SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Kia e-Niro

bro - 2018-12-08, 18:11
Temat postu: Kia e-Niro
zakładam nowy temat, bo myślę że warto - szykuje się bestseller. KiaBjørn przygotował zimowy test zasięgu i osiągnął bardzo dobry rezultat - 375 km przy prędkości 90km/h:

https://www.youtube.com/watch?v=RjFE1mNtUcc

jeśli dobrze zrozumiałem informację z holenderskiej strony, to ceny zaczynają się od €42.510 czyli ok 183.000 pln

jakosek - 2018-12-10, 11:36

I robi się mały dylemat - czy lepiej poczekać na najtańszą wersję Tesla 3 czy brać Kia. Zapowiada się ciekawie, za rok będę chciał coś kupić w tym przedziale cenowym, pytanie co będzie dostępne.
wodnik7 - 2018-12-10, 12:13

Tesla ma calkiem inna filozofie, i jest jednak inna firma; aplikacja tesli, sposob w jaki jest rozwiazanie updatow itp jednak sa futurystyczne. Ja rowniez czekam na tansza 3, jezdze teslami od prawie 3 lat, i nie ma powrotu do „starych“ rozwiazan:)
aviator - 2018-12-10, 19:25

A tak z ciekawości ta "tańsza tesla 3" na która czekacie, to o jakich kwotach myślicie? Bo za 2-3 lata wypadałoby mi zmienić i3 i nie wiem czy mogę zacząć marzyć o tesli ;-)
Bronek - 2018-12-10, 19:58

aviator napisał/a:
A tak z ciekawości ta "tańsza tesla 3" na która czekacie, to o jakich kwotach myślicie? Bo za 2-3 lata wypadałoby mi zmienić i3 i nie wiem czy mogę zacząć marzyć o tesli ;-)

Pewnie w okolicy "ćwierć dużej bańki" z full opcją?
To kwestia mocy naszej waluty, bo na dotacjie i ulgi raczej nie liczmy.

Mnie interesuje Tesla ze względu na jej innowacyjne podejście.

Ma być 4x4 i wszystkie dodatki. Zasięg mniej istotny, podobnie jak te najwyższe osiągi. I tak to sporo.
Będzie pewnie i tak spełniało rolę, jak obecny Nissan

wodnik7 - 2018-12-10, 20:30

Mid-Range na dzis z tylnym nepedem to 46.000USD, plus podatek VAT, wychodzi cos okolo 215.000PLN. Tyle powinien kosztowac, wersja "mala" ma kosztowac 35.000USD. plus podatek VAT okolo 165.000PLN. I to bylaby bomba (porownujac do takiego leafa np...)

Full opcja dzis (long range, AWD) kosztuje ok 57.900€ czyli 250.000PLN.

DaroWien - 2018-12-10, 20:34

W Austrii Kia Niro kosztuje katalogowo 47000€ wiec pewnie mozna bedzie ja wyrwac za 43000€
zalezy od salonu w ktorym kupimy, Tesla 3 ma kosztowac 60000€ i tu niestety nie ma mozliwosci
zbijania ceny przy tej ilosci zamowionych aut oraz ze w Austrii jest tylko jeden dystrybutor Tesli.

Ja czekam jeszcze na wyniki jakie bedzie miala nowa Kia Soul z bateria 64kW i jesli zasieg bedzie
zblizony do Niro a cena bedzie w okolicach 37000€ to taki samochod trafi do mojej zony :D

Ja natomiast sie zastanowie czy nie kupic Kia Niro poniewaz zasieg tego samochodu jest
taki na jaki czekam od dwoch lat a cena tez jest ok, na moje mozliwosci :D jest jeszcze kwestia
tego czy zamowione Tesle 3 w naszej firmie trafi jedna w moje rece jesli nie to duze
prawdopodobienstwo jest ze zamowie Kia Niro, w moim przypadku cena ostatczna tego auta
bedzie w okolicach 30000€ po odliczeniu Vat i dofinansowaniu od panstwa.

wodnik7 - 2018-12-10, 20:39

Powiem tak: po roku niro straci na wartosci wiecej niz M3:)

Poza tym 3 jest autem mega przyszlosciowym, nie da sie porownac do niro. zasieg niro ma fajny, zmierzyl Bjorn, ale jednak tesla jezdzi inaczej:)) nie mowiac o calym wyposazeniu, aplikacji, superchargerach itp:)

DaroWien - 2018-12-10, 20:57

wodnik7 napisał/a:
Powiem tak: po roku niro straci na wartosci wiecej niz M3:)

Poza tym 3 jest autem mega przyszlosciowym, nie da sie porownac do niro. zasieg niro ma fajny, zmierzyl Bjorn, ale jednak tesla jezdzi inaczej:)) nie mowiac o calym wyposazeniu, aplikacji, superchargerach itp:)


Dzis kazdy samochod traci na wartosci i nie da sie tego zatrzymac, nawet Tesla, zobaczysz ze za
5 lat Tesla 3 uzywana bedzie kosztowac w granicach 25000€, wszystko zalezy od ilosci km, moj
kolega ma BMW i3 na dlugoterminowy najem i placi koszty utraty wartosci wyliczone na 5 lat
to 22000€, dzis Kia soul z roku 2015 kosztuje dwie trzecie tego co nowe auto ale nie mozna
tego porownywac do samochodu ktory ma dwa razy wieksze baterie, Renault Zoe czy Fluence
traca na wartosci bardzo szybko to zapewne wina malego zasiegu oraz najmu baterii, dzis ich
polityka sie zmienila i baterie mozna kupic. Jezeli Niro za 5 lat straci na wartosci 1/3 to i tak
bedzie tyle warta ile za nia zaplace bez Vatu i z dofinansowaniem :D
Poza tym utrzymanie mojego auta dzis kosztuje mnie w granicach 1500-2000zl miesiecznie
wiec spokojnie starczy na rate liesingu i ladowanie auta :D

Kwestia Superchargerow dzis przestaje byc raczej istotna, to tylko kwestia czasu jak bedziesz
mial wszedzie ladowarki Chademo z moca 200 czy 400kW

Co do Tesli to bardziej podoba mi sie model S i X a Tesla 3 nie robi na mnie wrazenia,
jestem tym autem zainteresowany tylko dlatego ze ma fajny zasieg ktory mi odpowiada.

jakosek - 2018-12-10, 21:37

wodnik7, spokojnie bo zaczynasz brzmieć jak fanboy Tesli.
Ja obserwuję rynek od dłuższej chwili. Na nowy Model S nie będzie mnie jeszcze długo stać, a cena auto jak za ładny domek to trochę... Nie na nasze warunki :lol:

Tesla 3 i taka Kia e-Niro są już bardziej w naszym zasięgu. Kia ma jedną niezaprzeczalną zaletę - JEST. Może na Polskę jakoś wiele tego nie będzie, ale jest to samochód który będzie można zamówić, kupić. Podobne nadzieje dawał Opel Ampera-e, tyle że to auto nie do kupienia. Tesla 3 w taniej wersji - moim zdaniem "golas" będzie kosztował w naszych warunkach bliżej 200kPLN, o ile powstanie jakiś polski oddział. Inaczej trzeba będzie ściągać z zachodu (może to i lepiej? w jakiś dziwny sposób nowe auta w Polsce są droższe jak na zachodzie :roll: ).
ALE
- najtańszy Model 3 nie wiadomo kiedy się pojawi. W tym momencie nadal się nie opłaca produkować tego modelu w cenie jaką zapowiedzieli (35kUSD).
- będzie miał mniejszy zasięg niż e-Niro
- sądząc po "banana box test" Kia to całkiem spory i pakowny samochód. Mam rodzinę, dzieci. Jakoś czarno widzę zapakować się do Model 3, prędzej Model S (odpada, j.w.). Tutaj moim zdaniem Kia wygrywa
- Model 3 jest budżetową wersją tesli, w wersji "golas" nie jest wcale lepiej wyposażona od takiej Kia.

Czyli - jak się nie ma co się lubi to się bierze co jest 8-)
A jak będzie to zobaczymy, mam jeszcze czas na obserwacje rynku, obecnie mam pilniejsze wydatki :)

vwir - 2018-12-10, 21:53

Mam w rodzinie Niro w wersji hybrydowej (nie plug-in). Wyposażenie w zasadzie kompletne. Muszę przyznać, że jest dobrze. Zarówno w kwestii jakości materiałów jak i wyposażenia. Niektóre gadżety mnie zaskoczyły - na przykład fotel sam odjeżdża do tyłu po otwarciu drzwi żeby się łatwiej wysiadało. Poza tym podgrzewana kierownica, podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, itp. Jako auto rodzinne chyba się sprawdzi.
wodnik7 - 2018-12-10, 21:58

To juz polemika jest:)

Tesla m3 to bardzo dobre wykpnczenie, duzo miejsca (spokojmie dorosly za mna jako kierowca, a mam 1,88cm), no i prostota calosci - wszystko dziala (vide co nie dziala w leafie wg Bronka!)

Na dzis mozna miec uzywana S 2014 rok, z przebiegiem ponizej 200.000km z gwarancja na aku/silnik za jakies 40.000€. Za 50.000€ sie zaczyna D z 2015, z autopilotem. Auto na aluminium, czesci na rynku masa-nie balbym sie w to wejsc. Pozdrawiam!

jakosek - 2018-12-10, 22:02

A, jeszcze jedno. Jak na razie mam niezłą opinię o Kia, ale jedno to moim zdaniem zbrodnia. Jak można w samochodzie nowoczesnym, elektrycznym, eko itd itp - zamontować w 2018 zwykłe halogenowe oświetlenie główne? No żesz... Ja lubię dobrą widoczność :idea:

A wykończenie i wrażenia z jazdy będę oceniać jak się jednym i drugim przejadę. Obecnie to trochę wróżenie z fusów.

Używanej tesli sobie obecnie nie kupię, bo jedyna opcja to nowe auto i leasing.
PS. w 2019 zmieniają się przepisy o odliczaniu VAT - wprowadzili mały ukłon w naszą stronę - "fossil cars" mają limit 150kPLN, a elektryczne 225kPLN.

wodnik7 - 2018-12-10, 22:09

Ja nie mam firmy, z oszczednosci/kredytu musze brac.

Ale leasing na uzywane jest jak najbardziej mozliwy..:)

Bronek - 2018-12-10, 22:46

Ekonomi przy nowym aucie nie ma, ekologia wątpliwa szczególnie u nas "kraju węgla i, stali wódy i kowalii", a elektrykami sie po prostu fajnie jeździ.

O tym wszystkim przekonuje mnie używanie Nissana, bez emocji widzę jego wady i zalety.
Byłby idealnym samochodem uniwersalnym niemal, ale za kilka lat jak sieć ładowarek powstanie, teraz to fanaberia.

Poczekałbym, na rozwój sytuacji, mając teraz takie doświadczenia.
Chyba że zaistniała by sytuacja, podobna jak u mnie, czyli udalo by się, przez przypadek, załapać na sporą obniżkę.
Jeśli potwierdzi się cena Tesli lekko wyższa od Nissana Kii itp, to bym jednak brał Teslę.(a przecież Leaf jest wypasiony) Kia mniej.

Dla samej satysfakcji i przyjemnosci... Tesla!
Interes żaden ale przynajmniej radocha :-D

DaroWien - 2018-12-11, 12:37

No wlasnie jak Bronek napisal :-D kupowanie Tesli to jak kupowanie Iphona, nie ma wielu
zalet ale wszyscy go posiadaja :-D wiec ja tez chce

Wodnik nie wiem ile masz km zrobione Tesla ale uwierz mi ze ja jestem rozczarowany jak po
60kkm wyglada tapicerka w aucie, niejedno audi ma po 200kkm lepsza. Cena Tesli za 130k€
nie odpowiada jakosci w jaki sposob jest wykonana, nic dziwnego jak 30k€ jest liczone na prad
ktory dla modelu S jest za darmo.
Do tego wiele problemow ktore mial moj szef z Tesla S prawie spowodowaly to ze chcial
im oddac ten samochod poniewaz za ta kase mozna spodziewac sie czegos wiecej.

Porownujac Kia Niro i Tesla 3 cenowo to roznica okolo 15-17k€ w maksymalnym wyposazeniu
Natomiast Kia Niro zaczyna sie od 37k€ z bateria taka jak ma Leaf II i zapewne samochod ten
mozna kupic juz po nizszej cenie np za 32k€ a nie po tej ktora podaje producent.

Widze ze na polskiej stronie brak oferty Kii ale jest na austriackiej

https://www.kia.com/at/mo...specifications/

I jeszcze kilka waznych informacji, ja chce kupic samochod ze wzgeldu na dobry zasieg a nie
na marke auta wiec dla mnie nie jest wazne czy bede jezdzil kia Renault Nissan czy Tesla
tylko auto ma miec zasieg minimum 300km i ma mi sie podobac, dodatkowe bajery sa
mile widziane.

Tesla podaje zasieg maksymalny do osiagniecia czyli w przypadku Modelu 3 jest to 500km
moj szef ma model S i podawany zasieg 480km, do tej pory nie udalo mu sie zrobic wiecej
niz 350km a zazwyczaj jest to 250km , natomiast Kia podaje zasieg 450km a Bjorn na trasie
zrobil 500km czyli po miescie jest dosc realne ze auto moze osiagnac zasieg bliski 600km
to o 100km wiecej niz Model 3 a bateria w Kii mniejsza o 9kW

vwir - 2018-12-12, 06:49

jakosek napisał/a:
A, jeszcze jedno. Jak na razie mam niezłą opinię o Kia, ale jedno to moim zdaniem zbrodnia. Jak można w samochodzie nowoczesnym, elektrycznym, eko itd itp - zamontować w 2018 zwykłe halogenowe oświetlenie główne? No żesz... Ja lubię dobrą widoczność :idea:

Nawet w opcji nie ma ksenonów/ledów? Jeśli tak to dla mnie dyskwalifikacja.

wodnik7 - 2018-12-12, 07:20

Daro, porownywanie zasiegu Bjorna i Twojego szefa to chyba jednak nie jest sensowne, nie sadzisz? ;)

W ogole porowujesz troche dziwnie. Ale spoko, kazdy niech kupuje co lubi!

jakosek - 2018-12-12, 10:03

vwir napisał/a:
Nawet w opcji nie ma ksenonów/ledów? Jeśli tak to dla mnie dyskwalifikacja.


Pewnie jest w opcji bo widziałem wczoraj na żywo spalinową wersję z ksenonami, ale powinna to być podstawa. Chociaż wszystkie testowane na youtube chyba miały dotychczas halogeny.

edit - chyba się trochę zapędziłem, ta co ostatnio Bjorn testował w Norwegii chyba ma xenon/led

rafmat - 2018-12-12, 10:30

A czy ktoś z Was zastanawiał się nad różnicami technologicznymi pomiędzy Teslą a innymi autami? Dlaczego póki co żaden producent nie wypuścił na rynek auta z takimi parametrami jak Tesla? Rywale tacy jak I-Pace czy e-tron wypadają po testach słabo w stosunku do Tesli...
https://www.youtube.com/watch?v=9hzt0COEmL0
Dlaczego podjeżdżając Teslą pod supercharger ładujemy się zawsze z pełną mocą a w przypadku innych aut jest problem... Wydaje mi się, że jest jeszcze sporo więcej takich technologicznych różnic choćby podstawowa taka jak efektywność energetyczna zespołu napędowego. Czy wiedzieliście, że jak w Tesli zaplanujecie trasę na której są superchargery to Tesla sama sobie przygotowuje kondycję baterii w taki sposób aby jak najbardziej efektywnie się ładować... Ktoś kto porównuje Teslę o mocy powyżej 400KM z napedem na 4 łapy i wadze powyżej 2 ton do np. Kia o mocy mniejszej niż 200KM, wadze mniejszej niż 1.8 tony i napędzie na jedną oś chyba nie wie co pisze... jak porównać BMW X5 xdrive z ponad 400KM silnikiem do np. najtańszej wersji Skody Kodiaq :) . Zapomnijcie o cenie w Polsce Tesli 3 poniżej 250tys. brutto to jest nierealne z np. marketingowego punktu widzenia... ale pomarzyć można... bo to nic nie kosztuje... Jak można porównać Model S czy nawet Model 3 do Kia Niro bądźmy poważni... W Tesli kosztuje nie wykończenie wnętrza tylko innowacyjność i technologia ktoś to tego jeszcze nie zrozumiał niech się łudzi parametrami podawanymi na papierkach i zachwyca się zasięgiem auta. Wystarczy wziąć trasę 1500km i porównać wtedy zasięg i przede wszystkim czas przejazdu bo to się głównie liczy w długodystansowych testach. Nie neguję Kia Niro bo jest to obecnie, /będzie zdaje się jeden z lepszych EV na rynku ale nadal nie jest to auto na długie trasy...

jakosek - 2018-12-12, 12:12

Raczej nikt tutaj nie porównuje do modelu S, bardziej do modelu 3 i to w najtańszej opcji, której obecnie nie ma na rynku. Cena i osiągi będą zbliżone, technologicznie też w podstawowej wersji - bez wielkiej przepaści. Wiem że można do model3 dodać autopilot i już mamy zupełnie inny poziom innowacji ;)

Nie wiem też skąd u ludzi takie ciśnienie na robienie wielkich tras. Analizujmy potrzeby ludzi, dla mnie realny zasięg 400km pokrywa 99,9% mojego zapotrzebowania na samochód. W dłuższą trasę 1-2 razy do roku można się gdzieś po drodze podładować. Na trasę 1500km wybrał bym samolot.

Bronek - 2018-12-12, 12:51

Nawet 300 km realnego zasięgu w granicach jazdy drogowej i przepisowej wystarczy.
Ale marketing ma swoje prawa, plus teoretyzowanie kupującego.. Taka to nasza natura, że powoduje niepotrzebne w sumie kryteria zakupu. To jak kupowanie wielkich samochodów, by raz na kilka lat przewieść szafke ze sklepu.

To nieracjonakne działanie, dotknęło mnie przy wyborzenopcjin automatycznego parkowania. Pomimo, że to przetestowałem, poczytałem i wiedziałem iż nie będę korzystal. Kupiłem, tak na wszelki wypadek 8-) . Dla "mania".

Jeśli bedzie sieć ładowarek, to w/w zasięg jest OK. Trzeba też pamiętać, duża bateria, to długie ładowanie.
Chyba, że ma się pod domem szybką ładowarkę (to kasa na ogół), lub w domu "grube kable" itd... też dodajemy do ceny auta.

Mnie taka instalacja póki, co nav3 fazy ładowanie z mocą 7kw kosztowała ponad 3 tys zł, nie licząc samej evse.
Zwiększenie mocy do np. 22kw, też troszeczkę kosztuje więcej , plus chyba stale opłaty.

Jak to klasyk Ferdek rzekł : "To są drogie rzeczy Panie Paździoch"

rafmat - 2018-12-12, 12:58

Może zadam pytanie, czy ktoś liczy na cenę najtańszego modelu 3 w Polsce poniżej 250tys. brutto? Moim zdaniem nie ma szans :) . A między 180tys. a 250tys. zl jest 70tys. różnicy to prawie drugie auto :) . Tesla ma być droga tak jak iPhone ma być drogi bo inaczej własnie niektórzy woleliby kupić inne auto ot taki paradoks, na początku miały być produkowane ponoć te najtańsze "trójki", szybko się okazało jednak, że to jest nieopłacalne :) , dlaczego bo ludzie wolą dopłacic i miec auto z lepszymi parametrami i lepszym wyposażeniem. Nie sztuka wyprodukować, sztuka sprzedać z dobrym zyskiem i to własnie Elonowi bardzo dobrze się udaje :) .
rafmat - 2018-12-12, 13:03

Bronek napisał/a:
Nawet 300 km realnego zasięgu w granicach jazdy drogowej i przepisowej wystarczy.
Ale marketing ma swoje prawa, plus teoretyzowanie kupującego.. Taka to nasza natura, że powoduje niepotrzebne w sumie kryteria zakupu. To jak kupowanie wielkich samochodów, by raz na kilka lat przewieść szafke ze sklepu.

To nieracjonakne działanie, dotknęło mnie przy wyborzenopcjin automatycznego parkowania. Pomimo, że to przetestowałem, poczytałem i wiedziałem iż nie będę korzystal. Kupiłem, tak na wszelki wypadek 8-) . Dla "mania".

Jeśli bedzie sieć ładowarek, to w/w zasięg jest OK. Trzeba też pamiętać, duża bateria, to długie ładowanie.
Chyba, że ma się pod domem szybką ładowarkę (to kasa na ogół), lub w domu "grube kable" itd... też dodajemy do ceny auta.

Jak napisałem nie sztuka jest mieć auto nawet o dużym zasięgu i ciągle je ładować, sztuka jest trasę elektrykiem przejechać jak najbardziej efektywnie czyli stosunek prędkości/poboru energii, czasu ładowania i czasu przejazdu a pod tym względem

Mnie taka instalacja póki, co nav3 fazy ładowanie z mocą 7kw kosztowała ponad 3 tys zł, nie licząc samej evse.
Zwiększenie mocy do np. 22kw, też troszeczkę kosztuje więcej , plus chyba stale opłaty.

Jak to klasyk Ferdek rzekł : "To są drogie rzeczy Panie Paździoch"


W pełni się zgadzam, dokładnie marketing niektórzy tego nie rozumieją to jest tak jak kiedyś gdzieś przeczytałem na jakimś forum GSM - iPhone na kartę...? Tesla goła bez wyposażenia...? To jedno drugie wyklucza hehe, właśnie tak większość konsumentów myśli i tak też dostosowuje się rynek :) .

Nie sztuka mieć auto o dużym zasięgu, które zamiast 120KWh ładuje się na trasie mocą 40kWh, sztuka jest mieć jak największą efektywność przejazdu z punktu A do punktu B a więc stosunek czasu poświęconego na ładowanie/a, czasu przejazdu, prędkości przejazdu oraz ilości zużycia energii, czy ktoś pod tym względem może mi pokazać auto elektryczne bardziej efektywne od Tesli na dzień dzisiejszy? Proponuję zrobić test i przejechać niedużą trasę zimą przy -5-10st. C z Zakopanego do Gdyni :) , pewnie, że można przejechać nawet Leaf'em 24kWh bez problemu już teraz jak Orlen, Lotos (przyszły Orlen) oraz Greenway postawił/postrawią za chwilę szybkie ładowarki ale jest różnica jechać 10h a 15h nie sądzicie? Wystarczy wybrać się Teslą za naszą zachodnią granice wtedy różnica pomiędzy autem spalinowym a elektrycznym praktycznie się pod względem efektywności przejazdu zaciera.

Bronek - 2018-12-12, 13:12

Ja traktuję póki co, te auta jako zaspokojenie ciekawości , poprawę samopoczucia , poprawienia sewego podupadającego ego, makijaż czy torebkę od Prady. :mrgreen:

Czyli zamiast kupować jakiegoś tuzinkowego Merca czy Audi z średniowyższej półki i to z niekiedy z drugiej ręki, warto zrobić coś co u nas jeszcze jest rzadkością.

Bez taniego ładowania, dużych a właściwie wielkich przebiegów, tylko "członek".............. ., Partii Zielonych kupuje obecnie elektryka nowego. Lub........ (w miejsce kropek proszę wstawić epitet) :mrgreen: Przyjmę to na klatę :oops:

Ale wiem jedno kupię następnego, gdy tego "skonsumuję". Test na posiadanie elektryka, potwierdził że warto tylko z pobudek irracjonalnych i nielogicznych.
Na dzień dzisiejszy albo Tesla albo nic .

Oczywiście "zapowiadaczy" jest mnóstwo, może ktoś przebije Teslę?

DaroWien - 2018-12-13, 13:50

wodnik7 napisał/a:
Daro, porownywanie zasiegu Bjorna i Twojego szefa to chyba jednak nie jest sensowne, nie sadzisz? ;)

W ogole porowujesz troche dziwnie. Ale spoko, kazdy niech kupuje co lubi!


wodnik nie zrozumiales o co mi chodzi.

Tesla podaje zasieg NEDC a Kia WLTP i to jest ogromna roznica

Nie chce mi sie pisac dokladnych szczegolow, sam wiesz ile mozesz przejechac swoja Tesla
i rowniez podoba mi sie model S natomiast model 3 juz troche mniej ale nie pogardze :D

Tesla 3 zasieg na baterii 75kWh 450PS cena 60000€

w NEDC to 310mil czyli okolo 500km
w WLTP to okolo 440km nie znalazlem dokladnych danych

Kia Niro zasieg na baterii 64kWh 204PS cena 47000€

w NEDC to okolo 615km
w WLTP to okolo 480km Bjorn pokazal ze wydajnosc jest lepsza i przejechal 500km

o takie porownanie mi chodzilo, Tesla wypada lepiej z moca i siecia ladowarek ale Kia ma
lepszy zasieg i jest tansza o 13000€ , porownalem tu najlepiej wyposazone modele obu aut.

Rafmat widze ze cie troche ponioslo i chyba nie przeczytales dokladnie o co mi chodzi,
dla mnie samochod ma jezdzic skrecac i hamowac, elektryki nie maja tego co lubie i co
posiadam w garazu mianowicie prawdziwego amcara V8 wiec przy zakupie kieruje sie
przede wszystkim zasiegiem auta i tak jak juz ktos wspomnial wyzej, auto ma przejechac
minimum 400km po takiej trasie wiele osob musi wysiasc napic sie kawy rozprostowac kosci
itp wiec jest to idealny czas zeby naladowac baterie, dla mnie jest to akurat zasieg ktory
pozwala mi dojechac z Wiednia do Bielsko Biala rodzinnego domu gdzie jestem raz na miesiac
wiec nie chcialbym sie zatrzymywac na pol godziny zeby naladowac baterie, trase ta pokonuje
bez przystanku, dodatkowe funkcje w samochodzie sa dodatkowym atutem a dzis wiemy ze
kupujac najwyzsza polke auta i tak juz tam wszystko jest, no chyba ze jak Nissan wymaga
aby dokupic sobie asystenta parkowania. Co do baterii w Tesli to poszukaj w sieci jak gosc w krotkim czasie wykonczyl baterie

Ja nie mowie ze Kia jest lepsza niz Tesla, tylko ze Tesla jest traktowana jak Iphone,
kiedys tez chcialem miec Iphona i mialem krotki czas bo mnie wyprowadzal z rownowagi
przez brakujace funkcje ktore sa ogolne w Samsungu :D nie mowie ze tak jest w przypadku
Tesli.

Kia Niro mimo swojego koreanskiego pochodzenia wypada bardzo dobrze zarowno w zasiegu
wygladzie auta (mnie sie osobiscie podoba) jak i cenowo. Wersje elektryczna jest dostepna juz od 36000€ wiec uwazam ze jest to bardzo dobra cena za samochod z bateria 40kWh

wodnik7 - 2018-12-13, 14:55

To troszke z tymi zasiegami mimo to pomyliles.

Tesla 3 ma 544km WLTP (sprawdz na stronie tesli)
310mil ma w tescie amerykanskim (EPA).

Wiec popraw swojego posta:)

Pozdrawiam!

DaroWien - 2018-12-13, 21:36

Wodnik gdybym pisal tego posta teraz to bym zaniechal tego :-D
Ale pisalem go kilka godzin temu i moje info o Tesli 3 zasiegu wzialem ze strony austriackiej Tesli
a tam podawali 310mil zasiegu, do tego podparlem sie filmikiem na YT gdzie koles zrobil 280 mil
ale wlasnie dzis zmienila sie strona Tesli model 3 w Austrii i faktycznie tam podaja juz zasieg
530km WLTP z czego to wynika?? W takim przypadku Tesla 3 jest bezkonkurencyjna :-D

Apolonia - 2018-12-14, 12:22

Nieeeeee
Nie możliwe!
No to mnie teraz utwierdziłeś że słusznie myślę o Model 3.

carbzeropete - 2019-02-21, 02:26

Bierzcie jeszcze pod uwagę potrzeby samego właściciela.
Dla mnie Tesla 3 odpada z uwagi na kształt sedana. Mając firmę i wożąc narzędzia a właściwie maszyny dla pracowników wybór pada na Niro (Kona za mała, mam Soul i o dziwo w Soulu wchodzi prawie wszystko jedynie drabiny trzeba na dach).
Oczywiście z wyglądu wolę Teslę i tak samo performance mi się podoba ale nie stać mnie na 2 więc muszę jeździć praktycznym elektryki i dla mnie model 3 taki nie jest i nie będzie ale Niro pasuje mi kształtem jak ulał.

carbzeropete - 2019-02-24, 10:53

Jak dla mnie Niro to super auto.
Gdyby nie Niro to mój Soul by pewnie nadal z 25.000 funtów stał a kupiłem za 17500.
Jeśli mam porównywać w długiej trasie w zimę moją Kię Soul 30kwh za te 85000 złotych z innymi EV to obawiam się że na bardzo długiej trasie żaden Leaf Golf czy Zoe nie ma szans a Niro która kosztuje 2 razy tyle (i 2 razy lepiej wygląda ha ha) chyba raczej też by przegrała.
Pooglądajcie uważnie filmy Bjorna. Soul 30kwh wygrywa z Jaguarem który ma pełną 90kwh!!!! baterię na starcie i kosztuje mi .3 razy tyle w UK co moja Soul (nową można kupić spokojnie za 20.000 funtów a moja za 17500 miała raptem 16000km przebiegu dealera wokół ich miejsca gdzie woził zainteresowanych).
W skrócie 90kwh bateria wcale nie oznacza że twój samochód dojedzie szybciej niż 30kwh bateria.
Ważniejsza jest prędkość ładowania i zużycie kw na 100km.
Soul do 80km/h jest niesamowicie oszczędny i waży 1530kg (bez skóry i szklanego dachu) sprawdziłem.
Niro i Kona 64kwh może i mają zasięg ale ważą 1840 i 1800kg mimo mniejszych gabarytów które ma Kona (Niro troszkę większa jest niż Soul).
300kg baterii też ma wpływ.
I pamiętajcie żeby naładować w zimę szybko baterie one muszą sie wpierw zagrzać.
Niro i Kona cierpią na wolniejsze ładowanie szczególnie jeśli wpierw nie jechałeś szybko lub agresywnie.
Leaf jeszcze gorzej popytajcie użytkowników ale o dziwo tam jest odwrotny problem bo się przegrzewaja akurat i spada prędkość ładowania.
W Soul nie wiem dlaczego ale za każdym razem na szybkiej ładowarce mam 45kw/h.
To jest właściwie max.na 50kw standardowych ładowarkach w zach.Europie.
Prawie każde ładowanie to 15-20 minut. Starcza na moje 300km trasy i jeszcze dojeżdżam do domu z zapasem żeby jednak do 15% nie dobijać.
Obawiam się że w PL problemem jest sieć a właściwie jej brak.
Znajomy w Milton Keynes ma starego trupa Leaf 24kwh i mieszka w bloku bez ładowania i tylko używa szybkich ładowarek w trasie i tak już od 80000km!
W Polsce to chyba w 2050 będzie możliwe.

Bronek - 2019-02-24, 11:07

Sieć i jej brak.. 100% zgoda
Ale gdyby była to argumentacja co wybrać traci merytoryczne argumenty w przypadku np Jaguar czy Kia? Itp
Kia to Kia i tyle w temacie. :mrgreen:

Skoda czy Passat czy inna Avensis, czy Nissan... też fajne, tanie ładne i się nie psują ale niestety poderwać się da wtedy kobitkę jedynie na osobowość :mrgreen: Podobnie Jaguar, Porsche kupuje się też dla marki i wykonania czyli pucu.

PatrykS - 2019-02-24, 22:46

carbzeropete napisał/a:
W Polsce to chyba w 2050 będzie możliwe.
Nie przesadzajmy - rzuć okiem na PlugShare, Greenway zrobił swoje po trasach, a to tylko początek, bo Lotos też podziałał, i Orlen.
vwir - 2019-02-25, 15:41

Już nawet nie wspominając o tym, że Niro czy Kony nie musiałbyś w ogóle ładować na 300km trasie. Więc Soul przegrywa z kretesem, nawet jeśli podładowywujesz przez 15-20 min.

Nauczyłem się, że elektryka najlepiej ładować jak komórkę - wpinam na całą noc, w dzień jeżdżę. W takim układzie to nawet włączyłem żeby bateria ładowała się max do 80% pojemności, bo więcej i tak nie potrzebuję.

carbzeropete - 2019-02-27, 12:08

Cóż, oboje macie rację. Ja też wolałbym Niro. Wygląd i więcej bagażnika robią swoje.
Ale....
Mogę zapytać dlaczego większość jeździ Leafem?
No właśnie he he. Nie chcę tu nikogo atakować absolutnie dla mnie każdy kierowca EV to przyjaciel bo stoi po tej samej stronie barykady co ja i nie truje moich dzieciaków.
Ale koszt zakupu robi swoje.
Jak mogę mieć 2 Soul w cenie jednej Niro to wybór jest prosty.
Nawet w skali makro nadal to 2 EV na drodze a nie jeden czyli jeden ICE truciciel mniej.
Ja na to tak patrzę.
Poza tym z baterii w Niro 64kwh można zrobić 2 sztuki Soul po 32kwh albo nawet 30kwh i większy bufor.
O dziwo tę mniejszą jak moja można spokojnie ładować 45kw na h za każdym razem, jeszcze nigdy mi nie spadło na mniej.
Macie tu fotę, specjalnie rano pojechałem na ładowarkę przy basenie (wyrzuciłem żonę z dzieciakami pod szkołą i 500m dalej mam basen gdzie czasem czekam aż żona zadzwoni by ją podebrać spod szkoły).
Stałem równo 7 minut i zadzwoniła żona.
Tu fota. Łatwo policzyć prędkość ładowania.
Przypominam. Nie po trasie, czy nawet szybkiej jeździe ale wolne kulanie do szkoły 2.5km plus 500m do ładowarki.
Zobaczcie na prędkość.
Niestety i Niro i Kona ma z tym problem.
Jak pojadę do Szkocji czy na weekend do Paryża to okazuje się że szybciej zajadę Soulem niż Koną czy Niro a to nie Jaguar wazacy ponad 2 tony tylko podobnie ważące auta (Kona 1800,Niro 1830, Soul 1530kg)
Tak więc pamiętajcie. Więcej baterii na pokładzie tworzy nowe problemy. Wozisz wagę ze sobą to nie paliwo że zatankujesz mniej i mniej waży. No i duża bateria niestety ma ograniczenia jak widać przynajmniej we wszystkich autach prócz Tesli (właściwie Tesla też ale soft u Elona kalkuluje wcześniej u czasem grzeje baterie lub chłodzi by mieć max.prędkość ładowania no i nawet jak ładuje parę minut po starcie to w Tesli nawet połowa prędkości na SC to nadal szybciej niż ja mam w Soul a 45kw to jest naprawdę max.dla naszych tańszych EV na 50kw ładowarce.
Ja wiem że w Polsce jest jeszcze postrzeganie EV jako jazda obwkoło domu ale w UK czy Norwegii ludzie włącznie ze mną używają EV jako jedynego źródła lokomocji i dla mnie prędkość ładowania to podstawowy i zaraz po niezawodności drugi czynnik którym kierowałem się przy wyborze auta.
Kolegi Leaf jak jechaliśmy w Lato do Kornwalii (70mph czyli 112km/h po autosteadach) opóźnił nasze 3 pozostałe auta o 1 5h i powiem szczerze najchętniej byśmy tego Leafa zostawili na parkingu bo za 3im ładowaniem prędkość spadła do 18kw na h. To jest 1/3 tego co w Soul.
Stać 20 minut czy 25minut ok.rozumiem i jadę te 150-200km i potem i tak trzeba z dzieciakami stanąć (siusiu, jeść, lody itd....jak ktoś ma 2kę czy 3kę to wie o co chodzi) x 4 auta to stawanie co 150km to jest mus nawet 4 dieslami.
Ale te rzeczy nie zajmują 1h+ a tyle musieliśmy z Leafem stać.
Dla mnie Leaf nie nadaje się na trasy dla normalnej rodziny nawet 40kwh (droższy od Soul o 30% i dalej nie ta się tym w trasy dłuższe jechać).
Soulem pojadę bez obaw i do Hannover do Kolegi i może w przyszłym roku do Polski jak dodacie trochę tych ładowarek u mnie na Śląsku :D Na razie tylko zachodnia Europa lub Skandynawia na wakacje z autem inaczej wynajem.

spairo - 2019-04-01, 19:17

- cena e-Kony na polskę, jest już znana.
- a kiedy cena na e-Niro ?

spairo - 2019-04-18, 11:29

- prośba do właścicieli e-Niro o zwymiarowanie wtyczki kabla sieciowego 1f 230V.
- nie wiem , jakie mam zastosować gniazdo 32A 3p proste czy skośne w moim słupku ładowania.
- chcę, aby słupek po włożeniu wtyczki można było zamknąć, taki mam wymóg od spóldzielni mieszkaniowej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group