SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Blogi użytkowników pojazdów elektrycznych - Nissan Leaf 2011 USA

karolkus - 2018-08-01, 22:39
Temat postu: Nissan Leaf 2011 USA
Witam,
Kupiłem sobie takie cudo czyli czerwony nissan leaf z 2011r.
Sprowadziłem go z USA a dokładniej to z Honolulu :D miało 71tys km. versja SL
Uderzony był w tył ogólnie to "palił i jeździł" :D
Pomijając proces naprawy czyli magiczne ceny np tylnej klapy - jestem bardzo zadowolony z auta.
Jeżdżę nim już cały tydzień i zrobiłem 1000km :D za soba mam 4 ładowania z szybkiej ładowarki i 3 albo 4 seanse całonocne.
Wskaznik baterii pokazwuje wszystkie kreski niestety leafa spy nie moge odpalic mam juz 3 interfejsy niby 1.5.
po całonocnym ładowaniu pokazuje mi ze moge przejechac 180-196 km w trybie eco albo jakies 160 normalne D. jezdze przrzewaznie z klima ustawiona na 18 st i predkosc wentylatora na 1. skraca mi to zasieg o kilka km a czasem o kilkanascie nie zabardzo rozkminilem dlaczego nieraz ciagnie kilkanascie km a nieraz wlaczenie wylaczenie nawiewu z klima zmniejsza o 2 albo 3.
dzisiaj kupiłem nowe oponki jakies niezbyt drogie letnie (550 pln za kpl (mam kola 16)). bo niestety oryginalne bridgestone ecopie były poprostu łyse.
z osiagów to przy 500km przejechanych wyszło mi spalanie 7.9km/kw dzisiaj pozwolilem sobie poszalec i skasowalem spalanie to nowe wyszło 5.9. Zaraz po kupnie mial zuzycie 6.5.
Ogolnie jestesm narazie bardzo pozytywnie nastawiony do tego autka, które niestety jest mocno nieurokliwe.
w piatek zmieniaja mi taryfe z g11 w garażu (mieszkam w bloku i garaz jest na poziome 0 z osobnym licznikiem) na g12as a ze umowe o prąd podpisałem w styczniu (g11) to od pierwszej kwh w nocy bede miał tani prąd.

Pozdrowienia z Łodzi.
Karol

krawcu - 2018-08-02, 07:27

Przy tym przebiegu i z tego regionu samochód wydaje mi się ze powinien mieć mniej pojemności baterii... Jak Ci jeszcze pokazuje tak duże dopuszczalne zasięgi to jest szansa ze trafiłeś na samochód z wymienioną baterią na 30kWh!

Tak czy inaczej gratuluje!

A transport Cię nie zabił finansowo? Ile Cię wyszedł ten samochód?

vwir - 2018-08-02, 08:44

Jeśli chodzi o interfejs to u mnie po wielu próbach i odsyłaniach zadziałał w końcu ten: https://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-chip-pic18f25k80-torque-i6306582561.html

Bateria na 100% jest wymieniona, ale raczej nie 30kWh. Przy zużyciu 7,9km/kWh spokojnie można osiągnąc 160km zasięgu, a skoro bez trybu eko tyle pokazuje, to by się zgadzało.

karolkus - 2018-08-17, 17:53

Witajcie,

nie było mnie 2 tygodnie ale dzisiaj już przerejestrowałem auto na stałe tablice. Przy okazji zapytałem o naklejkę EE ale spojrzeli na mnie jak na kosmitę i powiedzieli ze takich nie maja.

Dzieki za link do interfejsu zamowilem zobaczymy czy bedzie działał.

Baterie mam raczej na 100% 24, przy sybkim ladowaniu prawie od 0 do 80% wesło niecałe 20kwh

Pozdrawiam
Karol

krawcu - 2018-08-17, 18:16

Cytat:
Baterie mam raczej na 100% 24, przy sybkim ladowaniu prawie od 0 do 80% wesło niecałe 20kwh


To raczej na pewno ma 30kWh. Nie cała pojemność baterii jest dostępna do jazdy. Część jest w rezerwie.

vwir - 2018-08-18, 05:36

No nie. Przy 30kWh miałby realnie do dyspozycji ok. 27kWh. Z tego 80% to daje blisko 22kWh. Do tego dolicz straty (stacja pokazuje ile z niej 'wyszło' energii, a ile z tego przyjęły baterie a ile wydzieliło się w postaci ciepła to już inna bajka).
karolkus - 2018-08-19, 07:32

Mam takie małe pytanie do uzytkownikow leafa z 2011 lub 2012 roku jak wam działa ogrzewanie? proboje to ogarnac u siebie ale nie wiem czy np nie wlacza sie jak jest jakas temp na zewnatrz? Po włączeniu grzania na 32st (zew tem 25) zasieg spada ale nie wieje cieplym powietrzem - sprawdzalem uruchamia pompe wody ale nie grzeje. Wyczytalem ze to moze byc problem z podgrzewaczem PTC heater ale wtedy nie powinien zmieniac sie zasieg. Auto jest z hawajow wiec pewnie tam niespecjalnie sprawdzali czy to dziala czy nie :) troche sie martwie bo u mnie nie ma tez grzanych foteli i kierownicy a jesli cos nie dziala to wolalbym to naprawic przed zima.
wester - 2018-08-19, 13:13

Nie jesteś pierwszy. Pompa się psuła czasami. Ja nie mam pompy ale ktoś pisał na forum poszukaj.
karolkus - 2018-08-19, 22:30

wester napisał/a:
Nie jesteś pierwszy. Pompa się psuła czasami. Ja nie mam pompy ale ktoś pisał na forum poszukaj.

Pompa ? tylko która? jesli chodzi o pompe cieczy (narazie znalazlem takie 2 jedna pod akumulatorem obok podgrzewacza wody i jedna przy lewej podluznicy :) .
Moje auto jest z 2011 wiec pompy ciepla nie mam.
dzisiaj troche pobawiłem sie tym autem i spadek zasiegu przy wlaczeniu ogrzewania niestety ma zwiazek z dmuchawa a nie z grzaniem wody.
Słowem wszystko wskazuje na klasycze uwalenie elementu PTC HEATER i konwertera DC/DC (w tym podobno pali sie bezpiecznik obslugujacy zasilanie podgrzewacza.
Zanim sie za to zabiore musze jeszcze wygrzebac panel od klimatyzacji i zobaczyc czy tam wszystko jest ok (auto z hawajów wiec nie wiem czy ktos nie wpadl na cudowny pomysl poprostu odciecia ogrzewania bo w sumie to po co im tam taki zbytek szczescia).
Dzisiaj tez sprawdzilem czy przypadkiem auto nie jest wyposazone w wiazki do grzania kierownicy i foteli ale niestety w nissanie nie dawali pełnej wiazki (jak to miało miejsce w starszych mazdach :) no ale moze sobie doloze grzanie przednich foteli i kierownicy (chociaz przy kierownicy to troche duzo elementow robi sie do wymiany - kierownica zwijacz dodanie przekaznika itp.
Musilabym ise przejechac w zimny dzien leafem z tymi udogodnieniami bo moze powinienem to zrobic :)
Jeszcze taka ciekawostka - pomimo ze lusterka sa elektryczne to nie sa ogrzewane :) kurcze dobrze ze chociaz tylna szyba jest w tym aucie grzana :D

Dzisiaj tez zrobilem sobie trase łodź -> poddebice -> uniejów -> łódź i uzbierałem 4 małe i 1 duże drzewko no i to tyle (myslalem ze nissan przewidzial jakas nagrode) srednie zuzycie to 8.6km/kw :) Raczej byłem zawalidrogą jechalem sobie tak kolo 60-70km/h w sumie w 4 osoby (2 dzieci:).

karolkus - 2018-08-21, 23:32

Cześć,
Dzisiaj przyszedł mi iterface polecony przez kolege.
Działa! :)
wiec mam takie odczyty (jezdze nim miesiac - 25 sierpnia edzie miesiac :)
SOH 98,78% 382,13V
jeszcze tak sie domyslam ze chodzi tu o ilosci ładowania 23QC's i 27 l1/l2 na wykresie gdzie na osi x jest 96 mam duzy napis 15mV
Szybko ładowalem go sam lekko liczac ponad 15 razy i wolno tez :) wiec wyglada na to ze mam dosc duzego farta :)

RaveN - 2018-08-23, 07:59

karolkus napisał/a:
SOH 98,78%

Ale Nissan Leaf z 2011 z prawie idealnym pakietem? Miał wymieniany na nowe 24 kWh?

krawcu - 2018-08-23, 08:11

Zdecydowanie jest to nowa bateria. Gratuluje super zakupu!!!
karolkus - 2018-09-05, 11:18

na 100% jest to bateria nowego typu:
w tym dokumencie na temat wymiany bateri jest zdjecie wtyczek i ja mam juz ta po zmianie:)
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/SB-10058818-5991.pdf

nissan juz przejechal ponad 4000km.
Przyszła mi tez z ali ladowarka 16a dzieki czemu teraz nawet pusty ładuje sie przez noc miedzy 22 a 6:00. zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80% zobaczymy jaki wpływ bedzie miał na baterie. na 80% pokazuje mi ze moge zrobic kolo 140 w trybie eco :) ciezko stwierdzic bo nie wyjechalem do 0 :) a jak wymeczyłem baterie to akurat rano nie kasowalem licznika dziennego :) .
Musze się zabrac z ogrzewanie bo coraz chłodniej się robi. a on bez grzania foteli kierownicy i lusterek (same lusterka jakos bym przebolal :D ). Teraz zastanawia mnie bo skoro mam nowa baterie (nowy typ) a od rocznika 2013 nie było juz przy bateriach rozróznienia na ciepły i zimny klimat to by znaczylo ze chyba baterie mam podgrzewana? tylko czy samochód o tym wie....

vwir - 2018-09-05, 12:05

Dołożenie mat grzewczych do foteli to pikuś i kosztuje grosze. Przerabiałem ten temat w dwóch spaliniakach.

Z kierownicą jest o tyle trudniej, że musisz znaleźć używaną z podgrzewaniem.

highend - 2018-09-05, 20:21

Dobry przedlift Leafa nie jest zły! Szczególnie z nową baterią. Szkoda tylko, że USA... no ale spoko - to nie Tesla :)

Brak pompy ciepła.... to jedyna wada przedlifta w tym momencie.
Bo jeszcze większa wada, czyli stara bateria - Ciebie nie dotyczy.

metu - 2018-09-06, 17:16

karolkus napisał/a:
zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80%


Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?

PatrykS - 2018-09-06, 17:20

metu napisał/a:
Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?
EVSE AC nie ma informacji o stanie baterii.
metu - 2018-09-06, 17:25

Tak właśnie myślałem ale z drugiej strony nie widziałem nigdzie ograniczenia ładowania ani na komputerze ani w LeafSpyPro...
krawcu - 2018-09-06, 22:31

Na komputerze w polifcie można ograniczyć ładowanie do 80%
metu - 2018-09-06, 23:41

U mnie w 2015 nie ma już tej opcji (podobno usunęli) :roll:
vwir - 2018-09-07, 09:03

Jest w 2013. W 2015 na pewno już nie ma. Nie wiem, jak 2014.
krawcu - 2018-09-07, 10:22

W 2014 na 100% jest.
karolkus - 2018-09-26, 08:10

metu napisał/a:
karolkus napisał/a:
zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80%


Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?


Czesc, u mnie poprostu w ustawieniach timera sobie ustawiam ze ma zaczac po 22 i skonczyc do 6 i tam moge procz dni wybrac pozim naładowania (tylko 80 albo 100%).
Oczywiscie timer jest aktywny cały czas i chyba dotyczy tylko ładowarki AC bo ładowanie DC działa po podłączeniu. Ładowanie AC tez mozna wymusic (wtedy leci do 100% przyciskiem przy kolanie kierowcy.

Dziwna torche jest ta apka leaf spy. Raz pokazuje mi ze bateria ma 96% raz ze 98.97 :) nie wiem z czego to wynika :) aczkolwiek mam juz 52 QC za soba i 135 l1/l2 :D
Od lipca zuzyłem "własnego" prądu jakies 700KW (z czego ponad połow w nocy) reszta pradu pochodzi z darmowego ładowania na miescie + 2 razy załadowałem sie płatnie na greenwayu :)

Zamowiłem tez podgrzewacz elektryczny ktory jest u mnie padniety )pewnie na hawajach mieli wywalone na to ze ogrzzewania nie ma :) wiec jak tylko przyjdzie to wymieniam bo dzsiaij rano w Łodzi 2 stC :D
Zamowiłem tez na ebayu grzane maty do foteli jak przyjda to tez założe :D

vwir - 2018-09-26, 08:52

W sumie maty grzewcze to mogłeś kupić w PL, uniwersalne. W moich poprzednich samochodach zamontowałem Waeco MSH60 i wprawdzie do najtańszych nie należą, ale byłem bardzo zadowolony.

Jak wygląda wymiana tego podgrzewacza? Pytam z czystej ciekawości - znajduje się tam, gdzie w spaliniakach nagrzewnica? Trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?

karolkus - 2018-09-26, 13:15

vwir napisał/a:

Jak wygląda wymiana tego podgrzewacza? Pytam z czystej ciekawości - znajduje się tam, gdzie w spaliniakach nagrzewnica? Trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?


maty moglem kupic w pl ale tamte maja mi przyjsc z pasujacymi przyciskami :)

jesli chodzi o podgrzewacz to w 2011 i 2011 jest tak ze auto ma nagrzewnice wodna i drugi obieg nagrzewnica zmbiorniczek podgrzewacz jakis czujnik i pompka.
w zasadzie to by nie bylo wiekszego problemu zeby wstawic tam cos spalinowego :)
podgrzewacz jest pod akumulatorem 12v wedle instrukcji dostep jest od strony kola lewego. zrobie zdjecia jak to wyglada bo dzisiaj wlasnie przyszedl drugi :) wiec jakos na dniach sie za to zabiore.

karolkus - 2018-10-05, 09:47

Witajcie,
Wczoraj wymieniłem podgrzewacz i ogrzewanie smiga. Popmimo wpisów na stronach amerykanskich ze padniecie podgrzewacza powodouje przepalenie bezpiecznika w rozdzielnicy DC/DC u mnie sam podgrzewacz działa wiec bezpiecznik jest tez ok :)
dostep jest faktycznie od lewego kola dosc dobry wedlug serwisowki kaza zdemontowac podstawe akumulatora 12V co tez zrobilem ale nie mam pojecia po co.
niestety jakos nie mogę dodać załączników jak to ogarne to wrzuce zdjecie podgrzewacza rozebranego i gdzie jest w samochodzie

Autko ma juz 8tys za sobą (u mnie) stan bateri waha sie od 95 do 97% :D

karolkus - 2018-11-30, 18:02

Cześć. Juz prawie 14tkm za moim leafem :) auto nie przestanie mnie zadziwiac :) ostatnio sprawdzalem leafspyem baterie i ma juz ponad 99,5% życia :) jak bylo cieplo to widzialem juz 95 :) wiec chłodek jej służy. Auto z włączonym ogrzewaniem na max :) ma zasieg okolo 100km w miescie.
2 dni temu przetestowałem opcje zółwik :) oraz opcje brak prądu :) (jakies 200m od domu :D
po tym jak zabrakło mi pradu zjechalem na wjazd na budowe :) tam zapytalem i pracownicy z UA rozwineli mi przedłużacz i podłączyłem moja druga ładowarke (8A) ładował sie do jakis niecałych 9% i niestety panowie skonczyli robote i odłączyli mnie wiec zostało tylko podpiac linke i do domu.
Rozczarowało mnie to ze nawet w opcji żółwik nie mozna było pojechac (padł zupełnie jak aplikacja pokazywala 3%. Fajne jest to ze nie zablokował sie na P czy innym "biegu" tylko na N wiec bez problemu mozna bylo go holowac.
A holowanie tego auta wiązało sie z komunikatem zebym zatrzymał pojazd i palącym sie znakiem akumulatora na wyswietlaczu graficznym. po jakis 20min na ładowarce 16A moglem juz jechac po nocy normalnie sie naładował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group