SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Codzienny przegląd mediów

domino - 2018-11-02, 23:55
Temat postu: Codzienny przegląd mediów
Analiza Klubu Jagiellońskiego o Elektromobilności!

http://naprad.eu/pradem-p...ktromobilnosci/

Co o tym sądzicie: Czy przypadkiem nie zostali opłaceni przez Toyote?

oglądajcie dokładnie.

Bronek - 2019-03-06, 07:36

Czyli miało być dobrze a jest jak zwykle?
https://www.polska2041.pl...gii,nId,2868040

Cytat:
Od miesięcy zgłaszają się do nas czytelnicy poszkodowani źle rozliczoną energią dostarczaną do sieci. Liczniki dostarczane przez firmy energetyczne zaniżają wielkość dostarczanej energii nawet o 40 proc. System wsparcia prosumentów wciąż ma więcej wad niż zalet.
... Pewnego słonecznego dnia nasz czytelnik wyłączył wszystkie odbiorniki prądu w domu, a po sprawdzeniu wieczorem wskazań okazało się, że licznik odebrał tylko 56 proc. podawanej przez falownik energii. Pomiar w długim okresie czasu (kilkaset dni) pokazał stratę na poziomie 41 proc.

Czytaj więcej na https://www.polska2041.pl...campaign=chrome



Jest też odpowiedź pewnego wykonawcy
Cytat:
Totalne bzdury. Mniejsze wskazania licznika energii wynikają przeważnie z 2 powodów. Pierwszy to błędna konfiguracja falownika, druga, to odwrotne połączenie faz przez ZE. Wszystko jest banalne do sprawdzenia, problem w tym, że inwestorzy przeważnie w żaden sposób nie weryfikują wykonawców, którzy po zamontowaniu instalacji zapominają o nich. Miałem, kilka takich przypadków, później Klient dzwoni i płacze bo firma wykonawcza nie wie co ma zrobić i zostawia Klienta samego sobie. Nic dziwnego spółki zakładają biznesmeni którzy bladego pojęcia nie mają o tym, co robią. Nie ponoszą żadnych odpowiedzialności za błędy, a kapitał zakładowy lokalnej spółki na moim rynku jest na poziomie 5 tys. zł. Inne spółki nie są wiele lepsze, a ludzie dają się nabrać na cały ten nadmuchany balon i w dodatku przepłacają za instalację, a wystarczy tylko sprawdzić wykonawcę. Mi i tak jest obojętne, gdzie Klient kupi, bo poza sprzedażą instalacji, wykonuję też zlecone od spółki z.o.o. Różnica jest taka, że mój Klient ma moje wsparcie i tańszą instalację, Klient spółki to problem spółki

kalex - 2019-03-06, 09:45

Bronek napisał/a:
a kapitał zakładowy lokalnej spółki na moim rynku jest na poziomie 5 tys.


:shock: skąd oni takiego "cześka" biznesu wzieli?

domino - 2019-03-15, 08:37

https://autokult.pl/32703,pierwsze-elektryczne-radiowozy-w-policji-trafily-do-szczecina

https://www.youtube.com/watch?v=0UVddq1coBU

Jeden z nich trafił do mojego Szczecinka :-D

Czyli po Szczecinku jeździ już 6 elektryków!

domino - 2019-03-15, 08:52

I film

https://gs24.pl/policja-w-szczecinie-ma-nowe-radiowozy-to-auta-elektryczne/ar/13755886

:)

Apolonia - 2019-03-15, 17:33

Niezła partyzantka z tym przedłużaczem.
Się pozabijają o kable jak będą w biegu na akcje spieszyć.

piero - 2019-04-11, 21:03
Temat postu: Klub Jagielloński o polskim projekcie auta elektrycznego
Cytat:
15 marca 2019 roku ElectroMobility Poland (EMP) podpisała umowę z niemiecką firmą inżynierską EDAG, która ma przygotować produkcję polskich samochodów elektrycznych. W Polsce nie ma firm dysponującym odpowiednim know-how, które pozwalałoby na wykonanie tego zadania. To potwierdza, że jeden ze sztandarowych celów polskiego rządu, czyli zbudowanie polskiego samochodu elektrycznego przez polski przemysł jest praktycznie awykonalne.


https://klubjagiellonski.pl/2019/04/09/polski-samochod-elektryczny-skonstruuja-nam-niemcy/

gienek333 - 2019-04-12, 00:09

Polska od lat jest "kastrowana" intelektualnie. Z grubsza 1939r "Sonderaktion Krakau", ustawa tzw "wrakowa" która jest zbrodnią i narusza 5 artykułów tzw. Konstytucji i wisienka na torcie; Sławomir Nowak z PO (partii strasznie walczącej o wolność :-P ) zakazuje rejestracji pojazdów SAM. Jest jeszcze taki gniot (gdyby ktoś się nudził to może poczytać) jak ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Takiego zamordyzmu, to nawet za komuny nie było :-( .
zeeltom - 2019-04-12, 06:26

Z tymi pojazdami SAM, to przegięcie. Komu to przeszkadzało? Wystarczył przegląd i było OK. Teraz też się robi przeglądy, coś się zmieniło? Co za różnica, czy pojazd jest zrobiony przez fabrykę, gdzie pracują ludzie, czy przez ludzia w garażu? Ma spełniać określone warunki, nie ważne, gdzie go zbudowano.
Ale to Polska właśnie, gdzie nierobom rozdaje się kasę wypracowaną przez uczciwie pracujących ludzi.
Z polskiej gospodarki już niewiele zostało. Nawet głupiego auta elektrycznego nie jesteśmy w stanie sami zaprojektować i wyprodukować. A gdzie FSO, URSUS i inne fabryki produkujące auta i inne pojazdy?
Nawet nie wiem, czy śmiać się, czy płakać?
Żal...

EVgarage - 2019-04-12, 12:29

Z SAMami sprawa nie jest wcale taka prosta.
Problem zasadniczy jest taki, że wielu domorosłych mechaników robi dziwne kombinacje bo nie mają wiedzy, narzędzi albo po prostu chęci, żeby zrobić coś tak, jak trzeba. Widzę takie rzeczy serwisując auta. Wspawany czujnik bo po co jechać do sklepu po nakrętkę, każda śruba inna bo się zgubiły, odkręcanie przygrzanych nakrętek zamiast śrub to przykłady z ostatniego czasu. Strach myśleć co tacy ludzie uszyliby budując SAMa. Oczywiście większość z nich nie zabrałaby się za taką robotę ale zgodnie z przyjętym u nas systemem odpowiedzialności zbiorowej tracą także ci, którzy mają chęci, wiedzę, narzędzia i pieniądze, żeby zrobić coś jak należy.
A tak już patrząc na SAMy dokładniej to istnieje procedura ich rejestracji. Istnieje (od nie tak dawna) oficjalna procedura i wykaz przepisów, które taki pojazd musi spełniać. Procedura jest oczywiście uciążliwa i zapewne kosztowna ale w końcu JEST. Jest też dużo łatwiejsza od homologacji. Jeśli ktoś chce zbudować replikę Lotusa Super 7 z napędem Tesli to może to zrobić. A przy realizacji poważnego projektu tego typu sama procedura nie będzie aż takim problemem.
Kończąc mój wywód uważam, że problem jest generalnie w całym systemie "nadzoru" nad pojazdami. Wg mnie najważniejszym punktem każdego badania technicznego powinno być sprawdzenie emisji spalin (na kształt amerykańskich przeglądów).

gienek333 - 2019-04-12, 23:39

Każdy seryjny pojazd można zmodyfikować. Zrobić 150 ze 100 koni (albo i 250 wymieniając silnik), powycinać blachy aby auto było lżejsze, zamontować ksenony zamiast h4, i założyć jakieś gówniane światła dzienne (z homologacją oczywiście). Można pospawać samochód z dwóch różnych i kawałka przystanku, ale jak ktoś sobie zrobi motorower to dupa, bo nie ma homologacji.
piero - 2019-04-17, 17:40

Volkswagen o Tesli:
Cytat:
“We have not seen in the history of the auto business, a company going from zero to fourth place in luxury in a matter of a few years.”

https://www.bloomberg.com...vows-an-embrace

domino - 2019-05-09, 20:44

A tu takie coś!
https://www.energetyka24....j-15-radiowozow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group