SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Chevrolet Spark czyli elektryczny Matiz :)

mmazi - 2018-07-28, 06:29
Temat postu: Chevrolet Spark czyli elektryczny Matiz :)
Hej,
Zawsze pasjonowała mnie motoryzacja. Przez wiele lat miałem różne mało spotykane na ulicach autka. Były to min. Daihatsu Charade Gtti, Charade 4wd, obecnie Opel Antara i Peugeot 1007 Sporty ( z drzwiami odsuwanymi elektrycznie). I teraz kupiłem Matiza w wersji USA i 110kW i ponad 500Nm silnikiem czyli Spark :)






Spalanie po poprzednim właścicielu to 9.9kWh/ 100km . Ale to był starszy Pan - 74 lata. Ja tak nie potrafię. Moze jak się już wybawię to bede lekko jeździl :) :)


Spark 50-100km/h

Więcej zdjęć wkrótce :)

mmazi - 2018-07-28, 07:19

Ładowanie : Od 50% do pełna 2,5 godziny. Jeszcze nie próbowałem ile to trwa od "zera".

Samochodzik można ustawić na kilka trybów ładowania. 8A lub 12A.
A do tego można ustawić że cyklicznie wyjeżdżamy o 6 rano, to autko zacznie się ładować odpowiednio wczesniej. Właśnie po to, by o tej 6 było pełno w "baku". Ja tak robię, bo mam nocną taryfę :)

Co do zasięgu to ciężko mi się jeszcze wypowiedzieć, ale jadąc tak jak ja jeżdżę obecnie, to okolo 100km zrobiłem i zostało mi jeszcze na 40km zasięgu. Klima praktycznie nie bierze nic z zasięgu, nie wiem jak grzanie...
Klima jest bardzo wydajna.
A najfajniejsze jest to, że auto można zostawić z włączoną klimą i iść do sklepu :)

Co mnie denerwuje ? Gdy chce mrugnąć długimi światłami to włącza się ostrzeganie pieszych ... I nie da się tego wyłączyć w ustawieniach samochodu.

RaveN - 2018-07-28, 07:48

No proszę, czyli nawet Chevrolet Spark EV zawitał do Polski. Dosyć fajny samochodzik, szczególnie na codzienne jazdy.
Będziesz przerabiał port ładowania z CCS Combo 1 (USA) na CCS Combo 2 (Europa)?

mmazi - 2018-07-28, 09:31

RaveN napisał/a:
No proszę, czyli nawet Chevrolet Spark EV zawitał do Polski. Dosyć fajny samochodzik, szczególnie na codzienne jazdy.
Będziesz przerabiał port ładowania z CCS Combo 1 (USA) na CCS Combo 2 (Europa)?


Nawet się nad tym nie zastanawiałem jeszcze ... Pytanie jak by to miało wyglądać ? Jeśli wymiana tylko gniazda, to chyba nie jest problem. A jeśli coś więcej... To pytanie czy to opłacalne wogole ...

mmazi - 2018-07-28, 17:59

A tak dziś wyglądała krótka trasa do innego miasta. Na zewnątrz +31 klima ustawiona na 21 stopni . 2 osoby na pokładzie + dziecko.



Da się lepiej , ale ja staram się jeździć ograniczenie prędkości + 20km/h.


wodnik7 - 2018-07-28, 21:06

Piekne zuzycia, gratuluje fajnego autka:) szkoda, ze GM wstrzymal produkcje, bo tylko dobre rzeczy o sparku czytalem - i stosunkowo duza bateria, wiec nie ma sie czego bac.

Ja bym chyba zmienil na europejski CCS, w sumie oprocz gniazda nic wiecej w teorii nie trzeba..

mmazi - 2018-07-28, 21:16

wodnik7 napisał/a:
Piekne zuzycia, gratuluje fajnego autka:) szkoda, ze GM wstrzymal produkcje, bo tylko dobre rzeczy o sparku czytalem - i stosunkowo duza bateria, wiec nie ma sie czego bac.

Ja bym chyba zmienil na europejski CCS, w sumie oprocz gniazda nic wiecej w teorii nie trzeba..


Muszę więc poszukać gdzieś takiego gniazda ... Bo jak bym chciał jechać gdzieś dalej, to tylko szybka ładowarka wchodzi w grę.


Co do zużycia to i tak spore, bo pokazywałem szwagrowi jak fajnie się wyprzedza sznur aut. Jak odbierałem autko od poprzedniego właściciela to średnie z bodajże 3k km miał 9.9kwh /100km - ale to był pan 74l. Ja tak nie potrafię, chociaż komputer i te cyferki pomagają aby nie cisnąć.

EVgarage - 2018-07-28, 22:47

Super samochodzik! Wymiana gniazda to izi pizi.
RaveN - 2018-07-28, 23:37

A to jest wersja z akumulatorami A123 Systems czy LG Chem? Jaki ma przebieg całkowity, wiek i pojemność akumulatorów (o ile procent spadło)?
PatrykS - 2018-07-28, 23:38

mmazi napisał/a:
I teraz kupiłem Matiza w wersji USA i 110kW i ponad 500Nm silnikiem czyli Spark
To autentyczne dane? Wyglada jak rakieta...

mmazi napisał/a:
Jeśli wymiana tylko gniazda, to chyba nie jest problem.
Powinno to być tylko gniazdo, chyba że wpadli na genialny pomysł jakiegoś udziwnienia. Jako że nie sprzedawali ich w Europie to gniazdo z wiązką nie będzie dostępne, trzeba by pewnie od innego samochodu przeszczepić samo gniazdo.
vwir - 2018-07-29, 07:05

No tak, ale europejskie złącze jest większe, więc zależy ile tam jest miejsca. Ciekawe autko, nie powiem.
mmazi - 2018-07-29, 07:46

Cytat:
To autentyczne dane? Wyglada jak rakieta...


Tak. Wg producenta 7.2sec. do 100km/h. Czyli raptem o 0.1sec gorzej niż BMW i3.

Cytat:

A to jest wersja z akumulatorami A123 Systems czy LG Chem? Jaki ma przebieg całkowity, wiek i pojemność akumulatorów (o ile procent spadło)?


Nie wiem jakie to akumulatory, muszę poszukać jakiejś tabliczki. Przebieg 42tys km. Autko z 2015r. Niestety jeszcze nie wiem jak sprawdzić całkowita pojemność akku. Niby ma Bluetooth i wifi ale żadne oprogramowanie diagnostyczne nie działa .

Tak swoją drogą, ciekawe czy da się wymienić kartę SIM na polską, tak by mieć wifi pokładowe aktywne...

RaveN - 2018-07-29, 09:21

mmazi napisał/a:
Nie wiem jakie to akumulatory, muszę poszukać jakiejś tabliczki. Przebieg 42tys km. Autko z 2015r.

W połowie 2014r. zapowiedzieli przejście na LG Chem dla rocznika 2015, który wchodził jeszcze w 2014r. z tego co pamiętam.

:arrow: GM zmienia dostawcę ogniw dla Chevroleta Spark EV z A123 Systems na LG Chem

mmazi - 2018-07-29, 13:10

To nie wiem.

Dziś wybralismy się na szybkie zakupy i lody. 30km temperatura 32 stopnie na zewnątrz. A/C ustawione na 21.
Średnia z tej podróży to 10.7kwh/100km . Jest dobrze a może być jeszcze lepiej :)
Po 1 zauwazylem że : DRL w tym aucie to zwykłe mijania. Czyli 2x55w.
Po 2 zauważyłem że mam zimówki na nim ...

Jakie sa najcichsze i najlepsze oponki.?

mmazi - 2018-07-31, 10:48

Więc tak.

Najniższe zużycie dziś to 10,6kwh/100km jadąc do pracy 15km z włączonym "klimatronikiem" na 22 stopnie. Dojazd do pracy wygląda u mnie tak, że mam 8km "wiejskimi" drogami i 7km miastem.

Jako ciekawostka, A/C po przejechanych 100km zużyła 12% i 61% napęd, wszystko przy ponad 30 stopniach na zewnątrz. Przy dwóch kreskach pokazywało jeszcze 40km zasięgu, wciśnięcie kilka razy pedału przyspieszenia zmniejszyło ten zasięg do 25km (wiedziałem, że zaraz podepnę się w grażu :) :) ).

Koszty licząc na podlicznikowym mierniku.
100km to 12kWh - tyle trzeba liczyć, tyle wychodzi mi średnio po przejechaniu 400km od środy 25.07.2018

12x 0,61 = 7,32 zł w drogiej taryfie. W taniej taryfie ładowałem kilka razy dopiero, więc szacuję, że będzie to około 5zł

Dziennie robię od 60 do 90km co daje mi średnią około 500km tygodniowo / 2000km miesięcznie/ 24000 rocznie.
Czyli: tygodniowo 36zł / miesięcznie 146zł / rocznie 1750zł - przy drogiej taryfie.
Przy taniej to będzie : 25zł / 100zł / 1200zł.

Peugeot 1007 1.6 LPG który mam (do sprzedania zresztą), palił mi 10 - 11 l LPG przy takim samym stylu jazdy co Sparkiem. I około 1l pb na odpalanie.
Więc licząc niższe wartości, 10l/100 i 2zł/l gazu, bez PB:
Tygodniowo 100zł / Miesięcznie 400zł / rocznie 4800zł

Opel Antara 2.0 CDTI Pali mi średnio 10l ON w mieście - 10x 5zł/l
Tygodniowo: 250zł / miesiecznie 1000zł / rocznie 12000zł - ło kurczaczek, dobrze że ten samochód jest tylko sporadycznie używany i ostatnio robi nie więcej niż 100 - 150km miesięcznie :D

Wiem że to wszystko orientacyjne, ale te liczby dają (mi) do myślenia...


------
I coś, co mnie denerwuje to strasznie szumią mi te zimówki, muszę serio pomyśleć o Letnich bo cieżko mi będzie wyciągnać ponad 150km zasięgu przy normalnej, dynamicznej jeździe. Do tego myślę o zmianie H13 na Ledy, tylko pytanie na jakie ?

rangerek - 2018-07-31, 13:21

mmazi napisał/a:
Do tego myślę o zmianie H13 na Ledy, tylko pytanie na jakie ?


pamiętaj, że muszą miec homologację jako mijania/drogowe
ja mam H11 u siebie i coś takiego znalazłem https://motoledy.pl/c-61,wg-typu-zarowki,h11/zarowki-led-h11-9v-30v-canbus-csp-zestaw-nowosc,459.html

vwir - 2018-07-31, 14:03

Źródło światła (reflektor z żarówką) jest homologowane jako całość i jeśli zmienisz rodzaj żarówki na inną (halogen na led) to jeździsz na niehomologowanym zestawie. Nie ma znaczenia, że sam led ma jakąś homologację. Ma inny strumień światła niż żarówka, do której dany reflektor nie jest przystosowany (i potencjalnie może być wymagane posiadanie spryskiwaczy reflektorów i samopoziomowania).
mmazi - 2018-07-31, 14:29

To może niech zostanie jak jest ... :D . Bo, czy to faktycznie miało by wpływ na zasięg ?
vwir - 2018-07-31, 14:51

W sumie to można policzyć. Dwie żarówki, po 55W każda. Przez 2h jazdy (powiedzmy, że tyle potrzebujesz na opróżnienie baterii od full do zera) zużyjesz 2*55W*2h=220Wh=0,22kWh. Dla ledów podesłanych przez rangerek miałbyś 2*10W*2h=40Wh=0,04kWh. Czyli różnica na poziomie 0,18kWh, co stanowi ok. 1% pojemności Twojego akumulatora. No to o 1% miałbyś większy zasięg (w dużym uproszczeniu, bo wszędzie liczyłem sprawność wszystkiego na poziomie 100%).
granit - 2018-07-31, 17:43

Fajne autko do miasta i zużycia też malutkie, widać jak duże znaczenie ma masa auta. Pytałeś o opony, ja niedawno kupiłem do Ampery Hankook Ventus Prime 2 i bardzo sobie chwalę, ciche, sztywne i fajne na deszczu, do tego cena była bardzo atrakcyjna. Teraz jest już chyba nawet model Prime 3, powinien być równie dobry, jak nie lepszy.
mmazi - 2018-08-03, 21:53

Mój rekord to 18.9kwh/100km. Praktycznie non stop z gazem w ziem (żona rodziła ).

Co zauważyłem, to przy 144km/h ogranicza moc do 55kW i speed limit.
Jeśli kilka razy damy mu w palnik, to ogranicza Nm.

Generalnie stan utrzymuje się na 11-12kwh/100km przy normalnej jezdzie. Dodam tez jako ciekawostkę, że namiętnie używam opcji chłodzenia zdalnego :) . Po wciśnięciu guzika na pilocie zostają włączone postojowki i ostatnie ustawienie z klimatronika - zanim dojdziesz do autka, przyjemnie chłodno w nim. I jeszcze jedno, zrobiłem test zużycia w trybie grzania. Przełączyłem na 30 stopni przy 20 na zewnątrz i komputer pierw pokazywał 6kW po czym zszedł do 1kW i dmuchało bardzo fajnie cieplym. Ciekawe jak w zimie będzie...

Wyczytałem że opony najlepiej A lub B ... Różnica między A a C lub D to 5 do 8% oporów toczenia. Ciekawe jak to się ma do ogólnego rozrachunku jeśli chodzi o zasieg.

mmazi - 2018-09-22, 13:20

Zimne poranki i uwielbienie w postaci ciepła pokazuja bolączki elektryków. Jeśli w lecie jest super, tak przy +6 już było gorzej.
Przy delikatnej jeździe przy +6 rano i zmianie trasy na jazde obwodnicą (wczesniej jazda wiejskimi drogami), wychodzi mi około 17kwh/100km. Wjechanie w miasto zmniejsza zużycie do 15-16kwh.
Zobaczymy jak będzie dalej ... Wiem że też trzeba będzie Mienić styl jazdy bo dziś przy mokrej drodze źle się przyspiesza a co dopiero w zimie ?

mmazi - 2018-10-24, 18:40

Już prawie 47tys na liczniku.

Wymieniłem opony na uniroyale wielosezonowe (195/55/15 tył i 185/55/15 przód), powiem że jakoś nie czuje specjalnie że autko ma większe zużycie kWh. Za to trakcja jest o niebo lepsza niż poprzednie oponki (165). Po kilku próbach na poprzednich było średnio 7.9 do setki. Obecnie to 7.5. jakoś nie udało mi się wyciągnąć 7.2 jak producent podaje.

Po przejechaniu kilku tys. Km widzę kilka rzeczy których mi brakuje:
Pompy ciepła
Guzika do predefiniowanych mocy auta (Eco -30kw, normal -50kw , normal+ 70kw i sport 110kw).
Otwierania keyless - odpalanie jest a otwieranie nie.

Co mi się nie podoba ?
Ogrzewanie które jest wodne. Serio. Jest osobny układ do grzania i ma 2l plynu chłodniczego . Szkoda bo lepszą by była grzałka typu farelka, z grzałka zaraz za nadmuchem. Chociaż wodne ma swoje zalety - bezwładność. Baterie mają swój obieg wody ,7l.

Od 3% do 100% ładuje się w 5h40min z gniazdka w garażu .

Koszty to w lecie w nocnej taryfie wyszło mi około 4zl30gr za 100km . W zimie to będzie około 6zl. No i zostaje tylko tłuc kilometry...

A co do zimy, to jestem przerażony. 542Nm ... Przy pogodzie jak teraz mamy i kontrola trakcji walczy jak może, z lisciami i mokra drogą, a w zimie to będzie tragedia... Ale zobaczymy.

Zakochałem się w elektrykach. Jak mam jechać Antarą która pali 10-12l ON to aż mnie boli ...bo pali a nie jedzie :-D

wodnik7 - 2018-10-24, 19:06

Fajnie czytac, jak mozna sie zarazic elektrykami:) pozdrawiam, i milej jazdy!!
highend - 2018-10-25, 00:49

lubię to :) (czytać)
mmazi - 2018-10-30, 09:52

Koszty rzeczywiste w domu:

Za dwa miesiące używania samochodu - dzień w dzień. Dziennie minimum 70km - około 2000km miesięcznie.
Dom mam pełny elektryk ( jak auto :D ) - W domu mam Wode z Hydroforu, ciepłą wodę (boiler 240l z CWU z pompą ciepła), ogrzewanie z pompy ciepła i klimatyzacje centralną w domu. Kuchenkę indukcyjną, zmywarkę, piekarnik i pralko - suszarkę. Dom jest 86mkw użytkowej plus garaż.
Grzanie włączone w październiku. Utrzymywana temperatura w domu +23 stopni (lato/zima). rodzina 2+2 + pies:D

Koszt - 646zł za dwa miesiące - średnia cena kwh 0.46gr (Taryfa G12). W tym koszt przejechania około 4000km Sparkiem.
Do tego co miesiąc 38zł za wywóz śmieci.

Czekam na PV o mocy 7kW. Powinna mi pokryć w 90% zapotrzebowanie na prąd.

Po zmianie taryfy na G12 i dołożenie samochodu elektrycznego wyszło mi raptem 130zł więcej za dwa miesiące niż w ubiegłym roku w tym samym czasie.

Jak widać, koszt "paliwa" w stosunku do PB czy LPG jest rewelacyjny.

mmazi - 2018-11-23, 13:13

Zimno.
Codziennie temperatury w okolicach 0 stopni.
Autko pod chmurką, podpięte i podgrzewane przed jazdą.
W aucie ustawione Auto Defog, fotel grzany non stop, temperatura ustawiona na 22 stopnie. Generalnie ma być ciepło w aucie bez oszczędzania.

Zasięg drastycznie spada. Po przejechaniu 40km, statystyki są takie : Silnik - 25%, grzanie 21% z baterii.

Z 10 - 12kwh/100km w lecie wskoczyło na 17 - 20kwh/100km. Chyba muszę zmienić styl jazdy na delikatnie ekonomiczny :)

Co by uratowało zasięg ? Webasto wodne.

granit - 2018-11-23, 18:03

Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?
mmazi - 2018-11-23, 18:49

Dokładnie, godziny są takie jak piszesz.
Co do dokładnych danych za kWh dzień/ noc nie znam. Wg. Rachunku PGE jest to 0.35gr i 0.68 gr za kWh.

U mnie to wyglada tak, ze przyjeżdżam do domu i wieczorem podpinam go do prądu. (Mimo takiego zużycia, i tak wystarcza mi na cały dzień jazdy) Ustawione w samochodzie mam żeby się skończyło ladowanie codziennie o 5:30.
Przed wyjazdem do pracy włączam zdalne grzanie - wtedy grzeje 20minut i szyby są już odmrożone a i w kabinie cieplutko :) . Pewnie jak bym ustawił na 18-20 stopni to by lepiej z tym zużyciem było, ale jakoś nie lubię zimna w aucie.

Zamówiłem na wiosnę wiatę garażową i panele 9kw. Wtedy będę ladowal się w dzień.

krawcu - 2018-11-23, 20:55

granit napisał/a:
Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?

Jakiego masz dostawcę prądu? Gdzie mieszkasz?

granit - 2018-11-23, 20:58

Właśnie zastanawiam się nad sensem montażu licznika. Ładuję w garażu w zasadzie tylko w nocy, ale na chwilę obecną mam podlicznik i płacę do administracji 0,57 zł/kWh wg. zużycia z podlicznika. Dziś byłem w PGE i przeróbka na licznik może kosztować od 100 zł do 1000 zł. Zakładając miesięcznie ok. 300-350 kWh zużycia garażowego nie wiem czy jest sens się bawić... Szacowana oszczędność miesięczna w ok. 70 zł nie wydaje się mała, może warto... a panele jaki to koszt i dadzą radę uciągnąć ładowanie? Planujesz magazyn energii?
granit - 2018-11-23, 20:59

krawcu napisał/a:
granit napisał/a:
Jak jest z taryfą G12, jaki jest koszt kWh w nocy, a jaki w dzień? Godziny "nocne" to 22-6 i 13-15 ?

Jakiego masz dostawcę prądu? Gdzie mieszkasz?

PGE, Łódź

krawcu - 2018-11-23, 21:10

Ceny energii dla PGE Łódź Miasto w taryfie G12:
Dzień - 0,6523 zł/kWh
Noc - 0,3218 zł/kWh

To są ceny brutto z dystrybucją.

vwir - 2018-11-23, 21:23

U mnie było tak, że zimą tańsze godziny były od 13 do 15 ale latem od 17 do 19.
mmazi - 2018-11-23, 21:30

Koszt PV to 4500zl za 1kW. Czyli łatwo policzyć ze mój zestaw to będzie około 40 tys zł. Powinien wyprodukować rocznie pomiędzy 8000 a 9000kwh. Nie będzie magazynowano, tylko typowe pompowanie w sieć nadprodukcje i zużycie jej np. W zimie w stosunku 1 do 0.8.
jatko - 2018-11-23, 22:11

Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze
krawcu - 2018-11-23, 23:24

jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze


Ile rocznie produkujesz na tych używanych panelach?

jatko - 2018-11-23, 23:52

z przyczyn mniej lub bardziej niezależnych ode mnie czekam jeszcze na odbiór, ale to jest link do pomiarów z instalacji kolegi na zbliżonym zestawie, wcześniej miał niecałe 2kWp, widzę że się rozbudował - zwracam tylko uwagę coby oglądając wykresy mieć to na uwadze że w poprzednich latach było mniej paneli

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=56690&sid=51166

granit - 2018-11-24, 11:45

krawcu napisał/a:
Ceny energii dla PGE Łódź Miasto w taryfie G12:
Dzień - 0,6523 zł/kWh
Noc - 0,3218 zł/kWh

To są ceny brutto z dystrybucją.


Czyli różnica znaczna...no nic, spróbuję się dowiedzieć ile kosztowałoby przerobienie podlicznika na licznik. Blok i instalacje mają 5 lat, więc standard wykonania pewnie daje możliwość bez wielkiej rzeźby na przeróbkę, może nie będzie to kosztowało majątku.

mmazi - 2018-11-30, 06:58

-11 - autko pod chmurką, zasięg wg. wskaźnika 91km, zużycie 18,7kwh/100 (włączone grzane na 22 stopnie i fotele grzane).
granit - 2018-11-30, 18:06

To ładny wynik, przy 22 stopniach wewnątrz Ampera jest pożeraczem energii, zasięgi jak jeździ żona do i z pracy to ok. 25 km przy obecnych temperaturach.
wodnik7 - 2018-12-01, 03:23

Hmm, niby malo ale duzo jednak.. dojechalem wlasnie na Kaszuby, jadac po kretych drogach, ale od Koscierzyny szybcie, mysle, ze 80-110: przy -7 na zewnatrz, tesla zapakowana, 22C wyszlo 22. wiec Matiz powinien ciut lepiej dawac sobie rade - samej kubatury mniej do ogrzania, i lzejsze duzo auto.. czy moze powodem gorsza aerodynamicznosc?f
mmazi - 2018-12-03, 14:22

Nie jest źle.
Wszystko tez zależy od stylu jazdy. Przy -17, dzień później zasięg był podobny. Jedynie co, to 4% baterii poszło na grzanie baterii.

KilleR.racer - 2018-12-04, 09:07

jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze

Podbijam temat też mam PV i również poszedłem w panele używane. Montaż i robota jest banalnie porsta i ogarniesz to bez problemu sam. 40tys zł to kosmos , Jak chcesz to dawaj znać na priv mogę pomoć lub doradzić. Ceny na używce to przepaść a spadek mocy niewielki porównując cena uzysk. Tu masz moje statystyki,
STATYSTYKI PV
W 2018 roku uzysk wzrósł bo dołożyłem 10 paneli x250W a teraz pod koniec roku robię wiatę i znów dowalę pewnie 16x260W . Powiem tak ładuję auto czasem i 2x dziennie a kupiłem już mocniejsze które potrzebuje dużo więcej mieć w baku wiec nie chcę znów dorabiać PGE ;)
Co do szybkiego ładowania w SPARK to tak jak pisał EVGARAGE. Kup ganiazdo tylko dobierz mniej więcej podobe jak w AMPERA-e bo ono raczej bedzie pasowało bo nie sądzę żeby szło coś innego dla BOLT i AMPERA-e za duże koszta w produkcji.

Aha
No i webasto mokre jak najbardziej załatwi sprawę tylko analogowe stare sprawdzone zeby było proste w sterowaniu i do tego polecam benzynowe mniej smrodu :)

mmazi - 2018-12-04, 11:00

KilleR.racer napisał/a:
jatko napisał/a:
Ja 3kWp ogarnalem za ok 5kzl, ale na panelach używkach i nowym inwerterze

Podbijam temat też mam PV i również poszedłem w panele używane. Montaż i robota jest banalnie porsta i ogarniesz to bez problemu sam. 40tys zł to kosmos , Jak chcesz to dawaj znać na priv mogę pomoć lub doradzić. Ceny na używce to przepaść a spadek mocy niewielki porównując cena uzysk. Tu masz moje statystyki,
STATYSTYKI PV
W 2018 roku uzysk wzrósł bo dołożyłem 10 paneli x250W a teraz pod koniec roku robię wiatę i znów dowalę pewnie 16x260W . Powiem tak ładuję auto czasem i 2x dziennie a kupiłem już mocniejsze które potrzebuje dużo więcej mieć w baku wiec nie chcę znów dorabiać PGE ;)
Co do szybkiego ładowania w SPARK to tak jak pisał EVGARAGE. Kup ganiazdo tylko dobierz mniej więcej podobe jak w AMPERA-e bo ono raczej bedzie pasowało bo nie sądzę żeby szło coś innego dla BOLT i AMPERA-e za duże koszta w produkcji.

Aha
No i webasto mokre jak najbardziej załatwi sprawę tylko analogowe stare sprawdzone zeby było proste w sterowaniu i do tego polecam benzynowe mniej smrodu :)



Da się taniej, zawsze się da. Ale nie o to chodzi :)

KilleR.racer - 2018-12-04, 13:09

Czyli ty jesteś z tych co lubią płacić nieważne ile oby była dobrze zrobiona robota , tak??
mmazi - 2018-12-04, 14:13

Umówny się ze tak :)
-
Btw tak mi się autka spodobały elektryczne, że zastanawiam się czy zastępując Diesla teslą, byłbym w stanie jeździć nie martwiąc się o trasy 1000km ?

jatko - 2018-12-04, 15:02

zależy czy trasy na wschód czy na zachód. Na zachód bym się nie martwił, SC jak mrówków
vwir - 2018-12-04, 15:33

Istnieje jeszcze południe. Tam różowo nie jest. Z Mielca można też jechać kawał drogi na północ i też jest niewesoło.
wodnik7 - 2018-12-04, 18:10

Juz sie powtarzam, ale tesla jezdzac problemow nie ma. Najgorzej Szczecin-Trojmiasto, a reszta pieknie nafaszerowana ladowarkami.
mmazi - 2018-12-04, 18:50

Sparka kupiłem jako pierwszego elektryka. Typowo do pracy, córka do przedszkola i żona jak zrobi prawko. Do „miasta” mam w dwie strony 35 -40km, dziennie jeżdżę teraz dwa razy. Przy -17 bateryjek wystarcza na te dwa razy, jest ok.
Dom mam pełny elektryk, od ogrzewania po wodę z wlasnego ujęcia (hydrofor)- zużycie domu to 7000kwh/rok. Na wiosnę będą 9kwp na wiacie garażowej i dlatego moje rozważania na temat wymiany Diesla na coś bardziej ekonomicznego, na coś rodzinnego , co by mogło wziąć na pokład 4 osobowa rodzine i psa. Zamiast Tesli myślałem już nawet za Voltem 2016, do pracy na akumulatorach a w trasę na benzynie... ale czy to przyszłość ?... wątpię.

Spark sprawdził się idealnie do tego do czego został kupiony. Tłucze kilometry na nocnej taryfie aż miło. Koszty za 100km niezauważalne, więcej na kawę wydam...

wodnik7 - 2018-12-04, 20:00

Przejedz sie tesla, poczuj te przyjemnosc, a
Nie bedziesz chcial jezdzic innym:) serio:)

Auto cale z alu, nic nie rdzewieje, klamki mozna naprawic w pol godzinki, a na reszte masz gwarancje. No i cala Europa gratis, z usmiechem, i stoi otworem. Polecam:)

jatko - 2018-12-04, 20:01

Najekonomiczniej to kupić tico w gazie czy co tam innego i patrzaj Pan jak na ile gazu taka Testa starczy.

Jak budżet Ci pozwala to oczywiście szedłbym w Teslę i nawet nie ma co się zastanawiać

Z racji że mi się budżet nie spina to przymierzam się do Ampery/volta. A za parę lat coś o realnym zasięgu 300-400km na prądzie

wodnik7 - 2018-12-04, 20:08

Ampera na kilka lat naprawde jest fajnym wyborem w Polsce. Kto ma za co, polecam tesle. Tylko greenway omijac trzeba:) ale jest juz tyle punktow ladowania, ze naprawde jest przyjemnie jezdzic, to juz nie czasy kompletnego pionierstwa.
bro - 2018-12-04, 20:18

mmazi napisał/a:
Umówny się ze tak :)
-
Btw tak mi się autka spodobały elektryczne, że zastanawiam się czy zastępując Diesla teslą, byłbym w stanie jeździć nie martwiąc się o trasy 1000km ?


skoro chajs nie problem to jak kupisz 100d to trasę 1000 km zrobisz nawet na 1 ładowanie :)
(choć realnie na 2)

A na poważnie - kwestia przemyślenia np. 10 najbardziej popularnych tras które się robi, można przejść przez każdą jako scenariusz - ocenić (realnie) w ile czasu je robisz i jak bardzo zależy Ci na czasie.

ja długo czekałem (i może w końcu w przyszłym roku się ziści), na auto które będzie mogło pokonać z marszu (bez ładowania) trasę 270 km. mam nadzieję że w końcu w przyszłym roku dołączę jako posiadacz :)

mmazi - 2018-12-05, 07:50

Przeraża mnie ładowanie i infrastruktura. Teraz, jadę, stacja benzynowa 5 minut i jadę kolejne 600km.
Co prawda te czasy już nie wrócą, bo mam dzieci i trzeba by się zatrzymać, zjeśc coś, odpocząć.

Więc do przełknięcia jest dla mnie ładowanie 30 - 40minut dające 300 - 400km zasięgu.

wodnik7 - 2018-12-05, 14:52

No to tesla Juz od lat to ci daje. Niestety nie w calej Polsce.. 200km w 20-25minut.

Ale zeby w jednym kawalku 600km? Ja nawet na diesj tak nie lubilem jezdzic.

mmazi - 2018-12-05, 19:45

Muszę się zastanowić. Na chwile obecna rozsądek podpowiada Volt . Nie chciał bym się tłumaczyć żonie i dzieciarni ze musimy czekać na lawetę , bo to w sumie zachcianka była :D niedostosowana do Polskich realiów .
wodnik7 - 2018-12-05, 20:21

mmaxi kupuj co lubisz. Ja po przejechaniu w sumie 160.000 teslami nigdy na lawete nie musialem czekac. Po prostu inaczej sie planuje (po Polsce). Za granica nie ma w ogolr problemow..
mmazi - 2018-12-06, 07:27

https://www.otomoto.pl/of...html#82c7fe48ca
krawcu - 2018-12-06, 08:31

mmazi napisał/a:
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-volt-nowy-model-2017-premier-ID6BlH2I.html#82c7fe48ca


Z tego co pamiętam to dość długo jest już wystawiony... zresztą zdjęcia były robione jak trawa jeszcze była zielona :)

vwir - 2018-12-06, 10:16

Byłem, oglądałem. Stan wnętrza bardzo ładny. Z tego co pamiętam to był uderzony z przodu, ale jest dobrze zrobiony. Generalnie niezły egzemplarz, ale u mnie to auto chyba raczej odpadnie z innych względów.
arczik - 2018-12-15, 14:39

mmazi napisał/a:
Przeraża mnie ładowanie i infrastruktura. Teraz, jadę, stacja benzynowa 5 minut i jadę kolejne 600km.
Co prawda te czasy już nie wrócą, bo mam dzieci i trzeba by się zatrzymać, zjeśc coś, odpocząć.

Więc do przełknięcia jest dla mnie ładowanie 30 - 40minut dające 300 - 400km zasięgu.


Tez mnie to przerazalo zwlaszcza brak ładowarek na trasie, ale jak kilka razy bujnelismy sie na wyjazd konferencyjny firmowym elektrykiem to jednak nie jest tak źle. Aplikacja greenway'a daje rade - nie ma juz w tej chwili problemu ze stacjami ładowania. Da sie wyjechac w dalsze drogi, a czytałem tez u nich na stronce ze dostali kolejna kase na 630 nowy punktow wiec bedzie tylko lepiej. Wiadomo ze jazda z rodzinka to co innego, ale tym bardziej zatrzymywanie sie co 150km to u nas i tak norma przy 3 dzieciakow, wiec tak czy owak trzeba stanac a w tym czasie podladowac baterie

mmazi - 2018-12-31, 18:03

Jak wiecie , kupiłem Outlandera PHEV. Auto wg. mnie niezłe jako baza do (może)rozbudowy baterii?. Może za rok, dwa, baterie będą tak tanie i tak pojemne, że dołoży się do niego np. Pakiet 60kwh lub 100... po wyciągnięciu ICE ? Kto wie, kto wie ... Auto duże wiec nawet jak by do środka trzeba było dorzucić to płaczu nie będzie.

Ale plus taki, że mam teraz dwie ładowarki typ1. Jedną mam na zewnatrz a drugą w garażu. Outlandera mogę ładować ładowarka od Sparka ale odwrotnie nie, spark mruka błędem ladowarki ...dziwne, pewnie brakuje mu jakiegoś sygnalu.

No nic, jeszcze tylko PV na wiosnę.

PatrykS - 2018-12-31, 18:17

mmazi napisał/a:
Auto duże wiec nawet jak by do środka trzeba było dorzucić to płaczu nie będzie.
Bawię się pakietami od Outlandera i mam duże podejrzenia, że można je podmieniać bez konieczności parowania z samochodem - co oznacza, że za kilka tys. PLN (koszt pakietu z rozbitka) można dość łatwo podwoić zasięg przełączając na drugi (pełen) pakiet po opróżnieniu pierwszego. Z połączeniem obu pakietów równolegle też można pokombinować.
mmazi - 2019-04-07, 07:39



Jazda typowo miejsko-podmiejska.

Prawie 9000km za nami od lipca 2018. Co mogę powiedzieć o samochodzie ?
1. Szybki, zwrotny i ekonomiczny
2. Jak chcesz, zejdziesz ze zużyciem do 8 kwh/100km - jazda ze znakami jak „dziadek” , do 10kwh/100km jak reszta użytkowników drogi (znaki +10km/h). 15-16kwh/100km jak używasz przepustnicy 0-1 :)
3. W zimie grzanie zdalne z pilota i duży plus za fizyczne włączniki grzania foteli - w zimie przy -10 wchodzisz na cieplutkie fotele :) .
4. Praktycznie nikt na drodze ci nie podskoczy - 136KM i 542Nm .
5. Grzane i chłodzone baterie !!
6. Nikt nie przypuszcza patrząc na niego, że to EV :)

Wady ? Właściwie oprócz typowo miejskiego zasięgu do 160km- to brak.

Koszty poza prądem ? Zakup 4 opon bo poprzednie były tragiczne. Zużycia podawane na oponach wielosezonowych firmy Uniroyal. Żadne eco , P-zero itp :)

Jeśli macie pytania , śmiało pytać. Jeśli ktoś chce go kupić, zapraszam na Priv .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group