SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Codzienny przegląd prasy.

kalex - 2017-06-10, 08:23
Temat postu: Codzienny przegląd prasy.
Trochę się tego zaczyna pojawiać. Może wrzucajmy w ten temat .
wa luksusowe auta elektryczne Tesla i BMW nie spełniają najwyższych wymogów bezpieczeństwa

bodix - 2017-06-10, 11:20

Fajnie czemu nie. Natomiast co do powyższego to takie teksty to woda na młyn dla oczerniaczy i laików, którym tak jak w przypadku opisywanych aut elektrycznych wmówiono, że są bardziej szkodliwe niż spalinowe. Testy są po to aby uczyć producentów, a oni wyciągają wnioski i tak jak Tesla natychmiast wprowadza modyfikacje. Amerykanie robią to dla swoich obywateli i jak już udowodnili z niemieckim VW oszukującym na emisji spalin są skuteczni. Tego nie doczekamy w tym kraju, który szczyci się przekręcaniem liczników legalnymi wycinkami filtrów DPF czy katalizatorów oraz bogactwem węglowym ze smogiem w tle.
PatrykS - 2017-06-10, 12:07

bodix napisał/a:
Tego nie doczekamy w tym kraju, który szczyci się przekręcaniem liczników legalnymi wycinkami filtrów DPF czy katalizatorów oraz bogactwem węglowym ze smogiem w tle.
Chyba się tym nie szczycimy, ale sposobów na przeżycie wyuczonych przez ponad 160 lat zaborów (w dwóch ratach) tak łatwo nie porzucimy, choć stopniowo to się też zmienia.
kalex - 2017-06-27, 07:03

Polacy nie rozważają zakupu elektryka
vwir - 2017-06-27, 10:34

Tak się zastanawiam nad tym aspektem finansowym. Nowe elektryki są drogie, z tym się zgadzam. Ale używane? Takiego leafa z 2013 roku można kupić w wersji USA za ok. 50 tys, albo nawet europejskiego za trochę ponad 60tys. Mówimy o autach z małym przebiegiem, z podgrzewanymi fotelami, ogrzewaniem/chłodzeniem postojowym, itp. Generalnie dobrze wyposażonych.

To jest kompakt, więc pewnie trzebaby go porównywać z golfem. Golf z 2013 roku, z automatyczną skrzynią biegów, z niskim przebiegiem, podobnie wyposażony kosztuje w okolicach... 50-60tys. No to gdzie ta drożyzna wśród elektryków?

No dobrze - leaf to fajne auto jako drugie w rodzinie. A co jeśli ktoś potrzebuje auta jako pierwsze auto w rodzinie? Wtedy Leaf ma za mały zasięg. No ale jeśli jesteśmy w okolicach 60tys to można już celować w amperę. Wtedy problem zasięgu odpada, a mamy w pewnym stopniu elektryka.

Innymi słowy elektryki nie są wcale drogie, jeśli się je porównuje z odpowiednikami spalinowymi z tego samego rocznika, z podobnym przebiegiem i z podobnym wyposażeniem. Chyba jedyne co można zarzucić elektrykom w kwestii finansowej to to, że w przeciwieństwie do spaliniaków praktycznie nie ma aut w widełkach cenowych poniżej 30tys.

jas_pik - 2017-06-27, 11:15

vwir napisał/a:
Chyba jedyne co można zarzucić elektrykom w kwestii finansowej to to, że w przeciwieństwie do spaliniaków praktycznie nie ma aut w widełkach cenowych poniżej 30tys.

Oj tam.
A stare PSA?
Mają zasięg około 80 km , czyli na miasto się nadają a to koszt zawsze pniżej 20 000 zł .
Chcesz takiego ?
Mam i Peugeota 106 i Berlingo :)

vwir - 2017-06-27, 11:45

No dobra, ale tam już technologia pamiętająca Gierka, jakieś dolewania wody i inne takie. Nieco to mniej wygodne, niż współczesne auta.
jas_pik - 2017-06-27, 12:49

Coś za coś. Postep kosztuje ( masz mniej obsługi w nowym ale więcej za niego płacisz)
Ale zawsze masz wybór.
Jak kupisz starego PSA to bez problemu znajdziesz wsód naszej braci osoby które pomogą Ci to zrobić albo zrobią to za Ciebie.
Poza tym jest prawie tak samo bezobsługowy jak i nowe.
Możemy Ci dolewać wody/zmieniać szczotki ( oczywiście odpłatnie)

Stripes - 2017-06-28, 21:38

Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?
gienek333 - 2017-06-28, 22:08

Po co budować samochód jak nie da się go zarejestrować? Ja dziękuję w tym miejscu towarzyszom z SLD, PSL (ustawa wrakowa), towarzyszom z PO (zakaz rejestracji SAM-ów), którzy dzielnie przyczynili się do "kastracji" intelektualnej" Polski :-( .
PatrykS - 2017-06-29, 00:16

Stripes napisał/a:
Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?
Jeśli konwersja się liczy to daleko nie trzeba szukać:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1782

domino - 2017-06-29, 07:04

Stripes napisał/a:
Ostatnio ktoś w Polsce zbudował elektryczny samochód, słyszał ktoś albo ogłądał w tv?


Jest tu także wielu forumowiczów którzy przekonwertowali samochód spalinowy na elektryczny wystarczy przejrzeć tematy na forum.

kalex - 2017-07-07, 20:47

Bloomberg: parytet cenowy elektryków od 2025 r.
Panaceum - 2017-07-14, 21:52

Statystyka sprzedaży samochodów za pierwsze półrocze 2017.
Elektryki rosną w siłę !!!
Cyt: "W pierwszym półroczu Polacy kupili 400 aut elektrycznych, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie i 8,5 tys. hybryd (+82,5 proc. r/r)."
Linek_do_artykułu
Ciekawe gdzie zaklasyfikowane zostały PHEV...
A pozytywną robotę dla hybryd to chyba zrobiły reklamy Toyoty w wykonaniu W. Zientarskiego...bez komentarza.

domino - 2017-07-20, 08:17

Właśnie przeczytałem w Brytyjskiej prasie że Mitsubishi szykuje nowego elektryka na 2019r konkurenta Ampery-e więc będzie się działo w najbliższym czasie.
kalex - 2017-08-08, 20:27

greenway
bodix - 2017-08-08, 22:52

Północny -zachód pustynia i nie wiem czym się kierowali bo jednak elektryków mamy sporo i nie chodzi o tubylców. Trasa Kołbaskowo (granica z Niemcami)- Gdańsk to szlak turystyczny i sporawy przelot jedynych z zasięgiem Tesli. Niestety innym EV nie dane jest obecnie na jazdę ze względu właśnie na brak stacji ładowania, a szkoda.
EVgarage - 2017-08-09, 06:50

Tak samo sobie pomyślałem. Albo żeby nad morze z PŃ pojechać to też tak średnio
PatrykS - 2017-08-09, 09:42

EVgarage napisał/a:
Albo żeby nad morze z PŃ pojechać to też tak średnio
A Konin-Włocławek-A1 lub Bydgoszcz(Ikea)-Warlubie-A1?
Maras - 2017-08-10, 05:23

Konin Włocławek w stronę Torunia na A1 BP koło Włocławka (wall).
W drodze powrotnej ORLEN za zjazdem na Inowrocław i 20-30km dalej CircleK obie wall.

Jadąc nad morze ( Ustka, Koszalin ) A1, w Bydgoszczy ( IKEA ), w Orlen Sępólno Krajeńskie wall. A dalej posucha...

EVgarage - 2017-08-10, 07:05

No można tak kombinować, można kombinować w ogóle ale bardzo wiele osób z PŃ jedzie po prostu w górę, że było najkrócej. Optymalna jest więc trasa PŃ, Piła, Szczecinek, Koszalin. Sam też tak wiele razy jechałem.
Panaceum - 2017-08-14, 21:15

No to teraz Niemcy nas starymi dieslami "zawalą" Niemcy pozbędą się ponad miliona samochodów z silnikami Diesla?
gienek333 - 2017-08-14, 21:33

Diesel, benzyniak, zawsze można zelektryfikować. To tylko silnik, sterownik i baterie :idea:
kalex - 2017-09-12, 12:15

A to ci dopiero :-D

Tesla

kalex - 2017-09-22, 13:35

Carsharing na Śląsku
roadmaster - 2017-10-11, 22:03

Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.
ElektroWoz.pl - 2017-10-12, 17:11

roadmaster napisał/a:
Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.


Wlepka:

Do końca 2017 roku mają zostać uruchomione jeszcze cztery dodatkowe: w Ciechocinku, Strykowie, Ostrowi Mazowieckiej i Rzeszowie. Przyjrzyjmy im się nieco bliżej:

Ciechocinek ma adnotację: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Ostrów Mazowiecka: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Stryków: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Rzeszów: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”

Innymi słowy dwie stacje – Ciechocinek i Stryków – są niemal pewne, a pozostałe dwie mają znaki zapytania.

piotras24 - 2017-10-13, 06:59

Pojawił się artykuł na electrek o fabryce baterii pod Wrocławiem:
https://electrek.co/2017/10/12/lg-production-electric-cars-new-battery-factory/

Będzie to największa fabryka baterii w Europie

domino - 2017-11-05, 13:24

https://www.money.pl/gosp...,0,2384718.html :evil:
YANNOSICK - 2017-11-05, 19:06

domino napisał/a:
komentarze jak zwykle na poziomie...
vwir - 2017-11-05, 21:47

Ten artykuł pisał jakiś kretyn. Kompletnie nie wziął pod uwagę tego, jakie są koszty społeczne chorób spowodowanych spalinami wdychanymi przez ludzi, nie wziął pod uwagę tego że gdy będziemy tankować prądem to cała kwota za "tankowanie" pozostanie w kraju, a nie będziemy finansować rosji czy bliskiego wschodu, itp. Bardzo stronniczy i powierzchownie potraktowany temat. Z jednym się jedynie zgadzam: bateria do takiego e-golfa kosztuje jakieś 40tys. To dlaczego e-golf jest droższy od benzynowego golfa o 80 tys? Tym bardziej, że odpada koszt drogiego w produkcji silnika, skrzyni biegów, sprzęgła dwumasowego, itp.
Panaceum - 2017-11-05, 22:18

vwir, Możliwe, że VW i inni europejscy producenci wychodzą z takiego samego założenia, jak sprzedający ubrania: nowa kolekcja jest droga, bardzo droga, BO NOWA.
W ciuchach tak to wygląda: Jak ktoś chce zabłysnąć na salonach to pierwszy drogie kupi. Jak najbogatsi kupią i się w tym pokażą, to po kilku miesiącach na nadwyżki magazynowe zrobimy przecenę dla plebsu o 50%.
A może VW chce w ten sposób zrazić klientów do EV, równocześnie oferując duuużo tańsze spaliniaki?

vwir - 2017-11-05, 22:31

Ale tak jest z każdym ev. Zoe bez baterii kosztuje 90tys. Przecież to jakaś paranoja... Dwa razy drożej, niż clio, a przecież to odpowiednik clio. Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
PatrykS - 2017-11-06, 02:25

vwir napisał/a:
Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
Koszty, o których wspomniałeś, są tak gigantyczne, że wcale nie jest pewne, czy któryś z produkowanych przez lata elektryków już się producentowi zwrócił :-)
vwir - 2017-11-06, 06:57

Nie jestem do końca przekonany. Takiego golfa już mieli opracowanego, kwestia innego napędu.
KilleR.racer - 2017-11-06, 08:02

LEAF raczej na siebie zarobił, jest to w nakładzie (ilości sztuk ) najbardziej popularny. Księgowi mają na pewno + skoro idą dalej to drogą . A mogli by wygasić albo słabo to rozwijać i samo by umarło. Ale najwidoczniej jest z tego kasa. Tylko musicie sobie zdać sprawę że nie taka jak z auta spalinowego którego sprzedają potężne ilości. Jest tańsze w produkcji i do tego zarazbiają krocie na częściach eksploatacyjnych. A EV naet psująca się Tesla nie zarabia a dokłada bo większość aut jest jeszcze na gwarancji, za to LEAF się nie psuje :)
wodnik7 - 2017-11-06, 08:11

@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)
KilleR.racer - 2017-11-06, 08:36

wodnik7 napisał/a:
@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)

Niezrozumiałeś mnie. dodałem tylko że się psuje , ja akurat rozumiem to że Tesla jako Tesla nie zarabia. Bo inwestuje gigantyczne pieniądze w GIGAFACTORY i innne projekty. Ale o dziwo takie firmy jak TOYOTA , MERCEDES , mając akcje TESLI tak !!! Giganci motoryzacji mieli akcje Tesli i wycisneli z tego biznesu kupę kasy. A Tesla niestety nie zarabia dla siebie narazie nic bo mocno inwestuje i bedzie jeszcze lata skoro chcą otworzyć GIAFACTORY w CHINACH i kolejne w EUROPIE.

PatrykS - 2017-11-17, 09:42

Może to nie do końca prasa, ale dziś rano mijałem bilboard z reklamą lokalnego dealera ze zdaje się e-Golfem i tekstem mniej więcej "Przetestuj nasze modele elektryczne" - chyba jeszcze nie widziałem takiej reklamy, kolejna jaskółka :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group