SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody hybrydowe typu plug-in (PHEV/EREV) - Zakup Opla Ampery

Slavko - 2018-05-24, 11:29
Temat postu: Zakup Opla Ampery
Cześć, to mój pierwszy post na tym forum, to się oficjalnie witam. :kufel
Mam obecnie samochód Kia Niro w zwykłej hybrydzie. Od nowości u mnie, niecałe 20k na blacie, tak że gdyby ktoś chciał coś wiedzieć to zapraszam...

Od dawna chcę kupić auto napędzane elektrycznie ale jednak jeszcze z extenderem i dlatego wybór padł na Opla Amperę (raczej z naciskiem na Amperę niż Volta). Jest kilka sztuk wystawianych na portalach i większość z nich to jednak komisy i sprowadzane a nie od prywatnej osoby. Chcę podjechać obejrzeć kilka, ale na pewno jest coś na co powinienem zwrócić uwagę. Czego szukać, na co patrzeć, o co pytać, co sprawdzić i gdzie? Może po VIN'ie, ale gdzie?

Podpowiedzcie proszę...

Na przykład ten: https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Po zdjęciach to widać tyle co zwykle...

jatko - 2018-05-24, 11:40

Zerknij TU

Przy zatrważającej ilości chyba 9szt ostatnio amper na otomoto, pozostaje szukać w innych krajach

Polecam lekturę TEGO wątku.

kalex - 2018-05-24, 13:45

Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/

jatko - 2018-05-24, 15:02

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

A tak poza tym to najbezpieczniejszym sposobem jest kupić na

https://www.opeloccasions.nl/opeloccasions/


Mam nadzieje że jesienią będzie większy wybór, ponoć pod koniec roku był największy popyt na Ampery i jak ludziom się pokończą leasingi to będzie wysyp - przy dobrych wiatrach od października zaczynam polowanie na swoją

granit - 2018-05-24, 15:42

Ja kupiłem w Holandii w Enschede. Bardzo fajny plac, duży wybór, mieli 4 Ampery, jak przyjechałem odebrać swoją to została już tylko jedna. Ich strona: nlcars.eu
Slavko - 2018-05-25, 10:29

Dzięki chłopaki za wskazówki... No właśnie widzę, że główny przerzut następuje z Holandii (jakieś tam spore dopłaty mieli/mają czy co?).
Ja to jestem taki trochę raptus i jak się decyduję kupić, to nie lubię potem czekać miesiącami. Chciałbym jeździć Amperą jeszcze tego lata... Nie mam kompletnie pojęcia i doświadczenia z kupowaniem na zagranicznych placach (polskich z resztą też nie). Zwykle albo od prywatnej osoby - gdzie widać, że po prostu sprzedaje swoje - albo ostatnio salon.

Dlatego chodzi mi o taką żelazną listę spraw, które należy sprawdzić w przypadku zakupu Ampery. Oczywiście ścieżka zdrowia w stacji diagnostycznej to nie trzeba mówić, ale ze spraw bardziej typowych dla Ampery, czy jest coś co mogę sam zweryfikować na placu?

Slavko - 2018-05-25, 12:25

kalex napisał/a:
Jedno jest pewne , ta z ogłoszenia ma tablice rejestracyjne od Priusa :mrgreen:

No właśnie??? Jak to jest z tymi tablicami z Holandii? Samochody przyjeżdżają na żółtych czy białych (eksportowych jak czytam w internecie). Zapytałem w tym komisie, to krótko odpowiedzieli "widocznie pracownik się pomylił"??? Ale w czym? W zakładaniu blach w Holandii na placu?
Macie jakiś wątek o sprowadzaniu aut z tamtego rynku?

kalex - 2018-05-25, 14:46

Jeżeli auto zostało sprzedane , to je wyrejestrowują i dostaje białe tablice na których można jeździć 14 dni. Janusze biznesu ( bo inaczej tego nazwać nie można) pewnie sobie wyprodukowali holenderskie tablice , bo "lepiej" to wygląda (przynajmniej im się tak wydaje)
Pawiel - 2018-05-25, 22:09

U mnie było tak, że zaufałem uczciwości sprzedawcy (salon Opel fred Jannsen Huizen), zadatkowałem auto nie widząc go (myślę, że była to dobra okazja), wgląd jedynie miałem w historię serwisu (w j. holenderskim), jaką mi osoba mnie obsługująca wyslała prawie natychmiast, jak zasygnalizowałem zainteresowanie wozem. W ten sam dzień auto zniknęło z wszelkich ogłoszeń i było nieformalnie moje - pojechałem po nie 2 tygodnie później, z resztą kasy, na pełnym luzie - nie było pośpiechu. W salonie obejrzałem dokładnie samochód, załatwiłem formalności, odebrałem kluczyki i pojechałem do Polski.

Kalex ma rację, auto można wyeksportować z NL rozliczając się z tablic (żółtych). Dostaje się białe, wraz z ubezpieczeniem, na 14 dni. Więc, jeśli sprzedawca w PL chwali się, że auto jest na żółtych tablicach, to zachodzi tam niezła magia. Janusz biznesu kombinuje na maksa. Zauważcie, ile aut jeździ na niemieckich blachach w PL (albo na nich stoi w komisie). To blachy z literką "D" kupowane na granicy zazwyczaj. Nie mają charakterystycznych naklejek urzedowych (bodajze z przeglądem i herbem landu) - przednia jedna naklejka, tylna - dwie naklejki na srodku blach. Powinni to jakoś uregulować, bo w niemczech takie auto prawdpodobnie byłoby szybko zatrzymane - niech sprostuje mnie Wodnik7, jeśli sie mylę.

A co do rzeczy, na któe nalezy zwrócic uwagę:
1. II część dowodu rejestracyjnego - nie jest praktykowane, by w NL ja dawali przy sprzedaży (eksporcie). W urzedzie komunikacyjnym w PL musi być oddana wraz z tłumaczeniem przysiegłym. Trzeba się o nia upomnieć - załatwienie jej dla auta jeszcze niewyrejestrowanego trwa dwa dni. RObi to właściciel (sprzedwca/salon/dealer).
2. Historia serwisowa i wpis, ze zostało zrobione łożysko - no i najlepiej, by auto już przejechało kilkadziesiąt tys km ppo tej naprawie - znaczyć to będzie, ze zrobili dobrze.
3. Zuzycie jednostki spalinowej - mówi o tym ekran na srodku, tam, gdzie wyswietla się podsumowanie zużycia paliwa za cały okres. Jeśli jest tam np. 3litry, to znaczy, ze mniej wiecej auto jeździło 50% czasu na paliwie, jeśli jest np. 1litr/100km, to znaczy, że auto jeździło około 1/6 na paliwie, reszta na prądzie. ta druga wartość swiadczy o zdecydowanie mniejszym zuzyciu jednostki spalinowej.
4. ksiażeczka serwisowa - wszystkie wpisy - innymi słowy - wypeniona. Należy pamiętac, że (zgodnie z tym, co pisał Yanosick), w NL sa nieco mniej restrykcyjne warunki serwisowania auta. W PL musi być co rok w ASO, tam pewnie rzadziej.
5. Od 2013 r. Ampery się różnią wyposażeniowo - lepsze wersje mają kamerę nad lusterkiem, to jest system ostrzegający o zjechaniu z pasa, zbyt bliskim aucie jadącym przed nami i rozpoznanie znaków drogowych. Moim zdaniem świetna sprawa. Wersje od 2014 r. powinny miec mapę PL, we wcześniejszych wersjach nie bedzie tej cześci Europy, nie ma możliwości również wgrania - sprzetowo jest to nieobsługiwane.
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +, w PL działa DAB +, w innych krajach DAB. Reasumując, starszym autem z DAB nie posłuchamy radia cyfrowego w PL. Co prawda teraz nadają stacje państwowe tylko, ale co będzie w przyszłości - kto wie, moze coś więcej się pojawi. Jakośc sygnału - świetna.
7. czasem salon proponuje przegląd (maintenance) - kosztuje on 300 EUR. Chcą go robić u siebie. Mi się opłacało, w ramach usługi dali mi dwie nowe opony Michelin Energy Saver Plus, stwierdzili, że stare się nie nadają i muszą zmienić. Czy tak samo podchodzą gdzie indziej do klienta - nie wiem. Następny przegląd po roku.
8. Biorąc auto z OpelOcassions.Nl można na dzień dobry powiedzieć, ze chce się dać 500 EUR mniej (auto na eksport), powinno się udać. Ja zaproponowalem 900 EUR mniej, zgodzili się.
9. Sprawdźcie sobie, czy działają wszystkie przyciski na klamkach - lubią się psuć podobno.
Zgodnie z radą kolegi yanosicka, szukałem tylko na opeloccasions.nl. Nie zawracałem sobie glowy innymi ogłoszeniami (handlarzami, osobami prywatnymi).
To tyle, jak mi się coś przypomni, to napiszę.

PatrykS - 2018-05-26, 06:37

Pawiel napisał/a:
3. Zuzycie jednostki spalinowej
Ten silnik pracuje w tak komfortowych warunkach, że można sobie chyba tym nie zawracać głowy tak jak stanem baterii.

Pawiel napisał/a:
6. Od 2013 r. część aut ma DAB +
Moduł radia jest bardzo łatwo dostępny w bagażniku, można go podmienić na DAB+ od dowolnego Opla (są na Allegro), na forum były podane numery części. Wymiana polega tylko na wyjęciu starego i włożeniu nowego - żadnego parowania/konfiguracji, działa od razu.
Maras - 2018-05-26, 09:28

Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.
Pawiel - 2018-05-26, 19:05

Maras napisał/a:
Wtrące małe co nieco. Wszystkie Ampery i Volty które widziałem i testowałem były prawie takie same mechanicznie a przebiegi od 20.000 do 200.000km. Bardziej zwróć uwagę na naprawy blacharskie jeśli kupujesz w pl. Jeśli auto nie ściąga, jest cicho nie słychać żadnych łożysk i nie wyświetla check engine to myślę że nie ma się czego czepiać. To są naprawdę bardzo dobre auta.

Też nie słyszalem o powaznych usterkach.
Inny problem to proba sprzedaży auta po jakiejś większej lub mniejszej przygodzie (dzwon, topielec...)

granit - 2018-05-27, 22:23

Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.
Slavko - 2018-05-28, 09:07

Od jakiego miesiąca był ten lift w 2013 roku?
Interesuje mnie ten egzemplarz:
https://www.financialleas...paign=gaspedaal

On jest marzec 2013, ale nie ma systemów wspomagania (poznaję po przyciskach na kierownicy) więc najpewniej jeszcze przedliftowy.

jatko - 2018-05-28, 09:20

Pamiętaj że ten marzec co może być miesiącem pierwszej rejestracji a nie miesiącem produkcji, do tego byłe egzemplarze przejściowe
kalex - 2018-05-28, 16:03

Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.
Pawiel - 2018-05-28, 21:49

granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.

Pawiel - 2018-05-28, 21:51

kalex napisał/a:
Rozpoznasz tylko po podłokietniku z tyłu.

Nie tylko. Kierownica moze miec przyciski do asystenta pasa ruchu i systemu ostrzegania przed kolizja czolowa. Poza tym na panelu pod srodkowym wyswietlaczem moze byc o jeden rzad przyciskow mniej i moze tam byc charaktrystyczny domek. Nie kazdy polift mial kamere, niektore nie mialy.
Tak jak wczesniej kolega napisal, byly egzemplarze przejsciowe , takie pół-lifty, mialy mix funkcji starych i nowych...

kalex - 2018-05-29, 06:21

Właśnie dlatego chyba tylko podłokietnik z tyłu może coś podpowiedzieć. Domku na nawigacji czasami nie mają nawet te z asystentem pasa ruchu.
Slavko - 2018-05-29, 10:45

No właśnie zależałoby mi na tych systemach bezpieczeństwa, bo to jednak jest... bezpieczeństwo. Mam to w innych autach i sobie chwalę...
A jak na złość z 2014 nie ma w zasadzie wcale w sprzedaży...

Darek - 2018-05-29, 11:53

Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?

Slavko - 2018-05-29, 12:05

Darek napisał/a:
Kusi mnie ta Ampera:
https://www.otomoto.pl/of...4-ID6A3zkp.html
Niby już po lifcie 2014...z mapą PL... Kolor nie tuzinkowy. czy ten przebieg itd...Czy lepiej polować na te z NL z przebiegiem ok. 60000km?
A moze ktoś ją ogladal już?

- w ogłoszeniu stoi że 2013
- nie widać przycisków na kierownicy
- brak podłokietnika z tyłu
Wnioskuje, że to jednak przedliftowa (albo przejściowa - bo nie umiem dokładnie określić).

Też miałem tę na oku, ale jednak dla mnie kolor to tylko biały... Ale mam do niej maksymalnie 20km mogę podjechać obejrzeć.

Pomału wyrabiam sobie opinię, że handlowcy ciągną do Polski tylko te "okazje" czyli dobry stan techniczny i wizualny, ale jednak z nabitym licznikiem, co mocno obniża cenę w Holandii. Tak że jeśli kupić w Polsce, to raczej z przebiegiem po gwarancji (co wcale nie znaczy "do dupy") albo jednak więcej zachodu i ciągać z Holandii upatrzoną sztukę z mniejszym przebiegiem.
Jest jeszcze opcja dogadać się z handlarzem, żeby on to przyciągnął dla nas...

kalex - 2018-05-29, 14:51

Na pewno nie ma nawigacji na PL. Przedlift z baterią 16kWh. Pierwsza rejestracja 29-03-2013 O dziwo nie wyrejestrowana w NL.
granit - 2018-05-29, 22:35

Pawiel napisał/a:
granit napisał/a:
Co do Ad. 1 - kupowałem kilka aut w NL i w zasadzie każdy plac jest punktem RDW, drukują na miejscu cz. II dowodu rejestracyjnego, gdzie są nasze dane.

Mialem na mysli te czesc dowodu rejestracyjnego, ktora ma postac karty chipowej. Bez tego kawalka plastiku w kraju auta nie zarejestruje sie.

Czyli tzw. cz. I dowodu, Kentekenbewijs. Dają z uciętym rogiem, w cz.2 jest specjalne wycięcie na tą kartę. Oczywiście musi być do zarejestrowania pojazdu w PL.

Ja nie kupiłbym auta u handlarza w Polsce. Jeśli cena jest atrakcyjna to albo było walone i naprawiane po kosztach w stodole albo ma przekręcony licznik. Cudów nie ma.

Ja świadomie kupiłem w NL auto z większym przebiegiem, ale z pełną historią serwisową, nie kombinowane. Wszystko napisane w mailu, czarno na białym. Za to cenię Holendrów, że wolą pokazać wady auta niż malować trawę na zielono.

g_r_e_g_o_r - 2018-07-09, 19:23
Temat postu: Zakup Ampery
Witajcie,
Brat się napalił na zakup cos z EV i wypatrzył takie coś:
https://www.otomoto.pl/of...html#f9df049ee3
Czy warto i ile może kosztować naprawa(co tam mogło ulec uszkodzeniu)

Pozdrawiam
Greg

PatrykS - 2018-07-09, 21:36

g_r_e_g_o_r napisał/a:
Czy warto i ile może kosztować naprawa(co tam mogło ulec uszkodzeniu)
Maska trochę kosztuje w ASO, chyba że z rozbitka się uda dorwać. Są tam też chłodnice - cała masa różnych. Jakim cudem ta lampa przeżyła - słupek to był jakiś?
g_r_e_g_o_r - 2018-07-10, 06:54

Dzwonił brat, gościu mało rozmowny, mówi że sprowadził nic przy niej nie robi bo nie chce ruszać „aby ktoś nie mówił, że było grzebane”, na pytanie czy chłodnica jest uszkodzona „może”.
Zaprasza do oglądnięcia i sprawdzenia.
Tylko co i jak sprawdzać?
A może jest ktoś na forum z szanownych kolegów, którzy są z tamtych stron i byłby chętny zerknąć na to autko?

Pozdrawiam
Greg

Maras - 2018-07-10, 08:26

Chłodnica może cała. Ale belka zderzaka uszk i prawdopodobnie podłużnica. Całość widać że cofnięta ok 5-7cm aż do osłony inwertera.
dawspeed - 2018-07-25, 20:08

Witam, zakupiłem ową Amperę, faktycznie belka była pchnięta, co do podłużnicy to delikatnie.
Pytanie gdzie mógłbym znaleźć maski do ampery? Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje w ASO? Na alledrogo posucha, jest jedna i też trzeba szpachlować :/

olafmt - 2018-08-21, 15:10

Witajcie,

Zna koś może ten egzemplarz? https://www.otomoto.pl/of...html#86e881d62f
Czy taki stary Volt ma jeszcze szanse na bezproblemowe miejskie 10kkm/rok przez kilka lat?
Sorry jeśli piszę w niewłaściwym miejscu ale nie znalazłem tematy zakupu Volta.

pozdrawiam,
Olaf

Maras - 2018-08-21, 15:44

olafmt napisał/a:
Witajcie,

Zna koś może ten egzemplarz? https://www.otomoto.pl/of...html#86e881d62f
Czy taki stary Volt ma jeszcze szanse na bezproblemowe miejskie 10kkm/rok przez kilka lat?
Sorry jeśli piszę w niewłaściwym miejscu ale nie znalazłem tematy zakupu Volta.

pozdrawiam,
Olaf


Generalnie myślę że min 200kkm.
Maras

granit - 2018-08-21, 16:42

olafmt napisał/a:
Witajcie,

Zna koś może ten egzemplarz? https://www.otomoto.pl/of...html#86e881d62f
Czy taki stary Volt ma jeszcze szanse na bezproblemowe miejskie 10kkm/rok przez kilka lat?
Sorry jeśli piszę w niewłaściwym miejscu ale nie znalazłem tematy zakupu Volta.

pozdrawiam,
Olaf


Dlaczego miałby nie dać rady? W USA są egzemplarze, które mają już nabite ponad 600 tys km. Moja Ampera właśnie dobiła do 260 tys km i ma się dobrze (swoją drogą moja kierownica wygląda duuużo lepiej niż ta w tym Volcie :?).

PatrykS - 2018-08-21, 17:19

olafmt napisał/a:
Zna koś może ten egzemplarz? https://www.otomoto.pl/of...html#86e881d62f
Ha, ze dwa tygodnie temu urwał mi się ten sam zaczep szmatki zastępującej półkę bagażnika co w tym Volcie i zastosowałem dokładnie to samo rozwiązanie - użyłem tego zaczepu do chyba organizerów :-) Zamówiłem ale jeszcze nie doszła ta część.
Maras - 2018-08-22, 02:27

PatrykS napisał/a:
olafmt napisał/a:
Zna koś może ten egzemplarz? https://www.otomoto.pl/of...html#86e881d62f
Ha, ze dwa tygodnie temu urwał mi się ten sam zaczep szmatki zastępującej półkę bagażnika co w tym Volcie i zastosowałem dokładnie to samo rozwiązanie - użyłem tego zaczepu do chyba organizerów :-) Zamówiłem ale jeszcze nie doszła ta część.


Mi właśnie się urwał.
Podeślesz link do tego zaczepu który zamówiłeś?

PatrykS - 2018-08-22, 08:31

https://opel.7zap.com/pl/car/r12/d/3/2-1/#11
11 17 07 007 20837795 -ELEMENT MOCUJĄCY (JNS - STOSOWAĆ 25913048 17 07 018)

Jakaś wada czy co? Przecież kilka lat intensywnego użytkowania wytrzymał, plastik się starzeje? A z ciekawości który z czterech Ci pękł?

Maras - 2018-08-22, 09:37

Lewa tylna.
PatrykS - 2018-08-22, 12:25

Mi prawa tylna.
Darek - 2018-09-10, 15:23
Temat postu: Ampery 2014+
Powoli pojawiają się Ampery 2014+
Ostatnia z 2015go wisiała na Opel ocasion tydzień. kosztowała 19900Euro
Poszukuję A 2014 pod leasing. Ma ktoś jakieś sugestie? Leasingi nie chcą samochodów sprowadzanych więc chętniej od kogoś kto już się nacieszył i mógłby pomóc gdzie szukać w PL. Raczej poniżej 100000km bym chciał ;-)
Ktoś coś?

zb1g - 2018-09-11, 19:51

Produkcję Ampery zakończono w 2014 więc nie licz na coś nowszego. Może być podana data pierwszej rejestracji i wyglądać na młodszy rocznik.
BogdanS - 2018-09-11, 20:36

Jako świeżak witam wszystkich elektryków i elektryczki :) z uwagi że właśnie stałem się nowym posiadaczem Ampery, tzn odbieram ją jutro a zastała zakupiona w kraju tulipanów, gdzie akurat mieszkam, mogę podpowiedzieć parę adresów gdzie szukać. Sam objechałem 400km, a to w NL bardzo ciężko ale dało się znaleźć dobre oferty. Moja jest 12.2013 i ma 69500 na liczniku więc nie tak źle. Ale trafiłem na kilka innych fajnych z przebiegiem poniżej 100000 które mogę polecić. Nie będę się rozpisywał o tym jak są te auto traktowane przez holendrów bo chyba wszyscy wiedzą jaki tu jest stan większości aut.
granit - 2018-09-12, 10:26

BogdanS napisał/a:
Jako świeżak witam wszystkich elektryków i elektryczki :) z uwagi że właśnie stałem się nowym posiadaczem Ampery, tzn odbieram ją jutro a zastała zakupiona w kraju tulipanów, gdzie akurat mieszkam, mogę podpowiedzieć parę adresów gdzie szukać. Sam objechałem 400km, a to w NL bardzo ciężko ale dało się znaleźć dobre oferty. Moja jest 12.2013 i ma 69500 na liczniku więc nie tak źle. Ale trafiłem na kilka innych fajnych z przebiegiem poniżej 100000 które mogę polecić. Nie będę się rozpisywał o tym jak są te auto traktowane przez holendrów bo chyba wszyscy wiedzą jaki tu jest stan większości aut.


Kilka aut w Holandii kupiłem, między innymi swoją Amperę, ale właśnie ciekaw jestem Twojej opinii, jaki jest stan większości aut?

BogdanS - 2018-09-12, 19:42

[/quote] Kilka aut w Holandii kupiłem, między innymi swoją Amperę, ale właśnie ciekaw jestem Twojej opinii, jaki jest stan większości aut?[/quote]

Odwiedziłem kilka miejsc oraz osób prywatnych, zwykle była to jedna bądź dwie Ampery za wyjątkiem dwóch tzw garaży gdzie mieli kilka a w jednym około 20 sztuk (słownie dwadzieścia kilka). Wszystkie auta w stanie od dobry plus do pięć minus, minus wiadomą są to auta używane, czyste, zadbane, oraz z pełną historią przeglądów czy też napraw.

BogdanS - 2018-10-15, 21:28

Obecnie polecam poszukać w kraju tulipanów, gdyż w związku ze zmianą przepisów dotyczących podatku drogowego pojawić się będzie więcej aut na rynku. Ja ze swjej strony polecam auta z NL, są naprawdę zadbane i serwisowane. Oczywiście radzę omijać tuteckie komisy bo tam różnie bywa...
sarniotko - 2018-10-24, 20:29

Witajcie, szukam dla zony Ampery ale przeraza mnie brak serwisu. Czy orientujecie sie gdzie na dolnym śląsku moge to auto serwisować? Nie usmiecha mi sie jechac do Gdanska na serwis
granit - 2018-10-24, 20:53

sarniotko napisał/a:
Witajcie, szukam dla zony Ampery ale przeraza mnie brak serwisu. Czy orientujecie sie gdzie na dolnym śląsku moge to auto serwisować? Nie usmiecha mi sie jechac do Gdanska na serwis

Grubsze tematy Gdańsk, ale podstawowa obsługa to każdy solidny mechanik ogarnie.

kalex - 2018-10-25, 05:45

Bliżej gdzieś u Niemców pewnie będzie.
Wojtasek0 - 2018-10-25, 20:10

Masz jeszcze trochę bliżej Autozoliborz w Warszawie. Moją ogarniają w całkiem dobrych pieniądzach...
rume - 2018-11-02, 10:31

Panowie jakie są szanse przekręcenia licznika w Amperze? Kupując Amperę można być pewnym że tak jest?
Rafał - 2018-11-03, 18:43

rume napisał/a:
Panowie jakie są szanse przekręcenia licznika w Amperze? Kupując Amperę można być pewnym że tak jest?


Kiedyś na forach Volta czytałem, że jest to prawie niemożliwe.
Poza tym chyba wszystkie Ampery, a na pewno te leasingowe, były serwisowane więc można zweryfikować przebieg.

jatko - 2018-11-06, 12:07

Panowie, czy znacie może ten komis, albo może ma ktoś blisko co by auto obadać przy okazji??
https://www.otomoto.pl/of...html#eb20c29489

Z jednej strony chciałbym FL z drugiej nie wiem czy 10-15kzł warto do FL dopłacać

granit - 2018-11-06, 16:22

jatko napisał/a:
Panowie, czy znacie może ten komis, albo może ma ktoś blisko co by auto obadać przy okazji??
https://www.otomoto.pl/of...html#eb20c29489

Z jednej strony chciałbym FL z drugiej nie wiem czy 10-15kzł warto do FL dopłacać


Komis w ok. Gniezna nie brzmi dobrze. Na zdjęciach auto wygląda ok, chociaż mnie rażą po oczach te marketowe kołpaki. Widać handlarz koła puścił bokiem. Moim zdaniem nie warto dokładać tyle kasy do polifta, może mieć kilka bajerów więcej, ale to nadal będzie Ampera.

vwir - 2018-11-06, 16:40

Gdy swojego czasu interesowałem się tematem to polift ma działającą w PL nawigację i rzadziej pojawiają się posty użytkowników poliftów na temat wymiany felernego łożyska. Czy warto za to dopłacać to każdy sobie może sam odpowiedzieć.
rume - 2018-11-06, 17:01

A co to za miks Ampery z Voltem
https://www.otomoto.pl/of...html#0d563d00c5 :mrgreen:

vwir - 2018-11-06, 17:51

Spróbuj kupić zderzak do Volta na allegro i szybko się dowiesz, skąd się biorą takie Volpery ;)
rume - 2018-11-06, 17:57

Wygląda na to, że to nie tylko zderzak. :) Czy tył też tak łatwo można zaadoptować?
vwir - 2018-11-06, 18:07

W jakim sensie zaadoptować? Przecież to te same samochody, tylko z innym znaczkiem. Większośc elementów jest wymienna. Jakieś drobiazgi w stylu halogen są różne.
jatko - 2018-11-06, 19:58

Nie mam parcia na "bajery" navi i tak wolę z telefonu. Zależy mi na jak największym zasięgu na ładowaniu i na bezawaryjnej jeździe za rozsądne pieniądze ;) i jakoś mi się ewentualny wydatek +10kzł nie kalkuluje, ale czas pokaże
granit - 2018-11-06, 22:34

jatko napisał/a:
Nie mam parcia na "bajery" navi i tak wolę z telefonu. Zależy mi na jak największym zasięgu na ładowaniu i na bezawaryjnej jeździe za rozsądne pieniądze ;) i jakoś mi się ewentualny wydatek +10kzł nie kalkuluje, ale czas pokaże

I tak i tak ta nawigacja szału zapewne nie robi, a opel eye...hmm no jak dla mnie może być, może nie być... co do łożyska, u mnie 264 kkm w przedlifcie i śmiga póki co bez zarzutu.

rume - 2018-11-13, 15:00

Mam chęć kupić ale ceny jakby szybowały w górę :-( . Dziwne samochody coraz starsze a ceny rosną, zachowuje się jak samochód zabytkowy. Wygląda na to, że nagonka na Diesla zrobiła swoje.
vwir - 2018-11-13, 15:55

Poszukaj w DE i NL, to sporo zmienia. Tam ceny spadają.
rume - 2018-11-13, 18:27

Cały czas szukam i niestety ceny rosną.
rume - 2018-11-27, 13:52

Panowie jak z ubezpieczeniem AC Ampery, duże koszty? Firmy się nie boją że trzeba nową baterię kupić w razie kolizji?
granit - 2018-11-27, 13:59

rume napisał/a:
Panowie jak z ubezpieczeniem AC Ampery, duże koszty? Firmy się nie boją że trzeba nową baterię kupić w razie kolizji?

Kolega chciał to problem. Wiele TU chce wyceny pojazdu przez rzeczoznawcę. Mnie w PZU na zniżkach pracowniczych wyliczyli w ok. 1600 zł za 2012 rok pakiet OC+AC+NNW w średnim wariancie.

tomusy - 2018-11-27, 14:49

Mam wrażenie, że tanio wychodzi w Avivie (dodam, że nie handluje ubezpieczeniami).

Szybko przeklikałem kalkulator na stronie avivy i za ampere z rocznika 2012 wychodzi 1131 PLN (OC+AC, warsztat), full zniżki, wschód kraju, parkowanie w garażu i przebieg do 5 tys km w ciągu roku (wyższe przedziały zwiększają koszt ubezpieczenia). Oczywiście gdy ktoś zrobi powyżej 5 000 km to kary za to nie dostanie, podstawy do odmowy wypłaty też nie mają, gdyby komuś się zdarzyła szkoda przy pokonaniu 10 tys km.

granit - 2018-11-27, 17:49

Nie dodałem, że u mnie liczone dla Łodzi i przy zniżkach OC 40%, a nie 60%. Ale wiadomo, bez zniżki pracowniczej PZU cenowo mało konkurencyjne, także ta Aviva dobra opcja...ciekawe tylko jakby wyszło dla dużego miasta.
tomusy - 2018-11-27, 18:34

Dla dużego miasta 300-400 zł drożej. Aczkolwiek w Polsce nie ma już rejonizacji. W nowych DO brak adresu zamieszkania. Można rejestrować auto, gdziekolwiek w Polsce. Jedne towarzystwa patrzą na numer rejestracyjny, a inni pytają gdzie auto jest parkowane. Oczywiście w chwili ubezpieczenia możesz używać/parkować auto w miejscu X, a na drugi dzień możesz zadzwonić, że się właśnie przeprowadziłeś do miejsca Y. Stawki Ci już nie podniosą. Po za tym ubezpieczenie działa na całym terenie UE. Ta "wirtualna" rejonizacja to jakiś przeżytek z PRLu.

Kolejny absurd rodem z PRL to zbieranie zniżek OC na przyczepkę. Darowałem córce w wieku 13 lat (zdolność do zawierania umów za zgodą rodziców) 10% przyczepki i jest wpisana do DR jako współwłaściciel i ubezpieczyciel zgłosił ją do UFG i zniżki sobie już zbiera (wiem bo robiłem wyciąg kontrolny z UFG). Przy pierwszym zakupie auta już będzie miała full zniżki z OC.

vwir - 2018-11-27, 21:40

Ale numer... Na to nie wpadłem. Może daruję mojej córce motorynkę ;)
tomusy - 2018-11-27, 22:22

vwir napisał/a:
Ale numer... Na to nie wpadłem. Może daruję mojej córce motorynkę ;)


...ludzie same papiery potrafią kupować aby zebrać zniżki. Jednak płacenie kilka lat OC za coś co stoi w piwnicy lub nie istnieje nie koniecznie wyjdzie na plus. Co innego dorzucenie do przyczepki, którą i tak się użytkuje. U mnie OC kempingowej zdrożało z 80 pln na 100 pln za rok. Wcześniej żona na tym też uzbierała swoje zniżki.

Gdybym dorzucił ich do osobówki to moje OC auta od razu poszłoby z 50%-60% w górę i już nie ciekawie.

vwir - 2018-11-28, 06:49

Ale ja mam tą motorynkę zarejestrowaną i ubezpieczoną. Od 30 lat ;)
tomusy - 2018-11-28, 08:54

vwir napisał/a:
Ale ja mam tą motorynkę zarejestrowaną i ubezpieczoną. Od 30 lat ;)


... no to dawaj.
Piszesz normalne pisemko darowizny (nie notarialne) dla osoby spokrewnionej 1 stopnia. Podaruj 10% wartości określonej na 200 PLN. Z tym idziesz do wydziału komunikacji razem z córką i Pani w okienku dopisuje współwłaściciela. Później najlepiej zmienić ubezpieczyciela bo nowy ubezpieczyciel na 100% sprawdza wszystkich współwłaścicieli i zgłasza wszystkich do UFG. Jeśli zostaniesz u starego towarzystwa to musisz przypilnować sam tego zgłoszenia (ja zmieniałem z PZU na Wartę)

Kolejny krok: sprawdzenie wpisu w UFG. Niestety osoba niepełnoletnia nie założy konta online w UFG, nawet jeśli ma konto w mbanku i ma elektroniczne uwierzytelnienie do platformy EPUAP – wiem testowałem.

Jedyna opcja to wypełnienie formatki A4 ze strony UFG (dziecko wypełnia) i zaniesienie (w moim wypadku mam ich 1 km od pracy) lub wysłanie im pocztą. Na taki wniosek odsyłają pisemko z wyciągiem z UFG (i masz potwierdzenie, że osoba niepełnoletnia zbiera już zniżkę)

vwir - 2018-11-28, 10:23

Dzięki! Tak zrobię. W sumie teraz to i tak to ona jeździ tą motorynką, a nie ja. Więc to nawet będzie bardziej zgodne z prawdą. Na dobrą sprawę mogę zrobić zwykłą współwłasność (po 50%). Rozumiem, że z punktu widzenia ubezpieczenia i zbierania zniżek to niczego nie zmieni.
tomusy - 2018-11-28, 15:47

vwir napisał/a:
Dzięki! Tak zrobię. W sumie teraz to i tak to ona jeździ tą motorynką, a nie ja. Więc to nawet będzie bardziej zgodne z prawdą. Na dobrą sprawę mogę zrobić zwykłą współwłasność (po 50%). Rozumiem, że z punktu widzenia ubezpieczenia i zbierania zniżek to niczego nie zmieni.


...może być 50/50 - robiąc współwłaściciela automatycznie drożeje OC, więc najlepiej skorzystać z kalkulatorów/porównywarek OC i wyszukać najtańsze.

szkutnik - 2018-12-14, 06:43
Temat postu: Re: Ampery 2014+
Darek napisał/a:
Powoli pojawiają się Ampery 2014+
Ostatnia z 2015go wisiała na Opel ocasion tydzień. kosztowała 19900Euro
Poszukuję A 2014 pod leasing. Ma ktoś jakieś sugestie? Leasingi nie chcą samochodów sprowadzanych więc chętniej od kogoś kto już się nacieszył i mógłby pomóc gdzie szukać w PL. Raczej poniżej 100000km bym chciał ;-)
Ktoś coś?


Jak byś chciał Volta to może bym sprzedał swojego (przebieg 59300km), chociaż bardzo go lubię i będę płakał przy sprzedaży jak Niemiec sprzedający 20 letniego Merca.

Trochę napaliłem się na Bolta. W kilku testach piszą że fajniejszy od tesli 3, a tańszy.
No a po Bolcie to pewnie Tesla x/s jak już będzie ich więcej i stanieją przynajmniej na rynku używanych.

vwir - 2018-12-14, 09:02

Miałeś okazję siedzieć w Bolcie? Gdy czytam recenzje to jedna wada się powtarza - niewygodne siedzenia. Zastanawiam się, czy niewygodne tylko dla amerykanów w rozmiarze XXXL, czy dla ludzi normalnych gabarytów też.
wodnik7 - 2018-12-14, 10:21

Siedzialem ja w obu: i nie kipilbym bota. Ma duza baterie, to plus, ale za te pieniadze wolalbym albo uzywana tesle, albo model3.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group