SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Tesla Model 3

deadaster - 2017-05-29, 09:05
Temat postu: Tesla Model 3
Czy jest ktoś na forum kto ma rezerwację na Model 3?
Ja mam niby zrobioną ale im więcej zdjęć jej się pokazuje (ot chociażby ostatnia paczka z tmc)
https://imgur.com/gallery/3Zx4N

tym bardziej to wnętrze mnie odpycha...
Na S mnie jeszcze nie stać, 3ka jest osiągalna cenowo no chyba, że base price wystrzeli grubo ponad zapowiadane 35k $ ? - i tak biorę poprawkę, że wyposażona fajnie + większy pakiet bat. wykręci cenę do 45/50k $?

Macie jakieś własne odczucia co do Modelu 3? Są jacyś chętni na jego kupienie? Chętnie poznam Wasze opinie.

Sorry jeśli temat już gdzieś jest taki ale rzuciłem okiem i nie znalazłem.

Pozdrowienia

jakosek - 2017-05-29, 10:29

Odnośnie wnętrza - ja tam lubię bardzo prosty kokpit bez przerostu plastików. Jedyne co by mogli poprawić to wkomponować jakoś bardziej ten wyświetlacz w deskę i zostawić minimum wskaźnika za kierownicą tak żeby podstawowe parametry widzieć bez odrywania wzroku z drogi.

Odnośnie zakupu - już trzymałem palec na guziku do rezerwacji, ale odpuściłem. Mam obecnie inne priorytety finansowe i za 2/3 lata kiedy była by do odbioru mógłbym zwyczajnie nie mieć tyle pieniędzy. Doszedłem do wniosku że poczekam te 3-5 lat i zobaczę co się będzie działo na rynku elektryków, a sporo się może jeszcze zmienić. Wtedy kupię używany model S, może inny używany będzie dobrze wypadał, np. nowy Leaf lub Ampera-e.

A temat o modelu 3 jest, tylko spadł na druga stronę. Pewnie się ożywi jak pojawią się pierwsze sztuki u klientów.

kozikpl - 2017-05-29, 13:24

Bryła modelu 3 jest super, niestety wnętrze/deska rozdzielcza może być największym problem, Elon się uparł i tyle :) , ciekawy też jestem bagażnika, bo przez ten szklany dach też jest "specyficzny".
deadaster - 2017-05-29, 15:47

Bryła jest ok chociaż trochę za bardzo leci w Panamerę, ale ten wystający, niewkomponowany "tablet" na środku...no nie wiem jakoś mnie to nie zachwyca... Bagażnik, otwieranie trochę powiększył ale no będzie to chyba typowy sedan czyli przestrzeń załadunkowa może być jednak mała...
YANNOSICK - 2017-05-29, 18:54

Faktycznie coraz gorzej to wygląda.
Normy i wymogi rzeczywistości zweryfikowały zamysły projektantów.
Szkoda, bo Tesla, która i tak nigdy nie słynęła z ładnych aut teraz niepotrzebnie będzie zmuszona zmagać się z falą krytyki "estetów z paserati".
Wnętrze wygląda na zakończony projekt. Tablet odstający od kokpitu sprawdził się w Mercedesach więc tym bardziej opatrzy się w Tesli dla ludu. Pamiętajmy, że to model, którym Tesla celuje w klientelę która nie może pozwolić sobie nawet na lepsze Hybrydy Plug-in. Sądzę, że niewiele wymagający klient kupi to auto nawet jeżeli finalnie będzie jeszcze brzydsze a tablet będzie musiał trzymać na kolanach.
Pozostaje czekać na jakieś dobre wieści. Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli wprowadzony do sprzedaży bez kilkuletniego opóźnienia? Czy będzie to pierwszy w historii Tesli model gdzie nie zajdzie potrzeba wymiany większości części na koszt producenta w ciągu dwóch pierwszych lat produkcji? Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli przynoszący zysk?
Oby się powiodło.

Czy znana jest już data prezentacji modelu produkcyjnego?

wodnik7 - 2017-05-29, 18:54

jest na stronach TMC m.in. porownanie wielkosci M3 i MS, wcale tak maly nie bedzie (4,69m). Musi sie roznic od S, bo ma kosztowac polowe.
Kod:
https://electrek.co/2017/05/22/tesla-model-3-100-configurations/


Jak za te pieniadze, to chyba najlepsze elektryczne auto na rynku; co wazne: z wlasna siecia SC, ktorej nikt inny nie ma (i z szybkim ladowaniem, ktorego tez NIKT nie ma!)

Nie wiem, czy jezdziles tesla, ale szczerze: po 50kkm wsiadajac do spaliniaka naprawde czuje sie uwsteczniony. Serio. A mam jeszcze kilka spaliniakow..

Oficjalna prezentacja z wnetrzem za okolo 2 miesiace, wiec nie ma co mowic poki co.


MOim zdaniem bedzie wymiatal. I tyle:)

PS. rezerwacje zrobilem 31.3, pzred prezentacja, na czuja, po tym, jak w styczniu 24h jezdzilem na urlopie tesla. Tez nie mialem na nia pieniedzy, ale jakos wszystko inne stanelo i od niecalego roku mam.https://electrek.co/2017/05/22/tesla-model-3-100-configurations/

wodnik7 - 2017-05-29, 18:57

Cytat:
Szkoda, bo Tesla, która i tak nigdy nie słynęła z ładnych aut


Yannosick, sorry, ale przegiales:)

Bryla modelu S jest po prostu obledna. Sportowe, duze auto, wyrozniajace sie, o klasycznej ale niestarzejacej sie formie, to ma byc "nieladne auto"?

To auto zostalo stworzone w 2010 roku, sprzedaja je od 2012, i kupuje je coraz wiecej ludzi.

A na model 3 zapisalo sie kolo pol MILIONA ludzi, wplacilo pieniadze, NIE WIDZAC go i nie dotykajac. Sorry, ale nie zapisali sie na auto brzydkie:)

YANNOSICK - 2017-05-29, 20:23

Spoko. Nie musisz się zgadzać ze mną. Podyskutuj z liczbami. Jeżeli liczba sprzedanych aut jest potwierdzeniem ich urody to Model S ustępuje nawet Multipli... Tak multipla sprzedawała się w liczbie ponad 50 tyś rocznie w samej tylko Europie a podobno brzydkich rzeczy nikt nie chce...

Poza tym zaparkuj S przy Quattrporte i sam porównaj...

Clarkson powiedział kiedyś, że piękne auta projektują mężczyźni których serca tłoczą krew od wielu pokoleń rozpalaną widokiem pięknych kobiet. Model S zaprojektował Niemiec! Znasz jakąś ładna rzecz zaprojektowaną przez Niemca??? Facet swój designerski gust szlifował w VW przy takich pokrakach jak New Beetle...

Model S nie zdobył chyba żadnej liczącej się designerskiej nagrody a o pozostałych modelach szkoda nawet wspominać...

Mnie osobiście eSka nie razi aż tak bardzo ale przez specyfikę rodzinną przebywam stanowczo zbyt częst z osobami zawodowo związanymi z designem z najwyższej półki i ich ocena jest miażdżąca. Nawet gdybym chciał podjąć spór z nimi to brak mi argumentów...

Ale jak to mówią o gustach się nie dyskutuje.
Mnie nigdy nie podobały się amerykańskie auta a teraz takim jeżdżę...
wodnik7 napisał/a:
A na model 3 zapisalo sie kolo pol MILIONA ludzi, wplacilo pieniadze, NIE WIDZAC go i nie dotykajac. Sorry, ale nie zapisali sie na auto brzydkie:)

Na ładne raczej się nie zapisali skoro jak piszesz robili to
"nie widząc".

highend - 2017-05-29, 20:41

wiadomo, że najladniejsza jest Ampera :mrgreen:
deadaster - 2017-05-29, 20:47

Panowie pamiętajmy również, że w EV auto prócz wyglądu musi posiadać dobry współczynnik Cx. tzn nie że musi ale im lepszy współczynnik tym niższe zapotrzebowanie na prąd by przecinać powietrze.
Czy S jest ładna czy nie to każdego indywidualna sprawa (w zestawieniu z Quattroporte dla mnie Tesla wygrywa ale jak mówimy gust każdy ma swój), ogólnie każde auto znajdzie na pewno grono swoich odbiorców jak i przeciwników.
Za Teslą przemawia SC - wiadomo w 3'ce będzie to opcja odpłatna ale jednak jest to ich stacja czyli zawsze będzie można z niej skorzystać, a nie jak to się dzieje na innych stacjach w PL zwłaszcza, tu nie wolno, tu tylko dla takich samochodów, tutaj tylko jak ma się kartę, a na kartę trzeba czekać, a potem i tak nie działa itp itd.
Czy ja wiem czy w Mercedesie ten tablet się przyjął? Jeździłem C klasą W205 i już taki tablet był dla mnie "ciężkim orzechem do zgryzienia", w Mazdzie 3 również jest podobna bolączka...
Ciekawe ile droższe byłoby wkomponowanie go w deskę tak jak w S'ce? Pomykałem S'ką kilka ładnych dni i korzystanie z wyświetlacza było bajką, a instrumenty można zastąpić HUD'em nawet za dopłatą, a i tak dużo osób pewnie by go domówiło.
Mamy jeszcze 2 miesiące do oficjalnej premiery chociaż Model 3 RC już raczej widzimy na zdjęciach.

wodnik7 - 2017-05-29, 21:51

Yannosick, ales wzial na powaznie wszystko:)

po 1: tesla to nowa marka, nie miala zakladow, fachowcow, marketingu itp. jak np. ten fiat od multipli.
po 2: von Holzhausen jest Amerykaninem
po 3: tesli model S jezdzi wiecej niz multipli:) i dalej sie sprzedaja!
po 4: czy Quattroporte sprzedal sie jak tesla kolo 200tys razy?
po 5: takie "miazdzace opinie" jakichstam ekspertow to ja mam gdzies:)
po 6: nawet (brzydszy!) model x sie sprzedaje niezle, biorac pod uwage cene.
po 7: roadster nie byl brzydki:)

po 8: to takie sprzeczanie sie tylko dla jaj, ja wiem, ze ampera najladniejsza:) a ampera-e to juz bajka designu, i ci z najwyzszej polki designerzy go zachwalaja:)))))))))))))

na serio: nie wiem, jak sie bez instrumentow przed kierownica bedzie jezdzilo, mam nadzieje, ze sie da; odczekajmy.

YANNOSICK - 2017-05-29, 23:05

Brak zegarów przed nosem to raczej nie będzie problem. Kwestia przyzwyczajenia.
Dla Tesli nie był to pierwszy model więc ulgowej taryfy nie ma.
Amerykanin z niego taki jak ze mnie Kanadyjczyk (po mamie) czy Holender (po meldunku). Cytując klasyka "(...) ci wszyscy nieudacznicy pojechali do Ameryki. Pożenili się, porobili dzieci, świat poszedł do przodu. Pojawiły się komputery, amfetamina, samoloty, ale co z tego, jeżeli ich serca pompują tę samą krew."
QP to ekskluzywny wózek (na dodatek przynosi zysk) więc nie ma co porównywać willi w Malibu do mieszkania na Ursynowie. Tak jak pisałem wielkość sprzedaży nie stanowi o urodzie ani jakości. Spójrz na liczbę Biedronek w Polsce. Nie znajdziesz tam nic dobrego ani ładnego a plebs wali drzwiami i oknami.
Możesz mieć opinie ekspertów gdzieś - nieskończenie wielu ludzi uważa, że wszystko wie lepiej.
Roadster nie był brzydki ale zbyt piękny też nie. Jak większość Lotusów - tu też sprawdza się teza Clarksona.

Jasne, że dla jaj. Wolałbym jak ostatnio - przy kawie i pączkach ale pozostaje nam forum. Co do Amper to Volt/Ampera jest jak dla mnie zbyt amerykańska choć nadal to najładniejszy elektryk a Bolt/Ampera-e nie ma szans w konkursach piękności ze względu na ohydną jednobryłową karoserię. Chociaż z drugiej strony koszmarny LEAF się sprzedaje...

We wcześniejszych dyskusjach ktoś sugerował, że Model 3 będzie liftbackiem ale chyba już definitywnie trzeba się pogodzić z niepraktycznym nadwoziem sedana. Dlaczego?

ps. Multipli sprzedano niemal 400 tys sztuk... Nagród też zdobyła więcej... Życzę modelowi S i 3 takich wyników.

LooZ^ - 2017-05-30, 01:18

Cytat:

Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli wprowadzony do sprzedaży bez kilkuletniego opóźnienia?


Oczywiście, wystarczy mieć jakiekolwiek pojęcie o produkcji.

Cytat:

Czy będzie to pierwszy w historii Tesli model gdzie nie zajdzie potrzeba wymiany większości części na koszt producenta w ciągu dwóch pierwszych lat produkcji?


Nic takiego nigdy nie miało miejsca, ale co tam.

Cytat:

Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli przynoszący zysk?


Tesla na Modelu S i X ma marżę ~26%. Możesz mi przypomnieć marże innych producentów samochodów na modelach? No bo chyba nie wziąłeś wszystkich wydatków firmy i nie podzieliłeś przez ilość wyprodukowanych samochodów? Toż to byłoby niegodne tak wyjątkowego estety z kanadyjską krwią, obracającego się w wysokich sferach designu?

Nagrody Modelu S:
- Good Design Award of the Year 2015
- Best Overall Product Design in the Automotive and Transport category

"The Good Design Awards is one of the longest standing and most prestigious design awards in the world, promoting excellence in design and innovation since 1958."

YANNOSICK - 2017-05-30, 08:32

LooZ^ napisał/a:
Cytat:

Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli wprowadzony do sprzedaży bez kilkuletniego opóźnienia?


Oczywiście, wystarczy mieć jakiekolwiek pojęcie o produkcji.

W ich pojęcie o produkcji nikt już nie wierzy. O ile opóźniony był Model S? Dwa, trzy lata? No i za Wikipedią "Tesla has been criticized for overpromising and underdelivering in a number of areas. Delivery dates for new vehicles and new vehicle features have slipped on the Roadster, the Model S and the Model X. Advanced technologies like the prospect of a large network of solar-powered supercharger stations (first installed 2012; only two are solar powered as of late 2014) and battery-swapping stations (first installed in 2013; none operational by 17 December 2014) are substantially behind"
LooZ^ napisał/a:
Cytat:

Czy będzie to pierwszy w historii Tesli model gdzie nie zajdzie potrzeba wymiany większości części na koszt producenta w ciągu dwóch pierwszych lat produkcji?


Nic takiego nigdy nie miało miejsca, ale co tam.

Poczytaj o bojach polskich teslowych celebrytów. 50% facebookowych postów takiego dajmy na to PO PRĄDa to awarie i laweta. Serwis Tesli dwoi i się i troi ale choroby wieku dziecięcego dotykają Model S z pierwszych lat produkcji bardziej niż iine auta tej klasy. To jest fakt. Mieszkam w kraju gdzie Tesli jeździ mnóstwo i uwierz mi te wszystkie Modele S na lawetach to nie są nieudacznicy którzy nie dojechali do słupka...
LooZ^ napisał/a:
Cytat:

Czy będzie to pierwszy model w historii Tesli przynoszący zysk?


Tesla na Modelu S i X ma marżę ~26%. Możesz mi przypomnieć marże innych producentów samochodów na modelach? No bo chyba nie wziąłeś wszystkich wydatków firmy i nie podzieliłeś przez ilość wyprodukowanych samochodów? Toż to byłoby niegodne tak wyjątkowego estety z kanadyjską krwią, obracającego się w wysokich sferach designu?

Jeżeli nieudolnie chcesz mnie obrazić to musisz się bardziej postarać i proponuję na PW. Jeżeli chcesz mnie rozbawić to zmierzasz w dobrym kierunku. Marża ma się do zysku nijak. Mam jednak nadzieję że z Modelem 3 będzie inaczej.
LooZ^ napisał/a:
Nagrody Modelu S:
- Good Design Award of the Year 2015
- Best Overall Product Design in the Automotive and Transport category

"The Good Design Awards is one of the longest standing and most prestigious design awards in the world, promoting excellence in design and innovation since 1958."


Na początku byłem w szoku! Potem sprawdziłem, że to jakaś lokalna nagroda z kraju gdzie jeżdżą Holdeny a poziom designu jest jeszcze gorszy niż w Stanach. Nic nie warte...

Skupiając się jednak na Modelu 3. Czy takie danie jak wielkość kół/ogumienia są już dostępne? Jakie będzie audio? W Wyższych modelach audio jest na wysokim poziomie i mam nadzieję, że akurat tu nikt nie będzie oszczędzał.

wodnik7 - 2017-05-30, 08:39

kola 19". Wiecej poki co nie wiadomo. Wejdz na mojego linka z postu wyzej, tam kilka info jest.

Prezentacja w lipcu.

kozikpl - 2017-05-30, 20:49

Tak mi jakoś wpadło do głowy:
Czy to nie jest trochę dziwne, że pierwsze modele 3 mają trafić do klientów już w sierpniu, a Elon ma go zaprezentować w pełni w lipcu?

wodnik7 - 2017-05-30, 20:59

@kozikpl: nie, to norma. Tak samo bylo np. z modelem X, wtedy od razu ze sceny prezentacji pierwszych 6 aut wyjechalo do pierwszych klientow:)
kozikpl - 2017-05-30, 21:10

wodnik7 napisał/a:
@kozikpl: nie, to norma. Tak samo bylo np. z modelem X, wtedy od razu ze sceny prezentacji pierwszych 6 aut wyjechalo do pierwszych klientow:)


rzeczywiście, pamiętam :) , ale mimo wszystko z tą deską rozdzielczą i bagażnikiem.........

Pozostaje poczekać do lipca.

kamosor - 2017-05-31, 07:59

Jak dla mnie brak wyświetlacza na wprost i doklejony tablet to porażka,takich osób jest znacznie więcej i myślę ,że Elton jest zbyt mądrym facetem by ignorować gusty potężnej rzeszy potencjalnych klientów ,może jeszcze nie dziś ,bo 3-ka i tak jest poza konkurencją i te zamówienia dają mu poczucie spokoju ,ale ,, jutro ?"
bro - 2017-06-03, 08:17

Ja też założyłem rezerwację - jako prezent dla siebie pod choinkę :) pieniądze i tak leżały na koncie oszczędnościowym, wiec czy tu czy tu - bez znaczenia

Zalety jakie postrzegam to sieć ładowania - nawet niech będzie te 7 SC to przy obecnej ilości to game changer. A tak na prawdę potrzeba mi już tylko tej łódzkiej..

Kolejna zaleta - wygląd - dla nieznających się normalny "zwykły" samochód, dla reszty rzadki..

Oczywiście przyspieszenie :) nawet 5,5 sek. Jest dla.mnie super, jeszcze z "efektem elektryka"

Z wad:

Nie podoba mi się w Tesli, że nie ma fizycznych przycisków. Nie znoszę odrywać wzroku od drogi, ana ekranie nie "wymacasz". Sytuację będzie ratować autopilot i programowalna kierownica (?)

Kolejna wada to przestrzeń bagażowa (14 q ft to prawie 400 l) mówiąc szczerze nie powala. W dodatku trzeba podzielić na bagażnik i frunk, ja raczej będę czekał na dual motor, więc może się okazać że w wielkim aucie mam frunk tylko na kable i bagażnik mniejszy niż w Golfie. No i samo otwieranie nieszczęsłowie rozwiązane.

Kolejna wada to szklany dach. O ile jestem niesamowitym fanatykiem takiego rozwiązania to nie akceptuje go bez przesłony - w skrajnych warunkach pogodowych (mróz, upał i deszcz) nie da się żyć

Design. Niby mi się podoba, ale na kolanamie nie rzuca, 100 × bardziej podoba mi się model S, a ideałem q którego stronę mogliby dążyć jest Audi A7

Jakość. To to czego obawiam się najbardziej. Niestety Tesla nie słynie z niezawodności, i nawet to ze wymienią coś na gwarancjimie nie ratuje jak.będę musiał się tłumaczyć rodzinie z dzieckoem ze czekamy w trasie 2 godz na.lawete w skrajnym upale, bo miałem kaprys..

Materiały - super, że wnętrze jest bajeranckie, jest mega tablet (który pewnie i tak.tylko odbija światło z sunroof, a z moim przyzwyczajeniem będę tylko wycierał ślady palców), ale jakość modelu S, wydaje.się mocno amerykańska. Jednak przyzwyczailiśmy się do europejskich samochodów.

Podsumowując - na razie czekam, zobaczymy co będzie dalej. Nie mogę doczeka się kolejnej odsłony za.miesiąc. Mam nadzieję, że później będą jazdy testowe w Warszawie dla właścicieli rezerwacji.

Jak.mi się nie spodoba to anuluje, jak będzie mega vibe to odsprzedam swoje miejsce w kolejce.

Na tą chwilę myślałem o jakiejś hybrydzie plugin typu A3 etron (w mieście na prądzie, w trasie benzyna) ale chyba mają więcej wad niż zalet.. idealnie byłby i3, ale.ma jeszcze zbyt mały zasięg + brak sensownejładowarki po drodze..

Więc czekam. Mam nadzieję że Nissan pokażę coś sensownego do tego czasu, może grupa VW?

bro - 2017-06-03, 08:27

Swoją drogą - ciekawe ile jest fizycznie rezerwacji z PL - wg reservation trackera ok 350 - w czasie gdy składałem rezerwację było 188..

I jeszcze jedno - ciekawe jaka będzie ostateczna cena w PL i jaka będzie rata leasingowa, ale bardzo ciężko to odgadnąć - może pomogli by właściciele modeli S i X - ile kosztował ich w $ USD, ile po przeliczeniu na € EUR (PLN) i jaką mają z tego ratę leasingową?

wodnik7 - 2017-06-03, 13:20

@bro

jako uzytkownik S od 50kkm ponad, owiem ci tyle: nigdy na drodze nie stanalem.

Cytat:
Materiały - super, że wnętrze jest bajeranckie, jest mega tablet (który pewnie i tak.tylko odbija światło z sunroof, a z moim przyzwyczajeniem będę tylko wycierał ślady palców), ale jakość modelu S, wydaje.się mocno amerykańska. Jednak przyzwyczailiśmy się do europejskich samochodów.


jezdze w kazdej pogodzie, i nie wycieram ekranu. ma taka jakosc, ze nie jest to potrzebne. Nic nie odbija.

Sunroof bedzie w opcji, wiec bedzie tez dach zwykly (wg ostatnich informacji). Jakos w S jest powalajaca. I klawiszy nie potrzeba, mozna sterowac glosem (dziala!) albo przyciskami na kierownicy.

Wlasnie "prostota" wnetrza jest jego zaleta: wychodza updaty, zmieniala "przyciski" wirtualne, jest coraz lepiej. majac mase guzikow jak w innych (czy smieszne idrivy w bmw, albo w mercedesie) nic zmienci sie nie da.

bro - 2017-06-04, 22:36

No zobaczymy jak to będzie. Ty nie stanąłeś, ale dużo osób miało problemy - Moja Tesla wymieniał 2 razy silnik, Bjørn wymieniał baterię. Mogły to być problemy wieku dziecięcego, ale z drugiej strony tu też mamy do czynienia z zupełnie nowym produktem i mogą być problemy jak z wdrażaniem X. A przypominam, że serwisu w PL nie ma i nie mówi się że ma powstać..

Przy okazji - jaką prędkość autostradową możesz utrzymać na jakim odcinku? Czy np. dojedziesz z Warszawy do Poznania z prędkością 120 km/h? Czy musiałbyś jechać za tirem 90km/h?

danso - 2017-06-05, 11:20

Rezerwowałem trójkę 1.04.2016. Będę jednak czekał na dual motor i nie przeraża mnie wnętrze.
Bardzo chętnie oglądnę ją "na żywo" i wówczas podejmę ostateczną decyzje czy biorę to auto.
Na razie truję środowisko moim dieslem...

bro - 2017-06-13, 10:59

dobra wiadomość - widać, że będą schowki w drzwiach:


https://electrek.co/2017/06/11/new-model-3-photos-show-us-the-clearest-view-yet-of-the-steering-wheel/

wodnik7 - 2017-06-13, 12:10

powiem Ci, ze mi tych schowkow w S nie brakuje:) balagam mam zamiast w nich, na srodku:)))
Piccolo - 2017-06-13, 14:53

Polecacie zakup Tesli 3? Jak to wygląda w praktyce wszystko?
wodnik7 - 2017-06-13, 19:08

@Piccolo: polecamy:)

w praktyce: musisz wejsc na strone tesli, wpalcic depozyt 1000€ i czekac. Wplacajac teraz, odbierzesz auto moze za 2 lata...

ja zamowilem 31.3.2016, jeszcze przed premiera, i jesli bedzie dobrze, dostane wiosna 2018.

Wiec trzeba miec praktycznie tylko... cierpliwosc:)

(i srodki pieniezne, bo bedzie kosztowalo okolo 40k€)

highend - 2017-06-13, 21:47

Piccolo napisał/a:
Polecacie zakup Tesli 3? Jak to wygląda w praktyce wszystko?


powiem Ci, że kupiłem ale nie byłem zadowolony. Nie spełniła moich oczekiwań. Wróciłem do elektrycznego Berlingo :mrgreen: ;)

jas_pik - 2017-06-13, 23:04

highend napisał/a:
kupiłem ale nie byłem zadowolony.

Żartowniś :mrgreen:
Nie Kupiłeś Tesla 3 lecz kupiłeś 3 TSLA zapewne .

highend napisał/a:
Nie spełniła moich oczekiwań. Wróciłem do elektrycznego Berlingo :mrgreen: ;)

Myslałeś że po sprzedaży 3 TSLA bedziesz miał taki zysk że za to kupisz Tesla 3 ?
Nie dzisiaj .
Ale jesli dziś kupisz 3 TSLA i zabunkrujesz na wiele lat a następnie dasz je synowi to zapewnie mu wystarczy na niezły elektryczny samochód pewnie Tesla 10 :-P

highend - 2017-07-09, 20:34

Elon pokazał finalny Model 3, a tu cisza...

https://www.theverge.com/...tures-elon-musk

:)

highend - 2017-07-28, 21:19

dziś oficjalna prezentacja, ktoś ogląda?
czas 8:45 p.m. Pacific time
wypada chyba na 4.45 rano u nas? ;) to ja będę spał i sobie rano obejrzę :)

deadaster - 2017-07-29, 05:30

Strasznie krótkie wystąpienie... chyba za dużo oczekiwałem ale najważniejsze kwestie:
35k $ za 220mil i 5.6s do 100km/h, top speed 130mph
44k $ za 310mil i 5.1s do 100km/h, top speed 140mph

https://www.youtube.com/watch?v=BDQgBsXJnJM
Elon wchodzi na scenę około 21 minuty

A tutaj można obczaić trochę wnętrza i UI
https://youtu.be/cBZeJaqa6ZM?t=1h45m34s


i na koniec podsumowanie od Electrek
https://electrek.co/2017/07/29/tesla-model-3-production-specs-revealed/

piotras24 - 2017-07-29, 06:44

Więcej informacji odnośnie specyfikacji:
https://electrek.co/2017/07/29/tesla-model-3-production-specs-revealed/

Trochę duża ta dopłata do Long Range Battery. Sumując wszystkie dodatki wychodzi 58k$ i to jeszcze bez AWD.

highend - 2017-07-29, 07:31

czyli (troszke nie w temacie) wiadomo już czemu akcje Tesli zaczęły spadać.
Jest korekta - lecą na $260

wg mnie:
zalety Modelu 3
- zasięg wg mnie spoko 220 i 310 mil
- 0.23 współczynnik aerodynamiki
- niska waga (1600 i 1700kg za wersję z większym pakietem)

wady:
- znowu dostepna tylko wersja RWD, a dual będzie później...
- gwarancja na baterie 8 lat lub 100-120 tys mil (czyli mamy limit na baterie)
- wyposażony TM3 kosztuje sporo... nie wiem czy warto? ;)
- brak haka chyba nie przewidziano???

Czyli co lepsze, nowa TM3 czu używana TMS dwu-trzyletnia? ;)
Co więcej za rok TMS będzie jeszcze tańsza w używce.

piotras24 - 2017-07-29, 08:09

Obejrzałem cały event i szczerze mówiąc dosyć słabo to wyglądało (jeśli chodzi o samo wydarzenie a nie samochód)
Niby już się chwalą, że zaczynają dostarczać produkcyjne modele a zero informacji jak wygląda wnętrze pojazdu. Brak dokładniejszych parametrów technicznych jak pojemność baterii.
Poza tym dodatki trochę za drogie jak na samochód, który ma być "dla wszystkich".
Kiedyś na pytanie czemu jest tylko jeden duży ekran i tak mało instrumentów we wnętrzu, Elon wspomniał, że "driver won't care", ale żeby tak było to trzeba dopłacić 8k$ za auto pilota....

YANNOSICK - 2017-07-29, 09:20

To chyba najbardziej medialne auto ostatnich tygodni. W porannych wiadomościach wszystkich chyba holenderskich stacji radiowych wzmianka o prezentacji i o dobrych parametrach TM3. Niestety głównym newsem jest wycofanie ponad 30% depozytów... Przewiduje się, że około 75 % osób wycofa zamówienia gdy podane zostaną europejskie ceny. Szkoda bo miał być hit.
wodnik7 - 2017-07-29, 14:38

A skad masz info o wycofanych wplatach? Nikt z tesli nigdzie tego nie powiedzial.
YANNOSICK - 2017-07-29, 19:22

W Kanadzie, Holandii, Belgii i Norwegii (pewnie w innych rozwiniętych krajach także) były eventy w knajpach i klubach nad ranem gdzie spotykali się fanatycy którzy wpłacili po 1000 bugsów w ciemno. Byli tam też dziennikarze i blogerzy bo tak jak pisałem wcześniej TM3 to bardzo medialny samochód (i robi świetną marketingową robotę całej branży). Ich relacje cytowały dziś serwisy w NL. Szczerze mówiąc każdy kto śledził rozwój wydarzeń dotyczących TM3 widział jak z obiecanego złotego smoka zmienia się powoli w szarego pawia. Czyli kolejny drogi model Tesli nie mający wiele wspólnego z zapowiedziami auta dla ludu. Wycofanie depozytów nie jest niespodzianką ale szokuje skala. Ja jednak bym się wstrzymał z opłakiwaniem uciekających klientów bo po pierwsze część z nich jednak się rozmyśli i nie wycofają wpłaty mimo, że dziś tak deklarują a na miejsce tych którzy jednak zrezygnują znajdzie się tabun nowych. Model 3 będzie się dobrze sprzedawał wbrew głosom przeciwników EV bo nie każdego zadowalają obecne na rynku Bolt oraz i3. Po prostu nie będzie to auto dla każdego a raczej odpowiednik premiumowych Maserati Ghibli czy Lexusa IS.
Ja osobiście nie zawiodłem się ani na parametrach ani na dostępnych opcjach. Cena oczywiście o 1/3 za wysoka.

marlej108 - 2017-07-29, 21:30

To sa kompletne bzdury co kolega YANNOSICK pisze o rzekomym masowym wycofywaniu zamówień. Raczej jest zupełnie odwrotnie. Proszę sobie poczytać...
https://electrek.co/2017/07/29/elon-musk-confirms-model-3-reservations-have-surged-to-over-half-a-million/

a swoja droga jak ktos cos twierdzi - to powinien to udowodnic. Ciężar dowodu ciąży na twierdzącym - stara prawnicza maksyma...

więc gdzież te dowody masowego wycofywania zamówień, co?

nie ma... bo to wymysł 8-)

marlej108 - 2017-07-29, 21:37

Dziennikarz slynnego w USA Motor Trend zachwycony
http://www.motortrend.com...ive-review/amp/

wodnik7 - 2017-07-30, 07:05

No wlasnie, wxiaz Yannosick powtarza o przerazajacej skali wycofywanych wplat-ale ani jednego cytatu.

Ja nie jestem przerazony, choc czekac troche dluzy sie.. ale na chlodno: w stanach to 35.000 minus np. 10.000 w Kaliforni: nie ma co panikowac..

No i auto jednak o niebo ladniejsze, fajniejsze i nowoczesniejsze od takiego bolta (ktory nota bene nie bedzie w Europie dostepny tez przed polowa 2018, jesli w ogole- nie mowie tu o Norwegii), a ktory nie moze korzystac z SC.

Kto wplacil, moze na 3.tesla.com sprawdzic swoj przewidywany miesiac dostarczenia:)

Szkoda, ze my w Europie, mnie tam wczoraj pokazalo (myslac, zem z USA), jan-mar 2018.. ech:( teraz juz tylko late 2018:(

Aaa, jeszcze jedno: majac Tesle, kolega Yannosick nie mialby problemu z kluczykiem: odpalic mozna komorka, i to z calego swiata:)

Wlasnie te rowniez male innowacje tesli sa fajne. Tez w modelu 3, przygotowanym pod autopilota.

YANNOSICK - 2017-07-30, 08:28

Cóż. Opisałem co usłyszałem w radio tuż po imprezie Tesli. Po prostu reakcje ludzi którzy liczyli na dobre auto za 30000 Euro a pokazano im dobre auto za 60000 Euro. Być może wycofują się firmy leasingowe bo to one są odpowiedzialne za większość depozytów. Nie wiem. Mam kuzyna w Kanadzie który zrezygnował bo uznał że wypasiona trójka jest cenowo zbyt blisko eSki a na S czekać nie trzeba. Ja te reakcje rozumiem ale dla fanatyka będzie to bzdet... Bo fanatyk krytykuje czekanie na inne auta ale w Tesli mu to nie przeszkadza. Bo fanatyk 500 km zasięgu u konkurencji uznaje za niewystarczające ale 300 w Tesli jest OK. Bo fanatyk praktyczne pieciodrzwiowe nadwozie konkurencji nazywa brzydkim a niepraktycznego sedan chwali pod niebiosa...
Zluzujcie Panowie. Obiecuję, że gdy tylko przeczytam o tym w sieci to nie omieszkam zalinkować.
Sam nie zdecydowałem się na wpłatę depozytu gdyż nie zależy mi na pierwszeństwie ale auto w tej formie i z tymi parametrami bardzo mi odpowiada (tylko cena nie). Nie wykluczam zakupu ale czekam na pierwsze oferty leasingowe.

bro - 2017-07-30, 08:45

Mam bardzo podobne zdanie do Was. Nawet bagażnik nie byłby dla mnie przeszkodą. Tylko gdzieś tr affordable uciekło. Może w krajach z dopłatami się obroni, ale jak dla mne przesadzili. I jeszcze trzeba pamiętać o dopłacie do 4×4.

Cóż poczekam jeszcze ze swoim depozytem, ale trzeba się będzie zastanowić co teraz..

Niestety konkurencja nie powala i Tesla jest daleko przed resztą nawet z ogromną ceną.

tombou - 2017-07-30, 13:08

ciekawe czy podane zasiegi ok 350 i 500km są wg skrajnie nierealnej normy NEDC,czy amerykanskiej, w której podane wartosci są mozliwe do realizacji w praktyce przy spokojnej jezdzie
highend - 2017-07-30, 15:02

Bedzie dobrze. Tylko nie od razu.
bro - 2017-07-30, 15:02

tombou napisał/a:
ciekawe czy podane zasiegi ok 350 i 500km są wg skrajnie nierealnej normy NEDC,czy amerykanskiej, w której podane wartosci są mozliwe do realizacji w praktyce przy spokojnej jezdzie


EPA

wodnik7 - 2017-07-30, 15:41

Yannosick: " Bo fanatyk krytykuje czekanie na inne auta ale w Tesli mu to nie przeszkadza. Bo fanatyk 500 km zasięgu u konkurencji uznaje za niewystarczające ale 300 w Tesli jest OK. Bo fanatyk praktyczne pieciodrzwiowe nadwozie konkurencji nazywa brzydkim a niepraktycznego sedan chwali pod niebiosa... "

sorry, ale przeginasz, i to nie po raz pierwszy. Po prostu nie ma konkurencji majacej 500km. Apera NIE JEST DOSTEPNA (nie da sie jej kupic! a nwet jesli, Ampera e nie jest tansza) A tesla wciaz robi bardzo wiele, aby sprzedac jak najwiecej.

Poza tym piszesz, ze "tak jest, ze wycofano wielka czesc depozytow". Bo Twoj kuzyn wycofal i ktos w radiu powiedzial. To, jak nie przymierzajac, wypowiedzi Blaszczaka o spacerowiczach. Sorr no:(

deadaster - 2017-07-30, 18:10

Kilka detali - istotnych dla Modelu 3




źródło - motortrend.com - więcej zdjęć -> http://www.motortrend.com...t-drive-review/

YANNOSICK - 2017-07-30, 19:56

wodnik7 napisał/a:
sorry, ale przeginasz, i to nie po raz pierwszy. Po prostu nie ma konkurencji majacej 500km. Apera NIE JEST DOSTEPNA (nie da sie jej kupic! a nwet jesli, Ampera e nie jest tansza) A tesla wciaz robi bardzo wiele, aby sprzedac jak najwiecej.

Nie Michał, nie przeginam. Patrzę na fakty a nie marzenia. Ampera-e nie jest w moim mniemaniu konkurencją Modelu 3 ale jeżeli upierasz się przy tych porównaniach to faktycznie zasięg 500 km nie stanowi dla Ampery-e/Bolta problemu. Bolta da się kupić od ręki a Amperę-e z okresem oczekiwania pół roku. To oczywiście jest strasznie długo... dla osób które od marca 2016 do połowy 2019 czekają na Model 3. Hipokryzja. Bolty i Ampery-e jeżdzą po drogach świata podczas gdy Modelu 3 jeszcze nie widać nigdzie więc gdzie to Twoje " tesla wciaz robi bardzo wiele, aby sprzedac jak najwiecej"?
Nie mam pojęcia dlaczego każdy mój wpis odbierasz jako atak na "jedynie słuszną markę EV" ale proszę wyluzuj bo nie chodzi o przerzucanie się wytartymi już argumentami. Pozdro i peace !

krawcu - 2017-07-30, 20:50

bro napisał/a:
Mam bardzo podobne zdanie do Was. Nawet bagażnik nie byłby dla mnie przeszkodą. Tylko gdzieś tr affordable uciekło. Może w krajach z dopłatami się obroni, ale jak dla mne przesadzili. I jeszcze trzeba pamiętać o dopłacie do 4×4.

Cóż poczekam jeszcze ze swoim depozytem, ale trzeba się będzie zastanowić co teraz..

Niestety konkurencja nie powala i Tesla jest daleko przed resztą nawet z ogromną ceną.


Patrząc na rynek amerykański - a tak trzeba to w końcu to amerykański samochód - to Model 3 ma bardzo konkurencyjną cenę. Trzeba pamiętać że średnia cena samochodu w USA to właśnie ok 35tyś $. Jak dojdą do tego jeszcze dopłaty to jest to super tani samochód.

marlej108 - 2017-07-31, 06:16

w Kalifornii wg electrek Tesla Model 3 moze startowac zaledwie od 25.000 dolarow...

https://electrek.co/2017/07/26/tesla-model-3-cost-california-incentives/

To auto te REWELACJA za te cene (nawet za wyjsciowo bez znizek 35.000 zielonych).

Gdybym zyl w USA nawet sekundy bym sie nie zastanawial i wlasnie Tesla Model 3 byloby moim kolejnym autem :-)

Dosc spalinowych kopciucho-dinozaurow - oby Model 3 byl dla aut elektrycznych tym czym mniej wiecej sto lat temu (sic!) byl fordowski Model T - a wiec oby Model 3 stał się AUTEM MASOWYM.
Jeśli sie to uda to nastapi rewolucja w motoryzacji i etap aut spalinowych odejdzie w koncu na zasluzona emeryture.

PS. szkoda tylko ze Polska pod wzgledem elektryfikacji aut to kraj nawet nie Trzeciego ale chyba wrecz Czwartego Swiata....

krawcu - 2017-07-31, 07:15

@marlej108

ale to głównie ze względu na niską siłę nabywczą

PatrykS - 2017-07-31, 07:29

marlej108 napisał/a:
PS. szkoda tylko ze Polska pod wzgledem elektryfikacji aut to kraj nawet nie Trzeciego ale chyba wrecz Czwartego Swiata....
Ej, nie przesadzajmy, jedź do Afryki do jakiegoś kraju trzeciego świata i policz EV i ładowarki. A potem zajrzyj na Plugshare w Polsce i zajrzyj ponownie po miesiącu, to zobaczysz postęp.
montana - 2017-07-31, 20:56

W moim przypadku muszę dać za to auto 40 000 USD (premium package), co przełoży się na kwotę 39 000 euro czyli 168 tys. zł netto. Razem 206 000 zł brutto, nie wliczając akcyzy. No trochę drogo. Auto ma mniejszy bagażnik niż się spodziewałem. Może mnie zlinczujecie, ale za 140 000 zł brutto mogę mieć SUVA Toyotą Rav 4 hybrid z ogromnym bagażnikiem... I spalaniem 5,6 L w mieście.

No i dostawa trójki early 2019... No nie wiem :( Bez dopłat może być ciężko...

marlej108 - 2017-08-01, 06:59

Świetny artykuł opiniotworczego dziennikarza z USA dla znajacych jezyk angielski :-)
https://www.bloomberg.com...nges-everything

kristof74 - 2017-08-01, 11:18

Brak mieszka w UK i ma zamiar kupić, jak tylko pojawi się taka możliwość :) Sam w sumie też bym chętnie kupił, bo w sumie więcej dałem za hybrydę :P
dsctom - 2017-08-01, 11:25

czy ktoś wie jak duży jest tylni bagażnik w L?
highend - 2017-08-01, 11:36

skoro tak strasznie boli was cena w przeliczeniu na PLN to dam wam powód do myślenia.

obecnie 1 USD = 3.60 PLN (jeszcze 6 miesięcy temu był ponad 4 PLN)
1 EUR = 4.20 PLN


za rok, 1.5 roku widzę to tak:

1 USD = 2.50 PLN
1 EUR = 3.50 PLN

resztę sobie sami policzcie.

piotrc - 2017-08-01, 17:59

highend napisał/a:


za rok, 1.5 roku widzę to tak:

1 USD = 2.50 PLN
1 EUR = 3.50 PLN

.


grubo,
udzielił ci się hiper optymizm morawieckiego?
czy myślisz, że eur i usd tak dodrukuje?

highend - 2017-08-01, 18:02

piotrc napisał/a:

udzielił ci się hiper optymizm morawieckiego?
czy myślisz, że eur i usd tak dodrukuje?


czytam wykres walutowy.

YANNOSICK - 2017-08-04, 11:39

wodnik7 napisał/a:
No wlasnie, wxiaz Yannosick powtarza o przerazajacej skali wycofywanych wplat-ale ani jednego cytatu.

wodnik7 napisał/a:
A skad masz info o wycofanych wplatach? Nikt z tesli nigdzie tego nie powiedzial.

marlej108 napisał/a:
To sa kompletne bzdury co kolega YANNOSICK pisze o rzekomym masowym wycofywaniu zamówień. Raczej jest zupełnie odwrotnie. Proszę sobie poczytać...
https://electrek.co/2017/07/29/elon-musk-confirms-model-3-reservations-have-surged-to-over-half-a-million/

a swoja droga jak ktos cos twierdzi - to powinien to udowodnic. Ciężar dowodu ciąży na twierdzącym - stara prawnicza maksyma...

więc gdzież te dowody masowego wycofywania zamówień, co?

nie ma... bo to wymysł 8-)


Proszę bardzo
Następnym razem nie zakładajcie, że jezeli ktoś coś wie zanim Wy zdacie sobie z tego sprawę to ten ktoś jest w błędzie.
Zanim jeszcze podano ceny na Europę wycofano dziesiątki tysięcy wpłat. Gdy za wypasiony Model 3 zaśpiewają w Holandii więcej niż za eSkę to niestety kolejne osoby zrezygnują. Nie zachwieje to jednak poziomem sprzedaży bo tak jak pisałem wcześniej nikt nie kupuje Tesli z oszczędności.

marlej108 - 2017-08-04, 20:42

No to zwracam czesciowo honor.
Bo te rezygnacje to sa z całego roku a nie tylko od dnia premiery w zeszły piątek.
Z drugiej strony od zeszłego tygodnia 1800 zamowien dziennie.
www.electrek.co

mann25 - 2017-08-05, 09:02

Hmm a jednak koncowa wersja wyglada tak samo


wodnik7 - 2017-08-05, 09:36

Yannosick,

po 1. to po tygodniu dopiero ta informacja wyszla, Ty zadnych innych zrodel nie podales;
po 2: chodzi o okres od 31.3.2016 do 31.7.2017 czyli ponad rok,

no i po 3: jednak nie zostalo wcofanych, jak mowiles "ponad 30% depozytów".

Ale moze skonczmy ten temat, nudne to juz.

Sa pierwsze filmiki o samochodzie, i rozne "gadzety", ktorych mialo niby nie byc, jednak sa - i to cieszy; ze jest i jezdzi. Oby udalo sie im produkowac szybciej i wiecej (i stawiac wiecje SC...)

wodnik7 - 2017-08-14, 20:42

Apropos tutaj ladne porownanie bolta i tesli m3 (na dole strony)

I naprawde ktos jeszcze powie, ze bolt ladny? ;)


http://tff-forum.de/viewt...1112&start=2080

vwir - 2017-08-15, 07:35

Z zewnątrz ładniejsza tesla, ale wnętrze tesli mnie przeraża... Dramat to mało powiedziane. Ciekawe, czy na żywo jest równie źle jak na zdjęciach.
bro - 2017-09-02, 11:39

https://electrek.co/2017/08/31/tesla-model-3-to-have-smart-air-suspension-with-dual-motor-next-year-says-elon-musk/

Mam nadzieję, że dual mptor nie bedzie dostępny tylko z pneumatycznym zawieszeniem, bo będzie jeszcze bardziej niedostępny..

YANNOSICK - 2017-09-09, 14:33

Jeżdżą już w Holandii.
wodnik7 - 2017-09-09, 15:22

no, poki co jedna chyba:)) ale widac, ktory kraj w Europie najwazniejszy (skladaja w Tilburgu, wiec dlatego)
YANNOSICK - 2017-09-09, 15:50

Już trzy namierzyli. Prawdopodobnie w poniedziałek w okolicy Tilburga będzie można bez problemu zobaczyć TM3 na żywo. Wystarczy ustawić się w okolicy pobliskich Superchargerów
montana - 2017-09-11, 15:04

Termin odbioru skoczył mi z early 2019 na Late 2018. Chyba trochę osób porezygnowało :)
YANNOSICK - 2017-09-11, 17:23

Może to zasługa rosnących powyżej oczekiwań mocy produkcyjnych.
PatrykS - 2017-09-11, 17:48

YANNOSICK napisał/a:
Może to zasługa rosnących powyżej oczekiwań mocy produkcyjnych.
Z drugiej strony przeskok mógł być z 1 stycznia na 31 grudnia :-)
wodnik7 - 2017-09-11, 17:50

u mnie jest i bylo "late 2018":(
wodnik7 - 2017-09-17, 08:42

No to mily news. Tesla model 3 bedzie miec gniazdo CCS. Potwierdzila ABB, czyli producent ladowarek.. :) milo!
YANNOSICK - 2017-09-17, 09:40

Teraz pora na ruch ze strony Tesli. Czas na udostępnienie ładowarek wszystkim.
wodnik7 - 2017-09-17, 19:17

Oj nie, nie, nie. Sorry, ale to nie powinno miec miejsca. Nie mam nic przeciwko powolnym ladowarkom w autach, ale pomysl, ile blokowalyby SC. Musze wiedziec, ze bede sie mogl zaladowac, teraz podjezdzajac na SC (lub juz nawet wczesniej) o tym wiem. I mam pewnosc. NIe moze tak byc, bym przyjechal, a tam laduje sie np. ampera-e, np. jedyne 7h. Przykro, ale ten temat juz byl..

(nie wspominajac o tym, ze SC to prad staly, przez type2, a nie zmienny)

YANNOSICK - 2017-09-17, 19:22

Więc mówisz, że nie wyobrażasz sobie słupka Tesli zajętego przez kilka godzin przez auto innej marki ale wcale nie przeszkadza Ci Tesla wisząca dziesięć godzin na publicznej "jedenastce"...
Ampera-e naładowałaby się na SC w jakieś 30 minut czyli dokładnie tak jak Tesle a prąd stały jej nie przeszkadza.

wodnik7 - 2017-09-17, 19:36

Wlasnie, w tym jakby jest roznica: Tesla nie ma ladowarek "publicznych", tylko za swoje placi sama. Gdyby dala sobie wrzucic na SC obce auta, caly marketing by siadl.

1) nie byloby miejsc wolnych (gwarancji, ze zawsze jakies jest),
2) ludzie bez gwarancji ladowania nie kupowalaiby ich aut w takiej ilosci,
3) sprzedawaliby mniej
4) padliby, a my bysmy musieli dalej wdychac spaliny z wycietych dpf-ow.

Przerysowalem, ale mniej wiecej o to chodzi.

Spytam inaczej: dlaczego mala kalifornijska firma potrafila postawic na calym swiecie dzialajaca, prosta w obsludze siec ladowania, a wielkie koncerny, produkujace kilkadziesta razy wiecej aut nie robia w tej dziedzinie nic? Tylko czekaja na doplaty panstwowe, aby za kilka lat zarabiac na pradzie krocie?

Sprzedaz auta to jedno, infrastruktura (dzialajaca i latwa w obsludze, na ktorej mozna polegac) to drugie. Dzis oprocz tesli nie ma w Europie tego drugiego (ok, fastned cos dziala, acz to malutko w porownaniu, i tez subsydiowany..)

kalex - 2017-09-18, 06:26

Wydaje mi się że Tesla już jest w małym "impasie". Może się okazać że podjeżdża S-ka za 150 tyś $ , a tu wszystkie miejsca zajęte przez model 3. za odpowiednio mniej $. Może nastąpić swędzenie "dłoni".
PatrykS - 2017-09-18, 08:17

kalex napisał/a:
Wydaje mi się że Tesla już jest w małym "impasie". Może się okazać że podjeżdża S-ka za 150 tyś $ , a tu wszystkie miejsca zajęte przez model 3. za odpowiednio mniej $. Może nastąpić swędzenie "dłoni".
Już dzisiaj bywają kolejki do SC. Jak będzie się to zdarzać odpowiednio często to po prostu zrobią więcej stanowisk, nie?
wodnik7 - 2017-09-18, 08:56

Jak wiecie, ostatnio zrobilem maly "rajd" po Europie, ponad 5000km w 11 chyba dni,ladzjac sie w 99% na SC, i na zadnym SC nie musialem czekac. Nawet jesli mialbym musiec: wiem, ze ludzie laduja sie 10-30minut, i jada dalej, bo SC stworzono na jazdy dlugodystansowe.. wiec mozna przebolec..;)
YANNOSICK - 2017-09-18, 09:15

wodnik7 napisał/a:
Jak wiecie, ostatnio zrobilem maly "rajd" po Europie, ponad 5000km w 11 chyba dni,ladzjac sie w 99% na SC, i na zadnym SC nie musialem czekac. Nawet jesli mialbym musiec: wiem, ze ludzie laduja sie 10-30minut, i jada dalej, bo SC stworzono na jazdy dlugodystansowe.. wiec mozna przebolec..;)

I właśnie takie powinno być podejście do SC (pomijając to jakie auta się tam mogą ładować). Niestety coraz częściej na SC powstają w miastach i są wykorzystywane jako ładowarki domowe... W Holandii to już plaga! Ładowałem ostatnio pod hotelem w Dordrechcie i jedząc obiad przyglądałem się kolejce 20 Tesli do SC które musiały się ładować na czterech kablach bo reszta była zajęta przez gości hotelowych którzy śmiało mogli podpiąć na cały dzień auto pod Destination Charger których było z dziesięć. Na szczęście tak jak piszesz, idzie to bardzo sprawnie i szybko bo każdy wie, że kilka km dalej jest kolejny SC.

wodnik7 - 2017-09-18, 09:59

YANNOSICK napisał/a:
..przyglądałem się kolejce 20 Tesli do SC które musiały się ładować na czterech kablach bo reszta była zajęta przez gości hotelowych którzy śmiało mogli podpiąć na cały dzień auto pod Destination Charger których było z dziesięć.


hm, dziwne, bo gdy ponad 50% SC jest zajetych, placi sie tzw. "idle fee" za kazda minute bez ladowania (ok 1,50PLN) - wprowadzona wlasnie po to, by nie blokowac ladowarek..

YANNOSICK - 2017-09-18, 12:08

Może to właśnie mentalność ludzi dla których takie opłaty nie są straszakiem. A może jak podłączali to nie były wszystkie pełne (ja wracałem w popołudniowym szczycie i ładowałem bo alternatywą była godzina w korku). Nie znam szczegółów tych opłat karnych ale czytałem, że miało to udrożnić SC. Czy to obejmuje wszystkich? Czy płaci się tylko za te minuty gdy inne ładowarki są pełne a gdy się zluźnią to znowu gratis? Swoją drogą wychodzi i tak taniej niż płatny parking w centrum...
Gdzieś widziałem fajny filmik gdzie pokazano jak autopilot odjeżdża na najbliższy parking gdy inny kierowca odepnie naładowaną Teslę - dobry pomysł.
Póki co i tak nie ma tragedii z kolejkami do ładowarek i nie sądzę aby kilka "Trójek" pogorszyło sytuację. Poza tym co jakiś czas widzę newsy, że sieć SC jest wciąż rozszerzana o kolejne lokacje. W Holandii chciano nawet skusić Elona do postawienia Gigafactory 2 w Tilburgu legalizując SC ale niestety nie spełnia to to żadnych norm i "niedasię".

wodnik7 - 2017-09-18, 14:40

ma to dzialac tak: za kazda (!) minute postoju (czyli po zakonczeniu ladowania) w przeliczeniu ok 1.50PLN (czyli za godzine 90PLN (!), wtedy, gdy "oblozenie" SC to ponad 50%.

Obejmuje wszystkich. Dostaje sie info na komorke, o tym, ze trzeba wracac, bo bedzie platne. Wxzystko jest transparentne..:)

apropos, to na www.supercharge.info widac, jak sie sie powieksza..

YANNOSICK - 2017-09-18, 17:37

Bardzo dobry system. Spytam moich Teslowych sąsiadów przy okazji, jak to widzą bo wiem że kiedyś zawsze trzymali auta na SC w ciągu pracy ale teraz mają kilkanaście słupków w garażu firmowym i chyba już tego nie robią. Obaj mają zamówienia na TM3 i ostatnio się cieszyli bo im się prognozowany czas odbioru przybliżył.
montana - 2017-09-21, 08:28

Zrobiłem małą kalkulację ile Tesla M3 w podstawie może kosztować w Polsce, bo ostatnio trochę się zmieniło.

Wziąłem Teslę S75 z pakietem foteli w bagażniku, która kosztuje ok. 2 X więcej niż M3 podstawa. Wyszło tak:

Cena USA z opłatami za dostawę: 73 500 USD *3,6 = 279 tys.zł netto
Cena UE z opłatami za dostawę: 70 640 euro * 4,3 = 303 752 zł. netto

Teraz upraszczamy i dzielimy cenę na pół.

Wychodzi że za podstawową TM3 zapłacimy w Polsce po dzisiejszym kursie 151 875 zł netto

Ponieważ już w sumie jest potwierdzone, że elektryki nie będą objęte akcyzą, końcowa cena brutto za podstawę: 186 806 zł Kupujecie? :)

PatrykS - 2017-09-21, 09:45

montana napisał/a:
Ponieważ już w sumie jest potwierdzone, że elektryki nie będą objęte akcyzą, końcowa cena brutto za podstawę: 186 806 zł Kupujecie?
Jasne, już wypłacam kasę z bankomatu i lecę - jakiś adres salonu, gdzie stoją? :-)
krawcu - 2017-09-21, 09:54

W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D który od ok tygodnia przejeżdża regularnie obok mojego domu i wart jest jakieś 750tyś zł.
Niemniej jest to ze dwa razy za dużo dla średnio zamożnego Kowalskiego.

PatrykS - 2017-09-21, 12:10

krawcu napisał/a:
W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D
Zgadzam się, tylko z dostępnością problemy.
montana - 2017-09-21, 17:05

W sumie cena w miarę OK, biorąc pod uwagę że w "golasie" jest 15-calowy ekran dotykowy, dwustrefowa klimatyzacja, navi, WiFi i LTE, dostęp bezkluczykowy, dzielona tylna kanapa, kamera cofania, elektrycznie regulowane lusterka boczne i przyciemniane lusterko środkowe, LED-owe oświetlenie wnętrza, pełny zestaw kamer i czujników, system automatycznego hamowania 2 X USB. No i 5,7 do setki. Tak skonfigurowany np. Merol C klasa 211 KM to wydatek ok. 200 k.
bro - 2017-09-23, 09:00

krawcu napisał/a:
W sumie to dosyć atrakcyjna cena jak na parametry i w porównaniu do choćby modelu S100D który od ok tygodnia przejeżdża regularnie obok mojego domu i wart jest jakieś 750tyś zł.


Porównuj like for like, a nie w ten sposób. Jeśli porównujesz model 3 standard range z napędem na tył to porównuj do Model S75 za $69.500..

wodnik7 - 2017-09-23, 12:53

Z tym, ze za kilka dni mdelu s z napedemna tyl juz nie kupisz..:)
montana - 2017-09-23, 22:35

Chyba schodzą pierwsze embarga na testy M3. Ten tablet, ten soft. Jak u Appla. Robi wrażenie

https://www.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg

https://www.youtube.com/watch?v=-Gy50Y_tZys

wodnik7 - 2017-09-23, 22:54

Tez chcialem wkleic, wlasnie obejrzalem;) fajne rozwiazania niektore, i wielki bagaznik (podwojne dno jak w Sce!)

Ciekaw jestem, ile bedzie u nas naprawde kosztowac..

montana - 2017-09-23, 22:56

Nie wiem, ale zbieram :)
bro - 2017-09-24, 13:41

wodnik7 napisał/a:
Z tym, ze za kilka dni mdelu s z napedemna tyl juz nie kupisz..:)


Nawet jeśli, to nie ma co porównywać najdroższej eSki z 3-ką golasem. A dopuki w sprzedaży jest RWD to trzeba porównywać jabłka do jabłek - bo to $5000 różnicy


montana napisał/a:
Chyba schodzą pierwsze embarga na testy M3. Ten tablet, ten soft. Jak u Appla. Robi wrażenie

https://www.youtube.com/watch?v=tLsuUbqv4eg


chyba jeszcze nie, bo już usunęli ten film (na szczęście wcześniej obejrzałem)..

montana - 2017-09-26, 08:09

Wrócił kolejny, oglądać zanim usuną :)

https://www.youtube.com/watch?v=FpWLpXf5-GE

montana - 2017-09-28, 06:58

I już zniknęło :) Ale na szczęście zrobiłem backup ŚCIĄGNIJ
RaveN - 2017-10-20, 19:28

Żenada z tym brakiem prezentacji Tesli Model 3.
Ludzie oglądają rosyjskojęzyczny materiał, nagrany telefonem w pionie. :roll:

:arrow: Tesla Model 3 from Russian owner

jakosek - 2017-10-21, 12:06

Te filmy znikają ale pojawiają się ponownie. W końcu gość się przejechał :)
Tesla Model 3 - Driving Impression - OCDetailing

bro - 2017-10-21, 12:34

Im więcej oglądam to tym bardziej się skłaniam w stronę używanego modelu S :(

A mógł być spokojnie samochód dekady jak garbus czy coś. Zaorali by wszystko a tak rozczarowanie..

montana - 2017-10-29, 15:52

Kolejna recenzja, bardzo szczegółowa: https://www.youtube.com/watch?v=_DT0vDMWsq4
bro - 2017-11-06, 20:28

Kolejny film, niestety pokazuje więcej idiotyzmów chorej ideologii tworzenia jak najbardziej udziwnionego samochodu (światła awaryjne):

https://youtu.be/te6VqldjTT8

kamosor - 2018-01-09, 10:36

DragTimes przetestował model 3 obecnej wersji z silnikiem RWD i pakietem baterii dalekiego zasięgu ( do 500km).
Wyszło 0-60 mil 4,6s ( dane Tesli 5,1)
1/4 mili 13,376s

KilleR.racer - 2018-01-09, 11:42

Bardzo fajny film pokazujący wszelkie bajery jakie ma tesla i jak fajnie to jest rozwiązane.

LINK

Brakuje mi tylko jednego . Wyświetlacza HUD żeby jednak podstawowe info było na szybie. W dzisiejszych czasach koszt juz nie wielki a zerkanie na środek na ekran żeby wiedzieć jaka prędkość itd to trochę bedzie rozpraszało co niektórych.

wodnik7 - 2018-01-09, 21:34

Tez sie troche boje tego wyswietlacza na srodku, ale podobno nie jest strasznie, i latwo sie przyzwyczaic. Takie np. toyoty czy nissany tez mialy (i chyba yaris do dzis ma?) zegary na srodku, i udzie daja rade:)

swoja droga - z autopsji - wciskajac autopilota naprawde patrzy sie na toto mniej:)

KilleR.racer - 2018-01-10, 12:11

Tzn Ja powiem że nie boję się wyświetlacza bo to jest kozaka ale jednak dla ergonomi potrzeba takiego HUD zeby nie odrywać wzroku od ulicy. A co do Autopilota to Polska jazda kierowców to jungla, ja to nazywam dziki kraj. Przy takich manewrach niektórych to ciekawe jak by on się zachował. Testów w tzn STRESS IDLLE nie widziałem na YT. Może jednak szoda rozbić auto albo co gorsza stracić zdrowia kawałek.
wodnik7 - 2018-01-10, 19:52

Powiem tak: radzi sobie calkiem niezle na krajowkach, i nawet wojewodzkich/powiatowkach, jesli sa pasy namalowane.. W miescie tez jest ok; jezdzi sie plynnie (bo AP wyhamowuje bardzo plynnie i rowniez tak samo startuje).

Niestety, najgorsze sa drogi, gdzie maluje sie (to taka "nowa" jakas jakosc) pasy tylko na skrajni jezdni, bez srodkowego. Wetdy po roku/zimie z pasow nie zostaje nic, i AP sie gubi.

Swoja droga, nawet jezdzac AP trzyma sie luzno rece na kierownicy, zeby w razie czegos moc przejac stery; ale mozna sie do tego ustrojstwa przyzwyczaic.

YANNOSICK - 2018-01-11, 07:40

Zegary/wyświetlacz na środku to tylko i wyłącznie kwestia przyzwyczajenia. Przecież jadąc jakimkolwiek autem i tak często zerkamy na centralny wyświetlacz (navi, radio, telefon...).
Mały, niewidoczny HUD krzywdy by jednak nikomu nie zrobił.

Mnie bardziej zastanawia jak będzie z pozycjonowaniem Modelu 3 w stosunku do S. Wszystkie testy zgodnie powtarzają, że "trójka" jest wykonana dużo lepiej niż S czy X i właściwie oferuje te same opcje za połowę ceny. Czym więc Tesla chce zachęcić ludzi do zakupu większych ale jednocześnie dużo gorzej wykonanych aut?
Oczywiście jak widać w testach porównawczych "lepsze wykonanie" nadal oznacza typową dla aut z USA tragiczną jakość ale podobno postęp jest wyraźny. Co do opcji i wypasu też nie jestem przekonany do wyższości M3 bo to że S nie ma np podświetlenia lusterek a "trójka" tak, to raczej skandal i blamaż "eski" niż powód do uwielbienia "trójki".
Osobiście podoba mi się wnętrze Modelu 3 ale nie miałem okazji zasiąść w środku więc oceniam tylko wzrokowo.
Czy ktoś orientuje się czy w Brukseli będzie udostępniony publiczności egzemplarz Modelu 3 czy trzeba znowu knuć z zaproszeniem prasowym?

wodnik7 - 2018-01-11, 15:12

W S masz poki co i supercharging w cenie, i wiecej miejsca. I internet (przegladarke). I naped na dwie osi.

A jeszcze kilka miesiecy temu pisales tu na forum, ze jest w srodku bardzo brzydka.. spodobala sie jednak?

Poki nikt w 3 nie siedzial, o wykonaniu mozna tylko dywagowac. Ja przejezdzilem kolo 100tys, i nie narzekam.

A wiekszy blamaz dla innych aut, to fakt, ze do dzis nie posiadaja internetu/updatow on air, niz podswietlane lusterka..

YANNOSICK - 2018-01-12, 17:54

Na renderach mi się wcale nie podobała. W realu wygląda dobrze i minimalizm mi podchodzi. Gorzej z karoserią - ta nadal jest okropna.
Pierwsi testerzy oceniają jakość jako wyższą niż w poprzednich modelach ale nadal dalece odstającą od europejskich standardów. Wynika z tego, że firma robi postępy i to się chwali. Oby tak dalej!
Ja też już przywykłem do amerykańskiej tandety ale gdy wsiadam do porządnego wnętrza Jaguara czy Lancii to mi wstyd...
Potoczna opinia mówi, że internet w Tesli ma właścicielom umilić czas spędzony w serwisie... Patrząc na doświadczenia moich sąsiadów to coś w tym jest...

Nie ulega wątpliwości, że nawet przy cenie 50k € jest to całkiem ciekawe auto. Dobry wypas, tania eksploatacja i nieco blasku większych braci gratis!

RaveN - 2018-01-22, 07:42

Trochę uwag krytycznych od użytkownika Tesli Model 3:
:arrow: Tesla Model 3 - Service Outcome

montana - 2018-02-11, 20:46

Przyszedł mail od Elona - dostawa opóźniona do Early 2019... Aż się boję czy to Early to nie będzie maj... A miał być listopad 2018. Ktoś jeszcze ma rezerwacje? Czekacie, anulujecie?
Apolonia - 2018-02-11, 20:48

Do czy od kosmonauty?
jas_pik - 2018-02-11, 21:02

montana napisał/a:
Przyszedł mail od Elona - dostawa opóźniona do Early 2019.

Będziesz miał o rocznik młodszy powinieneś się cieszyć :)

bro - 2018-02-12, 10:09

montana napisał/a:
Przyszedł mail od Elona - dostawa opóźniona do Early 2019... Aż się boję czy to Early to nie będzie maj... A miał być listopad 2018. Ktoś jeszcze ma rezerwacje? Czekacie, anulujecie?


ja na czekam aż do jazdy testowej, ale jeśli nie przekonam się do niego lub nie usuną wad w wersji europejskiej to pewnie się nie zdecyduję i pójdę w używany model S (albo może coś konkurencja pokaże - ale bez ładowarek ciężko).


swoją drogą niedługo będzie okazja do obejrzenia w Polsce:

Tesla Model 3 road trip FB

montana - 2018-02-12, 12:31

Mnie tam jakieś drobne wady w wykończeniu nie interesują, ważne żeby auto się nie psuło i tyle. Cena jest dobra i zależy mi na gwarancji, więc model S odpada - poza tym, nie zmieści mi się w garażu :) Cóż, zobaczymy co się jeszcze przez ten rok wydarzy.
bro - 2018-02-12, 16:17

nie mówię tu o błędach wykończenia typu niespasowane blachy itd. Mam na myśli intencjonalnie mylne założenia konstrukcyjne:

niewygodne klamki
nadwozie sedan zamiast liftback
brak odobmej dźwigni aautopilota / tempomatu
utrudnione sterowanie wycieraczkami
brak fizycznego kluczyka / pilota
niewygodny wyświetlacz (brak zegarów za kierownicą)


dla mnie są to poważne zastrzeżenia dot. ergonomii i bezpieczeństwa i nie wiem czy zdecyduję się jeździć intencjonalnie udziwnionyn autem tylko w imię jakichś tam idei..

montana - 2018-02-12, 19:21

Z tej listy przyczepiłbym się najbardziej do klamek, a akurat brak kluczyka to dla mnie świetna sprawa - im tego mniej tym dla mnie lepiej. Wystarczą ten od domu i garażu (i tak za dużo). Zegary też mi niepotrzebne, nigdy na nie nie patrzę, za wyjątkiem oczywiście prędkościomierza. Natomiast dotykowy ekran na środku to coś o czym zawsze marzyłem - korzystałem z tego w Volvo XC90 i jest to bajka. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że niektórzy krytykują te rozwiązanie, ale mi osobiście pasuje.
zeeltom - 2018-02-12, 19:36

A propos braku kluczyków, to już parę ładnych lat temu zrobiłem wejście do ganku chałupy na szyfrator klawiszowy, a dalej do domu na kartę zbliżeniową. Nie pamiętam kiedy ostatni raz używałem kluczy ;)
wodnik7 - 2018-02-14, 07:33

hej,

posiedzialem sobie w 3 troche i sie pobawilem, i naprawde jestem pod ogromnym wrazeniem. CO prawda wezsza od S, ale jest bardzo duzo miejsca! Z przodu bardzo luzno, przyjemnie, z tylu tez da sie spokojnie siedziec, nawet bedac wysokim. brak zegarow nie przeszkadza, obsluga jest bardzo komfortowa, siedzenia rowniez. z listy bro zostaja naprawde tylko klamki - ale otwierajac dwa razy juz sie wie, jak, i nie ma problemu.

a jesli sedany sie nie podobaja, to jest leaf - ktory jednak w srodku jest tak bardzo "typowy", ze nudny..

bro - 2018-02-14, 10:38

dlatego bardzo liczę na obejrzenie na żywo.
A w marcu jazda testowa Modelem S w Berlinie.

bro - 2018-02-15, 07:23

Bjørn Nyland nareszcie dorwał się do Modelu 3:

Tesla Model 3 first drive

.

montana - 2018-02-16, 11:36

Mamy już pierwsze "wrażenia" z pierwszej poważnej czołówki Teslą M3 (auto do kasacji).

Minusy:

1.Ekran dotykowy zbił się i lekko ranił odłamkami pasażera w ramię.
2.Ekran przestał działać i kierujący nie mógł otworzyć schowka (papiery OC AC), ponieważ steruje się nim za pomocą ekranu.

Plusy:

1.Według służb ratunkowych, pasażer prawdopodobnie nie przeżyłby takiego zderzenia, gdyby jechał autem spalinowym.

2.Elon osobiście zapewnił, że ekrany w M3 zostaną odpowiednio wzmocnione a problemy ze schowkiem rozwiąże update oprogramowania.

highend - 2018-02-16, 13:02

montana napisał/a:
Mamy już pierwsze "wrażenia" z pierwszej poważnej czołówki Teslą M3 (auto do kasacji).


daj linka do poczytania

montana - 2018-02-16, 15:44

W sumie jest już wszędzie: https://electrek.co/2018/02/16/tesla-model-3-crash-elon-musk-comment/
vwir - 2018-02-16, 16:02

Ciekawe, czemu ma jedną inną felgę.
highend - 2018-02-16, 16:30

montana napisał/a:
W sumie jest już wszędzie: https://electrek.co/2018/02/16/tesla-model-3-crash-elon-musk-comment/


Dzięki za link. Ale urwał! Auto złom, aku do odzyskania ;) Ten ekran jednak niebezpieczny w razie wypadku, cóż - wystający element ze stosunkowo ostrą krawędzią.

A felgę może zmienili po wypadku żeby dało się auto na lawetę wciągnać - może oryginalna pękła czy cuś. Z drugiej strony laweciarze mają wózki pod koła, wciągają auta nawet z urwanym kołem... zatem - też jestem ciekawy czemu inna felga.

A, że schowka nie mógł otworzyć? To młotka i przecinaka nie można zastosować? :mrgreen:

PatrykS - 2018-02-16, 16:44

vwir napisał/a:
Ciekawe, czemu ma jedną inną felgę.
Może to kołpaki na felgach? Albo przyczyna kraksy - złapał kapcia i założył jedno koło letnie :-)
bro - 2018-02-16, 18:00

vwir napisał/a:
Ciekawe, czemu ma jedną inną felgę.


przecież to standardowe 18-tki w tym jedna bez nakładki aero..

Apolonia - 2018-02-19, 12:10

niestety po niemiecku:
https://www.youtube.com/watch?v=0Sqb22C9rsM
https://www.youtube.com/watch?v=Xe89Yz4QA_Q

adamFR - 2018-02-25, 15:47

pierwszy model 3 w Polsce Magnum Company

wodnik7 - 2018-02-25, 20:01

Chyba jedna z pierwszych w Europie:) Pan Marcin niezle podjrecil firme:)

Apropos, to w 3 jest piekna kierownica: w porownaniu do S duzo mniejsza, jak sportowa. Bardzi fajna!

wodnik7 - 2018-02-25, 21:44

Apropos, wyszlo na jaw, ze wersja "long range" modelu 3 ma ok 76kWh brutto. Biorac pod uwage margines niedostepnzy dla uzytkownika, i niskie zuzycie, spokojnie mamy 400km. Niezle! Wg normy USA jest bodajze 321 mil, czyli ponad 500km, ale tam autostarda sie wolniej jezdzi:)
PatrykS - 2018-02-25, 21:52

Znajomy w pracy ma niby rezerwację na koniec roku, ciekawe o ile się obsunie.
wodnik7 - 2018-02-25, 21:59

Na koniec roku juz nie ma. Wszystkie w Europie zostaly przesuniete na poczatek 2019.

Bawilem sie tym autem, jest naprawde bardzo porzadne, zadne twarde plastiki jak np. w Amperze e.

A srodek zaskakujaco "roomy", czuje sie przestrzen. I w realu naprawde wyglada super. A ta mala kierownica mnie bardzo urzekla:)

Swoja droga, jedli kialbym jeszcze rok czekac, wolalbym uzywana ske- z Superchargerem itp:)

vwir - 2018-04-03, 17:04

https://autokult.pl/31076,jesli-tak-wyglada-przyszlosc-to-ja-dziekuje-tesla-model-3-to-najgorzej-spasowany-samochod
wodnik7 - 2018-04-03, 17:49

Hahaha:) dlatego ktos kupuje auto, zeby przez okno z kuchni ogldac jego milimetrowe odstepy miedzy plachtami blachy?

Mialem okazje siedziec w nim, i dokladnie sie przyjrzec: auto jest naprawde dobrze zrobione: drogie materialy, dobrze spasowane, brak typowych np. dla Ampery E twardych plastikow. O osiagach nie wspominajac.

Ale spoko, ktos nie kupi, ktos z kolejki dostanie szybciej:)

jas_pik - 2018-04-03, 18:19

michal zielinski z autokultu napisał/a:
bo liczyłem, że będzie to samochód na miarę Forda T

Wygląda na to że autor nie widział nigdy w zyciu Forda T :)
Jakby było mnie stać to chętnie bym nabył T3
I zaraz bym zaczynał publikację jak poprawiać fabrykę :)

vwir - 2018-04-03, 21:02

Ale patrzyliście na fotki? To naprawdę wygląda jak jakiś tani badziew a nie auto klasy premium. Nie chodzi o to czy materiały są drogie, tylko jak są wykorzystane.
wodnik7 - 2018-04-03, 23:46

vwir: ja sie nie lubie powtarzac.

Ale

1. Siedzialem, bawilem sie, dotykalem. Nie ma porownania z ampera E, leafem i podobnymi. jest o niebo lepiej.

2. Bardziej chcesz wierzyc jakims zdjeciom niz opisowi organoleptycznemu: rob jak chcesz.

3. To nie klasa premium, ale wykonanie tak. Auto nedzie kpsztowac w Stanach od 35.000$, to nie premium, ale po wykonczeniu mozna sadzic, ze premium.

pasio9 - 2018-04-05, 10:33

Pytanie dla osób z rezerwacją na M3. Jaka cenę w PL przewidujecie za base model?
bro - 2018-04-05, 10:43

pasio9 napisał/a:
Pytanie dla osób z rezerwacją na M3. Jaka cenę w PL przewidujecie za base model?


obstawiam €35.000 netto

montana - 2018-04-11, 22:00

pasio9 napisał/a:
Pytanie dla osób z rezerwacją na M3. Jaka cenę w PL przewidujecie za base model?


http://forum.samochodyele...ighlight=#29775

bro - 2018-04-14, 13:14

jeśli nic się nie wydarzy i rozwiąże problemy z ładowaniem (albo okaze się że type2 wystarcza) to 30 kwietnia YouYou będzie w Warszawie i będzie można zobaczyć Model 3

Kod:
https://m.facebook.com/events/223990151669900?acontext=%7B%22action_history%22%3A%22[%7B%5C%22surface%5C%22%3A%5C%22page%5C%22%2C%5C%22mechanism%5C%22%3A%5C%22main_list%5C%22%2C%5C%22extra_data%5C%22%3A[]%7D]%22%7D&aref=0

swoją drogą to nawet informatyk przyznaje, że można się pogubić w skomplikowanym interfejsie samochodu:

link

wodnik7 - 2018-04-14, 13:18

Nie wiem, ja wsiadlem, i sie nie pogubilem; ale moze to dlatego, ze nie ma setki klawiszy?;)

W nowym update dla modelu3 jest kilka rzeczy tez poprawionych, np. sterowanie autopilota z przyciskow na kierownicy, co faktycznie ze screena bylo upierdliwe..

bro - 2018-05-07, 10:58

jeszcze w temacie finansowania: powinienem wymienić swoje samochody, rak się złożyło, że mam dwa, a potrzebuję tylko jednego. Niestety nie miałem nigdy tak drogiego samochodu. i teraz zastanawiam się czy będzie mnie stać na nowy Model 3 czy muszę poczekać aż będą używane (i kupić jeszcze samochód przejściowy).

w związku z tym - jakie macie doświadczenia - ile może wynosić rata przy różnych formach finansowania?

bro - 2018-05-07, 12:13

EDIT:
+--------------------------------------------------------+
wodnik7 napisał/a:
Wiesz, ze najwczesniej model 3 bedzie na poczatku 2019? Czyli realnie w moim przekonaniu okolo konca 2019?

Dobry leasing na tesle, tez uzywane (proponowalbym S w cenie nowego model 3) oferuje EFL Kalisz.

Zadzwon, podaj np. cene zakupu 50.000€ netto, i niech policza..

Leasing na firme jest oplacalny (amortyzacja elektryka..)

Dalsza część rozmowy na temat leasingu wydzielona do tematu Leasing aut - rady i doświadczenia
+-------------------------------------------------------+



wodnik7 napisał/a:
Wiesz, ze najwczesniej model 3 bedzie na poczatku 2019? Czyli realnie w moim przekonaniu okolo konca 2019?


tak, wiem - mam rezerwację. rok jestem w stanie przejeździć tym co mam, ale jeśli okaże się że muszę czekać 4 lata to potrzebuję zmienić..

wodnik7 napisał/a:
Dobry leasing na tesle, tez uzywane (proponowalbym S w cenie nowego model 3) oferuje EFL Kalisz.


Boję się kupić Model S bez gwarancji za tyle pieniędzy, model 3 z gwarancją wydaję się być bezpieczniejszy.

wodnik7 napisał/a:
Zadzwon, podaj np. cene zakupu 50.000€ netto, i niech policza..

Leasing na firme jest oplacalny (amortyzacja elektryka..)


niestety, nie mam działalności, choć mam kogoś, na kogo mógłbym wziąć leasing. kwestia czy będę miał jak wyciągnąć oszczędność

dziekuje - zadzwonię, zorientuję się jak to u nich wygląda.

bro - 2018-05-09, 18:37

ciekawa recenzja modelu 3:

https://www.youtube.com/watch?v=hHWnhE9MGkI

zb1g - 2018-05-26, 13:45

You You Xue miał przykry incydent w Grecji. Tesla 3 niestety skasowana i to podobno z winy autopilota. Przykre
https://www.facebook.com/...942133182624818

bro - 2018-08-18, 12:59

ciekawy wywiad z Elonem Muskiem - może kogoś zainteresuje:

https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw

krawcu - 2018-08-18, 19:03

Dzięki za link.
dsctom - 2018-09-30, 19:51

https://www.youtube.com/w...0&v=tknQoFmk5N0

w skrócie:

policjant zatrzymuje kierowcę Tesli 3 myśląc że ekran to rzeczywiście monitor komputera

po wytłumaczeniu że to fabryczne urządzenie puszcza wolno przepraszając :)

kalex - 2018-10-23, 20:30

tesla3


Fajnie mi się to czytało do momentu podsumowania.

Jakieś rozdwojenie jaźni - w sumie fajny - ale nie fajny bo bolidem F1 jeździł bym z emocjami po krętej górskiej dzodze , a tym to raczej nie.

vwir - 2018-10-24, 08:09

W pełni gościa rozumiem - nie w każdym aucie dobrze się czuję i on ma to w tesli. Niby wszystko poprawne, niby można przeżyć brak zegarów, kiepską skórę na kierownicy, twardość zawieszenia, czy wreszcie dużą masę. Ale takie rzeczy na dłuższą metę powodują, że nie do końca odpowiada Ci takie auto.

Miałem to w niektórych moich autach i na siłę się próbowałem przekonać, że mi to wszystko pasuje. Ale to nie zdawało egzaminu.

bro - 2018-11-15, 09:45

zgodnie z przewidywaniami w Modelu 3 pojawiają się problemy z klamkami. Nie mogę zrozumieć tego parcia Teslin do udziwniania na sile samochodu, który powinien być jak najbardzej uniwersalny i nie dawać prestesktu „nay-sayersom”. Zamiast zrobić klamki ja już poprawione w modelu S to się sami wykopują:

https://youtu.be/--pD42h0VK4

https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-cold-weather-flaws/

wodnik7 - 2018-11-15, 10:00

Nie moga dawac jak w modelu S, bo auto jest tansze.

Sa tez otwierane elektrycznie, na poczatku dziwne, ale po 2
Razach wszystko jest latwe.
Bardziej o inne duperele sie mozna czepiac - a kto nie chce 3, niech kupi co innego.. na razie kolejka przerasta produkcje.

RaveN - 2018-11-15, 10:19

Klamki są niepotrzebnie udziwniane. Tu jeden gościu pokazuje, że już skrzypią. :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=OJAlVVdx-QQ

kalex - 2018-11-15, 11:16

Zamarznięte klamki w Tesli :-/ Ludzie to mają w sumie nasrane. Nie jestem w stanie zliczyć ile to razy mi klamki pozamarzały w samochodach. Ale w Tesli - jak to .
krawcu - 2018-11-15, 11:25

Gdzie tu jest: Lubię to! ?
jatko - 2018-11-15, 11:33

Powinni wprowadzić "pakiet zimowy" - podgrzewana kierownica + podgrzewane klamki :mrgreen:
vwir - 2018-11-15, 11:55

kalex napisał/a:
Zamarznięte klamki w Tesli :-/ Ludzie to mają w sumie nasrane. Nie jestem w stanie zliczyć ile to razy mi klamki pozamarzały w samochodach. Ale w Tesli - jak to .


Zauważyłeś jeden drobiazg? Na tym aucie jest minimalna ilość lodu. Mnie też wiele razy zamarzały klamki, ale głównie wtedy, gdy w ciągu dnia było na plusie i śnieg topniał, a w nocy to zamarzło, tworząc centymetrową warstwę lodu. Na tym aucie z filmiku praktycznie ciężko znaleźć jakiś lód, natomiast w klamce jest go w cholerę. Więc to jak najbardziej fakap producenta, że nie zabezpieczył odpowiednio tych szczelin.

Swoją drogą - gdy klasyczna klamka Ci zamarznie to po prostu mocniej ją szarpniesz i puszcza. A z tymi wynalazkami nie masz co zrobić...

kalex - 2018-11-15, 12:16

vwir napisał/a:
Na tym aucie jest minimalna ilość lodu.
- umyj auto to tak się stanie. Domena naszych czasów , nagrywamy i wrzucamy do sieci każdą duperele.
vwir - 2018-11-15, 12:37

Nie znalazłem żadnej informacji, jakoby ten gość umył auto (nic na ten temat nie znalazłem w komentarzach). Gość za to pisze wyraźnie, że jeździł też modelem S w podobnych warunkach i nie miał z nim takich problemów. Mimo, iż teoretycznie model S powinien być na nie bardziej podatny (ze swoimi automatycznymi klamkami). Szyby w modelu S taż się poprawnie uchylały. W modelu 3 z tyłu się nie uchyliła a z przodu uchyliła, ale juz nie wróciła na miejsce.

Nie wybielajmy producenta, który najnormalniej w świecie dał ciała i w całym pośpiechu nie miał czasu poprawnie przetestować produktu w różnych warunkach. Po prostu muszą to naprawić i tyle. Akurat tesla nie ma problemu z naprawianiem czegoś, co skopała.

Swoją drogą - zdarza mi się umyć auto i wyobraź sobie, że klamki nadal działają. Jeśli przymarzną to mocniej szarpnę i po temacie - auto otwarte. Tyle tylko, że po umyciu auta mam też zamarznięte wycieraczki, szyby, itp. Tutaj niczego takiego nie widzę. Natomiast gdyby odpowiednio zabezpieczyć te szczeliny to nawet mycie w zimie nie będzie problemem.

kalex - 2018-11-15, 13:03

Nie wybielam producenta. Chodzi mi o to że osobiście nie bardzo wiem o co ludkom w "dzisiejszych realiach produkcji" samochodów chodzi. No przymarzły klamki, pochodził 40 sekund z telefonem koło auta i otworzył z okrzykiem "dżizus krajs :mrgreen: "
Swoją drogą ciekawe czy mu wycieraczki nie przymarzły , dzizus krajs 8-)

Bronek - 2018-11-15, 13:10

:mrgreen: Poprzedniej zimy, pewna kobieta skarżyła się w telewizji, iż przez ten śnieg, który nagle spadł zimą :mrgreen: nie może bramy od garażu otworzyć. I służby miejskie powinny jej to zrobić... Rozumiem wizyta u fryzjera itd. a tu klops.
Ludziom się już... :mrgreen:

ded - 2018-11-15, 18:32

Pamiętacie jak Bieńkowska powiedziała: sorry, taki mamy klimat? Jakie było oburzenie... Ale tak na prawdę, to ludzie się stają mięczakami. Jak jeszcze mieszkałem na wsi, to czasem nie byłem w stanie do domu dojechać, przez kilka dni końcówkę trasy przechodziłem piechotą, trochę ponad 1km. Chyba jestem wyjątkowy, bo nie czułem się wielce uciemiężony. Nie kupiłem z tego powodu następnego dnia terenówki, na ramie, z wyciągarką... Za kilka dni śnieg przestał zwiewać i pługi już skutecznie odśnieżały. Kilka razy zamarzła mi ropa w wężykach jak było -20, to holowałem auto do ciepłego garażu. Przez bagażnik też zdarzało się wsiadać jak zamki zamarzły. O odśnieżaniu 100m korytarza, żeby wyjechać do roboty, to nie wspominam bo to normalka.
vwir - 2018-11-15, 20:01

Super. A jak to się ma do odstawienia tandety przez Teslę? Tam nie ma pół metra śniegu. Ani temperatur -20 stopni. Nie ma nawet śladu zamarzniętej wody na samym aucie. A nie ma go jak otworzyć. Mówi też wyraźnie, że auto już od dłuższego czasu ma włączone ogrzewanie wnętrza.
Tutaj nie chodzi o to, że gość nie jest samcem alfa, który gołymi rękami zabija niedźwiedzie, tylko o to, że producent auta nie przewidział, że temperatura może spaść do -2 stopni.

wodnik7 - 2018-11-16, 08:16

Wyprodukowali 100000 aut, i jeden filmik ma byc „mega“ dowodem na danie ciala?

Ludzie, dajcie spokoj.. poszukajcie na forach, jak silniki vw sie pauja, czujniki e benzach czy lancuchy w audi..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group