SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)

PatrykS - 2018-01-06, 23:07
Temat postu: Aplikacja MyVoltStar do Volta/Ampery - zamiast OnStar'a :-)
W poniższym wątku Rafał wskazał aplikacje MyVoltApp i MyVoltStar:
http://forum.samochodyele...c4eb6c2568f#top
Temat zakładam dla dzielenia się doświadczeniami z użytkowania tej drugiej aplikacji - na kolejnej stronie tego wątku jest parę wpisów z moich przygód z MyVoltStar. Po małym doszlifowaniu konfiguracji działa mi z moją Amperą 2012r., interfejsem OBDLink MX i jakimś starym telefonem HTC z kartą pre-paid za 5zł miesięcznie. Mogę teraz włączyć sobie ogrzewanie jeszcze zanim wstanę od biurka w pracy, nawet gdy wypadnie mi parkować 300m od tego biurka z kilkoma żelbetowymi ścianami po drodze :-) Czy ktoś jeszcze używa może z sukcesem?

Jest jeszcze trzecia aplikacja MyVoltHold - nie daje się jej jednak wyszukać w sklepie Play, tu link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thunkable.android.myvoltapp.MyVoltHold
Amatorzy naładowania baterii w trasie do 100% będą zachwyceni, tak samo Ci którym przeszkadza silnik włączający się przy mrozie mimo pełnego akumulatora.

bodix - 2018-01-07, 10:32

MyVoltHold jest w sklepie Google Play do ściągnięcia za 4,99zł. Już zainstalowana, po sprawdzeniu opiszę.
kalex - 2018-01-07, 19:55

Czekam niecierpliwie.
bodix - 2018-01-08, 11:22

Niestety dziś rano nie doczekałem się tak niskiej temperatury, ale aplikacja MyVoltHold łączy się i jest możliwość odpalenia silnika w każdym momencie nawet na postoju. Zobaczymy jak w drugą stronę kiedy to system zadziała, może jutro będzie więcej niż -5 stopni.
PatrykS - 2018-01-08, 13:47

bodix napisał/a:
aplikacja MyVoltHold łączy się i jest możliwość odpalenia silnika w każdym momencie nawet na postoju
Ktoś porównał jej działanie do tego, co uzyskujemy po otwarciu pokrywy silnika przy włączonym zapłonie.
bodix - 2018-01-08, 19:27

Następny test wyładowania akumulatora już przerobiony. Aplikacja umożliwia wykożystanie niedostępnej normalnie energii i zjechania do 16% SOC to dało 5km dodatkowego zasięgu przy -2 stopnia i niezbyt oszczędnej jeździe. Po zjechaniu poniżej 16% mamy komunikat o obniżonej mocy napędowej i auto odpala motor do nieprzyjemnych obrotów oraz zaczynamy jechać jak skuterem - wolno. Akumulator widać, że zaczyna się ładować ale nie chciałem jechać gdzieś dalej więc obserwowałem wszystko na postoju. Wydaje się, że wszystko wróciło do normy za to wskazania są ciekawe bo od momentu kożystania z pojemności rezerwowej auto nie liczy kWh, a zużycie paliwa! pomimo, że silnik nie pracował. Tak to działa, czekam na jutro i niskie temperatury do ostatniego testu.
kalex - 2018-01-08, 19:56

Mnie najbardziej interesowało to 16% SOC. No to chyba fajna sprawa bo czasami brakuje mi z 5 km do domu na prądzie.
PatrykS - 2018-01-08, 20:24

bodix napisał/a:
Aplikacja umożliwia wykożystanie niedostępnej normalnie energii i zjechania do 16% SOC
Bez tej aplikacji ostatnio chcąc uniknąć włączenia się silnika jechałem ostatni kilometr trasy chyba z 10km/h i udało się, SOC zjechał do 16,8%, a silnik zwykle włącza mi się przy 19,2%. Ciekawe ile niżej można zjechać taką jazdą :-)
bodix - 2018-01-08, 21:48

Tak fajna sprawa bo faktycznie czasami brakuje tego kilometra do gniazdka. Patryk, mi przełączył się na silnik z tego co pamiętam w okolicy 26% , ciekawe czemu tak sobie wymyślił. Jeszcze jedna sprawa, czy tryb górski daje się włączyć na postoju i z miejsca odpalić silnik, bo mój pracował ale nie miałem czasu na dłużej posiedzieć i sprawdzić do jakiego momentu naładowania akumulatora pracuje.
PatrykS - 2018-01-08, 23:10

bodix napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa, czy tryb górski daje się włączyć na postoju i z miejsca odpalić silnik, bo mój pracował ale nie miałem czasu na dłużej posiedzieć i sprawdzić do jakiego momentu naładowania akumulatora pracuje.
Tak, ładuje na postoju, silnik pracuje na podwyższonych obrotach pchając ok. 30kW w aku, ładując dość szybko do ok. 30%, potem wolniej do 35%.
bodix - 2018-01-15, 16:48

Dziś finał testów, niska temperatura spowodowała automatyczne odpalenie silnika, a za pomocą aplikacji MyVoltHold można z powodzeniem przejść na zasilanie bateryjne. Stwierdzam 100% skuteczność działania allikacji za niespełna 5zł+ oczywiście interfejs.
PatrykS - 2018-01-16, 11:11

Super, dzięki za potwierdzenie. Żeby w pełni uniknąć odpalenia silnika trzeba zdaje się właczyć aplikację (i kliknąć w niej wyłączenie silnika) przed włączeniem zapłonu.
PatrykS - 2018-01-22, 11:40

Sprawdziłem MyVoltHold i rzeczywiście można wykorzystać 3% więcej energii z akumulatora - a całkiem często brakuje mi właśnie tyle na ostatnie kilometry :-) Nie sprawdzałem czy daje się jeszcze więcej - nie włączył mi się komunikat o ograniczeniu osiągów ze względu na niski poziom baterii, więc kto wie :-)
kalex - 2018-01-30, 13:14

Odpaliłem dzisiaj 16% hardlimit - i nic. Przełączył mi się przy 23,50% SOC. :?:
Maras - 2018-01-30, 14:25
Temat postu: MyVoltHold
Ściągnąłem tę apkę i za waszym przykładem potestuję z Voltem 2015.
PatrykS - 2018-01-30, 15:51

kalex napisał/a:
Odpaliłem dzisiaj 16% hardlimit - i nic. Przełączył mi się przy 23,50% SOC.
Przy włączonym zapłonie kliknąłeś connect, wybrałeś interfejs, zaznaczyłeś 16% i kliknąłeś Engine OFF?
kalex - 2018-01-30, 19:26

PatrykS napisał/a:
i kliknąłeś Engine OFF?
tego akurat nie kliknąłem.
kalex - 2018-01-31, 14:28

No i du... Jak daje Engine Off to wysyła żądanie i otrzymuje komunikat zwrotny że jest w trybie "Auto".
PatrykS - 2018-01-31, 14:49

kalex napisał/a:
No i du... Jak daje Engine Off to wysyła żądanie i otrzymuje komunikat zwrotny że jest w trybie "Auto".
Nie pamiętam dokładnie, ale u mnie po ładnych paru sekundach od kliknięcia wyświetlał się chyba jakiś tekst z "OFF".
Maras - 2018-02-05, 06:40
Temat postu: MyVoltHold
Test w Amperze negatywny. Nie działa aniOn ani OFF. Hardlimit też lipa... . Albo mam kiepski interfejs, albo zbyt nową aktualizację softu w Amperze.
Pozostało spr w Chevym.

PatrykS - 2018-02-05, 10:24

Hmm, to mamy 2:2. Ja i bodix mamy interfejs OBDLink MX.
Maras - 2018-02-05, 12:52

PatrykS napisał/a:
Ja i bodix mamy interfejs OBDLink MX.

Ja mam jakiś tani z allegro... Do tej pory działał ok z Geenem i Torq.....

YANNOSICK - 2018-02-06, 08:16

U mnie na gównianym chińskim OBD nic nie działa albo działa niestabilnie. Na lepszy OBD czekam już miesiąc i chyba muszę zacząć szukać innego...
kalex - 2018-02-08, 06:52

U mnie się OBD łączy z aplikacją bo mam odczyty , ale nie wykonuje "poleceń".
Cytat:
Not every elm327 bluetooth module will work with this app
nie wiem jak to traktować.

Czy może "działać" w połowie?

vwir - 2018-02-08, 09:43

Różne interfejsy mogą mieć inny zestaw obsługiwanych komend. Zainstalujcie sobie ze sklepu play elm identifier i porównajcie wynik dla interfejsu który działa z takim, który nie działa. Będzie wiadomo czego szukać.

W moim przypadku (do leafspy) zadziałał ten interfejs: http://allegro.pl/interfe...6306582561.html
Wspiera sporo, to może u Was też zadziała.

Drobny - 2018-02-12, 16:54

Witam.
Chciałbym zapytać czy zależy to od modułu komunikacji czy nazwy producenta? Zauważyłem że apka prosi o połączenie z urządzeniem OBDlink
Pytam ponieważ jeżeli wymogiem komunikacji jest współpraca z modułem STN 1170 to super. Ale jak tylko i wyłącznie z urządzeniem markowym OBDlink to już lipa
BTW. posiadam Volta 2017 i chciałbym sprawdzić i podzielić się spostrzeżeniami dla potomnych. Ale nie będę płacił 500zł za urządzenie markowe.

PatrykS - 2018-02-12, 20:27

Drobny napisał/a:
Chciałbym zapytać czy zależy to od modułu komunikacji czy nazwy producenta?
Mam Vscana na STN1170, sprawdzę czy nie ma z nim problemów (MyGreenVolt nie miał).

Drobny napisał/a:
BTW. posiadam Volta 2017
To rzadkość u nas - na pewno wszyscy tu są ciekawi zasięgu z tym trochę większym pakietem :-)

Drobny napisał/a:
Ale nie będę płacił 500zł za urządzenie markowe.
399, przesyłka gratis :-)
Drobny - 2018-02-13, 08:29

Dzięki za odpowiedź. Odnośnie Auta to zamierzam uruchomić jakiegoś vloga aby trochę pokazać co to za auto, jak wygląda zasięg itp. Ale ze względu na pracę zawodową mam ograniczony czas
PatrykS
jak sprawdzisz to będę wdzięczny za odpowiedź. I jak bys mógł podesłąć na priv link gdzie można ew. kupić taki moduł w tak okazyjnej cenie :)

PatrykS - 2018-02-13, 13:26

Drobny napisał/a:
jak sprawdzisz to będę wdzięczny za odpowiedź.
Wczoraj nie miałem okazji, dziś postaram się sprawdzić.

Drobny napisał/a:
I jak bys mógł podesłąć na priv link gdzie można ew. kupić taki moduł w tak okazyjnej cenie
U Viakena w Krakowie oba kupiłem, oni sprzedają też na Allegro - jeden za 399, drugi za chyba 169.
PatrykS - 2018-02-14, 20:16

PatrykS napisał/a:
Drobny napisał/a:
jak sprawdzisz to będę wdzięczny za odpowiedź.
Wczoraj nie miałem okazji, dziś postaram się sprawdzić.
Sprawdziłem i działa bez zarzutu - dojechałem do 16% bez włączenia silnika.
Drobny - 2018-02-15, 08:27

super.
zamawiam i dam znać jak sprawdzę u siebie.

Drobny - 2018-02-18, 18:58

UPDATE
Niestety aplikacje z pakietu MyVoltApp nie współpracują z ECU Volta 2017. A szkoda

PatrykS - 2018-02-18, 21:47

Drobny napisał/a:
UPDATE
Niestety aplikacje z pakietu MyVoltApp nie współpracują z ECU Volta 2017. A szkoda
No faktycznie kiepsko. A MyGreenVolt?
Drobny - 2018-02-19, 09:10

MyGreenVolt działa bez problemu. Nawet na zwykłym ELM
BTW.
Za co odpowiadają PID-y:
- CLUTCH_SLIP
- TIMING_ADVANCE

są w ustawieniach dodatkowych. Niestety na stronie developera tej Apki nie znalazłem tej informacji.

PatrykS - 2018-02-19, 11:16

CLUTCH_SLIP podaje chyba położenia trzech sprzęgieł, ale u mnie nie działało to poprawnie. TIMING_ADVANCE to chyba kąt wyprzedzenia zapłonu.
frankofranko - 2018-02-19, 12:43

Czy ktoś z Was testował aplikację MyVoltStar na STN 1170 (koszt około 150zł)
Ja mam Vgate i nie działa.
Tzn telefon wysyła info do Vgate który otrzymuje dane ale samochód nie reaguje.
Pytam bo zależy mi na tej funkcjonalności (auto stoi koło 400m od biurka) a koszt OBDlink MX to 400zł

Vgate działa na aplikacji My volt Hold choć dziś będę jeszcze ja testował ale włącza i wyłacza silnik.

PatrykS - 2018-02-19, 13:45

frankofranko napisał/a:
Czy ktoś z Was testował aplikację MyVoltStar na STN 1170 (koszt około 150zł)
Testowałem z OBDLink MX BT i Vscan, działa na obu tak samo. Zdalne włączanie ogrzewania przeważnie działa, ale spotykałem się z dziwnymi sytuacjami, że nie zadziałało, tak jakby limit 2 prób 10-minutowych był wyczerpany (z kluczyka też nie dawało się włączyć).
frankofranko - 2018-02-19, 19:50

Hej dzieki za info. Mozesz podeslac prosze jakis link do vscana na ktorym dziala myvoltstar? Dzis testowalem myvolthold na vgate i zadzialalo. Auto przejechalo jeszcze okolo 3-4km na baterii aczkolwiek na ekranie przelaczyl sie na silnik i zaczal liczyc kilometry na paliwie. Silnik sie nie wlaczyl. Po tych km sie wlaczyl gdy ponownie go wylaczylem holdem to za 300m znow sie wlaczyl i wszedl od razu na wysokie obroty.
PatrykS - 2018-02-19, 21:54

frankofranko napisał/a:
Mozesz podeslac prosze jakis link do vscana na ktorym dziala myvoltstar?
Polski ELM327 v3 Bluetooth MS HS CAN FORD STN1170
Taki tytuł ma aukcja. Nabrałem wątpliwości, czy na pewno sprawdzałem MyVoltStar'a z Vscan'em - potwierdzę to jeszcze.

Arek_ban - 2018-02-20, 10:55

Proszę o info na jakich tańszych interfejsach z BT odpalę MyVoltHold i MyVoltStar i AMPERA z 2012 roku
Ma ktoś sprawdzony ?

Drobny - 2018-02-20, 12:17

Arek_ban napisał/a:
Proszę o info na jakich tańszych interfejsach z BT odpalę MyVoltHold i MyVoltStar i AMPERA z 2012 roku
Ma ktoś sprawdzony ?

Raczej kazdy interfejs z chipem STN1170
Trochę mylące jest podawanie na aukcjach przed sprzedawcó opisu "polski ELM327.....STN1170" ponieważ STN i ELM to dwa odrębne chipy w interfejsach.

PatrykS - 2018-02-20, 19:09

PatrykS napisał/a:
Nabrałem wątpliwości, czy na pewno sprawdzałem MyVoltStar'a z Vscan'em - potwierdzę to jeszcze.
Spróbowałem i niestety nie udało mi się, a z OBDLinkiem jak najbardziej. Dziwne, bo MyVoltHold z tej samej stajni nie miał problemu. Może w Vscan'ie wbrew zapewnieniom sprzedawcy jest coś innego niż oryginalny STN1170?

Drobny napisał/a:
STN i ELM to dwa odrębne chipy w interfejsach
Nie do końca - STN jest zgodny z ELMem.
Drobny - 2018-02-21, 11:56

No patrząt pod kątem protokołów i obsługiwanych PID'ów to sie trochę pokrywają...oczywiście z przewaga STN-a

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group