SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - BMW i3 rex

aviator - 2018-07-03, 11:55
Temat postu: BMW i3 rex
Witam,

Od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem elektryka - autko z polskiego salonu. Miałem kupić leafa ale zaskakująco i3 okazała się lepsza. Rexa użyłem raz z ciekawości i zaraz po wyjeździe z salonu włączyła się króciutka konserwacja a tak to jazda tylko i wyłącznie na prądzie. Auto jeździ w 99% po mieście ale raz testowo pojechałem Z Wrocławia do Opola i z powrotem - bez ładowania i uruchamiania rexa - oczywiście nie A4 tylko bocznymi drogami aby nie zużyć za dużo prądu ;) Jazda na prąd to jest TO :)

Niestety w urzędzie komunikacji okazało się, ze to ....nie elektryk a hybryda i nie ma mowy o jeździe buspasami. Na domiar złego nici z darmowego parkowania, bo dla i3 rex BMW nie podaje produkcji co2 w jezdzie miejskiej a taki jest wymóg miasta Wrocławia aby moc parkować za darmo tzn. za opłata roczna 100pln za naklejkę.. Ustawa o elektromobilnosci tez nic tu nie zmienia, bo to hybryda.... BMW zasłania się przepisami unijnymi, gdzie wystarcza średnie wartości dla cyklu mieszanego i nie zamierzają podawać wartości dla cyklu miejskiego.

BMW Polska przyznaje racje, ze nieszczęśliwa jest homologację z wpisana hybryda i napędem jednopaliwowym P/EE tym bardziej ze generator prądu nie jest połączony w żaden sposób z napędem. W myśl zastosowanego nazewnictwa i3 jest taka sama hybryda jak prius czy inne spalinowe auta z malutkim akumulatorkiem.... Jakoś w salonie BMW nikt nie sprzedawał mi hybrydy tylko elektryka z systemem rex.

Ciekawe mnie co myślą inni użytkownicy i3 z rexem: macie hybrydę czy auto elektryczne? ;-)

Pozdrawiam

vwir - 2018-07-03, 12:32

W wątku o Amperze już spora dyskusja o tym była. Generalnie masz coś, co się nazywa hybryda szeregowa (poczytaj o tym). To, czy silnik spalinowy przekazuje energię na koła w sposób mechaniczny czy elektryczny nie ma żadnego znaczenia - tak czy inaczej masz dwa źródła energii (ekumulator i zbiornik paliwa) więc masz hybrydę. Jeśli na przykłąd masz strefę ekologiczną, do której mogą wjeżdżać tylko elektryki, to nie możesz wjechać tam hybrydą, bo nie ma możliwości zweryfikowania, czy w połowie strefy nie skończy Ci się prąd i nie odpali się spaliniak. Więc prościej do takiej strefy nie wpuszczać hybryd.

Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem hybryd plug-in, sam rozważam zakup takowej. Ale rozumiem, czym się różnią od elektryków i dlaczego są traktowane 'gorzej'.

Bronek - 2018-07-03, 14:20

Ja odwrotnie byłem bliski zakupu BMW z Reksem jako atutem.
Ale jednym z mniej istotnych powodów zakupu/zamówienia Leafa byla ewidentnie podyktowana dowaleniem konkurencji, informacja w Nissanie, że BMW REX to hybryda.

Raczej trzeba oczekiwać zmiany prawa, a nie zmiany jego intetpretacji.

aviator - 2018-07-03, 14:55

Na razie jestem zniesmaczony brakiem dokładnej informacji od sprzedawcy - wiem, mogłem doczytać wcześniej, ze kupuje hybrydę szeregowa a nie auto elektryczne :evil: Użytkuje de facto dla mnie auto elektryczne bez żadnych wymiernych korzyści poza świadomością, ze nie produkuje spalin.
Świadectwo homologacji tez jest dla mnie dziwne: napęd jednopaliwowy P/EE - dla własnej satysfakcji, to już powinno być EE/P ;) no i na koniec po co ta naklejka na klapie "edrive", BMW wstydziło się lub marketing nie pozwolił nakleić "hybrid"....

Bronek - 2018-07-03, 15:25

Ustawodawca z góry założył, że obywatel to krętacz i oszust. I wjedzie na prądzie po czym....

Ale to tak jest, Państwo, które jest samo nieuczciwe, mierzy swoją miarą.

Firmy, ukrywają wiele... BMW, VW, Nissan.... każda czegoś niedopowiedziała lub wręcz oszukała.

vwir - 2018-07-03, 16:29

aviator napisał/a:
Użytkuje de facto dla mnie auto elektryczne bez żadnych wymiernych korzyści poza świadomością, ze nie produkuje spalin.


Wiesz, sporo osób jeździ elektrykami od kilku lat, gdy nikt nie myślał o żadnych przywilejach dla elektryków. Więc nawet jeśli teraz mamy jakieś przywileje to ja się jakoś bardzo do nich nie przyzwyczajam, bo gdy elektryki spowszednieją to i przywileje znikną.

Przywilejem jest to, że masz fajne auto, znacznie przyjemniejsze do jazdy niż spaliniaki ;)

aviator - 2018-07-03, 18:45

vwir napisał/a:


Przywilejem jest to, że masz fajne auto, znacznie przyjemniejsze do jazdy niż spaliniaki ;)

I tego się trzymam :-D Szkoda tylko, ze pomimo zainteresowania tematem, na pewne tematy trafiam dopiero teraz http://elektrowoz.pl/pora...lbo-bmw-i3-rex/

vwir - 2018-07-03, 19:03

Pewnie Cię to nie pocieszy, ale właściciele elektryków też na razie nie mają tych naklejek ;)
kalex - 2018-07-04, 07:18

Fachowe słowo - paranoja (może nawet jednostka chorobowa) . Kupujemy pluginy , rexy, sreksy żeby jeździć na benzynie i być cwańszym od wszystkich. Zalatuje jakimś fanatyzmem , jak się nie "umęczysz" razem z nami to nie jesteś w klubie.
Pir-serwis - 2018-07-04, 07:30

Wychodzi na to, że skoro sprzedają jako samochód elektryczny a definicja prawna jest inna to zostałeś wprowadzony w bład i można wedle mnie odstąpić od tej umowy zakupu.
W sumie jak komentarz powyżej, może być tak, że ktoś kupi a będzie tylko benzynę widział..ale zasięg mizerny wtedy, dla pasjonatów paliwa byłoby to mega upierdliwe, bo wiecznie chwalą się ilecto na baku nie przejadą bez tankowania a elektryk..be.

krawcu - 2018-07-04, 07:41

W sumie to Pir-serwis ma rację. W salonie mówiąc że kupujesz elektryka wprowadzono cię w błąd. Jeśli kupowałeś auto prywatnie możesz z tytułu rękojmi żądać zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy) lub obniżenia ceny.

Znajomi już tak walczyli w Renault i obniżyli im cenę samochodu. Nie pamiętam ile dokładnie to było ale sporo :)

Korzyścią takiego podejścia może być to że BMW może zmienić podejście marketingowe i może przestanie oszukiwać ludzi że rex to nadal elektryk.

KilleR.racer - 2018-07-04, 07:52

kalex napisał/a:
jak się nie "umęczysz" razem z nami to nie jesteś w klubie.

Nie no Kalex szacun za te słowa. To powinny być słowa kultu naszego "klubu" jak w Biblii 10 przykazań. Normalnie tak mi poprawiłeś z rana humor tym tekstem że hej. :kufel
ps.
Apropo "umęczenia"
To w poniedziałek ten czyli 2.07.2017 wybrałęm się do Warszawy po szwagierkę na lotnisko. Jakż byłem uradowany po dojechaniu na LIDL w Wawie i zobaczeniu ekranu
"ładowarka wyłaczona przez operatora" a ja mam w baku 1,5kwh i najbliższej ładowarki brak. Nie jednokrotnie już byłem i to było jak kaszka z mleczkiem i nawet nie oszczędzałem po drodze bo wiedziałem że tam dojadę "z palcem w d..." Na dość wszystkiego zazwyczaj na dalsze wypady EV jadę sam ale tym razem Córcia 6lat chciała szybciej zobaczyć Ciocię :)
Mina po zobaczeniu tego komunikatu ? Bezcenna za wszystko inne zapłacisz wiadomo czym :)
Oczywiście nie był to luźny wyjazd i na 21 musiałem być na lotnisku a na LIDL'u byłem o 20:40.
Niedaleko tylko Greenway typ2 w Galeri Północnej i CHADEMO w PGNIG ale tylko dla taxi. I to była jedyna moja szansa żeby cokolowiek się udało. Także "zmęczyłem się okrutnie" na powrocie też nie było miodu po swoją 24kwh musiałem startować z GREENWAY'a przy S8 a nie na LIDL który jet na wylocie Wawy do chaty. Ostatnie 20km jechaliśmy 50km/h i to ja jako doświadczony kierowca EV muszę przyznać nie byłem pewien czy daojadę. Ale udało się w baku zostało jeszcze 0,5kwh i 7,1% SoC.
Jedyna pozytywna rzecz że tak powolne rozładowywanie aku bo jazda 50km/h to zużycie poniżej 4kwh na 100km to podskoczyło mi Hx i SoH o kilka setnych.
Na szczęście Córka jeszcze jest mało świadoma co się działa ale gdyby to był mój 10 letni syn, to raczej nie pojechał by już ze mną nigdzie dalej EV po takiej przygodzie.

aviator - 2018-07-04, 08:07

krawcu napisał/a:

Korzyścią takiego podejścia może być to że BMW może zmienić podejście marketingowe i może przestanie oszukiwać ludzi że rex to nadal elektryk.


Nie zmieni. BMW Polska umywa ręce a winę zrzuca na polskie prawo. Twierdzą, ze wszystko było dobrze, dopóki urzędy komunikacji przestały rejestrować i3 rex jako EE. Tylko jak maja je inaczej rejestrować, skoro świadectwo homologacji wystawione przez producenta temu zaprzecza?.. z reszta o czym my tutaj mówimy. Moja wina bo nie sprawdziłem a salon dobrze wiedział co robi nie dając mi świadectwa homologacji - musiałem się upomnieć po wizycie w wydziale komunikacji. Do dzisiaj nie mam twardego dowodu, bo jak zaczęto po moim proteście wszystko sprawdzać, to już drugi raz przedłużono mi tymczasowy.
Z auta jestem bardzo zadowolony, z papierologii już nie.

krawcu - 2018-07-04, 08:13

Czujesz niesmak znaczy się czujesz się oszukany. Skoro dobrze Ci z tym samochodem to żądaj obniżenia ceny za wprowadzenie w błąd - będzie to rekompensata za buspasy i opłaty parkingowe :)
aviator - 2018-07-04, 08:48

Wiesz, nie kupiłem auta dla buspasow i darmowych parkingów ;-) także pod tym względem jest Ok - to była wartość dodana post factum. Proponowano mi w BMW hybrydę i pytano dlaczego jej nie chce - nawet nie chciałem się przejechać żadna z nich. Chciałem elektryka i wiedzieli, ze konkurują już tylko z leafem. Rex był świetna opcja - kołem ratunkowym w razie pilnej potrzeby- i dlatego go wybrałem ale nikt się nawet nie zająknął, ze to tez jest hybryda. Następny będzie pełen elektryk a co do ceny, to była na tyle atrakcyjna, ze nie odczuwam potrzeby jej obniżenia i nie o nią mi chodzi ale trochę im napsuje krwi w tym BMW, bo lecą sobie w kulki z centrala na czele.
Warszawa już się wypowiedziała, zamykam ten etap, teraz Niemcy. Językowo żaden problem, także tylko kwestia czasu, determinacji i trafienia do odpowiednich osób.
Niech nazwa to hybryda albo niech sami lobbują za odpowiednim dopasowaniem prawa lub o uwzglednie specyficznego napędu w i3 z rexem - jednak bliżej mu do elektryka niż np. toyoty prius. Jak na razie chyba im to mocni zwisa i powiewa.

RaveN - 2018-07-04, 09:04

aviator napisał/a:
BMW Polska umywa ręce a winę zrzuca na polskie prawo.

He he, przecież BMW to niemiecka firma i u nich w Niemczech też się RExów nie rejestruje jako EV tylko PHEV :roll:

vwir - 2018-07-04, 09:11

Dokładnie to samo było z Amperą. Na początku uchodziła za elektryka i zdaje się, że opel miał nawet z tego tytułu nieco problemów. Później zostało to zmienione i ma hologację jako hybryda.
krawcu - 2018-07-04, 10:06

Jak chcesz im napsuć krwi to roszczenie z tytułu rękojmi. Wtedy zaboli ich to finansowo. Jak nie skorzystałeś z tego jeszcze to sprawa nadal otwarta... i to przed 2 lata od zakupu.
Jak nie chcesz pieniędzy to przekaż na cele dobroczynne... np. budowa ogólnodostępnej ładowarki :)

PatrykS - 2018-07-04, 10:42

KilleR.racer napisał/a:
jazda 50km/h to zużycie poniżej 4kwh na 100km
Oj chyba z dobrej górki i/lub z niezłym wiatrem - Leaf niedużo lżejszy od Ampery, i z aerodynamiką gorzej, stawiam przy tej prędkości na min. 9kWh/100km. Moc średnia przy tej prędkości to rzeczywiście 4-5kW, ale potrzebujemy 2 godzin na te 100km.

aviator napisał/a:
Niech nazwa to hybryda albo niech sami lobbują za odpowiednim dopasowaniem prawa lub o uwzglednie specyficznego napędu w i3 z rexem - jednak bliżej mu do elektryka niż np. toyoty prius.
W Kaliforni jest osobna kategoria REX, powstała dla i3 i chyba tylko i3 się w niej mieści. W USA i3 ma trochę mniejszy bak zdaje się.
vwir - 2018-07-04, 11:09

PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu ;)
PatrykS - 2018-07-04, 16:02

vwir napisał/a:
PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu
Wszystko zależy od warunków - na pewno znajdziemy jakąś trasę, gdzie da się nim tyle przejechać :-)
wodnik7 - 2018-07-04, 17:48

PatrykS napisał/a:
vwir napisał/a:
PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu
Wszystko zależy od warunków - na pewno znajdziemy jakąś trasę, gdzie da się nim tyle przejechać :-)


Jeszcze pryz niewielkim sloncu, i 18C w plusie oczywiscie;)

PatrykS - 2018-07-04, 21:18

wodnik7 napisał/a:
Jeszcze pryz niewielkim sloncu, i 18C w plusie oczywiscie;)
Oj ja bym 25 stopni preferował, chyba że bateria byłaby podgrzana szybkim ładowaniem. Nawet w dużym słońcu daje się wytrzymać na samym nawiewie, choć lekko pochmurne niebo daje większy komfort.
wodnik7 - 2018-07-04, 21:36

Tez przerabialem:) bez duzego problemu da sie w temperaturach i pogodzie zeszloweekendowej kiec zuzycie na poziomie 14 jadac autostrada i nie bedac zawalidroga (kolo 100km/h.
arczik - 2018-07-07, 11:42

To kwestia tak naprawde chyba ustawienia sobie trasówki. Jechalismy wlasnie w zeszly weekend ponad 250km. Raz zjechalismy na greenway'a i wystarczylo zeby swobodnie dokulać sie do hotelu
Andrzey - 2018-07-10, 20:15

krawcu napisał/a:
Korzyścią takiego podejścia może być to że BMW może zmienić podejście marketingowe i może przestanie oszukiwać ludzi że rex to nadal elektryk.


Ja jestem przed zakupem i3s i w dwóch salonach od razu mnie uprzedzili, że REX to nie elektryk, a więc chyba nie jest tak źle i już informują z czym to się wiąże.

aviator - 2018-07-10, 22:03

Ustawa o elektromobilnosci nie pozwala już na takie praktyki ale folderów nie zmienili :-P
Yapco - 2018-07-12, 08:53

Generalnie chodzi pewnie o to, co będzie wpisane w dowodzie rejestracyjnym.
W przypadku mojego REX`a mam wpisaną tylko moc. Dane o pojemności nie są ujęte.

aviator - 2018-07-12, 09:15

A masz EE czy P/EE ???
Yapco - 2018-07-12, 10:44

Mam EE, ale mój REX jest sprowadzony z NYC.
Ze 2 miesiące czekałem na dowód z tym wpisem, ale nie chodziłem i nie załatwiałem tego, żeby mi wpisali EE.
Tak wyszło :)

KilleR.racer - 2018-07-25, 12:50

vwir napisał/a:
PatrykS, nie neguj, przecież wiadomo, że przy 50km/h leaf z 24kWh baterią ma 500km zasięgu ;)

Jak jesteś taki kozak to wyznacz sobie trasę po płaskim i wysil się tym swoim LEAF'em i jedz 50km/h na liczniku w LEAF czyli jakies 42-43 z GPS i potem komentuj. Nie miałem innego wyjscia albo doturlanie się do domu albo holowanie o 1:00 ciekawe przez kogo.
Normalnie tak nie jeźdzę to po pierwsze a po drugie to myslisz że wszystkie rozumy pozjadałeś bo masz LEAF'a . Tak samo jak pisałeś debilne bzdury o liczbie ładowań w moim LEAF. Masz ty wogóle pojęcie skąd te liczby się biorą??? Bo mam wrażenie że dowiedziałeś się trochę sam coś liznołeś i pitolisz trzy po trzy jaki to z ciebie nie kozak. Już mam dość tych twoich zajebistych komentarzy.

vwir - 2018-07-25, 13:26

Nie masz racji, co widać czarno na białym, więc atakujesz mnie personalnie. Interesujące podejście. Wytłumacz więc wszystkim tu obecnym, w jaki magiczny sposób przejeżdżasz leafem 500km na jedym ładowaniu, bo zapewne wszyscy będą zainteresowani takim wynikiem.

A jeśli chodzi po pozjadanie wszystkich rozumów to zerknij na swoje komentarze i zastanów się, kto tu się zachowuje, jakby pozjadał wszystkie rozumy.

KilleR.racer - 2018-07-26, 13:57

vwir napisał/a:
Nie masz racji, co widać czarno na białym, więc atakujesz mnie personalnie. Interesujące podejście. Wytłumacz więc wszystkim tu obecnym, w jaki magiczny sposób przejeżdżasz leafem 500km na jedym ładowaniu, bo zapewne wszyscy będą zainteresowani takim wynikiem.

A jeśli chodzi po pozjadanie wszystkich rozumów to zerknij na swoje komentarze i zastanów się, kto tu się zachowuje, jakby pozjadał wszystkie rozumy.

Atatkuję Cię personalnie bo nie mogę znieść twoich wypocin co piszesz.
Po pierwsze nigdzie nie napisałem że przejadę na jednym ładowaniu 500km , bo to jest nie realne chyba że masz tor 500km non stop płasko lub lekko z górki i jedzie stylem tzw hypermiling. Pewnie obce ci są filmiki Bjorna jak Amperą-e zrbił 620km. To nie znaczy że takie wyniki każdy ma i może osiągnąć.
Po drugie to był odcienek niecałych 30km i jazda jak mówiłem ponieżej 50km i na LEAFspy pilnowałem żeby nie przekroczyć 5kw chwilowego zużycia.
Po trzecie nigdy normalnie bym tak nie jechał ale to sytuacja wyjątkowa bo nie miałęm na kogo liczyć a musiałem dojechać do domu.
Po czwarte zapamiętaj sobie raz na zawsze że każde wpięcie wtyczki nawet na pusto bez podania AC z ładowarki w LEAFspy zlicza ci podłączenie L1/L2 a ty i inni po tobie nieświadomi powtarzając zbudry liczysz sobie razu min 100km taki przebieg dzienny razy każde wpięcie to przecież nie ten przebieg prawda??? To ew juz kręcą liczniki czy ot magia. Mam PV w domu i poracuję w domu i mam czas aby bawić się tym że jak nie ma słońca bo np jest poczmurno przez 10 min to wypinam wtykę i podpinam na nowo jak słońce wyjdzie z za chmury. Do tego auto jak stoi i nie jest pełne to się ładuje a jak trzeba nap gdzieś podjechać na chwilę np na pocztę czy do sklepu lub gdziekolwiek to odpinam i po powrocie po nawet 15min wpinam spowrotem bo auyto ma być gotowe do jazdy zawsze.

Widze że mając jakieś swoje doświadczenia wszystkich mierzysz swoją miarą a ty akurat mieszkasz tam gdzie nigdy nie zobaczysz takich wyników bo masz góry. Ale co tam do tego większość uzytkowników ładuje auto w nocy ja czasem też ale częściej w dzień bo karmię go z PV bo po co mam tracić 20% na oddaniu prądu a potem pobraniu go w nocy??? W dodatku z węgla??
Nie wiem jak u Ciebie ale mój realny rekord na jednym ładowaniu do żółwika to 214,5km ale pełne auto u mnie to 22,6kwh w baku ty jedynie takie cyfry możesz słyszeć od kogoś i od razu powiesz że to bajki, wiec pamiętaj o tych bajkach i czytaj je na dobranoc . Może coś ci z nich utkwi w głowie.

PatrykS - 2018-07-26, 14:22

RaveN napisał/a:
Proszę o rozmawianie w przyjaznej atmosferze, aby nie trzeba było interweniować z moderacją.
Dołączam się do prośby :-)
vwir - 2018-07-26, 14:36

Ależ atmosfera jest przyjazna. Szkoda tylko, że osoba, która lansuje się na alfę i omegę nie ma pojęcia, o czym pisze i myli kWh z kW.

KilleR.racer napisał/a:
na LEAFspy pilnowałem żeby nie przekroczyć 5kw chwilowego zużycia

Człowieku, właśnie pokazałeś, jak bardzo nie masz pojęcia, o czym piszesz. Zużycie chwilowe poniżej 5kW przy 50km/h to coś zupełnie innego niż 4kWh/100km. Gdybyś jechał tak przez godzinę, to faktycznie zużyłbyś 4kWh, ale przejachałbyś 50km. Czyli miałeś zużycie średnie 4kWh/50km. Innymi słowy: 8kWh/100km. Już teraz widzisz, jak bardzo się kompromitujesz? Naprawdę, daruj sobie osobiste wycieczki, bo z każdym słowem pokazujesz tylko, jak bardzo nie masz jaj, żeby napisać wprost: 'faktycznie, pomyliłem się' i tylko brniesz w jakieś niestworzone historie.
A odnośnie drugiej historii, którą z jakiegoś powodu nagle przywołujesz - nie czepiałem się tego, że masz dużo ładowań, tylko dziwny był dla mnie fakt, że auto po roku intensywnego użytkowania i kilkuset ładowaniach miało idealnie tyle samo Ahr. Z dokładnocią do dwóch miejsc po przecinku. Jasne, że jest to prawdopodobne, ale jednak dość... 'interesujące'.

PatrykS - 2018-07-26, 21:07

vwir napisał/a:
Ależ atmosfera jest przyjazna.
Yyyyy, po tych wpisach można odnieść całkiem inne wrażenie :-)

vwir napisał/a:
Szkoda tylko, że osoba, która lansuje się na alfę i omegę nie ma pojęcia, o czym pisze i myli kWh z kW.
Każdemu się zdarzy.

vwir napisał/a:
Zużycie chwilowe poniżej 5kW przy 50km/h to coś zupełnie innego niż 4kWh/100km.
Każde zużycie (w domyśle energii), chwilowe czy średnie, widziałbym raczej w kWh/100km czy kWh/km, nie w kW - bo to jednostka mocy, nie energii. Ale powoli to zaczyna przypominać dyskusje akademickie, i chociaż lubię nie powiem, to chyba w tym wątku ich już chyba wystarczy :-)
gienek333 - 2018-07-26, 21:29

I po co w takich samochodach silniki po 80kW :?: :-P .
PatrykS - 2018-07-27, 10:22

gienek333 napisał/a:
I po co w takich samochodach silniki po 80kW .
Na wypadek gdyby jednak stacje ładowania działały :-)
mmazi - 2018-07-27, 13:31

gienek333 napisał/a:
I po co w takich samochodach silniki po 80kW :?: :-P .


Oj mój Smark ma 110kW i niezła zabawka z niego :)

aviator - 2018-07-27, 14:42

Temat o i3 to możemy ładnie zakończyć dyskusje, ze tu jest 125kW i średnie zużycie w mieście z ponad 2tys km (w tym 200km trasy) to 14,1kWh przy ciężkim bucie mojej piękniejszej połówki ;)
Da się dużo mniej, z góry i po trasie ale chyba lepiej podawać tylko te rzeczywiste i dane.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group