SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Codzienny przegląd prasy.

kalex - 2017-06-10, 08:23
Temat postu: Codzienny przegląd prasy.
Trochę się tego zaczyna pojawiać. Może wrzucajmy w ten temat .
wa luksusowe auta elektryczne Tesla i BMW nie spełniają najwyższych wymogów bezpieczeństwa

bodix - 2017-06-10, 11:20

Fajnie czemu nie. Natomiast co do powyższego to takie teksty to woda na młyn dla oczerniaczy i laików, którym tak jak w przypadku opisywanych aut elektrycznych wmówiono, że są bardziej szkodliwe niż spalinowe. Testy są po to aby uczyć producentów, a oni wyciągają wnioski i tak jak Tesla natychmiast wprowadza modyfikacje. Amerykanie robią to dla swoich obywateli i jak już udowodnili z niemieckim VW oszukującym na emisji spalin są skuteczni. Tego nie doczekamy w tym kraju, który szczyci się przekręcaniem liczników legalnymi wycinkami filtrów DPF czy katalizatorów oraz bogactwem węglowym ze smogiem w tle.
PatrykS - 2017-06-10, 12:07

bodix napisał/a:
Tego nie doczekamy w tym kraju, który szczyci się przekręcaniem liczników legalnymi wycinkami filtrów DPF czy katalizatorów oraz bogactwem węglowym ze smogiem w tle.
Chyba się tym nie szczycimy, ale sposobów na przeżycie wyuczonych przez ponad 160 lat zaborów (w dwóch ratach) tak łatwo nie porzucimy, choć stopniowo to się też zmienia.
kalex - 2017-06-27, 07:03

Polacy nie rozważają zakupu elektryka
vwir - 2017-06-27, 10:34

Tak się zastanawiam nad tym aspektem finansowym. Nowe elektryki są drogie, z tym się zgadzam. Ale używane? Takiego leafa z 2013 roku można kupić w wersji USA za ok. 50 tys, albo nawet europejskiego za trochę ponad 60tys. Mówimy o autach z małym przebiegiem, z podgrzewanymi fotelami, ogrzewaniem/chłodzeniem postojowym, itp. Generalnie dobrze wyposażonych.

To jest kompakt, więc pewnie trzebaby go porównywać z golfem. Golf z 2013 roku, z automatyczną skrzynią biegów, z niskim przebiegiem, podobnie wyposażony kosztuje w okolicach... 50-60tys. No to gdzie ta drożyzna wśród elektryków?

No dobrze - leaf to fajne auto jako drugie w rodzinie. A co jeśli ktoś potrzebuje auta jako pierwsze auto w rodzinie? Wtedy Leaf ma za mały zasięg. No ale jeśli jesteśmy w okolicach 60tys to można już celować w amperę. Wtedy problem zasięgu odpada, a mamy w pewnym stopniu elektryka.

Innymi słowy elektryki nie są wcale drogie, jeśli się je porównuje z odpowiednikami spalinowymi z tego samego rocznika, z podobnym przebiegiem i z podobnym wyposażeniem. Chyba jedyne co można zarzucić elektrykom w kwestii finansowej to to, że w przeciwieństwie do spaliniaków praktycznie nie ma aut w widełkach cenowych poniżej 30tys.

jas_pik - 2017-06-27, 11:15

vwir napisał/a:
Chyba jedyne co można zarzucić elektrykom w kwestii finansowej to to, że w przeciwieństwie do spaliniaków praktycznie nie ma aut w widełkach cenowych poniżej 30tys.

Oj tam.
A stare PSA?
Mają zasięg około 80 km , czyli na miasto się nadają a to koszt zawsze pniżej 20 000 zł .
Chcesz takiego ?
Mam i Peugeota 106 i Berlingo :)

vwir - 2017-06-27, 11:45

No dobra, ale tam już technologia pamiętająca Gierka, jakieś dolewania wody i inne takie. Nieco to mniej wygodne, niż współczesne auta.
jas_pik - 2017-06-27, 12:49

Coś za coś. Postep kosztuje ( masz mniej obsługi w nowym ale więcej za niego płacisz)
Ale zawsze masz wybór.
Jak kupisz starego PSA to bez problemu znajdziesz wsód naszej braci osoby które pomogą Ci to zrobić albo zrobią to za Ciebie.
Poza tym jest prawie tak samo bezobsługowy jak i nowe.
Możemy Ci dolewać wody/zmieniać szczotki ( oczywiście odpłatnie)

Stripes - 2017-06-28, 21:38

Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?
gienek333 - 2017-06-28, 22:08

Po co budować samochód jak nie da się go zarejestrować? Ja dziękuję w tym miejscu towarzyszom z SLD, PSL (ustawa wrakowa), towarzyszom z PO (zakaz rejestracji SAM-ów), którzy dzielnie przyczynili się do "kastracji" intelektualnej" Polski :-( .
PatrykS - 2017-06-29, 00:16

Stripes napisał/a:
Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?
Jeśli konwersja się liczy to daleko nie trzeba szukać:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1782

domino - 2017-06-29, 07:04

Stripes napisał/a:
Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?


Jest tu także wielu forumowiczów którzy przekonwertowali samochód spalinowy na elektryczny wystarczy przejrzeć tematy na forum.

kalex - 2017-07-07, 20:47

Bloomberg: parytet cenowy elektryków od 2025 r.
Panaceum - 2017-07-14, 21:52

Statystyka sprzedaży samochodów za pierwsze półrocze 2017.
Elektryki rosną w siłę !!!
Cyt: "W pierwszym półroczu Polacy kupili 400 aut elektrycznych, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie i 8,5 tys. hybryd (+82,5 proc. r/r)."
Linek_do_artykułu
Ciekawe gdzie zaklasyfikowane zostały PHEV...
A pozytywną robotę dla hybryd to chyba zrobiły reklamy Toyoty w wykonaniu W. Zientarskiego...bez komentarza.

domino - 2017-07-20, 08:17

Właśnie przeczytałem w Brytyjskiej prasie że Mitsubishi szykuje nowego elektryka na 2019r konkurenta Ampery-e więc będzie się działo w najbliższym czasie.
kalex - 2017-08-08, 20:27

greenway
bodix - 2017-08-08, 22:52

Północny -zachód pustynia i nie wiem czym się kierowali bo jednak elektryków mamy sporo i nie chodzi o tubylców. Trasa Kołbaskowo (granica z Niemcami)- Gdańsk to szlak turystyczny i sporawy przelot jedynych z zasięgiem Tesli. Niestety innym EV nie dane jest obecnie na jazdę ze względu właśnie na brak stacji ładowania, a szkoda.
EVgarage - 2017-08-09, 06:50

Tak samo sobie pomyślałem. Albo żeby nad morze z PŃ pojechać to też tak średnio
PatrykS - 2017-08-09, 09:42

EVgarage napisał/a:
Albo żeby nad morze z PŃ pojechać to też tak średnio
A Konin-Włocławek-A1 lub Bydgoszcz(Ikea)-Warlubie-A1?
Maras - 2017-08-10, 05:23

Konin Włocławek w stronę Torunia na A1 BP koło Włocławka (wall).
W drodze powrotnej ORLEN za zjazdem na Inowrocław i 20-30km dalej CircleK obie wall.

Jadąc nad morze ( Ustka, Koszalin ) A1, w Bydgoszczy ( IKEA ), w Orlen Sępólno Krajeńskie wall. A dalej posucha...

EVgarage - 2017-08-10, 07:05

No można tak kombinować, można kombinować w ogóle ale bardzo wiele osób z PŃ jedzie po prostu w górę, że było najkrócej. Optymalna jest więc trasa PŃ, Piła, Szczecinek, Koszalin. Sam też tak wiele razy jechałem.
Panaceum - 2017-08-14, 21:15

No to teraz Niemcy nas starymi dieslami "zawalą" Niemcy pozbędą się ponad miliona samochodów z silnikami Diesla?
gienek333 - 2017-08-14, 21:33

Diesel, benzyniak, zawsze można zelektryfikować. To tylko silnik, sterownik i baterie :idea:
kalex - 2017-09-12, 12:15

A to ci dopiero :-D

Tesla

kalex - 2017-09-22, 13:35

Carsharing na Śląsku
roadmaster - 2017-10-11, 22:03

Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.
ElektroWoz.pl - 2017-10-12, 17:11

roadmaster napisał/a:
Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.


Wlepka:

Do końca 2017 roku mają zostać uruchomione jeszcze cztery dodatkowe: w Ciechocinku, Strykowie, Ostrowi Mazowieckiej i Rzeszowie. Przyjrzyjmy im się nieco bliżej:

Ciechocinek ma adnotację: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Ostrów Mazowiecka: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Stryków: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Rzeszów: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”

Innymi słowy dwie stacje – Ciechocinek i Stryków – są niemal pewne, a pozostałe dwie mają znaki zapytania.

piotras24 - 2017-10-13, 06:59

Pojawił się artykuł na electrek o fabryce baterii pod Wrocławiem:
https://electrek.co/2017/10/12/lg-production-electric-cars-new-battery-factory/

Będzie to największa fabryka baterii w Europie

domino - 2017-11-05, 13:24

https://www.money.pl/gosp...,0,2384718.html :evil:
YANNOSICK - 2017-11-05, 19:06

domino napisał/a:
komentarze jak zwykle na poziomie...
vwir - 2017-11-05, 21:47

Ten artykuł pisał jakiś kretyn. Kompletnie nie wziął pod uwagę tego, jakie są koszty społeczne chorób spowodowanych spalinami wdychanymi przez ludzi, nie wziął pod uwagę tego że gdy będziemy tankować prądem to cała kwota za "tankowanie" pozostanie w kraju, a nie będziemy finansować rosji czy bliskiego wschodu, itp. Bardzo stronniczy i powierzchownie potraktowany temat. Z jednym się jedynie zgadzam: bateria do takiego e-golfa kosztuje jakieś 40tys. To dlaczego e-golf jest droższy od benzynowego golfa o 80 tys? Tym bardziej, że odpada koszt drogiego w produkcji silnika, skrzyni biegów, sprzęgła dwumasowego, itp.
Panaceum - 2017-11-05, 22:18

vwir, Możliwe, że VW i inni europejscy producenci wychodzą z takiego samego założenia, jak sprzedający ubrania: nowa kolekcja jest droga, bardzo droga, BO NOWA.
W ciuchach tak to wygląda: Jak ktoś chce zabłysnąć na salonach to pierwszy drogie kupi. Jak najbogatsi kupią i się w tym pokażą, to po kilku miesiącach na nadwyżki magazynowe zrobimy przecenę dla plebsu o 50%.
A może VW chce w ten sposób zrazić klientów do EV, równocześnie oferując duuużo tańsze spaliniaki?

vwir - 2017-11-05, 22:31

Ale tak jest z każdym ev. Zoe bez baterii kosztuje 90tys. Przecież to jakaś paranoja... Dwa razy drożej, niż clio, a przecież to odpowiednik clio. Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
PatrykS - 2017-11-06, 02:25

vwir napisał/a:
Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
Koszty, o których wspomniałeś, są tak gigantyczne, że wcale nie jest pewne, czy któryś z produkowanych przez lata elektryków już się producentowi zwrócił :-)
vwir - 2017-11-06, 06:57

Nie jestem do końca przekonany. Takiego golfa już mieli opracowanego, kwestia innego napędu.
KilleR.racer - 2017-11-06, 08:02

LEAF raczej na siebie zarobił, jest to w nakładzie (ilości sztuk ) najbardziej popularny. Księgowi mają na pewno + skoro idą dalej to drogą . A mogli by wygasić albo słabo to rozwijać i samo by umarło. Ale najwidoczniej jest z tego kasa. Tylko musicie sobie zdać sprawę że nie taka jak z auta spalinowego którego sprzedają potężne ilości. Jest tańsze w produkcji i do tego zarazbiają krocie na częściach eksploatacyjnych. A EV naet psująca się Tesla nie zarabia a dokłada bo większość aut jest jeszcze na gwarancji, za to LEAF się nie psuje :)
wodnik7 - 2017-11-06, 08:11

@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)
KilleR.racer - 2017-11-06, 08:36

wodnik7 napisał/a:
@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)

Niezrozumiałeś mnie. dodałem tylko że się psuje , ja akurat rozumiem to że Tesla jako Tesla nie zarabia. Bo inwestuje gigantyczne pieniądze w GIGAFACTORY i innne projekty. Ale o dziwo takie firmy jak TOYOTA , MERCEDES , mając akcje TESLI tak !!! Giganci motoryzacji mieli akcje Tesli i wycisneli z tego biznesu kupę kasy. A Tesla niestety nie zarabia dla siebie narazie nic bo mocno inwestuje i bedzie jeszcze lata skoro chcą otworzyć GIAFACTORY w CHINACH i kolejne w EUROPIE.

PatrykS - 2017-11-17, 09:42

Może to nie do końca prasa, ale dziś rano mijałem bilboard z reklamą lokalnego dealera ze zdaje się e-Golfem i tekstem mniej więcej "Przetestuj nasze modele elektryczne" - chyba jeszcze nie widziałem takiej reklamy, kolejna jaskółka :-)
domino - 2017-12-21, 15:06

W najnowszym wydaniu AutoExpress przeczytałem że na początku 2019 roku Volvo zaprezentuje 2 modele elektryczne Volvo XC40 i V40. Oby szli tak dalej ;)
Slawek - 2017-12-30, 20:15

https://moto.wp.pl/projekt-ustawy-o-elektromobilnosci-to-administracyjny-bubel-jego-tworcy-nie-wiedza-nad-czym-pracuja-6203590047282817a
kalex - 2017-12-30, 20:32

Oczywiście nie zapomnieli wspomnieć że "prundu" mało latem i że "prund" z komina dymi bardziej niż trabant. :-/
krawcu - 2017-12-30, 20:35

Nie warto nawet linkować do takich artykułów... sporo uproszczeń, półprawd i koronne nazwanie stacji ładowania agregatem :]
kalex - 2018-08-13, 18:47

Lasy państwowe
kalex - 2018-09-10, 06:07

pożar tesli

Haha , popatrzcie na zdjęcia myślałem że się sfajczyła pod ładowarką , a tu na grzyby poszli a Tesla się pali. Co za "pech" :mrgreen:

PatrykS - 2018-09-10, 08:55

kalex napisał/a:
Haha , popatrzcie na zdjęcia myślałem że się sfajczyła pod ładowarką , a tu na grzyby poszli a Tesla się pali. Co za "pech"
Nie wiem z czego tu się cieszyć, szkoda pięknego samochodu, tym bardziej, że nawet aku nie odzyskamy :-( Może gwarancja się kończyła, a ubezpieczenie było wysokie? :-) :-)
kalex - 2018-09-10, 10:23

PatrykS napisał/a:
Nie wiem z czego tu się cieszyć,
A kto się cieszy ? Napisałem z przekąsem że chyba na ratę leasingową było ciężko.
PatrykS - 2018-09-10, 12:50

kalex napisał/a:
A kto się cieszy ?
No tak to odebrałem :-)
kalex - 2018-11-20, 07:32

Był gdzieś odpowiedni wątek na forum , ale tyle się działo w temacie że przepadł :mrgreen:




Polski ev

vwir - 2018-11-20, 10:32

O matko... Ciekawe, ile mojej kasy na to poszło. Czyli mamy Renault Twizy 2. Biorąc pod uwagę, że Twizy sprzedało się w zatrważającej ilości niecałych 20tys sztuk to zrobiliśmy pięknego misia naszych czasów.
mmazi - 2018-11-23, 13:06

Zasłyszane podczas przeglądu : Staszek, i co my będziemy w tych elektrykach robić więcej za te dodatkowe 60zł ? .
Stasze: nie wiem, może zdjęcia ?


Podobno koszt przeglądu elektryków ma wzrosnąć o 60zł ?

jatko - 2018-11-23, 13:12

Znaczy się przegląd, ten na stacji diagnostycznej, ogólnie ma podrożeć dla wszystkich aut :cry:
zeeltom - 2018-11-25, 07:00

A słyszeliście, żeby coś ostatnio staniało? Prąd ma iść do góry, to i wszystko podrożeje.
Praktycznie na ma u nas dziedziny produkcji, czy usług, gdzie nie używa się prądu.
Sama produkcja prądu jest tania. Dystrybutorzy rżną nas na tzw. przesyle.
Niby idzie to na konserwację i unowocześnianie linii, ale, jak mieszkam w Żyrardowie ponad 30 lat, to elektrycy przyjeżdżają do linii, tylko w przypadku awarii. Nie widziałem jeszcze, by robili jakieś przeglądy konserwacyjne, poza wycinaniem gałęzi na drodze przewodów.
To gdzie są te pieniądze?

jas_pik - 2018-11-25, 22:30

Zeltom - nie wiem kto u Ciebie jest operatorem sieci przesyłowej ale w Warszawie Innogy rżnie wszystkich na okrągło.
takich cen jakie są w Innogy nikt w Polsce nie ma (tak wysokich)
Do tego kao jedyni sa poza kontrolą URE ( ne musza zatwierdzać taryf) - chyba musiało sporo popłynąć do kieszeni tych którzy prywatyzowali STOEN bo inaczej tego się nie daa wytłumaczyć .
A o słynnym braku oddania do ruchu wybudowanej kilka miesięcy temu nowej trasy wanej ulicy o kilkukilometrowej długości obsługującej dość dużą dzielnicę ( tzw Czerniakwskiej BIS) to już było w niejednym programie - a Innogy dalej sobie sprawę olewają, nie przestawią słupa bo im się nie chce - no może za rok . A żaden urzędnik nie dopuści do użytkowania drogi w której słup SN stoi na środku jezdni a żadne latarnia nie ma zasilania .
To są kwiatki.
Chyba też tylko Innogy jest jedyną firmą w Polsce gdzie zgłoszenie gotowości do odbiory świeżo zrobionej instalacji PV masz zrobić na 30 dni wcześniej oczywiście z kompletem dokumentów i badań powykonawczych . Inaczej mówiąc nie przyłączą Cię do do sieci.

krawcu - 2018-11-26, 08:42

jas_pik napisał/a:
takich cen jakie są w Innogy nikt w Polsce nie ma (tak wysokich)


Niestety ale nie mogę się z Tobą w pełni zgodzić. Jakiś miesiąc temu robiłem zestawienie cen energii elektrycznej w całej Polsce i okazuje się że w G11 prąd najtańszy jest w Enea (0,5149 zł). W innogy jest droższy niewiele (0,5210). Najdroższy w Polsce prąd ma w tej taryfie Energa 0,5941.
W taryfach G12 i G12w w szczycie najtańszy prąd ma właśnie Innogy ale poza szczytem ma już przedrogo (najdrożej w całej Polsce).

Bronek - 2018-11-26, 08:45

Też analizowałem w związku jw G12as ... I Energa jest najdroższa i ona jest moim dostawcą niestety.

"Goły" prąd kosztuje G 11 :0,2979* [zł/kWh]

kazikczerniecki - 2018-11-26, 09:32

Co do odbioru instalacji PV przez Innogy od zgłoszenia do wymiany licznika na dwu kierunkowy czekałem 18 dni. Odbiór nastąpił bez problemu, wypełnione zgłoszenie pobrane ze strony Innogy, w dwa tygodnie decyzja i od razu telefon od technika w celu realizacji zlecenia wymiany licznika. Myślałem, że będzie więcej zamieszania, a poszło bezboleśnie.
kalex - 2018-12-03, 13:09

" Audi bije Teslę na głowę" - taki oto tytuł widzę dzisiaj na WP.

Prawdziwy hit - jeszcze go nie produkują a już wygrał :lol:

Bronek - 2018-12-03, 13:48

Wszyscy mają lepsze, od Tesli, od Nissana, od Renaulta i BMW ale..., tylko o BMW cisza..

No trudno, by nie były potencjalnie lepsze, powinny być, bo są nowsze.
I powinien być widoczny postęp

Są? Nie są! Bo ich nie ma :mrgreen: Już mnie nudzą te zapowiedzi... Co chwila jakiś kwiatek, ktoś coś widział? I jak to Kiepski powiedział :"Gadać to każdy może, tulko robić to nie ma komu"

tomusy - 2018-12-03, 14:43

... ja bym dodał, że prym w zapowiadaniu najnowszych modeli EV wiedzie VW.
Co chwilę wypuszcza nowego Tesla killera. Podobno super i za pół ceny. Po czym okazuje się, że VW miał na myśli nowego e-Upa. Aż się popłakałem ze śmiechu.
na linię I.D zostanie jeszcze trochę zaczekać.

Gdy ostatnio chciałem się umówić na jazdę testową e-Golfem to usłyszałem, że w Warszawie mają z tym problem i zapraszają mnie po nowym roku.

Carlos - 2018-12-03, 14:47

https://youtu.be/FZT0B98RRxU

Jeśli prawdą będzie to, że zasięg 400km, ładowanie 20 minut (opcja ładowania indukcyjnego - bezprzewodowego) i start produkcji 2021rok to wolę Audi :)

vwir - 2018-12-03, 15:15

Szkoda, że za jedyne 100k GBP.
Carlos - 2018-12-03, 17:50

Tyle co nowy model S .
vwir - 2018-12-03, 17:59

No i to dość wysoka wersja modelu S.
wodnik7 - 2018-12-03, 22:00

Ja sie juz nawet nie zaczytuje o tych nowosciach, tylko jezdze swoim i mam reszte gdzies;) niech sie inni martwia:)
Bronek - 2018-12-04, 06:57

A Zientarski swoje :-P :-P :-P
wwojciech - 2018-12-04, 13:16

Audi 3,5s do 100km/h wypada jak wózek inwalidzki przy Tesli
gienek333 - 2018-12-04, 16:33

Duże przyśpieszenie, to b. duże momenty i prądy, a potem się wymienia napęd co 40 tyś kilometrów (patrz Wodnik) :evil: .
wodnik7 - 2018-12-04, 18:46

Gienek, nie pitol:)

1 primo: to tesla S85, pierwsze napedy wymieniali „sami z siebie“, auto jezdzilo, ale delikatny byl dzwiek.
2 primo: drugi silnik faktycznie wymiekl, ale mial pecha - podobno cos z uszczelnieniem.
3 primo: jezdze defensywnie raczej (tak, tez w tesli sie da), co widac po zuzyciu po 120.000km - niska srednia. Wiec nie od mojej ciezkiej nogi silnik byl do wymiany.

Apropos przyspieszenia: na codzien 5s wystarcza, 4sek sa przyjemniejsze, 3 za to nieprzyjemne:)

Pozdrawiam!

Bronek - 2018-12-04, 19:48

A u mnie, to kicha z tym momentem i przyśpieszeniem.. Bez dobrych opon i 4x4 to lipa... zrywa.

Myślę, że dla przeważającej grupy kierowców, to tak jak z odłączaniem ESP całkowitym, taki to chwyt reklamowy dla....oglądaczy seriali,imTavN Turbo z niejaki Mikiciukiem :mrgreen:
Nikt ESP nie wyłącza, 300 km/h nie jedzie i nie pali gumy...

Podstawa to komfort, bezpieczeństwo rozsądne parametry jazdy i zasięg i rozsądna cena.

Innowacyjności jak w Tesli po europejskich autach, raczej nie należy się spodziewać. Niemniej jak Merc czy Audi zrobią to ludzie kupią dla samej marki.
Nie będzie tanich elektryków, nie będzie w Polsce wielu takich aut.


Wymiana silnika w elektrykach to chyba nic wielkiego?

gienek333 - 2018-12-04, 22:09

W pierwszych modelach (z tego co mi wiadomo), wirnik silnika w wyniku temperatury się rozszerzał i potrafił zahaczyć o stojan, tarcie powodowało jeszcze większą temperaturę i w efekcie zablokowanie napędu. Czym to groziło nie muszę mówić. Zawsze duży moment powoduje zwiększone zużycie przekładni (to fizyka), tak jak duża prędkość skraca zasięg. PS. Wodnik, mam Poloneza z przebiegiem blisko 120 tyś km i nie był ani razu wymieniany silnik :-P .
wodnik7 - 2018-12-04, 23:33

Tesla dahe na silnik 8lat gwarancji niezaleznie od przebiegu. Jak silniki produkuje np. VW mozna pogooglowac (afera TFSI), i na te silniki gwarancji zadnej nie bylo. Jak w wiekszosci aut. A jesli juz jakas gwarancja jest, to oczywiscie zmuszaja do „przegladow“ za wielka kase - a tesl dziwnym trafem nie.

Ale niech kazdy jezdzi, czym lubi.

vwir - 2018-12-05, 07:39

"A u Was Murzynów biją!"
belgijski - 2018-12-30, 18:58

zarejestrowałem się w końcu na forum bo znalazłem dzisiaj taki artykuł i komentarze pod nim mnie rozwalają
10 mitów na temat samochodów elektrycznych
https://www.francuskie.pl...-elektrycznych/
najlepsze są od tych, co to twierdzą, że elektryk to zło
jakie to społeczeństwo jest jednak .............. :evil: :evil: :evil:

kalex - 2019-01-13, 08:53

Tesla wkracza do Polski

Tesla Polska

RaveN - 2019-01-13, 11:53

kalex napisał/a:
Tesla wkracza do Polski

Jak będzie serwis to dużo więcej ludzi się zdecyduje na Tesle.

bro - 2019-01-14, 08:33

ba! mogli by nawet sprzedawać tu poleasingiwe bezpośrednio..
jakosek - 2019-01-14, 11:56

to była by ciekawa opcja i kolejne pytania - lepsza nowa 3 czy poleasingowa S
Carlos - 2019-01-14, 13:37

Zależy czy chcesz autopilota 2.0 czy 1.0
wodnik7 - 2019-01-14, 15:47

3 ma dalszy zasieg, bo nizsze zuzycie, S jest wieksza i moze posiadac darmowy supercharging..
Bronek - 2019-01-14, 16:35

Mam pytanie , bo póki co nie drążę tematu . Czekam na Teslę u nas .

Pytanie . Czy autopilot w Tesli 3 jest taki sam jak w innych wersjach? Ma te same "zdolności" i podobnie ulega ewolucji ??

Jak z wyswietlaniem ?

wodnik7 - 2019-01-14, 17:02

Tak, w 3 jest najnowszy autopilot (za doplata oczywiscie), wyswietlacz jest centralny. Na yiutubach duzo jest filmikow z tego, jak dziala.
Bronek - 2019-01-14, 17:48

Dzięki , nie mogę zejść niżej od tego co ma Nissan . Osiągi jako takie są wystarczające , tylko 4x4 mnie interesuje .
Wkurza mnie buksowanie kół przednich , jest uwłaczające godności . Tył bym zniósł :mrgreen:

wodnik7 - 2019-01-14, 20:04

Model 3 jest dostepny na tyl, lub 4x4 - ale w europie na razie tylko 4x4:)

Nie obraz sie, ale kazda tesla, nawet ta z 2013, o niebo przewyzsza nissana:)

Bronek - 2019-01-14, 20:21

Ja się nie obrażam , Nissan się trafił bo nowy , "tani" i był w promocji :lol:
Jest wart swej ceny w tej lidze .
Tesla natomiast jest przeszacowna , co oczywiście nie neguje iż jest lepsza.

Mówimy o rynku polskim , bez dopłat i preferencji .
Nissanem miałem się chwilkę pocieszyć i dać żonie , ale Ona woli swoje auto.
A mi się podoba jazda elektrykiem :mrgreen: No i wszyscy zadowoleni.
Gdyby miał te 4x4 , to byłby optymalny . Nawet z tą mizerną swoją ładowarką i takim sobie zasięgiem .

Czekam na odpowiednie warunki by się przesiąść.

Krzywdy nie mam :!: :!: całkiem nawet mi dobrze . Będę miał na pewno większe pórównanie , po dłuższym "stażu" w Nissanie .
Wady wg mnie opisałem w swoim wątku .

Dlatego gdy Tesla to prawie full wypas ,bez bajerów mnie nie interesuje.

wodnik7 - 2019-01-14, 20:36

Wydaje mi sie, ze tesla uzywana ma wiekszy „full wypas“ niz Twoj nowy nissan:))

Podjade chyba kiedys do Ciebie, to sie przekonasz:) albo podjedz na zlot do Zyrardowa:)

Bronek - 2019-01-14, 21:24

Nie chodzi czy używana czy nie .
Duperele jak klameczki schowki itd to ciekawe ale niekoniecznie , tak jak te moje "samoparkowanie" mogą być ale nie muszą
W Tesli pociąga mnie właściwie jedno , jej Autopilot i jego rozwój

Mam też warunek aby przestała nas słusznie zresztą traktować jak zadupie.
Wcale nie bronię Nissana , mi on wisi . Jest fajny ale nie powala idzie w koszta. To konsumuję.

No i liczę na jakieś auto konkurencyjne . (Mrzonka).

10-20 km dziennie jedynie jeżdżę .
Tylko do pracy czasem do sklepu . Urlop zupełnie inna bajka.

A o ile fajnie mi się jeździ elektrykiem , to jako stary harleyowiec mam dość zlotów , .... :lol:
No i do tego mam większą zabawkę i o wiele ciekawszą , jaką jest kamperek. Polecam ją wszystkim i czekam na takowe elektryczne.

kazikczerniecki - 2019-01-31, 11:30

Kolejne nie poparte danymi bzdury i dyrdymały, artykuł chyba sponsorowany przez Hondę:

https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/honda-civic-16-i-nissa-leaf-porownanie/8hzlfh0

Carlos - 2019-01-31, 13:39

Takie szmatławce jak onet, wp, czy newsweek to gówno warte brukowce.
Wystarczy popatrzeć na błędy ortograficzne w artykułach.
Metoda kopiuj wklej...

kalex - 2019-02-15, 17:54

Zielone tablice
bro - 2019-02-24, 10:45

http://moto.pl/MotoPL/7,8...a-krawedzi.html
gienek333 - 2019-02-27, 09:16

https://autokult.pl/33159,klamki-tesli-nie-wysunely-sie-po-wypadku-kierowca-splonal :-(
jogur - 2019-02-27, 16:05
Temat postu: a tu "odpowiedź" ze spaliniaka :( ludzi szkoda ...
https://wiadomosci.wp.pl/gigantyczny-korek-na-a4-pasazer-seicento-splonal-zywcem-6354021050214017a
marek121 - 2019-03-03, 17:02

Koledzy wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w tych cenach nowych tesli
przeliczają 87 tyś euro na 449 tyś PLN ??? a cena w euro to podobno już cena brutto
już nic z tego nie rozumiem

https://elektrowoz.pl/auta/nowe-ceny-tesla-model-s-w-europie-jest-taniej-znika-tesla-model-s-100d-pojawiaja-sie-nazwy-z-modelu-3/

jogur - 2019-03-03, 17:36

marek121 napisał/a:
Koledzy wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w tych cenach nowych tesli
przeliczają 87 tyś euro na 449 tyś PLN ??? a cena w euro to podobno już cena brutto
już nic z tego nie rozumiem

https://elektrowoz.pl/auta/nowe-ceny-tesla-model-s-w-europie-jest-taniej-znika-tesla-model-s-100d-pojawiaja-sie-nazwy-z-modelu-3/


to co w innym watku pisalem - cena netto dla krajow Other EU 87k€ netto, 107k€ brutto to wlasnie ok 460 kPLN

marek121 - 2019-03-03, 17:53

jogur napisał/a:
marek121 napisał/a:
Koledzy wytłumaczy mi ktoś o co chodzi w tych cenach nowych tesli
przeliczają 87 tyś euro na 449 tyś PLN ??? a cena w euro to podobno już cena brutto
już nic z tego nie rozumiem

https://elektrowoz.pl/auta/nowe-ceny-tesla-model-s-w-europie-jest-taniej-znika-tesla-model-s-100d-pojawiaja-sie-nazwy-z-modelu-3/


to co w innym watku pisalem - cena netto dla krajow Other EU 87k€ netto, 107k€ brutto to wlasnie ok 460 kPLN


jogur ale to jest nielogiczne
other EU to znaczy gdzie ? tam gdzie nie ma salonów i i tak nie da sie kupić ?
przecież w polsce nie da się kupić a jak będę chciał kupić w DE to za ile 87k euro czy 107k euro ?

piero - 2019-03-03, 18:32

Podcast Pawła Sołtysa w Pulsie Biznesu:
https://www.pb.pl/samochody-pod-pradem-954658

jogur - 2019-03-03, 19:53

marek121 napisał/a:


jogur ale to jest nielogiczne
other EU to znaczy gdzie ? tam gdzie nie ma salonów i i tak nie da sie kupić ?
przecież w polsce nie da się kupić a jak będę chciał kupić w DE to za ile 87k euro czy 107k euro ?


Tak, PL to tam gdzie nie ma salonu/showroomu.

W generowanych PDF dla krajow typu DE czy inne wymienione z nazwy pojawia sie info "w ty VAT" (w tlumaczeniu) co ja rozumiem jednoznacznie.

Moze uda mi sie zahaczyc goscia z Wro, co kupil i odebral auto w Tilburgu, choc na 99% jestem pewny, ze rozmawial i zalatwial sprawe przez Berlin.

domino - 2019-03-18, 09:59

Jak informuje czasopismo "AutoExpress" w przyszłym roku Lexus wprowadzi elektryczną wersje UX będzie to pierwszy Lexsus EV a rok po nim mają być następne modele czyli szef Lexusa chyba ma inny tok myślenia ;) niż prezes Toyoty choć Lexus należy do Toyoty.

Edit: Dalsza dyskusja wydzielona do nowego wątku tutaj.

mmazi - 2019-06-05, 07:52

https://auto.dziennik.pl/premiery/artykuly/599430,opel-corsa-e-cena-nowy-samochod-elektryczny.html
PatrykS - 2019-06-05, 08:21

50kWh w podłodze za 130kPLN - robi wrażenie.
koder - 2019-06-05, 09:10

Jeżeli wyjdzie w tej cenie z takimi parametrami, to może nieźle zamieszać na rynku samochodów elektrycznych.
Apolonia - 2019-06-05, 13:51

Na Polskim rynku namieszać może, jeżeli producent popatrzy w stronę użytkownika, a nie dostawców energii.
W naszym kraju DC z Greenway po 2,2 zł się po prostu nie kalkuluje, osobiście wole brać 43 kW z AC bo jest
taniej (1,39 zł), ale po kastracji mocy nie wszystkie ładowarki GW tyle dają.
Czyli w domu chętnie podamy autu minimum 11 kW na 3-fazy, to w czasie 2 tanich godzin za dnia mamy prawie pół baterii.
Bosko by było podać 22 kW, ale to raczej nie będzie osiągalne dla Opla i Peugeota.
Z innych źródeł wiadomo jest że: "Ciekawostką jest, że w samochodzie ma się pojawić ładowarka jednofazowa (1-f)
o mocy 7,4 lub, uwaga, trzyfazowa (3-f) o mocy 11 kW. Jeśli tak się stanie, zakup BMW i3 czy Renault Zoe poniżej
R130 przestanie mieć jakikolwiek sens ekonomiczny." i oby były te 3-fazy
https://elektrowoz.pl/auta/elektryczny-peugeot-208-czyli-peugeot-e-208-specyfikacja-bateria-i-wszystko-co-wiemy/

kalex - 2019-06-05, 14:19

Jak będzie jak z Amperą-e to Corsy nie zobaczymy na ulicach przez najbliższe 2 lata.
mmazi - 2019-06-05, 17:03

Tzn jak ?
bro - 2019-06-05, 23:09

znikoma dostępność na większości rynków
KubaPHV - 2019-06-12, 19:36

Coś tam jednak działają :) https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samochody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-6-elektrycznych-toyot-i-rewolucja-w-bateriach,nId,3038967
KubaPHV - 2019-06-12, 19:38

I Subaru też :) https://www.toyota.pl/art...ktrycznego-suva ...

Dobrze wiedzieć, że za 2-3 lata będzie można przesiąść sie na coś porządnego w pełni elektrycznego :)

arturromarr - 2019-06-13, 10:19

Pojawiły się na portalach informacje o budowie prototypu mini elektryka ixar z Nysy.
Podobno jeszcze jest w fazie testów z silnikiem spalinowym, ale docelowo będzie elektryk.
Może lepiej to prywatne przedsięwzięcie rokuje niż narodowy elektryk.
Tutaj garść informacji:
ixar

piotras24 - 2019-06-13, 12:36

Wyglada fajnie, ale jest to tylko "mikrosamochod" (450kg, 20KM).
Jakby byl to segment B i mial przyzwoite osiagi, to jeszcze bym sie zastanowil a tak to strach wyjechac za miasto.
Przypominaja mi sie czasy jak jezdzilem Maluchem a nie chce do nich wracac ;)

arturromarr - 2019-06-14, 23:54

Od czegoś trzeba zacząć. :)
Nie wiadomo jak będzie technicznie, ale stylistycznie coś w sobie ma.

domino - 2019-06-15, 00:37

A Ja do tego wszystkiego dodam to:
https://e.autokult.pl/34050,doplaty-do-zakupu-ekologicznych-aut-szczegoly-konsultacji-projektu-przepisow

To może głowy nie urywa ale dodaliby a może (lub) darmowy prąd do ładowania EV do 2025! i byłoby ok.

bodix - 2019-06-15, 05:20

Dominik poczytaj komentarze bo tam wyłania się obraz poglądów społecznych i wygląda na to, że nas zaocznie spalono na stosie. Czyżby postępujące zdebilenie społeczne właśnie zatoczyło owe historyczne koło.
Martwi mnie, że czasy tak zaawansowane informacyjnie dają jednak człowiekowi więcej dezinformacji. Zlepek fałszywych przekazów utwierdza podatne jednostki, ba to wręcz zaraza, która programuje ich do nienawiści EV.
Darmowy prąd wpisany do ustawy o dopłatach do EV- nie, tego wręcz nie wolno robić bo obróci to się przeciwko nam. Darmowy prąd to każdy z nas może mieć z PV i lepiej dla wszystkich niech to taką ścieżką rozwija się elektromobilność, a nie na skróty bo dają. Dzisiaj są tanie używane panele PV bo ktoś kiedyś je kupił, a zaraz pojawią się tanie używane EV i też będą chodliwe. Tylko nasz narodowy sport jęczenia o wszystko bardzo przeciągnie ten etap.

gienek333 - 2019-06-15, 07:33

Dopłaty są niekonstytucyjne (ale co tam,ustawa "wrakowa" narusza chyba z 5 punktów Konstytucji i nikomu to nie przeszkadza :-( ). Samochody elektryczne nie są ekologiczne (są ciężkie i dużo jeżdżą), a eklogiczne samochody stoją w garażu i nawet jak mają Euro 1 to są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy) :evil: .
domino - 2019-06-15, 12:50

Ciesze sie że ruszyłem temat (stwierdzenia powyższe tak sobie troche na przekór napisałem) a teraz poważnie dopłaty i darmowy prąd to głupota jak już się wyraziiliście powyżej bo dopłaty niesprawdziły się ani w Niemczech ani w UK no może Norwegia jest przykładem ale tylko jedynym! bo mają wielorakie zwolnienia. Ale tam to jest inne rozumowanie "oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa" U nas nikt nie kupi auta za ponad 100tyś zł nawet uwzględniając ulge bo ponad połowa społeczeństwa w Polsce jeździ TDI-kami za 10-15 tysi nawet jak prąd by był za darmo! to i tak nieprzesiedliby się na elektryka bo wielu znam takich i tylko TDI i nic wiecej takie wioskowe myślenie oczwiście bez obrazy bo na wioskach przeciez najwiecej domków stoi gdzie z garażu można naładować sobie aku w nocy ale to inny temat. Dopłaty niespowodowały gwałtownego wzrostu EV w całej Europie to jak u nas mają spowodować? no właśnie nic sie nie wydarzy bo kto będzie chciał kupić EV to kupi i tyle.
jas_pik - 2019-06-15, 15:53

No nie do końca to tak jest.
Pokaźna grupa użytkowników starych PSA w Polsce ma te pojazdy kupione za własne pieniądze. Średni koszt nabycia takiego PSA Electrique to około 10- 15 kzł.
I chyba każdy z nich z zasady się w nich zakochał a przy okazji widzi jakie oszczędności przynosi jazda takim EV.
Jeśli zaś przy nabyciu takiego pojazdu dostanie ulgę podatkową czy tez dotację to na pewno więcej takich pojazdów będzie jeździło po polskich drogach.
Dla mnie ewidentnym przykładem takiego wpływu dotacji było to co zdarzyło się w Belgii w roku 2017.Wzrost rejestracji czystych EV o ponad 50% z 9000 do 14500
Otóż rząd Belgii wystąpił do UE o dopłaty w formie pomocy "de minimis" dla każdego nabywcy EV.
Jedyne co trzeba zrobić po nabyciu i pierwszej rejestracji na terenie Belgii takiego pojazdu to złożyć wniosek o wypłatę dopłaty podając numer konta do przelewu i wystarczy zrobić to mailowo.
Niczego nie należy dołączać bo rząd ma pełną wiedzę o tym pojeździe .
A najlepsze było to że wniosek rządu Belgii do UE został rozpatrzony z zaakceptowany w ciągu tygodnia. Porównajcie to z wnioskiem polskiego rządu ( wniosek jest na standardowym formularzu UE) i czas jego rozpatrywania w sprawie zwolnienia z akcyzy EV.

bodix - 2019-06-15, 17:15

Ale w naszym wypadku dopłaty mają dotyczyć tylko nowych samochodów wyłącznie elektrycznych. Demo salonowe czy używane nie ma szans na dopłaty, więc to ukłon bardziej księgowy niż pro ekologiczny.
jas_pik - 2019-06-15, 17:20

Jeśli mowa o dopłatach dla użytkowników prywatnych to albo mi umknęło albo nie zauważyłem ograniczenia wyłącznie dla nowych EV.
EVgarage - 2019-06-15, 20:46

Dokładnie jak pisze Bodix. Innymi słowy to będą dopłaty dla wielkich koncernów.

I jestem w stanie się założyć o wszystko, że katalogowe ceny nie pozostaną takie same...

jas_pik - 2019-06-15, 21:02

Ponownie zdaję pytanie o którym dofinansowaniu piszecie.
Jedno dofinansowanie do zakupu ma być dla wszystkich nabywców EV gdzie o dopłaty będzie występował dealer samochodów ( w tym przypadku wiadomo co się stanie )
Ja zaś piszę o projekcie ustawy o cenach energii ( złożony przez posłów PiS przed kilkoma dniami)
http://orka.sejm.gov.pl/D...0-1345-2019.pdf
Nie będzie się to nazywać dotacja ale wsparcie
cytat z uzasadnienia :
Cytat:
Wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie na wniosek, w trybie ciągłym do momentu wyczerpania alokacji przewidzianej dla tego działania na dany rok. W związku z tym wsparcie dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej udzielane będzie bez konkursu

EVgarage - 2019-06-16, 07:23

To ja - o tym drugim. O pierwszym nie słyszałem.
PatrykS - 2019-06-16, 19:34

gienek333 napisał/a:
są bardziej ekologiczne od Tesli, która robi 50 kkm rocznie (jak się kupuje drogie auto, to trzeba pokazać że to ma sens i ile to "oszczędzamy" i im więcej przejedziemy to więcej oszczędzimy)
Może nie każdej Tesli to dotyczy, ale jak człowiek ma na dachu instalację PV lub "zieloną" umowę na prąd (tj. że pochodzi ona wyłącznie ze źródeł odnawialnych) to takie gadanie jest czystym czepialstwem (tj. czepianiem się o zabite komary, rozjechane żaby, trochę pyłu z klocków hamulcowych i trochę więcej z opon).
gienek333 - 2019-06-16, 19:51

To cytat pierwszy z brzegu i jest tego dużo
Warto zwrócić uwagę, że smog, który powodują samochody to nie tylko, a nawet nie głównie, to co leci z rur wydechowych. W bardzo ciekawej rozmowie opublikowanej przed rokiem w „Gazecie Wyborczej” Katarzyna Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska tłumaczyła, że pył samochodowy w mniej więcej 7 procentach to „dymienie z rury”. Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając.

PatrykS - 2019-06-16, 20:41

gienek333 napisał/a:
Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając.
No dobra, ale w takich kategoriach to w pełni ekologiczna drewniana furmanka staje się tu trucicielem niemal równym TDI... Czy ta pani przyznała również, że gdyby po mieście jeździło 100% elektryków to na drodze byłoby trochę mniej sadzy i pyłu z klocków do wzbijania w powietrze?
EVgarage - 2019-06-16, 20:52

Nie czytałem tego wywiadu ale gwarantuję, że nie. Też zapewne nie sugerowała żeby sprzątać ulice na mokro a już tym bardziej nie zrobiła pewnie nic, żeby wprowadzić takie coś w życie. Co ciekawe w Poznaniu na to wpadli i w tym sezonie ma coś takiego się odbywać.

Poza tym osobiście mam takie doświadczenia, że we WIOŚiu, RDOŚU i innych instytucjach mają totalnie gdzieś ochronę środowiska, ich interesują jedynie papierki. I tworzenie ton nowych papierków, zatem na liście autorytetów raczej nie ustawiałbym ich wysoko.

bodix - 2019-06-16, 21:05

A do tego powiewy wiatru po ulicach są największym trucicielem wznosząc cały ten pył co stawia pod znakiem zapytania wszelkie starania ekologicznego transportu. Gdyby były mierniki zakłamania w postaci zmiany zabarwienia skóry na czerwono :oops:
gienek333 - 2019-06-16, 21:21

Rozmawiamy merytorycznie, czy tylko takie "juziolenie o szopenie" :evil:
kalex - 2019-06-16, 21:52

Gienek , ale po raz kolejny zająłeś stanowisko w stylu : " z deserów to ja najbardziej lubię schabowego" - a teraz chcesz poważnej dyskusji ?
gienek333 - 2019-06-16, 22:04

Jeżdżę pojazdami elektrycznymi od 2004r (obecnie 2 OC), mam tez pojazdy spalinowe, którymi też jeżdżę (byłem na zlocie Espace 2.2 DCI) i się tego nie wstydzę. Masz argumenty to pisz.
bodix - 2019-06-16, 22:04

Pani Kasia z racji pobierania wynagrodzenia, wypowiedzi merytoryczne powinna mieć wpisane do umowy o pracę. My mamy tę swobodę, że wolne wypowiedzi nie są obarczone kompromitacją zawodową.
PatrykS - 2019-06-17, 14:26

https://moto.trojmiasto.pl/Samolot-na-prad-przylecial-na-Pomorze-n135376.html
60kW, 21kWh, 160km zasięgu, cena jak topowa Tesla, kuszące :-)

bodix - 2019-06-17, 15:04

Tak pojawia się w całej Polsce, fajny zwłaszcza, że lotnictwo rekreacyjne zawsze mnie pociągało. Bardzo ciekawy samolocik i od razu chodzi po głowie czy ma jeszcze kilka szpar na dołożenie kilku Kwh. Pozostaje kwestia bezprzewodowego ładowania wzdłuż linii wysokiego napięcia, do ogarnięcia przez Patryka i na zlot jak znalazł.
PatrykS - 2019-06-17, 15:41

bodix napisał/a:
Pozostaje kwestia bezprzewodowego ładowania wzdłuż linii wysokiego napięcia
A musi być bezprzewodowe? Przy takim napięciu dwa cienkie spiralne druciki z końców skrzydeł i lecimy :-)
domino - 2019-06-17, 20:29

https://www.carwow.co.uk/...lt-zoe-revealed

Nowe Renault Zoe 52kWh od pażdziernika 2019.

Apolonia - 2019-06-18, 07:23

Dużych zmian nie ma, przy modelu Q90 ZE40 z ladowarka pokładowa AC 43 kW (czyli prąd tańszy
na GW), wiec nowy nie wypada rewelacyjnie. No ale trzeba było coś zatrzymać na przyszły lifting.
Zapewne wówczas będzie moz 150 KM, ładowanie 100-150 DC, prędkość 160 km/h i jakieś większe,
ciekawe zmiany. Co do porównywania Zoe z 208 czy Corsa chciałbym zobaczyć fotkę zaparkowanych
obok siebie, to pokaże czy to ten sam rozmiary tych aut.
Dla mnie z użytkowego punktu widzenia, bardziej sensowne jest kupić 2017 rok Q90 ZE40,
za jakieś 80 tys lub inne z 2018 oferowane demo, za 100 tyś niż się napawać, (podobno) miękka
tapicerka w wersji po liftingu. Na plus większa moc oszczędniejszy silnik i lampy przednie.

kalex - 2019-06-18, 15:23

Spłonęła Tesla

Znowu ;)

jatko - 2019-06-18, 15:53

"W nocy spłonęła elektryczna Tesla (ZDJĘCIA)", jak płonie passerati to nie podkreślają że w był diesel w tedei, ale elektryczna Tesla ... a co ma być w gazie ?
jogur - 2019-06-18, 20:59

jatko napisał/a:
"W nocy spłonęła elektryczna Tesla (ZDJĘCIA)", jak płonie passerati to nie podkreślają że w był diesel w tedei, ale elektryczna Tesla ... a co ma być w gazie ?


zmienili na „samochod elektryczny marki Tesla”

przy okazji - 400 albo wiecej tesli w PL a fajczą sie tylko na Dolnym Slasku ??

juz pare razy zostawialem w Kowarach czy Karpaczu w „normalnych” lokalizacjach, ale moze trzeba na strzezonym ...

gienek333 - 2019-06-18, 22:02

Ja tam nie chcę nic sugerować, ale nawet jak się codziennie będzie jarał "passerati" czy inny to nikt o tym nie napisze, jak się zjara Tesla (to nawet w Krakowie się dowiedziałem). Moim zdaniem OSP to relikt przeszłości i szkoda kasy. Powinni zostać tylko zawodowcy. Im się płaci nawet jak nic się nie pali, to nie kombinują premii ;) .
arturromarr - 2019-06-19, 12:52

Pytanie , czy elektryki częściej palą się od spalinówek? Ciekawe czy są jakieś wiarygodne statystyki.
To, że piszą o elektrykach nie jest dziwne bo to ciągle nowość, a media gonią za sensacjami. Niestety to tworzy błędy poznawcze i może powodować wrażenie, że elektryki są niebezpieczniejsze od innych aut.
Dla równowagi mogę powiedzieć, że kilka tygodni temu spłoną spalinowy samochód mojego sąsiada z ulicy (na szczęście nikomu nic się nie stało). OSP była znacznie wcześniej od państwowej, która chyba tylko kwity przyjechaa wypełnić.
Podobno jak w USA wprowadzano samochody benzynowe to straszono ich palnością, podobnie jak dzisiaj z elektrykami, może historia musi się powtarzać.

jatko - 2019-06-19, 13:10

Z racji znikomego procenta aut elektrycznych w europie płonie 99% aut spalinowych, w szczególności we Francji, tam w ciągu roku płonie przynajmniej kilkaset aut, a o pożarze elektryków słyszy się stosunkowo rzadko

arturromarr napisał/a:
Pytanie , czy elektryki częściej palą się od spalinówek? Ciekawe czy są jakieś wiarygodne statystyki.

piero - 2019-06-20, 13:14

Dozens of ...
https://www.youtube.com/watch?v=Us56c7yQAYY

domino - 2019-06-23, 19:05

Galerie Handlowe ruszyły z kopyta :)
https://www.e-petrol.pl/w...iami-handlowymi

piero - 2019-07-15, 21:18

Stacja ładowania przy dworcu Wrocław Główny
https://www.wroclaw.pl/no...-wroclaw-glowny

kalex - 2019-07-16, 07:57

Jestem pewny że zaraz się ktoś "uczepi " do tej ładowarki i zrobi sobie tam miejsce parkingowe.
krawcu - 2019-07-16, 08:14

Blokowanie tych miejsc jest karalne zgodnie z obowiązującymi przepisami.
vwir - 2019-07-16, 08:40

Najlepszy na tych zdjęciach jest ten spalinowy agregat prądotwórczy w tle :D Idealnie pasuje do elektrycznego auta podpiętego do ładowarki.
Rysiekkk - 2019-08-14, 06:36
Temat postu: Dzień TESLI w MetroCars Rybnik 17.08
Przypadkiem znalezione ;)

Dzień TESLI w MetroCars Rybnik

Cytat:
Witajcie !
Chyba każdy chciałby się przejechać najlepszym autem elektrycznym na świecie jakim jest TESLA model S.

Przygotowaliśmy dla Wszystkich taką możliwość i to zupełnie BEZPŁATNIE!

W dniu 17-08-2019 od godziny 10:00 - 15:00 pod naszą firmą będą czekać na Państwa 3 TESLE (biała, bordowa, szara).

Każdy będzie mógł poprowadzić te jakże szybkie potwory!

Warunkiem poprowadzenia Tesli jest:
• Polubienie naszego funpage’a
• Ukończone 25 lat
• Prawo jazdy kat.b
• Udostępnienie posta na swojej tablicy

Wszystkich pozostałych zapraszamy na pyszną kawę oraz ciasteczko.

W przypadku drastycznego załamania pogody lub innych nieprzewidzianych sytuacji zastrzegamy sobie możliwość przełożenia terminu.

https://www.youtube.com/w...2Pfr750ylBLSWA8


https://www.facebook.com/events/500780087350507/

Glodek - 2019-08-16, 10:46

http://angielski.edu.pl/f...846.html#p85846

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group