SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Chevrolet Bolt EV - pierwszy w PL

k73 - 2018-05-03, 18:34
Temat postu: Chevrolet Bolt EV - pierwszy w PL
Witam,

No i jest: Chevy Bolt. Pierwszy i na ten moment jedyna sztuka zarejestrowana w Polsce.

Na razie mam za sobą tydzień jeżdżenia, trochę trasy, więcej miasto. dziś w nocy będzie drugie ładowanie.

Oczywiście masa świetnych wrażeń, jak ktoś ma pytania, śmiało :) Chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Pzdr

RaveN - 2018-05-03, 20:43

Cytat:
No i jest: Chevy Bolt. Pierwszy i na ten moment jedyna sztuka zarejestrowana w Polsce.

Gratuluję! To pewnie kolega jatko niedługo Cię odwiedzi zobaczyć, bo to podobne okolice ;)

kubekv8 - 2018-05-03, 20:50

Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:

jatko - 2018-05-03, 20:51

k73, To wpadaj na zlot do Żyrardowa w weekend :)
wodnik7 - 2018-05-03, 21:12

E tam, majac 60kWh odwagi nie trzeba miec;) wystarczy gniazdko w garazu.

Niestety bolt ma tylko 1faze, ciut bardzo malo, albo CCS(drogo w greenwayu..)

jas_pik - 2018-05-03, 21:45

wodnik7 napisał/a:
wystarczy gniazdko w garazu.

Pewnie że wystarczy

wodnik7 napisał/a:
Niestety bolt ma tylko 1faze, ciut bardzo malo, albo CCS(drogo w greenwayu..)

1faza ale chyba 32 A czy tylko 16A ?
Na razie jest GreenWay , ale konkurencja już depcze po piętach , będą inni tańsi ( miejmy nadzieję)

wodnik7 - 2018-05-03, 21:47

Z tego co wiem, 32A na szczescie. W domu bez problemu, ale w drodze jednak najczesciej spotyka sie 3fazy 16A..

Apropos mam do sprzedania nascienna z kablem typ2 jednofazowa 32A:)nowa:)

jas_pik - 2018-05-03, 21:52

32A czyli moc ładowarki około 6,6 - 7,2 kW czyli co najmniej 40 km/h ładowania - da się przeżyć.
Vtech ma ładowarki które z 3faz16A zrobi jedna superfazę 32A . I można śmigać bez GreenWaya

wodnik7 - 2018-05-03, 22:05

Spoko, przy tym akumulatorze to i tak sie da smigac - ale jednak 3fazy to milsze jezdzenie jest:)

Najgorsze, ze nawet nowo sprzedawane (oprocz zoe inowrgo smarta) maja tylko 1 faze: jaguar i-Pace, ampera-e.. no coz:)

A koszt tej super fazy to jednak tez kilka tysiecy:)

k73 - 2018-05-03, 22:55

kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)

k73 - 2018-05-03, 22:58

jas_pik napisał/a:
32A czyli moc ładowarki około 6,6 - 7,2 kW czyli co najmniej 40 km/h ładowania - da się przeżyć.
Vtech ma ładowarki które z 3faz16A zrobi jedna superfazę 32A . I można śmigać bez GreenWaya


Dokupiony już (mega drogi i do tego rzadki) konwerter z CCS2 na CCS1, więc na szybkim DC po trasie można ładować :)

wodnik7 - 2018-05-03, 23:18

A nie bylo latwiej gniazda zmienic w aucie?:)
jas_pik - 2018-05-03, 23:22

Zwłaszcza że ja takie gniazda mam za ułamek ceny :)
wodnik7 - 2018-05-03, 23:24

I by sie z bolta ampera-e zrobila:))

Bo technicznie przeciwskazan na zamiane nie ma:)

kubekv8 - 2018-05-03, 23:47

k73 napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)

Ładowarka to pikuś, ja stchórzyłem przez brak serwisu.

k73 - 2018-05-04, 10:53

jas_pik napisał/a:
Zwłaszcza że ja takie gniazda mam za ułamek ceny :)


Nie chcę grzebać w nowym samochodzie, a już zwłaszcza w elektryce. Jest jak było + konwerter na CCS1 i spokój.

k73 - 2018-05-04, 11:19

kubekv8 napisał/a:
k73 napisał/a:
kubekv8 napisał/a:
Mieć EV w mieście z jednym normalnym punktem ładowania...bezcenne.
Gratuluję odwagi :mrgreen:


Jest zainstalowana w domu ładowarka 6,6kW, także spoko :)

Ładowarka to pikuś, ja stchórzyłem przez brak serwisu.


Niepotrzebnie, do tego nie potrzebna żadna odwaga moim zdaniem. Nie ma problemów, są tylko rozwiązania.

A tak w ogóle, to ilu pracowników w autoryzowanych serwisach zna się na elektrykach i ma przeszkolenie i odpowiednie uprawnienia od producenta do grzebania w takich samochodach? Nawet jeśli są w tej chwili tacy, to jak mogą się dobrze znać, skoro taki Ioniq ev sprzedał się do tej pory w PL w liczbie kilku sztuk, a do tego te auta i tak w salonie nie stoją, tylko płyną zamówione z Korei, więc nawet nikt za bardzo nie ma jak temu się przyjrzeć. Zrobią przegląd, stwierdzą, że klocki i tarcze jak nowe i to wszystko. A jak coś się zepsuje, to i tak będzie wymiana na nową część - i w Hyundaiu i w Nissanie. A to oznacza długie czekanie na taką cżęść, oprócz części typowych, jak tarcze, klocki, żarówki, itp. Przecież nikt w serwisie nie będzie nic w takim aucie naprawiał.

Dlatego nie widziałem i nie widzę różnicy w ewentualnym zamówieniu w przyszłości, jeśli będzie potrzeba, jakiejś części ze Stanów od GM, wszystko jest dostępne i nawet przypuszczam szybciej będzie.

Bronek - 2018-05-04, 12:12

Znając fachowców..... może nie zauważą, że to elektryk?

Ad rem kupując kiedyś amerykańca Chevrolet SSR też miałem obawy, ale jw części szybciej przychodziły niz przez serwis.

kalex - 2018-05-04, 13:17

Cytat:
Znając fachowców..... może nie zauważą, że to elektryk?


I trzeba będzie zapłacić za wymianę wtrysków.

jas_pik - 2018-05-04, 13:36

Ale i tak policzą za wymianę filtru powietrza ( kabinowego ) taka cenę jak za pełen serwis olejowy spaliniaka
k73 - 2018-05-18, 18:46

Trochę pojeździłem już Boltem i taki przykład moich oświadczeń z ładowaniami i z zasięgiem:

W tę środę zrobiłem trasę Olsztyn-Wyszków-Ostrołęka-Olsztyn. Start z pełnym załadowaniem, na starcie 380 km zasięgu na zegarze. Do Mławy S7 z prędkością 120-140 km/h, potem ok. 110 km/h + w miastach i w wioskach normanie 50 km/h, bez specjalnego ciśnięcia, w normalnym trybie D.
W Wyszkowie podładowałem się u kolegi ze zwykłego gniazdka 16A (+60 km zasięgu doszło). Potem jazda do Ostrołęki, trochę po mieście i potem od Ostrołęki 80% trasy w trybie L (odzysk energii po puszczeniu hamulca). No i w Olsztynie pod domem miałem jeszcze 60 km zasięgu :)

Okazuje się więc, że mógłbym się w ogóle nie ładować w Wyszkowie, a i tak bym dojechał do Olsztyna przez Ostrołękę. A cała trasa wyszła dokładnie 410 km... Ale to by się zgadzało: na 100 km jazdy w trybie L auto odzyskuje ok. 30 km zasięgu.

I druga rzecz: po naładowaniu na full we czw rano wyświetlił mi się zasięg: 402 km :)

Wynika z tego, że jakbym jechał w trasie spokojnie 90km/h i plnował sumiennie zużycia energii, do tego jeszcze całą drogę jechał w trybie L z odzyskiem, to spokojnie nawet 500 km bym zrobił bez ładowania...

kalex - 2018-05-18, 20:01

Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.
Pir-serwis - 2018-05-18, 20:42

Podstawowa zasada nie wyciągać energii z akumulatora.
W te 30 procent nie wierzę.
Trzeba tak jechać by nie hamować.
I to jest wtedy wydłużenie zasięgu.
500km..hm..

Drobny - 2018-05-18, 21:23

No to Kolega jechał tuż obok mojego domu. Jak będziesz jeszcze kiedyś w Ostrołęce to daj znać. Udostępnię ci gniazdko 32A :) i poznał byś większego brata Volta :)
A co do Bolta. Czy masz możliwość aktualizacji oprogramowania OTA? widziałem że ostatni wypust na Kanadę to 14.5.0. jaki masz u siebie?

k73 - 2018-05-19, 00:38

kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.

k73 - 2018-05-19, 00:41

Pir-serwis napisał/a:
Podstawowa zasada nie wyciągać energii z akumulatora.
W te 30 procent nie wierzę.
Trzeba tak jechać by nie hamować.
I to jest wtedy wydłużenie zasięgu.
500km..hm..


W trybie L praktycznie nie używam hsmulca. Auto staje samo do zera w kilka sekund po puszczeniu pedału gazu. A odzysk energij jest od razu po puszczeniu hamulca aż do zatrzymania auta. Na dystansie 149 km od Ostrołęki do Olsztyna hamulec nacisnąłem może ze dwa razy...

wodnik7 - 2018-05-19, 02:00

To w Bolcie sa tryby? Po co?

W tesli zdejmuje noge, hamuje odzyskowo do 60kW, i tyle.

Po co komplikowac? Swoja droga, to zeby an 100km 30 km „zyskac“? Nie kumam wyliczen.

Ale fakt, tesla jadax chyba przedxzoraj zjechalem do 10,7kWh na 100km. Jazda lekko upoerdliwa, hypermiling prawie - tzn kolo 60-70km/h, bez klimy. Tez bym wiec blizej 600km osiagnal. Tylko jedno pytanie: po co?;)

kalex - 2018-05-19, 07:39

k73 napisał/a:
kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.


Ho ho , profesor " ja mam , to wiem". To pojeździj jeszcze troszkę to pogadamy .

k73 - 2018-05-26, 11:39

kalex napisał/a:
k73 napisał/a:
kalex napisał/a:
Tryb L nie zwiększy zasięgu , a wręcz może go zmniejszać.


Ty tak poważnie nspisałeś? Z prsktyki, czy z teorii? Bo ja piszę w oparciu o jeżdżenie.


Ho ho , profesor " ja mam , to wiem". To pojeździj jeszcze troszkę to pogadamy .


Nie mówię, że profesor ds EV, ale tak wychodzi, więc w czym problem?

Pir-serwis - 2018-05-27, 09:04

Nic nie kapujesz.
Caly czas używałeś hamulca.
Hamowałeś elektrodynamicznie, a to nie wydłuża zasięgu (w ogólnym mniemaniu tak).
Masz nie dopuszczać do hamowania, przewidywać sytuacje na drodze i jeździć jak człowiek.
Po Warszawie 90% jedzie bez głowy.

Maras - 2018-05-29, 18:25

Trzeba tak jeździć by tarcze zardzewiały:) Ja Voltem w trybie D mam max odzysk 1kW a mimo to czasem wrzucam N by toczył się dłużej.Trybu L nie włączam w ogóle ( chyba że zjazd pow. 30%). Pod górę nie utrzymuję prędkości, pozwalam by spadała, nie dociskam pedału. Eko pełną vębą. Min zasięg to 87km max 103 po Warszawie z klimą.
Pozdro i życzę sukcesów w biciu rekordów.

PatrykS - 2018-05-29, 19:48

Maras napisał/a:
Trzeba tak jeździć by tarcze zardzewiały:)
No mi zardzewiały i zaczęły trzeć, grubość klocków i tarcz jak by jeszcze roku nie miała, ale wżery głębokie były.

Maras napisał/a:
Ja Voltem w trybie D mam max odzysk 1kW
Przy jakiej prędkości? Bo przy 50km/h raczej 11 niż 1kW powinien być.
Maras - 2018-05-29, 23:22

Tak jak napisałem. W Volcie 2015 "odzysk" w trybie D przy 50km ok 1kW. Auto prawie nie hamuje. Ampera zachowuje się inaczej, ma raczej inne oprogramowanie. Ma to swoje zalety. Jak potrzebuję odzysku to naciskam hamulec.
PatrykS - 2018-05-30, 08:13

Maras napisał/a:
Tak jak napisałem. W Volcie 2015 "odzysk" w trybie D przy 50km ok 1kW. Auto prawie nie hamuje. Ampera zachowuje się inaczej, ma raczej inne oprogramowanie. Ma to swoje zalety. Jak potrzebuję odzysku to naciskam hamulec.
A, takie buty. Yannosick pisał o znacznym zmniejszeniu mocy odzysku w swojej poliftowej Amperze po ostatniej aktualizacji oprogramowania.
kubekv8 - 2018-05-30, 08:17

Pir-serwis napisał/a:
Nic nie kapujesz.
Caly czas używałeś hamulca.
Hamowałeś elektrodynamicznie, a to nie wydłuża zasięgu (w ogólnym mniemaniu tak).
Masz nie dopuszczać do hamowania, przewidywać sytuacje na drodze i jeździć jak człowiek.
Po Warszawie 90% jedzie bez głowy.


I dlatego BMW w trybie EcoPro nie stosuje rekuperacji, tylko właśnie "wrzuca na luz". Dopiero wciśnięcie hamulca aktywuje "prądnicę".

Maras - 2018-05-30, 18:41

Tu kilka zrzutów z ekranu. W oknie aparatu jest prędkość. Największa rekuperacja to podczas zjazdu z małej górki.
Pawiel - 2018-06-07, 22:37

Tamten rok jeździłem w trybie D, maksymalny dystans, jaki przejechałem kiedyś to 94km.
W tym roku jeżdżę w trybie L, zauważyłem, że osiągi są minimalnie lepsze, tzn przy zachowawczej jeździe max zasięg wzrósł do 96-97km (z włączoną klimą na eco, na zewnątrz 30C). Tak więc ośmielę się stwierdzić, że tryb L wydłuża zasięg o kilka %.
Oczywiście chodzi o Opla Amperę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group