SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Jaki elektryk po dieslu

Leader7606 - 2017-11-02, 19:26
Temat postu: Jaki elektryk po dieslu
Witam wszystkich użytkowników forum i dumnych właścicieli elektryków. Obecnie jeżdżę dieslem, codziennie 80 km mieszane 35 km droga krajowa potem 35 km autostrada i 10 znowu krajowa w Finlandii. Zastanawiam się nad zmianą samochodu na OPLA Ampera lub używaną Tesla S. Teraz pytanie do użytkowników obu aut - czy warto kupić elektryka przy rocznym przebiegu 45000 km. Jaką Tesla warto brać pod uwagę - na rynku holenderskim można już znaleźć za około 45 tys euro. Pozdrawiam Piotr
wodnik7 - 2017-11-02, 22:41

Jako uzytkownil uzywanej tesli moge powiedziec, ze sie nie zawiedziesz. Auto, jak powiedzial ostatnio gosc je czyszczacy: kosmiczne i ponadczasowe. Nie zawoeziesz sie. Z przeboegiem 45000 masz jeszcze gearancje nawet.. nie ma co aie zastanawiac:)
Leader7606 - 2017-11-03, 17:32

Ok. Dzięki za odpowiedź. Ale jeśli używaną to jaki model, z roczników przed AP 2 2014 to na co zwrócić uwagę? U nas nowa P75D to koszt 88000. Z holandii większość to tylnonapedowe bez AP2 i Performance.
Pozdrawiam Piotr

Leader7606 - 2018-01-02, 11:00

Witam ponownie wszystkich. U nas w Finlandii znalazlem takie oto ogłoszenie https://m.nettiauto.com/tesla/model-s/9195122?vifAdCount=1&vifNav=Y i moje pytanie czy warto rozważać zakup takiego modelu gdy nowa 70 kosztuje około 90000. Pozdrawiam Piotr
krawcu - 2018-01-02, 12:45

Jak Cię stać na nowego to bierz nowego bo będziesz miał napęd na 4 koła no i autopilota 2 (który na razie jeszcze jest gorszy od starego - ale to na razie).
Carlos - 2018-01-03, 17:17

Dlaczego 2.0 jest gorszy od 1.0 ?
Jest już autopilot 2.5.

wodnik7 - 2018-01-03, 18:07

bo nie ma wszystkich funkcji. 2.0 i 2.5 to lepszy hardware, soft ten sam.

jezdzilem na ap2 i ap1, ap1 jest wciaz duzo bardzoej stabilny.

Carlos - 2018-01-03, 19:05

Noszę się z zamiarem kupna modelu 3 .
Głównym atutem w wyborze jest ewolucja autopilota i opcja full self-driving capability
https://ibb.co/jUznXG

wodnik7 - 2018-01-03, 19:22

Carlos, wiesz, ze nie otrzymasz go przez najblizszy rok? majac pieniadze na m3, masz tez na uzywany S.

A zanim full self driving bedzie w stanie jezdzic, minie 2-5lat..

Carlos - 2018-01-03, 19:37

Koszt modelu 3 z większą baterią i full self-driving capability
to 52 tysiące $.
Mam nadzieję że przejdzie ustawa o zniesieniu akcyzy na elektryka i zostanie tylko do tej kwoty dorzucić 23% Vat.
Powinienem się zmieścić w 230 tysięcy PLN.
Model S z autopilotem zaczyna się od 300 tysięcy PLN.
Mogę poczekać 1,5 roku.

wodnik7 - 2018-01-03, 20:46

Twoj wybor. Jeslimalo jezdzisz i nie chcesz korzystac z darmowych SuC..

Jako ze ja nie wiem, kiedy spadnie przypadkiem cegla na glowe, wole nie czekac, a codzien cieszyc sie jazda:)

vwir - 2018-01-03, 21:12

Carlos napisał/a:
Mam nadzieję że przejdzie ustawa o zniesieniu akcyzy na elektryka i zostanie tylko do tej kwoty dorzucić 23% Vat.


Ale wiesz, że ta akcyza to zawrotne 3,1%? Niewiele to zmienia.

Carlos - 2018-01-03, 22:19

Może VAT też obniżą lub zniosą.
Mam czas.
Podejrzewam że jak na dobre wejdzie model 3 znacząco spadną ceny modelu S

highend - 2018-01-04, 00:31

vwir napisał/a:

Ale wiesz, że ta akcyza to zawrotne 3,1%? Niewiele to zmienia.


przy kwocie 100 tys PLN to mamy 3100 PLN...

Tesla kosztuje 300 tys... załóżmy... zatem 9300 PLN - wcale niemało i zawsze coś :)
Poza tym przy zakupie używanego samochodu sama konieczność udania się do Urzędu Celnego i wykłócania z celnikami o swoje - brrr..... Odpada jeden stres! ;)

nie narzekaj, to zawsze jeden mały krok.....

kalex - 2018-01-04, 06:49

highend napisał/a:
sama konieczność udania się do Urzędu Celnego


Teraz można to załatwić online - aczkolwiek itak dzwonili :-x

vwir - 2018-01-04, 07:20

highend napisał/a:
vwir napisał/a:

Ale wiesz, że ta akcyza to zawrotne 3,1%? Niewiele to zmienia.


przy kwocie 100 tys PLN to mamy 3100 PLN...

Tesla kosztuje 300 tys... załóżmy... zatem 9300 PLN - wcale niemało i zawsze coś :)
Poza tym przy zakupie używanego samochodu sama konieczność udania się do Urzędu Celnego i wykłócania z celnikami o swoje - brrr..... Odpada jeden stres! ;)

nie narzekaj, to zawsze jeden mały krok.....


Nawet gdy od miliona to policzysz to nadal tylko 3,1%. Nie mówię, że to krok w złą stronę, tylko że taka obniżka nie ma prawa nikogo przekonać do elektryka. Likwidacja vatu miałaby dużo większy sens dla szarego Kowalskiego (patrz Ukraina).

highend - 2018-01-04, 08:51

kalex napisał/a:
highend napisał/a:
sama konieczność udania się do Urzędu Celnego


Teraz można to załatwić online - aczkolwiek itak dzwonili :-x


odbiera się online, a zanosi się... osobiście chyba nadal? oryginały papierów chcą widzieć.

kalex - 2018-01-04, 09:02

Wszystko online.
Leader7606 - 2018-01-04, 15:41

Panowie, sprawdzałem cenę Modelu S w Norwegii i w przeliczeniu na Euro wychodzi za wersję 75D- 63000. To może warto byłoby tam kupować. Pozdrawiam. Piotr
krawcu - 2018-01-04, 15:46

Istotnie. Wygląda na to że w Norwegii najtańszy Model S będzie jakieś 36tyś zł brutto tańszy.
wodnik7 - 2018-01-04, 15:59

A clo? Zapomnieliscie chyba.
krawcu - 2018-01-04, 16:05

Nie ma cła tylko podatek VAT z tego co się orientuję.
highend - 2018-01-04, 16:42

Cło z Norwegii (i Szwajcarii) i każdego kraju spoza UE jak najbardziej jest i wynosi 10%.

ALE... jeśli dany towar był wyprodukowany w kraju Unii Europejskiej - to cła się nie płaci :)
czyli wszystkie Leafy (produkcja UK), Tesle (składane Tilburg Holandia)... - nie ma cła ;)

Natomiast na Leafy czy Tesle z USA, które są składane w USA - cło 10%

I teraz zagwózdka - chcę sprowadzić Leafa z Norwegii, który był wyprodukowany w USA i sprowadzony do Norwegii z USA. Płacimy cło w PL czy nie? ;)

jas_pik - 2018-01-04, 18:44

highend napisał/a:
Płacimy cło w PL czy nie? ;)

Jeśli sprzedawca nie dostarczy Ci kwitu EUR-1 to cło musisz zapłacić/zgłosić przy wjeździe na teren UE. Jeśli chcesz zapłacić w PL to musisz odprawić przejazdówke na granicy NOR/UE .
To samo dotyczy VAT-u .
Jeśli sprzedający wystawi Ci taki kwit EUR-1 to jest to jego zmartwienie a nie Twoje jeśli nie ma pokrycia w rzeczywistości :mrgreen:

mann25 - 2018-01-07, 07:13

Leader7606, a jakim dieslem jezdzisz teraz?
Apolonia - 2018-01-07, 10:23

jas_pik napisał/a:
highend napisał/a:
Płacimy cło w PL czy nie? ;)

Jeśli sprzedawca nie dostarczy Ci kwitu EUR-1 to cło musisz zapłacić/zgłosić przy wjeździe na teren UE. Jeśli chcesz zapłacić w PL to musisz odprawić przejazdówke na granicy NOR/UE .
To samo dotyczy VAT-u .
Jeśli sprzedający wystawi Ci taki kwit EUR-1 to jest to jego zmartwienie a nie Twoje jeśli nie ma pokrycia w rzeczywistości :mrgreen:



Dodatkowo do kwoty 6 tys. euro wystarczy deklaracja pisemna na rachunku w odpowiedniej
formie o preferencyjnym pochodzeniu towaru, która działa jak EUR-1 a nie wymaga żadnego
zachodu, poza ..............

jas_pik - 2018-01-07, 10:35

@Apolonia a opiszesz więcej i dokładniej ( wzór) /przepisy
Bo taki Twój opis to informacja która niewiele daje.
A co z zakupem od osoby prywatnej ( nie handlarza samochodów który ma pojęcie i odpowiednie papierki )

Apolonia - 2018-01-07, 11:05

Można to wygooglować, ja tak na szybko mam to:
http://www.pomorska.pl/ar...anica,id,t.html

kalex - 2018-01-07, 19:51

Cytat:

30 stycznia 2002 11:47


starawy

Apolonia - 2018-01-07, 20:32

Te formułki stosowałem przed 2004, wtedy zniknęły granice celne w ramach EU.

Po 2004 już nie miałem potrzeby importować z po za EU.

Link daje pogląd czego szukać, wiec proszę szukać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group