SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Co wybrać do 40-45 tys. złotych?

Dominik - 2019-07-15, 20:36
Temat postu: Co wybrać do 40-45 tys. złotych?
Stoję przed dylematem wyboru elektryka do 40-45 tys. złotych. Wymagań jakiś specjalnych brak (może poza w miarę szybkim ładowaniem na ewentualną trasę 1x, może 2x do roku). Przebiegi dzienne jakie teraz robię klekotem w znakomitej większości mieszczą się do 50-80 km, więc i sporo modeli może się załapać, stąd pytanie jaki elektryk byłby najlepszy w stosunku możliwości (zasięg, poziom "mułowatości" itp.)/wykonanie/cena zakupu na tę chwilę w tym budżecie?
Apolonia - 2019-07-15, 20:56

Trojaczki i Nissan Lief 2012 rok i Zoe 2013 rok
jas_pik - 2019-07-15, 21:35

No i Smarciki ( ale musisz szukać z ładowarką 22 kW) , może też Fiat 500e (brak szybkiego ładowania) oraz Spark EV ( ten ma akurat CCS ale w wersji 1) .
vwir - 2019-07-16, 07:38

Leaf jak najbardziej, ale nie 2011/2012. Zdecydowanie od 2013 wzwyż. Do 45 tys da się znaleźć.
mmazi - 2019-07-16, 09:56

Sparka EV można też wyhaczyć za 45 - +4k za przejściówkę do szybkiego ładowania
bro - 2019-07-16, 12:58

e-up! z NO
Dominik - 2019-07-18, 19:36

Dzięki za sugestie;) Po przemyśleniach, wybór pewnie padnie na Leafa lub Zoe i stąd kolejne pytanie na co uważać przy oględzinach? W Zoe na pewno bateria ale jak mieć pewność, że nie jest leasingowana?
jas_pik - 2019-07-18, 21:25

Poszukaj postów Apoloina , on to wszystko opisał bo ma już któregoś z kolei .
A dlaczego nie trojaczek ?

krawcu - 2019-07-20, 13:48

Przejechałem się Zoe i Leafem i zdecydowanie lepiej wykonany jest Leaf. Zoe jest jak stare Seicento.
Apolonia - 2019-07-20, 15:55

Zgadza się, Zoe budowano jak pierwsze Dacie lub Renault z lat 90-tych, użyto tanich rozwiązań.
Sporo plastiku, co prawda dekorowanego, ale jednak twardego, ewidentnie Renault oszczędzało.
W pierwszych modelach 2013-14 nawet drzwi dziwnie trzaskały po 2015 roku nieco poprawili
a w 2015 nawet zaczęli zmiękczać obicia, ale to droższe modele z baterią 41 kWh.
Jednak zależnie od konfiguracji auta i warunków jego użytkowania, oba te modele maja
swoje wady i zalety. Szkoda, że obie te firmy, jak już współpracowały, nie zrobiły trzeciego
modelu z samymi zaletami.

Dominik - 2019-07-21, 16:16

jas_pik napisał/a:
A dlaczego nie trojaczek ?


Mam 2 m wzrostu i mocno obawiam się o komfort podróżowania, nawet stojąc w korku w mieście.

krawcu - 2019-07-21, 16:55

Dominik napisał/a:
jas_pik napisał/a:
A dlaczego nie trojaczek ?


Mam 2 m wzrostu i mocno obawiam się o komfort podróżowania, nawet stojąc w korku w mieście.


Akurat trojaczki są dosyć wysokie, ale nie siedziałem w żadnym więc nie mam skali porównawczej. Wydaje mi się jednak że warto się przymierzyć.

jas_pik - 2019-07-21, 17:02

krawcu napisał/a:
Wydaje mi się jednak że warto się przymierzyć.

Ja jestem w miarę niski bo tylko 1,88m ale u mnie test koka zarówno w trojaczku jak i w smarcie oba przechodzą

michoo - 2019-07-25, 15:56

Witam serdecznie, ja również w podobnym budżecie zdecydowałem się ba Leafa, warto brać poliftowego (pojawił się około połowy 2013 roku) z uwagi na pojemniejszy bagażnik i sporo usprawnień w tym w kwestii zasięgu i możliwości posiadania pompy ciepła.

Czy przy okazji mógłbym poprosić o zdekodowanie nr VIN dla Leafa z Francji?

SJNFAAZEOU6029751

lookash_c - 2019-08-03, 20:39

Dominik napisał/a:
jas_pik napisał/a:
A dlaczego nie trojaczek ?


Mam 2 m wzrostu i mocno obawiam się o komfort podróżowania, nawet stojąc w korku w mieście.

Witam "równego gościa" :-D Jechałem i-Mievem i jak dla mnie jest okej. Ale syn mówi o mnie "patyczak" ;-) bo mimo słusznego wzrostu jestem raczej z tych chudszych, więc mogę nie być miarodajny.

Dominik - 2019-08-08, 18:06

Nastąpiła mała zmiana planów. Jednak będzie jeden z trojaczków;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group