SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Konwersja blazer 4x4?

piotrc - 2018-10-07, 16:53
Temat postu: Konwersja blazer 4x4?
witam

od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zakupu starego amerykańca Chevy blazer z rocznika 1980-1992 i konwersja na EV; zasięg min 50 km.
czy spotkaliście się z gotowymi zestawami dedykowanymi do takich aut 4x4?
jakie szacunkowe koszty konwersji?

piotrc - 2018-10-08, 19:26
Temat postu: Re: Konwersja blazer 4x4?
piotrc napisał/a:
witam

od dłuższego czasu chodzi za mną pomysł zakupu starego amerykańca Chevy blazer z rocznika 1980-1992 i konwersja na EV; zasięg min 50 km.
czy spotkaliście się z gotowymi zestawami dedykowanymi do takich aut 4x4?
jakie szacunkowe koszty konwersji?


nikt nic?
na tej stronie są gotowe zestawy do podobnych pojazdów, ale cena też zaporowa:
http://canev.com/index.php

to może inaczej - żeby złapać punkt zaczepienia - jaki silnik byście mogli polecić?

EVgarage - 2018-10-08, 19:46

Bardzo fajny pomysł.
W dziale ogłoszenia jest post "silnik z nissana leafa do konwersji DIY", polecam się zapoznać. Raczej nie da się wyszukać niczego o podobnym stosunku ceny do mocy. Można nawet zastosować dwa takie silniki, po jednym na każdą oś.

Polecam też mojego bloga, gdzie opisuję obecnie konwersję Vitary, może coś będzie inspiracją.

jas_pik - 2018-10-08, 19:56

Masz ogłoszenie o sprzedaży kompletnego napędu od Leafa http://forum.samochodyele...opic.php?t=2530
Czyli silnik o mocy 109 KM/239 Nm , no i cena wielokrotnie niższa :)
Podłączasz silnik do oryginalnych skrzyń /przekładni i po problemie

gienek333 - 2018-10-08, 21:36

Są różne typy silników. Wszystko zależy co chce się osiągnąć. Potrzeba więcej danych. Przełożenia mostów, masa pojazdu, prędkość maksymalna i może jeszcze coś.
piotrc - 2018-10-09, 20:08

thx za odpowiedzi.

pytanie jak silnik przy konwersji jest montowany i jak jest przełożony napęd?
czy tak jak w tesli gdzie pełni od razu funkcję mostu i (chyba) mechanizmu różnicowego?
czy w miejscu aktualnego spalinowego silnika / skrzyni biegów i połączony z wałem napędowym?

z tego co widzę to LEAF wchodzi zamiast tradycyjnego silnika, ale jak go podłączyć do 4x4?
co ze skrzynią biegów?
co z napędem do wspomagania i klimatyzacji?

przekładka z leafa wydaje się w miarę sensowna, tylko pytanie czy taki silnik "uciągnie" w miarę żwawego taki czołg.
blazer waży ok 1800-2000 kg; prędkość max na jakiej mi zależy to przynajmniej 120 km/h, tak, żeby ciągła jazda 90 km/h była w miarę optymalna.

no i pytanie zasadnicze - jakie akumulatory?

kolego evgarage - jestem z Poznania, ale obecnie bywam w mieście średnio raz na m-c, jest opcja się spotkać i pogadać?

gienek333 - 2018-10-10, 07:21

Przy napędzie 4x4 to dwa silniki założyć. Aku to w zasadzie tylko Li-ion.
jas_pik - 2018-10-10, 08:05

piotrc napisał/a:
ale jak go podłączyć do 4x4?
co ze skrzynią biegów?

Wkłądasz go zamiast oryginalnego silnika spalinowego

piotrc napisał/a:
co z napędem do wspomagania i klimatyzacji?

Dodatkowe dodajesz

piotrc napisał/a:

blazer waży ok 1800-2000 kg; prędkość max na jakiej mi zależy to przynajmniej 120 km/h, tak, żeby ciągła jazda 90 km/h była w miarę optymalna.

Powinien dać radę , ale jeśli nie da to ma taki o mocy nominalnej 70kW a szczytowej 150 kW przy 96V , DC sepex , pójdzie i na 120 - 144 V przy czym moc odpowiednio wzrośnie . Mam do tego i wspomaganie i system ogrzewania gazowego ( nie mam układu klimatyzacji)

piotrc napisał/a:
no i pytanie zasadnicze - jakie akumulatory?

Tylko Li-ion

EVgarage - 2018-10-10, 19:37

Można użyć jednego silnika i podłączyć do transer case'a lub skrzyni biegów (nie wiem jak tam wygląda konstrukcja) lub lepiej dwa silniki. To chyba nie jest typowo terenowy model więc jeśli ma dyfry i półosie to temat byłby wybitnie prosty do ogarnięcia a przyspieszenie super fajne.

@Piotrc: Oczywiście, nie ma problemu, zapraszam. Proszę o mejla lub PW i się umówimy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group