SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Hyundai Ioniq Electric w Krakowie

Archarius - 2017-09-01, 22:22
Temat postu: Hyundai Ioniq Electric w Krakowie
No wreszcie!

https://imgur.com/a/TrTqa

9 miesięcy czekania, liczne zmiany terminów, negocjacje z dealerem i nareszcie jest!
Niniejszym dołączam do elektrycznej rodziny i zapraszam na przejażdżkę :)

metu - 2017-09-01, 22:45

Gratuluję!

Napisz kila słów o nim jak już się oswoisz 8-)

zb1g - 2017-09-01, 23:18
Temat postu: Re: Hyundai Ioniq Electric w Krakowie
Archarius napisał/a:
9 miesięcy czekania :)


No to urodziło Ci się w terminie :)

jas_pik - 2017-09-01, 23:45

Gratulacje.
Zaczynam się czuć jak drugi sort jeżdżąc starymi PSA :mrgreen:

PatrykS - 2017-09-02, 00:32

Dołączam do gratulacji :-)
YANNOSICK - 2017-09-02, 08:34

Gratki! Bardzo dobry wybór. To świetne auto - po przejażdżce jestem nim zachwycony. No i kolor bardzo mi się podoba!
Będę niedługo pod Krakowem to się odezwę.

RaveN - 2017-09-02, 10:45

Czyżby pierwszy w Polsce prywatny Hyundai Ioniq Electric? ;)
Archarius - 2017-09-02, 12:11

Dzięki! Zgadza się, pierwszy w Polsce i jeszcze przez chwilę jedyny - wg. panelu zamówień Hyundaia to wciąż jedyne zamówienie z Polski :)

Dealer na okoliczność dostawy auta i przyszłych serwisów wyposażył sie nawet w ładowarkę ;)

Jak obędę się trochę z autem, wrzucę dłuższą recenzję.

krawcu - 2017-09-02, 13:32

A co to jest to niebieskie co wystaje spomiędzy drzwi?
kalex - 2017-09-02, 18:13

Aż chciało by się napisać że przyczyniłeś się do "500 %"-towego wzrostu sprzedaży aut elektrycznych w polsce.

gramwzielone.pl - Skandynawia
Cytat:
Natomiast w II kwartale br. sprzedaż sięgnęła 18 777 wobec 18 280 w analogicznym okresie roku ubiegłego

verona - 2017-09-02, 19:41

Gratulacje :)
Archarius - 2017-09-02, 21:10

krawcu napisał/a:
A co to jest to niebieskie co wystaje spomiędzy drzwi?


Pianka - auto jest zafoliowane po podsufitkę :)

Archarius - 2017-09-06, 22:53

Odebrany :)
https://www.facebook.com/...823565344483020

Startowałem z zasięgiem 200km, po przejechaniu 100km w całkiem przyzwoitym tempie, częściowo po autostradzie zostało mi 130km zasięgu. Zużycie na poziomie 11.5-12 kWh/100km.

Niemniej wciąż jestem ciekawy kiedy pierwszy raz utknę w szczerym polu :)

Jeśli ktoś chce zobaczyć auto na żywo i zamienić kilka zdań o elektrykach zapraszam do Krakowa.

YANNOSICK - 2017-09-07, 06:09

Rewelacyjny jest ten kolor.
Archarius - 2017-09-07, 10:43

Dziękuję w imieniu żony :)
Ja wolę mocniejsze kolory, ale naprawdę nie było z czego wybrać.

Przy okazji wylistuję co mi nie odpowiada w tym aucie i na jakie kompromisy poszedłem - może komuś się przyda:

- paleta kolorów jest kiepska: czarny, szary, mniej szary, biały, żółty, jasno niebieski i pomarańczowy

- wstawki brązowe lub białe bez możliwości wyboru - dostajesz je zależnie od tego jaki kolor wybierasz. Hybryda ma niebieskie, ale nie można ich wybrać do elektryka

- brak możliwości wyboru przodu - w Europie jest szary, w USA czarny - nie ma możliwości wybrania przy zamówieniu.

- ciężka bateria z tyłu, lekki silnik z przodu - trakcja jest ok, ale przy dynamicznym ruszaniu (a przecież tylko tak wypada ruszać elektrykiem) ESP działa non-stop.

- brak bagażnika z przodu - jest sporo zmarnowanego miejsca - zobaczcie na zdjęcie pod maską - gdyby lepiej poukładać komponenty spokojnie można było wygospodarować bagażnik taki jak w i3.

Oczywiście plusów jest o wiele więcej - opiszę je wszystkie jak tylko więcej pojeżdżę :)

vwir - 2017-09-07, 11:08

Fajne autko. Bywam dość często w Krakowie (będę nawet w przyszłym tygodniu), tylko nie zawsze mam wtedy czas. Gdybyś miał wolną chwilę to chętnie bym obejrzał.

Z tym bagażnikiem z przodu to ten sam zarzut można postawić leafowi - pod maską ma jeszcze luźniej niż Ioniq, a torbę z kablem do ładowania wrzucili z tyłu do bagażnika. Gdyby wygospodarować bagażnik pod maską to spokojnie by się tam zmieściła.

krawcu - 2017-09-07, 11:09

Coś tak czuję że ten brak bagażnika z przodu jest spowodowany tym że za projektowanie samochodów elektrycznych odpowiadają ludzie z dużym doświadczeniem przy spaliniakach. Jednym słowem: przyzwyczajenie. Przecież nigdy tam nie było bagażnika.
PatrykS - 2017-09-07, 11:12

krawcu napisał/a:
Coś tak czuję że ten brak bagażnika z przodu jest spowodowany tym że za projektowanie samochodów elektrycznych odpowiadają ludzie z dużym doświadczeniem przy spaliniakach. Jednym słowem: przyzwyczajenie. Przecież nigdy tam nie było bagażnika.
A w maluchu i garbusie?!
Panaceum - 2017-09-07, 11:59

PatrykS napisał/a:
A w maluchu i garbusie?!

Projektanci: ci od garbusa dawno nie żyją, a ci od malucha są na emeryturze.
Młoda nacja robi po swojemu, jak dzieci: sam musi się przekonać na własnej skórze, że nie miał racji. :D

RaveN - 2017-09-07, 12:18

krawcu napisał/a:
Coś tak czuję że ten brak bagażnika z przodu jest spowodowany tym że za projektowanie samochodów elektrycznych odpowiadają ludzie z dużym doświadczeniem przy spaliniakach. Jednym słowem: przyzwyczajenie. Przecież nigdy tam nie było bagażnika.

Powód jest inny. IONIQ jest też produkowany w wersji hybrydowej i hybrydowej plug-in. Więc gdy w EV nie ma silnika spalinowego i osprzętu to zostaje niewykorzystane miejsce.

bodix - 2017-09-07, 14:09

Archarius- gratulacje bo autem byłem bardzo pozytywnie zaskoczony i co by nie mówić o wyglądzie to właściwości jezdne były bardzo przyjemne. Natomiast w kwestii miejsca pod maską to nie ma chyba auta co ma większą pustkę niż e-nv200, istne marnotrawstwo.
AdamT - 2017-09-07, 21:28

Witam Wszystkich użytkowników.
Postanowiłem po kilku latach obserwacji zarejestrować się.
Pierwszy wpis piszę w tym wątku bo bardzo mnie zaciekawił.
Gdzie można obejrzeć ten samochód ?

Krizi - 2017-09-10, 13:22

Gratuluję fajnego auta 👍 Widziałem na własne oczy ten model i naprawdę robi dobre wrażenie 😊. Życzę bezawaryjne jazdy o zadowolenia z zakupu 😊☺️
YANNOSICK - 2017-09-10, 20:26

Póki co to właśnie bezawaryjność jest najczęściej wymienianą zaletą Ioniqa. Coraz bardziej mnie to auto przekonuje do siebie. Najbardziej jednak tym, że w każdym salonie Hyundaia stoi kilka sztuk. No i podobno europejska gwarancja jest mega korzystna w porównaniu do konkurencji (jednak detali nie znam).
Archarius - 2017-09-13, 22:32

@vwir, AdamT - skontaktujcie się ze mną na PW albo przez FB: https://www.facebook.com/ioniqev - umówimy się na spotkanie w Krakowie.

@YANNOSICK - zgadza się, 5 lat gwarancji na auto (jedyne wyłączenia to zawieszenie - 40000km i nawigacja - 3 lata) i 8 lat na baterię. Mnie to przekonało.

Archarius - 2017-11-23, 10:46

Czas na kolejną wycieczkę :)

Wyjeżdżam jutro na Węgry, z planowanych atrakcji:
- wizyta w Białce Tatrzańskiej - pierwsza ładowarka przy stacji narciarskiej na Podhalu
- testowanie ładowarek Greenway.sk - mają tam stare DBT - pierwsze wrażenia miałem mocno negatywne, ale zobaczymy jak będzie teraz - może pozytywnie zaskoczą.
- węgierski mix ładowarek - Lukoil, Lidl, etc. - wg. plugshare wszystko darmowe, zobaczymy w jakiej jakości.

Zapraszam na FB: https://www.facebook.com/ioniqev bo tam łatwiej w drodze z telefonu na bieżąco zdjęcia wrzucać :)

Doradca IOŚ - 2017-11-30, 17:46

Jak dostosował się Kraków na przestrzeni lat do aut elektrycznych?
SergiuszB - 2017-12-24, 18:50

witam z Rzeszowa!
też mam Ioniqa! ))) bardzo fajne autko! Volt stoi na razie na parkingu i placze... ))) tyłko #R1GOTOU liatam!
ostatni test tut:
https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=931163893709705&id=100004483096872

Mmisiu - 2018-04-12, 11:11

Witam. Widzę mały ruch w temacie, a koledzy pewnie już "obyli" się ze swoimi autkami. Mam prośbę, czy moglibyście podać realny zasięg Hyundaya Ioniq. Mam ok 40 km do pracy, często po pracy jeżdżę dalej w przeciwnym kierunku od domu, kolejne 40 km i wracam. Wszystko to jest w trasie, a połowa na autostradzie. Ciekawi mnie jak Ioniq dałby sobie z tym radę, bo mój Leaf sporo czasu spędza na ładowaniu.
I jeszcze jedno pytanko ile czasu spędza Ioniq na ładowaniu z trójfazowego słupka 22KW, albo inaczej czy korzysta z trzech faz czy podobnie jak Leaf tylko z jednej, co niestety znacznie wydłuża czas ładowania Nissana.
Bardzo jestem ciekaw waszych doświadczeń i opinni.

PatrykS - 2018-04-12, 11:18

Mmisiu napisał/a:
I jeszcze jedno pytanko ile czasu spędza Ioniq na ładowaniu z trójfazowego słupka 22KW, albo inaczej czy korzysta z trzech faz czy podobnie jak Leaf tylko z jednej, co niestety znacznie wydłuża czas ładowania Nissana.
Tylko z jednej, ~7kW podobnie jak Leaf.
KilleR.racer - 2018-04-12, 11:43

Mmisiu napisał/a:

I jeszcze jedno pytanko ile czasu spędza Ioniq na ładowaniu z trójfazowego słupka 22KW, albo inaczej czy korzysta z trzech faz czy podobnie jak Leaf tylko z jednej, co niestety znacznie wydłuża czas ładowania Nissana..

Pracuję nad tematem aby nissan miał dodatkową ładowarkę na pokładzie i wtedy brałby ze słupka 22kw mocą 13,8kw pod warunkiem że masz pokładowa obecnie w LEAF 6,6kw jak masz 3,6kw to brałby 11kw co też jest spoko bo 3x szybciej.
Byćmoże jak będą chętni taką konwersję bede robił odpłatnie. Na pewno tańsza opcja niż zmieniać auto na drugie. Ioniq super wóz ale ładowanie z 1 fazy też robi lipę. Nie rozumiem producentów czemu na Europę nie robią minimum 11kw czyli 3x3,6kw !!!

KinT - 2018-05-21, 15:21

Ciekawe, że w Polsce od 145 tys, a w Niemczech od 28500 EUR, czyli jakieś 123 tys.
Ehhh

rangerek - 2018-05-21, 19:31

jakbyś ocenił szanse Ionica jako auta na wyjazd wakacyjny? czy tu raczej czekać na Konę :) bo ja szukam samochodu gdzie się nie będę bał pojechać 200km w jedną stronę raz na jakiś czas i 1000 raz w roku :) a głównie wokoło komina i czasem Mikołów-Kraków (opłotkami)
wodnik7 - 2018-05-23, 19:18

Ionoq w Niemczech od 31.635€, plus oplata „przewozowa“, tzn. za dostarczenie do dilera. To tak gwoli scislosci:)
Archarius - 2018-05-23, 21:05

No ja w majówkę przejechałem w tydzień ponad 2500km. Trasa Kraków - Gdańsk - Kraków - Wiedeń - Kraków. Bez problemu objechałem. Stresu z ładowaniem nie było :)

Przy 20 stopniach i 90km/h Ioniq ma ok 220km zasięgu.

ded - 2018-07-01, 21:19

A jak pocinasz po autostradce tak 160kmh, to na ile starcza akumulatorów? Bo te 90 z gda do krk, to tak słabo...
Archarius - 2018-07-02, 12:39

przy 160km/h to tak do Tarnowa dojadę :)

Jednak 120km/h to jest maksymalna rozsądna prędkość dla elektryka w lecie.

ded - 2018-07-02, 17:29

To nie za wiele, a czy do v-max dochodzi żwawo, czy już końcówka jest wyraźnie spowolniona? Gdzieś tam czytałem, że ograniczenie v-max w elektrykach jest ustawione, głównie z obawy o przegrzanie akumulatorów. Bo 120 konne auto benzynowe to powinno się spokojnie do 200 rozpędzać aby 160-180 dało się komfortowo trzymać na trasie. Ale ja już więcej nic nie piszę, bo jak temat założyłem i rozmawialiśmy o prędkościach, to wyszło że jestem piratem drogowym. :roll:
wodnik7 - 2018-07-02, 18:45

Bo na polskich autostradach jest ograniczenie do 140. w „Twoich predkosciach“ mozesz sie poruszac jedynie w Niemczech. Chociaz nic komfortowego w jezdzie nonstop 180km/h nie widze. Tesla np. ma ograniczenie do 210 lub 250, w zaleznosci od modelu. Ale wiadomo, ze jadac 200, jak i spalinowym, zuzycie rosnie - cos o kwadracie w stosunku do predkosci mozna poczytac:)
gienek333 - 2018-07-02, 23:23

Niestety cudów nie ma :-( . 80 l ON lub benzyny to jakieś 800 kWh energii, przy sprawności 30% zostaje 240 kWh (zimą sprawność rośnie, w elektrykach spada), jeżeli w elektryku mamy 30 kWh, to przy nawet 80% sprawności zostaje 24 kWh :-( .
jayy - 2018-07-03, 08:08

rangerek napisał/a:
jakbyś ocenił szanse Ionica jako auta na wyjazd wakacyjny? czy tu raczej czekać na Konę :) bo ja szukam samochodu gdzie się nie będę bał pojechać 200km w jedną stronę raz na jakiś czas i 1000 raz w roku :) a głównie wokoło komina i czasem Mikołów-Kraków (opłotkami)


Co wakacje smigam Ioniq na trasie z Norwegii do Polski.
W tym roku bedzie to trasa Norwegia-Dania-Niemcy-Polska (2000km).
0 stresu czy spiny.
W lato 210-250 km zrobisz zalezy od pogody/terenu/ciezkiej nogi.

W zeszlym roku spotkalem goscia ktory jechal I-Miev z Karlskrony do Ålesund (1150km)!!!

PatrykS - 2018-07-03, 16:25

jayy napisał/a:
W zeszlym roku spotkalem goscia ktory jechal I-Miev z Karlskrony do Ålesund (1150km)!!!
Niestety to auto słabo się do tego nadaje - chociaż ma szybkie ładowanie, to jednak nie ma chłodzenia baterii i ciepło z jazdy/ładowania gromadzi się, spowalniając ładowanie i później ograniczając prędkość. Ale jak tylko Greenwaye z Lotosami i Orlenami nastawiają ładowarek po autostradach i ekspresówkach to nie omieszkam gdzieś się nim wybrać :-)
Mmisiu - 2019-01-25, 11:25

Czytałem, podpytywałem no i stało się, zamieniłem Lefa na Ioniq-a, autko z drugiej ręki.
Różnica w czasie spędzanym na ładowarkach kolosalna. Ładuję rzadziej i o wiele krócej, Leafem (24KW bateria i 3KW ładowarka w Leafie) przy moim użytkowaniu korzystałem co najmniej trzy razy w tygodniu z szybkiej ładowarki, a teraz przy tych samych kilometrach korzystam sporadycznie.
Autko 2017r, naprawdę przyzwoite i mam wrażenie że lepiej wygłuszone, choć moja żona początkowo była innego zdania.
Oólne wrazenie baaaardzo pozytywne. Najbardziej jednak cieszy mnie większy zasięg.

Apolonia - 2019-01-25, 12:06

Jakie ma złącze ładowania i jaką moc przyjmuje Ioniq?
kalex - 2019-01-25, 12:07

Gratulacje. Napisz coś więcej o zasięgu. Jak Tobie to wychodzi na codzień.
Mmisiu - 2019-01-25, 14:15

Zasięg na teraz to ok 190 przy normalnej jeździe, ok 100km/h i ogrzewaniu że nawet moja żona przestała narzekać, liczę że latem będzie lepiej.
Ma gniazdo typ 2 i CSS na szybkie ładowanie. Ładowanie z prawie pustej baterii to ok 45min do 94% wtedy sam wyłącza (ale tylko szybkie ładowanie, wolne ładuje do 100%) więc nie jest żle.
Kilka razy sprawdzałem licznik na ładowarce i zaskoczenie ponad 50KW wciska w autko, nigdy czegoś takiego nie widziałem w Leafie, tam początek było ok 45KW a potem spadało do 37 i niżej i niżej, w Ioniq-u 50KW utrzymuje się dość długo, a to naprawdę robi różnicę.

Jeśli chodzi o użytkowanie na co dzień, to jestem super zadowolony. Oboje z małżonką mamy wrażenie, że to inna klasa auta, lepsza, ale to nasze subiektywne wrażenie ktoś powie że jest odwrotnie, że Leaf lepszy, ok rozumiem, ale dla mnie Ioniq jest lepszy. Jeździłem Leafem ponad rok i z mojego doświadczenia wychodzi taki wniosek.

kalex - 2019-01-25, 14:17

Z tego co wiem to Ioniq łyka do 100 KW.
Mmisiu - 2019-01-25, 14:31

W Irlandii tylko trochę ponad 50KW może same ładowarki mają jakieś ograniczenia.
Apolonia - 2019-01-25, 15:20

Czy to złącze Typ2, to jedna faza, czy trzy fazy?
Mmisiu - 2019-01-25, 15:44

Niestety jedna, ale ładowanie z 3% do pełna to ok 4,5 godz więc nie jest źle

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group