SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Jaguar I-Pace

kamosor - 2018-03-06, 09:31
Temat postu: Jaguar I-Pace
Samochód bardzo fajny ,ale angole udowodnili , nie tylko ,że ich auto jest śzybsze od Tesli 75 ,ale ( i tu mnie rozśmieszyli) ,że testa 75 ma takie same osiągi jak 100 !

http://www.geekweek.pl/ak...zy-model-x-100d

Apolonia - 2018-03-06, 09:49

Ogólnie auto piękne, ale........
Angole jak chcą się do Tesla porównywać, to niech ładowarkę 3-fazową zrobią minimum 22kW
Zrobili duży pakiet baterii i na 7 kW każą się ładować, z gniazdka może to potrwać ze 3 dni ,
bo przy połączeniu siły ma niewielkiego przyspieszenia.

Jacky X - 2018-03-06, 12:37

Ale piękniusi to jest.

Czy on ma system chłodzenia/ogrzewania baterii ?

wodnik7 - 2018-03-06, 18:22

7kW to tylko przy jednofazowej 32A, takie cuda to tylko w Anglii! Z normalnej instalacji domowej mniej...

Ze slupkow trzyfazowych 16A tez tylko 3,3kW.

Baaardzo slabo tym bardziej, ze mercedes od maja w smartach ma pakowac (wreszcie!!!!) ladowarki 22kW!

(i jak dla mnie srodek przaladowany...i ladowarek brak.. ale ja za duzo w trasach jezdze, wiec inaczej patrze niz ktos, kto robi rocznie 20 tys km:)


A porownaniu? No coz. X jest wiekszy i ciezszy; porowaliby lepiej P100D toby nie wygrali.

Ale czemu porownuja z tesla? A nie z Q7 np?

MOTORASTA - 2018-03-06, 19:00

wodnik7 napisał/a:
(i jak dla mnie srodek przaladowany...i ladowarek brak.. ale ja za duzo w trasach jezdze, wiec inaczej patrze niz ktos, kto robi rocznie 20 tys km:)


Więc jak patrzy ktoś (np. Ja) kto robi rocznie 40k z ładowarką 3kw na pokładzie i nie w "trasie" ?

wodnik7 - 2018-03-06, 19:15

Nie wiem, motorasta, a czym jezdzisz? W miescie mozna, ale ja jezdze np. srednio raz/dwa na miesiac 600 w jedna strone, i ladowarka 3kW z dziecmi tego sie nie da.

Ale przy baterii 90kWh ladowanie 3,3kW (w miescie) zablokuje wszystkie ladowarki. Np. Wieden stawia teraz kilkaset 11kW (czyli 3x16A), a berlin postawil tez kilkaset 11kW (czyli tez 3x16A...) masakra!

Apolonia - 2018-04-09, 12:03

Jaguar I-pace się odsłonił i też przy cenie 440 tyś za first edition, to oczekiwał bym więcej.
Piękna linia, ciężko sklasyfikować jaka to kategoria, duży rozstaw osi, sporo miejsca we wnętrzu
obiecujące osiągi, piękne wielkie koła, ale jak na PL-drogi, to chyba przesadzili.
Co zauważyłem: dziwny tunel środkowy w tylnym rzędzie, ładowarka domowa tylko 7 kW
jedna faza, klapka ładowania po angielsku, od strony kierowcy i to wielka, czyli rowerzysta
w Berlinie na pewno ją zaczepi barkiem, no i kabel ładowania, trzeba ciągnąć przez całe auto,
przy parkowaniu równoległym. Mam wrażenie, że tego już nie poprawią
Jakość wykończenia, wcale nie lepsza jak DS 7 czy nowy 508, a premium zobowiązuje.

rafmat - 2018-07-03, 19:05

Oglądałem dziś I-Pace i miałem jazdę próbną około 30km, trzeba przyznać, że kawał dobrego auta => ładniejszy niż Tesla X a wykończenie 2 półki wyżej niż w Tesli => Tesla z jakością materiałów do I-Pace nie sięga nawet pięt, kawał dobrego auta angole zrobili no i tańszy dużo od Tesli. CCS Combo 100kW. Ergonomia wnętrza np. gałki wentylacji/klimatyzacji z wyświetlaczami robią wrażenie. I co najważniejsze Jaguar jest dużo lepiej wyciszony niż Tesla. Myślę, że poważna konkurencja do Tesli X. Niestety nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na pytanie w jaki sposób są grzane/chłodzone baterie, jedynie pobąkiwali coś o zaawansowanej rekuperacji. Czyżby grzanie chłodzenie baterii było piętą achillesową tego auta...? Auto posiada pełno kamer => po 2 w lusterkach, 2 na szybie przedniej itp. zapewnie sprzętowo przygotowane do autonomicznej jazdy. Piękny kolorowy HeadUp display rzucany na szybę jak w BMW, bardzo dużo możliwości konfiguracyjne wyświetlacza kierowcy np. mapa na cały ekran, jedynie czego brakuje to Google Earth. Co sądzicie o I-Pace? Ktoś ma jakieś informację odnoście chłodzenia/grzania baterii bo to jedna z ważniejszych rzeczy w EV.
gienek333 - 2018-07-03, 22:12

Grzanie nie jest problemem przy dużych aku. Jeżeli Leaf ma aku 24 kWh, to przy ładowarce 50 kW ma ponad 2C, przy aku 100 kWh 100 kW to jest 1C.
wodnik7 - 2018-07-04, 00:10

No coz, ja sie nie przesiade:) gdzie toto ladowac? Pokladiwa miala byc 7kW, teraz „podobno“ az 11kW - a szybkich CCS brak. Mniejszy jest od X, a z ta „straszna jakoscia“ tesli bym sie nie wychylal:)

Co mnie sie nie podoba: masa galek i guzikow, jakis taki barok nowoczesny. Ale kazdy nowy EV to dobry krok, wiec polecam!

Jesli chodzi o cene to tez raczej pieknie nie jest: okolo 80-100.000€ srednio kosztuje, bo konfigurator na ich stronie to kilkanascie minut klikania.. no, ale moze cos zmienili?

Poza tym chcialem kiedys xf kupic, ale podejscie ich sprzedawcy/dilera mnie zrazilo, wiec mimo milosci do jag z lat mlodzienczych, nie bede ich klientem:)

KilleR.racer - 2018-07-25, 08:54

Powiem tak auto fajne , spoko że się pojawia wiecej konkurentów dla TESLI ale i tak niestety co by nie robili to będą za Teslą krok z tyłu.
Z ładowaniem z AC to pojechali tak że szok ale patrząc na całą branże EV mam już swoje zdanie na ten temat i czemu tak jest. Chodzi o to żeby dalej nas doic z kasy. Nie możesz jeździć bardzo tanio na prądzie z domu (przy gównianej ładowarce czytaj sławbej mocy 7kw) masz jechać na stację szybkiego ładowania i tam zostawiać kasę !!! I to nie małą a nie ładować się z 3F po jakiś darmowych słupkach albo po groszu. To samo ma nowa KIA czy HYUNDAI pakiety już duże a ładowarka badziewna, nowy LEAF którego jak przyjedziesz o 23:00 z trasy to do rana np 6:00 czy 7:00 możesz nie naładować , więc to nie tylko JAG. Ja widzę że to tendencja żeby Stacje zarabiały a jak sami widzicie koncerny naftowe mające kasy jak lodu od lat już widzą nieuniknione i kupują firmy lub sieci szybkich ładowarek. Chargmater kupiło BP , Shell też pchał już łapy w inny projekt. Znów historia zatacza koło. Fakt jest taki że jakby każde auto miało 22kw i tych aut zrobiło by sie sporo to żadna sieć tego nie wytrzyma i to może być jedyne sensowne wytłumaczenie ale puki co to nie ma żadnego znaczenia bo EV procentowo jest mało względem ICE.

bro - 2018-07-25, 14:29

KilleR.racer napisał/a:
Fakt jest taki że jakby każde auto miało 22kw i tych aut zrobiło by sie sporo to żadna sieć tego nie wytrzyma i to może być jedyne sensowne wytłumaczenie ale puki co to nie ma żadnego znaczenia bo EV procentowo jest mało względem ICE.


myślę że dla sieci to skrajnie obojętne czy te same 10 aut ładuje się na raz ze zwykłego gniazda czy po kolei z szybkiego..

vwir - 2018-07-25, 14:33

A na raz z szybkiego? Przecież jeśli masz wiekszą moc ładowarki to musisz być gotowy na większe 'skoki' napięć. Chyba, że ludzie będą robili zapisy, kto o której podpina się w swoim własnym domu, żeby naładować swoje auto ;)
Darek - 2018-10-10, 20:44

Dziś zapoznałem się z I-Pacem osobiście. Samochód zachowywał się bardzo przyzwoicie, pierwsze wrażenie to że jeżdzi podobnie jak Tesla S 80. Podobna moc. Bagażnik z tyłu czałkiem przyzwoity, no nie taki jak wTesli ale... z przodu można wsadzić piłkę.
Niestety ładowarka 32A MAX. Co do wnętrza: pełem luksus z pewnością, skóry, fotele kierownica...nie ma się do czego przyczepić. Dwa ekrany z możliwością ustawiania.
Podobało mi się to, że po puszczeniu gazu samochód zatrzymuje się do zera, jak normalny samochód. Odzysk jest dość dobrze odczuwalny.
Napędy słychać chyba troszeczkę głośniej niż w Tesli. Fajne jest to że Jaguar I_Pace wygląda z wierzchu jak NORMALNY samochód. z Jego zasięgiem i ceną (ok 340OOOzł) napewno będzie ciekawą alternatywą dla kogoś kto i tak ładuje w domu.

wodnik7 - 2018-10-10, 21:18

Trzeba dodac, ze 32A i jedna faza. Tylko.

https://youtu.be/P5Zw5XQxYtc
Ale najbardziej spodobal mi sie filmik Bjorna, a w nim: zauwazcie, jak dlugo wlacza sie srodkowy display.. a juz w ogole „responsive, responsive“ touchscreena... Takie cos to z jaguara xf pamietam, rocznik 2010 chyba.

Moze za dlugo tesla jezdze.. ale to dramat, i zalosne jest. Nie mowiac o tym, ze zuzycie samochod o 6 lat mlodszy od tesli ma gorsze...

Bez infrastruktury ladowania - w porownaniu do superchargerow tesli.. sorki, nie za te cene...:([

Szkoda, bo bylalby konkurencja (bo wizualnie jak kazdy jag fajny), ale i parametry slabe, i cena kosmiczna - a wartosci dodanej nie zauwazam.. ale na pewno sei kupcy znajda, jesli juz wreszcie zaczna go naprawde budowac:)

Darek - 2018-10-10, 23:40

Takie info dostałem:
Z końcem października będzie również możliwe ładowanie samochodu I-PACE prądem stałym z mocą do 100kW.
Dla aut wyprodukowanych w terminie wcześniejszym niż koniec października konieczna do tego będzie aktualizacja oprogramowania.
Ładowanie samochodu z taką mocą od 0% do 80% pojemności baterii będzie trwało jedynie 40 minut.

wodnik7 - 2018-10-11, 08:15

Na filmikach Bjorna faktycznie bietze tylko kolo 80kW. Ale ladowarki pokladowej na 3fazy sottem sie zmienic nie da. Nie mowiac o tym, ze CCS powyzej 50kw trudno znalezc - a te mniejsze nie zawsze sprawne:) na dlugoe dystanse bym zony nie wyslal, bo trafilaby na jakas zastawiona czy nie dzialajaca i by (majac racje) na mnie psy wieszala:)
kinemax - 2018-10-17, 13:12

Niektórzy (na forum angielskim), twierdzą, że ładowanie 3f ma niedługo być (połowa 2019 lub 2020 zależnie od źródła). A jeśli się jeździ dziennie do 100km, a co tydzień 300 (150 w jedną stronę) na działkę to samochód po prostu idealny i ładowanie 3kW z gniazdka styknie :)
Fajne jest, że nei przerabiali benzyny jak Niemcy, tylko zrobili nową platformę, dzięki czemu średni samochód ma dużo miejsca w środku i w bagażniku... A cena proporcjonalna do baterii (porównując np. z Leaf-em). Fakt, że jeździ bardzo przyjemnie, no i dealer/serwis jest w Polsce a nie w Berlinie lub Wiedniu...

Na razie nie widać tu żadnego posiadacza, a podobno 50 przydzielonych do PL na 2018 poszło na pniu. Aktualna dostawa maj/czerwiec 2019 więc może już z ładowarką 3f będzie ?!? Jak nie to trzeba będzie wallbox Siemensa za 2000zł na działce zainstalować...

wodnik7 - 2018-10-17, 13:43

Serio? Kupic sobie samochod za co najmniej 350.000zl, ktory laduje sie wolno (zamiast nasciennej evse za 2000 mozna tansza uzywana..), ktory nawet nie ma infrastruktury? Jesli chodzi o jego wilrkosc, to nie jest wcale duzy (niestety), i technicznie patrzac zuzywa zbyt wiele. Ale dobrze, i tu sie zgodze, ze projekt od zera, a nie przerobka.

Ja tam jestem fanem innej marki, i mam swoje powody:)

Pozdrawiam!

kinemax - 2018-10-17, 14:08

Pozdrowienia dla pionierskich marek! Od kogoś musieli się Angole uczyć ;)
Co prawda platformę I-Pace projektowali Niemcy, a budują Austriacy (cyli Brexit niegroźny!)
A infrastruktura uniwersalna rośnie coraz szybciej.

vwir - 2018-10-17, 14:28

Trochę tego nie rozumiem. Każda marka ma budować własną infrastrukturę? Nie tędy droga. Większość ludzi przez większość czasu będzie ładowała samochody w domu. Ładowanie w trasie dotyczy dość wąskiej grupy osób, albo dojazdów na wakacje, itp. Raczej sporadyczne wypady, rzędu kilkuset km. A wtedy wystarczy infrastruktura ogólnodostępna, płatna.
wodnik7 - 2018-10-17, 17:31

Vwir, wytlumacze, co mialem na mysli (tak, jestem przesiakniety tesla do bolu)

1. ladowac powinno sie, gdzie samochod dlugo stoi: w domu, na zakupach, podczas wyjazdu w hotelu. Infrastrukture taka zapewnia albo wied sklep, albo hotel itp. Tutaj tesla swoim programem gratisowego rozdawnictwa niezlych evse 22kW daje swietny przyklad - i nikt nie nasladuje.

2. jesli kipujesz samochod za kilkaset tys zl, chesz miec komfort. Tzn ze twoja ladowarka po drodze MUSI dzialac. Pojedynczy greenway czy cos innego, co moze byc albo zajete, albo zepsute, takiej gwarancji nie daja. Tesla stawiajac minimum 4 na stacje, daje.

Ludzie, ktorzy maja kase, nie chca swiecic zadkami, a to oni (jakby nie patrzec) takie drogie auta kupuja..

Wiec widzac, ze zadna firma, nawet majaca niezly grant z „wyimaginowanej“ Unii, sama infrastruktury nie postawi, trzeba ja wspierac. A kto: producent pojazdu, ktory chce, by go sprzedawac nie tylko freakom, ale wszystkim, i ktory podchodzi do tego powaznie.

vwir - 2018-10-18, 09:26

2. No właśnie. Użyłeś słowa klucz. PO DRODZE. Weź pod uwagę, że ludzie z tego forum w większości mieszkają w Polsce. Mamy tutaj całe 4 superchargery. Słownie: CZTERY. Wszystkie na zachodzie kraju. Serio? To jest klucz do tego, żeby swobodnie poruszać się po kraju? Zdecydowana większość mieszkańców nie ma ich po drodze podczas swoich podróży. No właśnie w tym jest problem z ładowarkami tworzonymi przez każdą markę z osobna. Zawsze ich będzie za mało.
Jeśli chodzi o teslę to poszła w superchargery zamiast w swoje ASO. A jako iż nie jest to wzór niezawodności (o czym dobrze wiesz) to jednak odległość do najbliższego ASO ma znaczenie. Dla typowego mieszkańca Warszawy to ponad 500km. A taki Jaguar ma 11 ASO rozsianych po całej Polsce.
Jeśli chodzi o zajętość/uszkodzenie ładowarki to też się mylisz, bo Greenway w swojej aplikacji (albo na stronie po zalogowaniu się do portalu kierowcy) jak najbardziej wyświetla, czy dana ładowarka nie jest uszkodzona i czy nie jest zajęta.

Bronek - 2018-10-18, 09:41

Marka , Marką i to jak ze wszystkim , będzie wybierana różnie i z różnych powodów . Jaguar , to Jaguar , Podobnie jak Tesla , no może Mercedes i Porsche , Mniej może Audi ??? itd . Czasem marka wystarczy i reszta ma mniejsze znaczenie .
Potem Marki ludowe , Nissan , VW , Renault, KIA itd

A ja i tak muszę spisywać Testament, zanim wyruszę ze swego zadupia elektrykiem . :-x
I to obojętnie czym .
To jest tragedia "elektromobilności" . :!:
Donoszą ,że np Leaf nowy z większa bateria będzie kosztował 18% więcej czyli taki jak mój ok 200 tys zł . To bardzo dużo .

Pogoń za zasięgiem powinna się skończyć póki co , w rozsądnej granicy 300 - 400km, w normalnej jeździe autostradowej . I to by był wystarczający zasięg .
Nawet te 200km, już by było w miarę akceptowalne .

Bo problem tkwi w ładowarkach szybkich , czyli ich braku .

Po trzech godzinach jazdy, taki postój nawet godzinny, to nawet jest wskazany . I to jest ten kłopot , by Polskę od granicy, do granicy "wziąć na dwa , trzy razy "! Gdzie czas postoju, to maksymalnie 2 godzinki .

wodnik7 - 2018-10-18, 12:46

vwir, tylko jedno: SC sa planowane, i sie buduja, a nawet jesli greenway ma mapke, to moze ktos: a) dojechac przede mna lub b) przyparkowac, i noby stacja wolna, a praktycznie zajeta. Albo problem z netem (przezylem to kiedys). Jedna ladowarka to zdecydowanie zbyt malo na punkt. Ostatnio bylem pod IKEA z Patrykiem, sa 3 triple, i nijak nie moglismy ladowac.
vwir - 2018-10-18, 14:19

No i zgoda - gdy się wybudują, to wtedy możemy rozmawiać. Tylko żeby to nie była zmiana z 4 do 6 superchargerów, bo to nadal zdecydowanie za mało. Można poważnie myśleć o poleganiu na sieci tesli gdy już będzie ich ze 20 w skali kraju, przy wszystkich głównych trasach.

Jeśli chodzi o greenway to od kiedy jest płatny to jeszcze ani razu nie miałem przypadku, żeby był zajęty. Problem z greenwayem jest inny - są postawione w samym środku miast, a nie na MOPach. Wjeżdżanie do miasta i stanie w korkach tylko po to, żeby się naładować jest jednak mocno uciążliwe. No i niepotrzebnie zwiększa ruch w mieście. Tak naprawdę to sensowna alternatywa to może być to, co zapowiada orlen/lotos. Zobaczymy, na razie jeszcze niczego nie postawili.

wodnik7 - 2018-10-18, 15:43

vwir, patrz globalnie. Ze teraz na rynku, na ktorym jezdzi moze 300 tesli (w tym pewnie 150 US) nie stawiaja SC tak szybko, chyba jest zrozumiale. Niestety, klientow maja w Polsce na nowe tesle raczej wciaz malo. A ze system dziala (i ja pisalem o PODEJSCIU do sprawy), nie mozesz przeczyc. I ze inaczej niz inni stawiaja po minimalnie 4 superladowarki (czyli liczac jak greenway w Polsce juz jest 16, plus okolo 30 destination chargerow, czyli chyba niemalo??) chyba tez cos znaczy. Prosze, badz ciut bardziej obiektywny. Nie bez powodu np. ionity powiela pomysl tesli.

Jaguar "juz podobno" sprzedaje swoje iPace'y, ale jakos ani jednej (!) ladowarki nie widze.

Ja na greenwayu juz mialem problemy: brak lacznosci, zastawione przez nieladujace auto, o umiejscowieniu nie wspomne.

;)

vwir - 2018-10-18, 16:24

No właśnie problem w tym, że ja patrzę globalnie. A patrząc globalnie to zdecydowanie bardziej opłaca się robić sieć ogólnodostępną, a nie każda marka osobno. Mówimy tutaj o 4 ładowarkach tesli (bez sensu liczyć to jako 16, bo nie chodzi o bezwzględną liczbę, tylko o odległość i dostępność na trasie). Natomiast orlen ma wystartować ze 150 sztukami. Lotos z 50 sztukami. No i to jest sieć, a nie zabawa w pojedyncze superchargery to tu to tam. Więc na tą chwilę w Polsce SC i podejście tesli nie ma sensu. Zdecydowanie wolałbym, żeby postawili service center w Warszawie. To by się bardziej przydało klientom, niż SC.

Już nawet nie wspomnę o robieniu swoich własnych standardów i później zabawa z przejściówkami, jeśli chcesz się naładować z innego DC. Tak samo w drugą stronę - inni nie mogą się ładować na stacjach tesli. Nie wiem, czy sobie zdajesz sprawę, ale tesla współpracuje z orlenem przy budowie superchargerów. Więc to nie jest tak, że tesla sobie buduje na własnym terenie i może robić co chce. A jeśli wszyscy pójdą drogą tesli i zaczną wymyślać swoje standardy i zaczną blokować auta innych producentów to chyba przyznasz, że to do niczego dobrego nie doprowadzi.

Jeśli chodzi o greenwaya to zdarzają się zastawione przez spaliniaki, bo są w środku miast. W przypadku ładowarek na MOPach to nie będzie problemem.

wodnik7 - 2018-10-18, 17:36

Vwir, jestesmy w watku ipace, wiec moze bys sie do tego odniosl? Niby sprzedaja i gdzie ladowac?? Pokaz prosze jak jaguar dba o klienta? Juz o tym wyzej wspomnialem, dlatego porownalem to z tesla. Tak - nieoptymalna w Polsce, ale ona tu tez jeszcze oficjalnyie nie dziala nawet. A jaguar owszem. Wiec?
PatrykS - 2018-10-18, 20:29

Bronek napisał/a:
I to jest ten kłopot , by Polskę od granicy, do granicy "wziąć na dwa , trzy razy "! Gdzie czas postoju, to maksymalnie 2 godzinki .
Na PlugShare tak wyraźnie tego nie widać:
https://www.plugshare.com/location/124937
Ale spójrz na Greenway - A2 i A4 już spokojnie Leafem przejedziesz, po ścianie wschodniej północ-południe też:
https://driver.greenwaypolska.pl/#/portal/locations

vwir - 2018-10-18, 20:38

wodnik7 napisał/a:
Vwir, jestesmy w watku ipace, wiec moze bys sie do tego odniosl? Niby sprzedaja i gdzie ladowac??


Tam gdzie Nissany, Citroeny, VW, Ople, Peugeoty, Mitsubishi, Hyundaie, Mercedesy, Volvo, Fiaty, itp. Rozumiesz już, do czego piję? Wyobrażasz sobie, jak by to wyglądało, gdyby każdy producent postawił po 4 swoje własne SC i tylko auta ich marki mogłyby się na nich ładować?

Bronek - 2018-10-18, 20:54

Ja nie jestem aż takim fanem tego auta, by planować podróż jak bym palił węglem... Jestem jedynie gotów na pół godzinne postoje po m/w dwóch/trzech godzinach jazdy. Lub jakieś kulinarne z konieczności dłuższe
Zwykłe gniazda odpadają. A 400v tylko ostatecznie
Tylko szybkie ładowarki. :!:
A jak tych nie ma, to obojętnie, czy to Tesla czy Jaguar Nissan itd, i tak bym korzystał z takiego auta, na wyjazdy do Lidla.

Jeżdżąc hybrydą, to strachu w oczach takiego nie ma :mrgreen:

Niestety do dzisiaj Świat nie ujednolicił ładowarek do telefonów, to trudno spodziewać się, że zrobią to w samochodach
Jestem za unifikacją i kompromisem. Inaczej to bałagan będzie i strata dla wszystkich.
Ale pewnie jak chodzi o kasę, to liczy się tylko by robić cokolwiek , a nie zrobić dobrze .

Aby wydostać się z swojej wioski, musiał bym szybę wybić, dyszel wstawić oraz konia zaprząc na pierwsze sto km, tak by złapać szybką ładowarkę.
Pomijam te AC, bo to lipa dla jazdy cywilizowanej. To dla nawiedzonych miłośników a nie normalnego użytkowania.
Jeszcze kilka latek pewnie upłynie zanim wyrwę się z Kołobrzegu elektrykiem swobodnie i z przyjemnością.
Teraz to jazda w nieznane jak podbój "dzikiego zachodu" .
l pewnie już Teslą lub czymś nie tak zawstydzającym jak ten mój Nissan. Nawet żona go nie chce :oops: A gdybym miał stawać na wymuszone obiadki lub shopping, to już lepiej Pendolino?

A oto mapka mojej okolicy, jakby klątwą objętej

wodnik7 - 2018-10-18, 22:49

E tam, szybkie nie sa potrzebne, gdy ma sie duza baterie - lub, dokladniej - zasieg duzy w miare. Czyli "beznerwowe" 300km. Wtedy mozna sobie pojsc cos zjesc, i w godzine dojdzie 100km (w kazdym aucie powinno byc 22kW AC! Dlactego w leafie lipa, bo on tylko maks. niecale 7kW pociagnie, a z "gorszych" AC nawet i mniej)

Apropos mapek, to greenway olal moje zapytanie, czy kiedys cos postawia. WFOSiGW Szczecin zamaist postawic w Koszalinie, postawil 3 w Szczecinie (super, prowincja sie nie liczy).

Ale do iPace powracajac, slaby mimo 90kWh! tylko 234mil, czyli niecale 380km!

https://insideevs.com/jaguar-i-pace-range-just-234-miles/?fbclid=IwAR0Cy-nl27s_GSE6bXicQuIF34HseSGdpZnXGzm8hizIHJ4Rwnyn0fUmVQs


vwir: gdyby tesla nie zbudowala niczego, toby jej nikt nie kupil. CZekac by ludziska mieli po kilka lat na pierwsze stacje 50kW?

Bronek - 2018-10-19, 07:49

Jaguar ma swoich fanów z czasem irracjonalnych pobudek. Jak niemal każda marka.
Napewno znajdą się nabywcy tego elektryka.

Jeśli ma być więcej samochodów w miarę dostępnych dla ludzi, czyli też pewnie drogich, ale nie horrendalnie, to nie mogą mieć drogich i wielkich baterii, póki co .
Mówię o nowych a nie sprowadzanych jak to u nas najczęściej bywa, używkach. po przejściach.
Dlatego tylko infrastruktura daje szansę, że ludzie dostrzegą jakiś sens zakupu takiego samochodu.

Że swojego egoistycznego pkt widzenia, wcale nie chcę by tych aut przybywało. Ale chcę by taniały i propagandowo zbudowali z kilkadziesiąt, czy kilkaset ładowarek szybkich i ultraszybkich. Oraz by był większy wybór samochodów. I to wcale nie tanich!
:oops:
Ale bez przesady z tą ceną , ma być taka, bym mógł je nabyć w jakiś sposób. :-D

Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania
Cena schodzi na dalszy plan.

PatrykS - 2018-10-19, 08:27

Bronek napisał/a:
Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania
Ja tam w Gdańsku na brak nie narzekam :-) A wg mapki planów Greenwaya jeszcze w tym roku powinienem być w stanie dojechać do Warszawy Trojaczkiem po A1/A2, a ma on maks. 110km zasięgu, czyli po autostradzie 90 przy bardzo dobrych wiatrach. Więc każdym Leafem też się da, fakt że póki co Pomorze jest jakąś czarną dziurą, trza poczekać z rok.
Bronek - 2018-10-19, 09:15

Myślę, że na S6.. A tu są problemy z strukturą ziemi i wykonaniem. Pewnie etapami będzie za rok otwarta?
Koszalin, Słupsk były województwami i i to potwierdza, że nie zasługiwały na bycie nimi. Prowincja to prowincja nie w sensie lokalizacji a myślenia jej obywateli.

Mój dobry kolega jest czy był jedynym przedstawicielem Jaguara na Polskę popytam, może wie więcej?


PS. Wspomniano tu o ASO i to jest dla mnie duży argument. Serwis nawet jak niepotrzebny winien być miarę blisko.
Bo są klienci co lubią nowe samochody bez obcych wydzielin w kabinie. A przy takiej podaży samochodów takowe kupuje się w Salonach itd..

domino - 2018-10-19, 12:18

Bronek napisał/a:

Poważnie, to z kim nie rozmawiam, głównym powodem braku zaiteresowania jest brał stacji ładowania


Ale rozmawiasz z osobami mieszkającymi w bloku czy w domku? bo najnowsze statystyki podają że połowa mieszkańców Polski mieszka w domach jedno lub wielorodzinnych.
file:///C:/Users/ELAIDO~1/AppData/Local/Temp/IR_2016_05-W-bloku-czy-domu-jednorodzinnym-–-gdzie-mieszka-więcej-Polaków.pdf

Mieszkającym w domkach ładowanie nie powinno stanowić problemu!

Bronek - 2018-10-19, 12:39

Nie kumam, właśnie o to chodzi, że o ile w domu jednorodzinnym mogę sobie zrobić przyłącze kilowatowe, to w błoku jeśli już to pewnie tylko "cieniutkie" . O ile w ogóle pozwolą ?
A gdyby były oprócz obiecywanych wymaganych w nowych blokach stacji, szybkie i dostępne w różnych lokalizacjach, to i "blokówcy" mieliby szansę zainteresować się takimi samochodami.

Bo to, że ktoś mieszka w bloku, nie oznacza, że go nie stać na elektryka.? Tylko nie ma go gdzie skutecznie ładować.

Ad brak problemu ładowania w domu jednorodzinnym itp..
Co z tego, że naładuję się w kilka godzin na full, jak do Poznania mam 300km do Trójmiasta na granicy zasięgu a po drodze nie chce mi się jeść obiadu z deserem , poleżeć dla trawienia i defekować, by zabić czas ładowania. Gdyż niczego szybko ładującego nie ma po drodze. :evil:
Samo korzystanie z elektryka, to nie cel jego posiadania, to ma być środek transportu a nie "mroczny przedmiot pożądania" .

krawcu - 2018-10-19, 12:47

Ustawa a elektromobilności nakazuje doprowadzać zasilanie do każdego miejsca parkingowego.
Bronek - 2018-10-19, 12:52

krawcu napisał/a:
Ustawa a elektromobilności nakazuje doprowadzać zasilanie do każdego miejsca parkingowego.



Podobnie jak któreś z przykazań; : "Nie cudzołóż" :-D

A w Koszalinie nawet nalepek za kilka zł, nie potrafią zrobić. A Ustawa obowiązuje od lipca... jest jak jest. Za stary jestem, by być aż takim naiwnym optymistą :mrgreen:

kinemax - 2018-10-19, 18:29

Odnosząc się do różnych postów tak trochę bez ładu i składu :) :
-I-Pace można ładować w Greenway-ach, więc nie potrzebuje swojej sieci, tak jak i większość innych EV.
-Nie rozumiem natomiast polityki Tesli, która swoje patenty EV udostępnia za free, a superchargerów nie ...
-Ciekaw jestem, czy można żądać od wspólnoty (mieszkaniowej) instalacji w garażu powołując się na ustawę EM ;)
-Nie odbierając nic Leaf-owi (sam o nim myślałem), porównując jego cenę z Jagiem wybór nie jest jednoznaczny :)

Bronek - 2018-10-19, 18:52

Cytat:
porównując jego cenę z Jagiem wybór nie jest jednoznaczny

Jak ktoś ma stówę lub więcej do wydania niż za Nissana i chce mieć kultową markę a nie pospolitego japońca to zgoda :-D
O ile Jaguar zawsze to była większa kasa, to Nissan niekoniecznie. Aczkolwiek te moje okazyjne 158tyś za niemal full wypas w świetle obecnych cen i zapowiedzi wydają się być naprawdę super okazją.

Tych tanich aut jakoś nie widać.. :shock:
...........
Ad wspólnota i istniejące domy... Raczej nie. To wola mieszkańców
Raczej bm spytał czy może wspólnota zabronić, gdy ktoś chce sobie sam zrobić przyłącze?, I co z odpowiednią instalacją itd...

domino - 2018-10-20, 03:23

Bronek napisał/a:
Nie kumam, właśnie o to chodzi, że o ile w domu jednorodzinnym mogę sobie zrobić przyłącze kilowatowe, to w błoku jeśli już to pewnie tylko "cieniutkie" . O ile w ogóle pozwolą ?
A gdyby były oprócz obiecywanych wymaganych w nowych blokach stacji, szybkie i dostępne w różnych lokalizacjach, to i "blokówcy" mieliby szansę zainteresować się takimi samochodami.

Bo to, że ktoś mieszka w bloku,.. nie ma go gdzie skutecznie ładować.


Problem można rozwiązać np gdyby wszystkie instytucje, zakłady, firmy posiadające instalacje trójfazowe (a chyba nie ma takiej co nie posiada) udostepniły ją po przez gniazda siłowe nie byłoby problemu o czym wcześniej w wielu postach pisałem.
Jeżeli np; Nadleśnictwo Szczecinek posiadające BMW i3 udostepniło by gniazda siłowe lub zainstalowałoby gniazda typ 2 to pracownicy z miłą chęcia przesiedliby się na elektryki bo mieliby gdzie się ładować i dojazd do pracy czy poruszanie sie po mieście nie stanowiłoby już problemu. Co innego pokonać 300km ale jak wiemy elektryki na dzień dzisiejszy są przeznaczone głównie do miast i na wypad po za 100km max. Choć zachwile to się zmieni bo już jest Hyundai Kona EV czy Kia Niro EV 64kWh (o Tesli niewspominając) a na horyzoncie widać już modele innych producentów o podobnych parametrach. Coraz więcej modeli będzie miało mocniejsze ładowarki pokładowe ( jak ma Renault Zoe) wtedy siła 11 czy 22kW będzie idealnym sposobem na ładowanie auta podczas np pracy.

Bronek - 2018-10-20, 06:25

Niestety wiele spraw, tak logicznych jak piszesz do przeprowadzenia, rozbija się o mur kołtuństwa, braku wiedzy, życzliwości i zwykłej zawiści.
Często jest to przykryte przepisami, tworzonymi w podobnym klimacie.
Mamy coś takiego jak "akcyjność" działań. Ktoś coś rzuci, to i się szum robi, a potem jak zwykle nic lub niewiele z tego jest.

Chyba nadzieja jak zwykle w "Narodzie" ale tym normalnym, czyli tzw "inicjatywie prywatnej" . O ile Państwo mało samo robiąc nie postanowi mieć monopolu?

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as) .
Pomijając merytoryczność takich działań, to nawet to co niby obowiązuje, nie funkcjonuje w realu.

Ja się przyzwyczaiłem do naszej bylejakości i traktuję ją, jak plemienny kolczyk w nosie ludów mało cywilizwanych, którym tylko się wydaje, że mając prąd, fejsa i smartfony, coś znaczą.

wodnik7 - 2018-10-20, 08:51

Zgodze sie z tym, co napisal Bronek, tez mnie ta akcyjnosc denerwuje niemilosiernie, ale tak to juz jest, i nie zmieni sie (jak szybka ladowarka na parkingu P+R)

I pewnie, nowe galerie i zaklady pracy powinny musiec instalowac evse! Tylko nie sile, bo to nie jest standard, i nie ma co bylejakosci wspierac - a evse z type2 to okruch kosztow takiej galerii czy wybudowanego na nowo banku czy lidla.

Acha, i jeszcze raz: greenawayesa fajne, ale zony sam bym w trase tylko z gw nie puscil, bo nie ma GWARANCJI, ze naprawde bedzie sie mogla naladowac! (Albo niechby zaczeli po co najmniej 4 stawiac). Pisalem o tym, jak ladowarka w Toruniu, 24/7 niby jest, a Swieta, noc cemna, i nie mozna bylo wjechac na parking??? Bo szlaban, i CUDEM pod prad po prawie godzinie szukania sie udalo wjechac?? Dobrze, ze bylem i ja, bo mam nerwy, ale to nie tak powinno dzialac. Kupi taki ktos za 300000 tys samochod, i stanie bez pradu, to juz nigdy nie wroci do elektryka. Bo go byle seicento wysmieje, ze lawete wola.

domino - 2018-10-20, 09:30

Bronek napisał/a:

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as)


Bronek dlaczego nie możesz korzystać z G12as jak ustawa obowiązuje od kilku miesięcy?
czy firmy energetyczne nie powinny sie dostosować do przepisów?

arczik - 2018-10-20, 09:34

wodnik7 napisał/a:
Vwir, wytlumacze, co mialem na mysli (tak, jestem przesiakniety tesla do bolu)

1. ladowac powinno sie, gdzie samochod dlugo stoi: w domu, na zakupach, podczas wyjazdu w hotelu. Infrastrukture taka zapewnia albo wied sklep, albo hotel itp. Tutaj tesla swoim programem gratisowego rozdawnictwa niezlych evse 22kW daje swietny przyklad - i nikt nie nasladuje.

2. jesli kipujesz samochod za kilkaset tys zl, chesz miec komfort. Tzn ze twoja ladowarka po drodze MUSI dzialac. Pojedynczy greenway czy cos innego, co moze byc albo zajete, albo zepsute, takiej gwarancji nie daja. Tesla stawiajac minimum 4 na stacje, daje.

Ludzie, ktorzy maja kase, nie chca swiecic zadkami, a to oni (jakby nie patrzec) takie drogie auta kupuja..

Wiec widzac, ze zadna firma, nawet majaca niezly grant z „wyimaginowanej“ Unii, sama infrastruktury nie postawi, trzeba ja wspierac. A kto: producent pojazdu, ktory chce, by go sprzedawac nie tylko freakom, ale wszystkim, i ktory podchodzi do tego powaznie.


Ale chyba w tej chwili nie ma juz takiej tragedii. a zaobserwowac ze Polska rozwinela sie troche w dziedzinie nawiazywania kontaktow biznesowych. Greenway - fakt partner zachodni - przeciez ładowarki stawia i w galeriach i przy sieciach handlowych... naprawde nie jest juz tak źle z mozliwoscia podladowania auta na trasie czy w miescie. Polecam sciagnac apke bardzo ulatwia poruszanie sie miedzy punktami zwlaszcza na dluzszych trasach

wodnik7 - 2018-10-20, 09:49

arczik, znam chyba wszystkie apki, jezdze od ponad 2 lat, i przejezdzikem chyba cos kolo 150.000km, w tym wiele w PL. Pisze o fakcie,gdy wszyscy z infolinia wlacznie gw sa zdania, ze otwarte - aa szlaban spuszczony. I co, zone bys zostawil z 30km , by sobie pospala 5h pod szlabanem z dziecmi?

Jest wiele lepiej, acz nie zielono.

domino - 2018-10-20, 09:52

wodnik7 napisał/a:

I pewnie, nowe galerie i zaklady pracy powinny musiec instalowac evse! Tylko nie sile, bo to nie jest standard, i nie ma co bylejakosci wspierac - a evse z type2 to okruch kosztow takiej galerii czy wybudowanego na nowo banku czy lidla.


Wodnik ja chcę pokazać że można wykorzystać istniejącą infrastrukture bez większych kosztów. Z czasem można potem inwestować w typ2 ale na początek to zawsze jest coś i chodzi o to by każdy to wiedział i mógł wziąc to pod uwagę myśląc o zakupie EV czy to własciciel firmy czy pracownicy od Kierownika po technika itd. Naprawde wiele osób o tym nie wie a szkoda by tego niewykorzystali choć na początek.

Bronek - 2018-10-20, 11:36

domino napisał/a:
Bronek napisał/a:

Jak to wszystko wygląda w praktyce po wprowadzeniu Ustawy o Elektromobilności widać na moim przykładzie, nie mogę sobie ozdobić autka nalepką i korzystać z pseudo nawet taniego prądu (G12as)


Bronek dlaczego nie możesz korzystać z G12as jak ustawa obowiązuje od kilku miesięcy?
czy firmy energetyczne nie powinny sie dostosować do przepisów?


Żyjemy w innych rzeczywistościach. Np. wg niektórych, Polska jest w runie i praworządna jak nigdy dotąd itd... Ale tak jakoś po naszemu... lepiej praworządna, inaczej ..

Od ponad pół roku czekam, po moim wniosku.... jestem od miesiąca po podpisaniu umowy i nic cisza... :mrgreen:
Pisałem o tym.
Mam do tego dystans i generalnie, co raz bardziej mnie to "wali" bo już mi mogą skoczyć mam gdzie zwiać. To problem ludzi młodych, ale Ci tegu pseudo pozornego działnia nie widzą i wierzą w to co media, itp. mówią. I Pewnie dlatego pytasz? :-D
Matrix, to nasz taki nasz - Narodowy

wodnik7 - 2018-10-20, 11:39

Rozumiem Cie domino, ale kupujac elektryka przejsciowki z sily nie dostajesz. Stacja kosztuje z faktura od 2000, to naprawde nie jest koszt.

Gdyby byla ustawa sensowna, zobowiazujaca do stawiania slupkow, byloby prosciej. No coz. Ae o tym inny watek jest, i moje zdanie juz tam wielokrotnie wyrazilem:)

Ja poki co mam w nosie naprawde, czy sie bedzie elektryfikacja rozwijac - przesiedlismy sie ponad dwa lata temu, korzystamy bezczelnie z tego co jest, lapiy sie za glowe niekiedy, jakie idiotyzmy sa czasem, ale i nie zalujemy:)

domino - 2018-10-20, 13:11

wodnik7 napisał/a:
Stacja kosztuje z faktura od 2000, to naprawde nie jest koszt.

Gdyby byla ustawa sensowna, zobowiazujaca do stawiania slupkow, byloby prosciej.


Ja nie forsuje za wszelka cene ładowanie z siły ale jako jedną z możliwości bezkosztowych na początek że jest gdzie się naładować, rozumiem że mówisz o cenie stacji EVSE czy wolnostojącej o mocy 22kW?
Oczywiście że nie jest to duży koszt dla takiego np: nadleśnictwa Szczecinek ale wspomne tylko że leśnicy rozmawiali z energą w sprawie stacji ładowania dla Szczecinka o mocy 22kW i cieżka sprawa by ją postawili choć jeżdzi już 5 elektryków i 2 hybrydy plug-in. Jak zdążyłem się dowiedzieć więc miałby kto się ładować i tak jak piszesz ustawa sobie życie sobie.

domino - 2018-10-20, 13:18

Bronek napisał/a:

Od ponad pół roku czekam, po moim wniosku.... jestem od miesiąca po podpisaniu umowy i nic cisza... :mrgreen:


Bronku a jakie stawki ci zaproponowali na dzień i na noc?

Bronek - 2018-10-20, 13:31

Tu wątek http://forum.samochodyele...p?p=39455#39455


Ceny brutto energii elektrycznej
Grupa taryfowa G12 as

Strefa 1: 0,2979* [zł/kWh]
..............................

Strefa 2: 0,2979* [zł/kWh] lub 0,1833**[zł/kWh]

* stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, nie przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as
** stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as


Wiesz, że to działa inaczej niż w G12? Ta noc jest tylko tańsza gdy przekracza itd,, .... było o tym wielkookrotnie.To ściema i jak robię to eksperymentalnie
Gdyż albo mi się nic zmieni albo będzie niewiele taniej.
Będę ładował tylko w nocy i wstępnie podgrzewał jacuzzi, no może pranie lub zmywarka? Na tyle kombinacji logistycznych mnie stać

domino - 2018-10-20, 14:44

Bronek napisał/a:

Ceny brutto energii elektrycznej
Grupa taryfowa G12 as

Strefa 1: 0,2979* [zł/kWh]
..............................

Strefa 2: 0,2979* [zł/kWh] lub 0,1833**[zł/kWh]

* stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, nie przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as
** stawka stosowana w odniesieniu do wolumenu energii elektrycznej, przewyższającego ilości energii
elektrycznej, zużytej w analogicznym okresie poprzedzającym rok zakwalifikowania Odbiorcy do grupy
taryfowej G12as

Wiesz, że to działa inaczej niż w G12? Ta noc jest tylko tańsza gdy przekracza itd,, .... było o tym wielkookrotnie.To ściema i jak robię to eksperymentalnie
ć


:shock: No to ładne stawki ci zaproponowali! ale tak jak mówisz - zobaczysz jak bedzie.

czerwonyszlak - 2019-02-06, 05:21

Cześć,witam wszystkich serdecznie

Mój Jaguar I -Pace na fotce w salonie.

Planuje ładowac go żółtym kablem -czyli trybem 2 , z gniazdka w pracy. Ciekawe czy to się uda ?

Moc 6 kW , zabezpieczenie 25 .Taryfa C12 a.

krawcu - 2019-02-06, 10:22

To żółte to pewnie pozwoli Ci ładować z mocą ok 2,3kW. Więc w ciągu 8h pracy doładujesz jakieś 18,4kWh czyli jakieś 20%
KilleR.racer - 2019-02-06, 12:08

czerwonyszlak napisał/a:
Cześć,witam wszystkich serdecznie

Mój Jaguar I -Pace na fotce w salonie.

Planuje ładowac go żółtym kablem -czyli trybem 2 , z gniazdka w pracy. Ciekawe czy to się uda ?

Moc 6 kW , zabezpieczenie 25 .Taryfa C12 a.

Żeby ładować pełną moca musisz posiadać EVSE które da ci 32A i użyć gniazda 1F32A albo 3F32A w pracy o ile takie masz. Z gniazdka domowego ładowanie tego auto to śmieszna sprawa jak pisał juz kolega powyżej.

Bronek - 2019-02-06, 12:21

Ad zabezpieczenie przed : To 32A bezpiecznik wystarczy jak ta siła jest izolowana
. U mnie w domu wywalało gdy włączyła się lodówka itp akurat na tej fazie co auto . Musiałem dać 40A bezpiecznik ( na wszelki wypadek) , oraz - przestawiać urządzenia na różne fazy tak by samochód był prawie "solo".

Z 230V 10A , czy 16 A to dobre na weekendowe lub nocne doładowania , o ile nie mamy czegoś "mocniejszego" . Przy większych btariach porażka. Nissanwskie 40Ah to takim ładowanie w tanim prawdzie tylko na raty .

Apolonia - 2019-02-06, 15:41

No i właśnie system ładowania skreślił u mnie to auto.
Wizualnie mnie przekonał, technologicznie już nie.

jas_pik - 2019-02-06, 16:08

@czerwonyszlak
Mam na zbyciu EVSE do powieszania na ścianie ( z gniazdem type2) na jedną fazę 32A jeśli jesteś zainteresowany :)

KilleR.racer - 2019-02-06, 16:19

Apolonia napisał/a:
No i właśnie system ładowania skreślił u mnie to auto.
Wizualnie mnie przekonał, technologicznie już nie.

Ja juz pisałem w którymś poście niestety nie pamiętam gdzie. Ale ja zaobserwowałęm że producenci auto chyba się dogadali ale by infrastruktura w którą było nie było pompowane są grube pieniądze była używana. Celowo w aucie z aku 90kwh nontują 7,2kw ładowarkę po to żeby w domu tylko podładować auto. A jak ci trzeba bo akurat trafił się tydzień sporej jazdy autem to masz zajechać na stacje DC (czytaj zapłacić 3xtyle co w domu). Na razie za free jak IONITY czy innego operatora. A potem bedzie jak w GREENWAY. Także Tesla była zajebista jak miała 2x11kw pod siedzeniem. Nawet takie porządne 11kw z 3 faz już może nie być udręką. Tak TESLA zrobiła z TM3 (TESLA model 3) ale po nich spodziewałem się ładowarek takich jak w Modeulu S i X . Zawiodłem się trochę. Widać że też pchają ludzi że jak się spieszy to masz podjechać na Supercharger. A jak wiadomo do tej pory to one generowały im straty. Pewnie już czas najwyższy na zwrot inwestycji :) Tesla chyba wymiękła specjalnie dali do TM3 CSS combo i pewnie za jakis czas okaże się że inni tez mogą tam szarpać prund za kase. Dla Tesli to oczywiste dla posiadaczy aut tej marki dzielenie się siecią z innymi odbierane bedzie tak jak ostanie podwyżki cen. Bedzie larum.

czerwonyszlak - 2019-02-06, 16:49

EVSE mobilne bardziej mnie interesują. "Żółty" EVSE Jaguara to zagadka brak specyfikacji, dlatego dzięki za hipotetyczna jego moc.Napisalem do importera o więcej info.Tez wyczytałem że jest jakaś przejściówka którą pozwoli go połączyć z gniazdem przemysłowym lub ulepszony domowym.
jas_pik - 2019-02-06, 17:02

czerwonyszlak napisał/a:
Tez wyczytałem że jest jakaś przejściówka którą pozwoli go połączyć z gniazdem przemysłowym lub ulepszony domowym.

Takie przejściówki zrobi Ci każdy elektryk za grosze ( z wtyczkami 3f pięcio i czterobolcowymi oraz do gniazda kamperowego) ale i tak nie przekroczysz prądu jaki daje ten EVSE . Strzelam że max 10A .

PatrykS - 2019-02-06, 19:23

jas_pik napisał/a:
Takie przejściówki zrobi Ci każdy elektryk za grosze ( z wtyczkami 3f pięcio i czterobolcowymi oraz do gniazda kamperowego) ale i tak nie przekroczysz prądu jaki daje ten EVSE . Strzelam że max 10A .
Też tak uważam.
czerwonyszlak - 2019-02-07, 12:02

Aby uzyskać optymalne ładowanie w domu, możesz zainstalować zatwierdzoną ładowarkę ścienną Jaguar. I-PACE jest wyposażony w jednofazową ładowarkę AC o mocy 7,4 kW, która może w pełni naładować pojazd w ciągu nocy i dostarczyć do 35 km zasięgu w godzinę ładowania. W przypadku korzystania z gniazdka domowego prędkość ładowania jest mniejsza niż w przypadku ładowarki ściennej (do 11 km zasięgu na godzinę), ale wystarczają na zapewnienie przeciętnego dziennego dojazdu do 60 km, jeśli pojazd jest ładowany nocą. Gniazda przemysłowe (IEC) (lub ulepszone gniazdka domowe) mogą ładować do 35 km zasięgu na godzinę.
I PACE jest wyposażony w wielofunkcyjny kabel ładujący (znany również jako uniwersalny kabel ładowania Mode 2), który można podłączyć bezpośrednio do domowego gniazdka. Kabel ten zawiera również przejściówkę, która pozwala na użycie go z gniazdem przemysłowym (IEC).

Tak pisze Jaguar -obiecuje szybsze ładowanie z przejściówki .

jas_pik - 2019-02-07, 12:47

Nie słuchaj bełkotu marketingowego.
Daj dobre zdjecia tego EVSE które dostałeś z samochodem.
Ze zdjęć w necie wygląda na to że dodawane sa EVSE z prądem 10A.
Najmniejsze EVSE które posiadam na prąd 32A czyli 7,2 kW ma wymiary 12x18x35 cm + wtyczka 3f 32A

jogur - 2019-02-07, 12:54

czerwonyszlak napisał/a:
Aby uzyskać optymalne ładowanie w domu, możesz zainstalować zatwierdzoną ładowarkę ścienną Jaguar. I-PACE jest wyposażony w jednofazową ładowarkę AC o mocy 7,4 kW, która może w pełni naładować pojazd w ciągu nocy i dostarczyć do 35 km zasięgu w godzinę ładowania. (...).


przy realnym zasięgu od 0 do 350 km w "baku-aku" w 10 godzin (także pod warunkiem braku spadku prędkości ładowania pod koniec, np. od 280 km do 350 km)

w mojej jeszcze chwilo obecnej S85 - ładowanie z gniazda 3 fazy 400V/16A trwa ok 6 godzin z zasięgu 20-30 km do 345 km
aż takiej dramatycznej różnicy nie ma ...

u mnie tesla wygrała wstępnie: gwarancyją na całe auto, aku + drive unit na 8 lat bez limitu przebiegu i właśnie darmowymi SC

potem prawie machnąłem ręką na darmowe SC - ceny były, mocno uśredniając z EU, ok 1 zł per kWh (proszę poprawić, jeśli to było za minutę)
teraz już się średnio mocno podniosło do (ciągle nieprecyzyjnie uśredniając z EU) do ok 2 zł za kWh - więc już tak nie jest różowo dla 2-go i następnego właściciela T jeżdżącego egzemplarzem od 02.2017 ...
stąd można zauważyć czasem wyższe ceny modeli z 10-12/2016 niż 2017 ;)

MonB - 2019-02-07, 13:30
Temat postu: Ładowarki domowe
Ja niedawno zainteresowałem się tematem i szukam ładowarki elektrycznej do domu.
Znalazłem kilka ofert koszt oscyluje w granicach 4000-4500 zł , do tego trzeba doliczyć jeszcze montaż ale sprawa jest dość prosta więc każdy elektryk powinien dać sobie z tym rade.

Myśleliście o takim rozwiązaniu ?
Spora wygoda, auto ładuje się w nocy, w garażu i nie trzeba w panice szukać ładowarki albo czekać aż ktoś zwolni miejsce np w galerii ...

MonB - 2019-02-07, 13:33
Temat postu: Ładowarka domowa
W ofercie mam informacje : ...urządzenie, które jest bardzo uniwersalne. Co ciekawe może ładować wszelkie dostępne auta elektryczne dostępne na rynku i hybrydy typu plug-in.
Żeby to zilustrować, to najmocniejszą i największą baterię Tesli 100kwh ładowarka naładuje w 10 godzin. Do instalacji wystarczy „trójfaza”... "

jas_pik - 2019-02-07, 13:54

U mnie EVSE 7,2 kW ( 1f/32A) to koszt 1500 zł ( może być też f-ra VAT ale wtedy 2000 zł netto)
Przygotowane do upgrade do 22kW ( koszt takiego upgrade to około 200zł)
Tez mogę napisać że jest bardzo uniwersalne i każdy istniejący EV może z tego EVSE korzystać . :mrgreen:
:mrgreen:

MonB - 2019-02-07, 14:34

Cena korzystna ale znalazłem ładowarkę o takich parametrach :
Moc : 11 Kw
Natężenie : 3 x 16A
Napięcie : 400 V AC , trójfaza

Estetyczna, stacja ładowania zainstalowana na słupku.

*"mogę napisać" a gwarancje jaką dajesz ? :P

jas_pik - 2019-02-07, 17:29

MonB napisał/a:
*"mogę napisać" a gwarancje jaką dajesz ? :P

Mogę dać gwarancję jaką dają wszyscy handlarzez na Allegro .
Uruchomieniową :)

kalex - 2019-02-07, 21:22

jas_pik napisał/a:
Mogę dać gwarancję jaką dają wszyscy handlarzez na Allegro .


Do bramy :mrgreen:

jas_pik - 2019-02-07, 21:38

:mrgreen: :mrgreen:
Ci co u mnie kupowali wiedza że gwarancja jest i obsługa posprzedażna i pomoc merytoryczna i upgrade jak sie pojawia nowe możliwości techniczne czy programistyczne.
Co prawda nie mam tak duzo klientów ( bo posiadaczy EV na razie w PL jest niewielu)
jak przy oprogramowaniu nawigacyjnym do Dacii/Renault/Opli czy nawet Mercedesów :)
Samych pobrań bezpłatnych wersji odnotowałem ponad 17 000 i mom prób o datki tylko około 20 osób się zrzuciło na darowizny .
Dlatego już niczego nie robię za darmo

czerwonyszlak - 2019-02-08, 10:33

jas_pik napisał/a:
Nie słuchaj bełkotu marketingowego.
Daj dobre zdjecia tego EVSE które dostałeś z samochodem.


Jaguar jest konsekwentny i wspomina o tej przejściówce parę razy na swoich stronach w necie.
Na razie nie mam dostepu do auta. Przejściówka chyba jest taka jak na fotce ?

jas_pik - 2019-02-08, 11:53

Ta to raczej na 16A ( z gniazda kempingowego na schuko)
czerwonyszlak - 2019-02-10, 09:53

Uni Schuko by pasowało. Tak się zastanawiam ,przejściówka nie zwiększy szybkości ładowania może trochę polepszy się bezpieczeństwo ,gniazdo będzie przemysłowe -mogę takie zainstalować.

Ideałem dla mnie to jest-https://www.juice-technology.com/juice-booster

Apolonia - 2019-02-10, 11:56

Juice booster to dobry sprzęt lecz kosztowny i nie idealny, podobnie jak NRGkick.
Możliwe, że potrzebujesz połączenie bleutooth, ale auto już to raczej ma w aplikacji.
Tobie wystarczy mobilne EVSE Typ2 jednofazowe zasilane z siły za jakieś do 2000 zł.
Te auta producent zrobił fajne, ale zapomniał o innych rynkach niż GB i dał słabą
ładowarkę pokładową prądu zmiennego. Popełniono jeszcze parę błędów, ale Tobie
nie muszą przeszkadzać. Zapewne sprzedawca nie do końca rzetelnie opowiedział
o tym aucie i większość spraw przemilczał jak w moim przypadku, lecz to nie
z powodu złych intencji, a po prostu braku wiedzy i doświadczenia z EV.

kinemax - 2019-02-10, 15:44

Ptaszki śpiewają (na targach, dealerzy itp), że IPace w EU będzie miał już za chwilę ładowarkę 3f. Czy ktoś ma naprawdę pewne info (link?), bo póki co oficjalni informatorzy potwierdzają, ale nic na piśmie :/
A ja nie wiem jak się przygotować na kwiecień ;) ?!?

Apolonia - 2019-02-10, 15:59

Mi to ćwierkali już w czerwcu 2018 i parę innych modyfikacji.
Twierdzono, że prezentowany model jest przedprodukcyjny,
a do produkcji trafi poprawiony. No i trafił ..... bez zmian.

czerwonyszlak - 2019-02-10, 16:53

Ładowarka 3f pewnie będzie w opcji za ciężka kasę jak to u Jaguara. EVSE mobilne za 2000 i na ścianę w garażu za tyle samo,nie lepiej kupić uniwersalne Juice Booster?
kinemax - 2019-02-10, 18:48

Ładowarka 3f to 11 lub nawet 22kW przy dobrej instalacji (open EVSE lub podobne są do kupienia gotowe i tanio), a Juice Booster to 6, ale oczywiście lepiej niż normalne 3, przy ładowarce 1f.
Tak czy siak, istotne jest co tam rzeczywiście będzie w środku, żeby nie ładować się w coś co nie wykorzystuje pełni możliwości...
Pytanie podstawowe czy ktoś już ma lub WIE, że będzie miał I-Pace-a z 3-fazową ładowarką ?

Apolonia - 2019-02-11, 12:14

czerwonyszlak napisał/a:
Ładowarka 3f pewnie będzie w opcji za ciężka kasę jak to u Jaguara. EVSE mobilne za 2000 i na ścianę w garażu za tyle samo,nie lepiej kupić uniwersalne Juice Booster?


Lepiej mieć dobre EVSE w bagażniku, ale czy warto wydać ponad 5 tyś na coś
co nie odda Jaguarowi 22 kWh, a tylko max 7. Może właśnie z tego powodu
lepiej płacić około 2 tyś za np. jednofazowe takie jak tu https://allegro.pl/oferta/ladowarka-aut-elektrycznych-zencar-typ-1-6-32a-7483548489?reco_id=8d5afbd7-2ded-11e9-af8e-000af7f60f00&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
Jak chcesz widzieć ile droższy jest NRGkick czy Juice to popatrz poniżej:
Trzy fazowe są tu: https://www.evexpert.cz/d...cee-32a-3phasig ,
a jest możliwość kupienia tego w Czechach bez brandingu za 600 Euro czyli połowa wartość
wyciskarki soków i do tego jest sporo mniejsze (wielkości NRGkick) https://www.nrgkick.com/

czerwonyszlak - 2019-02-11, 13:20

kinemax napisał/a:

Pytanie podstawowe czy ktoś już ma lub WIE, że będzie miał I-Pace-a z 3-fazową ładowarką ?


W katalogu na stronie Jaguara jest opis MY20 i info o ładowarce pokładowej 1f i 7 kW.

@Apolonia Dzięki za linki ,co to za firma Zencar ?

Apolonia - 2019-02-11, 15:51

Nie mam pojęcia co to za firma, podałem tylko przykład.
Poszukaj tego typu tańsze modele lub porozmawiaj
z fachowcami tu na forum przerabiaja takie sprzety.
Może taka:
https://allegro.pl/oferta/7660180284

czerwonyszlak - 2019-02-11, 17:00

https://www.zencar.net/
vwir - 2019-02-11, 17:11

Ja kupiłem od r-evc, tylko wersję 16A. Mają też 32A: https://r-evc.com/en/type-2/24-type-2-62196-2-32amp.html

Generalnie działa, ładuje, wszystko jest ok. Używam jej jednak sporadycznie.

Apolonia - 2019-02-11, 20:35

Najrozsądniej jest kupić tam, gdzie mamy
możliwość zwrotu, wymiany, reklamacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group