci o tą od PHEV-a) chyba na razie nikt tego nie zrobił( nie jest to proste) .
Poszukaj Kopp-a ( dość często bywają na portalach w PL) . Standardowo są na 10A ale łatwo je przeprogramować. A ze względu na to że stanowią one standardowe wyposażenie fabryczne samochodów elektrycznych i hybrydowych koncernu VW

iwi - 2018-08-05, 21:39

Z tym, że ja nie szukam ładowarki żeby na stałe miała 16A tylko takiej która ma możliwość wyboru 10/16A.
jas_pik - 2018-08-05, 22:14

No własnie EVSE Kopp-a maja programowe fabryczne ustawienia 6/8/10 A .
Ale dzięki odkryciom dokonanym przez niezastępionego PatrykaS okazuje się że po wgraniu innego softu uzyskujemy możliwość ustawień 6/8/10/12/16A .
Dodatkowo jako nieliczne EVSE mają czujnik temperatury wtyczki Schuko oraz wnętrza EVSE i przy wzroście temperatury automatycznie obniża prąd ładowania.
Rzecz świetna jeśli ładujemy w różnych dziwnych miejscach gdzie często spotykamy się z przegrzewaniem gniazd .
Naprawdę polecam zakup takiego EVSE i przeprogramowanie u mnie czy u Patryka :)
jak się do Patryka uśmiechniesz to zrobi Ci nawet wersję 3-fazową tego EVSE z regulacja prądu :)

PatrykS - 2018-08-05, 23:24

jas_pik napisał/a:
jak się do Patryka uśmiechniesz to zrobi Ci nawet wersję 3-fazową tego EVSE z regulacja prądu
Oj, musiałby być naprawdę fajną dziewczyną, żebym to zrobił za uśmiech - nap... znaczy napracowałem się przy prototypie tyle, że na jakiś czas mi wystarczy, do tego nie jestem w pełni zadowolony z rezultatu. Mam fotki i tylko czasu ostatnio brakuje, żeby coś o tej przeróbce napisać na forum.
iwi - 2018-08-06, 07:22

Na razie nic nie ma z tych co piszecie ani na Alledrogo ani na Ebayu
Natomiast jest taka na Allegro https://allegro.pl/ladowarka-evse-j1772-16a-fiat-500-miev-ion-prius-i7430050664.html - co prawda 16A na stałe, ale to można bez programowania ograniczyć zwiększając opór.

jas_pik - 2018-08-06, 07:59

Jest ich mnóstwo na polskich portalach , zazwyczaj ceny poniżej 500 zł .
Więcej się nie opłaca. Szukaj od pojazdów hybrydowych/elektrycznych grupy VW.
Wiesz przecież że ta marka jest liderem sprzedaży używek w Polsce, dlatego handlarze zwoża na kopy części do tej marki. Sa oczywiście tacy co sprzedają znacznie drożej ale warto szukać .
Coś takiego jak na zdjęciu

PatrykS - 2018-08-06, 10:36

iwi napisał/a:
co prawda 16A na stałe, ale to można bez programowania ograniczyć zwiększając opór.
Że jak niby?
wodnik7 - 2018-08-06, 16:10

Apropos ladowarek, to moze PatrykS cos moze miec.., napisz PW
PatrykS - 2018-08-19, 16:58

Może ktoś potrzebuje kabel Type 2 trójfazowy 32A/22kW do własnej stacji (Tesla, ZOE)? Cena atrakcyjna:
https://www.ebay.co.uk/it...Z0AAOSwXOFbcvzB

PatrykS - 2018-11-05, 22:27

A tu Type 2 -> Type 2 32A/22kW 7,5m:
https://www.ebay.co.uk/it...47/123469225054

micmax4 - 2018-11-06, 22:05

PatrykS czy jest moliwość zakupienia od Ciebie takiego zmodyfikowanego kopp-a bądź wsadu z 16a EVSE?
PatrykS - 2018-11-07, 10:18

micmax4 napisał/a:
PatrykS czy jest moliwość zakupienia od Ciebie takiego zmodyfikowanego kopp-a bądź wsadu z 16a EVSE?
Nie handluję nimi - możesz przysłać mnie albo jas_pik'owi to przeprogramujemy, albo jeśli umiesz przeprogramować Atmele albo chcesz się nauczyć to podeślę instrukcje i wsad.
micmax4 - 2018-11-07, 10:24

Poprosze o instrukcje w takim razie. Juz wysylam email na pw :lol:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group