SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Zakup Opla Ampery

Slavko - 2018-05-24, 12:29
Temat postu: Zakup Opla Ampery
Cześć, to mój pierwszy post na tym forum, to się oficjalnie witam. :kufel
Mam obecnie samochód Kia Niro w zwykłej hybrydzie. Od nowości u mnie, niecałe 20k na blacie, tak że gdyby ktoś chciał coś wiedzieć to zapraszam...

Od dawna chcę kupić auto napędzane elektrycznie ale jednak jeszcze z extenderem i dlatego wybór padł na Opla Amperę (raczej z naciskiem na Amperę niż Volta). Jest kilka sztuk wystawianych na portalach i większość z nich to jednak komisy i sprowadzane a nie od prywatnej osoby. Chcę podjechać obejrzeć kilka, ale na pewno jest coś na co powinienem zwrócić uwagę. Czego szukać, na co patrzeć, o co pytać, co sprawdzić i gdzie? Może po VIN'ie, ale gdzie?

Podpowiedzcie proszę...

Na przykład ten: https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Po zdjęciach to widać tyle co zwykle...

jatko - 2018-05-24, 12:40

Zerknij TU

Przy zatrważającej ilości chyba 9szt ostatnio amper na otomoto, pozostaje szukać w innych krajach

Polecam lekturę TEGO wątku.

kalex - 2018-05-24, 14:45

Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/

jatko - 2018-05-24, 16:02

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/


Mam nadzieje że jesienią będzie większy wybór, ponoć pod koniec roku był największy popyt na Ampery i jak ludziom się pokończą leasingi to będzie wysyp - przy dobrych wiatrach od października zaczynam polowanie na swoją

granit - 2018-05-24, 16:42

Ja kupiłem w Holandii w Enschede. Bardzo fajny plac, duży wybór, mieli 4 Ampery, jak przyjechałem odebrać swoją to została już tylko jedna. Ich strona: nlcars.eu
Slavko - 2018-05-25, 11:29

Dzięki chłopaki za wskazówki... No właśnie widzę, że główny przerzut następuje z Holandii (jakieś tam spore dopłaty mieli/mają czy co?).
Ja to jestem taki trochę raptus i jak się decyduję kupić, to nie lubię potem czekać miesiącami. Chciałbym jeździć Amperą jeszcze tego lata... Nie mam kompletnie pojęcia i doświadczenia z kupowaniem na zagranicznych placach (polskich z resztą też nie). Zwykle albo od prywatnej osoby - gdzie widać, że po prostu sprzedaje swoje - albo ostatnio salon.

Dlatego chodzi mi o taką żelazną listę spraw, które należy sprawdzić w przypadku zakupu Ampery. Oczywiście ścieżka zdrowia w stacji diagnostycznej to nie trzeba mówić, ale ze spraw bardziej typowych dla Ampery, czy jest coś co mogę sam zweryfikować na placu?

Slavko - 2018-05-25, 13:25

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

No właśnie??? Jak to jest z tymi tablicami z Holandii? Samochody przyjeżdżają na żółtych czy białych (eksportowych jak czytam w internecie). Zapytałem w tym komisie, to krótko odpowiedzieli "widocznie pracownik się pomylił"??? Ale w czym? W zakładaniu blach w Holandii na placu?
Macie jakiś wątek o sprowadzaniu aut z tamtego rynku?

kalex - 2018-05-25, 15:46

Jeżeli auto zostało sprzedane , to je wyrejestrowują i dostaje białe tablice na których można jeździć 14 dni. Janusze biznesu ( bo inaczej tego nazwać nie można) pewnie sobie wyprodukowali holenderskie tablice , bo "lepiej" to wygląda (przynajmniej im się tak wydaje)
Pawiel - 2018-05-25, 23:09

U mnie było tak, że zaufałem uczciwości sprzedawcy (salon Opel fred Jannsen Huizen), zadatkowałem auto nie widząc go (myślę, że była to dobra okazja), wgląd jedynie miałem w historię serwisu (w j. holenderskim), jaką mi osoba mnie obsługująca wyslała prawie natychmiast, jak zasygnalizowałem zainteresowanie wozem. W ten sam dzień auto zniknęło z wszelkich ogłoszeń i było nieformalnie moje - pojechałem po nie 2 tygodnie później, z resztą kasy, na pełnym luzie - nie było pośpiechu. W salonie obejrzałem dokładnie samochód, załatwiłem formalności, odebrałem kluczyki i pojechałem do Polski.

Kalex ma rację, auto można wyeksportować z NL rozliczając się z tablic (żółtych). Dostaje się białe, wraz z ubezpieczeniem, na 14 dni. Więc, jeśli sprzedawca w PL chwali się, że auto jest na żółtych tablicach, to zachodzi tam niezła magia. Janusz biznesu kombinuje na maksa. Zauważcie, ile aut jeździ na niemieckich blachach w PL (albo na nich stoi w komisie). To blachy z literką "D" kupowane na granicy zazwyczaj. Nie mają charakterystycznych naklejek urzedowych (bodajze z przeglądem i herbem landu) - przednia jedna naklejka, tylna - dwie naklejki na srodku blach. Powinni to jakoś uregulować, bo w niemczech takie auto prawdpodobnie byłoby szybko zatrzymane - niech sprostuje mnie Wodnik7, jeśli sie mylę.

A co do rzeczy, na któe nalezy zwrócic uwagę:
1. II część dowodu rejestracyjnego - nie jest praktykowane, by w NL ja dawali przy sprzedaży (eksporcie). W urzedzie komunikacyjnym w PL musi być oddana wraz z tłumaczeniem przysiegłym. Trzeba się o nia upomnieć - załatwienie jej dla auta jeszcze niewyrejestrowanego trwa dwa dni. RObi to właściciel (sprzedwca/salon/dealer).
2. Historia serwisowa i wpis, ze zostało zrobione łożysko - no i najlepiej, by auto już przejechało kilkadziesiąt tys km ppo tej naprawie - znaczyć to będzie, ze zrobili dobrze.
3. Zuzycie jednostki spalinowej - mówi o tym ekran na srodku, tam, gdzie wyswietla się podsumowanie zużycia paliwa za cały okres. Jeśli jest tam np. 3litry, to znaczy, ze mniej wiecej auto jeździło 50% czasu na paliwie, jeśli jest np. 1litr/100km, to znaczy, że auto jeździło około 1/6 na paliwie, reszta na prądzie. ta druga wartość swiadczy o zdecydowanie mniejszym zuzyciu jednostki spalinowej.
4. ksiażeczka serwisowa - wszystkie wpisy - innymi słowy - wypeniona. Należy pamiętac, że (zgodnie z tym, co pisał Yanosick), w NL sa nieco mniej restrykcyjne warunki serwisowania auta. W PL musi być co rok w ASO, tam pewnie rzadziej.
5. Od 2013 r. Ampery się różnią wyposażeniowo - lepsze wersje mają kamerę nad lusterkiem, to jest system ostrzegający o zjechaniu z pasa, zbyt bliskim aucie jadącym przed nami i rozpoznanie znaków drogowych. Moim zdaniem świetna sprawa. Wersje od 2014 r. powinny miec mapę PL, we wcześniejszych wersjach nie bedzie tej cześci Europy, nie ma możliwości również wgrania - sprzetowo jest to nieobsługiwane.
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +, w PL działa DAB +, w innych krajach DAB. Reasumując, starszym autem z DAB nie posłuchamy radia cyfrowego w PL. Co prawda teraz nadają stacje państwowe tylko, ale co będzie w przyszłości - kto wie, moze coś więcej się pojawi. Jakośc sygnału - świetna.
7. czasem salon proponuje przegląd (maintenance) - kosztuje on 300 EUR. Chcą go robić u siebie. Mi się opłacało, w ramach usługi dali mi dwie nowe opony Michelin Energy Saver Plus, stwierdzili, że stare się nie nadają i muszą zmienić. Czy tak samo podchodzą gdzie indziej do klienta - nie wiem. Następny przegląd po roku.
8. Biorąc auto z OpelOcassions.Nl można na dzień dobry powiedzieć, ze chce się dać 500 EUR mniej (auto na eksport), powinno się udać. Ja zaproponowalem 900 EUR mniej, zgodzili się.
9. Sprawdźcie sobie, czy działają wszystkie przyciski na klamkach - lubią się psuć podobno.
Zgodnie z radą kolegi yanosicka, szukałem tylko na opeloccasions.nl. Nie zawracałem sobie glowy innymi ogłoszeniami (handlarzami, osobami prywatnymi).
To tyle, jak mi się coś przypomni, to napiszę.

PatrykS - 2018-05-26, 07:37

Pawiel napisał/a:
3. Zuzycie jednostki spalinowej
Ten silnik pracuje w tak komfortowych warunkach, że można sobie chyba tym nie zawracać głowy tak jak stanem baterii.

Pawiel napisał/a:
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +
Moduł radia jest bardzo łatwo dostępny w bagażniku, można go podmienić na DAB+ od dowolnego Opla (są na Allegro), na forum były podane numery części. Wymiana polega tylko na wyjęciu starego i włożeniu nowego - żadnego parowania/konfiguracji, działa od razu.
Maras - 2018-05-26, 10:28

Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.
Pawiel - 2018-05-26, 20:05

Maras napisał/a:
Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.

Też nie słyszalem o powaznych usterkach.
Inny problem to proba sprzedaży auta po jakiejś większej lub mniejszej przygodzie (dzwon, topielec...)

granit - 2018-05-27, 23:23

Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.
Slavko - 2018-05-28, 10:07

Od jakiego miesiąca był ten lift w 2013 roku?
Interesuje mnie ten egzemplarz:
https://www.financialleas...paign=gaspedaal

On jest marzec 2013, ale nie ma systemów wspomagania (poznaję po przyciskach na kierownicy) więc najpewniej jeszcze przedliftowy.

jatko - 2018-05-28, 10:20

Pamiętaj że ten marzec co może być miesiącem pierwszej rejestracji a nie miesiącem produkcji, do tego byłe egzemplarze przejściowe
kalex - 2018-05-28, 17:03

Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.
Pawiel - 2018-05-28, 22:49

granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.

Pawiel - 2018-05-28, 22:51

kalex napisał/a:
Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.

Nie tylko. Kierownica moze miec przyciski do asystenta pasa ruchu i systemu ostrzegania przed kolizja czolowa. Poza tym na panelu pod srodkowym wyswietlaczem moze byc o jeden rzad przyciskow mniej i moze tam byc charaktrystyczny domek. Nie kazdy polift mial kamere, niektore nie mialy.
Tak jak wczesniej kolega napisal, byly egzemplarze przejsciowe , takie pół-lifty, mialy mix funkcji starych i nowych...

kalex - 2018-05-29, 07:21

Właśnie dlatego chyba tylko podłokietnik z tyłu może coś podpowiedzieć. Domku na nawigacji czasami nie mają nawet te z asystentem pasa ruchu.
Slavko - 2018-05-29, 11:45

No właśnie zależałoby mi na tych systemach bezpieczeństwa, bo to jednak jest... bezpieczeństwo. Mam to w innych autach i sobie chwalę...
A jak na złość z 2014 nie ma w zasadzie wcale w sprzedaży...

Darek - 2018-05-29, 12:53

Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?

Slavko - 2018-05-29, 13:05

Darek napisał/a:
Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?

- w ogłoszeniu stoi że 2013
- nie widać przycisków na kierownicy
- brak podłokietnika z tyłu
Wnioskuje, że to jednak przedliftowa (albo przejściowa - bo nie umiem dokładnie określić).

Też miałem tę na oku, ale jednak dla mnie kolor to tylko biały... Ale mam do niej maksymalnie 20km mogę podjechać obejrzeć.

Pomału wyrabiam sobie opinię, że handlowcy ciągną do Polski tylko te "okazje" czyli dobry stan techniczny i wizualny, ale jednak z nabitym licznikiem, co mocno obniża cenę w Holandii. Tak że jeśli kupić w Polsce, to raczej z przebiegiem po gwarancji (co wcale nie znaczy "do dupy") albo jednak więcej zachodu i ciągać z Holandii upatrzoną sztukę z mniejszym przebiegiem.
Jest jeszcze opcja dogadać się z handlarzem, żeby on to przyciągnął dla nas...

kalex - 2018-05-29, 15:51

Na pewno nie ma nawigacji na PL. Przedlift z baterią 16kWh. Pierwsza rejestracja 29-03-2013 O dziwo nie wyrejestrowana w NL.
granit - 2018-05-29, 23:35

Pawiel napisał/a:
granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.

Czyli tzw. cz. I dowodu, Kentekenbewijs. Dają z uciętym rogiem, w cz.2 jest specjalne wycięcie na tą kartę. Oczywiście musi być do zarejestrowania pojazdu w PL.

Ja nie kupiłbym auta u handlarza w Polsce. Jeśli cena jest atrakcyjna to albo było walone i naprawiane po kosztach w stodole albo ma przekręcony licznik. Cudów nie ma.

Ja świadomie kupiłem w NL auto z większym przebiegiem, ale z pełną historią serwisową, nie kombinowane. Wszystko napisane w mailu, czarno na białym. Za to cenię Holendrów, że wolą pokazać wady auta niż malować trawę na zielono.

g_r_e_g_o_r - 2018-07-09, 20:23
Temat postu: Zakup Ampery
Witajcie,
Brat się napalił na zakup cos z EV i wypatrzył takie coś:
https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Czy warto i ile może kosztować naprawa(co tam mogło ulec uszkodzeniu)

Pozdrawiam
Greg

PatrykS - 2018-07-09, 22:36

g_r_e_g_o_r napisał/a:
Czy warto i ile może kosztować naprawa(co tam mogło ulec uszkodzeniu)
Maska trochę kosztuje w ASO, chyba że z rozbitka się uda dorwać. Są tam też chłodnice - cała masa różnych. Jakim cudem ta lampa przeżyła - słupek to był jakiś?
g_r_e_g_o_r - 2018-07-10, 07:54

Dzwonił brat, gościu mało rozmowny, mówi że sprowadził nic przy niej nie robi bo nie chce ruszać „aby ktoś nie mówił, że było grzebane”, na pytanie czy chłodnica jest uszkodzona „może”.
Zaprasza do oglądnięcia i sprawdzenia.
Tylko co i jak sprawdzać?
A może jest ktoś na forum z szanownych kolegów, którzy są z tamtych stron i byłby chętny zerknąć na to autko?

Pozdrawiam
Greg

Maras - 2018-07-10, 09:26

Chłodnica może cała. Ale belka zderzaka uszk i prawdopodobnie podłużnica. Całość widać że cofnięta ok 5-7cm aż do osłony inwertera.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group