SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Mitsubishi i-MiEV (Warszawa)

jas_pik - 2018-02-01, 21:17
Temat postu: Mitsubishi i-MiEV (Warszawa)
Jako że od miesiąca jestem właścicielem takiego maleństwa w kolorze czarnym to może już czas zacząć prowadzić miktobloga.
Rocznik 2012 ( z pilotem )
Przebieg 44000 w momencie zakupu .
Podobno jeszcze na gwarancji bo pierwsze wydanie do klienta nastąpiło w marcu 2013 .
Zweryfikuje to za klika dni bo trafi na całodzienny recall do ASo w Warszawie (nie mógł trafić wcześniej bo ASO musiało zamówić i poczekać na dostawę elementów które maja być wymieniane - airbagi ).
Na razie sprawdzone że bez problemu ładuje z Chademo .
Zasięgi trudno sprawdzić bo większość czasu kręcę się po mieście i robię trasy w ciągu dnia max 50 km , z duża ilością postojów i koniecznością włączania grzania - bo przy pogodzie jaka mamy szybko parują szyby.
Chyba będę musiał trochę wygłuszyć wnętrze - i jednocześnie ocieplić bo wszelkie hałasy z zewnątrz są bardzo słyszalne i szybko się wychładza.

RaveN - 2018-02-02, 08:31

jas_pik napisał/a:
Rocznik 2012 ( z pilotem )

Najlepsza/najbogatsza wersja chyba :P

highend - 2018-02-02, 11:51

Wrzucaj foty :)
ja juz jedną widziałem, ale daj więcej :)

PatrykS - 2018-02-02, 20:09

Gratuluję! A pilota serdecznie zazdroszczę :-)
jas_pik - 2018-02-02, 22:30

Klika zdjęć





Pilot jest fajny - ale wyłącznie dla posiadaczy domków jednorodzinnych :)
Z drugiego pietra do garażu podziemnego sygnał nie dociera .

Ale jak się ładuje gdzieś na słupku to można sobie to uruchomić .
Pytanie czy przy ładowaniu z Chademo działa ? Bo jak próbowałem to wyskakiwał mi error .

jas_pik - 2018-02-02, 22:43

No i info z serwisu , recall przełożony bo nie dotarły im jeszcze wszystkie części.
Planowana wizyta w ASo dopiero 14 lutego .

vwir - 2018-02-03, 07:08

Fajnie wygląda. On ma napęd na tył? To pewnie zwrotność nie do pobicia (odpadają przeguby, półosie, itp).
RaveN - 2018-02-03, 11:05

Szkoda, że Mitsubishi nie zrobiło kolejnej generacji, po 10 latach spokojnie mogliby tam podwoić zasięg.
jas_pik - 2018-02-03, 11:23

W sumie można by samemu dołożyć drugi zestaw akumulatorów czyi w iMiEVie uzyskać 32kWh , i z tego co słyszałem francuska firma AccuService z Bordeaux planuje mobilny serwis wymiany ogniw we francuskich trojaczkach. Wynika t z faktów planowanego zakończenia marketing i sprzedaży C-zero i P-iona we Francji z końcem czerwca 2019 roku i zmiany umowy pomiędzy Mitsubishi a grupą PSA ( wynikającą z nabycia Mitsubishi przez Alians Nissan- Renault).
Grupa AccuService będzie świadczyła jako niezależny serwis takie usługi bo dotychczas PSA wprowadzało zaporowe stawki na wymianę akumulatorów w "trojaczkach" we Francji.
Z plotek we Francji wyłania się obraz maluch opartego na platformie CMF które w ramach nowego aliansu ma być produkowane przez Mitsubishi - czyli wygląd zewnętrzny jak Renault KWID a zespól napędowy Mitsubishi i akumulatory o pojemności około 22- kWh
Pozwoliłem sobie popełnić polska instrukcję obsługi do pilota - bo nie udało mi się nigdzie znaleźć polskiej instrukcji obsługi
Instrukcja obsługi pilota iMiEV

jas_pik - 2018-02-03, 19:43

Budowa systemu klimatyzacji w "trojaczkach:


Budowa systemu ogrzewania w "trojaczkach"

PatrykS - 2018-02-03, 22:17

vwir napisał/a:
On ma napęd na tył? To pewnie zwrotność nie do pobicia (odpadają przeguby, półosie, itp).
Dokładnie tak :-) Podobnie ma BMW i3.
jas_pik - 2018-02-03, 23:22

Żywotność jest widoczna nawet w przebiegach - sporo jest juz ich z przebiegami ponad 100 kkm
Slawek - 2018-02-03, 23:31

Gratki, uroku by dodało radio 2DIN z nawigacją i kamerą cofania, sam myślę o takim modzie...
jas_pik - 2018-02-03, 23:55

Też o tym myślałem zwłaszcza że rozgryzłem ( inaczej mówiąc zhakowałem) nawigacje montowane w daciach/renault/Oplach/Ładach . Świetne urządzenia w niskich cenach, rok temu sprzedawałem je po 100 zł :) jak udało sie znaleźć rozwiązanie jak zamienić uszkodzoną kość pamięci eNand za pomocą zwykłej karty SD :) .
Nowe sprawne urządzenia moge zdobyć po około 400 zł . A mapy są świetne - bo to soft iGo - sa dostępne dane wszystkich punktów ładoania.
Ale przeszkodą są wysokie ceny chińskich wkładek na 2DIN .
Najtańsze dostępne na Aliexpres maja fabryczną wadę - nie maj a metalowych blaszek mocujących urządzenie .
Najlepiej by było znaleźć dostawcę obudów do sieci salonów PSA - i wyczaić najniższa cenę .
A to sa te po około 210 zł z Aliexpres z tym właśnie problemem

jas_pik - 2018-02-04, 00:19

Manual fabryczny rozbierania "trojaczków"
Oraz suszenia aku po utopieniu :)
Może się komuś przyda :)
Manual

Slawek - 2018-02-04, 08:21

jas_pik napisał/a:
Manual fabryczny rozbierania "trojaczków"
Oraz suszenia aku po utopieniu :)
Może się komuś przyda :)
Manual


Nie che mi się wyświetlić (pobrać), jakie ustawienia zmienić w przeglądarce ?

Slawek - 2018-02-04, 08:28

A te radio za 400 ma wszystko w komplecie, czyli antena GPS, kamera cofania, bluetooth, USB, SD, DVD ?
jas_pik - 2018-02-04, 11:42

Ja mam konto na mega to pobieram bez problemu. Pobierz przez przeglądarkę. Jesli sie nie uda to wystawię na chomiku.
Co do sprzętu nazywa się to MediaNav.
Nie ma wbudowanej stacji DVD . Trzeba dokupić antenę gps z wtykiem fakra - na allegro ceny za takie anteny to 25 - 30 zł ., Trzeba by tez było dokupić przjsciówkę ISO - Reanaut za 16 zł oraz kamerę ( ceny ok 30 - 40 zł) . Sterowanie kamera - włączanie kamery przy zapaleniu światła cofania automatycznie przełączy obraz na kamerę. I już .
Polecam zakup od użytkownika Allegro "robson330" z Legnicy.
Standardowe wersje ma po 350 zł a z wbudowanym odbiornikiem TMC( zmiana trasy w zależności od korków/wypadków) po 500 zł .
Jeśli się powołacie na mnie pewnie coś opuści. Jeśli ktoś jest zainteresowany moim softem proszę o PM . W moim sofcie jest także odtwarzacz filmów.

Slawek - 2018-02-04, 12:49

Z tego co kojarzę to tam nie ma złączek ISO, ale u mnie może być inaczej.
Ja mam tryby jazdy od przodu D,B,C, masz takie same, czy masz tryb Eco?

vaiker - 2018-02-04, 20:02

w podobnych pieniadzach dostanie androida 2din ze wszystkim ; ]
jas_pik - 2018-02-04, 21:17

Też mam biegi D- zwykły , B - z największa regeneracją i C - tzw autostradowy z najmniejszą.
Tak sprzęt Ranault ma nowszy rodzaj złączy ( tale to samo wprowadza też Mercedes i Opel i Nissan)
@vaiker - w podobnych pieniądzach kupisz tylko w chinach .
Ja przećwiczyłem te chińskie za cenę rzędu 150 usd masz tak naprawdę coś co powinno sie nazywać złom , który pochodzi Ci maks 3-6 miesięcy, u mnie wytrzymał 3 miesiące - i sprzedawca zgodził sie wysłać nowy po odesłaniu . Ten który przyszedł padł po 10 miesiącach ( nowsza wersja - z podobno szybszym prockiem) ale już wg sprzedawcy było po gwarancji . A koszt odsyłki jak policzysz i to że nikt tego już nie naprawi i że jakość jest mizerna - ale to twoje pieniądze . Dlatego w naszych domowych pojazdach jeżdżą MN :)

RaveN - 2018-02-04, 22:04

jas_pik, super że założyłeś nowego bloga i wklejasz te wszystkie materiały. To się będzie przydawać, gdy ludzie szukają konkretów. Gdyby więcej osób się tak dzieliło to byśmy mieli dużo lepszy świat EV.
PatrykS - 2018-02-04, 22:50

jas_pik napisał/a:
Ale przeszkodą są wysokie ceny chińskich wkładek na 2DIN .
Najtańsze dostępne na Aliexpres maja fabryczną wadę - nie maj a metalowych blaszek mocujących urządzenie .
W moim roczniku (2011) fabrycznie jest ta po lewej, jej górną połówkę zajmuje radio 1DIN - czy chcąc zamontować radio 2DIN muszę wymienić tą całą ramkę?
jas_pik - 2018-02-04, 23:52

Prawdopodobnie nie . Musisz tylko wyjąc radio i dona kieszeń . Wtedy dowolny unit 2DIN powinien bez problemu się zmieści
Slawek - 2018-02-05, 16:41

https://www.aliexpress.co...2311.0.0.nI3pfp
Takie żarówki przyszły do świateł dziennych, ale jeszcze nie zamontowane.

Slawek - 2018-02-05, 16:50

http://service.citroen.com/ACddb/
Pobierz nowszą instrukcję obsługi do C-zero PL, tam jest instrukcja obsługi pilota.

jas_pik - 2018-02-05, 20:12

http://service.citroen.co..._01_2016_PL.pdf
jas_pik - 2018-02-09, 00:32

Rozwiązanie na nawigację lub ekran CanIon-a bez konieczności zmiany obudowy istniejącego radia :)

jas_pik - 2018-02-10, 16:01

Zasięg w warunkach zimowych w Warszawie ( temperatura zewnętrzna - 4 stopnie)

PatrykS - 2018-02-10, 18:44

Optymistyczny chyba ten prognosta - raczej ogrzewanie było w tym momencie wyłączone?
jas_pik - 2018-02-10, 19:08

Tak tylko grzanie dupska . i wentylacja na minimum .
Poprzedniego dnia pokonane do włączenia żółwia 115 km :) W ruchu miejskim po Warszawie . Jazda w modzie B - przyśpieszenie do końca pola ECO , jazda z ustabilizowana prędkością około 70 -80 km/h , wskazówka zazwyczaj na literce O napisu ECO.
Licze teraz właśnie zużycia energii przez poszczególne odbiorniki w samochodzie :)

Slawek - 2018-02-10, 20:45

Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah
PatrykS - 2018-02-11, 08:25

Slawek napisał/a:
Na podstawie tych danych szacuje pojemność baterii na 41Ah
Mi caniOn pokazuje niecałe 35 i w takich warunkach jak Twoje nie zrobię 100km.
jas_pik - 2018-02-14, 09:04

Dane naprawcze hamulców bębnowych trojaczków
Grubość okładziny hamulcowej
Wartość standardowa (A): 4,0 mm
Wartość graniczna (A): 1, 0 mm



Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego
Wartość standardowa (A): 203,0 mm
Wartość graniczna (A): 205,0 mm


Prosty sposób demontażu bębna


jas_pik - 2018-02-20, 15:21

Takie statysstykki degradacji pojemności akumulatorów trojaczków w zależności od wieku i przebiegu :)




Dane z 48 samochodów - tak że statystyka działa :)

gienek333 - 2018-02-20, 19:53

Czyli 80 000 albo 7 lat żywotność.
wodnik7 - 2018-02-20, 19:58

ja widze ok 1/5 ubytku po ok 6 latach, lub 80.000km - duzy ubytek!

dlatego, ze nie ma grzania/chlodzenia akumulatorow?

jas_pik - 2018-02-20, 20:22

Jest chłodzenie aktywne - nie ma systemu grzania ogniw .
Jest jeszcze jedna uwaga bardzo ważna .
Mitsubishi produkowane do 30/06/2011 maja akumulatory LEV50 po tej dacie ma LEV 50N i maja ich 88 sztuk -> 16kWh
Werse PSA produkowane do 30/062014 maja akumulatory LEV50 po tej dacie LEV 50N i mają ich 80 sztuk -> 14,5 kWh
Rożnica pomiędzy ogniwami
LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli
Moi znajomi z Francji którzy mieli PSA z pierwszych serii produkowanych z 03/2011 ze starymi ogniwami LEV50 zauważyli spadek zasięgu (pojemności ) do około 60% pierwotnej dopiero po przebiegu 150 kkm oraz 180 kkm .
Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem

PatrykS - 2018-02-20, 21:18

jas_pik napisał/a:
Wg nich największy spadek został spowodowany wysokimi temperaturami a nie wiekiem czy zasięgiem
To chyba prawda - te aku są pakowane po kilka sztuk razem w pakiety wielkości aku ołowiowego kalibru 100Ah, pomiędzy ogniwami w takim pakiecie nie ma za bardzo powietrza do chłodzenia, temperatura na brzegach (tam gdzie czujniki) jest więc z pewnością dużo niższa niż ogniw w środku.
RaveN - 2018-02-21, 09:54

jas_pik napisał/a:
LEV50 wg kart katalogowych spadek pojemności do 80 % po 1000 cykli
LEV50N wg katy katalogowej spadek pojemności do 80% po 5500 cykli

Z 1000 cykli, które podobno starczają na ponad 100kkm skoczyli na 5500 cykli? To może warto na nie polować z używanych/rozbitych aut do innych projektów?

Slawek - 2018-02-21, 20:09

IMIEV EU zawsze miał pakiet 16kWh ?
Z moich informacji wynika za PSA na koniec 2012 wprowadziło pakiet 14,5kW

jas_pik - 2018-02-21, 20:38

Tak wszystkie iMiEV-y miały zawsze akumulator 16kWh , zaś od 06/2012 C-zero i ION-y tylko 14,5 kWh.
Do tego od 06/2012 wszystkie iMiEV-y miały pilota zdalnego sterowania .
Zaś francuskie bliźniaczki dostały te piloty dopiero chyba w wersji 2014 czy 2015 roku .
Dlatego Mitsu zawsze były duzo droższe - nawet w Polsce .
Sprzedaż wystartowała jednocześnie a Francuzki na starcie były o 10 % tańsze.

Slawek - 2018-02-21, 20:54

PSA miały pilot chyba dopiero od 2016
jas_pik - 2018-02-21, 21:48

Też wcześniej o tym wiedziałem ale ktoś mi pokazał reklamę we Francji z 2014 czy 2015 że można było wcześniej zamówić jako opcję dodatkową :) A w standardzie sa we wszystkich wersjach od 2016 roku.
Slawek - 2018-02-24, 19:29

Aktualnie nocami poniżej -10'C
Kojarzysz od którego rocznika na liczniku było wskazanie temperatury zewnętrznej?
(taki drobny szczegół a cieszy, czujnik temperatury z tego co wiem miały wszystkie)

jas_pik - 2018-02-24, 19:51

Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej.
W instrukcjach było tez określone możliwe zachowywanie się pojazdu w niskich temperaturach
poniżej - 15 stopni C- nie będzie działać regeneracja
poniżej - 25 stopni C - ładowanie może nie być możliwe
poniżej - 30 stopni C- warto poczekać na wzrost :)
No i oczywiście żeby ładować zaraz po zakończeniu jazdy gdy akumulatory mogą mieć wyższą temperaturę :)

PatrykS - 2018-02-25, 00:30

jas_pik napisał/a:
Z instrukcji obsługi wychodzi na to że od początku chyba wszystkie modele miały w menu jako następne po zasięgu wskazanie temperatury zewnętrznej.
W moim z 2011 nie ma niestety.
Slawek - 2018-02-25, 14:32

Po skasowaniu przypominajki serwisowej wskoczył mi następny przegląd za 52 tyś km, lub 24 miesiące, też tak macie, czy u mnie coś się pochrzaniło?
MOTORASTA - 2018-02-25, 22:48

Gratulacje dla Janusza że wreszcie nabył litowca ;) Jako że prócz C-Zero mam jeszcze nie zarejestrowane Mitsu z 2015 które chciałem sprzedać bo nie wiedziałem że ma 16Kwh - myślałem że we wszystkich trojaczkach zmniejszyli. Przekopałem dane katalogowe ogniw i gdzieś mi mignęło że te nowsze zdecydowanie szybciej się ładują CHAdeMO - możesz to potwierdzić swoim Mitsu ? chyba że masz jeszcze te starsze ogniwa. Ja mam 40km do ładowarki i nie zarejestrowane auto więc musiał bym je wieźć. Jeżeli się ładuje szybciej niż Citroen i wytrzymuje zdecydowanie więcej cykli to je sobie zostawię.
jas_pik - 2018-02-25, 23:21

Co do kasowania przebiegu serwisowego - to nie wiem .
Co do ładowania na Chademo na razie udało mi się to zrobić 2 razy testowo z 40% do 80% poszło w 15 minut .

PatrykS - 2018-02-26, 09:44

jas_pik napisał/a:
Co do ładowania na Chademo na razie udało mi się to zrobić 2 razy testowo z 40% do 80% poszło w 15 minut .
No to szybko - mi tyle idzie z 0 do 50%, potem dużo wolniej, 0-80% to z 40 minut (2011r., zostało ok. 70% pojemności).
Slawek - 2018-02-26, 10:11

Ja aktualnie takiego szukam, jeśli się rozmyślisz to daj cenę na PW

MOTORASTA napisał/a:
Gratulacje dla Janusza że wreszcie nabył litowca ;) Jako że prócz C-Zero mam jeszcze nie zarejestrowane Mitsu z 2015 które chciałem sprzedać bo nie wiedziałem że ma 16Kwh - myślałem że we wszystkich trojaczkach zmniejszyli. Przekopałem dane katalogowe ogniw i gdzieś mi mignęło że te nowsze zdecydowanie szybciej się ładują CHAdeMO - możesz to potwierdzić swoim Mitsu ? chyba że masz jeszcze te starsze ogniwa. Ja mam 40km do ładowarki i nie zarejestrowane auto więc musiał bym je wieźć. Jeżeli się ładuje szybciej niż Citroen i wytrzymuje zdecydowanie więcej cykli to je sobie zostawię.

rzepon - 2018-02-26, 10:48

Mi na greenway ładuje max 18,2kW mojego I-ON
Vas - 2018-02-26, 15:28

jas_pik napisał/a:
Tak wszystkie iMiEV-y miały zawsze akumulator 16kWh , .

Cytat:
In June 2011 Mitsubishi announced the introduction of lithium titanate oxide SCiB battery technology for its two new models of electric vehicles, the i-MiEV and Minicab MiEV....SCiB battery to reach 80% capacity in 15 minutes,.....The SCiB is available in the Japanese market https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV#Battery

I-MIEV M -10.5kWh http://www.mitsubishi-mot...ade/gra_02.html

jas_pik - 2018-02-26, 15:35

Ta wersja nigdy nie była eksportowana poza Japonię (chyba że prywatny import)
MOTORASTA - 2018-02-26, 17:57

Dziś -11 stopni od 30-80% 42min , mam 32Ah bateri i 142k przebiegu
jas_pik - 2018-02-26, 18:24

Oj przydało by się grzanie akumulatorów w naszych "trojaczkach"
PatrykS - 2018-02-27, 02:33

rzepon napisał/a:
Mi na greenway ładuje max 18,2kW mojego I-ON
Spróbuj ładować od zera (tj. ~10% wg caniOna) - wtedy widzę nawet ponad 40kW, co prawda krótko, z minutę :-)
jas_pik - 2018-02-28, 00:22

W końcu dotarł OBDLink MX - i po przetestowaniu chyba z 10 różnych sztuk ELM-ów stwierdzam do Canion-a tylko to.
I w końcu poprawny pomiar pojemności akumulatora 45,33Ah :)

yoorek - 2018-02-28, 20:40

jas_pik napisał/a:
W końcu dotarł OBDLink MX - i po przetestowaniu chyba z 10 różnych sztuk ELM-ów stwierdzam do Canion-a tylko to.
I w końcu poprawny pomiar pojemności akumulatora 45,33Ah :)

Gdzie kupiłeś? Ja na mojego OBDLinka z Chin czekam już ponad miesiąc. :(
Testowałeś go też do aplikacji EVBatMon?

yoorek - 2018-02-28, 21:01
Temat postu: Moc
Panowie jaką moc mają Wasze i-Mievy / trojaczki? Mój z Norwegii ma w papierach 35 kW a nawet w Wikipedii nie ma takiej mocy, tylko 47 kW.
jas_pik - 2018-02-28, 21:53

Z Ebay-a :)
U mnie w dokumentach oryginalnych moc podana jest 49 kW i tak tez została wpisana w DR ( ale tak naprawdę jest to moc maksymalna) i jako taka jest też określona w instrukcji ale pod warunkiem że masz silnik Y4F1.
A po co płacić za EVBatmon skoro wszystko jest w Canion-ie :)

PatrykS - 2018-02-28, 22:52

U mnie 35kW.
yoorek - 2018-03-01, 16:08

jas_pik napisał/a:
Z Ebay-a :)
U mnie w dokumentach oryginalnych moc podana jest 49 kW i tak tez została wpisana w DR ( ale tak naprawdę jest to moc maksymalna) i jako taka jest też określona w instrukcji ale pod warunkiem że masz silnik Y4F1.
A po co płacić za EVBatmon skoro wszystko jest w Canion-ie :)

A jak w canionie znajde status % baterii? Ile jej ubyło po 6 latach?

jas_pik - 2018-03-01, 16:58

Canion pokaże Ci Ah przy wskazaniu przebiegu

jas_pik - 2018-03-02, 09:43

Podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera :)
W niektórych Wersjach wyposażeniowych wystarczy dołożyć włącznik i już będą podgrzewane siedzenia .
Wystarczy sprawdzić czy są pod fotelem wszystkie wtyczki :)

PatrykS - 2018-03-02, 10:13

jas_pik napisał/a:
Wystarczy sprawdzić czy są pod fotelem wszystkie wtyczki
I jak u Ciebie?
jas_pik - 2018-03-02, 10:18

Grzeje i kierowce i pasażera :)
jas_pik - 2018-03-02, 11:57

Wymiana żarówek przednich - film pokazuje wersję spalinową i ale w elektryku jest identycznie
https://youtu.be/FGdDUTJhrOI

jas_pik - 2018-03-02, 11:59

Programowanie plikota zdalengo strowania do IMiev ( oraz najnowszych bliźnikaów)
1.Włącz pilot
2. Naciśnij i przytrzymaj "Mode", "Send / On" i "Arrow left". Wszystkie ikony na ekranie zaświecą się po krótkim czasie
3. Następnie włóż klucz i obróć do pozycji "ACC" i odczekaj 3-5 sekund, następnie wróć do "Wył." (Wszystkie drzwi zamknięte, itp.)
4. Teraz przekręć klucz do "ACC", następnie "ON", a następnie z powrotem do "Off" 4 razy
5. W ciągu 30 sekund od jednego, ukończ krok 4 naciśnij przycisk "Send / On" na pilocie. Poczekaj na potwierdzenie z pilota
6. Naciśnij "Send / On" ponownie, aby potwierdzić, że samochód ją zweryfikował, teraz otrzymasz komunikat "Err" na pilocie, jeśli coś poszło nie tak.
7. Przekręć klucz na "ON" i potem z powrotem do "Off"
Cała procedura pokazana jest na filmie
https://youtu.be/UFF89jBMTIk

jas_pik - 2018-07-25, 00:49

iMiev jeżdzi i nawija sobie kliometry , a teraz dołaczył do niego braciszek Peugeot iON jedyna róznica to taka że jest biały .
W końcu w domu zapanowała zgoda , nie wyrywamy sobie z synem samochodów . Tylko kazdy jeździ tym który akurat jest naładowany :)
W lecie ( temperatury zewnątrzne ponad 25 stopni ) oba maja zasięgi około 130 km ,dziennie pokuja oba po około 100 km i dalej wracają z 1/4 naładowania .

jas_pik - 2018-09-26, 21:26

Temperatura na zewnątrz spadła i zasięgi już trochę zmalały ( przy temperaturze zewnętrznej ok 10 stopni) tylko 122 km ( na obu)
Ale coś innego chciałem tu opublikować .
Na podstawie badań zrobionych przez kolegów z Francji zrobiliśmy taką grafikę pokazującą różnice pomiędzy ładowaniem za pomocą EVSE (14A) oraz Chademo
SOC - to stan naładowania
I- prąd ładowania
P- moc ładowania
Oczywiście prosta wskazująca ładowanie od zera to tylko aproksymacja aby wykres wyszedł poprawnie .

PatrykS - 2018-09-26, 21:40

jas_pik napisał/a:
Na podstawie badań zrobionych przez kolegów z Francji zrobiliśmy taką grafikę pokazującą różnice pomiędzy ładowaniem za pomocą EVSE (14A) oraz Chademo
Widzę pełen prąd CHAdeMO (125A) przez jakieś 20 minut - u mnie przez może minutę widzę 120A, potem spada dość szybko. Jednak zmiana typu ogniw w 2012r. ma jakieś plusy.
gienek333 - 2018-09-26, 22:29

Może to późna pora, ale wykresy bez jednostek (jeszcze dla daltonisty) to trochę przesada :-( . Z 5 minut kombinowałem o co biega.
jas_pik - 2018-10-09, 11:56

Procedura auto adaptacji systemu ABS/ASR w trojaczkach ( gdy zacznie Ci się świecić kontrolka ABS/ASR na stałe lub mimo przekroczenia prędkości 10 km/h nie gaśnie lub od czasu do czasu mruga )
* uruchom zapłon aż zapali się lampka "Ready/Gotowy"
* ustaw kierownicę w pozycji środkowej (pozostaw w tym położeniu na 10 s)
* obróć kierownicę do oporu po lewej i przytrzymaj 2 s.
* obrócić kierownicę aż do oporu w prawo i przytrzymać przez 2 sekundy.
* ustawić kierownicę z powrotem w pozycji środkowej.
* Wyłącz zapłon i wyjmij klucz całkowicie.
* włączyć zapłon aż zapali się lampka "Ready/Gotowy" i pozostawić 10 s.
* wyłącz zapłon i wyjmij klucz

Mateusz - 2018-12-16, 08:13

Jas, pytanie co do pilota. U mnie jest jeden klucz z pilotem A drugi bez. Czy da się dokupić gdzieś pilot i to zaprogramować Tak jak opisałeś?
jas_pik - 2018-12-16, 10:20

Ale ty piszesz o pilocie przy kluczyku do otwierania drzwi a ja pisałem o pilocie zdalnego sterowania ogrzewaniem/chłodzeniem/ładowaniem.Takim jak na zdjęciu

Kluczyk zapewne dorobisz u każdego dorabiacza ale co z pilotem do otwierania drzwi to nie wiem - pewnie wyłącznie w ASO na podstawie numeru kodowego który masz doczepiony w kluczyku zapasowym

Mateusz - 2018-12-16, 19:51

W moim i miev z 2011 nie ma takiego pilota. Zapewne nie wystarczy jak kupię taki pilot? Samochód nie jest kompatybilny.
jas_pik - 2018-12-16, 22:18

Mój z 2012 ma taki pilot , musisz sprawdzić w ASO czy Twoja wersja miała go na wyposażeniu. Wg niektórych można to stwierdzić po antenie odbiorczej w prawym małym trójkątnym okienku. Ale u mnie nie widać żadnej anteny.
Chociaż poprzedni właściciel mówił mi że nie ma takiego pilota. Ja go znalazłem po wyjęciu schowka pasażera . Tak jak się wymienia filtr powietrza kabinowy. Okazało się że tam był schowany :)

Slawek - 2019-07-05, 08:09

Według dokumentacji moduł pilota + antena jest na prawej ścianie pod tym trójkątnym okienkiem, jest widoczny po wyjęciu schowka. Nowy pilot to koszt 5k. Mógłbyś zrobić zdjęcie tego modułu pilota?
jas_pik - 2019-07-05, 22:31

Już od blisko roku nie mam tego iMiEV'a . mam Peugeota ION niestety bez pilota.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group