SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Czekać na id3 czy brać outlandera phev?

ded - 2020-04-25, 06:52
Temat postu: Czekać na id3 czy brać outlandera phev?
Aktualnie, puki żona jest na macierzyńskim, jeżdżę Leafem 1. Jednak za kilka miesięcy, będę musiał zwrócić jej auto i planowałem uciekać od mojego spaliniaka. Aktualnie mam charakter pracy taki, że potrzebuję hak holowniczy w aucie. Tesla model 3 jest niestety poza zasięgiem, czekałem na id3, bo wiem że do niego można było dobrać hak. Dofinansowań jednak nie widać, w sieci czytam sporo info o możliwych niedoróbkach softu, a i na bieda wersję pewnie trzeba czekać dłużej niż do premiery. Potrzebuję elektryka z teoretycznym zasięgiem przynajmniej 300km. Rozważam więc zakup outlandera phev. Co prawda moje dzienne przebiegi znacznie przekraczają to co mogę przejechać na samym prądzie, ale jest hak, gabaryty pod moją rodzinę i bagażnik pod moją pracę. Trochę się martwię komplikacją konstrukcji i ewentualnymi koszami napraw. W ev okresowy serwis jest symboliczny, tutaj z tego co widzę, jest więcej wszelkich płynów, niż w moim aktualnym spaliniaku. Aku też szybko tracił pojemność, ale coś czytałem, że uznają gwarancję a z reguły wystarczy reset. Z drugiej strony cena modeli np 2015 jest całkiem przystępna, często sprzedawane z vat23. Wyposażenie z reguły bogate, przejadę w razie potrzeby cały kraj z przyczepą i bez kiśnięcia na ładowarkach. Niestety, nie polatam nim za darmo jak Leafem.

Jak widzicie rynek EV pod kątem auta z hakiem i dofinansowaniem? Jest szansa, że coś się pojawi w perspektywie 6-12 miesięcy? Jeśli nie, to chyba nie będę miał lepszej opcji niż Mitsu, prawda?

Ekolega - 2020-04-25, 08:46

Na dofinansowanie zadne nie licz. Ukreca sprawie lep ze wzgledu na koronawirusa.
Na dlugie trasy to ja bym szukal diesla, sorry ale zaden samochod elektryczny z przyczepa nie zrobi 300km.

ded - 2020-04-25, 14:35

Z dofinansowaniem to mam świadomość, że pewnie temat przyhamuje. Może być podobnie z nowymi elektrykami. Poluzują trochę normy spalin i producenci opóźnią premiery modeli elektrycznych. Przyczepę potrzebuję pociągnąć raz na tydzień i na krótkim odcinku, także pod tym kątem to hak mnie urządza, ale mało który elektryk ma.
Apolonia - 2020-04-25, 14:40

Nie ma sensu myśleć o EV. Wskazuje to Twoja wypowiedź.
Piszesz że potrzebujesz, a nie potrzebujesz, piszesz o przyczepie.
Kup diesla i nie marnuj czasu głowy i naszych klawiatur.
Nie doplacimy, nie namówimy, nie chcemy kisnać na ładowarkach.
Lecę dalej w trasę i po drodze gratisowy Orlen na 30 min.

ded - 2020-04-25, 14:49

Latam na co dzień Leafem, także nie trzeba mnie przekonywać do EV. Przy czym zasięg tego auta jest dla mnie stanowczo zbyt mały. Diesla nie chcę, aktualnie są zbyt kosztowne w serwisie. Pisząc o przyczepie, nie mam na myśli, że ciągam co chwilę jakiś kemping. Potrzebuję coś przewieźć raz na jakiś czas z racji pracy. A co do tych darmowych orlenów, to sam korzystałem gdy była potrzeba. Ale realnie to taka podróż wydłuża się jednak nie o wspominane 30 min... U mnie z reguły to był greenway, do którego musiałem się doczołgać za tirem i zapłacić za ładowanie z połową maksymalnej mocy. W mojej okolicy zasięg Leafa sprawia, że podróż jest "od ładowarki do ładowarki" i to z reguły płatnej.
Apolonia - 2020-04-25, 15:04

W Ciechanowie jeździł bym Tesla i skorzystał z SC.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group