SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Nissan Leaf 30 kWh

Vtech - 2017-08-23, 15:14
Temat postu: Nissan Leaf 30 kWh
Moja Żona przemieszcza się takim pojazdem (2016 Tekna), na razie ma 20 000 km zrobione od nowości. SOH = 95, przejeżdża nieco ponad 200 km na jednym ładowaniu (zużycie ma ok. 12.5 - 13.0 kW/100km, co ciekawe jak ja jeżdżę, to mi chwilowe wychodzi niższe - ma się tą nogę ;) )

Postęp w stosunku do wersji z 2013 roku jest spory. Auto ma inną charakterystykę momentu (łagodniej z ruszania), wyraźnie lepiej ładuje się na szybkiej ładowarce (do 80% ładuje się pełną prędkością). Wzrost zasięgu jest odczuwalny, o ile stary przejeżdżał nam ok. 150 km to nowy już 200 przekroczy bez problemu.

Na razie razi tylko zapach skóry, jakiś taki dziwny w porównaniu do innych aut. Jeszcze po roku nie wywietrzał.

vwir - 2017-08-23, 15:23

Jak to jest z wsadzeniem takiej baterii do wersji 24kWh? Kiedyś widziałem posty (chyba Twoje), że da się "oszukać system".
Vtech - 2017-08-24, 10:40

Da sie. Potrzebny jest interfejs CAN-CAN pomiędzy baterią a samochodem "tłumaczący" transmisję (są po prostu różnice w zarządzaniu baterią 24 i 30)
metu - 2017-08-28, 22:22

Jak wygląda to w praktyce? Będzie jakaś możliwość kupienia tego interfejsu? Myślę, że popyt będzie stosunkowo duży.

Jak jest z temperaturą baterii w Twoim 30kWh przy szybkim ładowaniu? U mnie (24) temperatura bywa nawet, że rośnie o 1 stopień C wraz z dostarczonej 1kWh. Ostatnio w trasie wystarczą 2 szybkie ładowania i bateria osiąga 40 stopni C.

Vtech - 2017-08-31, 22:16

Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....

Co do ładowania - nasza ładowarka przy firmie ma kaganiec na 45A więc wpycha 20kW/h i problemu nie ma.

Prawda niestety jest taka, że baterie zabija temperatura. I tylko temperatura.

Styl jazdy (ostry = temperatura), wysokie temperatury powietrza, czy wyżeranie baterii do zera (wzrost natywnej rezystancji = temperatura) to czynniki wtórne.

gienek333 - 2017-08-31, 22:47

Co do trwałości baterii to się w 100% zgadzam, największym wrogiem aku jest temperatura.
jatko - 2017-09-01, 10:47

Vtech, Jasne że popyt będzie, ludzie którym padnie "dwudziestka czwórka" mając taką możliwość chętnie wsadzą 30tke, nawet kuszące jest kupno leafa z zajechaną baterią z myślą o wsadzeniu 30tki.
bodix - 2017-09-01, 18:15

No to może inne pytanie, czy ktokolwiek rozważał podpięcie równoległe drugiego pakietu 24kWh pod istniejącą instalację. Wiem, Leaf ma mało miejsca ale mój eNV200 ma go do oporu i to właśnie o nim myślę. Wszystkie sugestie mile widziane bo temat zaczyna mnie wciągać zwłaszcza, że chciałbym aby dodatkowy pakiet był w miarę "mobilny" czyli demontowalny.
Plany są takie, że na czas kiedy autem poruszam się lokalnie zapasowy pakiet służyłby jako magazyn energii i był wykorzystywany w domu przy instalacji fotowoltaicznej i z niej ładowany, a w razie potrzeby załadowany na pakę auta na dalsze wyprawy. Wydaje mi się, że jest to do ogarnięcia ale lepiej pytać niż błądzić.

metu - 2017-09-01, 19:19

Vtech napisał/a:
Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....

Wydaje mi się, że będzie i to bardzo duży... Większość użytkowników będzie chciało wymienić na 30kWh - jak np. Ty. Niekoniecznie wymieniając przy tym całe auto.


Vtech napisał/a:
Co do ładowania - nasza ładowarka przy firmie ma kaganiec na 45A więc wpycha 20kW/h i problemu nie ma.

Teraz już wiem dlaczego ładowałem się u Was się 1h :)
Jest jakaś opcja żeby w samochodzie ograniczyć prąd na CHAdeMO?


Vtech napisał/a:
Prawda niestety jest taka, że baterie zabija temperatura. I tylko temperatura.

Czytałem gdzieś, że powyżej 50 st. C ogniwa ulegają nieodwracalnej degradacji.

krawcu - 2017-09-02, 13:31

bodix aby podpiąć równolegle drugi akumulator to powinien on mieć niemal identyczne napięcie jak ten pierwszy więc opcja podłączania na żądanie raczej odpada.
Co najwyżej używanie zamiennie drugiego jak pierwszy się rozładuje.

No i jeszcze trzeba pamiętać że ten akumulator waży troszkę i jest słabo mobilny.

PatrykS - 2017-09-02, 18:46

krawcu napisał/a:
Co najwyżej używanie zamiennie drugiego jak pierwszy się rozładuje.
To samo przyszło mi dzisiaj do głowy - jak elektronika z baterii nie jest sparowana z elektroniką samochodu to wygląda to na najłatwiejszą do wykonania opcję: przełączenie kabli, ręczne lub przekaźnikami.

krawcu napisał/a:
No i jeszcze trzeba pamiętać że ten akumulator waży troszkę i jest słabo mobilny.
Zawsze można go podzielić na mniejsze części, które będą już mobilne. Ewentualnie wózkiem widłowym na pakę :-)
wester - 2017-09-03, 11:53

Vtech napisał/a:
Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....


Myślę że dużo większy niż myślisz....

metu - 2017-09-11, 11:10

Vtech napisał/a:
Da sie. Potrzebny jest interfejs CAN-CAN pomiędzy baterią a samochodem "tłumaczący" transmisję (są po prostu różnice w zarządzaniu baterią 24 i 30)


Ciekawe czy pakiet z Leafa II pasuje do I ? Na zdjęciach wglądają podobnie.

Gdybyś zrobił interface dla pakietu 40 lub 60 to by był MASJTERSZTYK :!:

vwir - 2017-09-11, 12:32

Jak to jest z pakietem 30kWh - fizycznie ma większe rozmiary niż 24kWh? Zauważyłem, że pod podłogą bagażnika jest mnóstwo miejsca (normalnie wolna przestrzeń pomiędzy podłogą bagażnika a plastikową osłoną). Nie wiem, czy pakiety 30kWh wykorzystują tą wolą przestrzeń, czy też są takich samych rozmiarów co 24kWh, tylko inna technologia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group