SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Czy e-NV200 to dobry samochód dla mne?

koder - 2017-12-22, 11:26
Temat postu: Czy e-NV200 to dobry samochód dla mne?
Cześć,

Jak wspomniałem w wątku powitalnych rozważam zakup e-NV200 w wersji 40kWh - oczywiście, gdy wyjdzie.

Ale czy to odpowiedni samochód dla mnie?

Moje potrzeby trochę odbiegają od przeciętnego użytkownika samochodu. EV ma służyć jako codzienny pojazd do dojazdów do pracy, oraz w weekendy i wakacje jako tzw. "dayvan" - lekki samochód kempingowy: przykład 1, przykład 2.

Na co dzień auto będzie podpinane do zwykłej ładowarki 2.2kW (gnizadko 10A) w garażu. Dziennie robię trasę 30-40km, z moich wyliczeń wynika, że powinno to zostawić spory zapas i co rano baterie będą raczej pełne. Tutaj nie mam wątpliwości, że spełni swoje zadanie.

Od czasu do czasu będę potrzebował przejechać na jednym ładowaniu 200km. Nissan podaje zasięg wersji 40kWh 280km, ale NEDC to taka raczje bajka - obecna wersja 24kWh ma niby zrobić 170km, a wątpię, czy bez specjalnych wyrzeczeń udało by się przekroczyć 120km. Gdy robiłem jazdę próbną, to zasięg w pełni naładowanego eNV200 komputer szacował na 90km - ale przypuszczam, że to kwestia stylu jazdy na jazdach próbnych. W każdym razie mam nadzieję, że z akumulatorami 40kWh 200km będzie dało się zrobić bez zbytniego stresu.

No ale jak z dłuższym zasięgiem? Wiem, że na stacjach szybkiego ładowania można załadować ~80% akumulatora w pół godziny. No ale nie dojadę przecież na stację na ostatnich dżulach, warto było by mieć jakiś zapas. Ile zatem mogę realnie liczyć między ładowaniami? Mnie szacunkowo wychodzi 150km, no ale ja mam tutaj informacje czysto teoretyczne.

Normalny profil użytkowania "kempingowego" to będzie dzienna trasa 100-150km, załadowanie się na kemping i podpięcie samochodu na ~48h do instalacji kempingowej (zwykle 10A/2.2kW). Po dwóch dniach jazda dalej. Czasem przewiduję większe skoki z szybkim ładowaniem po drodze, ale raczej nie więcej niż 300km dziennie.

Mam jeszcze następujące pytania, na które nie bardzo mogę znaleźć odpowiedź:

1. Gdy samochód jest podpięty do ładowania, to czy można włączyć sobie ręcznie ogrzewanie lub klimatyzację? Ile to prądu bierze? Mam dane z trzeciej ręki, że ogrzewanie na początku zabiera 3-6kW w czasie nagrzewania się (ile? kilka, czy raczej kilkanaście minut), a potem 500-600W. Czy takie ogrzewanie/klimatyzacja się po pewnym czasie samo wyłączy?

2. Pod maską jest zwykły akumulator 12V. Kiedy on jest ładowany? Prawdopodobnie będę chciał go wymienić na LiFePo4, bo używanie kwasowego ze sprawnością ~60% wydaje mi się głupie. Równie prawdopodobnie będę chciał pod maską włożyć drugi taki sam LiFePo4 do ładowania z panelu słonecznego, do obsługi lodówki etc. Mam wrażenie, że tam pod maską jest sporo miejsca.

3. Dotarłem do informacji, że Nissana można ładować 2.2kW (10A), 3.3kW (16A), 6.6kW no i CHAdeMO 55kW. O ile dobrze rozumiem, to ograniczenie prądu robi samochód - ładowarka czy kabel mówi mu tylko, ile prądu może maksymalnie wziąć. Standard przewiduje jeszcze 1.4kW (6A); to działa w praktyce samochód tak naładować?

Rozwinę w tym miejscu - typowe użytkowanie w weekend to będzie wyjazd gdzieś na pole campingowe, w promieniu 100-150km, i podpięcie na miejscu do instalacji przewidzianej dla kamperów. Te instalacje często występują w wersji do 6A, więc dobrze by było mieć opcję takiego podpięcia. Czas ładowania nie jest problemem, samochód będzie stał w jednym miejscu pod ładowarką ~48h, nawet jeśli 500W mi zje klimatyzacja/ogrzewanie/inne lokalne sprzęty, to powinno wystarczyć na naładowanie do pełna.

4. Nie miałem okazji w oglądać innej stacji szybkiego ładowania niż CHAdeMO w Nissanie w Sosnowcu; jak to wygląda w praktyce? Są na takim Greenwayu różne końcówki od różnych samochodów? Bo jak rozumiem kabel do ładowania z gniazdka to się wozi w bagażniku?

5. Jak oglądałem eNV200 (Evalia) to w środku jest masa odsłoniętej blachy. Na pewno będę ją chciał jakoś zaizolować (przy moim profilu użytkowania to będzie konieczne), ale czy ktoś zastanawiał się nad wpływem izolacji (i przyciemnionych, jeśli już o tym mowa) szyb na zasięg? Chodzi oczywiście głównie o to, żeby mniej energii zużyć na ogrzewanie/chłodzenie pojazdu. Dziwił mnie też brak dziennych lamp ledowych - a może to nieistotne oszczędności?

6. Z tego co pamiętam, to jak się naciśnie włącznik samochodu gdy jest podpięty do ładowania, to wchodzi w tryb "wszystko działa, ale nie można jechać". Wtedy mogę włączyć ogrzewanie/klimę, radio, itd, a prąd na to wszystko idzie na bieżąco z gniazdka. Dobrze to rozumiem?

Zatem - co sądzicie? Czy to ma szanse zadziałać tak, jak sobie wyobrażam?

PatrykS - 2017-12-22, 12:04

koder napisał/a:
1. Gdy samochód jest podpięty do ładowania...
Można, informacje potwierdzam, raczej kilka minut, chyba że mówimy o mrozie, to kilkanaście. Nie wyłączy się - cały czas jest ubytek ciepła (lub zimna) i cały czas grzejnik (klima) musi go uzupełniać.

koder napisał/a:
2. Pod maską jest zwykły akumulator 12V. Kiedy on jest ładowany?
Przy włączonym zapłonie i w czasie ładowania. Przy dłuższym staniu (tygodnie) ponoć też co jakiś czas jest ładowany. Faktycznie miejsca jest tam sporo.

koder napisał/a:
3. Dotarłem do informacji, że Nissana można ładować...
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.

koder napisał/a:
4. Nie miałem okazji w oglądać innej stacji szybkiego ładowania...
Są różne, Twoja też jest. Tak, kabel do gniazdka wozisz swój, to fabryczne wyposażenie samochodu.

koder napisał/a:
5. Jak oglądałem eNV200 (Evalia) to w środku...
Wiele osób się zastanawiało i fabrycznie wiele samochodów ma przyciemnione. LEDy niewiele dadzą - poniżej 1km zasięgu na godzinę jazdy.

koder napisał/a:
6. Z tego co pamiętam, to jak się naciśnie włącznik...
Tak, na postoju można włączyć w ten sposób ogrzewanie, można też zdalnie jak masz wersję z obsługą przez komórkę, prąd idzie z gniazdka spowalniając ładowanie lub wręcz rozładowując baterię jak ładowarka wolna (np. 10A).
EVgarage - 2017-12-22, 13:18

Ad. 2 - aku LiFePo4; Oczywiście, że można wymienić ale problemik pojawia się, gdy jest zimno, takich aku nie należy ładować na mrozie. Osobiście wybrałbym jakiś AGM.
koder - 2017-12-22, 13:38

EVgarage napisał/a:
Ad. 2 - aku LiFePo4; Oczywiście, że można wymienić ale problemik pojawia się, gdy jest zimno, takich aku nie należy ładować na mrozie. Osobiście wybrałbym jakiś AGM.

Formalnie minimalna temperatura robocza to 0'C, ale:
Cytat:
We have tested the battery at temperatures as low as -20°C and at a pressure under 100
microbars (almost vacuum) and from the results of the experiments made, we can see that the
battery can still work properly at lower temperatures than those recommended by the
manufacturer (0°C). We see that the battery's capacity decreases when we lower the
temperature (being the capacity at -20 the 62% of the capacity at 20). That decrease is quite
significant but not big enough to stop the satellite from performing its vital functions. What's
more, even when the battery goes to -20 if later is returned to 20 degrees it recovers its
previous capacity and no permanent damage is made.
(Źródło).

Szczerze powiedziawszy o AGM też myślałem, ale nadal ma ~60% sprawności. Zresztą, pokładowy raczej na pewno będzie LiFePo4 - ma praktycznie kompatybilne napięcia pracy, a 90% sprawności de facto oznacza podniesienie wydajności całego układu ładowania słonecznego o 50%.

koder - 2017-12-22, 13:44

PatrykS napisał/a:
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.

To jest bardzo istotna informacja. Mogę prosić o jakieś źródło? Chciałbym się zagłębić w ten temat - bo może oznaczać, że podłączenie 1.5kW jest w ogóle bez sensu, jeśli 600W ma pobrać samochód na ładowanie a 500W pójdzie na utrzymanie temperatury. Z drugiej strony, jeśli będzie to np. 300 i 200W, to ma to jeszcze sens.

bodix - 2017-12-22, 16:45

Jak dla mnie to nie warto pod maską ładować akumulator litowy. Według moich pomiarów kwasówka jest na stałym podtrzymaniu ze strony pakietu w czasie jazdy i ładowaniu EVSE. To sobie odpuść, skup się na tym aby nowa 200 miała dwukierunkowy przepływ mocy V2G to się przyda nie tylko na kempingu ale również w domu i sytuacjach kryzysowych. Chłopaki na zachodzie do starej 200 kupowali mały agregat Kipor z wyciszeniem na sytuacje podbramkowe i do zasilania gratów. Ja w swojej Evali zaliczyłem nocki na kablu po czym auto było naładowane a temperatura stała jaką ustawiłem ponieważ możesz jednocześnie włączyć grzanie i chłodzenie na określoną temperaturę. Jedyny minus to trochę słyszalny wentylator pod podłogą, który chłodzi akumulator. Moc grzania związana jest również z intensywnością nawiewu. Auto jest słabo wytłumione ale na jakość wnętrza nie narzekam. Problemem w mojej ale w nowej tego nie będzie to lufciki w oknach bocznych drzwi potrafią być nieszczelne. Miejsca pod maską na pace i pod podłogą do oporu. Obciążenie nie wpływa tak na zasięg jak opory powietrza, które dotkliwie potrafią namieszać w wyliczeniach zasięgu.
vwir - 2017-12-22, 17:01

Moc ładowania "regulujesz" liniowo, opornikiem w evse. Są takie evse, które pozwalają wybrać natężenie z rozdzielczością 1A (mam taki, często wybieram 8A). W stanach evse dodawane fabrycznie do leafa mają 12A, co przy 120V daje jakieś 1,4kW.
E-NV ma pompę ciepła?

koder - 2017-12-22, 17:32

vwir napisał/a:
E-NV ma pompę ciepła?

Aktualna wersja nie (w każdym razie nie do grzania), nad czym bardzo ubolewam. Jeżeli byłaby dostępna jako opcja, to na pewno taką wezmę.

vwir napisał/a:
Moc ładowania "regulujesz" liniowo, opornikiem w evse. Są takie evse, które pozwalają wybrać natężenie z rozdzielczością 1A (mam taki, często wybieram 8A).

No to na pewno będzie jeden z pierwszych zakupów/przeróbek.

vwir - 2017-12-22, 18:02

Jeśli chcesz to mogę spróbować 6A, ale nie widzę powodu, dla którego miałoby nie działać.
wodnik7 - 2017-12-22, 19:07

Jesli masz garaz i miejsce, zainwestuj w ladowarke typu wallbox. Przyda sie i na przyszlosc, i jesliby ktos mial przyjechac w odwiedziny:)

Ladowarke nascienna mozesz dostac juz za kilkaset zl (od 300), szczegolnie na angielskim ebeayu.

A jest to, jak zauwazysz rozwiazanie super wygodne:) nie mowiac o tym, ze laduje szybciej (mniesze straty)

PatrykS - 2017-12-22, 20:49

koder napisał/a:
Mogę prosić o jakieś źródło?
To moje odczyty mocy pobieranej z gniazdka i wpływającej do aku odczytane aplikacjami MyGreenVolt/caniOn z samochodów Opel Ampera / Mitsubishi i-MiEV.
vwir - 2017-12-22, 21:15

PatrykS napisał/a:
Zgadza się. 6A/1,5kW można ładować, to najniższy prąd przewidziany przez standard, ale potrwa to długo, bo sprawność niewiele przekracza 50% ze względu na 300-600W pobieranych przez elektronikę i pompy w czasie ładowania.


Ale jakie pompy? W e-NV nie masz chłodzenia cieczą. Podczas ładowania jest absolutna cisza pod maską. Z moich wyliczeń w leafie wychodziło, że ok. 90% tego co pobrałem z sieci znalazło się w akumulatorach. Samo evse zużywa zawrotne 7W.

bodix - 2017-12-22, 22:17

Klimatyzacja chłodzi pakiet, a wentylator w pakiecie rozprowadza po ogniwach chłodne powietrze i to słychać.
vwir - 2017-12-22, 22:43

No ale przy każdym ładowaniu? To chyba się znacznie różni od leafa, bo w nim jeszcze nigdy nie słyszałem żadnej pompy w czasie ładowania. A zawsze mi się wydawało, że układ ładowania i napęd w leafie i e-nv są bliźniacze.
Tyle tylko, że u mnie auto ładuje się w dość komfortowych warunkach (garaż ogrzewany zimą, z kolei latem dość chłodny).

tomekmisio - 2017-12-22, 23:15

bodix napisał/a:
Chłopaki na zachodzie do starej 200 kupowali mały agregat Kipor z wyciszeniem na sytuacje podbramkowe i do zasilania gratów.

Jak mam to rozumieć bo też nad takim wariantem się zastanawiałem czy na oryginalnej ładowarce można coś ustawiać i ograniczyć prąd ładowania bo mam takiego Kiporka IG2000 i myślałem czy czasem go na stałe do bagażnika nie wstawić jak bym gdzieś po drodze gniazdka nie znalazł. Jak się ogranicza ten prąd bo na pokładzie jest 3,6 i 6 kW. Gdyby nie cepik to jutro bym cieszył się swoim e-nv.
Ok już doczytałem czyli co czy dobrze rozumie ze zmieniając jakiś rezystor w oryginalnej ładowarce od auta mogę śmiało to zapiąć do tego kipora co daje jakieś 1,6 kW??? może to ktoś potwierdzić i teraz w drugą stronę czy tą ładowarką jak zmienię opornik mogę ładować auto z mocą 6kW skoro na pokładzie jest taka ładowarka????

bodix - 2017-12-23, 00:04

Tomek, prąd ogranicza ci ładowarka EVSE, która jest na wyposażeniu w tym wypadku 10A czyli ok. 2,4kW ale Kipor to nie wiem czy tyle wyciągnie, zawsze można ograniczyć prąd do 6A przy nastawnej lub regulowanej ładowarce.

vwir
Pakiety są bliźniacze do pewnego stopnia ale właśnie w 200 jest mała chłodniczka z wentylatorem dzięki czemu CHAdeMO można ładować kilka razy dziennie z Leafem tak już się nie uda. Gdzieś czytałem, że bywały przypadki zajechania pompy klimatyzacji od częstego ładował na szybkiej ładowarce.

PatrykS - 2017-12-23, 00:19

tomekmisio napisał/a:
Ok już doczytałem czyli co czy dobrze rozumie ze zmieniając jakiś rezystor w oryginalnej ładowarce od auta mogę śmiało to zapiąć do tego kipora co daje jakieś 1,6 kW???
W mało której ładowarce/EVSE da się to zrobić rezystorem, choć mam jedną, w której daje się to zrobić dorobionym przełącznikiem (8/10/13/16A) - lewa na poniższym zdjęciu:

Wszystkie to oryginalne od Opla Ampery, środkowa i prawa mają przycisk przełączający między 10 a 6A. Inną ładowarkę/EVSE wygodnie regulowaną masz tu:
http://allegro.pl/szybka-...6772385043.html

tomekmisio - 2017-12-23, 01:02

[quote="bodix"]Tomek, prąd ogranicza ci ładowarka EVSE, która jest na wyposażeniu w tym wypadku 10A czyli ok. 2,4kW ale Kipor to nie wiem czy tyle wyciągnie, zawsze można ograniczyć prąd do 6A przy nastawnej lub regulowanej ładowarce.

Dzięki za info będę myślał o kupnie jakiejś nastawnej ale najpierw muszę jakoś spowodować żeby dało się go zarejestrować i go odebrać może jeszcze w tym roku hihi. :-D

jatko - 2017-12-23, 01:17

Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?
koder - 2017-12-23, 07:04

jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?

Na to wygląda: NISSAN E-NV200 USES AIR CONDITIONING TO COOL ITS BATTERY
Cytat:
When the Nissan Leaf first shipped, some analysts pointed out that the air-cooled battery pack could be susceptible to heat in high-temp locales. Nissan dismissed these concerns, though a snafu over the dropping range of Leaf EVs in the Southwest U.S. apparently left its mark.

When the Nissan e-NV200 electric van ships later this year, it will do so with a “thermal conditioning” setup first uncovered by Transport Evolved.

vwir - 2017-12-23, 08:19

Człowiek się uczy całe życie...
Tutaj macie evse ustawiane dowolnie od 6 do 16A: https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html

tomekmisio - 2017-12-23, 09:28

vwir napisał/a:
Człowiek się uczy całe życie...
Tutaj macie evse ustawiane dowolnie od 6 do 16A: https://r-evc.com/en/type-1/12-type-1-j1772-16a.html

Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???

PatrykS - 2017-12-23, 10:09

tomekmisio napisał/a:
Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???
Regulacja jest przyciskiem we wtyczce od samochodu, nie jest to ściema, działa, jest wygodne, ale nie jest do końca bezpieczne - w warunkach zewnętrznych jest to w zasadzie przedłużacz i trzeba na niego uważać na deszczu, prawdziwe EVSE ze skrzyneczką blisko wtyczki sieciowej rozłącza zasilanie po wykryciu nieprawidłowości i reszta kabla jest już wtedy niegroźna, nawet pogryziona przez psa czy potraktowana brzeszczotem przez dziecko.
Wojtasek0 - 2017-12-23, 11:20

Cześć
Mam taki wynalazek ale w wersji dostawczej z 2014 roku. Przez pół roku zrobiłem nim 12000 km wiec sporo.
Wiec wiec moje spostrzeżenia są następujące:
- podawany zasięg jest zazwyczaj zawyżony o około 5-7%
- ogrzewanie/Klima zabiera około 10 -12 % zasięgu
- latem średnio robię na jednym ładowaniu około 110 km a zima 90 - ale zawsze kombinuje z ogrzewaniem
- średnie zużycie mam około 17kw/100 km latem a zima pomimo moich usilnych starań nie udaje mi się zejść poniżej 21
- lądowanie od 0 do 80 % na chademo w około 30 min to chyba „bajka” ja na różnych ładowarkach osiągam w 40 45
A tak pozatym jestem mega zadowolony. Z uwagi na brak ładowarek dalesze podróże to raczej odpadają ale jazda po mieście jest extra

mann25 - 2017-12-23, 12:00

Ja caly czas szukam takiego uniwersalnego campstera(ogrzewanie/klima postojowa i wygodne lözko na pace) 40km zasiegu wystarczylo by mi na codzien na dojazdy do pracy i na spotkania z panienkami.
chcial bym tez jezdzic w trasy 1500km pod czas ladowania drzemka ale tu juz jest problem, bo wtedy takim eNV200 musial bym co 1h jazdy robic postoj na 1h ladowania i taka podroz do polski trwala by ponad 30h

Jedyny pasujacy Van to Chrysler Pacyfica PHEV ale na mobile.de sobie 55.000euro zycza
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250575418&utm_source=sharedAd&utm_medium=android Chrysler Pacifica Hybrid Platinum 7 Sitze/Pano

Jak by tak naped Oudlandera PHEV do jakiegos Busa zaadaptowac :idea:

EVgarage - 2017-12-23, 12:35

To na moje już w ogóle lepiej zrobić konwersję jakiegoś niedużego vana. Dać duży akumulator a kosztowo wyjdzie połowa. Wg mnie nie ma problemu, żeby zrobić zasięg takiego kamperka 300km, jakby mieć dużą portmonetkę to pewnie i nawet więcej.
koder - 2017-12-23, 12:58

Nie jestem fanem konwersji na elektryki. Żeby ją porządnie zrobić, to trzeba by raczej dużo rzeczy w samochodzie powymieniać. Tutaj mam za bazę seryjny samochód, z seryjną gwarancją.

No i druga sprawa, że on ma też na codzień do dojazdów służyć.

vwir - 2017-12-23, 14:07

PatrykS napisał/a:
tomekmisio napisał/a:
Jak to jest regulowane skoro nie ma na środku kabla skrzyneczki a i przełącznika jakiegoś tez nie widać może to jakaś ściema???
Regulacja jest przyciskiem we wtyczce od samochodu, nie jest to ściema, działa, jest wygodne, ale nie jest do końca bezpieczne - w warunkach zewnętrznych jest to w zasadzie przedłużacz i trzeba na niego uważać na deszczu, prawdziwe EVSE ze skrzyneczką blisko wtyczki sieciowej rozłącza zasilanie po wykryciu nieprawidłowości i reszta kabla jest już wtedy niegroźna, nawet pogryziona przez psa czy potraktowana brzeszczotem przez dziecko.


Dokładnie tak. Jest mega wygodne i pamięta ostatnie ustawienie natężenia, ale nie wiem, jak by się zachowało na przykład na mocnym deszczu, bo cała elektronika jest we wtyczce przy aucie. Ktoś tu kiedyś pisał, że na wypadek deszczu zakłada na wtyczkę przy aucie butelkę plastikową przeciętą na pół, żeby evse nie zamokło. Inne evse są bezpieczniejsze, ale nie mają takiej dowolności wyboru prądu i sa mniej wygodne. Coś za coś.

koder - 2017-12-23, 14:13

Producent, z tego co widzę, podaje IP54:

5 – Ochrona przed koncentracją kurzu
Całkowita ochrona aktywnych lub ruchomych elementów. Ochrona przeciwko wpływom koncentracji kurzu. Ochrona przed kurzem nie jest kompletna, ale nie powinien on penetrować tych obszarów gdzie jest to niewskazane.

4 – Ochrona przed rozbryzgami wody
Bryzgi wodne niezależnie od kierunku nie powinny wywoływać żadnych niepożądanych efektów

Inne EVSE jakie IP mają?

highend - 2017-12-23, 16:49

mann25 napisał/a:
Ja caly czas szukam takiego uniwersalnego campstera(ogrzewanie/klima postojowa i wygodne luzko na pace) 40km zasiegu wystarczylo by mi na codzien na dojazdy do pracy i na spodkania z panienkami.


Pomijam fakt błędu "luzko, spodkania".... ale te panienki :shock: :shock: :shock:


A tak w temacie - chyba kupię eNV2000 z baterią 40kWh
tym bardziej jeśli faktycznie jest chłodzona klimą.
Da radę 250km zasięgu zrobić? :)

highend - 2017-12-23, 16:53

jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?


nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą, Leaf to bubel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

koder - 2017-12-23, 17:21

highend napisał/a:
A tak w temacie - chyba kupię eNV2000 z baterią 40kWh
tym bardziej jeśli faktycznie jest chłodzona klimą.
Da radę 250km zasięgu zrobić?


Wątpię. W każdym razie nie w sensie "raz na tydzień jedziemy spokojnie 250km do kontrahenta". Z wyrzeczeniami i stresem może czasem się uda - ja jednak liczę, że 200km to górny limit - i też nie jestem pewien, że nie zbyt optymistyczny.

Deklarowane zużycie prądu w tym wątku to 17kWh/100 km latem i 21kWh/100km zimą. To by dało zasięgi odpowiednio 235km latem i 190km zimą, jeśli kalkulator nie oszukuje.

koder - 2017-12-23, 17:27

highend napisał/a:
nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą,

Trojaczki? Rozwiń proszę. Kojarzę oczywiście trójcę jumper-boxer-ducato, ale wersji elektrycznej chyba seryjnie nie robili?

wodnik7 - 2017-12-23, 19:58

Trojaczki: iMiIev, C-Zero i Ion
bodix - 2017-12-23, 20:04

Nie wiem jak inni ale moja 200 latem średnio 14kWh/100km, a teraz w zimę 17,5kWh/100km. Przy nowej 40kWh skłonny jestem na zakład, że jest szansa w lato na 300km przy sprzyjających warunkach.
PatrykS - 2017-12-23, 20:21

koder napisał/a:
Inne EVSE jakie IP mają?
EVSE przenośne mają swoj ą skrzynkę z reguły w pełni szczelną (IP67?), Tesla UMC jest na ten przykład cała zalana gumą, inne mają uszczelnienia na wejściach kabli i nierozbieralną obudowę. Wtyczka do samochodu nie jest szczelna, ale jeśli tam się dostanie woda i jakimś przypadkiem popłynie inną ścieżką niż przewidziana dla niej docierając do elementów pod napięciem to skrzynka to wykryje i odłączy zasilanie.
wodnik7 - 2017-12-23, 21:24

highend napisał/a:
jatko napisał/a:
Ale jak to? E-NV ma pakiet chłodzony a Leaf nie?


nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą, Leaf to bubel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Tak troche OT: wlasnie na dniach tesla dodala aktualizacje, ktora pozwala z komorki wlaczyc noe tylko klimatyzacje, ale - co wazne zima - grzanie pakietu. Fajne, bo wyjezdzajac z domu dostepna pelna rekuperacja i pelna mpc, i paket w optymalnej temperaturze. Pewnie Norwegom przydatne i Kanadyjczykom, a czasami i nam:)

kalex - 2017-12-24, 08:10

No to w takim razie przejedźcie się e-NV 200 z Bjornem.

NV200

2:50 :mrgreen:

koder - 2017-12-24, 10:38

Tak z innej beczki:

Jakie wymiary ma dach eNV200? Rozważam, czy udało by się jakoś HVAC naładować z paneli słonecznych.

highend - 2017-12-24, 11:15

koder napisał/a:
highend napisał/a:
nawet trojaczki mają pakiet chłodzony klimą,

Trojaczki? Rozwiń proszę. Kojarzę oczywiście trójcę jumper-boxer-ducato, ale wersji elektrycznej chyba seryjnie nie robili?


Mitsubishi iMiEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero

to są trojaczki w wersji elektrycznej. Ten sam samochód, różne znaczki ;)
a ducato było elektryczne (1992 rok) -to stare kanciate, można znalezc ogłoszenia w Italii, tak jak i Fiat Panda EV (mam jedną - kanciatą z 1991 roku).

highend - 2017-12-24, 16:16

Ducato elektryczne :mrgreen:

https://www.subito.it/aut...o-231489713.htm

YANNOSICK - 2017-12-25, 22:05

Koder po prostu skorzystaj z tej ofery i bedziesz wiedział czy Ci pasuje. Cena groszowa a wiedza może Cie uchronić przed rozczarowaniem.
Link

RaveN - 2018-04-14, 15:18

To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh

KilleR.racer - 2018-04-16, 09:09

RaveN napisał/a:
To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh

Jak rzucasz propozycję to podaj mu jeszcze ceny w euro. Gwarantuje że od razu wymięknie !!!
Ten Sprinter to jakaś kpina co do auta czyli przeróba ze spaliny ( koszty produkcji i projektowania ) a cena. Nie spominając o żenującym zasięgu jak na dziś !!!

wodnik7 - 2018-04-16, 09:16

Killer, ze wezystkim sie zgadzam, acz samochod an miasto w tym zasiegu jest ok (np by rozwozic paczki). 150km wystarczy.
Chociaz mysle, ze ten pakiet to i na 150km nie starczy..

RaveN - 2018-04-16, 11:42

KilleR.racer napisał/a:
RaveN napisał/a:
To może Mercedes-Benz eSprinter:
:arrow: Mercedes-Benz podał specyfikację eSprintera - pakiety 41 kWh lub 55 kWh

Jak rzucasz propozycję to podaj mu jeszcze ceny w euro. Gwarantuje że od razu wymięknie !!!
Ten Sprinter to jakaś kpina co do auta czyli przeróba ze spaliny ( koszty produkcji i projektowania ) a cena. Nie spominając o żenującym zasięgu jak na dziś !!!

Nie znam ceny. Ale podejrzewam, że będzie wysoka.
Bardziej chodziło mi o to, żeby po prostu zasygnalizować pierwszy fabryczny van z większym pakietem akumulatorów niż e-NV200.

ggtp1 - 2018-04-16, 14:02

Na temat e-nv200 najlepiej jak by wypowiadały się osoby z jakąś wiedzą , a nie jakieś wiadomości domniemane i wprowadzanie w błąd

1. e-nv200 każdy ma możliwość pompy cieła ja innego bym nie kupił
2. Ma chłodzenie pakietu klimą więc spoko
3. Zasięg to kwestia indywidualna , jak ktoś umie jeździć to latem mieści się w 14kWh a zimą 20kWh to już huk nie oszczędzając zbytnio ( z pompą ciepła ) a właściwie 19 kWh nie ma tragedii na auto dostawcze dużych gabarytów , to nie leaf
Rekord leaf to 7,6Kwh/100km na trasie 210km env 200 wakich warunkach e-nv200 weźmie więcej to oczywiste , poniżej 10kwh nie zejdzie nigdy
4. W dniu dzisiejszym zrobi 140 - 150km na pełnej baterii auto z roku 15 ( już zrobione 17tys km )
5. Auto bardzo przyjemne , nie ma konkurencji w tych gabarytach i w tych wygodach ( ładowanie chademo , z AC 6,6kW, pompa ciepła , grzanie chłodzenie kabiny , grzane fotele i kierownica , navigacja duża , chłodzenie pakietu z pompy ciepła.

bodix - 2018-04-16, 22:23

ggtp1 napisał/a:
Na temat e-nv200 najlepiej jak by wypowiadały się osoby z jakąś wiedzą , a nie jakieś wiadomości domniemane i wprowadzanie w błąd

1. e-nv200 każdy ma możliwość pompy cieła ja innego bym nie kupił


Może kolega podać źródło tych informacj o pompie ciepła.

ggtp1 - 2018-04-17, 11:39

Witam,
źródło jest takie , że podnoszę maskę i widzę co mam :)
Szczerze mówiąc golasa na żywo nie widziałem co ma gumowe czarne rury z cieczą poprowadzone do kabiny pod konsole w celu grzewczym , mój tego nie ma tylko idzie klima do kabiny, do tego zawór czterodrożny robi resztę roboty i inne newralgiczne elementy układu elektrycznego i elektronicznego sterujące całością układu grzewczego zasilanego sprężarką klimatyzacji .
Może pofatyguje się na zlot to można będzie zobaczyć na żywca , z poznania mam blisko , dolecę bez problemu .
Po za tym jak mi odbije to może nawet go sprzedam chętnemu.

tomekmisio - 2018-04-20, 12:17

ggtp1 napisał/a:
Witam,
źródło jest takie , że podnoszę maskę i widzę co mam :)
Szczerze mówiąc golasa na żywo nie widziałem co ma gumowe czarne rury z cieczą poprowadzone do kabiny pod konsole w celu grzewczym , mój tego nie ma tylko idzie klima do kabiny, do tego zawór czterodrożny robi resztę roboty i inne newralgiczne elementy układu elektrycznego i elektronicznego sterujące całością układu grzewczego zasilanego sprężarką klimatyzacji .
Może pofatyguje się na zlot to można będzie zobaczyć na żywca , z poznania mam blisko , dolecę bez problemu .
Po za tym jak mi odbije to może nawet go sprzedam chętnemu.


No ja też nie widziałem golas co ma gumowe czarne rury prowadzone z cieczą bo ogrzewanie jest z tego co wiem w formie spirali oporowej jak w farelce. Zawory i rozdzielacze są może po to aby chłodzić pakiet aku i wężyki wchodzą gdzieś na wysokości podłogi a drugi zestaw do kabiny do chłodzenia klimą.

Czy ktoś już ma a może widział e-NV200 z tym nowym pakietem 40 kWh od nowego Leafa bo ponoć ma być też pakowany do NV-a. Ktoś może wie czy w przyszłości da się bez problemu zastąpić stary pakiet 24kWh tym nowym czy tylko będzie pasował do nowych e-NV??

vwir - 2018-04-20, 12:25

Dokładnie tak. E-nv/leaf bez pompy ciepła nie ma żadnych czarnych gumowych węży prowadzących do kabiny. Ciepło w kabinie nie pochodzi z układu chłodzenia tylko ze spirali grzewczej umieszczonej we wnętrzu auta. Nawet auta z pompą ciepła mają taką spiralę i uruchamia się ona w temperaturach, przy których pompa ciepła już nie daje rady.
Z tego co mi wiadomo to e-nv nie ma pompy ciepła do grzania kabiny, bo ten układ który w leafie do tego służy jest w e-nv używany do grzania/chłodzenia baterii.

PatrykS - 2018-04-20, 14:43

Oglądałem w środę z bodix'em jego eNV i czarne węże idą od chłodnicy do srebrnych rurek, które rozdwajają się - jedne idą do kabiny, drugie do baterii. Zaworu nie było widać.
domino - 2018-05-16, 19:39

bodix napisał/a:
moja 200 latem średnio 14kWh/100km Przy nowej 40kWh skłonny jestem na zakład, że jest szansa w lato na 300km przy sprzyjających warunkach.


http://www.gp24.pl/strefa...69643,28931235/

Czyżby Bodix zagościł swoim autem w ich firmie?

PatrykS - 2018-05-16, 20:22

domino napisał/a:
Czyżby Bodix zagościł swoim autem w ich firmie?
W sensie że ich namówił na zakup?
bodix - 2018-05-16, 23:46

domino napisał/a:


Czyżby Bodix zagościł swoim autem w ich firmie?


W firmie to nie ale pod firmą to bardzo często ponieważ wodociągi sąsiadują z moim przybytkiem rozpusty militarnej. Raczej to nie moja zasługa, że sobie takowy kupili ale testują i jeśli się sprawdzi kupią następne co mnie ucieszyło bo to oznacza tylko jedno, że za chwilę będzie ich w Słupsku więcej. Temat medialny z racji instytucji i może ktoś coś bąknie o punkcie ładowania, a ja tylko czekam na taką sytuację do dalszego lobbowania.

domino - 2018-05-17, 07:08

bodix napisał/a:

Temat medialny z racji instytucji i może ktoś coś bąknie o punkcie ładowania, a ja tylko czekam na taką sytuację do dalszego lobbowania.


Może jakiś wspólny wywiad użytkowników e-NV-200 w TV i gazecie lokalnej i nietylko może to by coś przyspieszyło? :-D
Napewno byłoby wielu chętnych do przejażdżki :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group