SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ładowanie i Infrastruktura - J1772 type 1 do type 2 z ładowaniem DC (fast charging)?

njet - 2017-12-05, 00:31
Temat postu: J1772 type 1 do type 2 z ładowaniem DC (fast charging)?
Czołem. Na forum jest dużo aut z U.S sprowadzanych, jak poradzić sobie z gniazdem J1772 type 1 (US) w aucie żeby można używać type 2 szybkiego ładowania ze słupków w Europie?

E-Golf ściągnięty z US ma takie gniazdo:



A stacje maja takie:



Jest jakieś rozwiazanie czy coś przeoczyłem?

Wiem ze sa kable przejściówki https://evconnectors.com/Type-2-Electric-Vehicle-Charging-Cables-and-Sockets/Type-2-Connectors-16-amp/Type-2-16-amp-Plugs-and-Cables/j1772-to-62196-2-16-amp-plugs-and-cable-dsi-dsiec-ev16p ale to dalej 4 godziny ładownia.

Jakaś szansa na szybkie lądowanie w Polsce? Wymiana gniazda w aucie?

PatrykS - 2017-12-05, 00:57

Zobacz tu:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=2105
W ostatnim wpisie RaveN podał linka do właściwej przejściówki.

njet - 2017-12-05, 10:09

Ha! Napisałem do nich maila z pytaniem o cenę. Fajnie że ktoś to zrobił. Dzięki Patryk, dam znać jak cena.

u: Jakby ktoś był ciekawy ceny tego adaptera to dostałem od nich odpowiedź właśnie:

Cytat:
The unit price of our ccs 2 to ccs 1 adapter is usd1000. And the production time is about one week.

KilleR.racer - 2017-12-08, 11:48

Proste jak drut. Skoro zaoszczędziłeś na kupnie auta z USA ( no chyba że dałeś się wydoić ) to nie szukaj półśrodków tylko zmień gniazdo w aucie na CSS COMBO2 . Najbardziej racjonalne chyba że auto zamierzasz ładować tylko z AC. Nawet po tej przeróbce powinno zostać ci grosza bo fury z USA to inne ceny.
Jak nie masz na to chęci , to po Polsku znajdz frajera na auto który nie bedzie wiedział co to szybkie ładowanie i sprzedaj mu auto. A sobie kup auto z EU używkę z DE lub Norwegii wyjdzie drożej ale bedzie jak należy.

njet - 2017-12-08, 16:46

I orientujesz się w koszcie takiej modyfikacji?
Karwoś - 2017-12-09, 16:13

A nie lepiej kupić przejściówkę na type 2 - 580 zł i ładować. Chyba że o co innego chodzi ?
njet - 2017-12-11, 15:09

Chodzi o szybkie lądowanie prądem stałym.
Przejściówka o której mówisz na to nie pozwala.

njet - 2018-01-15, 17:14

Jeszcze jeden adapter znalazłem, €1260 :)
https://www.elintacharge....-charge-adaptor

Slawek - 2018-01-15, 17:28

CSS COMBO2 jest montowane w nowych EV i używki raczej nie kupisz, pytaj raczej w serwisach ASO. Takie gniazdo ma Hyundai Ioniq, i europejskie EV po 2016.
njet - 2018-01-16, 10:42

Dzięki za info.

Powoli szukam gniazda. Jak się uda gdzieś kupić to wg specyfikacji są wymienialne.

jas_pik - 2018-01-16, 12:34

Najtańsze chyba znajdziesz na Aliexpres


Sprawdź czy wymiary pasują

njet - 2018-01-18, 09:18

Super, dzięki! Ja akurat dostałem w międzyczasie odpowiedź od http://www.electway.net/p...2_EV_inlet.html gdzie ten sam inlet mają za $500.

Spoko, możę ten wątek się docelowo przemieni w how-to wymiany gniazda :) )))

vwir - 2018-01-18, 10:27

Niezła przebitka - 500$ vs 130$. A jak to jest z tym DC? Zamienia się kable 1:1 i działa? Nie trzeba żadnej elektroniki 'po drodze'?
krawcu - 2018-01-18, 12:49

Wydaje mi się że nic nie bedzie trzba dodatkowo zmieniać. Jeśli tak jest to może do starych Leaf'ów zrobić gniazdo type 2 ?
vwir - 2018-01-18, 12:57

Oczywiście, że można tak zrobić do leafów. Przecież masz kable type2->type1, które żadnej logiki w sobie nie mają. Tyle tylko, że i tak wykorzysta jedynie jedną fazę. Z AC nie ma żadnego problemu. Bardziej mi chodziło o to, czy z DC też jest 1:1.
njet - 2018-01-18, 13:44

Wkleję moje znaleziska wieczorem, wg specyfikacji dostępnej online chyba nie trzeba nic. Wręcz różnice były w AC gdzie trzeba było zamieniać kolejność kabli, a DC było z tego co pamiętam bez żadnych zmian.

Wg mnie te przejściówki DC (które linkowaliśmy wyżej) są drogie ponieważ drogie są ich komponenty: obie końcówki. To trochę jak z chademo do Tesla kosztuje srogo bo wtyczka kosztuje krocie.

vwir - 2018-01-18, 14:03

No jeśli to rozpracujesz to sam będę poniekąd zainteresowany, bo biorąc pod uwagę ceny i dostępność aut w stanach, to taki na przykład bolt nie byłby złą opcja. Na razie jego sens zabija zbyt wolne ładowanie auta z usa w europie.
bernbern - 2018-04-10, 01:19

I ktoś zmienił już gniazdo ? Osobiście mam i3 z USA i zastanawiam się, czy wszystko będzie pasowało z tym gniazdem z ali
jas_pik - 2018-04-10, 06:30

Posiadam jedno gniazdo :)
bernbern - 2018-04-10, 08:45

Na sprzedaż?oryginalnr czy z Ali ?
jas_pik - 2018-04-10, 08:58

Na sprzedaż - oryginalny ale prawdopodobnie nie z BMW wraz z mechanizmem zamykającym i z okablowaniem . Proszę o szybką decyzję bo wyjeżdżam jutro w nocy na dłużej .
606252818

k73 - 2018-05-06, 20:29

vwir napisał/a:
No jeśli to rozpracujesz to sam będę poniekąd zainteresowany, bo biorąc pod uwagę ceny i dostępność aut w stanach, to taki na przykład bolt nie byłby złą opcja. Na razie jego sens zabija zbyt wolne ładowanie auta z usa w europie.


50kW, jakie ma Bolt na ładowaniu DC, to zbyt wolno??

Yapco - 2019-05-29, 18:16

Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś zrobił konwersje gniazda USA do europejskiego standardu DC.
Wielu zamierzało, ale na tym się skończyło.
Ja uważam, że to niewykonalne.
A jeżeli wykonalne, to nieopłacalne.

krawcu - 2019-05-29, 21:13

Yapco napisał/a:
Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś zrobił konwersje gniazda USA do europejskiego standardu DC.
Wielu zamierzało, ale na tym się skończyło.
Ja uważam, że to niewykonalne.
A jeżeli wykonalne, to nieopłacalne.


A to?
http://forum.samochodyele...er=asc&start=50

jas_pik - 2019-05-29, 21:21

Yapco napisał/a:
A jeżeli wykonalne, to nieopłacalne.

Wykonalne i opłacalne o ile sie zdobędzie kompletne gniazdo w dobrej cenie ( taniej niż przejściówka)

Yapco - 2019-05-30, 13:35

No to kibicuje, żeby kolega ukończył ten projekt. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group