SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)

Ekolega - 2020-03-13, 21:07
Temat postu: Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)
Mialem brac leafa z dopłatą, ale rząd sie wypiał na mnie to ja sie wypiąłem na rząd... i sprowadzilem sobie fajne i3 z niemiec, wyprowadzając trochę euro poza nasze granice, a mogło zostać w Polsce...

Poniewaz są to moje pierwsze kroki z EV to opiszę swoją przygodę z powrotem autem na kołach z Niemiec do Polski.

Mielismy do pokonania 1075km, zalozenie bylo takie ze uzywamy stacji płatnych i nie patrzymy na koszty, i tak powrót na kołach BMW i3 94ah (32kW) miał być przygodą no i był !

Auto dostaliśmy naładowane na 100% choć 6 % baterii zużyliśmy testując auto przed zakupem.
Podpisanie dokumentów, odbiór i ruszamy, bezpieczne tankowania co ok 100-120km cos tam planowalem aplikacja ABRP ale słabo ona sie sprawdza jak ktoś jest nowicjuszem.

- Robimy 120km zostaje zasiegu na 45km, pierwsza stacja ładowania zlokalizowana na stacji shell przy autostradzie, pieknie czysto, duzy parking, nie dzialaja oczywiscie karty platnicze (mamy 5 roznych), nie dziala aplikacja w telefonie zadna z kilku posiadanych.
Przykladam pastylke greenway i TADA ! startuje, piekne ladowanie na poziomie 47kW, 32minuty ładowania minely tak szybko ze naprawde nie wiem jak to sie stalo, ruszamy z poziomem ok 94% dalej.

- przejezdzamy ok 100km i juz szukam stacji, pozostaly zasieg ok 55km, nie ruzykujemy jest drogo (0,79€ za 1 kW) ale jedziemy na stację IONITY przynajmniej bedzie pewnie i szybko. Tam mimo posiadanej aplikacji walka z sama aplikacja ktora dziala słabo, podłączamy, trzeba kartę obciążyć na 80€ i potem rozliczą, kase blokuje, wyswietla error na słupku i tyle. Są cztery słupki wiec mowie zobaczymy drugi, na drugim proponuje mi obciazenie kolejnych 80€ i rozliczenie po naladowaniu... rezygnuję.

- znajdujemy 15km dalej kolejna stację, nie sprawdzam na plugshare ze ludzie tam nie umieja jej odpalic. ja tez nie umiem, marnuje ok 20minut szukajac w necie i odjezdzam.

- zasieg maleje ale zwalniam do max 93km/h i jade z tirami, 15km dalej jest stacja innogy... niestety nie mamy takiej aplikacji, nie da sie zalozyc konta bedac obywatelem Polski, ale odpalam aplikacje NEXITY ktora uruchamia polskie stacje innogy, mimo iz nie mam tam podpietej karty, aplikacja informuje mnie ze ladowanie kosztuje 9,49€ za sesję, daje ok startuje !!! ufff... kamien z serca bo mielismy juz tylko 30km.
Ladujemy sie ok 40 minut do 96%

- kolejne kilometry i po 110km potrzebujemy sie naladowac bo zostalo 51km zasiegu. Ladowarka I.ON na jakims opustoszalym mopie, podlaczam kabel i mysle co tu zrobic zeby to ruszylo... 30 sekund czytam instrukcje (po niemiecku, a ja nie bardzo w tym jezyku) SAMO RUSZA !! i idzie piekne 47kW :D

- zajarany poprzednia ladowarka sprawdzam na mapie ze kolejna ladowarka I.ON jest za 100km jedziemy do niej... a tam zdziwko, slupek taki sam ale nijak niczym nie mozna go uruchomic. Szukamy innej w poblizu, kolejny slupek wyswietla ERROR i tyle, zostaje zasiegu 28km i serce zaczyna bic mocniej, bo do granicy tylko 85km a robi sie slabo z zasiegiem. Znajdujemy na plugshare jakis super slupek jedziemy. Na miejscu oczywiscie zadna karta ani rfid nie dziala. Odpalam plugsurfing i niby mozna nim zastartowac, daje START, na wyswietlaczu ladowarki z 10 razy wyswietla sie error i nic sie nie dzieje, daje w apce STOP i nagle ladowarka rusza i idzie pelna moca ok 47-48kW...
Nabija po 30 minutach na jakies 90% chce to zatrzymac, a tu zdziwienie, w aplikacji nie ma sladu o moim rozpoczetym ladowaniu, nie da sie rozpoczac ponownego bo wyswietla connection error, na slupku zadnego guzika STOP, zaden z guzikow do obslugi nie reaguje.. ladowarka caly czas laduje mijaja kolejne minuty, szukam w menu auta czy da sie zatrzymac ladowanie, i okazuje sie ze sie nie da... stres jest dość duży, jest godzina ok 21, mowie dzwonie na infolinie ze słupka, tam odbiera niemiec, ale nie mowi ani slowa po angielsku, kilka moich slow po niemiecku tylko go irytuje i sie rozlacza. FUCK ! co teraz... lekka panika. Bateria juz jest naladowana na 95% ale czas pozostaly to ok 25 minut i nie wiem co sie stanie jak dojdzie do 100%. Dzwonie do znajomego Niemca przekazuje mu dane zeby zadzwonil na infolinie i poprosil o odlaczenie. Nadle SRU, chyba naladowalo na 100%... nie wiem czy to napewno to ale ladowanie sie zakonczylo i da sie odlaczyc kabel.
Uciekamy do Polski, az sie boje po takich przygodach w Niemczech co bedzie u nas... po co mi to bylo moglem se wypozyczyc lawete i wrocic bez problemow.

Wjazd do Polski... i tutaj okazuje sie krótko, 5 x ladowania na greenway po przejechaniu ok 100km, kazde ladowanie ok 30-60minut (czasem do 100% bo spalismy w aucie).
Polska mnie zaskoczyla, sieć GW szeroka i jesli o mnie chodzi bezawaryjna.

Niemieckie ladowarki to kazda z innej parafii, kazda trzeba obslugiwac czyms innym, na kazdej jakis problem.

Docieramy do domu z 10% zasiegu (ale ostatnie 100km jechalem srednio 130km/h), z ciekawostek, przez 9 ładowań nie spotkałem na stacji żadnego innego elektryka.

Z całej drogi finalnie jestem zadowolony, ale stresu było. Auto po przejechaniu ponad 1000km mnie jeszcze bardziej oczarowalo.

Mogę się ponownie przywitać na forum, jako pełnoprawny użytkownik :)

j123 - 2020-03-13, 21:37

Gratuluje. Ja dla ograniczenia emocji mam REXa.
Bronek - 2020-03-13, 21:39

Gratulacje :kufel
jas_pik - 2020-03-13, 21:40

Gratulacje - w końcu masz upragnione EV :)
Dobrze że zdążyłeś wrócić przed zamknięciem granic i konieczności 14 dniowej kwarantanny .
Ale teraz nie wiem czy uda Cisię zarejestrować skoro większość urzedów będzie nieczynna.
Ubezpiecz na razie na VIN na 30 dni i jeździj.

wodnik7 - 2020-03-14, 00:19

Gratulacje! Tes wyznaje zasade, ze nie ma co czekac, trzeba jezdzic!:)
bodix - 2020-03-14, 06:32

Gratulacje i zadowolenia z zakupu. Co do podróży po Niemczech to mam dokładnie te same doświadczenia i pomimo, że ładowarek jest tam multum to zawsze jest niepewność. W twoim przypadku jest jeszcze lepiej bo masz CCSa, a z chadamo jest tam nieciekawie. Wspomnienia za to pozostają na lata, a jak auto będzie niezawodne to wynagrodzi Ci ten stres. Najważniejsze, że pomimo krętactwa ze strony państwa nie odpuściłeś i masz EV- wielki szacun.
Ekolega - 2020-03-14, 14:34

A ktos wie jak wyglada procedura w sprawie akcyzy na elektryka ?
Skladam normalny wniosek o zaswiadczenie o zaplate akcyzy i dolaczam do niego wniosek o zwolnienie czy jak ? Gdzies widzialem taki wniosek o zwolnienie, ale nijak nie moge go teraz znalezc, podpowiecie ?

Cav - 2020-03-14, 14:54
Temat postu: Re: Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)
Ekolega napisał/a:
Mialem brac leafa z dopłatą, ale rząd sie wypiał na mnie to ja sie wypiąłem na rząd... i sprowadzilem sobie fajne i3 z niemiec, wyprowadzając trochę euro poza nasze granice, a mogło zostać w Polsce...


Fajny kolor.
Jak się tam kształtują ceny i3, i ile Ty zapłaciłeś za jaki rocznik?

Ekolega - 2020-03-14, 16:06

Rocznik 2017, ceny zaleznie od wyposazenia 20000-24000€
U nas ciezko znalezc cos przyzwoitego za mniej niz 120000, a z takim wyposazeniem jak ja kupilem sa dwa za ponad 128000.-
Mi najbardziej zalezalo na otwieranym dachu, tych jest malo.

vwir - 2020-03-14, 19:33

Ekolega napisał/a:
A ktos wie jak wyglada procedura w sprawie akcyzy na elektryka ?
Skladam normalny wniosek o zaswiadczenie o zaplate akcyzy i dolaczam do niego wniosek o zwolnienie czy jak ? Gdzies widzialem taki wniosek o zwolnienie, ale nijak nie moge go teraz znalezc, podpowiecie ?


http://forum.samochodyele...opic.php?t=3097

Ekolega - 2020-03-16, 11:46

Dla tych co nie wiedza, od zdaje sie 1.03.2020 mozna taki wniosek o zwolnienie z akcyzy zlozyc przez https://puesc.gov.pl/

W e-formularze wypelniamy AKCUS_v3 : Deklaracja uproszczona dla podatku akcyzowego

Tam wypelniamy wszystko i zaznaczamy samochod elektryczny.
Podpisujemy np. kwota z zeznania za ubiegly rok. i wysylamy.
Po paru minuach sprawdzilem i przez ten system dostalem status dla mojego VIN:



"Zwolnienie od podatku akcyzowego – samochód elektryczny/napędzany wodorem"

tomusy - 2020-03-17, 08:35

Cieszę się, że dojechałes na kołach bo już się bałem, że będę miał Ciebie na sumieniu. ;)
Pozdr. Bmwi3citycar

Yossarian - 2020-03-24, 17:30

Mam EV od dwóch miesięcy, przejechałem 10 000 km i stwierdzam że póki nie wymyśla czegoś lepszego zawsze będę jeździł elektrykiem. Ale nie nadaje się on w trasę. Każdy wyjazd dalej niż jedno ładowanie po drodze to katorga, a to też pod warunkiem że w pobliżu zaplanowanej do ładowania stacji jest jakaś rezerwowa. Nie twierdzę że się nie da, jechałem parę razy trasę 1000 km i nigdy już się nie wybiorę. Diesel wiecznie żywy będzie, na moim podwórku.
Apolonia - 2020-03-24, 19:55

Ty zależy jaki elektryk, bo są takie co męczą.
KilleR.racer - 2020-03-25, 08:28

No sądząc po opisie w avatarze kolegi to NISSAN LEAF czyli kwintesencja tego co najgorsze w EV na trasę ( rapidgate i coldgate ) do tego ładowanie z DC mizerne i zasiegi na dostępnych 36kwh też mizerne ale jak się dobrze kupi jako 2nd hand to fajne auto. Z dopłatami było by najlepsze na rynku . Za cene 120-150 tys są dużo fajniejsze auta w tym przedziale cenowym.
Apolonia - 2020-03-25, 09:02

Tez tak myślałem, ale mowa o wadach Leaf wzbudza spore emocje.
Obecnie jeżdżę monitorując temperaturę baterii i widzę te zależności.
Nissanami po ładowaniu i latem należy jeździć bez rekuperacji.
Reno ZE40 zimą, należy ładować przed trasa lub jeździć ostro (przyspieszać
I rekuperować), bo zimą nie dogrzewa baterii (tylko do 5 stopni).
Ŕóżnica w prądzie ładowania może być spora, dla 0 stopni 10 kw dla
25 stopni. 43 kW (nie dotyczy wersji R z baterią 22 kWh moc od 12st)

Cav - 2020-03-25, 10:37

KilleR.racer napisał/a:
No sądząc po opisie w avatarze kolegi to NISSAN LEAF
[...]
Za cene 120-150 tys są dużo fajniejsze auta w tym przedziale cenowym.


A konkretniej jakie?
O Soulu wiem, ale coś jeszcze?

Yossarian - 2020-03-25, 10:50

Problem Leafów to jeszcze nie najgorsze ograniczenie, przynajmniej zimą, nie wiem jak to wygląda w lecie i pewnie się nie dowiem. Dla mnie największym problemem jest niepewność czy w ogóle się załaduje. Jadąc w trasę nigdy nie mam pewności czy stacja ładowania będzie sprawna i wolna. Trzeba planować jak pilot lotnisko zapasowe. Sprowadza się to do tego, że trzeba wyjechać dużo dużo wcześniej aby mieć pewność dotarcia o określonej porze. Trasa Cieszyn - W-wa i powrót którą zrobiłem 4 razy zajmowała wraz z ładowaniami zawsze 13 h, bez wzgledu na to czy jechałem za Tirem z jednym ładowaniem do pełna w Częstochowie, czy szybko z dwoma dodatkowymi doładowywaniami do 80%. Do tego jeszcze trzeba doliczyć z godzinę zapasu na ew. oczekiwanie na zajętej ładowarce. Spalinowym bez pośpiechu i ryzyka przejeżdżam to w 8 godz. Oszczędzam 200 pln jadąc elektrykiem, ale tracę 6 h w aucie. Pewnie, Tesla daje dużo większe możliwości, ale dla mnie nadal zostaje niepewność i nie planowałbym podróży odcinkami zbliżonymi do pełnego zasięgu.
Yossarian - 2020-03-25, 10:53

A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?
vwir - 2020-03-25, 11:13

To prawda, leaf jest bardzo fajnym autem, ale zależy do czego. Jeśli ktoś jedzie max 200km w jedną stronę to jest idealnie, bo tyle przeleci bez ładowania. Jeśli już przyjdzie dłuższy wyjazd, to dojdzie strata minimum 40min na chademo (licząc ładowanie tylko do 80%, więc drugich 200km już nie zrobi). Przy dłuższych wyjazdach wszelkie ładowarki typu do 50kW i tak nie mają sensu, bo to zaczyna być zbyt długi czas oczekiwania. Żeby mieć jakiekolwiek sensowne auto na dłuższe trasy to musimy rozmawiać o ładowaniu rzędu 100-150kW. Czyli żadne KIA, Nissany, etc. Na chwilę obecną niestety tylko tesla.
Apolonia - 2020-03-25, 13:12

Yossarian napisał/a:
A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?

Bo muszą bardziej się skoncentrować i nie mają pewności kto i czy nagrywa.

Cav - 2020-03-25, 13:18

vwir napisał/a:

Żeby mieć jakiekolwiek sensowne auto na dłuższe trasy to musimy rozmawiać o ładowaniu rzędu 100-150kW. Czyli żadne KIA, Nissany, etc. Na chwilę obecną niestety tylko tesla.


A dlaczego Kia/Hyundai nie?
Niektóre wersje ich mają CCS 100 kW (przynajmniej w teorii - tj. tak jak Leaf Chademo 50 kW). ;-)

vwir - 2020-03-25, 13:39

Popatrz, ile ładują realnie z tych 100kW. Bjorn kiedys to pokazywał.

Leaf u mnie faktycznie ładował jakieś 40min do 80%. Cały czas było w okolicach 43-45kW, dopiero przy ponad 70% zaczął zwalniać poniżej 40kW. Jeśli KIA na podobnej zasadzie utrzymywałaby 80-90kW to byłoby naprawdę dobrze.

Apolonia - 2020-03-25, 13:57

Racja, że Tesli Soft jako jedyny, mi znany, myśli o przygotowaniu
baterii do ładowania z maksymalnie dużą mocą.
Za inne auta trzeba myśleć przed ładowaniem o oceniać warunki.
Teraz kiedy obserwuje TM3, okazuje się, że TMY zaczyna być sprytniejszy.
Tak tak, dodali pompę ciepła i nowe wymienniki.

PatrykS - 2020-03-25, 13:59

Apolonia napisał/a:
Yossarian napisał/a:
A propos jazdy za Tirem, dlaczego oni tego tak nie lubią?

Bo muszą bardziej się skoncentrować i nie mają pewności kto i czy nagrywa.
No i zależy jak blisko - też nie lubisz, jak by ktoś tuż za Tobą jechał, on niby nie ma się czego bać jak w niego wjedziesz, ale stłuczone światło czy czekanie na policję też go zatrzyma niepotrzebnie. 30m odległości jest już OK, nie burzą się.
Apolonia - 2020-03-25, 19:14

Ja tego stylu nie używam, bo już jak 15 letni chłopiec to trenowałem
na simsonku, który fabrycznie jechał 65 km/H za tirem do 90 km/h
Dlatego wiem, ze ten ciagnacy prąd powietrza jest bardzo krótki i auto
w niego się nie zalapie, a efekt jest odwrotny, gdyż dostajemy skupionym
strumieniem wiatru. Na motorze o słabej mocy i prędkości, to jak
szarpnięcie w tył. Mało przyjemne do tego chmura piasku o kamieni.
Nie polecam tego rozwiązania.

PatrykS - 2020-03-25, 21:32

Apolonia napisał/a:
Dlatego wiem, ze ten ciagnacy prąd powietrza jest bardzo krótki i auto
w niego się nie zalapie
Otóż się łapie, może go swoją karoserią przeciąga - dojeżdżając jakieś 2m nagle czuć, że musisz odpuścić gazu. Jeśli nie wierzysz to wytłumacz poniżej 9kWh/100km Amperą na dystansie 122km, z czego 100 za TIRem ~80km/h, resztę bez TIRa 50km/h. Fakt że TIR naczepę miał z fartuchem do ziemi.
Apolonia - 2020-03-25, 21:59

No tak, ale na 2m to ja miałem pełną torbę na motorku.
Autem to raczej tylko "twardziele" tak sobie życie umilają.
Ja wierzę, bo robiłem to jako nastolatek, ale dziś nie ma mowy.
Wolę nie wylądować z Bronkiem na sali kardio, córka 4 lata.
Pewnie można polubić taką adrenalinę, ja wolę endorfiny.

Cav - 2020-03-26, 08:18

vwir napisał/a:
Jeśli KIA na podobnej zasadzie utrzymywałaby 80-90kW to byłoby naprawdę dobrze.


Ktoś podawał w tym tygodniu obserwacje, że na 70-80 kW możesz liczyć, ale w wersji z większymi akumulatorami.

vwir - 2020-03-26, 08:31

Przez krótką chwilę max 72kW: https://www.youtube.com/watch?v=pRGgOdjXWOY. Przez większość czasu w okolicach 60kw. Generalnie 50 min 10-80%.
wester - 2020-03-26, 10:48

Kona electric 64kWh:

Na ładowarce 100kW 43kW na start, za chwile jest 55kW i tak do 35-40% w zależności od temp. baterii.
Następnie idzie 68-77kW do ok 60%. 48-50kW do 72% 35kW do 80%
Dalej nigdy nie ładuję. Szkoda czasu.

PatrykS - 2020-03-26, 12:03

Apolonia napisał/a:
No tak, ale na 2m to ja miałem pełną torbę na motorku.
Autem to raczej tylko "twardziele" tak sobie życie umilają.
Ja wierzę, bo robiłem to jako nastolatek, ale dziś nie ma mowy.
Wolę nie wylądować z Bronkiem na sali kardio, córka 4 lata.
Pewnie można polubić taką adrenalinę, ja wolę endorfiny.
No ogólnie nie polecam, wręcz przestrzegam, ale ten jeden raz przygoda była :-)
Cav - 2020-03-26, 14:56

wester napisał/a:
Kona electric 64kWh:

Na ładowarce 100kW 43kW na start, za chwile jest 55kW i tak do 35-40% w zależności od temp. baterii.
Następnie idzie 68-77kW do ok 60%. 48-50kW do 72% 35kW do 80%


Czyli nie jest źle, wyraźnie lepiej niż na 50 kW.
Co rzecz jasna nie znaczy, że nie mogłoby działać jeszcze lepiej.

vwir - 2020-03-26, 15:10

Jasne, że lepiej. Ale daleko mu do deklarowanych 100kW. Zbyt daleko.
Skowron - 2020-04-02, 09:30
Temat postu: Re: Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)
Ekolega napisał/a:

Nabija po 30 minutach na jakies 90% chce to zatrzymac, a tu zdziwienie, w aplikacji nie ma sladu o moim rozpoczetym ladowaniu, nie da sie rozpoczac ponownego bo wyswietla connection error, na slupku zadnego guzika STOP, zaden z guzikow do obslugi nie reaguje.. ladowarka caly czas laduje mijaja kolejne minuty, szukam w menu auta czy da sie zatrzymac ladowanie, i okazuje sie ze sie nie da... stres jest dość duży, jest godzina ok 21, mowie dzwonie na infolinie ze słupka, tam odbiera niemiec, ale nie mowi ani slowa po angielsku, kilka moich slow po niemiecku tylko go irytuje i sie rozlacza. FUCK ! co teraz... lekka panika. Bateria juz jest naladowana na 95% ale czas pozostaly to ok 25 minut i nie wiem co sie stanie jak dojdzie do 100%. Dzwonie do znajomego Niemca przekazuje mu dane zeby zadzwonil na infolinie i poprosil o odlaczenie. Nadle SRU, chyba naladowalo na 100%... nie wiem czy to napewno to ale ladowanie sie zakonczylo i da sie odlaczyc kabel.


Na przyszłość z tego co pamiętam aby zaprzestać ładowania i odblokować wtyczkę wystarczy zamknąć i otworzyć samochód z pilota. Wtedy ramka powinna zmienić kolor i powinna być możliwość odpięcia od ładowarki..
Witam w gronie posiadaczy i3 :D

tomusy - 2020-04-02, 13:45
Temat postu: Re: Stałem się pełnoprawnym użytkownikiem EV ;)
Skowron napisał/a:


Na przyszłość z tego co pamiętam aby zaprzestać ładowania i odblokować wtyczkę wystarczy zamknąć i otworzyć samochód z pilota. Wtedy ramka powinna zmienić kolor i powinna być możliwość odpięcia od ładowarki..
Witam w gronie posiadaczy i3 :D


Zwykle AC type2 tak działa.
Przy CCS tak się nie uda.

vwir - 2020-04-02, 13:57

Ciekawe jest to, że nie było grzybka STOP. Przy stacjach DC jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby go nie było. Ba - nawet z niego korzystałem. Miałem identyczny przypadek - aplikacja rozpoczęła ładowanie, po czym w ogóle nie pokazywała, że się ładuję. Siłą rzeczy nie miałem możliwości zatrzymania ładowania. Na szczęście grzybek na stacji zadziałał.
Ekolega - 2020-04-02, 17:44

No mam nawet zdjecia tej ladowarki, stacja to dokladnie ta: https://goo.gl/maps/UXQ3RX8gsfjN6EUP9
A wygladala jak ta na zdjeciu. https://www.heidenau.de/m...58_1963_1_g.JPG

A ja walcze dalej z rejestracja auta, tablice i tymczasowy dowod mi dali warunkowo. Nie respektuja zaswiadczenia o braku potrzeby zaplaty akcyzy z internetu :)
Musi byc papier ze zwolniony z akcyzy z duza iloscia pieczatek ;) normalnie cyrk... nie trzeba placic i wszyscy to wiedza ale papier MA BYC !

Dzis po prawie 10 dniach otrzymalem to zaswiadczenie poczta... teraz zawalcze o wizyte w urzedzie zeby odebrac twardy dowod i moze sie uda leasing uruchomic :)

jas_pik - 2020-04-02, 18:18

Ekolega napisał/a:


A ja walcze dalej z rejestracja auta, tablice i tymczasowy dowod mi dali warunkowo. Nie respektuja zaswiadczenia o braku potrzeby zaplaty akcyzy z internetu :)

Przecież od dawna można to zrobić za pomca internetu - . Pisałem o tym jak to się robi

Ekolega napisał/a:
Musi byc papier ze zwolniony z akcyzy z duza iloscia pieczatek ;) normalnie cyrk... nie trzeba placic i wszyscy to wiedza ale papier MA BYC !

Taki mamy system . I z tym papierem bez pieczatek z własnej drukarki bez problemu się to robi

Ekolega - 2020-04-02, 18:34

No ale ja mam ten wydruk z internetu i go nie przyjeli w wydziale komunikacji, ma byc takie jak to: http://serwer1301989.home.pl/all/zaswiadczenie.png
Bronek - 2020-04-02, 19:05

Toz to opisywałem itd......jest to kwadratura kola , bo te auta sa z mocy ustawy zwolnione z tego podatku . I że sa elektryczne to jest w homologacji .itd itp wyżej o tym było .
jas_pik - 2020-04-02, 19:07

Sam generujesz w systemie zefir . Tu masz przykład jak to wygląda ( z netu dla jakiegoś benzynowca)

Ekolega - 2020-04-02, 19:55

No i wlasnie wyslalem zefirem i wygenerowalem i potem jak wysylasz zapytanie podajac VIN dostaje takie cos:

http://serwer1301989.home.pl/all/akcyz.png

I moge sobie tym podetrzec tylek :)

jas_pik - 2020-04-02, 21:16

To czekasz na wydanie decyzji o odmowie rejestracji i ją zaskarżasz.
I wygrywasz od razu.
Po Tobie każdy będzie juz miał z górki.
Niestety zawsze ktoś musi być pierwszy żeby przetrzeć trasę.
ja to już w Warszawie przerobiłem i każda następna rejestracja ( nawet w innej dzielnicy a dzielnice w Warszawie to są udzielne księstwa) poszła jak z płatka.

Apolonia - 2020-04-02, 21:21

Dostalem pocztą zwolnienie z akcyzy od urzędu po 7 dniach.
Papiery do urzędu z kopiami dokumentów auta potwierdzone
notarialnie przesłałem poczta. Rejestracje zrobili warunkową.

Ekolega - 2020-04-02, 21:28

jas_pik napisał/a:
To czekasz na wydanie decyzji o odmowie rejestracji i ją zaskarżasz.
I wygrywasz od razu.
Po Tobie każdy będzie juz miał z górki.
Niestety zawsze ktoś musi być pierwszy żeby przetrzeć trasę.
ja to już w Warszawie przerobiłem i każda następna rejestracja ( nawet w innej dzielnicy a dzielnice w Warszawie to są udzielne księstwa) poszła jak z płatka.


Ale bylo konsultowane z kierowniczka wydzialu komunikacji, powiedzieli ze gdyby na tym z Zefira byl numer VIN to by uwzglednili, a tam sie drukuje takie gowno do niczego nie przydatne.

Zrobilem jak kolega pisal, zostawilem dokumenty z wnioskiem w urzedzie i przyslali mi juz ten dobry poczta.

jas_pik - 2020-04-02, 21:45

Już dawno temu podawałem jak właśnie uzyskać z Zefira zaświadczenie z numerem VIN.
Dokonujesz płatności 10 zł za akcyzę i dostajesz potwierdzenie zapłaty akcyzy w dokumencie generowanym przez Zefira.
Swoją drogą w drodze decyzji naczelnika US w Nowy Sączu ( czy Nowym Targu) dostaniesz po ok 10 dniach zwrot tej nadpłaty na swoje konto bankowe. A generowany dokument jest z numerem VIN .

Ekolega - 2020-04-02, 22:01

Czy to znaczy ze jak bym teraz im wplacil te 10zl to system to automatycznie zaksieguje i wyskoczy ze zaplacona jest ?
jas_pik - 2020-04-02, 22:29

Jeśli już to zrobiłeś to pewnie nie.
Ale jeśli rozpoczynasz procedurę i na numer VIN dokonasz zapłaty akcyzy to zostanie Ci zwrócona po kilku dniach.
A potwierdzenie wniesienia zapłaty z numerem VIN otrzymasz z systemu od razu po zaksięgowaniu wpłaty na konto.

Ekolega - 2020-04-02, 23:04

Tylko od 1 marca jest nowy formularz w ZEFIRZE i on chyba sporo zmienia...
Melepeta - 2020-04-27, 22:16

Moje gratulacje! Ja póki co obserwuję, ale mam nadzieję, że i ja będę wracać elektrykiem z Niemiec niebawem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group