SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Nissan Leaf II - premiera

rafmat - 2017-09-06, 08:50
Temat postu: Nissan Leaf II - premiera
Jestem ciekaw opinii kolegów bo wg mnie poza ceną, która wydaje się bardzo konkurencyjna w porównaniu z innymi nowościami na rynku Nissan nie zaprezenteował jakiejś rewelacji, II jest dużo ładniejsza od I i ma wiele nowinek technologicznych ale z Tesla 3 chyba nie ma co porównywać zwłaszcza, że bateria 40kWh nie jest jakąś rewelacja w porównaniu np. do 60kWh z Ampery-e. Rynek zweryfikuje ale wydaje mi się, że Leaf II będzie powoli tracił pozycję na rynku po prostu konkurencja zaczyna oferować lepsze rozwiązania. Piszcie co myślicie o premierze nowego Leafa.
https://www.theverge.com/...-features-specs

dsctom - 2017-09-06, 09:16

zmiany karoserii na plus - czy rozmiarowo jest większy?

dużo części wewnątrz kokpitu z poprzedniego modelu co uważam za błąd - za mało nowości

gdzieniegdzie pozmieniany układ ale ktoś przesiadający z się z 1 odnajdzie się i w 2 - co jest i + i -

z 40 kWh ryzykowna taktyka ale może rzeczywiście rynek zweryfikuje czy wszyscy mają takie ciśnienie na droższe samochody z dużymi zasięgami czy liczy się kasa a zasięg wtedy już mniej

poniżej 30 000 $ przed dopłatami na rynku amerykańskim może zrobić niezły szum

ten wzmacniacz BOSE na zdjęciach źle wygląda :) - czepiam się

fajny nowy wyświetlacz

ten elektroniczny pedał to trochę para w gwizdek - BMW i3 hamuje po puszczeniu gazu do zera i nikt z tego nie robił wielkiego dodatku - moim zdaniem to nie jest funkcja która będzie zmieniać decyzje zakupowe

życzę leafowi sukcesu ale boję się że Japończycy zapomnieli że konkurencja nie śpi, może uratuje ich polityka cenowa

ja liczyłem na ok 50 -55 kWh i o parę tysięcy $ mniej niż tesla 3

rafmat - 2017-09-06, 09:24

https://www.youtube.com/watch?v=v7QxQGHx0Uo
Link do oficjalnej premiery w Tokio. Ponoć w 2018r. ma się pojawić większa bateria, która pozwoli na realny zasięg 400km. Myślę, że cena może przynieść sukces Leaf'owi II no i na plus dla wszystkich bo inni producenci zaczną może w końcu konkurować cenowo.

wik6 - 2017-09-06, 09:31

Kiedy będzie dostępny w Europie i jak to wpłynie na cene starego Lifa.
Osobiście jestem mocno tym zainteresowany.

krawcu - 2017-09-06, 09:51

Nie powiedzieli nic o tym czy bateria jest chłodzona czy nie. Niemniej na zdjęciach ten pakiet wyglądał bardzo podobnie do starego więc boję się że nie ma chłodzenia - to może być problem.

Ciekawe jakie ceny ustalą na Polskę... Jeśli będzie w cenie starego to może być ciekawie... Choć niecałe 20tyś zł taniej od Tesla Model 3 to raczej nie poszaleją.

vwir - 2017-09-06, 09:54

Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.
ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).

krawcu - 2017-09-06, 09:57

Jasne wnętrze było pokazane, natomiast ładowarka niestety tylko 6,6kW i Chademo.
rafmat - 2017-09-06, 10:09

Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.
krawcu - 2017-09-06, 10:26

rafmat napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.


Obawiam się że masz rację.
Powiedzieli tylko że od 2 października będą sprzedawać w Japonii. W stanach po nowym roku. Wersja z większą baterią ma się w stanach pojawić w drugiej połowie przyszłego roku jako model 2019 czyli pewnie jakoś przed Bożym Narodzeniem.

rafmat - 2017-09-06, 10:27

vwir napisał/a:
Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.

ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).


Ładowarka max 6.6kW (niestety) i Chademo, rzeczywiście Zoe z tą ładowarka Cameleon robi dobrą robotę ze słupka 22kW - 1h i ma się znowu prawie full zasięg no ale nie ma ładowarki DC a Leaf'a w 30min do 80% na chademo się doładuje. Autohold to mega przydatne rozwiązanie tez mam w spaliniaku i brakuje mi tego w Zoe, które ma tylko hiil assist a do tego zwykły ręczny zaciągany... Wydaje mi się, że spokojnie jasne wnętrze będzie dostępne choć ja osobiście wole zawsze ciemniejsze wnętrza, głównie z praktycznego punktu widzenia (mniej się brudzą). Jeżeli chodzi o cenę Leaf II vs. Tesla 3 to nie wydaje mi się aby w Polskich realiach różnica w cenie była tylko na poziomie 20tys. zł. raczej minimum 50tys. zł. Nie liczyłbym na cenę Tesli w Polsce poniżej 180tys. zl brutto a jak się weźmie lepsze wersje to różnica spokojnie urośnie do 100tys. zł. Na starcie w podstawowych wersjach wyposażenia Leaf II => 30tys. $ vs. Tesla 3 => 35tys. $ róznica wydaje się być nieduża ale zaraz się okaże, że cena Tesli 3 była podawana np. po dopłatach rządowych i zwolnieniach z podatku a po doliczeniu VATu i akcyzy z 35tys. $ zrobi się minimum 40-42tys. $ takie są niestety realia. Tak czy inaczej Leaf II okazuje się z nowości najtańszym autem tego typu i jak ktos wczesniej napisał może na rynku wywołać niezłą burzę cenową co jest oczywiście plusem dla nas klientów.

krawcu - 2017-09-06, 10:32

Ceny za Tesle 35tyś i Leaf 30tyś to ceny za podstawowe wersje bez fajerwerków i dopłat. Oba samochody są robione poza UE więc różnica w cenie będzie ok 20-25tyś zł przy obecnym kursie $.

No chyba że Leaf będzie robiony w Anglii to wtedy będzie różnica rzędu 50tyś zł.

Tak czy inaczej to są tylko spekulacje dopóki nie poznamy oficjalnych cen Tesli na Europę i Leafa na Polskę.

highend - 2017-09-06, 11:20

:)
nie kupie ;) jakoś bardziej Bolt do mnie przemawia w tym segmencie aut.

ale za to Leaf I spadnie cena i to mocno.

krawcu - 2017-09-06, 11:26

Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.
vwir - 2017-09-06, 11:31

Tylko problem w tym, że tych 'nowych' elektryków w PL praktycznie nie ma. Albo nie da się ich zamówić, albo się da ale okres oczekiwania jest liczony w latach. No i w zasadzie tyczy się to wszystkich: ampera-e, ioniq, tesla 3, leaf II.
krawcu - 2017-09-06, 11:35

Na dobrą sprawę to w całej europie z tymi samochodami jest niemalże tak samo bo ioniq i ampera-e nie są produkowane w wystarczającej ilości a pozostałych dwóch e EU fizycznie jeszcze nie ma.

Pewnie to się zmieni za rok lub dwa. I do tego czasu obawiam się że obecne używane elektryki nie stanieją za bardzo.

vwir - 2017-09-06, 11:38

Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.
marlej108 - 2017-09-06, 11:57

A ja mam takie niesmiale pytanie - kabel od ladowarki umieszcza sie sie z przodu po podniesieniu klapki prawda?

minuta 7:53 z tego filmu

https://www.youtube.com/watch?v=-TIDa7xjTLA

i teraz pytanie - a jak to sie sprawuje w klimacie jak u nas? To znaczy deszczowo-sniegowym?

co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?

nie wiem - dlatego pytam...

vwir - 2017-09-06, 12:04

Ta wtyczka siada dość hermetycznie (tam chyba jest jakaś uszczelka - teraz nie sprawdze, bo właśnie się ładuje). Gdy wyciągniesz wtyczkę to z kolei zamykasz gniazdo klapką i ta klapka też ma uszczelkę.
PatrykS - 2017-09-06, 12:04

marlej108 napisał/a:
co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?
W wielu samochodach gniazdo i wtyczka są nieosłonięte - są do tego przystosowane (uszczelki, odpływy).
marlej108 - 2017-09-06, 12:16

OK. dzieki za info.

Bo tak jak popatrzylem to mi zaraz przyszlo do glowy ze przy znacznej wilgoci jak u nas to problemy gotowe, ale pewnie faktycznie jest tak jak piszecie - przeciez nie projektuja tego chyba idioci.

ps. swoja droga - szkoda ze nie mam jak ladowac auta w miejscu gdzie mieszkam bo uzywany Leaf wydaje sie kuszacy... ale mimo ze mam miejsce w halii parkingowej - czyli garazu podziemnym, pod budynkiem to oczywiscie nie byloby jak ladowac, choc prawde mowiac nie wiem czemu nie moznaby po prostu zamontowac chetnym licznik przy kazdym miejscu - prad jest , i bym sobie placil za to co zuzyje...

ps. Nissan Leaf II wyglada fajnie :-)

rafmat - 2017-09-06, 12:45

vwir napisał/a:
Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.


Dokładnie takie są prawa rynku, nie liczyłbym na szybki spadek cen za bardzo. Leaf jest większy od Ampery-e i nie ma co porównywać, że to ta sama klasa bo to tak jakby porównywać Leaf'a do Zoe różnica jest spora zarówno jeżeli chodzi o wielkość jak i jakość wykończenia wnętrza nie mówiąc już o parametrach trakcyjnych..

vwir - 2017-09-06, 12:45

Poszukaj tutaj na forum - ktoś opisywał podobny przypadek i po prostu dogadał się ze spółdzielnią i ma swój licznik i swoje gniazdko.
highend - 2017-09-06, 13:55

krawcu napisał/a:
Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.


Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe - tak zgoda, ale tylko ten Made in Japan (jak mój ex Leaf 2012r), kolejne Leafy (2013 w górę made in UK) - to już nie to.

Bolt ma za to zasięg 500km, a nawet 700km rekord Bjorna.

Leaf 40kWh zrobi połowę tego. 250km zasięgu.
Jeśli do Leafa II wsadzą 60kWh chłodzone cieczą to wtedy dopiero Bolt może się schować.

Jakby nie patrzeć w elektryku najważniejszy jest zasięg ;)

Ale tak czy inaczej: WIELKIE BRAWA NISSAN.
inne japońskie marki takie jak pseudo lider czyli Toyota i Honda mogą Nissanowi pucować buciki ;)

rafmat - 2017-09-06, 14:13

Jeśli Leaf II posiada nadal nie grzanie/chłodzone cieczą baterie to jest to bardzo słabe i takim posunięciem japończycy mogą trochę "spalić na panewce" a raczej "zaiskrzyć na komutatorze":). Zgadzam się z tym, że Ampera-e pozostaje niekwestionowanym liderem osiągów zarówno przyspieszenia jak i zasiegu ale to auto jest po prostu mniejsze od Leaf'a i gorzej wykonane niestety. Ampera-e/Bolt jest mimo wszystko ładniejszy od Leaf'a II moim skromnym zdaniem i jeśli miałbym wybierac na pewno wybrałbym Opla, niestety cena Ampera-e jest droższa od Tesli 3 głównie z uwagi na baterie.
vwir - 2017-09-06, 14:14

Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.

Też mi się podoba Ampera-E, ale jak na razie niby już zaprezentowana, ale niedostępna. Nie wiem, czy chciałbym ją jednak mieć jako główne auto w rodzinie. Jeśli faktycznie jest tak plastikowa jak piszą to bym odpuścił. Mimo większej baterii - to akurat dla mnie nie ma znaczenia.

rafmat - 2017-09-06, 14:15

4 gwiazdki w teście Euro NCAP tez nie powalają, zobaczymy jak Leaf II wypadnie.

https://www.youtube.com/watch?v=37TJrcB5a2Y

rafmat - 2017-09-06, 14:47

Obszerna relacja:
http://samochodyelektrycz...kolo_250_km.htm

"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

"Nissan spodziewa się, że Leaf drugiej generacji będzie sprzedawał się od dwóch do trzech razy lepiej niż dotąd. Za rok może w tym pomóc nowa wersja 60 kWh." - nie sądzę, nie wydaje mi się by auto z bateriami chłodzonymi powietrzem sprzedawało się lepiej aniżeli Ampera-e czy Tesla 3 chłodzone i grzane wodą/glikolem, jedynie co może pomóc to niska cena ale być może o to chodzi, mam nadzieję, że chociaż tak jak w Zoe to powietrze przepływa choć trochę przez układ klimatyzacji w innym przypadku zimą zasięg będzie drastycznie spadał i może sie okazać, że nie przejedzie nawet 200km. Kto wie Zoe 40kWh bije rekordy sprzedaży więc może i Leaf dołączy do niego, niezbadane sa prawa rynku elektryków. Widzę, że jezeli chodzi o baterie Nissan przespał trochę sprawę, poza nieznacznym podniesieniem pojemności baterii pewnie nic w tej kwestii innego się nie zmieniło a szkoda.

vwir - 2017-09-06, 14:57

A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
rafmat - 2017-09-06, 15:20

Dokładnie tak może nie zawsze na postoju ale najważniejsze jest to, że idzie całość z pompy ciepła więc dostarczamy do schłodzenia/grzania baterii 1/3 mocy w porównaniu np. z klasycznym grzaniem chłodzeniem powietrzem np. z grzałki oporowej. W Zoe jest rozwiązanie pośrednie tzn. baterie są chłodzone/grzane wymuszonym obiegiem powietrza, które przepływa przez kondenser/evaporator klimatyzacji/pompy ciepła w zależności od tego czy klimatyzacja grzeje czy chłodzi. W Tesli np. czy Amperze-e ten układ jest jeszcze bardziej usprawniony bo efektywniej jest po prostu grzana/chłodzona ciecz - woda lub raczej chyba glikol, do tego ciecz przepływa fizycznie wokół każdego ogniwa akumulatora. W Zoe "wdmuchiwane" w cały zestaw pakietów jest wymuszone powietrze i nie powoduje one dokładne schłodzenie/grzanie każdego ogniwa tylko z grubsza całe pakiety. Nie jeździłem jeszcze Zoe w zimie ale prawdopodobnie dużo większy zasięg będzie niż w Leaf'e przy takim rozwiązaniu. W praktyce w Zoe wentylatory baterii słyszałem tylko kiedy ładowałem auto po dość dynamicznej jeździe i na zewnątrz była temperatura około 28-30st. C. Układ grzania/chłodzenia wymuszonym obiegiem powietrza baterii w Zoe wygląda mniej więcej tak: http://allegro.pl/uklad-c...12.html#thumb/1
metu - 2017-09-06, 15:22

rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....

rafmat - 2017-09-06, 15:24

Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.
rafmat - 2017-09-06, 15:26

metu napisał/a:
rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....


No bo tak jest, technicznie się nie popisali niestety, widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.

vwir - 2017-09-06, 15:48

Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością. Z drugiej strony jeśli ciecz wpływa dokładnie pomiędzy ogniwa to eliminuje problem pojedynczych przegrzewających się ogniw.
highend - 2017-09-06, 16:04

vwir napisał/a:
Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.


Leaf 2011-2012 także ma kierownicę obszytą skórą na życzenie (pakiet grzane fotele/kierownica.

Leaf 2013 wzwyż zależnie od wersji.

Zerknij sobie na 2013 Visia vs 2011 Made in Japan.

Wszystkie materiały (plastiki i welur) są lepszej jakości w Made in Japan.
oczywiście to może być moja subiektywna ocena... ;)

vwir - 2017-09-06, 16:10

Czemu patrzysz na visia? To jest tania wersja, która w latach 2011/2012 w ogóle nie była dostępna, więc nie ma jej z czym porównać. Porównuj z taką samą wersją, czyli acenta.

Przed zakupem oglądałem przedliftowe i poliftowe wersje i nie widzę żadnej przewagi wersji przedliftowej w kwestii jakości materiałów.

PatrykS - 2017-09-06, 16:19

vwir napisał/a:
A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
Jeśli samochód jest podłączony do prądu to bateria jest grzana lub chłodzona cały czas (przynajmniej w Amperze). Jak nie jest podłączony to tylko w czasie jazdy, na postoju nie.

rafmat napisał/a:
widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.
To czemu dziś mamy skomplikowane do granic możliwości diesle? Stare wolnossące się nie sprawdzały? Ładowarka 3kW działa i się sprawdza, ale każdy z nas chyba by wolał trochę bardziej skomplikowaną i podrażającą konstrukcję ładowarkę 3-fazową 22kW lub chociaż 11kW.

vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)
vwir - 2017-09-06, 16:23

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)


Zgadza się. Jeśli nowy leaf nie ma żadnego grzania/chłodzenia to spory błąd. Zastanawiam się tylko, czy chłodzenie powietrzem z pompy ciepła/klimy (jak w ZOE) nie byłoby wystarczające. Zdaje się, że Soul EV też ma to tak rozwiązane. Pozostaje wtedy prosta konstrukcja, bez wad rozwiązania z ampery, a może jest wystarczająco dobra.

krawcu - 2017-09-06, 18:12

W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
PatrykS - 2017-09-06, 19:31

krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)
wodnik7 - 2017-09-06, 20:05

no z zewnatrz niby wreszcie jak normalne autoz zewnatrz, ale:

-ta masa przyciskow to niestety porazka, po co komu tyle? na samej kierownicy jakas dyskoteka, w roznych miejscach dotakowe, normalnie samochod sprzezd dwoch dekad..
-mala bateria
-zbyt slaba ladowarka AC. Probuja dalej chademo na rynek pchac, a w Europie coraz wiecej CCS, a przejsciowek przeciez nie ma. Najweicej jest i tak typ2, ktore w miare szybko laduja (22kW!), wiec po co kombinowac?
-nic nowego poza liftingiem: w najslabszych wersjach (S) nawet wyswietlacz mniejszy niz 7", brak mzliwosci updatow/dostepu z internetu (!), kiepsko troche.

Ale jak na 40kW to cena w miare ok.

HJak dla mnie, powtorze, auto sprzed dekady, dwoch, nic innowacyjnosci. Szkoda:(

YANNOSICK - 2017-09-06, 20:22

wodnik7 napisał/a:
nic nowego poza liftingiem

To jest dokładnie moje odczucie.
Na filmie z fabryki widać nawet, że auto jest na tej samej płycie! To nie jest nowy Leaf! TO kolejny lifting!

Mi się bardzo podoba design. Zarówno zewnątrz jak i w środku jest to normalny, całkiem ładny samochód. Duży postęp w porównaniu do okropnego poprzednika.
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh w ecodrivingu to będę pod olbrzymim wrażeniem. To by oznaczało pokonanie Hyundai'a w efektywności napędu.
Podobnie jak wodnik7 mam odczucie, że to auto jest przestarzałe już przed premierą ale podobne odczucie miałem przy pojawieniu się i3, Bolta i Ioniqa więc to chyba Tesla wypaczyła nasze postrzeganie motoryzacji.
Czy to jest bateria z ZOE?

wodnik7 - 2017-09-06, 20:31

@Yannosick: podobnie sie czuje, faktycznie, tesla wypacza postrzeganie:)

Bateria w ZOE inna jest, przynajmniej gabarytowo. Bardziej realistyczne jest chyba 240km (EPA), i temu wierze, w tesli EPA sie sprawdza doskonale. W sumie nie lubie jezdzic bez klimatyzacji czy ogrzewania:)

Ale bardzo fajnie, jesli naprawde zaczna ten lifting sprzedawac: im wiecej ludzi poczuje komfort ciszy elektryka, tym przyjemniej:)

PatrykS - 2017-09-06, 20:59

YANNOSICK napisał/a:
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh
To wg NEDC - raczej bajki zza TIRa po autostradzie :-)
krawcu - 2017-09-06, 23:41

PatrykS napisał/a:
krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)


Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.

Opisane jest to tu: https://electrek.co/2017/08/24/tesla-model-3-exclusive-battery-pack-architecture/

PatrykS - 2017-09-06, 23:50

krawcu napisał/a:
Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.
Aż chce się powiedzieć - Tesla szybciej stoi niż inni jadą :-)
Apolonia - 2017-09-07, 19:24

rafmat napisał/a:
Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.


Tak są grzane w modelu Q90 co pozwala wg. Renault montować większą baterie.
Ogrzewanie baterii uruchamia się przy ładowaniu w temperaturze poniżej 5 stopni,
aby umożliwić naładowanie pełnej pojemności baterii mimo niskiej temperatury.
Jest to 3 stopniowy system 330W/660W/1000W

Informacje z sympozjum w Austrii w temacie dlaczego Renault nie zaleca
montowania dużej baterii w niektórych modelach . link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=5wXyP1Cxttk

marlej108 - 2017-09-12, 07:13

ja jeszcze tylko nawiaze na moment do tego gniazda ladowania, ktore w Leaf II jest centralnie od gory i mojej obawy czy aby w klimacie wilgotno-snieznym tam nie bedzie jakis problemow na dluzsza mete jak sobie ktos bedzie ladowal auto na dworzu codziennie...

popatrzcie jak to wyglada w Modelu 3 Tesli... Raz ze z boku, dwa ze pod katem, trzy ze tam poza miejscem na kabel nie ma zdaje sie zadnych otworow...

https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/

vwir - 2017-10-07, 07:26

No i mamy ceny nowego leafa: http://moto.pl/MotoPL/7,8...-na-sukces.html

Wstrzelili się pomiędzy ioniqa i e-golfa.

montana - 2017-10-07, 16:22

Na stronach Nissana już od kilku dni jest 157 500 zł brutto, bateria 40 kwh zasięg 368 Km. Tesla 3 na pewno będzie droższa, ok. 185 tys. zł brutto
krawcu - 2017-10-09, 08:59

Najgorsze że we wszystkich krają cena nowego jest delikatnie niższa niż starego a w Polsce o blisko 20tyś większa.
Robsonik20 - 2017-10-10, 23:31

Info od Nissana:
Niestety jeszcze nie mamy informacji. Oficjalne terminy rozpoczęcia sprzedaży w Polsce będą komunikowane w terminie późniejszym. Pozdrawiam ^Maciej


Strona Nissana

vwir - 2017-10-11, 04:51

krawcu napisał/a:
Najgorsze że we wszystkich krają cena nowego jest delikatnie niższa niż starego a w Polsce o blisko 20tyś większa.

A to nie jest tak, że w innych krajach cena starego to najczęściej cena dla acenty, a u nas standard to była visia?

krawcu - 2017-10-11, 08:58

U nas od kilku lat dostępne są wszystkie 3 wersje wyposażenia. Nie wiem która to standard.
Tak czy inaczej Acenta 30kWh u nas kosztuje 149 900zł.

kalex - 2017-12-06, 20:10

A więc byłem w Nissanie we Wrocławiu w celu rozeznania sytuacji pt. Leaf 2.Zero 2018.

Jak to u nas często bywa , jest dostępny w przedsprzedaży ,ale nie da się zamówić (w systemie).

Z broszury wynika że jest z tapicerką materiałową (słabo :-| ) ale mieli to sprawdzić , po dwóch dniach jeszcze nie wiedzą.

A teraz najlepsze , z tego co widzę to w Holandii Leaf jest tańszy w przeliczeniu o 13000 zł .( i chyba na skórach)

kalex - 2017-12-12, 20:50

Dzisiaj miałem okazję posiedzieć za kierownicą(tylko posiedzieć) w 2.Zero. Niestety auto jakie zostało ściągnięte do polski jako pokazowe ma kierownice po prawej stronie, a obsługa multimediów itp tylko dla znających język japoński.

Było mi strasznie ciasno za kierownicą , ale mogą to być subiektywne odczucia z powodu kierownicy po niewłaściwej. Auto do obejrzenia będzie przez chyba 3 dni w galerii Wroclavia. Później jedzie dalej ,pewnie do innego miasta. Brak możliwości przejechania się.

PatrykS - 2017-12-12, 22:08

kalex napisał/a:
Niestety auto jakie zostało ściągnięte do polski jako pokazowe ma kierownice po prawej stronie, a obsługa multimediów itp tylko dla znających język japoński.
Czegoś tu nie rozumiem: czy ta impreza miała promować ten samochód czy przeciwnie - odstraszać przed zakupem? :-)
mann25 - 2017-12-13, 09:06

U mnie w poblizu mozna juz zamawiac a do jazd probnych beda mieli 2 tydzien stycznia
40kWh 378km 110kW/150PS z walboxem za 33.700€

kalex - 2017-12-13, 09:51

mann25 napisał/a:
378km
;)
wodnik7 - 2017-12-13, 13:11

378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
vwir - 2017-12-13, 13:29

No - to jakiś mocno ponury żart. Pierwsza generacja ma 24kWh i przejeżdża w normalnych warunkach jakieś 140km. Chyba, że oszczędzamy energię, to może ze 160km. Czyli przy 40kWh można liczyć na jakieś 240-260km normalnej jazdy. Nawet jadąc jak zawalidroga ciężko będzie wyskoczyć powyżej 300km...
kalex - 2017-12-13, 15:06

Do 250 km realny zasięg. Gość w Nissanie mówił ze ten miał baterię na 80% i prognozę coś ponad 200km.
wodnik7 - 2017-12-13, 15:15

Wlasnie na fb mi sie reklama nissana pokazala, i zuzycie 17kWh/100km. Wiec jak by nie liczyc, to maksymalnie 240km wychodzi, a wiadomo, ze z akumulatora 40kWh nie da sie technicznie wyciagnac 40kWh... Wiec po co takie brednie?

Inna rzecz, ze nawet 240km to fajny juz zasieg (mam nadzieje, ze liczony z ogrzewaniem:)

vwir - 2017-12-13, 15:24

W starym leafie latem wyskakuje zużycie poziżej 14kWh, zimą maks 18kWh. Więc te 17kWh jest chyba w dość pesymistycznym przypadku. Swoją drogą - Ioniq przy baterii 28kWh reklamuje się z zasięgiem 250km ;)
mann25 - 2017-12-13, 19:16

https://www.nissan.de/fah...=psmVad8lqQc_dm|U
No tak sie reklamuje nissan w niemczech, 378km NEFZ

kalex - 2017-12-13, 19:48

U nas też na stronie tak dane podają. Ludki u dealera też tak myślą :-D
PatrykS - 2017-12-13, 23:15

wodnik7 napisał/a:
378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
Ampera 10,3kWh w spokojnej trasie latem osiąga ponad 90km, ile by to wyszło po pomnożeniu przez 4? Ewentualnie przez 3,5?
YANNOSICK - 2017-12-14, 14:38

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
Ampera 10,3kWh w spokojnej trasie latem osiąga ponad 90km, ile by to wyszło po pomnożeniu przez 4? Ewentualnie przez 3,5?

Masa auta wzrosłaby wyraźnie więc należałoby skorygować wyliczenia. Poza tym Ampera średnio zużywa mi około 14-14,5 (choć kilka razy głaskałem pedał gazu na tyle delikatnie że udało się zejść poniżej 10kWh/100km). Ampera to jedno z oszczędniejszych aut (choć nie liga Ioniqa) czego o Leafie powiedzieć nie można. Myślę, że realny zasięg Leafa 1½ będzie podobny do zasięgu Ioniqa czyli 200-220 km normalnie i 270 przy ekstremalnie oszczędnej jeździe. Zużycie będzie na pewno wyższe bo auto cięższe i mocniejsze a technika jednak niestety ta sama...

kalex - 2017-12-25, 22:16

A tutaj coś na temat baterii w Leaf II

Bateria LeafII

KilleR.racer - 2017-12-27, 15:15

Co do LEAF 24kwh to jak się ma baterię dobrą tzn SoH powyżej 95% to realne jest 200km latem ale jazda 85km'h nie wiecej na liczniku w LEAF czyli jakieś 79km'h według GPS. Bez problemu takie wyniki robię rekord 212,7km mam foto ale do zółwika i zatrzymania auta. Raczej nikt tak nie jeździ bo wszyscy juz jak mają kontrolę LBW to już sraczka. Przy 30kwh robię 50km wiecej. Dacie mi 40kwh to zrobię 300km z palcem w nosie i to jadąc na trasie przepisową prędkością. Jak ktoś oczekuje że bezie jeździł jak spaliną czyli notorycznie przekraczał dozwoloną prędkość to nie ma szans na takie wyniki. Czasami jak jadę to żałuję że nie mam kamerki 360 na dachu. Jak bym wam dał do linka co ludzie potrafią wyprawiać jadąc przepisowo za mną. To by się wam włos na głowie zjerzył. Niestety u nas na 90 km'h takie 110 - 120 to jest norma. Jak ktoś jedzie 90 albo poniżej np 85 jak ja jeźdzę to już "o Jezu ".
Także jak każdy bedzie jeździł jak ludzie np w norwegii gdzie 80km'h jest normą to zasięgi się poprawią . No i korzystanie z regenu i umiejętność przewidywania sytuacji na drodze. Bardzo ważne.
W VOLT zuzycie na poziomie 10kw/100km spokojnie do osiągnięcia dla mnie ale tak samo 80-90km'h i zero hamowania tylko regen. No i mowa o trasie a nie o ruchu miejskim gdzie nie można ruszać jak ślimak z pod świateł.
Nawet jadąc LEAF 24kwh autostradą A2 106km/h z GPS gdzieś 95-98 spokojnie robiłem 170km , no i ważne bez klimy i bez ogrzewania. Zimą z ogrzewaniem ruch podmiejski 140-150km

bodix - 2017-12-27, 23:09

Killer- w pełni popieram, wiele zależy od własnych umiejętności i w kwestii zasięgu można wiele zdziałać. Co do prędkości poruszania to przeżywałem dokładnie takie same sytuacje gdzie jadąc 85- 90km/h zostaje notorycznie linczowany klaksonem. Lekarstwa na tych matołów brak i aby im ulżyć przykleiłem z tyłu zielony listek (działa). Na szczęście w mieście rekompensuje sobie z nawiązką (przepisowo).
kalex - 2017-12-28, 13:52

Miało być tak pięknie - a wyszło jak zwykle. Na stronie nissana jest już pełny cennik. Oczywiście wersja w przedsprzedaży (tak jak myślałem) full bieda. Bez świateł ledowych i skóry.

Wersja Tekna z przypisem 1). czyli czas oczekiwania sto lat.

Realnie jak ktoś by sobie chciał kupić (tak jak ja) dobrze doposażonego to realnie pewnie w przyszłym roku do odbioru.

Gwarancja na elektrykę 5 lat(100 000 km) - SŁABO

Gwarancja na 9 kresek pojemności 8 lat.

vwir - 2018-02-09, 08:15

Bjorn testuje nowego leafa: https://testhub.pl/nowy-nissan-leaf-tym-zasiegiem/
KilleR.racer - 2018-02-11, 21:35

Żeby nie było tak cukierkowo jak mówi Bjorn polecam obejrzeć filmik
LINK
zgadzam się w pełni z tym co mówi. Powiem więcej on patrzy bardziej wizualnie a ja mogę powiedzieć z tego co zauważyłem technicznie zmiany są kosmetyczne jeśli chodzi o elektronikę dodany jest aktywny tempomat zmieniona jest charakterystyka pedału przyspieszenia czyli to e-pedał , silnik ma ten sam symbol został tylko podkręcona na falowniku. dodatkowo Nissan sobie fajnie wymyślił bo sprytnie przeszedł na typ 2. niepotrzebniebo i tak ładowanie jest z 1 fazy jak było przy złączu i J1772. wiadomo było że dużo ludzi tych którzy mają obecnie LEAF'y zwłaszcza 24 kWh przesiądą się na nowego LEAF. I wtedy pieniążki popłyną strumieniem bo wszystko trzeba zmieniać. bo oczywiście nikt nie podpowie że wystarczy zmienić same kable zarobią krocie na dodatkach.
Jedyny plus to pro Pilot. ale uważam że nie jest to warte dopłaty tylu złotówek. wręcz uważam że warto teraz kupować 30kWh bo będą dobre ceny.

vwir - 2018-02-12, 07:01

Ale on przecież nie jest jakoś wiele droższy niż poprzednia generacja (gdy nie była jeszcze na wyprzedażach z powodu pojawienia się nowego modelu). No i jednak bateria 40kWh to nie 30kWh.
KilleR.racer - 2018-02-12, 07:40

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 103tyś nowy. Ale ja uważam że nowe nie są warte tej ceny. Już teraz jest jeden na ototmoto za 80tyś. Za 60 tyś można mieć 24kWh z 2014-2015 roku. Jak ktoś sam poogarnia sprawy kupi jeszcze taniej jesteś tego przykładem. Skoro nie widzisz różnicy to po co kupiłeś sam w USA? Nowe EV są przewartosciowane. Ale robi to rynek, nie zdąży coś wejść nowego to już zapisy kolejki. Jak na nowego iPhone. Komedia. Temu nie obniżają cen bo i tak jest zbyt. Ale rynek używanych weryfikuje się od razu.
vwir - 2018-02-12, 10:09

No chwila, ale skoro piszesz, że nowy jest nie warty tak dużej dopłaty to miałem wrażenie, że chodzi Ci o dopłatę do poprzedniego modelu. Tymczasem jest w bardzo podobnej cenie w jakiej był dotąd poprzedni model. Jasne, że jest dużo droższy niż używane i to jest normalne. Normalne też jest to, że teraz stary model można wyrwać na przecenach, bo wchodzi nowy. Ale do zeszłego roku stary model był w cenach bardzo podobnych jak teraz nowy model. Ja nie mówię, że pobiegnę do salonu kupić nówkę sztukę, ale jeśli nikt tego nie zrobi ta ja też za 2-3 lata nie kupię używki, bo ich zwyczajnie nie będzie.

Odnośnie filmu: czy ja dobrze rozumiem, że gość w nowym modelu nie siedział, nie jeździł nim i wypowiada się na jego temat na postawie zdjęć i specyfikacji? To ja jednak wolę obejrzeć film Bjorna, który nim jechał i ma porównanie chyba ze wszystkimi EV na rynku.

Nawet nie zwróciłem uwagi, że zmienili złącze ładowania. Można do tego podejśc z 2 stron - z jednej strony właściciele starych leafów w Europie będą musieli wydać ekstra kasę (rozumiem, że w innych krajach leaf zostaje na type 1). Ale z drugiej strony nowi klienci leafa będą mieli lepiej, bo w europie standardem jest jednak type 2 i sporo jest stacji ładowania zakończonych kablem z wtyczką type 2 i właściciele starego leafa musieli kombinować z przejściówkami, a w nowym wystarczy wpiąć wtyczkę do gniazda.

KilleR.racer - 2018-02-13, 08:51

Nie zrozumiałeś sentecji i mojej wypowiedzi. Ja mówię o aucie "nowym" wszyscy nazywają to nowym LEAF ale dla mnie nie jest on nowy tylko poliftowy tak samo jak zauważył to koleś z filmu.
Gdy była tylko wersja 30kwh to nie komentowałem tego bo tu nie było co komentowąć. Dla mnie 30kwh względem dobrego 24kwh jest róznicą praktycznie żadną (lekki krok w przód). Koleś z filmu się wypowiada jako właściciel właśnie LEAF'a 30kwh i ogólnie jest jak to można okreslić LEAF'guy. To jest jego 2 sporzęt zaczynał od 1 gen. Jak po patrzeć na to co idziesz do salonu i mówisz poproszę LEAF to zgoda , dużo korzystniej jest teraz bo dostajesz za "tę samą kasę" lepsze auto. Ale to był sprytny zabieg marketingu NIssana !!!! A ty poddałeś się temu jak dziecko na cukierka dla pedofila. Chyba nie sądzisz że swiat stoi w miejscu??? Dobrze wiesz bo sledzisz forum i portal SE.ORG że aku potaniały wzdlędem kilku lat wstecz??? I to bardzo???. To że NISSAN dołożył 10kwh(użytkowo mniej) i dodał aktywny tempomat i e-pedal to nie było podyktowane innowacjami !!!!! Chyba nie wiesz co się dziej wokół rynku EV kolego. Odkiedy IONIQ wszedł i zbierał żniwa swojego geniuszu, i miał konkurenta w postaci BOLT'a to sprzedaż LEAF spadła do prawie ZERA w USA. Zeszły im tylko jak świeżaki z biedronki LEAF'y które były przecenione ze wzgledu na wejscie nowego modelu. I wtedy był supoer deal'e żeby kupić jak ktoś jeszcze nie skorzystał z TAXrabate. Także te ich innowacje to można sobie wciskać miedzy Bajki na dobranoc dla ludzi co siedzą w tym i widzą co ma konkurencja. Wybór jest prosty jak ktoś potrzebuje auto od zaraz a ma priorytet zasię to kupi BOLT, jak ma priorytet tanio a fajne auto i osczedne weźmie IONIQ do tego IONIQ ma taką przewagę że ładuje się szybciej z dobrej ładowarki. A dla mnie to ważne. Na europe to jeszcze plus że na css'a jest mniej aut. Nie bedzie mi blokować TESLA kabla :) Bjorn nie jest obiektywny i to ja mu napisałem w komentarzu w filmie i była wymiana zdań. On został zaproszony przez NIssana nic go to nie kosztowało to co ma mówić ?? Że hujnia z grzybnią?? Masz LEAF'a swojego to weź piwko pooglądaj go z zewnątrz w środku , potem pod maską pospisuj co nie co a potem idz do salonu. I obejrzyj tak samo nowego i powiedz potem że jest to nowy nissan LEAF. Zmiany są kosmetyczne i wymuszone potrzebami rynku. Zresztą wszyscy i tak żerują na falstarcie TESLI. Bo żeby MODEL 3 ruszył z kopyta to konkurencja miała by mokre gatki :)
I ceny zaczynały by się już o 99 999zł albo i lepiej :)
Można by dużo gadać ale jak ktoś z forum kupi nowego to chętnie się mogę spotkać na żywo i pokazać co i jak jest naprawdę.
Co do BJORN'A to go szanuje i subskrybuję ale jak każdy może się mylić lub mieć niewiedzę. Ale powinien się przyznać do błędu. O nowym mówił że ma lepsze parametry bo ma chłodzenie wodne. Co jest bzdurą bo stary też ma. To jest identyczny słupek tylko dostał pokrywę plastikową i z racji wiekszego aku falownik został podkrecony zeby wycisnąć z niego wiecej. Symbol silnika jest ten sam !!!

vwir - 2018-02-13, 09:29

Nie, to Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Czy gdziekolwiek napisałem, że nowy leaf jest ultra-nowoczesny? Nie. Czy gdziekolwiek napisałem, że jest lepszy/gorszy od ioniqa, czy też bolta? Nie. Napisałem jedynie, że wcale nie wymaga dopłaty w stosunku do poprzednika. Tylko tyle. Mam wrażenie, że założyłeś sobie, że ja coś napisałem (czego wcale nie zrobiłem) po czym sam ze sobą toczysz zażartą dyskusję, zbijając swoje własne argumenty...
KilleR.racer - 2018-02-14, 10:05

Ej no przecież to normalna gadka nikt nikogo nie wyzywa, dajcie spokój :-P
No ok może nie tak to miało być bo rozpisałem się jak zwykle ale twój argument jest taki jak Nissana a dokładnie ich marketingu. Przecież jest wiekszy aku dodatki a cena ta sama to co źle??? No i człowiek z ulicy powie faktycznie zajebiście !!!. A ja i Ty czy każdy kto interesuje się EV wie że powinno wszystko być już taniej. Auto ma cenę premium a takie nie jest i nie mów że sam tak nie uważasz. Myslisz że ludzi nie stać na auto za 100 czy 150 tys ?? Stać tylko niektórzy wolą kupić za tą kasę coś co ma jednak lepsze wnętrze bardziej wyposażone , bardziej premium.
Ogólnie rozmawiamy o LEAF II ale to dotyczy większoci aut.

highend - 2018-02-15, 13:35

W Sosnowcu u dealera Nissana stoją dwie sztuki Leafa II. Niestety wersje VISIA

https://www.otomoto.pl/of...i-ID6ztSMN.html

nie mają tablic, więc pewnie nici z jazdy testowej, ale pooglądać na żywo pewnie można

kalex - 2018-02-15, 19:10

Jest połowa lutego. Jakoś w tym właśnie czasie miały się pojawić pierwsze sztuki do macania. Myślę że na dniach będzie się można karnąć.
dsctom - 2018-02-21, 18:08

W Gdańsku widziałem pierwszego białego nowego Leafa koło ładowarki przy OBC.

Nie miałem czasu się przyjrzeć ale to chyba któregoś kolegów z forum.

Pytanie czy się ujawni :)

RaveN - 2018-03-07, 12:32

Ktoś miał już okazję zasiąść i sprawdzić czy pozycja za kierownicą rzeczywiście taka zła jak tutaj podają?
https://www.youtube.com/watch?v=UUJeqxEeUb8

PatrykS - 2018-03-07, 15:55

RaveN napisał/a:
Ktoś miał już okazję zasiąść
Znajomy miał gdzieś na zachód od Gdańska - Koszalin? I chce zrobić powtórkę w Gdańsku.
Sportluk1 - 2018-03-07, 18:50

Panowie jakoś w przyszłym tygodniu będę miał możliwość potestowania nowego Leafa. Jeżeli macie jakieś pytania piszcie, a z chęcią to sprawdzę ;-)
KilleR.racer - 2018-03-07, 21:20

Oto filmik który popiera moje spostrzeżenia.
Filmik
A tu kolejny gdzie Bjorn sam przyznaje to o czym pisałem.
LEAF jest mało oszczędny zwłaszcza przy wyższych prędkościach tak samo jak stary model. Czemu mnie to nie dziwi?
Filmk 2
A tu prawdziwy test gościa co wie co to LEAF i jak się z nim obsługiwać :)
Rosjanin który testuje w ekstremalnych warunkach LEAF II w oparciu o leaf psy
Rosjanin

kalex - 2018-03-08, 07:06

Ja siedziałem ale z kierownicą po prawej,więc poczucie ""dziwności" miałem spotęgowane.
Bronek - 2018-03-23, 09:16

Veni , Vidi , Vici... jeździłem N-Connecta i zamówiłem Teknę- full bez alkantary tylko... Wrażenia zależne co mieliśmy dotychczas- czym jeździmy na co dzień !
Np. U na przesiadka z benzyny żony 284KM wolnossącej lub mojego też benzyniaka 5,3l-V8 , więc szału nie ma jeśli chodzi o zauroczenie tzw. odejściem .
Tym bardziej że opony były letnie i śliska droga, więc koła traciły przyczepność i buksowały.. Lecz czuć potencjał momentu obrotowego .
BMW i3 ma lepsze , ale to chyba takie bardziej odczucie gdyż jest mniejszy i jak gdyby filigranowy.

Jak zwykle medialne marudzenie o pozycji za kierownicą i klimą jednostrefową , to jest takie gadanie jak o braku możliwości wyłączenia całkowicie ESP. Tak jakby wszyscy byli rajdowcami !?
SIEDZI się wygodnie i ja lubię wysoko.
Duże autko , dla nas nawet jest za duże. Intuicyjne i OK .

Dla tych co jeżdżą automatami , bezproblemowe, a do tegoCi co hamują np. łopatkami/silnikiem, e-peał to normalka . Hamowanie silnikiem i tyle . Zero kłopotu.
Kamery rewelacja , itd....

Jak traktujesz samochód jako samochód a nie cel swego istnienia i marzenie życia , wsiadasz i jedziesz.
Ten samochód jest przyjazny i normalny.

Fajne bajery ,czyli czujniki pro pilot tempomat itd ...Parkowania autmatycznego ten egzemplarz nie miał.
Reasumując warto , jako kolejne auto w domu . Zresztą tu każdy sobie sam musi odpowiedzieć czy chce elektryczne.
Moje wahania były , pomiędzy: BMW i3 rex i Leafem.
Wygrał Leaf , bo tańszy ,nowszy i "zbajerowany" oraz dobrym PiaRem:-D

Jako gentelmeni ,o pieniądzach nie mówimy :oops: - jest za drogi !,a u nas nie ma to żadnego ekonomicznego uzasadnienia . Ten samochód zrobi maksymlnie 10 000km rocznie.
Czysta fanaberia i przyjemność. Za kilka lat pewnie będzie to normalka . (
Czekam....... po wpłaceniu zaliczki .... :-?
Nissan podniósł ceny . Wynegocjowalem 158 000 z wliczonym wallbox em teraz a na pewno w kwietniu będzie pewnie o 20 000 więcej. Niby sierpień to miesiąc dostawy???!

krawcu - 2018-03-23, 09:37

Gratuluje "zakupu". Będzie to chyba pierwszy nowy Leaf na forum :)
Bronek - 2018-03-23, 11:48

Dzięki ...ale nurtuje mnie pytanie , by zabić czas oczekiwania. A zapomniałem spytać, jak łączy sie się auto ze smartfonem , by sterować np go amplikacją.

Jeśli to wifi czy Bluetooth , to zawracanie gitary. I taka tam zabawka dla nawiedzonych gadżetciarzy ...

krawcu - 2018-03-23, 11:55

Stary Leaf ma wbudowany modem GSM i kartę sim. Łączysz się z dowolnego miejsca na świecie. Myślę że w nowym będzie tak samo.
Bronek - 2018-03-23, 12:31

Thanks..Czyli na bogato ..
KilleR.racer - 2018-03-23, 12:34

Oto cała prawda o nowym Nissan LEAF a raczej co w nim najważniejsze bateria i fast charging. Niestety chciałem to sprawdzić na własnej skórze ale Nissan nie ma chęci udostępnić mi LEAF na weekend. A szkoda.

LINK VIDEO OBEJRZYJ BO WARTO

Bronek - 2018-03-23, 13:17

Mnie to nie dotyczy. Auto przydomowe...z własnym wallboxem.

To samochód w roli wozidła do pracy, hypermakietu i oczywiście jako ciekawostka puerwsza we wsi.
:mrgreen: Oraz "tzw.mroczny przedmiot porządania" dla gawiedzi i powód zadawania pytań w stylu : czemu i po co ?, jak z cztery Passaty za to kupić można :mrgreen:
No i ostatecznie !!!!! Dobijajacego : JA BYM SE PANIE TESLE KUPIŁ! :mrgreen:

vwir - 2018-03-23, 13:20

"Cała prawda" ;) Brakuje jeszcze tylko żebyś dołożył żółte napisy i wrzucił na jakiś portal z teoriami spiskowymi.
Generalnie jeśli ktoś nie ma ochoty spędzać 12 min na ględzeniu to tutaj strzeszczenie całego filmu: gdy ładujecie nowego leafa na chademo to gdy bateria stanie się zbyt gorąca to spadnie prędkość ładowania. Koniec. Tyle. To wszystko, co jest na tym 12 minutowym filmie.

Bronek - 2018-03-23, 13:23

No ...Nie chciałem jako nowicjusz ..... :mrgreen:
Panie a czemu zwalnia ? Ja jak tankuje ropę to se naciskam dynks i mnie tam szybko leje :-D

Inna soecyfika i inne myślenie. Pomalutku ...dojdziemy

vwir - 2018-03-23, 13:32

Trochę racji gość ma - mogli na przykład odpalać klimę i skierować wylot tak, żeby w czasie ładowania chłodzić baterię. Ale ciekawe, jaki jest odsetek użytkowników EV, którzy systematycznie jeżdżą trasy ponad 500km (za jednym zamachem), żeby to się stało dla nich uciążliwe.
kalex - 2018-03-23, 13:50

Bronek napisał/a:
Duże autko
- pod warunkiem że się nie otworzy bagażnika :mrgreen:

Gratulacje zakupu. Ja "prawie" go kupiłem , ale między innymi bagażnik go zdyskwalifikował.

Bronek - 2018-03-23, 14:03

kalex napisał/a:
Bronek napisał/a:
Duże autko
- pod warunkiem że się nie otworzy bagażnika :mrgreen:

Gratulacje zakupu. Ja "prawie" go kupiłem , ale między innymi bagażnik go zdyskwalifikował.


A widzisz , jak to kazdy ma inaczej . Ja w ogóle sie tym nie interesowałem. Tak jak tylne siedzenia tak i bagażnik nas w ogóle nie obchodził.

Gdyby nie zima w Polsce to Smart byłby idealny , niestety tak jak " maluch" kiedyś lubi jeździć bokiem.

Auto dla nas to do dla jednej lub dwóch osób , czasem też psy lub koty z tyłu .

Ad rem ...moim zdaniem bagażnik jest spory . Zresztą jesteśmy juz we dwójkę a na wakacje jedziemy czymś o wiele większym.

KilleR.racer - 2018-03-23, 16:08

vwir napisał/a:
Trochę racji gość ma - mogli na przykład odpalać klimę i skierować wylot tak, żeby w czasie ładowania chłodzić baterię. Ale ciekawe, jaki jest odsetek użytkowników EV, którzy systematycznie jeżdżą trasy ponad 500km (za jednym zamachem), żeby to się stało dla nich uciążliwe.

No własnie ten LEAF dawał nadzieję bo uwież mi chętnych jest masa. Zachód to nie taki ciemnogród jak PL. Infrastruktura jest już bradzo dobrze rozwinięta i ludzie skoro kupują 40kwh to chcieli by jeździć dalej jak normalnych samochodem skoro jest się gdzie naładować. Kolega nowicjusz to widzę że ma "siana" jak ja lodu w lodówce z kostkarką wieć po prostu kupił dla szpanu. Ja nie kupiłem EV dla szpanu a jeźdzę namietnie ile się da nawet jak nie ma infrastruktury bo mam właśnie EVSE 32A w bagażniku i ładuję sobie z siły jak trzeba.
Co do twojego łumaczenia w skrócie to niech cię bomba upali. Najpierw dajesz jedno znadnie a potem sam piszesz w kolejnym poście że w sumie to koles ma trochę racji. (weź się zdecyduj jakie masz zdanie bo nie nadąrzam)
Do tego najważniejsze to to że bedzie film z ich udziałem i jechały 3 auta, LEAF II , LEAF 30kwh i IONIQ. I z tego co ten sympatyczny Pan mówił to nowy LEAF dzieki swojej nowej umiejętności "wolnego szybkiego ładowania" był na mecie dystansu 450mil 3 godziny po czasie wględem 2 w/w aut.

Bronek - 2018-03-23, 16:42

:-D Nie dla szpanu , a na dojazdy do pracy . 99% przebiegów to jazda ok 20 - 30 km dziennie, do tego strefy parkowania szykują itd.
W domu same paliwożerne wynalazki .

Każdy ma swoją kalkulację .
Widocznie Nissan się jednak nie pomylił , skoro pomimo tej w/w przypadłości , idzie jak świeże bułeczki.
Ma swój target , a pewnie gdy mu zaczną inni po piętach deptać, to zmieni opcję. Na razie podnosi ceny

W moim przypadku to nie tyle zabawka , ale też i wygoda. Akurat sprzedałem swój samochód ulubiony I potrzeba byla zakupu . To dlaczego nie dla short dystansu nie spróbować elektryka?
A i do CPNu obecnie stacją paliw zwaną ,tylko na zakupy w Niedzielę pojadę :mrgreen:

Ps. Biedni ludzie to tacy co tylko pieniądze mają . Pamietaj i nie zazdrość :mrgreen: Trzeba mieć fantazję :mrgreen:

vwir - 2018-03-23, 16:58

KilleR.racer napisał/a:
Co do twojego łumaczenia w skrócie to niech cię bomba upali. Najpierw dajesz jedno znadnie a potem sam piszesz w kolejnym poście że w sumie to koles ma trochę racji. (weź się zdecyduj jakie masz zdanie bo nie nadąrzam)


Generalnie: z jednej strony mogli dać jakieś chłodzenie baterii, czemu by nie. Ale nie dlatego, że ludzie namiętnie jeżdżą ponad 500km za jednym zamachem, tylko dlatego, że może by to wydłużyło życie tychże baterii. Innymi słowy: dla normalnego użytkownika, który używa leafa II nawet jako zwykłe auto, to nie będzie raczej jakaś ogromna wada. W dzisiejszym świecie coraz więcej ludzi gdy ma do przebycia dystans rzędu 1000-1500km to wybiera tanie linie lotnicze, a nie auto. Ostatnio jechałem autem za jednym zamachem ponad 500km jakieś 2 lata temu. Nie twierdzę, że każdy ma tak jak ja, ale na pewno większość. Więc z tego, że po kilku szybkich ładowaniach pod rząd spada prędkość kolejnego ładowania nie robiłbym wielkiego problemu. Bardziej bym podszedł do tego jako skrócenie żywotności baterii, a to już jest problem (spadek zasięgu, niepotrzebne elektrośmieci, spadek wartości auta).

PatrykS - 2018-03-23, 19:51

vwir napisał/a:
Bardziej bym podszedł do tego jako skrócenie żywotności baterii, a to już jest problem (spadek zasięgu, niepotrzebne elektrośmieci, spadek wartości auta).
Porządne chłodzenie robi baterię naprawdę trwałą, Tesla i Ampera są tego dobrym przykładem, pewnie jest ich więcej. Niestety zwykle gorsze rozwiązanie wygrywa - i rozwiązanie z Leafa jest i pozostanie zapewne najpopularniejsze ze względu na cenę (i na potencjał jej spadku w prostszym i tańszym rozwiązaniu).
kalex - 2018-03-23, 20:40

Myślę że Kolega Bronek będzie zadowolony , zwłaszcza że ma zamiar ładować w domu.
Bronek - 2018-03-23, 21:26

Nie wiem na ile zalecenia dot litowych baterii i ich trwałości, a sposobu ładowania są przekładane na akumulatory w samochdzie .. Niemniej pewnie jest podobnie, czyli nie "na chama" .

Ale i tak związek samochdem nie jest jak z żoną (teoretycznie nawet) "po grób" , czyli samochody sie zmienia. Za 5-7 lat będzie cieszył już kogoś innego . A może przed śmiercią pewnie doczekam bardziej funkcjonalnego nie pierdzacego samochodu, w rozsądnej cenie !?

I żeby było jasne , to nie z pobudek ekologicznych czy ekonomicznych . Nowy samochód jest potrzebny i dlaczego nie może być spektakularny inny i ciekawszy ?.
Na Maybacha mnie nie stać :lol: zresztą to nudziarstwo i bez kierowcy nie wypada.... :lol:

Sprawdziłem , póki co mam siłę w garażu 16A . Gadałem ze znajomym dobrym elektrykiem , który akurat w Marinie w Kołobrzegu sprawdzał instalacje , są tam ładowarki Tesli 32A .
Gdy okaże się że trzeba będzie , to zrobi mi nową linię od skrzynki do chaty też 32A lub więcej ? Jwestia jeszcze umowy z ZE.

bro - 2018-03-24, 15:13

na 20-30 km dziennie spokojnie wystarczy Ci najpodlejsze nawet gniazdko.. szkoda pieniędzy
KilleR.racer - 2018-03-25, 10:48

bro napisał/a:
na 20-30 km dziennie spokojnie wystarczy Ci najpodlejsze nawet gniazdko.. szkoda pieniędzy

To samo się tyczy auta. Do takich przebiegow 24 a 30kwh to juz hoho. Wiec tez moim zdaniem szkoda kasy. Ale kolega nie kierował sie ekonomia i rozsadkiem a leaf urzekl jego serce. Wiec szanuje wybór i gratuluje bo to fajne auta.
Ps. Nie zazdroszcze bo mam nie takie auta. Ja raczej neguje wizje nissana. Bo dla mnie to oszukuja ludzi i tyle. Ale wiekszosc tak robi wiec ludzie chyba lubia byc nabijani w butelke

Bronek - 2018-03-25, 14:13

KilleR.racer napisał/a:
Bo dla mnie to oszukuja ludzi i tyle. Ale wiekszosc tak robi wiec ludzie chyba lubia byc nabijani w butelke

k
Więc :mrgreen: nie nabijano mnie tyle lat.... to czas się samemu nabić...
Wiem, jak to zabrzmi ale co mam zrobić.? :mrgreen: Z przymrużeniem oka... proszę czytać ;)

Sprzedałem Harleye, Mercedesa ukochanego G :-(
ŻONA benzyną 3,6l 284KM...W garażu stoi jeszcze dziwoląg cabrio V8....też do sprzedania..

To co se kurna miałem kupić? Passata ? :mrgreen: Za stary jestem by tyłek podnosić ze sportowego, np prosiaka :shock:

Tesla za szpanerska ale za droga i serwis daleko a ja leń jestem :oops:

To akurat Nissana, marka fakt... bez komentarza... Gdyby nie napęd elektryczny i ciekawość, w życiu bym Nissana, itp nie kupił. .. Za młodu przeleciałem kupę różnych..... samochodów i teraz już mogę a nie muszę jeszcze :mrgreen:
Nie te lata i facetowi nie przystoi do hipermarketu czy innej świątyni jeździć w kapeluszu i np.autem na gazie :mrgreen:

Jak zwykle są ludzie, co muszą jeździć (praca, obowiązki..) i tacy co tylko chcą lub robią to bradziej dla przyjemności.
A do tego jedni mają możliwość wyboru, a inni nie bardzo (zdrowie, kasa). Przykre, ale taki jest Świat. :spoko

rangerek - 2018-05-08, 21:03

to jako newbie w dziedzinie EV (ale doktoryzujący się z Leeafa II - bo mi po głowie chodzi)

dopóki nie wypuszczą wersji 60 kWh z chłodzeniem to będzie tak jak tu czytam Leaf 1.7 a nie 2 :)
no i pewnie u nas cena 200+ :(
ogólnie ludzie cancelują zamówienia na 2kę po tym filmiku (też go oglądałęm x razy :D i oni tam w zimnym jechali to w +20 co będzie...)

bo powiem tak - jasne, że 90% czasu czlowiek jeździ do pracy albo na zakupy, ale chciałby z dziećmi pojechać na narty czy inne Chorwacje - wg mapy ładowarek realne, ale jak mam czekać 4h przy Chademo a przez T2 6kW idzie to przepraszam bardzo ale dziękuję i poczekam z rewolucją na następną wymianę samochodu (Tesla 3 mnie odstraszyła bezsensem sterowania wszystkim z panelu - tempomat dotykowy 3 klikniecia, żeby coś zmienić (S/X poza moim zasięgiem, choć idelanie się wpasowują zasięg/jakość) a maleństw nie chcę bo to ma być głowne auto w domu)

bro - 2018-05-08, 21:27

na szczęście każdy update trochę pomaga- teraz można ustawić prędkość czy odległość tempomatu za pomocą kółek na kierownicy, a wycieraczki mają teraz tryb auto, ale pewnych dziwactw się nie cofnie (typu klamek i klapy bagażnika).

ale poza tym nie ma konkurencji, moim zdaniem, zarówno pod względem osiągów, technologii i przede wszystkim infrastruktury

trzeba czekać na premierę wersji europejskiej

rangerek - 2018-05-08, 21:41

bro napisał/a:
teraz można ustawić prędkość czy odległość tempomatu za pomocą kółek na kierownicy, a wycieraczki mają teraz tryb auto,

rili? to brzmi całkiem ciekawie :) bo informacje pare miesięcy temu były masakryczne w tej kwestii

a z drugiej strony - to poza tym to super samochód (zwłaszcza w wersji z zasięgiem) i jak się okaże, że LEAF 60 będzie w jego cenie (brawo łapczywe Nissan Polska) to można się będzie znów zastanawiać - bo jak czytam, że jedynym sposobem komunikacji z LEAFem jest SMS (więc sterowanie jest wooooooolne) - ja rozumiem w trasie, bo koszty transmisji w roamingu, ale powinna byc opcja podpięcia samochodu pod wifi
o wykończeniu części deski z gniazdkiem 12V nie wspomne (ale na to jest opcja "tuningu" :D

wodnik7 - 2018-05-08, 21:47

Tak, update poprawil ustawianie tempomatu.

A 15“ calowy monitor jest naprawde super (mialem okazje sie pobawic), o wielkosci modeli3 w stosunku do leafa „1.7“ nie wspominajac - m3 jest jednak wielkosci a4...

rangerek - 2018-05-08, 21:59

to az sobie jutro pojadę do salonu - mam 20 min z hotelu :) i moze sie zalapie na jazde testowa 3ki :)
wodnik7 - 2018-05-08, 22:06

Chyba testowych jazd trojka nie ma.. ale jesli w Salonie jest, mozesz sie pobawic:) gdzie przebywasz?
rangerek - 2018-05-08, 22:20

Służbowo na N od Chicago
wodnik7 - 2018-05-08, 22:21

Nie wiem, czy w tych okolicach w salonach stoja juz m3. Sa w Kaliforni (ale nie wszedzie), i w NY.
rangerek - 2018-05-08, 22:26

ale, ale - to temat o LEAF 1.7 :)

zajrzę do Nissana, może mają demówkę :) - choć pewnie tak czy siak nie powiedzą słowa o wersji 60kWh (bo pewnie nie wiedzą)

bro - 2018-05-08, 22:33

rangerek napisał/a:

rili? to brzmi całkiem ciekawie :) bo informacje pare miesięcy temu były masakryczne w tej kwestii


https://www.youtube.com/watch?v=8IIe86kHdNk

rangerek - 2018-05-08, 22:37

to będzie prawdziwy LEAF 2 :)


źródło (https://www.express.co.uk/life-style/cars/900488/Nissan-leaf-new-2019-range-price-specs)
ale jak ceny będą wyższe niż Tesla 3 to nie będzie to kompletnie miało miejsca na rynku (jakość wykonania wnętrza)

rangerek - 2018-05-11, 15:47

obejrzałem wczoraj podczas biegania na bieżni cały filmik Bjorna (ten 1h) - to jest masakra i żenada - ja rozumiem, że to samochód do jazdy w około komina, ale takie błędy konstrukcyjne (jak prawodopodobnie obliczanie prędkości ładowania po ponownym połączeiu) to dyskwalifikuja "nowego" Leafa - przecież w lecie się nie będzie dało podładować go szybko nigdzie
poczekam na podobną recenzję 2+ ale coś czuję, że będę spoglądał bardziej na m3 albo Konę (pytanie kiedy i za ile)

kozikpl - 2018-05-13, 15:18

Mógłbyś wytłumaczyć szerzej o co chodzi z tymi błędami konstrukcyjnymi.
Bronek - 2018-05-13, 19:30

:) Najbardziej to chyba ??? ... :-o ta kierownica i to gniazdo 12v. O tym co drugi z ciśnieniem nacszkło e YT gada.
O ile kierownica bez ustawiania dwuosiowego to wpadka i niektórym to przeszkadza w zajęciu dobrej pozycji, no i to gniazdo 12v. Dla mnie jest ekstra. Bardzo potrzebne....ale nie jest modne, bo teraz ipoda trzeba łączyć? A wsadź se za kilka euro orzejściówkę. Te 12v jest uniwersalne.

Ktoś jeszcze marudził o osłonach przeciwsłonecznych.., że mu słońce zasłaniają.

No i tradycja.... wysoki pórg załadunku. Jakby każdy palety fajek każdy. przemycał. i dźwigał worek ziemniak9w (sztaplarki są też elektryczne)
Oooooo i ten Rapidgate...


To jest tylko samochód, to nie jest żona, a ten babski Nissan jest w stosunkowo w dobrej cenie i na wypasie...

Najbardziej marudzą Ci, co czekają na cud... A w końcu kupią używkę po powodzi i git ucichną .

Bez przesady, to tylko średniej klasy auto w cenie premium ale z samego dołu to premium i tyle.
Wybór elektryków jest skromny, pewnie za kilka lat to się zmieni... Na razie rynek wąski, skromny i drogi.

Ale teraz Hyundai dla mnie jest szpetny. BMW jest już stare. Nissan... choć paskudna marka ale znów jest nowy..
Dostanę, pojeżdżę zobaczę. Najwyzej sprzedam ...
Teoretykom mówimy stanowczo : NIE :mrgreen:

kozikpl - 2018-05-13, 22:03

Zostaje jeszcze Hyundai Kona- który prezentuje się ciekawie.
Niestety jak narazie nie znamy cen (ale pewnie będzie wyższa niż Leafa).

ps. nie rozumiem polityki Nisanna- taki z niego "pionier" w EV, a chłodzenia/grzania baterii nie potrafią ogarnąć :(

Bronek - 2018-05-13, 22:51

Itd itp... Wszyscy obiecują a robić nie ma komu.

Gdyby nie zadupie w jakim mieszkamy, pewnie kupił bym Teslę.
Ale mi się niechce przeżywać jak mrówce okres, problemu samochodu. Serwisu, aktualizacji itp.
Debatować nad zawieszeniem systemu, itd.. Niemniej jest, to auto nr jeden póki co.
Jak będzie w sklepie za rogiem, to kupię.
BMW i Nissan mają już historię... a serwis mam 40km od domu. Wyb9r... bo Nissa nowy na rynku. A BMW i3 już swoje lata ma.
VW, to... pomijam w ogóle tą markę. Dobra była gdy miałem 30 lat. To auta dla menagementu... szczebla tzw asystentów szefa.W automacie " starszych asystentów" :mrgreen:
Golf nigdy mnie nie kręcił. Od diabła tego jeździ, jakbym kartofle se kupił

Hundai, (miałem kiedyś i mile markę wspominam) ale ten jest brzydki :-/ i za duży.

itd. A właściwie to koniec...
Reszta to obiecanki!

rangerek - 2018-05-14, 16:05

kozikpl napisał/a:
Mógłbyś wytłumaczyć szerzej o co chodzi z tymi błędami konstrukcyjnymi.

jak oglądałem film Bjorna to wspominał, że Nissan do prędkości ładowania wylicza temperaturę w momencie podpięcia wtyczki i na tym koniec - później już jej nie bierze pod uwagę przy throtlingu - zo pokazał dobitnie wypinając wtyczkę i wpinając ją spowrotem i nagle spadło ładowanie o 4-5kW

o braku chłodzenia jakiegokolwiek nie wspominam - zastanawiam się jak te samochody przetrwaja w Hiszpanii, Francji, Kaliforni czy Florydzie (w USA go reklamuja jak nienormalni - kazda przerwa w NBA czy NHL i widze tego Leafa 1.7 :D )

Bronek napisał/a:
ta kierownica i to gniazdo 12v

kierownica 2 płaszczyznach moge miec w Fabii za 40k a nie ma jej w "Mikrze EV" za 140k? a ten panel z 12v wyglada gorzej niż w moim Peugeocie 207 sprzed 10 lat :) - jakość wykonania samochodu za 140k+ to jest to

a dokładajac zasięg (realny z szybkim ładowaniem) to ten samochód powinien być wprost reklamowany jako "dookoła komina" bo na chwilę obecna chwalenie się na stronie Nissana 378km zasięgu - to złodziejstwo i oszustwo :( :(

To jak Kona bedzie koszmarnie droga to na prawde poczekam do 2020 na m3 w Polsce ponizej 200k :)

Bronek - 2018-05-14, 17:02

Można czekać jeszcze dłużej . DO usr .. śmierci .

Na cmentarzach są elektryczne karawany :-D

rangerek - 2018-05-14, 23:04

Bronek napisał/a:
Na cmentarzach są elektryczne karawany :-D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

to nie tak do końca - dla mnie przypadkiem użycia jest pozbycie się benzyniaka i używanie TYLKO EV albo tylko benzyny - stąd dla mnie progiem wejścia jest umożliwienie dojechania na wakacje do Chorwacji, narty w Austrii czy do Disneylandu z dziećmi bez spędzenia 3 dni w trasie głównie na chłodzeniu baterii (nie mam nic przeciwko "tankowaniu" co 1,5h po 20-40 minut)
ok drugim warunkiem jest cena - nie stać mnie (niestety) na nową Teslę S czy X więc górna granicą jest bliżej 150-170k niż 400k

bardzo liczyłem na Leafa 2 - ale póki co rozczarowuje - a Plus zobaczymy jaka cena i jak z ładowaniem :)

Bronek - 2018-05-14, 23:57

Jeszcze nie ten czas.
Nawet przez myśl mi nie przyszło, by zawracać sobie głowę logistyką jazdy elektrykiem dalej niż do granic województwa.
I nawet gdyby taka fanaberia mi przyszła do głowy, to Chwalmy Panu, że jest tak mało tych samochodów elektrycznych , bo inaczej czekało by podwójne czekanie lub zmiana trasy. A to z powodu np. zajęcia ładowarki.

Dzwoniłem dzisiaj do Nissana i nic się nie zmieniło... odbiór na drugą połowę sierpnia.
I oczym my tu mówimy.
Kupę tysięcy osób ma w nosie, to ładowanie brzydkie guziczki i ustawianie kierownicy. Kupują sobie zabawkę.

To tak jak z Teslą, w innej lekko skali, ale też ludzie wybaczają jej niedociągnięcia w imię połechtania próżności.
To jak babskie szpilki, niewygodne ale jaki wtedy tyłek i noga !

Na razie to w większości są auta zabawki, dla grupy ciekawskich i na ogół przy kasie... A tych wielu. Po prostu dużo ludzi na to stać, jeszcze rynek jest jak gąbka.

rangerek - 2018-05-15, 04:43

Bronek napisał/a:
To jak babskie szpilki, niewygodne ale jaki wtedy tyłek i noga !

są babeczki, co zmutowały i im wygodnie w szpilkach (na szczęście dla nas ;) )

Bronek napisał/a:
Kupę tysięcy osób ma w nosie, to ładowanie brzydkie guziczki i ustawianie kierownicy. Kupują sobie zabawkę.


tu niestety zgoda - bo to fajne auto jest tak na prawdę ale miejskie - i ten zasięg to tak na prawdę nie wiem po co podnosili :)

Bronek napisał/a:
I nawet gdyby taka fanaberia mi przyszła do głowy, to Chwalmy Panu, że jest tak mało tych samochodów elektrycznych , bo inaczej czekało by podwójne czekanie lub zmiana trasy. A to z powodu np. zajęcia ładowarki.

no i zazdraszczam możliwości posiadania EV "dla zabawy"

u nas tak, zdecydowanie, a zresztą do jazdy wkoło komina to się można w domu ładowac :)

ale jak przeglądałem plugshare to taka Austria to jednak by już ogarneła ładowanie masowe, do tego supercharger jak się masz ładować 15 minut to też nie jakoś długie czekanie

no i gdybym miał być repem w białym EV :) to bym nie dał rady chyba :D no chyba, żebym u każdego klienta się ładował :D ale te klika wyjazdów w roku to bym właśnie chciał móc ogarnąć tym samym samochodem - a dojazd do pracy do Krakowa raz w tygodniu 100km i ladowanie sie na parkingu w biurze z 3kW :) bym z przyjemnością (zwłaszcza, że KRK pozwala buspasem)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group