SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogłoszenia - [Kupię] jednego z trojaczków

Slawek - 2017-08-23, 17:48
Temat postu: [Kupię] jednego z trojaczków
Witam pasjonatów i od razu do rzeczy, kupię jednego z trojaczków.
Taka decyzja bo to najtańsze auta używane produkowane seryjnie.
Budżet około 30 tyś, (ale coś może więcej nazbieram)
Zależy mi na dobrej baterii i rozsądnym przebiegu.
Ktoś może go oglądał? :
https://www.otomoto.pl/of...html#567fdf9b9b

highend - 2017-08-23, 19:40
Temat postu: Re: [Kupię] jednego z trojaczków
Slawek napisał/a:

Ktoś może go oglądał? :
https://www.otomoto.pl/of...html#567fdf9b9b


jak lubisz składanego z 5-ciu kawałków ;)

A może bym mojego sprzedał, ale z góry mówię, że przebieg 85.000km
zasięg 90km realny.
wszystko sprawne. Śmiga bez zarzutu.

Jak coś - zapraszam :) 2012r, biały C-Zero. OC do listopada.

PatrykS - 2017-08-23, 20:34

highend napisał/a:
A może bym mojego sprzedał, ale z góry mówię, że przebieg 85.000km
A co na to żona?!! Chyba że masz już dla Niej coś nowego w zanadrzu :-)
jatko - 2017-08-23, 21:18

Przecież tesli szuka ;)
Slawek - 2017-08-23, 21:18

Poproszę dobrą cenę na PW.
Słyszałem że akumulator powyżej 100 tyś. km nadaję się do wymiany, ale nie wiem ile w tym prawdy i czy ktoś przekroczył ten przebieg.

EVgarage - 2017-08-23, 21:49

Głupstwa. Wiele osób przejechało więcej i będzie jeździć jeszcze. Kolega Motorasta na pewno ma więcej wyjeżdżone
highend - 2017-08-23, 22:30

PatrykS napisał/a:
highend napisał/a:
A może bym mojego sprzedał, ale z góry mówię, że przebieg 85.000km
A co na to żona?!! Chyba że masz już dla Niej coś nowego w zanadrzu :-)


żona nic nie wie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

cena jak to cena :) w granicach 30 tys, może być taniej ;) po co na priv. Niech każdy wie :)
ja tam zawsze walę z grubej rury :mrgreen:

highend - 2017-08-23, 22:42

Slawek napisał/a:
Poproszę dobrą cenę na PW.
Słyszałem że akumulator powyżej 100 tyś. km nadaję się do wymiany, ale nie wiem ile w tym prawdy i czy ktoś przekroczył ten przebieg.


też tak słyszałem ;) i osobiście chciałbym to sprawdzić :mrgreen:

PatrykS - 2017-08-24, 00:47

EVgarage napisał/a:
Głupstwa. Wiele osób przejechało więcej i będzie jeździć jeszcze. Kolega Motorasta na pewno ma więcej wyjeżdżone
Ja mam koło 70 tys. km, Motorasta koło 100 tys. km jeśli dobrze pamiętam, i stan naszych baterii jest podobny - ok. 70% nowej. Jeśli dalej będzie pojemność spadać w tym tempie (a chyba tempo spadku mocno spadło) to mojej żonie przestanie wystarczać zasięgu do pracy już za jakieś 10 lat (czas) lub za 80 tys. km (przebieg). Śpię więc na razie spokojnie :-)
gienek333 - 2017-08-24, 08:55

Według norm, to te baterie są zużyte :-( . Żywotność podaje się do 80%.
EVgarage - 2017-08-24, 12:35

Co nie oznacza, że ktokolwiek będzie je wymieniał...
Slawek - 2017-08-24, 22:09

A części z zawieszenia pasują z innego auta, czy tylko elektryczne ?
https://www.otomoto.pl/of...html#2276a575cc

PatrykS - 2017-08-24, 22:29

Slawek napisał/a:
A części z zawieszenia pasują z innego auta, czy tylko elektryczne ?
i-MiEV występuje też w wersji spalinowej i między nimi różnic w zawieszeniu pewnie nie ma, natomiast od żadnego innego samochodu chyba nic nie będzie pasowało.
highend - 2017-08-25, 01:05

Sławek, z Rybnika masz do mnie może 25km, wpadnij sobie obejrzeć C-Zero :)
Kobiór ;) jestem.

ten iMiev ma cofnięte koło lewe przednie. Na 100% do wymiany kołyska bo ona leci w takim wypadku. Koszt - 2000 PLN używana o ile dostaniesz ;)
Ze spalinowego kołyska NIE PASUJE. pozostałe części zawieszenia może pasują.

Moja rada - szukaj nieuszkodzonego.

Slawek - 2017-08-25, 08:20

Daj adres na PW i w jakich godzinach można dzisiaj podjechać?
Slawek - 2017-08-27, 19:47

Dzwoniłem dzisiaj do tego c-zero z pierwszego postu i dowiedziałem się że rozładował się akumulator i trzeba skasować błędy i czeka na elektronika z komputerem.
To ściema, czy rzeczywiście trzeba kasować błędy?

PatrykS - 2017-08-27, 21:23

Slawek napisał/a:
To ściema, czy rzeczywiście trzeba kasować błędy?
Ciekawe który akumulator. Z trojaczkami pod względem błędów jest o tyle nieciekawie, że żadna z kilku próbowanych przeze mnie aplikacji Androidowych do OBD nie chciała się połączyć z i-MiEVem. Z Amperą żadna nie miała problemu, błędy wyświetlały i kasowały poprawnie. Przez ten sam interfejs caniOn łączy się poprawnie, więc zgodności z OBD to trojaczki wygląda nie mają.
vwir - 2017-08-27, 21:52

Może zależy to od listy komend wspieranych przez dany interfejs. Przechodziłem to samo w leafie - dopiero czwarty testowany interfejs potrafił się z nim dogadać. Program elm327 identifier okazał się nieoceniony.
Slawek - 2017-08-28, 18:45

Mały akumulator się rozładował i nie chce odpalić
Podobno nie jest ładowany jeśli się autem nie jeździ

highend - 2017-08-29, 01:23

sciema, wystarczy na kable rozruchowe uruchomic i wszystko
albo naładować mały akumulator prostownikiem.

tombou - 2017-08-29, 01:29

wie moze ktos ,ile kosztuje obecnie nowa czy regenerowana bateria 16kwh do trojaczków?Generalnie czesci do Mitsubishi są diabelsko drogie org,ale moze PSA troche ulzy?Ponoć same ogniwa w ciągu oststanich 8 lat staniały nawet o 70-80 proc, ale czy to sie przekłada na spadek cen nowych org baterii?
PatrykS - 2017-08-29, 09:49

tombou napisał/a:
wie moze ktos ,ile kosztuje obecnie nowa czy regenerowana bateria 16kwh do trojaczków?Generalnie czesci do Mitsubishi są diabelsko drogie org,ale moze PSA troche ulzy?
Pytałem w serwisie Mitsubishi w Gdańsku i 32 tys. zł z montażem. Ktoś pytał w Peugeot'cie i śpiewali dużo więcej.
vwir - 2017-08-29, 10:22

A jak one są zbudowane? Bardziej jak konserwy leafa/ZOE, czy raczej jak w Tesli? Może dałoby się podmienić pojedyncze padnięte ogniwa i dzięki temu "regenerować" taką baterię relatywnie niskim kosztem.

Edit: Sam sobie odpowiem: https://www.youtube.com/watch?v=VsYd4NXaMpo

jas_pik - 2017-08-29, 12:50

To sa specjalne ogniva LEV 50 ( można je wymieniać pojedynczo ale z moich dotychczasowych doświadczeń wynika że bezpieczniej jest wymieniać całymi paczkami po 4 sztuki .
Chyba że masz się czas na rozpięcie paczki i połączenie wszystkich z paczki równolegle w celu zbalansowania tego jednego .

PatrykS - 2017-08-29, 15:00

jas_pik napisał/a:
To sa specjalne ogniva LEV 50 ( można je wymieniać pojedynczo ale z moich dotychczasowych doświadczeń wynika że bezpieczniej jest wymieniać całymi paczkami po 4 sztuki .
Można je też próbować zastępować ogniwami laptopowymi, tam chyba jest trochę miejsca w tym plastikowym pojemniku z całą baterią.
highend - 2017-09-11, 21:28

no i kupił :)
miłego użytkowania :)

RaveN - 2017-09-12, 09:50

highend napisał/a:
no i kupił :)
miłego użytkowania :)

Ile Ty już tych samochodów tutaj kupiłeś lub sprzedałeś? Chyba z 10. ;)

highend - 2017-09-12, 15:14

E no chyba mniej :)
Slawek - 2017-09-17, 21:43

Żona i dzieciaki zadowolone, dzięki, ale temat jest ciągle otwarty bo za jakiś czas trzeba będzie coś zorganizować dla mnie. Byłem dzisiaj na darmowej skrzynce do ładowania w Rybniku, ale tak padało że szybo trzeba było uciekać, skrzynka była otwarta, na dole jest gniazdko siłowe, nie widać go na zdjęciu.

https://www.rybnik.com.pl...66-32990-1.html

Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum

RaveN - 2017-09-18, 06:54

Slawek napisał/a:
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum


:arrow: Dodawanie ilustracji

highend - 2017-09-18, 07:48

Slawek napisał/a:
Żona i dzieciaki zadowolone, dzięki, ale temat jest ciągle otwarty bo za jakiś czas trzeba będzie coś zorganizować dla mnie


To się cieszę, u mnie żona jezdzi teraz spalinowcem (chwilowo)
a dla Ciebie jakie auto wytypowane? :)

Slawek - 2017-09-18, 20:59

Przydało by mi się coś z wtyczką typ 2 i możliwością szybkie ładowania z gniazda siłowego, ale pewnie ze względu na koszty pozostanę przy trojaczkach.
wodnik7 - 2017-09-18, 21:09

ja wciaz wszystkim polecam ampere (tak!) - na Polske autko wygodne, full wypas, i idealne:)
PatrykS - 2017-09-18, 21:34

Slawek napisał/a:
Przydało by mi się coś z wtyczką typ 2 i możliwością szybkie ładowania z gniazda siłowego
ZOE, Tesla, nowe BMW i3 (od 2016) i Mercedes B250e - i chyba tylko ZOE jest jakoś tam zbliżone ceną do Trojaczków.
vwir - 2017-09-18, 21:42

Zoe z baterią jest droższa od leafa, więc daleko jej do trojaczków (razy dwa).
PatrykS - 2017-09-18, 22:28

vwir napisał/a:
Zoe z baterią jest droższa od leafa, więc daleko jej do trojaczków (razy dwa).
Było swego czasu jedno na Allegro za 50kPLN - trochę bliżej do Trojaczka niż do i3 i Tesli :-)
vwir - 2017-09-19, 07:55

Najczęściej są za 60-70tys. To nadal bliżej do trojaczka niż do tesli, ale przyznasz chyba, że znacznie więcej niż trojaczek. Za 50 to pewnie jakaś "okazja" była w stylu "zapomniałem zwrócić baterię".
highend - 2017-09-19, 09:17

vwir napisał/a:
Najczęściej są za 60-70tys. To nadal bliżej do trojaczka niż do tesli, ale przyznasz chyba, że znacznie więcej niż trojaczek. Za 50 to pewnie jakaś "okazja" była w stylu "zapomniałem zwrócić baterię".


teraz to można kupować Leafa - skoro ładowarek CHADEMO w Polsce cała masa będzie.

vwir - 2017-09-19, 09:50

Tak i nie - jeśli mu zależy na ładowaniu 3f to zapewne chce ładować głównie w domu. Chademo w domu jednak nie będzie miał ;) Leaf nawet gdy ciągnie całe 6,6kW to potrzebuje 3h żeby się naładować. Zoe nawet w domu można naładować w okolicach godziny.
krawcu - 2017-09-19, 12:01

Okazje się trafiają. W zeszłym tygodniu chyba było ZOE z baterią za 33600zł. Poszło w kilka godzin... do Niemiec :]
vwir - 2017-09-19, 12:21

No właśnie biorąc pod uwagę średnią cenę rynkową to nie wierzę w takie okazje za pół ceny. Może się zdarzyć 10-20% taniej, ale nie za pół ceny. Już byłem oglądać taką zoe, w której ktoś "zapomniał" zwrócić baterię. W aso po VIN można to sprawdzić.
krawcu - 2017-09-19, 12:42

Myślę że okazje się zdarzają w przypadku EV tylko dlatego że większość ściągaczy samochodowych nic o nich nie wie... ale to się w miarę szybko zmieni. W przypadku wspominanego przeze mnie ZOE gość stwierdził że chce więcej EV ściągać bo nie spodziewał się ze tak szybko się je sprzedaje. Dodatkowo zorientował się że gdyby wystawił go za 45tyś to też by sprzedał.
highend - 2017-09-19, 22:10

krawcu napisał/a:
Okazje się trafiają. W zeszłym tygodniu chyba było ZOE z baterią za 33600zł. Poszło w kilka godzin... do Niemiec :]


w Niemczech jezdzi z 10 aut ode mnie EV ;)
nic nowego. do niemiec i do francji się wozi samochody z PL
także do UK i Irlandii
coś o tym wiem
a to, że sporo ludzi jezdzi z pustymi lawetami w tamtą stronę... cóż - brak organizacji ;)

Slawek - 2017-09-25, 22:36

Dzisiaj C-zero po odpaleniu w ciągu kliku sekund zapalał kontrolkę żółtą samochód z wykrzyknikiem (usterka w obrębie głównego obwodu elektrycznego). Sprawdziłem akumulator rozruchowy , bezpieczniki, przekaźniki, itp. i nic. Ostatecznie pomogło przechytrzenie go, czyli szybo po odpaleniu na D i gaz. Zobaczymy jutro czy problem nie powróci. Co to mogło być ?
PatrykS - 2017-09-26, 00:35

Slawek napisał/a:
Co to mogło być ?
Hmm, za wysokie napięcie akumulatora trakcyjnego, które siadło przy ruszaniu? :-) Czy to było po łądowaniu do pełna?
Slawek - 2017-09-26, 17:52

To nie to, podczas jazdy zapala się kontrolka auta z wykrzyknikiem i kontrolka żółwia i następuje ograniczenie mocy. Podczas jazdy było słychać po stronie kierowcy, takie uderzenia jakbym przejeżdżał przez szczeliny na moście na autostradzie, ale to ustąpiło.
Tak teraz myślę może to wilgoć ?, bo ostatnio cały czas padało.

Slawek - 2017-09-30, 19:57

Dzisiaj zainstalowałem soft i pokazał takie błędy P1A44 i P1A45. błędy wskazująca na uszkodzenie czujnik upływu prądu, lub przebicie w obwodzie wysokiego napięcia, lub zawilgocenie komponentów wysokiego napięcia.

Gdzie jest ten czujnik upływu prądu ?

Pir-serwis - 2017-10-01, 06:57

Chcesz go oszukać?
Inaczej znalezienie miejsca posadowienia nic nie zmienia.
Jeśli jest upływność, to na pewno jest.
A gdzie..to czasem ciężko zlokalizować..tylko psim swędem.
Najprościej jak się coś upali..wtedy wiadomo..tu..:)

jas_pik - 2017-10-01, 11:22

Porada teoretyczna - bo nie naprawiałem jeszcze takiego pojazdu.
Błąd Code No. P1A44: Detecting Earth Fault może oznaczać równie dobrze zły kontakt na stykach ( zawilgocenie/zaśniedzenie styków) lub błąd kontaktu masy .
Zacznij właśnie od tego .
Główne punkty połączeniowe masy:


A



B


C



D


E


F



Oczywiście to nie wyczerpuje zagadnienia bo może być jeszcze coś innego .
Wg service manuala sprzewdź jeszcze możliwość przebicia w akumulatorze głównym . Sprzwdź rezystancję po odłaczeniu głównego akumulatora ( uważaj na niebezpieczne napięcia)
Zapis z zmanuala
Cytat:
(1)Disconnect service plug, and measure at service plug box assembly side.
(2)Use the special tool electric insulation tester (MB992355) to set the range to 500 V.
(3)Check the insulation resistance between service plug box assembly CMU ID 05 side terminal and body earth.
10 MΩ or more

Slawek - 2017-10-01, 12:59

Dzięki wielkie, oby to była tylko masa.
highend - 2017-10-04, 10:13

Jak tam poradzileś sobie ?
Slawek - 2017-10-04, 22:19

Dalej nic nie wiem. Sprawdziłem silnik główny, falownik silnika, ładowarkę akumulatora trakcyjnego 352V, pomocniczego 12V i te elementy wyglądająca na ok.
Slawek - 2017-10-07, 20:21

Jako ostatni sprawdziłem kompresor klimatyzacji i to było to. Na górze jest taka klapka przez którą dostała się woda, osuszyłem, skleiłem, z powrotem zamontowałem, błąd upływu prądu zniknął, na razie jest ok, zobaczymy co będzie jak nabije freon i kompresor ruszy.
gienek333 - 2017-10-07, 22:20

Kiedyś naprawiałem klimatyzację domową, gdzie dostała się woda do złącza zasilającego. Po wyczyszczeniu i umyciu kompresor pracował, ale po kilku dniach znów falownik wyrzucał ten sam błąd. Ponownie wyczyściłem, umyłem i całość zasilikonowałem. Przez jakieś 2 lata to chodziło, a teraz nie mam kontaktu z właścicielem to nie wiem.
highend - 2017-10-08, 16:56

Slawek napisał/a:
Jako ostatni sprawdziłem kompresor klimatyzacji i to było to. Na górze jest taka klapka przez którą dostała się woda, osuszyłem, skleiłem, z powrotem zamontowałem, błąd upływu prądu zniknął, na razie jest ok, zobaczymy co będzie jak nabije freon i kompresor ruszy.


poczekaj. klima tam przecież działała.

z tego co wiem nie możesz nabijać normalną maszyną klimy bo kompresor jest elektryczny i wymaga innego oleju.
czynnik R134a jest taki sam, ale olej inny. Jak dasz zwykły olej to pewnie się zatrze. Niestety nie mam więcej informacji.

Slawek - 2017-10-08, 19:07

Na kompresorze jest napisane oil; MA68EV.
Kolega mi sprawdził w dokumentacji i dobrał zamiennik:
MiEV Electric 07.09- => Citroen C-Zero/Peugeot iOn R134a 325g, oil PAG46 100g
Postaram się jutro nabić.

Slawek - 2018-03-09, 18:22

Podbijam temat bo znowu aktualny.
Żona c-zero mi nie odda, więc muszę coś zorganizować dla siebie.
Założenia jak w pierwszym pośćcie.
Preferowany Imiev, nowszy rocznik, ale wszystko borę pod uwagę.
Może być nawet uszkodzony, rozbity, byle aku. sprawny.

PatrykS - 2018-03-09, 21:40

Na Allegro coś tam było.
highend - 2018-03-09, 23:40

Slawek napisał/a:
Podbijam temat bo znowu aktualny.
Żona c-zero mi nie odda, więc muszę coś zorganizować dla siebie.
Założenia jak w pierwszym pośćcie.
Preferowany Imiev, nowszy rocznik, ale wszystko borę pod uwagę.
Może być nawet uszkodzony, rozbity, byle aku. sprawny.


chcesz mojego drugiego? ;)

Slawek - 2018-03-10, 08:04

Wyślij cenę i parametry na PW.
highend - 2018-03-10, 09:22

do wymiany jest ładowarka (2-3 tys na allegro) bo ładuje tylko na chademo i czasami jak zeświruje to nie jezdzi - nie włącza się i wyrzuca błąd. Raz się włącza raz nie. Można zrobić (coś tam odłączyć żeby jezdził, ale i tak ładowanie tylko na chademo działa).

Poza tym igła. Chce go naprawić i DrGrin obiecał mi ładowarkę pożyczyć, ale zapadł się gdzieś pod ziemię i od 2ch tygodni nie mogę się doczekać. Nie odbiera, nie odpisuje, mam nadzieje, że żyje.

Kolega Propagator wystawił C-Zero na sprzedaż, które oglądałem i się dogadałem, ze go biorę (całego na części żeby mieć wszystko do zrobienia mojego), niestety po podaniu ręki i dograniu całości - człowiek się rozmyślił, zmienił zdanie, sprzedał komuś innemu, bo podobno był pod presją innych osób gdzie stało C-Zero i tam się nie mógł z nimi dogadać.

Szukam zatem za granicą bo tylko tam mogę się na 100% z kimś dogadać i mnie nie wystawi. Hej.
Do Ciebie Sławku też pisałem z paroma pytaniami i też mi nie odpisałeś

Slawek - 2018-03-10, 12:31

Jesteśmy w kontakcie telefonicznym, ale nic konkretnego nie ustaliliśmy

highend napisał/a:
do wymiany jest ładowarka (2-3 tys na allegro) bo ładuje tylko na chademo i czasami jak zeświruje to nie jezdzi - nie włącza się i wyrzuca błąd. Raz się włącza raz nie. Można zrobić (coś tam odłączyć żeby jezdził, ale i tak ładowanie tylko na chademo działa).

Poza tym igła. Chce go naprawić i DrGrin obiecał mi ładowarkę pożyczyć, ale zapadł się gdzieś pod ziemię i od 2ch tygodni nie mogę się doczekać. Nie odbiera, nie odpisuje, mam nadzieje, że żyje.

Kolega Propagator wystawił C-Zero na sprzedaż, które oglądałem i się dogadałem, ze go biorę (całego na części żeby mieć wszystko do zrobienia mojego), niestety po podaniu ręki i dograniu całości - człowiek się rozmyślił, zmienił zdanie, sprzedał komuś innemu, bo podobno był pod presją innych osób gdzie stało C-Zero i tam się nie mógł z nimi dogadać.

Szukam zatem za granicą bo tylko tam mogę się na 100% z kimś dogadać i mnie nie wystawi. Hej.
Do Ciebie Sławku też pisałem z paroma pytaniami i też mi nie odpisałeś

highend - 2018-03-10, 14:03

Slawek napisał/a:
Jesteśmy w kontakcie telefonicznym, ale nic konkretnego nie ustaliliśmy


:) damy rade, ja chce naprawić iOna. Niestety chwilowo nie mam skąd wziąć ładowarki na podmianę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group