SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogłoszenia - [Sprzedam] Napęd z Nissana Leafa do konwersji DIY (zestaw)

EVgarage - 2018-08-29, 22:16
Temat postu: [Sprzedam] Napęd z Nissana Leafa do konwersji DIY (zestaw)
Oferuję na sprzedaż zestaw napędowy do samodzielnej konwersji samochodu na elektryczność na bazie silnika z Nissana Leafa.

Zestaw składa się z silnika z oryginalnym inwertorem, kontrolera, wiązki, pedału przyspieszenia, przełącznika kierunku jazdy, kontaktorów i bezpiecznika.
Wszystko jest sprawdzone, działa od razu po włączeniu.

Inwertor sterowany jest nie-nissanowskim kontrolerem dzięki czemu nie ma problemów z wypluwaniem tony błędów uniemożliwiających eksploatację, czy też z brakiem komunikacji z BMSem, którego przeszczepienie poza oryginalną obudowę akumulatora w Leafie to prawdziwa masakra.

Napięcie zasilania to 345V czyli jak w oryginale; 96s z pakietu NMC lub 108s z pakietu LFP. Wszystko co trzeba zrobić to zamontować części fizycznie, przekazać napęd, zapewnić układ chłodzenia cieczą i podłączyć przewody zgodnie ze schematem - zasilanie 12v i zasilanie z pakietu trakcyjnego. Osiągi tego napędu raczej są forumowiczom znane.
Najprostszym rozwiązaniem pasującym do większości samochodów jest użycie oryginalnej przekładni z Leafa. Wówczas konieczne jest jedynie dorobienie półosi napędowych.

Aby dodatkowo zapewnić, że ten zestaw będzie działać dla pierwszych 4 osób cena obejmuje także indywidualną konfigurację parametrów u Klienta (na terenie całej Polski).

Cena zestawu to 12000pln. W razie pytań proszę o kontakt.

PatrykS - 2018-08-30, 15:13

W sensie że masz ich więcej?
gienek333 - 2018-08-30, 16:16

W "sensie" że wie jak to "odpalić", bo kupić to pewnie można.
EVgarage - 2018-08-30, 20:57

No właśnie o to chodzi. A ile szt chcesz? ;)
PatrykS - 2018-08-30, 22:15

Na razie odpukać nie potrzebuję - pytam bo aż nie dowierzam akcji z takim rozmachem :-)
EVgarage - 2018-08-31, 00:02

Planuję mieć coś takiego permanentnie dostępne bo to ciekawa alternatywa dla wszystkich wynalazków o żenującej mocy i jakości, które nie kosztują prawie nic taniej ;)
gienek333 - 2018-08-31, 00:03

Najtrudniejszy pierwszy krok :) .
EVgarage - 2018-08-31, 08:25

To prawda. A docelowo w skład zestawu będzie wchodził jeszcze wyświetlacz z parametrami typu temperatury, obroty i takie tam.
palo - 2018-09-07, 10:58

Ciekawy jestem czy do Smarta Fortwo by sie zmieściło 8-) Znasz wagę z przekładnią i wymiary maksymalne wys x szer x dł bez półosi ?
EVgarage - 2018-09-07, 12:18

Proszę o mejla: krzysztof@evgarage.pl, prześlę zdjęcia napędu z wymiarami.

Moim zdaniem do Smarta będzie dość ciężko zmieścić ale miałem mały kontakt z nimi więc sam jestem ciekaw ;)

palo - 2018-09-09, 11:05

Wysłałem e-mail.
palo - 2018-09-12, 08:42

Dzięki za info na e-mail. Mam nad czym myśleć i kombinować czy wejdzie (tylko gdzieś muszę się dowiedzieć o wagę ). :-D . Teraz może bardziej otwarcie w tym temacie .
Jaką ładowarkę do tego oferujesz? Da się ładować aku ze słupków dostępnych dla Leafa ?
Generalnie z jakiego źródła będzie można ładować i jaką mocą ?

EVgarage - 2018-09-12, 09:35

No i fajnie. Chyba nie pisałem, masa silnika to około 50kg, przekładnia koło 20kg. Będę musiał zważyć dokładnie.

Oferuję ładowarki ElCon, stosowane w konwersjach na całym świecie, oczywiście sam takiej używam. Moc 3,3kW, parametry programowane przez producenta w fabryce pod konkretny pakiet akumulatorowy. Izolowana więc można równoleglić - np łącząc 3szt z trzech faz.
Zasilanie takiej ładowarki dla pełnej mocy z okolic 230V lub połowa mocy z 115V.

Możliwość ładowania z publicznych stacji zależy od posiadanych przewodów. Bez problemu można podłączyć do gniazd typu 2, zwykłego gniazda, gniazda kamperowego czy gniazda 3f.

palo - 2018-09-17, 09:32

Muszę policzyć baterię . Wiesz może jakie prądy przy zwalnianiu , hamowaniu max odzyskuje sterownik z silnika i pcha w aku ?
EVgarage - 2018-09-17, 21:15

Można ustawić limit prądu przy regenie, (przy jeździe też, tylko nie wiem kto by chciał) tak samo maksymalne napięcie, do którego będzie odzyskiwać.
gienek333 - 2018-09-18, 09:12

Jak robiłeś zdjęcia z wymiarami, to można by na forum wrzucić.
EVgarage - 2018-09-18, 19:59

Na razie mam tylko takie "na kolanie". Jak ogarnę na seryjnie to wrzucę. A pewnie jeszcze mi z tym zejdzie parę dni
bayliner - 2018-10-09, 20:25

A do łodzi by się to nadało ? 50kg to nie tak dużo , gorzej już z przekładnia , mogę też dostać jakieś foto na prv ?
EVgarage - 2018-10-09, 21:05

Myślę, że do wszystkiego się nada. Nie wiem dokładnie jak to jest w łodziach ale chyba bez problemu można zdobyć V-drive aby podłączyć śrubę i wówczas trzeba będzie dorobić jedynie mocowanie na oś silnika.
Zdjęcia oczywiście, proszę o mejla to prześlę.

RadekNet - 2018-10-09, 21:58

Tak sobie lużno myslę nad postawieniem na półkę silnika spalinowego z Volvo 142 (1969) i wstawieniem elektrycznego + pakiet baterii na 50-70km jazdy z prędkościa 70-80km/h. Jaki byłby koszt wykonania takiej konwersji (w sensie mechaniki)? Napęd w samochodzie idzie na tył.
EVgarage - 2018-10-10, 20:30

Jeśli z tyłu jest sztywny most to potrzebna jest przekładnia redukująca obroty z silnika i podłączona wałem do mostu. Jeśli natomiast jest dyfer i półosie to może można się pokusić o zastąpienie dyfra przekładnią i silnikiem. Choć może szkoda robić tak dalekoidące zmiany w klasyku.

Odnośnie wyceny to proszę o mejla lub PW.

gienek333 - 2018-10-10, 22:03

Można założyć SepEx-a od widlaka, albo szeregowca i podpiąć się do wału bezpośrednio (od 7-8 kW ciągłej powinien wystarczyć). Pakiet 10 kW też na te kilometry powinien styknąć. Silnik+sterownik 2-3 tyś, bateria- za 5-7 tyś da się kupić, plus styczniki, przetwornice, jakieś pompy (wspomagania, podciśnienia-jeżeli są potrzebne), wskaźnik naładowania aku, ładowarki to ze 3 tyś. Do 15 tyś można się zmieścić.
EVgarage - 2018-10-11, 07:24

Można ale efektu nie będzie żadnego. Przyspieszenie - żenada, prędkość przelotowa 70? To już lepiej wydać te 15k na co inne...
gienek333 - 2018-10-11, 08:41

Przepraszam, ale myślałem że piszę w temacie (a nie ogłoszeniach). Może kolega założyć odpowiedni wątek. Co do silnika, to Saxo, P106 mają silniki 9 kW (ciągłej).
jas_pik - 2018-10-11, 09:01

gienek333 napisał/a:
Co do silnika, to Saxo, P106 mają silniki 9 kW (ciągłej).

Gienek333 trochę się pomyliłeś co do danych silnika w Saxo/P106
Moc nominalna a w zasadzie minimalna ( w zakresie obrotów 1100- 5500) to 11 kW przy napięciu nominalnym 120V i prądzie 110 A
Moc max 20 kW ( w tym samym zakresie obrotów) - dotyczy to prądu 200 A i temperatury silnika do 45 stopni. Silnik krótkotrwale ( do 1 minuty) może oddać znacznie większą moc bo 30 kW ( aż do wzrostu jego temperatury do 75 stopni) , później kontroler zmniejszy prąd max do 245 A i zwiększy chłodzenie silnika zwiększając moc wentylatora chłodzącego.
Moment 127 Nm w zakresie obrotów 0 - 1100 obr/min.
Prędkość samochodu przy 1000 obrotach to aż 14,4 km/h - i wtedy ma moc 15 kW :mrgreen:
A wykres mocy i momentu masz na tym rysunku.
Żaden w silników od wózków nie ma takich charakterystyk . Podejrzewam że silniki i kontrolery układu napędowego Leafa też mają charakterystyki znacznie lepsze niż podawane jako nominalne.


gienek333 - 2018-10-11, 16:57

"Żaden w silników od wózków nie ma takich charakterystyk"
Każdy sepex (obcowzbudny) ma takie charakterystyki, ale jak kolega chce to niech założy wątek, nie zaśmiecajmy tematu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group