SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Hyundai Ionic 2017 Plug in Hybrid

mann25 - 2017-11-29, 18:28
Temat postu: Hyundai Ionic 2017 Plug in Hybrid
https://youtu.be/m5VmHar8Agc
64km zasiegu EV
9,4Kwh/100km
Cena od 29.000euro

https://m.hyundai.de/de/modelle/ioniq-plug-in-hybrid/

domino - 2017-12-01, 06:20
Temat postu: Re: Hyundai Ionic 2017 Plug in Hybrid
https://autokult.pl/30414,hyundai-ioniq-plug-in-hybryda-doskonala-i-przecietny-kompakt

Podczas testu Ioniqa udało mi się przejechać w warunkach miejskich w trybie elektrycznym dokładnie 54 km. W trybie hybrydowym wychodzi około 2l/100km!
Przy próbach z rozładowaną baterią, Ioniq plug-in potrzebował w mieście 5,8 l/100 km....

Jacky X - 2018-03-25, 22:39

Ile biegów ma skrzynia biegów Ioniqa ?
PatrykS - 2018-03-25, 22:47

Jacky X napisał/a:
Ile biegów ma skrzynia biegów Ioniqa ?
W nowych sztukach na pewno wszystkie :-)
Jacky X - 2018-03-26, 18:19

Już doczytałem. Ma 6 biegów i skrzynię dwusprzęgłową. Na czym polega to włączanie silnika spalinowego na chwile podczas jazdy na baterii ?
carbzeropete - 2018-10-15, 09:20

Panowie, jeździłem 2 takimi Ioniqami. Obydwa w model Plug In i wersja Premium oraz Premium SE.
Premium SE jest w środku ładnie wykończona mniej plastików niż w mojej Amperze.
Niestety co najważniejsze podczas jazdy przeszkadza właśnie za mały motor elektryczny.
Ok. 15s do 90km/h na EV (silnik elektr.ma tylko 60 koników) a reszta 100 koni to 1.6Gdi z i30 tki (jednak w zestawie zawsze pracuje tylko 140KM maksymalnie ustalone softwarem (niby do setki 10s w trybie sport ale jak pisałem powyżej realne 15s do 90 ponieważ chciałem koniecznie ograniczyć się do używania prądu na lokalne wizyty i biura, inaczej oszczędności są połowiczne jak przy bezpośrednim na Lpg).
1.6gdi jest bez turbo więc pewno pojeździ ale z Lpg w Gdi kiepsko da się ale żywotność słaba i nadal PB spala.
Przerabialismy starsze Priusy na Lpg i tam zero problemów na bogatej mapie (ponownie nowszy ma już bezpośredni).
Jeśli szukasz oszczędnego auta to Hyundai jest w tej konfiguracji oszczędny ale ja dałem radę 31 mil przejechać (pewno po praktyce z 35 bym wycisnął).
Niestety jazda z tego żadna. Gaz jak piórko, każdego trzeba puszczać i męczyło mnie to bo jak mam 5km po żonę na 2 pasmówce w moim mieście to nie będę się wlókł albo znowu palił PB mimo pełnej baterii. Zużycie DSG i silnika też wchodzi w rachubę bo częste odpalanie na pewno będzie miało wpływ na zużycie a dwumas kosztowny i w PB jak i w Dieslu.
Na plus bagaznik. Te 340 litrów z folderów to bujda. Ja ściągnąłem półkę przed jazdą próbną i sobie pomierzyłem cały bagażnik w końcu to sportsback i do ściętego kombi nie ma daleko (wożę pracownikom materiały i maszyny do sprzątania, niewielkie ale nieraz sam papier toaletowy z 200 rolek zajmie sporo miejsca).
W Ioniqu jest spokojnie 550 litrów bez półki a pod szybę min.ponad 600 litrów (to jest sporo w dużych sedanach Saab 9-5, Avensis, jest 530/550 a taka moja Acord miała 457 litrów więc prży Ioniqu blado.
W Amperze niestety szyba jest dużo niżej i krótsza podłoga więc czasem poprostu muszę opuszczać fotele aby się pomieścić a w Ioniq byłoby to niepotrzebne.
Audio na plus w Amperze a nie mam BOSE (korzystam na co dzień z DAB i AUX ).
Praktyczność - Ioniq zdecydowanie bagażnik plus tylna kanapa (z tyłu 5 miejsc więc niestety na teściową miejsce jest :evil: ale niech będzie że to na plus). Ampera to 4 fotele.
Frajda z jazdy i oszczędność w moim wypadku (dzienne przebiegi 40-80km) zdecydowanie Ampera.
To takie moje uwagi mam nadzieję komuś pomogłem się nie rozczarować po zakupie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group