SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Motocykle i skutery elektryczne - Kupilem skuter:)

wodnik7 - 2017-06-22, 21:39
Temat postu: Kupilem skuter:)
A wiec cos mnie wzielo i kupilem za kilka stow uzywanego typowego chinczyka, silnik w kole tylnym 1500W, akumultory AGM 4x12V 35Ah, z tym malym problemem, ze stal przez okolo 8miesiecy (wg sprzedajacego:) i nie jezdzi;)

Czyli: musze sie przyjrzec akumulatorom, choc mam przeczucie, ze poszly:)

W sumie mamy chinczyka identycznego w 4takcie w benzynie, ale jak sie raz czlek do pradu przyzwyczail.... jezdzimy tylko na zakupy, wkolo komina, zasieg przydatny bylby moze cos kolo 25km, starczy.


Pytanie wiec do znawcow tematu:

jak najsensowneij sie do tego zabrac? na razie syn mi gdzies miernik polozyl, musze znalezc, i z checia bym sie w weekend na hacjendzie pobawil.. Dziekuje za pomysly!

gienek333 - 2017-06-22, 22:10

Jak aku nie chce przyjmować prądu, to bardzo duże napięcie (można z trafa 110V przez diodę i np. żarówkę 100W) i tak przez tydzień. Potem rozładować, ładować ładowarką i dalej przez żarówkę (dwa dni).
zeeltom - 2017-06-23, 04:58

Jak są zasiarczone, to wiele nie pomoże ;)
jas_pik - 2017-06-23, 06:21

Najtaniej takie aku zdobedziesz u dystrybutora takich. Takilink
A najlepszą zamiana jest założenie konserw od Leafa

gienek333 - 2017-06-23, 09:03

Nie zawsze, ale można zaryzykować. Kiedyś odsiarczałem aku od autobusu (ponoć rok wcześniej nie chciały się ładować) i napięcie początkowe było 60V (na 12), po trzech cyklach jeden miał 80, drugi 90Ah (na 100 znamionowych).
wodnik7 - 2017-06-24, 19:04

No wiec wiem ciut wiecej. Jeden aku nawet calkiem ladnie sie laduje bez problemu, 3A, chyba bedzie dobry.
Drugi bede probowal ozywic, po podlaczeniu zarowki swieci lekko, ale pradu na razie nie chce przyjmowac.

Dwa inne nie biora pradu wcale, ladowalem 500mA, i nic.

Aku to AGM, 35Ah, wiec milo gdyby choc dwa doszly do siebie..

Dwa pytania:
gienek, skad ja wytrzasne takie trafo? Cos nie mam jakos pomyslu:(

Czy dolewax do nich wody destylowanej? Otworzylem, w srodku sucho (chyba tez chlupotac nie powinno..)

Dziekuje!

jas_pik - 2017-06-24, 19:15

Jśli nie biorą proądu to można spróbowac potraktować je dużym prądem np ze spawarki inwerterowej.
Ja kilkanascie akummulatorów żelowych ( ale określam udatnośc na 50%) odratowałem wykorzystując chińskie regeneratory ( z prądem odsiarczającym) .
Z żelowymi dolewka wody nie jest wskazana. pomaga tylko na zwykłych jesli poziom jest poniżej minimum.
Żele po dolewkach potrafiły strzelać.

gienek333 - 2017-06-24, 20:55

Jak nie przyjmuje prądu to albo wysechł, albo się zasiarczył. Można ładować z sieci, przez diodę (mostek) i żarówkę (np. 100W), ale trzeba to zabezpieczyć przed osobami "trzecimi" bo ma taki układ połączenie z siecią i może zabić. Spawarką można traktować aku, które "przyjmuje" prąd, ale ma małą pojemność.
wodnik7 - 2017-06-27, 21:08

Poki co robilem tym co mialem, czyli malym pradem probowalem, i chyba tylko 1 do uratowania. Bede rozladowywal zarowka, to sprawdze, jaka okolo ma pojemnosc..

Apropos znalazlem na necie za dorba w miare cene (wychodzi cos kolo 160zl/33Ah) taka:

http://www.leoton.ua/files/leoch/djw/DJW12-33.pdf

Leotech 12V 33Ah, nadala by sie jako zastepcza..? cena bardzo dobra, pol "normalnej", i chyba calkiem parametry ok, czy czegos moze nie doczytalem...?

gienek333 - 2017-06-27, 22:23

Jak aku "nie przyjmuje prądu", to nie można go ładować 500mA :shock: . Co do zakupu aku, to trochę rachunków. Ołów: 4x10,5 kg=42kg, dostępność energii, rozładowanie prądem 20A, od 48-38V (średnio 33V)- 660Wh, cena 160x4=640 pln. ilość cykli 260. Li-ion; mało wyczynowe ogniwa 2Ah po 5pln. potrzebujemy powiedzmy pakiet 14S10P, czyli 140 ogniw, masa 140x50g =7kg, cena 700pln, dostępna energia (rozładowane od 56 do 42V- średnio 49V) 49x20=980Wh, ilość cykli powiedzmy 500, ale przy takim "lajcie" to ponad 1000 ;) . Wybór należy do Ciebie.
wodnik7 - 2017-06-27, 22:31

gienek333 napisał/a:
Jak aku "nie przyjmuje prądu", to nie można go ładować 500mA :shock: .

ten jeden przyjmuje, wiec probuje:) te inne 3 nie chca, a nie mam ich na razie jak ladowac wyzszym napieciem..

Cytat:

Co do zakupu aku, to trochę rachunków. Ołów: 4x10,5 kg=42kg, dostępność energii, rozładowanie prądem 20A, od 48-38V (średnio 33V)- 660Wh, cena 160x4=640 pln. ilość cykli 260. Li-ion; mało wyczynowe ogniwa 2Ah po 5pln. potrzebujemy powiedzmy pakiet 14S10P, czyli 140 ogniw, masa 140x50g =7kg, cena 700pln, dostępna energia (rozładowane od 56 do 42V- średnio 49V) 49x20=980Wh, ilość cykli powiedzmy 500, ale przy takim "lajcie" to ponad 1000 ;) . Wybór należy do Ciebie.
Cytat:


Ale plus BMS/ladowarka?

gienek333 - 2017-06-27, 22:45

Ładowarka może być ta sama (trzeba ustawić napięcie max- musisz odszukać miernik). Jeżeli chodzi o rozładowanie, to można kupić dwa alarmy 8S po 10 pln.
jas_pik - 2017-06-27, 22:55

Ale dla tych ogniw trzeba się sporo pobawić w zgrzewanie no i musisz zainwestować w BMS .
Jesli chcesz długo i dobrze pojeździć to co prawda znacznie drożej ale będziesz miał duzo większy zasięg zainwestować w konserwy z leafa.
Policzmy :
potrzebujesz ich 8 sztuk ( średnia cena to 300zł ) = 2400
Ładowarka pzostaje ta któa jest bo ich nie przeładuje ( - będzie ładowac do 80 - 85 % )
Enregi w ziwzku z tym będziesz miał nie 4kWh a tylko 3,5kWh
Przy tej ilości nie musisz mieć BMS-a , wystarczy ci CelLog oraz jesli się boisz zbyt głebokiego rozładowania kilka piszczałek( czujników spadku napięcia z sygnalizacją dźwiękową) . To łaczne koszty 230-300 zł .
Balansowanie będziesz robił na raz do roku na zimę - rozkręcając pakiet i łącząc je wszystkie równolegle.
Wtedy możesz zainwestować w najtańszą ładowarkę modelarska za ok 100 zł aby raz na miesiąc je podpiąć i trochę podąłdować ( w sezonie zimowym)

wodnik7 - 2017-07-05, 22:01

No wiec, prawdopodobnie rowniez powodowany niecierpliwoscia (bo zlozenie pakietu jednak troche trwa..), kupilem jednak zelowe. Cene jeszcze udalo sie obnizyc, wiec za 4 sztuki zaplacilem 500zl. Wrzucilem, skrecilem, i po prostu... nie chcialem zejsc ze skutera!

Nie sadzilem, ze taki maly chinczyk bedzie mial takiego kopa! po prostu frajda z jezdzenia niesamowita! Mysle, ze kazdy, kto choc raz pojedzie takim skuterkiem, nie bedzie juz nigdy chcial jezdzic innym!

Dzis bylo juz pozno, brak mi jeszcze tylko lusterek, musze tez wymienic zarowki, i bede chcial sprawdzic, jaki zasieg uda mi sie z niego wycisnac (delikatna jazda).

Dziekuje za podpowiedzi, litowki moze kupie, gdy skoncza sie te zelowe..

(a w sumie takie to przeciez proste - silnik w kole, kontroler, zwyczajne aku od ups'a, i chodzi.. czemu tak ich malo na rynku? ech!)

jas_pik - 2017-07-05, 23:05

Ce na i jeszcze raz cena....
A wiadomo że Cena Czyni Cuda.
Chociaż z tymi chińczykami i ich akumulatorami k=większość ma dość - zobacz jak dużo jest ogłoszeń o sprzedaży z padniętymi akumulatorami.
Wiem jak się czujesz po pierwszych jazdach.
Tez tak miałem kilka lat temu jak kupiłem swojego pierwszego Sooteleca.
I tu jest ta różnica - mój wciąż ma zasięg fabryczny 60 km na jednym naładowaniu a mogę zapomnieć o ładowaniu przez całą zimę i wioną jak podładuję to znów mam zasięg fabryczny :)
To jest zaleta Saftów :)
Jak będziesz w Warszawie i pojeździsz moim Vectrixem - to się dopiero zakochasz :)
Bo nie będzie Cię ograniczała prędkość i poczujesz co to jest kop :)

wodnik7 - 2017-07-15, 19:40

no wiec tak, jezdze juz sobie (ale wciaz nie ma kiedy troche dalej), jest swietnie:)

i tylko nurtuje mnie jedna rzecz: moja ladowarka, dedykowana do tego chinczyka. Ma ona dwie kontrolki: wg skapej bardzo instrukcji powinno byc tak, ze gdy swieci sie zielony i czerwony laduje, gdy dwa zielone: battery full. Po calonocnym ladowaniu wciaz jednak pokazuje, ze laduje, i wiatrak chodzi.

A to mi sie nie podoba, bo nie chcialbym zagazowac zelakow.

Jakies pomysly? Dziekuje!

metu - 2017-07-15, 19:51

też tak miałem. Mi czasem ładował 9h. Mierzyłem moc ładowania. Ostatnie 2h ładuje ok 50W i idzie w dół. Dla bezpieczeństwa możesz wyłączać ładowanie po 8h. Pamiętaj, że nowe aku mają większą pojemność i dłużej się ładują.
zeeltom - 2017-07-15, 20:14

Kontroluj temperaturę żeli. Jak się grzeją a ładowarka się nie wyłącza, to napuchną i będziesz musiał je wyrzucić.
wodnik7 - 2017-07-17, 14:52

Dziekuje, ladowarka jednak sie wylaczyla:) Czyli nie musze sie bac! Pewnie na poczatku byly faktycznie niedoladowane; teraz juz wydaje sie byc ok.

Wczoraj (na nie do konca naladowanych) przejechalem z zona z tylu 31km, nie oszczedzajac zbyt. Jadac w pojedynke byloby chyba wiecej km, wiec nie jest najgorzej. Fajnie sie tak po okolicy jezdzi bezglosnie:)

metu - 2017-07-17, 15:14

Ja na nowych miałem maksymalnie 36 km
zeeltom - 2017-07-17, 15:22

Przerzuć żonę na przednie koło, pojedziesz dalej :D
wodnik7 - 2017-07-17, 17:20

metu, a haka pojemnosc miales i jaki silnik?
metu - 2017-07-17, 17:45

Oryginał, pojemność 20Ah na 48V, silnik 2kW.
wodnik7 - 2017-07-17, 17:48

Ja mam 33Ah a silnik 1.5kW. Czyli w teorii powinno byc kolo 50km;)
gienek333 - 2017-07-17, 21:03

W teorii 33Ah to jest C20 (czyli 1,65A przez 20h) :-P .
drgrin - 2017-07-22, 22:35

Gratulacje, miałem kiedyś taki.

Na pakiecie li-ion 3kWh robił 100 km.

Pozdr

wodnik7 - 2017-07-22, 22:57

ha! ja na zelach dzis 44km, i jeszcze bym ze dwa ujechal:)
robbo2k - 2017-11-14, 13:12

wodnik7 napisał/a:
ha! ja na zelach dzis 44km, i jeszcze bym ze dwa ujechal:)


Ja mam modelarskie Lipole Turnigy 6S 5Ah bez BMSa

na 24S 5Ah jest 12-14km zasięgu z prędkościami 60km/h
(fabrycznie 6x12V na żelach zostały na pokladzie)

Wychodzi wiec spalanie na poziomie 3,2kWh /100km


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group