SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Zakup Leafa - nowy czy uzywany?

RadekNet - 2017-05-18, 11:23
Temat postu: Zakup Leafa - nowy czy uzywany?
Witam serdecznie :)

Po weekendzie z nowym Leafem (30kW) jestem zakochany w tym samochodzie. Idealnie się wpasowywuje w mój styl eksploatacji auta miejskiego (ok 50-60 km dziennie, czyli nawet na małej baterii ładowanie co drugi dzień), a w gratisie moc i cisza w korkach.

Mam tylko dylemat - nowy czy używany? Co więcej "otrzymam" (prócz wyższej raty - 27 tys e vs 9 tys e, i zapachu nowości) w nowym aucie w porównaniu do takiego powiedzmy 5-latka? Może głupie pytanie, ale coś co jest oczywiste w spalinowcu nie musi być oczywiste w elektryku. Doradźcie coś ;)

Radek

qwas0987 - 2017-05-18, 11:50

jeżeli jeździsz do 100 km dziennie, to nie ma sensu płacić za nowego z większą baterią, skoro wystarczy ci mniejsza.
rafmat - 2017-05-18, 13:19

Dokładnie popieram, bateria w Leafie 24kWh w zupełności wystarcza do miasta, to auto i tak nie jest przeznaczone na dłuższe trasy nawet z baterią 30kWh różnica w zasięgu to jakieś 30km. Uważam, że nie warto wywalać aż tyle kasy na nowego Leafa bo tak czy inaczej w tym samochodzie raczej nie ma co się popsuć i gwarancja jest kwestią dyskusyjną, moje zdanie jest takie jeśli leasing i koszty do firmy to warto brać nowego jeśli zakup prywatny to lepszym rozwiązaniem jest zakup używki 2-3 letniej w stanie nierzadko jak nowy bo te auta z reguły dużo nie przejeżdżają. Ale popieram Leaf to bardzo dobre rozwiązanie do miasta no i dość spory samochód kompaktowy klasy VW Golfa. Weź pod uwagę, że lada moment pojawi się następca Leaf'a z dużo większa baterią i zapewne dużo nowocześniejsza konstrukcja, wtedy będzie warto kupić nowego. Na dzień dzisiejszy jeśli miałbym kupic nowe auto elektryczne w tej klasie to wolałbym dołożyć i kupić Amperę e. Wg mnie zamiast większej baterii lepiej jest dorzucić do Leaf'a szybka ładowarkę DC (bo nie wszystkie mają) oraz np. ładowarkę 6,6kW bo w standardzie jest tylko 3.3kW.
wodnik7 - 2017-05-18, 19:20

Apropos nowego:

nissan dzis wypuscil 1 zdjecia nowego leafa:

https://electrek.co/2017/05/18/nissan-leaf-2018-next-gen/

rafmat - 2017-05-18, 20:09

W sumie to nic nie widać tylko kawałek nowego reflektora ale widać będzie to obiecująca premiera - we wrześniu się przekonamy, w artykule jest mowa o niezłych zniżkach na obecną generację Leafa więc może można kilka zł zaoszczędzić jeśli się kupuje nowego Leafa, bateria 60kWh w nowym modelu więc i cena będzie zdecydowanie wyższa i obstawiam minimum 160tys. Niestety koszt baterii to nadal dominujący czynnik w finalnej cenie auta więc możemy być pewni, że nowy Leaf będzie sporo droższy od poprzednika ale także pewnie o wiele ładniejszy. Szykuje się niezła rywalizacja Tesla Model 3 pewnie najdroższa, Opel Ampera e i Leaf II. Wyposażając dobrze Opla Amperę e mamy 45tys. Eur jak nic a i może 50tys. Eur zobaczymy jak cenowo i wyposażeniowo będzie się kształtował Leaf II ale obstawiam, że będzie w porównywalnej cenie.
wodnik7 - 2017-05-18, 20:24

w Europie nie bedzei rywalizacji miedzy Ampera e a innymi. W niemczech na ten rok zarezerwowano dos przedazy tylko 90 sztuk (!), a teraz zamawiajac dostanie sie nowe najwczesniej w 2019 roku. A kraj 80-milionowy.

Ampera e to bedzie auto-widmo.

Poza tym tesla ma siec ladowarek, a leaf nie. Na Zachodzie leaf wcale az tak dobrze sie nie sprzedaje..

PatrykS - 2017-05-18, 21:01

wodnik7 napisał/a:
Poza tym tesla ma siec ladowarek, a leaf nie.
No w Polsce póki co Tesla daleko za Nissanem pod względem liczby szybkich ładowarek :-)
wodnik7 - 2017-05-18, 21:16

hehe, no ja globalnie rzecz ujmuje:) plus tesli: wiesz, ze podjedziesz, i dziala, a uwierz mi, nieraz musialem zakazy lamac, by majac 0km na baterii jakos moc podladowac..
RadekNet - 2017-05-19, 10:54

Wracając do tematu.. ;) czyli różnica między nowym Leafem a takim 5latkiem, pomijając aspekt zasięgu (pompa ciepła itp), jest żadna? Czy np od modelu 2012 trzymać się z daleka, a już 2013 jest ok?

To chyba niezły pomysł kupić używkę na 2-3 lata, a potem się zastanowić czy zmieniamy na nowy model (60kW baterii to już się robi "normalne" auto, nie tylko na miasto) czy stare jest na tyle bezawaryjne, że jeździmy dalej.

rafmat - 2017-05-19, 11:21

Różnica między modelami jest spora i raczej lepiej kupić 2013 wzwyż a najlepiej 2015 wzwyż. Po 2013 roku był spory lifting, między innymi zmieniono układ ładowania, silnik, auto stało się sprawniejsze pod względem zużycia energii ale jest jeszcze kilka detali, które zmieniono na lepsze. Pod koniec 2014r. weszły baterie tzw "Lizard Battery" o ulepszonej chemicznie budowie, które są bardziej odporne na nieodwracalne uszkodzenia podczas gorących dni, więc jeśli kupować to najlepiej 2015r. Myślę, że końcówka 2014r. lub młodszy używany Leaf to bardzo dobre rozwiązanie, przed zakupem dobrze sprawdzić SOH baterii, który jeśli auto nie ma dużo przejechane zazwyczaj nie jest mniejsze niż 90-95%. W 2013r jeszcze chyba nie było "Lizard Battery" przynajmniej oficjalnie się do tego producent nie przyznawał ale kto wie może i już wtedy ładowano nowsze battery pack'i. Nowy Leaf II będzie pewnie ciekawym samochodem ale niestety drogim - obstawiam, że podstawowej wersjii taniej niż 35 tys. Eur sie nie kupi, niestety baterie 60kWh zrobią swoje zapewne chłodzone i grzane cieczą. Dla mnie takie auto to póki co tylko miasto lub tereny podmiejskie. Nawet jak Opel Ampera e ma zasięgu 500km przy idealnych warunkach i jeździe 60km/h to w zimę i przy większych prędkościach np. autostradowych przejedzie się max połowę tego. Leaf czy Zoe to idealne auto do miasta np. jako drugie w rodzinie. Elektryki maja te zaletę, że po prostu mało energii biorą w mieście, w korkach, częstym hamowaniu i ruszaniu spod świateł.
vwir - 2017-05-19, 13:20

Czytałem o bateriach w leafach i w zasadzie użytkownicy nie widzą dużej różnicy w bateriach pomiędzy modelami 2013 i nowszymi, podczas różnica pomiędzy modelami 2011/12 i 2013 jest bardzo wyraźna. Widać to też w ogłoszeniach - bez problemu znajdziesz leafa z 9 kreskami pojemności w aucie z lat 2011/12, a 12 kresek jest rzadkim wyjątkiem. W dosłownie kilka miesięcy młodszym modelu 2013 mają najczęściej 11 lub 12 kresek, a z 9 jeszcze nie widziałem.
highend - 2017-05-19, 13:25

więc za 2 lata zobaczysz Leafy 2013 z 9 kresek... to proste

Leaf 2011-2012 ma obecnie 9-10 kresek
Leaf 2013 ma 11-12 kresek

bateria w obu leci TAK SAMO !

guzik tam jest zmienione, tylko kształt ogniw.

rafmat - 2017-05-19, 15:23

Tego nie wiemy czy jest ta sama bateria, to co hasło "Lizard Battery" jest tylko chwytem marketingowym? A swoją drogą wiemy jakie są zakresy SOH vs znikające kreski? Przy jakim SOH znika pierwsza kreska, przy jakim druga itd.?
zb1g - 2017-05-19, 17:30

rafmat napisał/a:
A swoją drogą wiemy jakie są zakresy SOH vs znikające kreski? Przy jakim SOH znika pierwsza kreska, przy jakim druga itd.?


http://www.electricvehicl...pacity_Behavior

vwir - 2017-05-19, 17:55

highend napisał/a:
więc za 2 lata zobaczysz Leafy 2013 z 9 kresek... to proste

Leaf 2011-2012 ma obecnie 9-10 kresek
Leaf 2013 ma 11-12 kresek

bateria w obu leci TAK SAMO !

guzik tam jest zmienione, tylko kształt ogniw.


Taaaaak, jasne... Przecież pomiędzy 2012 a 2013 masz raptem kilka miesięcy różnicy. Bez problemu znajdziesz auto z początku 2013 z 12 kreskami, a z końca 2012 to nawet z 11 kreskami ciężko znaleźć, większość ma 10. Poczytaj o tym co piszą właściciele nowego przedlifta, którzy kupili nowego polifta. Bateria w przedlifcie się szybciej niszczy od upałów i ma ewidentnie mniejszy zasięg, niż polift. Porównywali zasięg przedlifta gdy był nowy z nowym poliftem.

highend - 2017-05-19, 18:26

Ale bateria jest taka sama... tylko inne opakowanie ;)

a tzw. LIZARD battery jest od 2015 roku i też (podobno) niewiele zmienia.

Zródło: forum MyNissanLeaf - temat tracenia pasków pojemności.
Leafy 2013-2014 tak samo tracą paski pojemności jak Leafy 2011-12.
Dotyczy wysokich temperatur jak Arizona Phoenix, ale także Kalifornia.

:) i Tyle.

Ja zaraz moge znalezc Leafa 2012r z wszystkimi paskami baterii. Chcesz? :)

highend - 2017-05-19, 18:28

poza tym całkiem niegłupim wyjsciem wydaje się zakup Leafa 2011-2012 rok z wymienioną (w 2015-2016r) baterią na gwarancji.
Mamy wtedy japońskiego Leafa z Lizard Battery w zapewne dobrej cenie.... i co?

vwir - 2017-05-19, 19:37

No to wytłumacz to posiadaczom przedliftowego i poliftowego leafa. Zresztą tak jak pisałem - popatrz na ogłoszenia. Z 2012 bardzo mało jest z 12 paskami. Z 2013 jest ich bardzo dużo. Nie wytłumaczysz tego kilkoma miesiącami różnicy w dacie produkcji.
rafmat - 2017-05-19, 21:14

Tak jak już chyba kiedyś pisałem jeżdżę trochę po Europie i widać, że Leaf'y sprzed liftu stoją w komisach ze znacznie niższą ceną prawie w cenie tych z USA i nikt ich jakoś za specjalnie nie kupuje natomiast takiego po lifcie 2014-2015r. EU ze świecą szukać. Nie zmienia to faktu, że auto po lifcie jest lepsze, zawsze tak jest, że poprawiają błędy wieku dziecięcego a bateria jest na pewno inna i lepsza, tak jak też kiedyś pisałem zasięg po lifcie wzrósł i to jest skutek zarówno baterii jak i przede wszystkim nowego silnika. Obecnie nowy Leaf 24kWh w wersji podstawowej bez pompy ciepła ma zasięg wyższy niż Leaf sprzed liftu z pompą ciepła. Nie są to wartości porażające raczej kilka km i nie ma się o co spierać bo fakty mówią same za siebie. Swoją drogą świeży rocznik ZOE z nową baterią 22kWh i z udoskonalonym pod względem sprawności oraz zasięgu silnikiem R240 ma w rzeczywistości 26kWh => jakieś 23.3kWh użyteczne i tym samym przebija Leaf'a jeżeli chodzi o zasięg ale jest to mniejsze auto i chyba za bardzo nie ma co porównywać, ZOE ma jeden plus ładowarka pokładowa 22kW i w nieco ponad godzinę mamy auto naładowane od 0 do pełna. Leaf 6kW potrzebuje na to 4 razy tyle - spora różnica biorąc pod uwagę fakt, że szybkich ładowarek DC w naszym kraju jest jak na lekarstwo.
wodnik7 - 2017-05-19, 21:19

rafmat, nie wiem, ale gdzie widziales w Europie leafy za okolo 7-10k$? nie ma takich. Rynek niemiecki: od 15k, ale Euro.

O Irlandii nie mowie, inna strona.

rafmat - 2017-05-19, 21:27

Modele sprzed liftu można spokojnie kupić za 8-10tys. Eur - Francja, Holandia, Belgia, Dania, w Niemczech elektryki są najdroższe w Europie i nie ma co za bardzo tam szukać no chyba, że się trafi okazję, modele po lifcie np. 2014r. są dużo droższe ale bez przesady - przykład:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yTZsl.html
Po negocjacji 55tys. zł brutto za EU a nie jakiegoś klepanego US wiec wychodzi jakieś 13tys. Eur.

RadekNet - 2017-05-19, 21:31

Ja właśnie w Irlandii kupuje samochód... ceny za wersje SE zaczynają się od 8 tys euro 2012 rocznik. Nowy 27 tys (ale z bateria 30kW - na 24kW można by 3 tys e oszczędzić), minus 4 tys rabatu za stare auto (warte może 300-500e), plus ładowarka domowa oraz kredyt 4% (a nie 9%, jeśli brałbym używany). Dwulatek kosztuje około 18 tys e - czyli praktycznie tylko niewiele taniej niż nowe. I dla tego rozważam, albo nowy, albo najtańszy (czyli pewne 2012r).
Ciężka sprawa ;)

rafmat - 2017-05-19, 21:45

Moim zdaniem zakup nowego Leaf'a mija się celem bo za chwilę wejdzie Leaf II poza tym jest to już stary generacyjne samochód i wyrzucić na niego ponad 130tys. zł to lekka przesada ale Twoje pieniądze i Twój wybór, ja na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś używanego z małym przebiegiem jeszcze na gwarancji 2015-2016r. i sporo można wtedy zaoszczędzić. Zoe jest dużo nowocześniejszy od Leafa, każdy ma pompę ciepła i do tego niezłą ładowarkę kameleon. Dasz za Leafa tyle kasy i będziesz musiał jeszcze z 4tys. zł dopłacić do ładowarki 6kW bo Cię w domu będzie krew zalewać jak będziesz miał 12h czekać, czasem auto jest wcześniej potrzebne np. po 4-5h. Port DC pomijam bo statystycznie bardzo rzadko się z niego korzysta.
vwir - 2017-05-19, 21:46

rafmat napisał/a:
Modele sprzed liftu można spokojnie kupić za 8-10tys. Eur - Francja, Holandia, Belgia, Dania, w Niemczech elektryki są najdroższe w Europie i nie ma co za bardzo tam szukać no chyba, że się trafi okazję, modele po lifcie np. 2014r. są dużo droższe ale bez przesady - przykład:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yTZsl.html
Po negocjacji 55tys. zł brutto za EU a nie jakiegoś klepanego US wiec wychodzi jakieś 13tys. Eur.


Eee... Ale to właśnie ten jest klepany :D

rafmat - 2017-05-19, 21:56

Skąd wiesz byłeś, oglądałeś...? Takie ceny są we Francji aut poleasing'owych, że cena rozsądna to od razu klepany...? Zresztą jeśli nawet coś było niegroźnie uszkodzone np. tylko lakierowany błotnik, zderzak itp. to wg mnie to niczego nie dyskwalifikuje a na US sie już napatrzyłem niby bezwypadkowe a jak się przyjrzeć to cały tył robiony, jak jeździć takim autem potem, oczywiście, że lepiej jest zobaczyć jak był uszkodzony i samemu zrobić jeśli układ jezdny nienaruszony, przynajmniej widać wtedy co się ma, niestety większość US są bite zdrowo albo w koło wtedy lipa, albo nie daj Boże dach a jak przód to tak, że podłużnice się zawinęły i były prostowane :) . Panowie nie ma cudów niska cena nie bierze się znikąd Leaf po liftingu z polskiego salonu bezwypadkowy to koszt 70-80tys. zł minimum. Identyczny z USA 50tys. - ponad 35% taniej :) .
vwir - 2017-05-19, 22:03

Bo gość nie zaznaczył, że bezwypadkowy. Z USA przywozisz co chcesz. Chcesz bezwypadkowy to taki przywozisz. Ten który podesłałeś był bity i również mógł być bity zdrowo. Do tego nie ma navi, carwings i do tego ma gorszej jakości materiały we wnętrzu. Więc w czym jest lepszy od bezwypadkowego z USA?
rafmat - 2017-05-19, 22:30

Zapewne w takim z USA Carwings działa w Europie :) , w czym jest lepszy, ma normalne światło przeciwmgielne z tyłu a nie chamski włącznik na desce rozdzielczej, doczepiane do zderzaka przez pierwszego lepszego Janusza, ma normalne wszystkie lampy z homologacją Europejską, ma kierunkowskazy na błotnikach. To powiedz no mi dlaczego jeśli postawisz obok siebie EU i US to ten pierwszy jest 35% droższy od drugiego? Cudów nie ma kto chce oszczędzić kupuje US, kto che mieć normalne auto z homologacją nie rzadko jeszcze z gwarancją honorowaną przez każdy salon Nissana w Europie. Każdy zrobi jak uważa, auto ze Stanów zawsze będzie autem ze Stanów i żeby nie wiem co zawsze będzie je trudniej sprzedać mimo wyraźnie opuszczonej ceny, wejdź na głupie otomoto i daj opcję szukaj zobaczysz same wersje USA a jak jest EU to cena idzie od razu do góry więc jeżeli chodzi o inwestycje tak aby najmniej stracić na zakupie takiego auta to nie ma lepszej opcji niż EU, kupisz US to więcej stracisz przy odsprzedaży i będzie Ci takie auto ciężej sprzedać. Akurat jakość materiałów nie ma tutaj nic do rzeczy, jakość to jest w BMW, Mercedesie czy Audi, Leaf pozostanie zawsze Leaf'em a umówmy się taka generacja auta była świeża ale jakieś 8-10 lat temu, klima jest, bateria, silnik to samo auto ma jeździć i doskonale te funkcje spełnia, spróbuj poużywać nawigacji w Leafie i porównać ją np. z głupim Passatem B8 - róznica 2 generacje do tyłu... hehe. Leaf jest już leciwym autem i wg mnie ktoś kto kupuje takie auto nowe chyba nie do końca wie co robi. Ale tak jak wspomniałem szanuje każdego wybór i niczego nie neguję, każdy jest kowalem swojego losu ma ochotę kupić wersję US to kupi i będzie pewnie zadowolony. Dla mnie w Leaf'e liczy się to, że jeżdżę nim za darmo płacąc jedynie ubezpieczenie i jako drugie auto w rodzinie to idealna sprawa przede wszystkim ze względu na koszty, miejskie auto strzał w 10 i tak nim z Krakowa do Gdańska nie dojedziesz nawet gdybyś miał wersję Tekna ze skórą, kamerami 360st. oraz systemem Bose :) . Też bym chciał Tekne ale cena jest o kolejne 20% wyższa niż wersji podstawowej. Wg mnie w Leafie podstawa to ładowarka 6kW bo się przydaje i to dość często, choć tak jak pisałem w ZOE jest aż 22kW ze standardowego gniazda 3 fazowego czyli z domu a Leaf'a z domu ładowarką DC nie naładujesz bo sama taka ładowarka kosztuje 2x tyle co ten Leaf.
highend - 2017-05-20, 11:18

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

Kolega vwir kupil leafa z usa wiec bedzie chwalil za wszelką cenę...

Ja kupilem Leafa 2014r acenta europa anglik tanio... i bede chwalil... bo ładny i za 1/3 ceny.

Mialem Leafa 2012r europa przedlift i chwalilem za jakosc wykonania made in japan i
Za niezawodnosc. Jesli boli bateria to smialo polecam przedlifta z bateria 2014r lub nowszą.

Kolega Abramczyk sprzedaje Leafy z USA w cenie europejskich robiąc im dobry marketing
.. wiec chwali usa.

Ktos sprzedał akcje Tesli po 260 dolarow i sie tym chwalił mimo ze mowilem mu zeby trzymal.....

Ot kazdy orze jak moze i patrzy na swiat przez pryzmat swoich przekonan...

Nadal sie bede upieral ze problemem jest wiek.. starsze auto zalega. To samo czeka Leafy 2013-2014 za 2 lata. Zobaczycie.

Mała podpowiedz: gwarancja w Leafie jest na 5 lat. Tani Leaf po gwarancji i zalega bo ludzie sie boją kupować.
Pomyslcie ze 8mio letnią Tesle po gwarancji bedzie mozna kupic za bezcen. I to wersje EU :)

vwir - 2017-05-20, 14:23

To nie chodzi o chwalenie za wszelką cenę, tylko widzisz jakie kolega pisze bzdury. Gdy pisze, że europejczyk jest uszkodzony, to zderzak i błotnik do wymiany (mimo, iż nie widział go na oczy), a gdy pisze o uszkodzonym z usa to pewnie podłużnice pogięte. Widzisz poziom hipokryzji? Z jego przydługiego wywodu wychodzi jedno: woli bitego i klepanego europejczyka od bezwypadkowego auta z usa, bo ma ładniejsze światło przeciwmgielne. Nie wspomnę o braku podgrzewanych siedzeń, podgrzewanej kierownicy, lepszej jakości materiałach, pompie ciepła, wstępnym grzaniu/chłodzeniu kabiny, itp. Ważne, że światełko przeciwmgielne jest ładniejsze. Ja lubię dyskutować, ale używając rozsądnych argumentów. Wiem, jak są naprawiane bite auta przez handlarzy i wolę wersję usa bezwypadkową. Mimo brzydszego światełka przeciwmgielnego. Amen.
rafmat - 2017-05-20, 14:48

Kolego vwir to nie o światełko chodzi tylko o jedną podstawową rzecz - spróbuj sprzedać takiego Leaf'a po 2 latach użytkowania i zobaczymy ile odzyskasz z zainwestowanych środków i przede wszystkim kto Ci takie auto kupi, tego nie bierzesz pod uwagę ale bierzesz pod uwagę to, że masz pompę ciepła :) . I co to grzanie i chłodzenie sobie włączysz zdalnie jak? W wersji USA w Europie...? Zainwestuj kolejne 5tys. zł na wymianę całego infotainment (pod warunkiem, że Ci ktoś to w ogóle zrobi), Leaf w podstawowej wersji też ma taką możliwość schłodzenia/grzania jak ten Leaf z USA - czasowe ustawienie. W EU masz wgląd w całą historie serwisową Leaf'a nierzadko jeszcze ważną gwarancję a z USA...? Popatrz dookoła na ogłoszenia 1 Leaf z Europy i 10 Leaf'ów z USA przy czym ten z EU sprzeda się praktycznie na pniu mimo, że jego cena jest o 30% wyższa a te z USA wiszą i wiszą ogłoszenia po pół roku. Kolego ja nie neguję Twojego wyboru tylko przedstawiam obiektywnie fakty jakie panują w Polsce i przekonania polskich potencjalnych kupujących. Szanuje Twój wybór, Twoje zdanie i decyzję, uszanuj także moje poglądy. Po to jest forum aby przedstawiać swoje opinie, które będą pomocne dla przyszłych użytkowników. Mimo, że Leaf'y EU są znacznie droższe lepiej się sprzedają i takie są fakty.
vwir - 2017-05-20, 15:51

No i właśnie o to chodzi - ten z EU nie jest w niczym lepszy. A pod wieloma względami jest gorszy. Niedawno kolega tutaj na forum sprzedawał swojego z usa, 2013 rok, po kolizji (jedna z poduszek wystrzeliła) i wycenił go za 60. Poszedł w 2 tygodnie.
A jeśli chodzi o historię auta to też się mylisz - historia wypadkowości dla aut z usa jest dostępna od ręki, ze zdjęciami, itp. Wystarczy znać vin auta. Spróbuj się dowiedzieć, jak był uszkodzony ten europejczyk. Powodzenia.

Arkadiusz - 2017-05-20, 16:54

Osobiście kupilem nowego, ale bogatszy o trzy lata doswiadzenia z tym autkiem wiem że dzisiaj szukałbym dobrze utrzymanej używki. Przejechalem 60000km i nic oprócz wycieraczek, opon i filtra kabinowego nie było wymieniane. Tapicerka sie trzyma dobrze chociaż welurowe podłokietniki na drzwiach wymagają czyszczenia. Trzeba uważać na bardzo cienką warstwe lakieru. Według mojego subiektywnego odczucia zasięg spadł o ok. 5-8% i nie usprawiedliwia to spadku wartości pojazdu o 50%. Dzisiaj szukałbym europejskiego autka z końca 2014 roku.
Pozdrawiam.

highend - 2017-05-20, 18:21

I jeszcze jedno. Jak ktos chce miec niezawodne baterie to niech szuka auta z chlodzeniem cieczą aku. Np BMW i3.

W kazdym Leafie bateria po 4-5 latach straci 20-30% pojemnosci. Niewazne czy przedlift czy polift.
Smieszne bo sprawdza sie teza krzykaczy przeciwnikow EV. Ze 3-4 lata i bateria do wymiany.
Winny jest Nissan który nie zrobił chłodzenia aku.
Jesli Leaf II 60kwh rowniez nie bedzie mial chłodzenia to szkoda sobie nim.glowe zawracac,
A normalne Leafy czeka spadek wartosci do 20-30tys za 2 lata.

Na głównej macie raport o spadku zasiegu bmw i3. Tylko 3.5% po 4 latach.

bodix - 2017-05-20, 22:40

Dla odmiany chłodzony identyczny pakiet w eNV-200 zalicza 100 tys. mil i trzyma się całkiem dobrze, link https://speakev.com/threads/100-000-mile-env200.46385/ . Po takim przebiegu bez problemów w swoim rozkładam czerwony dywan i za oszczędności na paliwie robię imprezę.
vwir - 2017-05-21, 06:54

Dlatego przy kupnie używanego leafa warto go kupić z niezbyt gorących okolic. Czyli w Europie Norwegia, czy UK - baterie powinny być w niezłym stanie. Z kolei Włochy, czy nawet Francja to już gorszy wybór. Tak samo ze stanów - najgorzej jest wybrać leafa z Arizony lub Teksasu. Z kolei z północnych stanów bateria ma najczęściej nadal 12 kresek.
Ten efekt jest szczególnie widoczny w przedliftowych egzemplarzach, które mają inny skład chemiczny. Można o tym przeczytać w wielu miejscach, na przykład tutaj: http://www.electricvehicl...ery_Aging_Model
Cytat:
2011-2012 model years only, since the battery electrolyte was "tweaked" for 2013 Leafs


No i bardzo polecam ten artykuł przed zakupem używanego leafa: http://insideevs.com/used...f-buying-guide/

highend - 2017-05-21, 11:02

dokładnie tak. Szukac Leafa z chłodnych klimatów.
Z tym, że Polskie lato trwające np 3 tygodnie upałów w okolicach 30 stopni daje się we znaki baterii leafa - zabija ją w tempie codziennym :)
Ja polecam wtedy wstawić go do klimatyzowanego garażu, a jak ktoś nie ma to koniecznie cień i lepiej nie jezdzic (jazda mocno nagrzewa baterie). Tyle ;)

w UK np. nie ma takich upałów.... ;)
w Irlandii jest bardzo dużo leafów... ale czy oni zechcą je sprzedawać tanio?

RadekNet - 2017-05-23, 12:41

Namieszaliście mi w głowie ;) Ale wychodzi mi na to, że starszy niż 2015 różni się na tyle od nowego, że to trochę bez sensu. Znowu taki 2latek nie kosztuje dużo mniej niż nowy (droższy kredyt, brak rabatu za stare auto). Czyli powinienem kupić nowego Leafa z bateria 30kW (8 lat gwarancji), żeby nie stresować się jej eksploatacja czy późniejsza odsprzedażą. I chyba stanie na SV 30kW + Cold Pack.

W Polsce też tak długo się czeka na auto? W Irlandii ok 4 tygodni, i to mowa o aucie, które mają na stanie.

highend - 2017-05-23, 16:03

Bierz nowego 30kWh! :)
:)
masz gwarancje, masz EU, masz kierownice po prawej (Irlandia) - masz wszystko co trzeba :)

za 5 lat jak będziesz sprzedawał to napisz do mnie :mrgreen:

YANNOSICK - 2017-05-23, 18:54

Czy w ogólnym ujęciu zakup auta w IRL ma jakikolwiek sens w porównaniu z leasingiem? Z mojego doświadczenia wynika, że leasing jest pewniejszy, bezpieczniejszy i przede wszystkim tańszy niż zakup. Może warto wziąć pod uwagę taką opcję niezależnie czy wybierzesz nowe auto czy używkę.
vwir - 2017-05-23, 21:54

RadekNet napisał/a:
Namieszaliście mi w głowie ;) Ale wychodzi mi na to, że starszy niż 2015 różni się na tyle od nowego, że to trochę bez sensu. Znowu taki 2latek nie kosztuje dużo mniej niż nowy (droższy kredyt, brak rabatu za stare auto). Czyli powinienem kupić nowego Leafa z bateria 30kW (8 lat gwarancji), żeby nie stresować się jej eksploatacja czy późniejsza odsprzedażą. I chyba stanie na SV 30kW + Cold Pack.

W Polsce też tak długo się czeka na auto? W Irlandii ok 4 tygodni, i to mowa o aucie, które mają na stanie.


Teraz to Ty mi namieszałeś :D Czym sią różni model 2015 od wcześniejszych? Nie mówię o 2011/12, tylko 2013/14. Bateria lizard to wiem, ale na razie jest dość krótko na rynku i ciężko powiedzieć, czy jest w czymś lepsza niż 2013/14. A poza tym?

RadekNet - 2017-05-23, 22:00

highend napisał/a:
Bierz nowego 30kWh! :)
:)
masz gwarancje, masz EU, masz kierownice po prawej (Irlandia) - masz wszystko co trzeba :)

za 5 lat jak będziesz sprzedawał to napisz do mnie :mrgreen:


Mam się 5 lat z jednym autem męczyć?? Po 2 już można wymieniać ;) (żartuje, bo my to raczej długodystansowcy - póki nie szwankuje to po co sprzedawać? Zwykle mamy najstarsze auto na osiedlu.. pewnie Lafa też będziemy dłużej trzymać. Wyjdzie w praniu.)

YANNOSICK napisał/a:
Czy w ogólnym ujęciu zakup auta w IRL ma jakikolwiek sens w porównaniu z leasingiem? Z mojego doświadczenia wynika, że leasing jest pewniejszy, bezpieczniejszy i przede wszystkim tańszy niż zakup. Może warto wziąć pod uwagę taką opcję niezależnie czy wybierzesz nowe auto czy używkę.


Masz na myśli zakup za gotówkę czy zakup na raty kontra leasing?
Zakupu "za gotówkę" nie rozważałem. Zakup (mówię teraz o nowym) na raty "na własność" wychodzi teoretycznie trochę taniej niż leasing (koło 1000e w przeciągu 4 lat), ale...tylko teoretycznie, bo czy faktycznie sprzedasz auto później za zakładaną cenę? Bierzemy pod uwagę tylko leasing (na 3 lata).

Tak swoją drogą - Leaf ma przyjąć większą część pracy naszego starego Chryslera Voyagera (na trasy mamy od niedawna Opla Vivaro w wersji turystycznej). Sumując podatki, ubezpieczenie, serwis, koszty paliwa (LPG) oraz utratę wartości nowy Leaf będzie tylko ciut droższy niż 11letni Chrysler. Tak się właśnie zabija stare samochody...

highend - 2017-05-24, 16:23

A ten Leaf to tylko na Irlandie? Bo to przecież malutki kraj, gdzie na jednym ładowaniu przejedziesz z Dublina do Galway ;)
RadekNet - 2017-05-24, 18:24

Niby "tylko" na Irlandię, ale liczę, że 25 tys km rocznie będzie robić.
YANNOSICK - 2017-05-24, 18:45

W o połowę mniejszej Holandii robię bez bólu 50 tys.km więc na Irlandię LEAF jest w sam raz.
RadekNet - 2017-05-24, 19:29

Niezły przebieg... W mojej rodzinie wychodzi około 25 tyś lokalnie (szkoła, praca, zakupy) i około 10 tyś "gdzieś dalej" (głownie wakacje, bo nie lubimy latać), co wydaje mi się i tak nie mało ;)
YANNOSICK - 2017-05-25, 13:08

RadekNet napisał/a:
Niezły przebieg... W mojej rodzinie wychodzi około 25 tyś lokalnie (szkoła, praca, zakupy) i około 10 tyś "gdzieś dalej" (głownie wakacje, bo nie lubimy latać), co wydaje mi się i tak nie mało

U mnie do tych 50 tysięcy Amperą doliczyć trzeba kolejne 50 tys drugim autem i kolejne kilka tysięcy lokalnie malutkim autkiem żony. Dlatego zapadła decyzja o zakupie Ampery-e by w ten sposób zastąpić całą flotę.

RadekNet - 2017-05-25, 17:25

A jeszcze wracając do używanego z dolnej półki ... Co sądzicie o takim?

https://www.donedeal.ie/c...v-auto/15072517
lub
https://www.donedeal.ie/c...ars-ie/14723926

I pytanie, którego bym nie zadawał przy spalinowcu, ale tutaj chciałbym zdać - można liczyć na bezproblemową eksploatacje przez około 3 lata (czyli do przebiegu ok. 180-200 tyś km)? Z jakim spadkiem zasięgu należy się liczyć za około 3 lata w samochodzie z rocznika 2012 (w irlandzkim, niezaciepłym klimacie)?

highend - 2017-05-25, 21:18

oba ładne, 1geny, wiec identyczne wyposazenie. Brac tego z lepszą baterią. Zapewne przez kolejne 3 lata ubędzie 1 czy 2 paski pojemnosci i zasieg spadnie do 80-90km..
I tyle.
Na obu nie ma zdjecia pojemnosci baterii (paskow), tak wiec przy kupnie leafa potrzebujemy telefon z programem Leaf Spy oraz interfejsik na BT i juz wiadomo ktorego wybrac.

krawcu - 2017-05-26, 09:25

Poszukaj czegoś noweszego i troszkę droższego np:
https://www.donedeal.ie/c...ectric/15538890
https://www.donedeal.ie/c...-tekna/14970114
https://www.donedeal.ie/c...-109ps/15282431
https://www.donedeal.ie/c...harger/14692901
https://www.donedeal.ie/c...ats-bo/15108439

highend - 2017-05-26, 09:42

krawcu napisał/a:
Poszukaj czegoś noweszego i troszkę droższego np:


troszke drozszego ? 80-100% roznicy

krawcu - 2017-05-26, 10:14

highend napisał/a:
troszke drozszego ? 80-100% roznicy


Rozważał zakup nowego...

RadekNet - 2017-05-26, 10:44

krawcu napisał/a:
highend napisał/a:
troszke drozszego ? 80-100% roznicy


Rozważał zakup nowego...


Jak już pisałem - z racji tego, że złomując stare auto dostaje 4 tys e rabatu, domową ładowarkę oraz kredyt na nowe jest połowę tańszy niż na używkę to - albo nowe albo najtańsze. Wersja pośrednia jest średnio opłacalna wg moich kalkulacji.
Żonę ciągnie do nowego (odpada problem ze sprzedażą starego auta), ja się zastanawiam czy 80km zasięgu starego modelu będzie ok (chyba tak, robiąc założenie, że to auto w 100% miejskie).

krawcu - 2017-05-26, 11:00

Jeśli zasięg starego modelu będzie wystarczający (brak pompy ciepła oraz chyba nie ma ogrzewanych siedzeń) i nie ma problemu żeby się ładował do pełna w 8h to faktycznie najtańszy przedlift jest ok. Dodatkowo ma jasny środek.

W pozostałych warunkach tylko nowy.

Ale wybór należy do Ciebie.

highend - 2017-05-26, 18:32

krawcu, Leaf 1gen ładuje się do pełna w 6h, trzeba mieć kabelek EVSE 16A.
a taki co ma ubytek pojemności - naładuje się jeszcze szybciej.
O zasięg bym się nie martwił. Teraz 100-120km zrobi, a za 4-5 lat zrobi 70km
:)

highend - 2017-05-27, 16:16

za 8000-9000 euro sprowadz sobie Leafa z UK:

http://www.ebay.co.uk/itm...XsAAOSwcB5ZIBde

http://www.ebay.co.uk/itm...LAAAOSw7GRZDIVQ

popatrz na ceny!

co więcej w Iralndii podatek VRT (odpowiednik naszej akcyzy) na elektryki zdaje się jest zerowy...

więc w cenie 2011-2012 Leafa (1gen) możesz sobie kupić 2014-2015 Leaf Acenta polift albo nawet ta Tekna :)

Leafy 1gen są w UK po 5000-6000 funtów

RadekNet - 2017-06-07, 10:33

Odemnie, wbrew pozorom, wyprawa do UK wcale nie jest wiele szybsza niż z Polski ;) Ale do przemyślenia przy okazji wakacji. Dzięki za podpowiedź.

Pojawił się taki staruszek:
https://www.donedeal.ie/c...n-leaf/15681964

krawcu - 2017-06-07, 10:47

Nie widziałem jeszcze Leaf'a w takim kolorze.
Poza tym ma już chyba 11 pasków baterii, ale przy tym przebiegu to i tak nieźle.

rafmat - 2017-06-08, 11:19

Taka ciekawostka dla tych, którzy narzekają na upływność baterii z biegiem czasu i zrobionych kilometrów Nissan Leaf z przebiegiem 265 379km - autentyk 2013r. po Taxi - 12 kresek zasięgu :) .

https://www.mobile.de/pl/.../245527570.html

krawcu - 2017-06-08, 11:23

Może miał wymienianą?
highend - 2017-06-10, 00:13

Normalna sprawa. Tysiac razy pisalem że przebieg nie ma zbytnio wplywu na baterie leafa.

Tylko czas + temperatura.

W UK leafy taxi 200.000km i 12 paskow :)

rafmat - 2017-06-11, 09:06

Też mi się wydaje, że te km trzaśnięte bez wymiany baterii, więc to dla niedowiarków, którzy naokoło tylko mówią "a ile to wymiana baterii będzie kosztować... bo po 4-5 latach trzeba będzie wymienić", w grzanych/chłodzonych cieczą pakietach już nawet producent nie musi dawać gwarancji bo jest pewien, że auto przejedzie te 200tys. bez jakiś znaczących ubytków pojemności => http://samochodyelektrycz...5734_29_usd.htm

Swoją drogą producenci coraz częściej stosują myk polegający na tym, że fizycznie np. pakiet 22kWh ma w praktyce 26kWh i te 4kWh są dystrybuowane z biegiem czasu na kompensacje bezpowrotnie utraconych kWh przy czym przeciętny użytkownik wcale nie widzi spadków pojemności. Można to tylko dokładnie sprawdzić podpinając sprzęt diagnostyczny. Miałem okazję testować ZOE 22kWh z grudnia 2016r. w którym SOH wynosi 107% (sprawdzone aplikacją CanZE) a więc grubo ponad 22kWh hehe. Szkoda, że w Leafie nie ma takiego zabiegu. Swoją drogą w ZOE pakiet jest chłodzony grzany pompą ciepła i powietrzem wdmuchiwanym w pakiet (parownik i skraplacz - dwustronna pompa ciepła z grzaniem i chłodzeniem). Szkoda, że w Leaf'ie nie stosują takiego rozwiązania no ale nowy Leaf będzie w końcu miał grzane/chłodzone z prawdziwego zdarzenia pakiety. Wychodzi na to, że Leaf to idealne auto na Taxi :) , szkoda tylko, że przy ładowarce innej niż DC w przypadku pokładówki 6.6kW trzeba czekać na ładowanie od 0 do 100% około 4h ze słupka AC. Pod tym względem Zoe jest o niebo lepszy. Mam nadzieję, że nowy Leaf będzie pod tym względem już bardziej innowacyjny bo ładowarek DC wciąż jak na lekarstwo.

highend - 2017-06-11, 23:52

Leaf 2012rok, 50 tys km przebiegu.... 9 pasków pojemności

http://www.ebay.com/itm/2...V-/122541129398

cena śmiesznie niska, ale opłacalnosć zakupu zadna.
Chyba, ze ktoś wymieni pakiet aku np. z rozbitego anglika z 2014r :mrgreen:

co ma przebieg do zuzycia baterii? w przypadku Leafa kompletnie NIC.
nawet taksówki z UK z przebiegiem 200tys km mają baterie prawie jak nowe :)

RadekNet - 2017-06-12, 10:57

A ja się zastanawiam czy nie poczekać na nową generację .. Żona zaczyna za miesiąc nową pracę to zobaczymy jak bardzo jest nam potrzebne auto miejskie i wtedy będzie szybka decyzja.

Czy w Polsce też się czeka miesiąc na zamówione auto, które jest na stanie u dealera? Jak na moje oko strasznie długie to przygotowanie auta do sprzedazy...

ps
Dostałem maila od dealera, że mam się spieszyć, bo aut ubywa. Mam się decydować "dziś" ;)

YANNOSICK - 2017-06-12, 13:32

RadekNet napisał/a:
Czy w Polsce też się czeka miesiąc na zamówione auto, które jest na stanie u dealera? Jak na moje oko strasznie długie to przygotowanie auta do sprzedazy...

Ja czekałem dwa tygodnie w Holandii. Przygotowanie zajęło kilka godzin ale procedury leasingu były baaaaaardzo czasochłonne.

RadekNet - 2017-07-02, 20:31

Możecie zerknąć czy nie ma jakiś rzucających się w oczy wad?

http://www.adverts.ie/car...p-spec/13203745

i ewentualnie ten wchodzi w gre:

http://www.adverts.ie/car...af-sve/13203776

krawcu - 2017-07-03, 13:02

Ten czerwony ma tylko ładowarkę 3,3kW a ten niebieski 6,6kW. Różnica będzie w czasie ładowania ok. 8h lub 4h.

Jeśli nie zależy Ci na szybkości ładowania to ten czerwony bo ma o 1/3 mniejszy przebieg.
Osobiście jednak bym wziął niebieskiego ze względu na szybszą ładowarkę.

RadekNet - 2017-07-04, 12:17

No wlaśnie chyba nie ma sensu na siłę szukać ładowarki 6.6kW jeśli auto zawsze (ZAWSZE - a nawet jesli się kilka razy zdarzy sytuacja, że trzeba będzie szybciej, to jest drugie auto w domu) miało 8-10 godzin przerwy między wyjazdami z domu?

Aplikowałem o kredyt na tego czerwonego - żona kupuje wzrokiem i będzie jej pasować do mojego auta ;) (a serio to okaże się na miejscu, który wybierzemy, bo facet ma jeszcze inne Leafy, ale już nie SVE).

krawcu - 2017-07-04, 12:51

Może warto wziąć ze sobą jakiś moduł OBDII i z pomocą LeafSpy zobaczyć który model będzie miał najlepszą baterię!

Z tą ładowarką 6.6kW to dodatkowo później przy sprzedaży może być łatwiej.

highend - 2017-07-04, 17:40

popieram, lepiej brać z ładowarką 6.6kW
:) zdecydowanie

metu - 2017-07-04, 18:10

Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...

wester - 2017-07-04, 19:43

Bierz z ładowarką 6,6 kW
highend - 2017-07-04, 22:26

metu napisał/a:
Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...


CHAdeMO ma każdy EU Leaf.

RadekNet - 2017-07-04, 22:32

No i zonk... Już pomijam fakt, że wpierw mi wysłał numery rejestracyjne od innego auta, ale teraz się okazało, że te Leafy nie są jeszcze zarejestrowane w kraju, czyli 2-3 tygodnie nim wszystko będzie jak trzeba. Dodatkowo jest na nim jeszcze (maja zdjąć) obciążenie bankowe. Wygląda na to, że muszę szukać dalej.
KilleR.racer - 2017-07-05, 22:51

Widząc o parkingu u tego sprzedawcy wnioskuję raczej że sprowadza (naprawia) auto z UK. Skoro nie sa zarejestrowane a na ogloszeniach widnieja tablice to raczej bedzie jakiś "kreatywny" sprzedawca . :) Prześwietlałbym je dokładnie z osobą która zna sie na tym temacie. I nie kupuj bez ładowarki 6,6kw bo bedziesz żałował. Niejeden właściciel LEAF dopłaciłby potem 5 tys zł za taki luxus.
rafmat - 2017-07-06, 10:15

highend napisał/a:
metu napisał/a:
Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...


CHAdeMO ma każdy EU Leaf.


Nie do końca, ostatnio widziałem Leaf'a wersje Visia z Francji, która miala tylko ładowarke 3.3kW na pokładzie w miejscu szybkiej ładowarki była fabrycznie zaślepka i brak doprowadzonych kabli. 6.6kW także na pokladzie nie było więc chyba była to najtańsza i najmniej wyposazona wersja jaką można tylko kupić. Na bank nie wszystkie Leaf'y w wersji Visia (przynajmniej od rocznika 2015) mają możliwość podpięcia szybkich ładowarek Chademo i trzeba na to uważać przy zakupie auta.

rafmat - 2017-07-06, 10:27

metu napisał/a:
Ja oprócz 6,6 koniecznie chciałem CHAdeMO.
Nie mam zamiaru modlić się do ładowarki aż naładuje się auto, a różnie bywa...


To prawda jest spora różnica między 3.3kW a 6.6kW w szybkości ładowania ale jeszcze bardziej widać to po Zoe, 22kW słupek AC od 0 do prawie pełna nieco ponad godzinę i to rozwiązanie znacznie bije na głowę Leafa. Z drugiej strony Leaf podłączony do Chademo (jeśli ma opcję ładowania DC bo nie wszystkie mają jak się okazuje) w pół godziny załatwia temat a Zoe nie ma ładowarki DC.
Tak czy inaczej jest większa dostępność ładowarek AC niż DC przynajmniej na naszym rynku.

RadekNet - 2017-07-06, 11:21

Powiem Wam, że myślalem, że kupno nowego auta to prosta sprawa - idziesz do salonu, wybierasz wersje "z placu" i na drugi dzień wyjeżdżasz autem. Nic z tego... ;) A wczoraj mi jeszcze facet zakręcił w głowie, bo ma wersje SVE 24kW w cenie SV - różnica, że albo 300e więcej, bo spojler, albo 900e więcej, bo 6.6kW.

Tego sprzedawce używanych odpuszczam - za duża kasa, żeby kupować od niepewnej osoby, kiedy zupełnie się na tych samochodach nie znam.

RadekNet - 2017-07-06, 16:56

Temat można powoli zamykać ;) Wpłaciłem właśnie depozyt na nowego Leafa. SVE 24kW + 6.6kW ladowarka, magnetic red. Mam nadzieję, że spełni pokładane w nim nadzieje ;)

PS
Jeśli moje auto pali 10l ropy a auto żony jest na prąd to jesteśmy eko czy nie? ;)

jas_pik - 2017-07-06, 17:09

Pół na pół .
Znaczy Ty nie jesteś zupełnie a Twoja żona całkowicie.
Statystycznie oczywiście jesteś w połowie ekologiczny :)
Ale wiesz jak to w statystyce jest, jeśli ja jem codziennie schabowe a ty codziennie kapustę to statystycznie obaj codziennie jemy bigos :mrgreen:

RadekNet - 2017-07-14, 23:33

Powiedzcie mi jak to jest, bo chyba się gubię ;)
CHAdeMO to szybka ładowarka i nie ważne czy mam 3.3 czy 6.6? Pół godziny, jeśli ładuję od zera? I max to 80%?
Natomiast inne ładowarki uliczne, nawet jeśli maja np 22kW, będą ładować moimi pokładowymi 6.6kW?
Pytam, bo się okazało, że mój operator może zainstalować mi w domu tylko 3.3kW gniazdo :( Trochę się zawiodłem...

I druga sprawa. Nie wiem jak jest w praktyce, ale na mapce operatora (https://www.esb.ie/our-businesses/ecars/charge-point-map) większość ładowarek to Type2. Leaf ma Type1? Są jakieś przejsciówki?

ps
Odbieramy auto w przyszły piątek :)

krawcu - 2017-07-14, 23:40

CHAdeMO ładuje nawet do 100% - prądkość ładowania nie jest zależna od tego czy masz ładowarkę 3.3 czy 6.6kW bo CHAdeMO to łądowarka prądem stałym a te 3.3 i 6.6kW to ładowarki prądu zmiennego.

Z ładowarek Type 2 naładujesz Leaf'a za pomocą przejściówki z prękością 3.3 lub 6.6kW w zależności od tego jaką ładowarkę będziesz miał.

https://cablesforcharging.com/product/type-1-type-2-charging-cable-32a/

RadekNet - 2017-07-15, 00:03

krawcu napisał/a:
Z ładowarek Type 2 naładujesz Leaf'a za pomocą przejściówki z prękością 3.3 lub 6.6kW w zależności od tego jaką ładowarkę będziesz miał.

https://cablesforcharging.com/product/type-1-type-2-charging-cable-32a/


Dzięki. Wysłałem od razu maila czy taki kabel będę mieć w komplecie...

Przeglądam sobie mapkę ze stacjami CHAdeMO i chyba mamy je tak rozmieszczone, że zawsze jakaś w zasięgu 100km jest po drodze. Niegłupie to ;)

highend - 2017-07-15, 00:45

czemu nie kupiłeś 30kWh?

nowy powiadasz... a za 2 miesiące premiera Leaf II

no nic :)

RadekNet - 2017-07-15, 10:32

Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.

Analizuje to na wszelkie możliwe sposoby (np. weekendowe wypady do znajomych 120km w jedną stronę), ale to tak trochę na silę, bo na trasę to duże auto, a nie miejski Leaf (stosuj rzeczy zgodnie z przeznaczeniem). A moja żona tak bardzo nie lubi jeździć, że na pewno nie zmieni pracy na jakąś bardzo oddaloną od domu.

Nowy Leaf tuż tuż i pewnie dlatego wersja SVE w cenie SV ;)

highend - 2017-07-15, 21:21

RadekNet napisał/a:
Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.


wiesz... kupując nowe auto to te 3tys euro dodatkowo chyba nie robi większej różnicy przy cenie auta, a zasięg to podstawa
może teraz myslisz o 50-70km dziennie, ale jutro pomyślisz o 200km dziennie i zonk bez ładowania.

RadekNet - 2017-07-16, 20:42

highend napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Bo nie uważałem, że warto dokładać kolejne 3 tys euro do auta, które i tak będzie jeździło max 50-70km dziennie.


wiesz... kupując nowe auto to te 3tys euro dodatkowo chyba nie robi większej różnicy przy cenie auta, a zasięg to podstawa
może teraz myslisz o 50-70km dziennie, ale jutro pomyślisz o 200km dziennie i zonk bez ładowania.


Nie wyobrażam sobie dojeżdżać do pracy więcej niż 30-40km (tzn nie ma opcji, żeby moja żona zatrudniła się tak daleko od domu), więc jestem dobrej myśli ;)
A w miesięcznej racie wychodzi wyraźnie więcej. Przestało by to być konkurencyjne do spalinowego auta.

zb1g - 2017-07-17, 10:47

Pewnie że tak i dobrze zrobiłeś. Najważniejsze żeby się kasa zgadzała.
Jak się zakochacie w elektrykach to dni spalinowca będą policzone.
Weźmiesz sobie coś z 60KWh lub większym aku i będziesz 100% eko :)

RadekNet - 2017-07-21, 23:56

To się pochwalę ;) Czerwona strzała stoi pod domem ;) Nawet Teslę na ładowarce spotkaliśmy ;)



zb1g napisał/a:
Jak się zakochacie w elektrykach to dni spalinowca będą policzone.
Weźmiesz sobie coś z 60KWh lub większym aku i będziesz 100% eko :)


Za 5-7 lat może kolejna baza do konwersji na auto turystyczne będzie już elektryczna ;)


RadekNet - 2017-07-28, 22:35

A wiecie, że system Nissan Connect nie działa? W ciągu kilku miesięcy ma być akcja serwisowa, bo jakieś błędy mieli i podobno pracują nad nową wersją. Brakuje podglądu stanu naładowania, kiedy spacerujesz po mieście... Pierwsze ładowanie na zwykłym słupku za nami (wcześniej tylko CHAdeMO) - zeszło nam ok. 3,5 godziny na spacerze i bateria dobiła do 98% (w ciągu 3 tygodni mamy mieć ładowarkę domową, a na razie ładujemy podczas wyjazdów).

Fajne są te elektryki ... tylko ciężko o ekonomiczną jazdę - wbijanie w fotel co światła upaja ;)

irlandczyk007 - 2017-08-13, 13:19

Mam pytanie.Planuje kupic leafa.Mam obd w domu z innego auta (wi-fi i blutacz)
gdzie w aplikacji spy znajde info o baterii? Na co zwróć uwagę.
Mógłby mi ktos jakis filmik podesłac z instrukcja?

dzieki

vwir - 2017-08-13, 14:21

Masz telefon z androidem? Jeśli tak to ściągnij ze sklepu play elm327 identifier, połącz telefon z interfejsem i podeślij, co pokazuje.
irlandczyk007 - 2017-08-13, 14:51

vwir napisał/a:
Masz telefon z androidem? Jeśli tak to ściągnij ze sklepu play elm327 identifier, połącz telefon z interfejsem i podeślij, co pokazuje.


to nie kwestia komunikacji.
Chodzi mi o to gdzie w tym menu znajde info o bateri oraz skad mam wiedziec w jakim jest stanie?

vwir - 2017-08-13, 15:38

W zależności od tego, co wspiera Twój interfejs będziesz miał info o baterii albo nie. ELM327 identifier sprawdza właśnie, co wspiera interfejs.
Jeśli wszystko działa jak powinno to info o baterii masz na dzień dobry na głównej stronie aplikacji leaf spy.

irlandczyk007 - 2017-08-13, 17:49

vwir napisał/a:
W zależności od tego, co wspiera Twój interfejs będziesz miał info o baterii albo nie. ELM327 identifier sprawdza właśnie, co wspiera interfejs.
Jeśli wszystko działa jak powinno to info o baterii masz na dzień dobry na głównej stronie aplikacji leaf spy.


Wiesz bardziej inresuje mnie o sprawdzenie baterii przed zakupem uzywanego autka.Chciałbym to przetestowac bo bede miec leafa na testa w tym tygodniu od dilera z 2016 roku.Np czy przed testem auto musi byc w pełni naładowane.no i gdzie to jest:)

Przy okazji czy wszystkie leafy po 2013 maja szybkie ładowanie?Bateria 30kw jest od 2016?

vwir - 2017-08-13, 19:51

Nie wszystkie. Łatwo to rozpoznać. Wystarczy rzut oka na zegary, czy wyświetla się opcja 6kW:

irlandczyk007 - 2017-08-13, 20:02

vwir napisał/a:
Nie wszystkie. Łatwo to rozpoznać. Wystarczy rzut oka na zegary, czy wyświetla się opcja 6kW:
Obrazek
,



Napiałem do ciebie prywatnba wiadomosc możesz odpisac?

vwir - 2017-08-13, 21:29

Nic nie mam. Na pewno do mnie pisałeś?
Do elm327 identifier nie potrzebujesz leafa. Podłącz do jakiegokolwiek auta, byle tylko interfejs miał zasilanie. Telefon połączy się z interfejsem i sprawdzi jego możliwości.
A tak ogólnie to polecam poczytać: http://insideevs.com/used...f-buying-guide/
Wprawdzie tyczy się głównie aut z USA, ale daje pogląd na to jak je rozróżniać.

RadekNet - 2017-09-19, 12:47

Stukneło nam 2 tys km niedawno (mniej niż dwa miesiące, ale w tym prawie miesiąc ja byłem na wakacjach, więc tylko żona jeździła 3km do pracy..). Leaf to strasznie nudne auto - wycieraczki automatyczne, swiatła automatyczne, grzanie/chłodzenie automatyczne, brak biegów... ;) Z dziką przyjemnością raz na kilka dni odpalam starego diesla, w który czasem bieg zgrzytają, żeby poczuć, że jeszcze potrafię prowadzić prawdziwe auto ;)

Na początku mieliśmy dylemat czy warto dopłacać do większej baterii - jak dla mnie, nie warto. Jeździmy takie odległości, że nawet w trasie (~120km w jedną stronę) tak czy siak musiałbym zatrzymywać się "na kawę". Zresztą - nawet spalinowcem tam stawałem na 15-20 minut, więc nie odczuwam straty czasu.

RadekNet - 2017-10-09, 23:37

Nie wiem czy to kogoś interesuje, ale póki nikt nie marudzi to będę co jakiś czas pisał swoje przemyślenia ;)

Kolejny tysiąc za nami (~3200 na na liczniku), w tym jedna trasa Sligo - Drogheda - Sligo (500km z kawałkiem). Ładowarki mamy dość sensownie usytuowane (dwie albo i trzy po prostu omijam), więc tylko czas ładowania...podróż wyszła nam ok 2 godzin dłużej niż spaliniakiem (6 vs 8), za to 60e zostało w kieszeni. Wnioski mamy takie, że jednak następnym razem raczej nie będziemy oszczędzać - to nie jest auto w dłuższe trasy. Za to w ruchu miejskim - bajka :)

Miałem wczoraj przyjemność zrobić przejażdżkę znajomej - kolejna osoba zdziwiona, że elektryk może mieć takie przyspieszenie, że jest tak cicho i że sporo miejsca w środku :)

jatko - 2017-10-10, 07:17

To ja pomarudzę -super że dzielisz się swoimi doświadczeniami ale wolałbym byś robił to w osobnym wątku
RaveN - 2017-10-10, 09:58

RadekNet, jeśli chcesz, załóż nowy temat w dziale z Blogami i tam możesz prowadzić relację z użytkowania. Na ogół są one bardzo ciekawe i pomocne. Treść z tych dwóch postów można będzie tam przenieść.
RadekNet - 2017-10-10, 19:12

RaveN napisał/a:
RadekNet, jeśli chcesz, załóż nowy temat w dziale z Blogami i tam możesz prowadzić relację z użytkowania. Na ogół są one bardzo ciekawe i pomocne. Treść z tych dwóch postów można będzie tam przenieść.


Jak uważasz :)
Te uwagi eksploatacyjne, wg mnie, były ciągiem dalszym pytań przed zakupem. Szczególnie, że (mam nadzieje!!) dużo pisać nie będę - bo i o czym, skoro jeżdżę, ładuję, jeżdżę, ładuje i tak w kółko, bez żadnych atrakcji ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group