SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Nissan Leaf II - premiera

rafmat - 2017-09-06, 07:50
Temat postu: Nissan Leaf II - premiera
Jestem ciekaw opinii kolegów bo wg mnie poza ceną, która wydaje się bardzo konkurencyjna w porównaniu z innymi nowościami na rynku Nissan nie zaprezenteował jakiejś rewelacji, II jest dużo ładniejsza od I i ma wiele nowinek technologicznych ale z Tesla 3 chyba nie ma co porównywać zwłaszcza, że bateria 40kWh nie jest jakąś rewelacja w porównaniu np. do 60kWh z Ampery-e. Rynek zweryfikuje ale wydaje mi się, że Leaf II będzie powoli tracił pozycję na rynku po prostu konkurencja zaczyna oferować lepsze rozwiązania. Piszcie co myślicie o premierze nowego Leafa.
https://www.theverge.com/...-features-specs

dsctom - 2017-09-06, 08:16

zmiany karoserii na plus - czy rozmiarowo jest większy?

dużo części wewnątrz kokpitu z poprzedniego modelu co uważam za błąd - za mało nowości

gdzieniegdzie pozmieniany układ ale ktoś przesiadający z się z 1 odnajdzie się i w 2 - co jest i + i -

z 40 kWh ryzykowna taktyka ale może rzeczywiście rynek zweryfikuje czy wszyscy mają takie ciśnienie na droższe samochody z dużymi zasięgami czy liczy się kasa a zasięg wtedy już mniej

poniżej 30 000 $ przed dopłatami na rynku amerykańskim może zrobić niezły szum

ten wzmacniacz BOSE na zdjęciach źle wygląda :) - czepiam się

fajny nowy wyświetlacz

ten elektroniczny pedał to trochę para w gwizdek - BMW i3 hamuje po puszczeniu gazu do zera i nikt z tego nie robił wielkiego dodatku - moim zdaniem to nie jest funkcja która będzie zmieniać decyzje zakupowe

życzę leafowi sukcesu ale boję się że Japończycy zapomnieli że konkurencja nie śpi, może uratuje ich polityka cenowa

ja liczyłem na ok 50 -55 kWh i o parę tysięcy $ mniej niż tesla 3

rafmat - 2017-09-06, 08:24

https://www.youtube.com/watch?v=v7QxQGHx0Uo
Link do oficjalnej premiery w Tokio. Ponoć w 2018r. ma się pojawić większa bateria, która pozwoli na realny zasięg 400km. Myślę, że cena może przynieść sukces Leaf'owi II no i na plus dla wszystkich bo inni producenci zaczną może w końcu konkurować cenowo.

wik6 - 2017-09-06, 08:31

Kiedy będzie dostępny w Europie i jak to wpłynie na cene starego Lifa.
Osobiście jestem mocno tym zainteresowany.

krawcu - 2017-09-06, 08:51

Nie powiedzieli nic o tym czy bateria jest chłodzona czy nie. Niemniej na zdjęciach ten pakiet wyglądał bardzo podobnie do starego więc boję się że nie ma chłodzenia - to może być problem.

Ciekawe jakie ceny ustalą na Polskę... Jeśli będzie w cenie starego to może być ciekawie... Choć niecałe 20tyś zł taniej od Tesla Model 3 to raczej nie poszaleją.

vwir - 2017-09-06, 08:54

Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.
ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).

krawcu - 2017-09-06, 08:57

Jasne wnętrze było pokazane, natomiast ładowarka niestety tylko 6,6kW i Chademo.
rafmat - 2017-09-06, 09:09

Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.
krawcu - 2017-09-06, 09:26

rafmat napisał/a:
Wydaje mi się, że nie ma co liczyć na zakup nowego Leafa II przed 2019, zapewne najpierw produkcja będzie przeznaczona na Stany, Japonię i UK w Europie pewnie się pojawi w połowie 2018r. więc pierwsze zamówienia pewnie trafią do klientów na początku 2019r. Oczywiście są to przypuszczenia bo chyba nic o planach sprzedażowych i produkcyjnych na oficjalnej premierze nie wspomniano. Co do ceny starych Leafów, ciężko coś przewidzieć ale nie wydaje mi się aby staniały w najbliższym roku czy 2 latach drastycznie zważywszy na fakt, że nowy Leaf nie ma jakiś dużych innowacji jeżeli chodzi o zasięg czy czas ładowania. Widać Nissan jest bardziej zwolennikiem stopniowej ewolucji a nie rewolucji.


Obawiam się że masz rację.
Powiedzieli tylko że od 2 października będą sprzedawać w Japonii. W stanach po nowym roku. Wersja z większą baterią ma się w stanach pojawić w drugiej połowie przyszłego roku jako model 2019 czyli pewnie jakoś przed Bożym Narodzeniem.

rafmat - 2017-09-06, 09:27

vwir napisał/a:
Z zewnątrz ładniejsza tesla 3, ale wewnątrz zdecydowanie leaf. W sumie zawsze plusem leafa było to, że to jest normalny samochód. Bez robienia wielkiego szumu i udziwniania auta na siłę. To jest chyba jego największy atut - przesiadasz się ze spaliniaka i nie musisz myśleć o tym, że jedziesz elektrykiem. Więc dla pozerów chcących pokazać światu "patrzcie, jeżdżę elektrykiem" się nie nadaje, ale dla zwykłych użytkowników jeżdżących z punktu A do punktu B jest jak najbardziej ok.

Jeśli chodzi o puszczenie gazu to mnie akurat tego brakuje w starym leafie. Irytujące jest to, że w korku albo na światłach nie mogę puścić hamulca i spokojnie czekać. Z kolei gdy kliknę "P" to potem muszę znowu dać "D", żeby ruszyć. W spaliniaku mam elektroniczny ręczny i to jest mega wygodne - stoisz na wzniesieniu albo na światłach to wciskasz "ręczny", a gdy chcesz ruszyć to tylko dodajesz gazu i ręczny sam się wyłącza.

Na zdjęciach nie widzę wersji z jasnym wnętrzem - mam nadzieję, że nadal będzie dostępna taka opcja.

ProPilot - rozumiem, że ma on też tryb "aktywnego tempomatu". To trochę porażka, że do tej pory leaf czegoś takiego nie miał. No i jak dla mnie to bateria 40kWh jest jak najbardziej wystarczająca. Na dłuższych trasach jeżdżę najczęściej 200km za jednym zamachem, a tyle spokojnie przejadę na takiej baterii. Tylko jeszcze kwestia ładowarki - czy nadal będzie to 6,6kW (nie licząc chademo), czy coś szybszego. Mogłoby w końcu być coś wykorzystujące 3 fazy (jak ZOE).


Ładowarka max 6.6kW (niestety) i Chademo, rzeczywiście Zoe z tą ładowarka Cameleon robi dobrą robotę ze słupka 22kW - 1h i ma się znowu prawie full zasięg no ale nie ma ładowarki DC a Leaf'a w 30min do 80% na chademo się doładuje. Autohold to mega przydatne rozwiązanie tez mam w spaliniaku i brakuje mi tego w Zoe, które ma tylko hiil assist a do tego zwykły ręczny zaciągany... Wydaje mi się, że spokojnie jasne wnętrze będzie dostępne choć ja osobiście wole zawsze ciemniejsze wnętrza, głównie z praktycznego punktu widzenia (mniej się brudzą). Jeżeli chodzi o cenę Leaf II vs. Tesla 3 to nie wydaje mi się aby w Polskich realiach różnica w cenie była tylko na poziomie 20tys. zł. raczej minimum 50tys. zł. Nie liczyłbym na cenę Tesli w Polsce poniżej 180tys. zl brutto a jak się weźmie lepsze wersje to różnica spokojnie urośnie do 100tys. zł. Na starcie w podstawowych wersjach wyposażenia Leaf II => 30tys. $ vs. Tesla 3 => 35tys. $ róznica wydaje się być nieduża ale zaraz się okaże, że cena Tesli 3 była podawana np. po dopłatach rządowych i zwolnieniach z podatku a po doliczeniu VATu i akcyzy z 35tys. $ zrobi się minimum 40-42tys. $ takie są niestety realia. Tak czy inaczej Leaf II okazuje się z nowości najtańszym autem tego typu i jak ktos wczesniej napisał może na rynku wywołać niezłą burzę cenową co jest oczywiście plusem dla nas klientów.

krawcu - 2017-09-06, 09:32

Ceny za Tesle 35tyś i Leaf 30tyś to ceny za podstawowe wersje bez fajerwerków i dopłat. Oba samochody są robione poza UE więc różnica w cenie będzie ok 20-25tyś zł przy obecnym kursie $.

No chyba że Leaf będzie robiony w Anglii to wtedy będzie różnica rzędu 50tyś zł.

Tak czy inaczej to są tylko spekulacje dopóki nie poznamy oficjalnych cen Tesli na Europę i Leafa na Polskę.

highend - 2017-09-06, 10:20

:)
nie kupie ;) jakoś bardziej Bolt do mnie przemawia w tym segmencie aut.

ale za to Leaf I spadnie cena i to mocno.

krawcu - 2017-09-06, 10:26

Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.
vwir - 2017-09-06, 10:31

Tylko problem w tym, że tych 'nowych' elektryków w PL praktycznie nie ma. Albo nie da się ich zamówić, albo się da ale okres oczekiwania jest liczony w latach. No i w zasadzie tyczy się to wszystkich: ampera-e, ioniq, tesla 3, leaf II.
krawcu - 2017-09-06, 10:35

Na dobrą sprawę to w całej europie z tymi samochodami jest niemalże tak samo bo ioniq i ampera-e nie są produkowane w wystarczającej ilości a pozostałych dwóch e EU fizycznie jeszcze nie ma.

Pewnie to się zmieni za rok lub dwa. I do tego czasu obawiam się że obecne używane elektryki nie stanieją za bardzo.

vwir - 2017-09-06, 10:38

Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.
marlej108 - 2017-09-06, 10:57

A ja mam takie niesmiale pytanie - kabel od ladowarki umieszcza sie sie z przodu po podniesieniu klapki prawda?

minuta 7:53 z tego filmu

https://www.youtube.com/watch?v=-TIDa7xjTLA

i teraz pytanie - a jak to sie sprawuje w klimacie jak u nas? To znaczy deszczowo-sniegowym?

co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?

nie wiem - dlatego pytam...

vwir - 2017-09-06, 11:04

Ta wtyczka siada dość hermetycznie (tam chyba jest jakaś uszczelka - teraz nie sprawdze, bo właśnie się ładuje). Gdy wyciągniesz wtyczkę to z kolei zamykasz gniazdo klapką i ta klapka też ma uszczelkę.
PatrykS - 2017-09-06, 11:04

marlej108 napisał/a:
co innego sloneczna Kalifornia, ale u nas przyjezdzam do pracy - mam mozliwosc powiedzmy doladowania - otwieram klapke, wtykam kabel - klapka otwarta jak widac na filmie pionowo praktycznie i zaczyna lac deszcz... albo deszcz ze sniegiem.... i wszystko leci na gniazdo i kabel... czy to aby takie przemyslane rozwiazanie?
W wielu samochodach gniazdo i wtyczka są nieosłonięte - są do tego przystosowane (uszczelki, odpływy).
marlej108 - 2017-09-06, 11:16

OK. dzieki za info.

Bo tak jak popatrzylem to mi zaraz przyszlo do glowy ze przy znacznej wilgoci jak u nas to problemy gotowe, ale pewnie faktycznie jest tak jak piszecie - przeciez nie projektuja tego chyba idioci.

ps. swoja droga - szkoda ze nie mam jak ladowac auta w miejscu gdzie mieszkam bo uzywany Leaf wydaje sie kuszacy... ale mimo ze mam miejsce w halii parkingowej - czyli garazu podziemnym, pod budynkiem to oczywiscie nie byloby jak ladowac, choc prawde mowiac nie wiem czemu nie moznaby po prostu zamontowac chetnym licznik przy kazdym miejscu - prad jest , i bym sobie placil za to co zuzyje...

ps. Nissan Leaf II wyglada fajnie :-)

rafmat - 2017-09-06, 11:45

vwir napisał/a:
Do tego właśnie piję - dopóki te nowe nie będą stały w salonach i nie będą normalnie dostępne to nie mamy co liczyć na wielkie spadki cen.


Dokładnie takie są prawa rynku, nie liczyłbym na szybki spadek cen za bardzo. Leaf jest większy od Ampery-e i nie ma co porównywać, że to ta sama klasa bo to tak jakby porównywać Leaf'a do Zoe różnica jest spora zarówno jeżeli chodzi o wielkość jak i jakość wykończenia wnętrza nie mówiąc już o parametrach trakcyjnych..

vwir - 2017-09-06, 11:45

Poszukaj tutaj na forum - ktoś opisywał podobny przypadek i po prostu dogadał się ze spółdzielnią i ma swój licznik i swoje gniazdko.
highend - 2017-09-06, 12:55

krawcu napisał/a:
Tylko że Bolt jest plastikowy. Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe.


Leaf ma dużo lepszej jakości materiały wykończeniowe - tak zgoda, ale tylko ten Made in Japan (jak mój ex Leaf 2012r), kolejne Leafy (2013 w górę made in UK) - to już nie to.

Bolt ma za to zasięg 500km, a nawet 700km rekord Bjorna.

Leaf 40kWh zrobi połowę tego. 250km zasięgu.
Jeśli do Leafa II wsadzą 60kWh chłodzone cieczą to wtedy dopiero Bolt może się schować.

Jakby nie patrzeć w elektryku najważniejszy jest zasięg ;)

Ale tak czy inaczej: WIELKIE BRAWA NISSAN.
inne japońskie marki takie jak pseudo lider czyli Toyota i Honda mogą Nissanowi pucować buciki ;)

rafmat - 2017-09-06, 13:13

Jeśli Leaf II posiada nadal nie grzanie/chłodzone cieczą baterie to jest to bardzo słabe i takim posunięciem japończycy mogą trochę "spalić na panewce" a raczej "zaiskrzyć na komutatorze":). Zgadzam się z tym, że Ampera-e pozostaje niekwestionowanym liderem osiągów zarówno przyspieszenia jak i zasiegu ale to auto jest po prostu mniejsze od Leaf'a i gorzej wykonane niestety. Ampera-e/Bolt jest mimo wszystko ładniejszy od Leaf'a II moim skromnym zdaniem i jeśli miałbym wybierac na pewno wybrałbym Opla, niestety cena Ampera-e jest droższa od Tesli 3 głównie z uwagi na baterie.
vwir - 2017-09-06, 13:14

Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.

Też mi się podoba Ampera-E, ale jak na razie niby już zaprezentowana, ale niedostępna. Nie wiem, czy chciałbym ją jednak mieć jako główne auto w rodzinie. Jeśli faktycznie jest tak plastikowa jak piszą to bym odpuścił. Mimo większej baterii - to akurat dla mnie nie ma znaczenia.

rafmat - 2017-09-06, 13:15

4 gwiazdki w teście Euro NCAP tez nie powalają, zobaczymy jak Leaf II wypadnie.

https://www.youtube.com/watch?v=37TJrcB5a2Y

rafmat - 2017-09-06, 13:47

Obszerna relacja:
http://samochodyelektrycz...kolo_250_km.htm

"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

"Nissan spodziewa się, że Leaf drugiej generacji będzie sprzedawał się od dwóch do trzech razy lepiej niż dotąd. Za rok może w tym pomóc nowa wersja 60 kWh." - nie sądzę, nie wydaje mi się by auto z bateriami chłodzonymi powietrzem sprzedawało się lepiej aniżeli Ampera-e czy Tesla 3 chłodzone i grzane wodą/glikolem, jedynie co może pomóc to niska cena ale być może o to chodzi, mam nadzieję, że chociaż tak jak w Zoe to powietrze przepływa choć trochę przez układ klimatyzacji w innym przypadku zimą zasięg będzie drastycznie spadał i może sie okazać, że nie przejedzie nawet 200km. Kto wie Zoe 40kWh bije rekordy sprzedaży więc może i Leaf dołączy do niego, niezbadane sa prawa rynku elektryków. Widzę, że jezeli chodzi o baterie Nissan przespał trochę sprawę, poza nieznacznym podniesieniem pojemności baterii pewnie nic w tej kwestii innego się nie zmieniło a szkoda.

vwir - 2017-09-06, 13:57

A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
rafmat - 2017-09-06, 14:20

Dokładnie tak może nie zawsze na postoju ale najważniejsze jest to, że idzie całość z pompy ciepła więc dostarczamy do schłodzenia/grzania baterii 1/3 mocy w porównaniu np. z klasycznym grzaniem chłodzeniem powietrzem np. z grzałki oporowej. W Zoe jest rozwiązanie pośrednie tzn. baterie są chłodzone/grzane wymuszonym obiegiem powietrza, które przepływa przez kondenser/evaporator klimatyzacji/pompy ciepła w zależności od tego czy klimatyzacja grzeje czy chłodzi. W Tesli np. czy Amperze-e ten układ jest jeszcze bardziej usprawniony bo efektywniej jest po prostu grzana/chłodzona ciecz - woda lub raczej chyba glikol, do tego ciecz przepływa fizycznie wokół każdego ogniwa akumulatora. W Zoe "wdmuchiwane" w cały zestaw pakietów jest wymuszone powietrze i nie powoduje one dokładne schłodzenie/grzanie każdego ogniwa tylko z grubsza całe pakiety. Nie jeździłem jeszcze Zoe w zimie ale prawdopodobnie dużo większy zasięg będzie niż w Leaf'e przy takim rozwiązaniu. W praktyce w Zoe wentylatory baterii słyszałem tylko kiedy ładowałem auto po dość dynamicznej jeździe i na zewnątrz była temperatura około 28-30st. C. Układ grzania/chłodzenia wymuszonym obiegiem powietrza baterii w Zoe wygląda mniej więcej tak: http://allegro.pl/uklad-c...12.html#thumb/1
metu - 2017-09-06, 14:22

rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....

rafmat - 2017-09-06, 14:24

Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.
rafmat - 2017-09-06, 14:26

metu napisał/a:
rafmat napisał/a:
"Nowy pakiet akumulatorów 40 kWh (z nowym typem ogniw litowo-jonowych) niestety wygląda na chłodzony powietrzem tak jak w poprzedniej generacji Leafa." - a więc niestety błąd inżynierów z Nissana'a, dzięki temu zostana daleko za konkurencją w tyle jeszcze przez kilka najbliższych lat.

Jeśli temperatura baterii będzie zachowywała się tak jak w pierwszej wersji (a najprawdopodobniej będzie) to moim następnym elektrykiem na pewno nie będzie Leaf II.

Brak chłodzenia baterii? Ładowarka jednofazowa, max 6,6kW? Poważnie?
Dla mnie to technicznie jest stary model. Tylko zmienili budę i dodali wodotryski....


No bo tak jest, technicznie się nie popisali niestety, widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.

vwir - 2017-09-06, 14:48

Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością. Z drugiej strony jeśli ciecz wpływa dokładnie pomiędzy ogniwa to eliminuje problem pojedynczych przegrzewających się ogniw.
highend - 2017-09-06, 15:04

vwir napisał/a:
Jaka jest różnica w materiałach we wnętrzu pomiędzy 2012 a 2013 SV/SL? Z tego co widziałem to deska rozdzielcza taka sama, welur na siedzeniach taki sam. Jakieś inne różnice? No może poza tym, że 2012 ma kierownicę plastikową, a 2013 obszytą skórą.


Leaf 2011-2012 także ma kierownicę obszytą skórą na życzenie (pakiet grzane fotele/kierownica.

Leaf 2013 wzwyż zależnie od wersji.

Zerknij sobie na 2013 Visia vs 2011 Made in Japan.

Wszystkie materiały (plastiki i welur) są lepszej jakości w Made in Japan.
oczywiście to może być moja subiektywna ocena... ;)

vwir - 2017-09-06, 15:10

Czemu patrzysz na visia? To jest tania wersja, która w latach 2011/2012 w ogóle nie była dostępna, więc nie ma jej z czym porównać. Porównuj z taką samą wersją, czyli acenta.

Przed zakupem oglądałem przedliftowe i poliftowe wersje i nie widzę żadnej przewagi wersji przedliftowej w kwestii jakości materiałów.

PatrykS - 2017-09-06, 15:19

vwir napisał/a:
A jak to jest w tych bateriach chłodzonych/grzanych cieczą? Skąd bierze się ciepło do ich nagrzania zimą? Na postoju odpala się pompa ciepła, nawet gdy nie używamy auta? Tak samo latem klima?
Jeśli samochód jest podłączony do prądu to bateria jest grzana lub chłodzona cały czas (przynajmniej w Amperze). Jak nie jest podłączony to tylko w czasie jazdy, na postoju nie.

rafmat napisał/a:
widać stare rozwiązanie się w miarę sprawdzało to po co to zmieniać i podrażać konstrukcje.
To czemu dziś mamy skomplikowane do granic możliwości diesle? Stare wolnossące się nie sprawdzały? Ładowarka 3kW działa i się sprawdza, ale każdy z nas chyba by wolał trochę bardziej skomplikowaną i podrażającą konstrukcję ładowarkę 3-fazową 22kW lub chociaż 11kW.

vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)
vwir - 2017-09-06, 15:23

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
Ma to swoje plusy i minusy - patrząc na posty w wątku o amperze to problemy z układem chłodzenia baterii nie są jakąś rzadkością.
Co kto lubi - ja tam wolę problem z czujnikiem poziomu płynu chłodzącego (tfu tfu jeszcze nie miałem) niż z malejącym z roku na rok zasięgiem w tempie dużo większym niż 1% rocznie :-)


Zgadza się. Jeśli nowy leaf nie ma żadnego grzania/chłodzenia to spory błąd. Zastanawiam się tylko, czy chłodzenie powietrzem z pompy ciepła/klimy (jak w ZOE) nie byłoby wystarczające. Zdaje się, że Soul EV też ma to tak rozwiązane. Pozostaje wtedy prosta konstrukcja, bez wad rozwiązania z ampery, a może jest wystarczająco dobra.

krawcu - 2017-09-06, 17:12

W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
PatrykS - 2017-09-06, 18:31

krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)
wodnik7 - 2017-09-06, 19:05

no z zewnatrz niby wreszcie jak normalne autoz zewnatrz, ale:

-ta masa przyciskow to niestety porazka, po co komu tyle? na samej kierownicy jakas dyskoteka, w roznych miejscach dotakowe, normalnie samochod sprzezd dwoch dekad..
-mala bateria
-zbyt slaba ladowarka AC. Probuja dalej chademo na rynek pchac, a w Europie coraz wiecej CCS, a przejsciowek przeciez nie ma. Najweicej jest i tak typ2, ktore w miare szybko laduja (22kW!), wiec po co kombinowac?
-nic nowego poza liftingiem: w najslabszych wersjach (S) nawet wyswietlacz mniejszy niz 7", brak mzliwosci updatow/dostepu z internetu (!), kiepsko troche.

Ale jak na 40kW to cena w miare ok.

HJak dla mnie, powtorze, auto sprzed dekady, dwoch, nic innowacyjnosci. Szkoda:(

YANNOSICK - 2017-09-06, 19:22

wodnik7 napisał/a:
nic nowego poza liftingiem

To jest dokładnie moje odczucie.
Na filmie z fabryki widać nawet, że auto jest na tej samej płycie! To nie jest nowy Leaf! TO kolejny lifting!

Mi się bardzo podoba design. Zarówno zewnątrz jak i w środku jest to normalny, całkiem ładny samochód. Duży postęp w porównaniu do okropnego poprzednika.
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh w ecodrivingu to będę pod olbrzymim wrażeniem. To by oznaczało pokonanie Hyundai'a w efektywności napędu.
Podobnie jak wodnik7 mam odczucie, że to auto jest przestarzałe już przed premierą ale podobne odczucie miałem przy pojawieniu się i3, Bolta i Ioniqa więc to chyba Tesla wypaczyła nasze postrzeganie motoryzacji.
Czy to jest bateria z ZOE?

wodnik7 - 2017-09-06, 19:31

@Yannosick: podobnie sie czuje, faktycznie, tesla wypacza postrzeganie:)

Bateria w ZOE inna jest, przynajmniej gabarytowo. Bardziej realistyczne jest chyba 240km (EPA), i temu wierze, w tesli EPA sie sprawdza doskonale. W sumie nie lubie jezdzic bez klimatyzacji czy ogrzewania:)

Ale bardzo fajnie, jesli naprawde zaczna ten lifting sprzedawac: im wiecej ludzi poczuje komfort ciszy elektryka, tym przyjemniej:)

PatrykS - 2017-09-06, 19:59

YANNOSICK napisał/a:
Jeżeli faktycznie wyciągnie 400 km z 40 kWh
To wg NEDC - raczej bajki zza TIRa po autostradzie :-)
krawcu - 2017-09-06, 22:41

PatrykS napisał/a:
krawcu napisał/a:
W tesli model 3 ciepło do grzania baterii pochodzi z silnika trakcyjnego, nawet na postoju.
To on nawet stojąc jest gorący czy w czasie jazdy rozgrzewa się do milionów stopni i wystarcza na tygodnie stania? :-)


Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.

Opisane jest to tu: https://electrek.co/2017/08/24/tesla-model-3-exclusive-battery-pack-architecture/

PatrykS - 2017-09-06, 22:50

krawcu napisał/a:
Jak stoi to puszcza prąd przez silnik tak by się nie ruszył (pewnie na hamulcu) i generuje ciepło do podgrzania baterii.
Aż chce się powiedzieć - Tesla szybciej stoi niż inni jadą :-)
Apolonia - 2017-09-07, 18:24

rafmat napisał/a:
Nie jestem jeszcze pewien czy w zimie w Zoe baterie są grzane ale chłodzone są na pewno z klimatyzacji. Za kilka miesięcy przekonam się także czy są grzane jak przyjdą mrozy.


Tak są grzane w modelu Q90 co pozwala wg. Renault montować większą baterie.
Ogrzewanie baterii uruchamia się przy ładowaniu w temperaturze poniżej 5 stopni,
aby umożliwić naładowanie pełnej pojemności baterii mimo niskiej temperatury.
Jest to 3 stopniowy system 330W/660W/1000W

Informacje z sympozjum w Austrii w temacie dlaczego Renault nie zaleca
montowania dużej baterii w niektórych modelach . link poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=5wXyP1Cxttk

marlej108 - 2017-09-12, 06:13

ja jeszcze tylko nawiaze na moment do tego gniazda ladowania, ktore w Leaf II jest centralnie od gory i mojej obawy czy aby w klimacie wilgotno-snieznym tam nie bedzie jakis problemow na dluzsza mete jak sobie ktos bedzie ladowal auto na dworzu codziennie...

popatrzcie jak to wyglada w Modelu 3 Tesli... Raz ze z boku, dwa ze pod katem, trzy ze tam poza miejscem na kabel nie ma zdaje sie zadnych otworow...

https://electrek.co/2017/08/10/tesla-model-3-owner-interview/

vwir - 2017-10-07, 06:26

No i mamy ceny nowego leafa: http://moto.pl/MotoPL/7,8...-na-sukces.html

Wstrzelili się pomiędzy ioniqa i e-golfa.

montana - 2017-10-07, 15:22

Na stronach Nissana już od kilku dni jest 157 500 zł brutto, bateria 40 kwh zasięg 368 Km. Tesla 3 na pewno będzie droższa, ok. 185 tys. zł brutto
krawcu - 2017-10-09, 07:59

Najgorsze że we wszystkich krają cena nowego jest delikatnie niższa niż starego a w Polsce o blisko 20tyś większa.
Robsonik20 - 2017-10-10, 22:31

Info od Nissana:
Niestety jeszcze nie mamy informacji. Oficjalne terminy rozpoczęcia sprzedaży w Polsce będą komunikowane w terminie późniejszym. Pozdrawiam ^Maciej


Strona Nissana

vwir - 2017-10-11, 03:51

krawcu napisał/a:
Najgorsze że we wszystkich krają cena nowego jest delikatnie niższa niż starego a w Polsce o blisko 20tyś większa.

A to nie jest tak, że w innych krajach cena starego to najczęściej cena dla acenty, a u nas standard to była visia?

krawcu - 2017-10-11, 07:58

U nas od kilku lat dostępne są wszystkie 3 wersje wyposażenia. Nie wiem która to standard.
Tak czy inaczej Acenta 30kWh u nas kosztuje 149 900zł.

kalex - 2017-12-06, 20:10

A więc byłem w Nissanie we Wrocławiu w celu rozeznania sytuacji pt. Leaf 2.Zero 2018.

Jak to u nas często bywa , jest dostępny w przedsprzedaży ,ale nie da się zamówić (w systemie).

Z broszury wynika że jest z tapicerką materiałową (słabo :-| ) ale mieli to sprawdzić , po dwóch dniach jeszcze nie wiedzą.

A teraz najlepsze , z tego co widzę to w Holandii Leaf jest tańszy w przeliczeniu o 13000 zł .( i chyba na skórach)

kalex - 2017-12-12, 20:50

Dzisiaj miałem okazję posiedzieć za kierownicą(tylko posiedzieć) w 2.Zero. Niestety auto jakie zostało ściągnięte do polski jako pokazowe ma kierownice po prawej stronie, a obsługa multimediów itp tylko dla znających język japoński.

Było mi strasznie ciasno za kierownicą , ale mogą to być subiektywne odczucia z powodu kierownicy po niewłaściwej. Auto do obejrzenia będzie przez chyba 3 dni w galerii Wroclavia. Później jedzie dalej ,pewnie do innego miasta. Brak możliwości przejechania się.

PatrykS - 2017-12-12, 22:08

kalex napisał/a:
Niestety auto jakie zostało ściągnięte do polski jako pokazowe ma kierownice po prawej stronie, a obsługa multimediów itp tylko dla znających język japoński.
Czegoś tu nie rozumiem: czy ta impreza miała promować ten samochód czy przeciwnie - odstraszać przed zakupem? :-)
mann25 - 2017-12-13, 09:06

U mnie w poblizu mozna juz zamawiac a do jazd probnych beda mieli 2 tydzien stycznia
40kWh 378km 110kW/150PS z walboxem za 33.700€

kalex - 2017-12-13, 09:51

mann25 napisał/a:
378km
;)
wodnik7 - 2017-12-13, 13:11

378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
vwir - 2017-12-13, 13:29

No - to jakiś mocno ponury żart. Pierwsza generacja ma 24kWh i przejeżdża w normalnych warunkach jakieś 140km. Chyba, że oszczędzamy energię, to może ze 160km. Czyli przy 40kWh można liczyć na jakieś 240-260km normalnej jazdy. Nawet jadąc jak zawalidroga ciężko będzie wyskoczyć powyżej 300km...
kalex - 2017-12-13, 15:06

Do 250 km realny zasięg. Gość w Nissanie mówił ze ten miał baterię na 80% i prognozę coś ponad 200km.
wodnik7 - 2017-12-13, 15:15

Wlasnie na fb mi sie reklama nissana pokazala, i zuzycie 17kWh/100km. Wiec jak by nie liczyc, to maksymalnie 240km wychodzi, a wiadomo, ze z akumulatora 40kWh nie da sie technicznie wyciagnac 40kWh... Wiec po co takie brednie?

Inna rzecz, ze nawet 240km to fajny juz zasieg (mam nadzieje, ze liczony z ogrzewaniem:)

vwir - 2017-12-13, 15:24

W starym leafie latem wyskakuje zużycie poziżej 14kWh, zimą maks 18kWh. Więc te 17kWh jest chyba w dość pesymistycznym przypadku. Swoją drogą - Ioniq przy baterii 28kWh reklamuje się z zasięgiem 250km ;)
mann25 - 2017-12-13, 19:16

https://www.nissan.de/fah...=psmVad8lqQc_dm|U
No tak sie reklamuje nissan w niemczech, 378km NEFZ

kalex - 2017-12-13, 19:48

U nas też na stronie tak dane podają. Ludki u dealera też tak myślą :-D
PatrykS - 2017-12-13, 23:15

wodnik7 napisał/a:
378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
Ampera 10,3kWh w spokojnej trasie latem osiąga ponad 90km, ile by to wyszło po pomnożeniu przez 4? Ewentualnie przez 3,5?
YANNOSICK - 2017-12-14, 14:38

PatrykS napisał/a:
wodnik7 napisał/a:
378km? Chyba popychajac:) albo na lawecie;)
Ampera 10,3kWh w spokojnej trasie latem osiąga ponad 90km, ile by to wyszło po pomnożeniu przez 4? Ewentualnie przez 3,5?

Masa auta wzrosłaby wyraźnie więc należałoby skorygować wyliczenia. Poza tym Ampera średnio zużywa mi około 14-14,5 (choć kilka razy głaskałem pedał gazu na tyle delikatnie że udało się zejść poniżej 10kWh/100km). Ampera to jedno z oszczędniejszych aut (choć nie liga Ioniqa) czego o Leafie powiedzieć nie można. Myślę, że realny zasięg Leafa 1½ będzie podobny do zasięgu Ioniqa czyli 200-220 km normalnie i 270 przy ekstremalnie oszczędnej jeździe. Zużycie będzie na pewno wyższe bo auto cięższe i mocniejsze a technika jednak niestety ta sama...

kalex - 2017-12-25, 22:16

A tutaj coś na temat baterii w Leaf II

Bateria LeafII

KilleR.racer - 2017-12-27, 15:15

Co do LEAF 24kwh to jak się ma baterię dobrą tzn SoH powyżej 95% to realne jest 200km latem ale jazda 85km'h nie wiecej na liczniku w LEAF czyli jakieś 79km'h według GPS. Bez problemu takie wyniki robię rekord 212,7km mam foto ale do zółwika i zatrzymania auta. Raczej nikt tak nie jeździ bo wszyscy juz jak mają kontrolę LBW to już sraczka. Przy 30kwh robię 50km wiecej. Dacie mi 40kwh to zrobię 300km z palcem w nosie i to jadąc na trasie przepisową prędkością. Jak ktoś oczekuje że bezie jeździł jak spaliną czyli notorycznie przekraczał dozwoloną prędkość to nie ma szans na takie wyniki. Czasami jak jadę to żałuję że nie mam kamerki 360 na dachu. Jak bym wam dał do linka co ludzie potrafią wyprawiać jadąc przepisowo za mną. To by się wam włos na głowie zjerzył. Niestety u nas na 90 km'h takie 110 - 120 to jest norma. Jak ktoś jedzie 90 albo poniżej np 85 jak ja jeźdzę to już "o Jezu ".
Także jak każdy bedzie jeździł jak ludzie np w norwegii gdzie 80km'h jest normą to zasięgi się poprawią . No i korzystanie z regenu i umiejętność przewidywania sytuacji na drodze. Bardzo ważne.
W VOLT zuzycie na poziomie 10kw/100km spokojnie do osiągnięcia dla mnie ale tak samo 80-90km'h i zero hamowania tylko regen. No i mowa o trasie a nie o ruchu miejskim gdzie nie można ruszać jak ślimak z pod świateł.
Nawet jadąc LEAF 24kwh autostradą A2 106km/h z GPS gdzieś 95-98 spokojnie robiłem 170km , no i ważne bez klimy i bez ogrzewania. Zimą z ogrzewaniem ruch podmiejski 140-150km

bodix - 2017-12-27, 23:09

Killer- w pełni popieram, wiele zależy od własnych umiejętności i w kwestii zasięgu można wiele zdziałać. Co do prędkości poruszania to przeżywałem dokładnie takie same sytuacje gdzie jadąc 85- 90km/h zostaje notorycznie linczowany klaksonem. Lekarstwa na tych matołów brak i aby im ulżyć przykleiłem z tyłu zielony listek (działa). Na szczęście w mieście rekompensuje sobie z nawiązką (przepisowo).
kalex - 2017-12-28, 13:52

Miało być tak pięknie - a wyszło jak zwykle. Na stronie nissana jest już pełny cennik. Oczywiście wersja w przedsprzedaży (tak jak myślałem) full bieda. Bez świateł ledowych i skóry.

Wersja Tekna z przypisem 1). czyli czas oczekiwania sto lat.

Realnie jak ktoś by sobie chciał kupić (tak jak ja) dobrze doposażonego to realnie pewnie w przyszłym roku do odbioru.

Gwarancja na elektrykę 5 lat(100 000 km) - SŁABO

Gwarancja na 9 kresek pojemności 8 lat.

vwir - 2018-02-09, 08:15

Bjorn testuje nowego leafa: https://testhub.pl/nowy-nissan-leaf-tym-zasiegiem/
KilleR.racer - 2018-02-11, 21:35

Żeby nie było tak cukierkowo jak mówi Bjorn polecam obejrzeć filmik
LINK
zgadzam się w pełni z tym co mówi. Powiem więcej on patrzy bardziej wizualnie a ja mogę powiedzieć z tego co zauważyłem technicznie zmiany są kosmetyczne jeśli chodzi o elektronikę dodany jest aktywny tempomat zmieniona jest charakterystyka pedału przyspieszenia czyli to e-pedał , silnik ma ten sam symbol został tylko podkręcona na falowniku. dodatkowo Nissan sobie fajnie wymyślił bo sprytnie przeszedł na typ 2. niepotrzebniebo i tak ładowanie jest z 1 fazy jak było przy złączu i J1772. wiadomo było że dużo ludzi tych którzy mają obecnie LEAF'y zwłaszcza 24 kWh przesiądą się na nowego LEAF. I wtedy pieniążki popłyną strumieniem bo wszystko trzeba zmieniać. bo oczywiście nikt nie podpowie że wystarczy zmienić same kable zarobią krocie na dodatkach.
Jedyny plus to pro Pilot. ale uważam że nie jest to warte dopłaty tylu złotówek. wręcz uważam że warto teraz kupować 30kWh bo będą dobre ceny.

vwir - 2018-02-12, 07:01

Ale on przecież nie jest jakoś wiele droższy niż poprzednia generacja (gdy nie była jeszcze na wyprzedażach z powodu pojawienia się nowego modelu). No i jednak bateria 40kWh to nie 30kWh.
KilleR.racer - 2018-02-12, 07:40

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz za 103tyś nowy. Ale ja uważam że nowe nie są warte tej ceny. Już teraz jest jeden na ototmoto za 80tyś. Za 60 tyś można mieć 24kWh z 2014-2015 roku. Jak ktoś sam poogarnia sprawy kupi jeszcze taniej jesteś tego przykładem. Skoro nie widzisz różnicy to po co kupiłeś sam w USA? Nowe EV są przewartosciowane. Ale robi to rynek, nie zdąży coś wejść nowego to już zapisy kolejki. Jak na nowego iPhone. Komedia. Temu nie obniżają cen bo i tak jest zbyt. Ale rynek używanych weryfikuje się od razu.
vwir - 2018-02-12, 10:09

No chwila, ale skoro piszesz, że nowy jest nie warty tak dużej dopłaty to miałem wrażenie, że chodzi Ci o dopłatę do poprzedniego modelu. Tymczasem jest w bardzo podobnej cenie w jakiej był dotąd poprzedni model. Jasne, że jest dużo droższy niż używane i to jest normalne. Normalne też jest to, że teraz stary model można wyrwać na przecenach, bo wchodzi nowy. Ale do zeszłego roku stary model był w cenach bardzo podobnych jak teraz nowy model. Ja nie mówię, że pobiegnę do salonu kupić nówkę sztukę, ale jeśli nikt tego nie zrobi ta ja też za 2-3 lata nie kupię używki, bo ich zwyczajnie nie będzie.

Odnośnie filmu: czy ja dobrze rozumiem, że gość w nowym modelu nie siedział, nie jeździł nim i wypowiada się na jego temat na postawie zdjęć i specyfikacji? To ja jednak wolę obejrzeć film Bjorna, który nim jechał i ma porównanie chyba ze wszystkimi EV na rynku.

Nawet nie zwróciłem uwagi, że zmienili złącze ładowania. Można do tego podejśc z 2 stron - z jednej strony właściciele starych leafów w Europie będą musieli wydać ekstra kasę (rozumiem, że w innych krajach leaf zostaje na type 1). Ale z drugiej strony nowi klienci leafa będą mieli lepiej, bo w europie standardem jest jednak type 2 i sporo jest stacji ładowania zakończonych kablem z wtyczką type 2 i właściciele starego leafa musieli kombinować z przejściówkami, a w nowym wystarczy wpiąć wtyczkę do gniazda.

KilleR.racer - 2018-02-13, 08:51

Nie zrozumiałeś sentecji i mojej wypowiedzi. Ja mówię o aucie "nowym" wszyscy nazywają to nowym LEAF ale dla mnie nie jest on nowy tylko poliftowy tak samo jak zauważył to koleś z filmu.
Gdy była tylko wersja 30kwh to nie komentowałem tego bo tu nie było co komentowąć. Dla mnie 30kwh względem dobrego 24kwh jest róznicą praktycznie żadną (lekki krok w przód). Koleś z filmu się wypowiada jako właściciel właśnie LEAF'a 30kwh i ogólnie jest jak to można okreslić LEAF'guy. To jest jego 2 sporzęt zaczynał od 1 gen. Jak po patrzeć na to co idziesz do salonu i mówisz poproszę LEAF to zgoda , dużo korzystniej jest teraz bo dostajesz za "tę samą kasę" lepsze auto. Ale to był sprytny zabieg marketingu NIssana !!!! A ty poddałeś się temu jak dziecko na cukierka dla pedofila. Chyba nie sądzisz że swiat stoi w miejscu??? Dobrze wiesz bo sledzisz forum i portal SE.ORG że aku potaniały wzdlędem kilku lat wstecz??? I to bardzo???. To że NISSAN dołożył 10kwh(użytkowo mniej) i dodał aktywny tempomat i e-pedal to nie było podyktowane innowacjami !!!!! Chyba nie wiesz co się dziej wokół rynku EV kolego. Odkiedy IONIQ wszedł i zbierał żniwa swojego geniuszu, i miał konkurenta w postaci BOLT'a to sprzedaż LEAF spadła do prawie ZERA w USA. Zeszły im tylko jak świeżaki z biedronki LEAF'y które były przecenione ze wzgledu na wejscie nowego modelu. I wtedy był supoer deal'e żeby kupić jak ktoś jeszcze nie skorzystał z TAXrabate. Także te ich innowacje to można sobie wciskać miedzy Bajki na dobranoc dla ludzi co siedzą w tym i widzą co ma konkurencja. Wybór jest prosty jak ktoś potrzebuje auto od zaraz a ma priorytet zasię to kupi BOLT, jak ma priorytet tanio a fajne auto i osczedne weźmie IONIQ do tego IONIQ ma taką przewagę że ładuje się szybciej z dobrej ładowarki. A dla mnie to ważne. Na europe to jeszcze plus że na css'a jest mniej aut. Nie bedzie mi blokować TESLA kabla :) Bjorn nie jest obiektywny i to ja mu napisałem w komentarzu w filmie i była wymiana zdań. On został zaproszony przez NIssana nic go to nie kosztowało to co ma mówić ?? Że hujnia z grzybnią?? Masz LEAF'a swojego to weź piwko pooglądaj go z zewnątrz w środku , potem pod maską pospisuj co nie co a potem idz do salonu. I obejrzyj tak samo nowego i powiedz potem że jest to nowy nissan LEAF. Zmiany są kosmetyczne i wymuszone potrzebami rynku. Zresztą wszyscy i tak żerują na falstarcie TESLI. Bo żeby MODEL 3 ruszył z kopyta to konkurencja miała by mokre gatki :)
I ceny zaczynały by się już o 99 999zł albo i lepiej :)
Można by dużo gadać ale jak ktoś z forum kupi nowego to chętnie się mogę spotkać na żywo i pokazać co i jak jest naprawdę.
Co do BJORN'A to go szanuje i subskrybuję ale jak każdy może się mylić lub mieć niewiedzę. Ale powinien się przyznać do błędu. O nowym mówił że ma lepsze parametry bo ma chłodzenie wodne. Co jest bzdurą bo stary też ma. To jest identyczny słupek tylko dostał pokrywę plastikową i z racji wiekszego aku falownik został podkrecony zeby wycisnąć z niego wiecej. Symbol silnika jest ten sam !!!

vwir - 2018-02-13, 09:29

Nie, to Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Czy gdziekolwiek napisałem, że nowy leaf jest ultra-nowoczesny? Nie. Czy gdziekolwiek napisałem, że jest lepszy/gorszy od ioniqa, czy też bolta? Nie. Napisałem jedynie, że wcale nie wymaga dopłaty w stosunku do poprzednika. Tylko tyle. Mam wrażenie, że założyłeś sobie, że ja coś napisałem (czego wcale nie zrobiłem) po czym sam ze sobą toczysz zażartą dyskusję, zbijając swoje własne argumenty...
KilleR.racer - 2018-02-14, 10:05

Ej no przecież to normalna gadka nikt nikogo nie wyzywa, dajcie spokój :-P
No ok może nie tak to miało być bo rozpisałem się jak zwykle ale twój argument jest taki jak Nissana a dokładnie ich marketingu. Przecież jest wiekszy aku dodatki a cena ta sama to co źle??? No i człowiek z ulicy powie faktycznie zajebiście !!!. A ja i Ty czy każdy kto interesuje się EV wie że powinno wszystko być już taniej. Auto ma cenę premium a takie nie jest i nie mów że sam tak nie uważasz. Myslisz że ludzi nie stać na auto za 100 czy 150 tys ?? Stać tylko niektórzy wolą kupić za tą kasę coś co ma jednak lepsze wnętrze bardziej wyposażone , bardziej premium.
Ogólnie rozmawiamy o LEAF II ale to dotyczy większoci aut.

highend - 2018-02-15, 13:35

W Sosnowcu u dealera Nissana stoją dwie sztuki Leafa II. Niestety wersje VISIA

https://www.otomoto.pl/of...i-ID6ztSMN.html

nie mają tablic, więc pewnie nici z jazdy testowej, ale pooglądać na żywo pewnie można

kalex - 2018-02-15, 19:10

Jest połowa lutego. Jakoś w tym właśnie czasie miały się pojawić pierwsze sztuki do macania. Myślę że na dniach będzie się można karnąć.
dsctom - 2018-02-21, 18:08

W Gdańsku widziałem pierwszego białego nowego Leafa koło ładowarki przy OBC.

Nie miałem czasu się przyjrzeć ale to chyba któregoś kolegów z forum.

Pytanie czy się ujawni :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group