SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Dłuższy postój i3

aviator - 2018-11-01, 18:28
Temat postu: Dłuższy postój i3
Witam,
W jaki najlepiej sposób zaparkować na dłużej elektryka?
Naładować do pełna i niech sobie stoi i3 przez 2-3 tygodnie nieużywana czy lepiej podłączyć na stałe EVSE i tak zostawić? Miejsce postoju to ogrzewany garaż.
Jadąc na ostatni urlop naladowalem do pełna i zostawiłem ale teraz takie postoje mogą zdarzać się częściej i wole dopytać ;)

kalex - 2018-11-01, 18:56

Z tego co chłopaki piszą to do połowy.
wodnik7 - 2018-11-02, 08:11

Nigdy do pelna.. nigdy... ja zostawiam ok 50-80%
aviator - 2018-11-02, 15:57

Ok, No to dobrze, ze dopytałem....
A na codzień tez nigdy nie ladujecie do pełna? Chyba będę musiał skrócić sobie czas ładowania, bo akurat na taniej nocnej taryfie praktycznie zawsze dobija mi do pełna.

Bronek - 2018-11-02, 17:04

Do ok 80% o ile nie planuję dłuższej jazdy.
U mnie na oko, steruję aplikacją lub timerem w aucie.

Mi takie ok 80 % wystarcza na ok tydzień.
Ale jw gdy trzeba to ładuję na bieżąco .

wodnik7 - 2018-11-02, 17:14

Do okolo 80% na codzien. Wiecej, gdy w daleka trase bez ladowarek (np. Pomorze..:)
aviator - 2018-11-02, 18:05

Dobra, dzięki :kufel :kufel

Skrócę czas taniej taryfy i będzie Ok. Ładuje zazwyczaj raz w tygodniu, także sobie na oko coś ustawie aby było do 80%

Bronek - 2018-11-02, 19:38

wodnik7 napisał/a:
Do okolo 80% na codzien. Wiecej, gdy w daleka trase bez ladowarek (np. Pomorze..:)


A wiem dlaczego Pomorze to pustynia..

https://elektrowoz.pl/ladowarki/kiedy-szybkie-ladowarki-na-trasie-szczecin-trojmiasto/

Bo Pomorze nie jest na trasie europejskiego transportu (korytarzy transportowych) i GreenWay nie ma dotacji. Aczkolwiek planował do 2020r zrobić z trzy ładowarki.- Koszalin, Słupsk.... z własnej kasy. I cisza.

RaveN - 2018-11-03, 09:07

aviator napisał/a:
W jaki najlepiej sposób zaparkować na dłużej elektryka?

Dobry byłby tryb przechowywania:
- ustawić maksymalny poziom naładowania np. 50%
- ustawić minimalny poziom naładowania np. 20%
- podłączyć do ładowania
- gdy pojemność spadnie do 20%, niech ładuje od 20% do 50%, żeby nie kluczował co chwile 49%-50%

Jeżeli trybu takiego nie ma to alternatywnie może się udać:
- ustawić maksymalny poziom naładowania np. 50% (albo chociaż te 80%)
- oszacować tempo spadku pojemności w spoczynku
- ustawić w kalendarzu komputera pokładowego że ładować ma się raz na tydzień/dwa/trzy. Jeśli nie ma kalendarza to jakiś prosty wyłącznik czasowy w torze EVSE.

bodix - 2018-11-03, 11:16

Albo prościej
https://elektrowoz.pl/porady/ile-bateria-bmw-i3-gubi-zasiegu-gdy-wlasciciel-jest-na-urlopie-a-samochod-czeka-w-garazu-00-procent/

jas_pik - 2018-11-03, 12:34

Albo jeszcze prościej (wystarczy nawet zwykły timer) nawet elektromechaniczny przez który podłączamy EVSE i już . Wystarczy w łączyć żeby codziennie się ładował przez 15 minut .
Ważne aby styki miał na 16A i już


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group