SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Ładowarka Type 1 na 3 fazy - 7,2kW w domu...

Vtech - 2017-04-10, 15:00
Temat postu: Ładowarka Type 1 na 3 fazy - 7,2kW w domu...
Zbudowałem takie ustrojstwo na swoje potrzeby - pobiera moc z trzech (lub dwóch, kto tam co ma lepszego niż jedna faza) faz i robi "superfazę" o napięciu 240V i prądzie równo obciążającym fazy zasilające. Superfaza celowo ma nieco wyższe napięcie, bo ładowarki pokładowe ograniczają prąd, a napięcie tolerują do 260V wg normy - toteż 240V nie jest niczym złym a zawsze to te 9% szybciej niż 220V. Dodałem też sterowanie Z-wave, żeby można było włączać przez "yntelygentne domy". Ogólnie przenośne, dość nawet mi oprogramowanie tego wyszło. Dodałem też wyświetlacz podświetlany z resetem. Mierzy prąd, napięcie (na wyjściu Type 1), aktualną moc ładowania i sumaryczną ilość energii załadowanej. Takie kombo.
Powód?
Jak się ma 3 fazy typowe (tak mam na chacie), to przydzielają 14,5 A (16A bezpieczniki na wejściu do domu). Wiec ja ładowałem z fabrycznej 10A (realnie mniej nieco, 2.0 kW szło), ale jak mi Żona czajnik na fazie włączała, to wywalało.

No a teraz nie wywala, a ładuję Outlandera pełne 3.8kW (oficjalnie to ma 3,6kW, ale on ogranicza tylko prąd do 10A, więc ładuje 3,8 bo mam 240V na mojej "superfazie".).
Leafa karmię pełnym 4,8kW (20A, czyli ok. 7A na fazę) przez dzień, a w nocy pełnym 7.2kW (30 A, 240V, po 10A na fazę, bo nikt mi czajnika nie włączy :D ).
No oczywiście jak się ma 2 fazy a nie 3 (są i tacy) to wtedy prąd dzieli się przez pół pomiędzy fazy.
Upchałem w małej walizeczce z rączką, jak włączyć do 220V to robi jako zwykła ładowarka, do wyboru 10A lub 13A.

Myślicie że ma to sens zrobić z tego komercyjny produkt?

Posiadacze Leafów z pojedynczą ładowarką mogliby ładować 3.8kW (no można i 250V ustawić, to będą 4.0kW ładować. Więcej się nie da - sprawdziłem - przy 265V ładowarka pokładowa zgłosiła błąd że napięcie za wysokie i żebym się wypchał- ładować nie będzie).
To samo Outlandery PHEV.
Posiadacze amerykańskich Tesli chyba się ucieszą - w domu mogliby zupełnie konkretnie szybko ładować swoje Tesle, a także ze słupka Type 2 wycisnąć skromne 2 - 3 razy więcej.
Leaf z podwójną ładowarką - no to będzie skromne ponad trzykrotne przyśpieszenie ładowania. ;)

vwir - 2017-04-10, 15:41

Wszystko kwestia ceny i tego, czy nie będzie to skracać żywotności baterii.
PatrykS - 2017-04-10, 16:37

Vtech napisał/a:
Myślicie że ma to sens zrobić z tego komercyjny produkt?
Ma sens, ale jaka tego cena? Bo jeśli to przetwornice AC/DC i z powrotem to tanie raczej nie jest. Niby niektóre UPSy mają funkcję stabilizacji napięcia, by się nadały, ale dwa czy trzy takie to tanie nie będą, nie wiem jak z możliwością łączenia ich wyjść równolegle. Słowem bardzo jestem ciekawy tego rozwiązania - coś podobnego oferuje chyba Hyundai do Ioniq'ów.

vwir napisał/a:
Wszystko kwestia ceny i tego, czy nie będzie to skracać żywotności baterii.
W niektórych ze scenariuszy masz ledwo 3kW, czyli standard, minimum. W niektórych możesz scenariuszach możesz mieć 6kw (jak masz taki samochód) - jeżeli okazuje się, że DC 50kW niewiele skraca, to co dopiero 6kW względem 3kW?
Vtech - 2017-04-10, 17:55

vwir napisał/a:
Wszystko kwestia ceny i tego, czy nie będzie to skracać żywotności baterii.


A jaki to ma mieć związek z żywotnością baterii?

vwir - 2017-04-10, 21:42

Nie znam się na ładowaniu samochodów elektrycznych, dlatego pytam. Wiem, że na przykład niskiej jakości prostowniki do zwykłych akumulatorów potrafią je uszkodzić bardzo szybko.
Vtech - 2017-04-11, 08:58

vwir napisał/a:
Nie znam się na ładowaniu samochodów elektrycznych, dlatego pytam. Wiem, że na przykład niskiej jakości prostowniki do zwykłych akumulatorów potrafią je uszkodzić bardzo szybko.


Samochody elektryczne mają własne prostowniki (ładowarki pokładowe).

vwir - 2017-04-11, 09:09

Kurcze, to zgłupiałem trochę... To co jest w tej 'skrzynce' która wisi na kablu w oryginalnej ładowarce leafa? Tam jest całkiem sporo elektroniki.
PatrykS - 2017-04-11, 09:21

vwir napisał/a:
Kurcze, to zgłupiałem trochę... To co jest w tej 'skrzynce' która wisi na kablu w oryginalnej ładowarce leafa? Tam jest całkiem sporo elektroniki.
Ta cała elektronika to tak naprawdę bezpiecznik - ma załączać napięcie z gniazdka do samochodu dopiero po sprawdzeniu kilku rzeczy (sprawność 'skrzynki' i kabla, poprawność podłączenia kabla do samochodu itp.).
vwir - 2017-04-11, 09:58

Ok, rozumiem. Myślałem, że to jakaś bardziej zaawansowana sprawa. Na przykład odłączanie ładowania gdy baterie przekroczą krytyczną temperaturę, itp. Rozumiem, że cała ta logika jest zawarta w aucie?
PatrykS - 2017-04-11, 15:14

vwir napisał/a:
Na przykład odłączanie ładowania gdy baterie przekroczą krytyczną temperaturę, itp. Rozumiem, że cała ta logika jest zawarta w aucie?
Tak.
PatrykS - 2017-04-11, 15:18

PatrykS napisał/a:
Słowem bardzo jestem ciekawy tego rozwiązania
Zaraz - a może Ty po prostu karmisz samochód wyprostowanym napięciem? I tylko regulujesz wartość skuteczną w trójfazowym prostowniku tyrystorowym, dzięki czemu masz kontrolę nad wartością skuteczną na wyjściu? To by rzeczywiście było tanie i poręczne :-)
Carcik - 2017-04-11, 15:45

PatrykS napisał/a:
Zaraz - a może Ty po prostu karmisz samochód wyprostowanym napięciem?


W samochodzie, raczej na pewno pierwsze co jest w ładowarce to mostek prostowniczy. Gorzej jak jest gdzieś dodatkowy stycznik z cewką AC :)

A regulowany prostownik trójfazowy daje super możliwość podciągnięcia trochę napięcia z 220V-230V na np 240V albo 250V

PatrykS - 2017-04-11, 17:11

Carcik napisał/a:
A regulowany prostownik trójfazowy daje super możliwość podciągnięcia trochę napięcia z 220V-230V na np 240V albo 250V
Właśnie dlatego przyszło mi to do głowy :-)
gienek333 - 2017-04-11, 20:39

Oczywiście nie wiem co kolega wykonał i jak działa ładowarka Leafa. Gdybym to ja coś takiego musiał (chciał) wyrzeźbić, to zrobił bym prostownik na tyrystorach który by mi dał napięcie DC do tego podłączył bym UPS (np. taki 5 kW) zasilany z aku 192V, dodatkowo jako stabilizację napięcia można dołożyć trochę aku i mieć awaryjne źródło zasilania.
PatrykS - 2017-04-12, 08:55

gienek333 napisał/a:
Oczywiście nie wiem co kolega wykonał i jak działa ładowarka Leafa. Gdybym to ja coś takiego musiał (chciał) wyrzeźbić, to zrobił bym prostownik na tyrystorach który by mi dał napięcie DC do tego podłączył bym UPS (np. taki 5 kW) zasilany z aku 192V, dodatkowo jako stabilizację napięcia można dołożyć trochę aku i mieć awaryjne źródło zasilania.
Ale to tanie ani zbyt przenośne nie jest. A Vtech pewnie śmieje się teraz do rozpuku z naszych wywodów :-)
Vtech - 2017-04-14, 13:57

Już niedługo ustrugam to w wersji wyglądającej ładniej niż kupa drutów.
Archarius - 2017-04-14, 22:07

@Vtech

Odpowiadając na Twoje pytanie: Tak, myślę, że będzie na to rynek, jeśli będzie względnie tanie i przenośne. Sam szukałem takiego rozwiązania do swojego garażu. Tauron daje max 5,3kW na 1 fazie, a Ioniq będzie miał ładowarkę na 7,2kW. Czyli aby ładować się z pełną prędkością musiałbym zapłacić za 22kW (3x7,2) z których używałbym tylko 1/3.

Jeszcze bardziej atrakcyjna byłaby przenośna ładowarka DC ok. 20kW w rozsądnej cenie z możliwością podłączenia do stacji ładowania Type2. Istnieje już takie cudo: http://ecomento.com/2014/...by-designwerks/
niestety w zaporowej cenie 15000EUR :/

http://www.schnellladen.d...c22/MDC22_E.pdf

Carcik - 2017-04-15, 02:27

Archarius napisał/a:
http://ecomento.com/2014/...by-designwerks/
niestety w zaporowej cenie 15000EUR :/

Jaki przyświecał cel osobie która projektowała ładowarkę w cenie samochodu? Trochę złe podejście do tematu.

PatrykS - 2017-04-15, 05:50

Vtech napisał/a:
Już niedługo ustrugam to w wersji wyglądającej ładniej niż kupa drutów.
Dla mnie zdecydowanie bardziej interesujący byłby widok tej kupy drutów :-)

Carcik napisał/a:
Jaki przyświecał cel osobie która projektowała ładowarkę w cenie samochodu? Trochę złe podejście do tematu.
Do jednego samochodu może być faktycznie ciężko sprzedać, ale jak pomyślimy o wypożyczalni czy firmie taksówkowej to już może mieć sens. A jak raz kiedyś człowiek potrzebuje tego sprzętu to za jego wypożyczenie też jest w stanie sypnąć groszem.
Vtech - 2017-04-28, 07:59

Tak się prezentuje prototyp podstawowej wersji. Używa ona dowolnych 2 faz i PE, dlatego dostała przyłącz przez zwykłą wtyczkę 230V. Można też ją przypiąć do 230V i wtedy jest to zwykła ładowarka 2.0 kW (mniej więcej to samo co zapewnia producent wraz z autem).

Ładowarka Type1 2-fazowa

Ustawiłem limity prądu na fazę na 10.5A (zarówno w tej, jak i w wersji 3-fazowej) jeżeli naciśnięty jest przycik BOOST (na filmie niewidoczny, bo nie wwierciłem go jeszcze w obudowę - ale jest włączony). Jeżeli go wyłączymy, to mamy 8.5A na fazę. Tutaj auto bierze 15A bo taki ma limit (PHEV ma "pojedynczą" ładowarkę 3.3 kW przy 230V, a my pchamy prawie 3,5 kW bo mamy wyższe napięcie wejściowe (240V).
Finalne parametry "superfazy" to 16A x 240V dwufazowa, 20A x 240V dwufazowa Boost, 24A x 240V trzyfazowa, 30A x 240V trzyfazowa Boost. Prąd stosownie dzieli się na fazy. Podzielony prąd na każdej z faz jest nieco wyższy niż wynikałoby z prostego rachunku, bo zmieniłem napięcie superfazy na 240V żeby jeszcze nieco przyśpieszyć ładowanie (jako że pokładowe ładowarki limitują prąd, a napięcie łykną każde w zakresie od 100 - 260V)

jas_pik - 2017-04-28, 08:09

Podzielisz się schematem?
Vtech - 2017-04-28, 08:11

Pewnie tak, jak go dopracuję. Na razie to łażę wokoło tego z kamerą termowizyjną i czekam, kiedy coś wybuchnie. Póki co jest nieźle, ale ładuję dopiero godzinę (tzn niecałe 4 kW wepchałem w pustego PHEVa na razie).
rafmat - 2017-06-11, 08:21

Jestem w stanie pomóc w profesjonalnej ocenie technicznej projektu przez profesjonalne biuro konstrukcyjne elektroniki - szczególnie zaciekawił mnie ten Z-Wave - ciekawy pomysł głownie z uwagi na automatykę => chciałbyś nawiązać współpracę w zakresie komercjalizacji tego rozwiązania? Myślę, że to ciekawy pomysł, swoją drogą moc umowną przyłączeniową w domu można przecież chyba podnieść u dostawcy energii, nie wiem jak to wygląda z punktu widzenia prywatnego domu ale w firmie robiłem taki zabieg - niestety przy zmianie mocy umownej trzeba zapłacić za usługę wymiany zabezpieczeń licznikowych bo dystrybutor energii za nic w świecie nie chce tego zrobić na swój koszt. Z tego co się orientowałem to standardowo w firmie infrastruktura jest przygotowana nawet na 40kW i zabezpieczenie 63A.
Vtech - 2017-08-17, 11:09

@rafmat - dzięki za propozycję - póki co jednak na razie prace R&D idą pełną parą i nie wiem nawet, jak będzie wyglądać końcowa wersja. Zrobiliśmy 10 sztuk wersji 1, identycznej z tą, którą używam w domu i sprzedały się na pniu. Stąd optymalizujemy konstrukcję do produkcji bardziej seryjnej.
Głównie właściciele Tesli importowanych z USA rzucili mi się na to. Jak popatrzyłem, ile są w stanie ładować przez jednofazowe gniazdo seryjną ładowarką to ich zacząłem całkowicie rozumieć.

PatrykS - 2017-08-17, 18:36

Vtech napisał/a:
Zrobiliśmy 10 sztuk wersji 1, identycznej z tą, którą używam w domu i sprzedały się na pniu.
A jaka cena?
Vtech - 2017-08-23, 14:08

Póki co to ok. 4000 zł.
Optymalizacją zajmiemy się później, na pewno sporo jest do urwania - prototypy są zawsze droższe.

PatrykS - 2017-08-23, 18:07

Jeżeli dobrze rozumiem jest to w pełni funkcjonalna ładowarka z kablem Type 1 i wbudowaną funkcją rozkładania obciążenia na 3 fazy? W tej cenie to wg mnie absolutna rewelacja.
gienek333 - 2017-08-23, 22:10

Chyba nie, albo ja źle rozumiem. To jest układ, który z dwóch- trzech faz robi jedną "super fazę" (o podwyższonym napięciu) umożliwiającą maksymalne wykorzystanie ŁADOWARKI, za "jedyne 4 tysi". "Zwykły" amator, który wie co to autotransformator da radę załatwić sprawę jakimiś trafami od halogenów, albo innym badziewiem za kilkadziesiąt złotych.
PatrykS - 2017-08-23, 23:36

gienek333 napisał/a:
Chyba nie, albo ja źle rozumiem. To jest układ, który z dwóch- trzech faz robi jedną "super fazę" (o podwyższonym napięciu) umożliwiającą maksymalne wykorzystanie ŁADOWARKI, za "jedyne 4 tysi". "Zwykły" amator, który wie co to autotransformator da radę załatwić sprawę jakimiś trafami od halogenów, albo innym badziewiem za kilkadziesiąt złotych.
Bierzmy pod uwagę przeciętnych użytkowników EV, a nie pasjonatów elektroniki. Zwykła ładowarka ścienna 7kW to od 2 tysięcy się zaczyna można powiedzieć. Tu masz unikalną funkcję rozłożenia obciążenia na 2 lub 3 fazy, nie widziałem jeszcze czegoś takiego na rynku (choć ponoć Hyundai coś takiego oferuje do Ioniq'ów). Na tej samej zasadzie mógłbyś marudzić na nowy dom pod miastem za 300 tys. zł, że budowlaniec postawiłby go sobie za 100 tys. Pamiętajmy, że to gotowy produkt, kupujesz, podłączasz i działa.
kalex - 2017-08-24, 06:51

Nie "czepiajmy" się kwoty. W ten sposób nic nie powstanie. A to dlatego że nawet jeżeli koszt wytworzenia byłby 5 zł , to w obecnej chwili potencjał sprzedażowy takiego produktu jest tak mały że nikomu z biznesowym podejściem nie będzie się nawet chciało palcem kiwnąć. Moze tak być że roczny zysk ze sprzedaży będzie "leżał" na stanie magazynowym.
PatrykS - 2017-08-24, 07:38

kalex napisał/a:
A to dlatego że nawet jeżeli koszt wytworzenia byłby 5 zł , to w obecnej chwili potencjał sprzedażowy takiego produktu jest tak mały że nikomu z biznesowym podejściem nie będzie się nawet chciało palcem kiwnąć. Moze tak być że roczny zysk ze sprzedaży będzie "leżał" na stanie magazynowym.
W kraju może niewiele w tym roku sztuk potrzeba, ale za granicą i u nas w kolejnych latach to kto wie? Nie jest wykluczone, że wkrótce podział obciążenia na fazy będzie standardową funkcją ładowarek, póki co ta jest jedną z pierwszych takich. I autorowi szczerze gratuluję pomysłu i wykonania.
gienek333 - 2017-08-24, 07:59

Więc jak ktoś nie jest fanem elektroniki, to może sobie zamówić trafo 3 kW na 400V uzwojenie 10A z odczepem na 260V, 400 podłącza na międzyfazowe, a 260 do ładowarki.
PatrykS - 2017-08-24, 10:33

gienek333 napisał/a:
trafo 3 kW
To trochę kosztuje :-) I nie daje tego samego co urządzenie Vtecha , m.in. wymaga własnej ładowarki :-)
rarek - 2017-11-29, 05:40

Vtech napisał/a:
Póki co to ok. 4000 zł.
Optymalizacją zajmiemy się później, na pewno sporo jest do urwania - prototypy są zawsze droższe.


Jaka jest szansa na rabat dla forumowiczów?

Sebuś - 2019-01-06, 10:36

Odkopuję.

Jak temat ładowarki? Jak wygląda projekt na dzień dzisiejszy?

Nic nie wybuchło? Można kupować?

Bronek - 2019-01-06, 10:52

Jestem też ciekaw tej superfazy , bo pomimo zabezpieczenia przedlicznikowego 32A , gdy coś się tam włączy w domu konkretnego , to latam w kapciach i pidżamie do skrzynki w płocie :-?
W związku z tym EvSe ( tuningowane przez Patryka na regulowane), muszę ustawiać na góra 20A , i szkoda tej pozostałej mocy ładowarki Leafa.
Gdyby tak zrobić moduł przed EEVSE z superfazy to dodatkowa regulacja mocy w tej mojej byłaby ekstra .
Jestem też zainterseowany :idea:

gienek333 - 2019-01-06, 12:09

Możesz poszukać najmniej obciążonej fazy (na której nie chodzi pralka, zmywarka,czy inne duże obciążenia). Miałem bojler 6kW, ale zaczął przeciekać więc nabyłem na szybko przepływowy ogrzewacz wody (18 kW) i też się zastanawiałem czy nie będzie wywalać (szczególnie przed świętami, gdzie się piecze myje gotuje, a nie mam gazu). Instalację sam robiłem, to nic nie wywalało :) .
Bronek - 2019-01-06, 12:27

Dzięki . Tak też robię. Wiem co akurat na tej newrlagicznej jest . trochę mam bałagan z tym i jedna faza akurat ta jest trochę przeciążona sprzetami . Dom budowany był w latach 90tych . Ale temat będzie ogarniamy wspólnie z znajomym elektrykiem
dę też podwyższyć moc przyłącza .
Teraz to 10 kw z 25A na wejściu . A mam założone 32A zabezpieczenia i to nie ja je robiłem a Panowie od Energy
Chcę na wszelki wypadek te 22 KW , gdybym zmienił auto.
Będziemy przekładać w skrzynce , bo mam mega rozbudowana ale kretyńsko skonfigurowane linie . To spece z dawnych lat wykonywali ,gdzie w domach były trzy "korki" robili !!!

A ja wtedy też byłem mniej kumaty.

gienek333 - 2019-01-06, 18:16

22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).
rarek - 2019-01-06, 20:14

próbowałem znaleść jakie jest max napiecie dla łądowarek w leaf-ie ale bezskutecznie.
Znalazł ktoś?
Może można podać tam fazowe napięcie i nie potrzebne wszystkie zabiegi?

Bronek - 2019-01-06, 20:22

gienek333 napisał/a:
22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).


Teraz to mam w realu a w papierach raptem 10kw i 25 A przed licznikiem.

Te nowe liczniki zaliczają przekroczenia mocy daty czas itd . Nawet magnes NEODYMOWY I otwarcia pokrywy >>>>>>itd. Wiele wiele innych zdarzeń

PatrykS - 2019-01-06, 22:34

rarek napisał/a:
próbowałem znaleść jakie jest max napiecie dla łądowarek w leaf-ie ale bezskutecznie.
Znalazł ktoś?
Może można podać tam fazowe napięcie i nie potrzebne wszystkie zabiegi?
Z eksperymentów tylko coś wiem - ładuje się z DC ok. 230V, ale z wyprostowanego (dwupółówkowo i jednopołówkowo) AC ~300Vpp już nie chciał.
wodnik7 - 2019-01-06, 23:44

U mnie nie chcial apropos juz przy 260V - moze przy mniej by puscilo..? Nie bylo czasu sprawdzic :)
PatrykS - 2019-01-07, 09:09

wodnik7 napisał/a:
U mnie nie chcial apropos juz przy 260V - moze przy mniej by puscilo..? Nie bylo czasu sprawdzic
Ale to nie był Leaf :-)
tomusy - 2019-01-07, 09:43

gienek333 napisał/a:
22 kW to masz teraz ;) , jak chcesz wyżej, to musisz wystąpić o 23 kW, wtedy przedlicznikowo dostaniesz 40A (ponad 27 kW).


W PGE Pruszków od 22kW wskazują zabezpieczenie 40A.

tomusy - 2019-01-07, 09:45

Bronek napisał/a:
Te nowe liczniki zaliczają przekroczenia mocy daty czas itd . Nawet magnes NEODYMOWY I otwarcia pokrywy >>>>>>itd. Wiele wiele innych zdarzeń


... no właśnie tez już od kogoś to słyszałem.

Czy ktoś wie jaka jest kara za chwilowe przekroczenie mocy umownej dla gospodarstw domowych? Czyli jakie konsekwencje z tego powodu mogą być?

Bronek - 2019-01-07, 10:17

Nie ma kary , bo to nie przestępstwo . Pralka , ekspres , lodówka , piekarnik , czajnik itd . I się nazbiera na raz .
To gdyby wywalało im na słupie itd .
Sami mi założyli większe bezpieczniki , aby nie latać do klientów którym zgasło światło .
Ostatnio u sąsiadki na słupie średniej mocy, doszło do zwarcia ( błyskawica w biały dzień) to wysadziło zabezpieczenia w wielu domach .

Gdy takie coś by stwierdzili iż jest to ciągłe przekraczanie , to powinni zaproponować zwiększenie mocy przyłączenia . Bo skąd obywatel ma wiedzieć . To nie prawo skarbowe .

kalex - 2019-01-08, 21:14

Było kiedyś 80 zł za wymianę "bz" jak wywali. Teraz chyba coś więcej.
gienek333 - 2019-01-08, 21:21

Tera są S-y i samemu się je podnosi :) .
Bronek - 2019-01-08, 21:24

kalex napisał/a:
Było kiedyś 80 zł za wymianę "bz" jak wywali. Teraz chyba coś więcej.


Ale gdzie ??? Takie coś masz ? U mnie są na wejściu faz trzy BMy( wkładka nożowa" i za kilka złotych i trzy " korki" za jeszcze mniejsza cenę i dalej to już po przeciwnej stronie moje automaty i bezpiecznikowe ( wymieniłem z "korków" i licznik.
A w domu kolejna szafka z cudami jak wyżej napisano ..
Dodam na marginesie ,że czasem po walnięciu na słupie jak są stare Esy potrafią się przyciąć . trzeba popstrykać :mrgreen:

rarek - 2019-01-10, 20:14

PatrykS napisał/a:
rarek napisał/a:
próbowałem znaleść jakie jest max napiecie dla łądowarek w leaf-ie ale bezskutecznie.
Znalazł ktoś?
Może można podać tam fazowe napięcie i nie potrzebne wszystkie zabiegi?
Z eksperymentów tylko coś wiem - ładuje się z DC ok. 230V, ale z wyprostowanego (dwupółówkowo i jednopołówkowo) AC ~300Vpp już nie chciał.


to sprawdzę na niepełnym wypełnieniu (reg tyrystorowy) tak by nie przekroczyło 250V


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group