SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh

gwito - 2020-09-15, 09:38
Temat postu: Hyundai Ioniq EV 2020 39,4 kWh
Czolem,
Od paru dni jestem posiadaczem uzywanego ale prawie nowego Ioniqa 2020. Pierwsze wrazenia po dluzszej przejazdzce jeszcze bardziej utwierdzily mnie w przekonaniu ze to byl wlasciwy wybor. Testowalismy Kone i Ioniqa i oba auta bardzo nas urzekly ale ze wzgledu na wieksza przestrzen (rodzina 2+2) oraz atrakcyjna cene wybor padl na Ioniqa. Model malo popularny tutaj na forum ale mam nadzieje ze znajda sie jacyc uzytkownicy ktorzy zechca sie podzielic wrazeniami i wymienic spostrzezeniami.

mmazi - 2020-09-15, 13:41

Jeśli można spytać, jaka cena ?

Patrzyłem za nim, ale jednak dla mnie był za mały ... (bagażnik) i baterie trochę małe ...

gwito - 2020-09-15, 14:05

Cana ok 116 000 PLN brutto
Polroczne auto z przebiegiem 15 000 km kupione w Norwegii wiec chyba nie ma przelozenia na ceny w Polsce. Ioniq jest tutaj bardzo popularny podobnie jak leaf i golf

mmazi - 2020-09-16, 04:30

To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.

gwito - 2020-09-16, 07:53

mmazi napisał/a:
To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.


Chba nigdy nie jezdziles tym modelem bo widze ze bladego pojecia nie masz...
Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.
W bagazniku spokojnie miesci sie subwoofer o mocy 15 kW, agregat pradotworczy oraz kastomowa butla LPG o pojemnosci 7 litrow. Jak mijam laski to wypadaja im podpaski...
Takze kup se taki a bedziesz rzadzil w Rzeszowie. Wiem co mowie...
Pozdrawienia dla ziomali z miasta! Jol!

Ekolega - 2020-09-16, 08:42

Ioniq fajny ! Taka namiastka normalnego auta z zaletami EV! Gratulacje. Ma jakies wady ?
mmazi - 2020-09-16, 08:42

A kto chce to kupić od Ciebie ? bo raczej nie ja ... Ja się przymierzalem do niego, ale dla mnie ma dużo minusów jak już pisałem wyżej . Mam niro, wystarczy ... kolejna będzie tesla.
mmazi - 2020-09-16, 08:47

gwito napisał/a:
mmazi napisał/a:
To jednak mimo wszystko nie dla mnie auto. Za mały zasięg, za słaby i jednak trochę mały bagaznik.

Ale gratuluję, niech służy jak najdłużej.


Chba nigdy nie jezdziles tym modelem bo widze ze bladego pojecia nie masz...
Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.
W bagazniku spokojnie miesci sie subwoofer o mocy 15 kW, agregat pradotworczy oraz kastomowa butla LPG o pojemnosci 7 litrow. Jak mijam laski to wypadaja im podpaski...
Takze kup se taki a bedziesz rzadzil w Rzeszowie. Wiem co mowie...
Pozdrawienia dla ziomali z miasta! Jol!


Oho, kolejny co se kupił EV i myśli że jego najlepszy... Muszę cię zmartwić, każdy ma inne potrzeby. Coś co dla jednych jest ideałem, dla innych będzie niepraktyczny lub wręcz odpychający. Jeśli pisze ze dla mnie jest za mały, za słaby i ma za mała pojemność baterii to tak jest. Dlatego ja pisze ze Dla mnie, a nie pisze Dla wszystkich ... Czytamy ze zrozumieniem, nie kukuryczymy się bo ktoś napisał ze dla niego jest za słaby, za mały bagażnik i za mały pakiet ma ...

gwito - 2020-09-16, 08:55

Ekolega napisał/a:
Ioniq fajny ! Taka namiastka normalnego auta z zaletami EV! Gratulacje. Ma jakies wady ?


Najwieksza wada tego modelu podobno jest znaczne obciazenie bateriami tylnej osi.
W warunkach gorskich na sniegu moze to byc uciazliwe. To wyczytalem w internecie.
Wiec gdybym mieszkal w sniezno gorskim regionie to bym sie zastanowil. Na wyprawy na narty mam Grand Vitare i opony zimowe z kolcami.
Ioniqiem planuje robic 25 do 30 000 km rocznie dojezdzajac do pracy. Pracujemy w zona w takim systemie za ja jezdze na rano do roboty a ona popoludniu.
Dlatego wybralem auto ze skorzanymi elektrycznymi fotelami z dwoma ustawieniami ktore zmienia sie takimi knapikami na drzwiach. Najbardziej w starym aucie wkurzalo mnie ciagle przestawianie tych foteli. Wiec mozna powiedziec ze to rozwiazanie przewazylo przy wyborze....
A tak serio to wybralem ioniwa bo jest najtanszy w eksploatacji sposrod aut tej wielkosci, jest tani w zakupie, przejzezdza 300 km na ladowaniu, ma blizniacze modele w wersji hybrydoweuj i benzynowej i dzieli z nimi wiele czesci jak rowniez z innymi modelami Kia czy Hyundai.

gwito - 2020-09-16, 09:01

[/quote]Oho, kolejny co se kupił EV i myśli że jego najlepszy... Muszę cię zmartwić, każdy ma inne potrzeby. Coś co dla jednych jest ideałem, dla innych będzie niepraktyczny lub wręcz odpychający. Jeśli pisze ze dla mnie jest za mały, za słaby i ma za mała pojemność baterii to tak jest. Dlatego ja pisze ze Dla mnie, a nie pisze Dla wszystkich ... Czytamy ze zrozumieniem, nie kukuryczymy się bo ktoś napisał ze dla niego jest za słaby, za mały bagażnik i za mały pakiet ma ...[/quote]

Wyluzuj kolego tylko sie z toba drocze. Sprzedaje mojego starego forda s/max i mam po prostu troche juz dosc maruderow. Napisalem w ogloszeniu wszystko co wazne a przychodza mi tacy Rumunii albo Pakistanczycy i ciagle slysze marudzenie i juz mnie szlag trafia.
Pisze jak byk 5 foteli a Rumun sie pyta / tylko piec foteli a chcialbym siedem...
Za chwile przyjezdza Pakistan i pyta sie jaki silnik. To mu mowie ze 1.8 a on ze chcialby 2.0
To po c.uj przyjezdzales jak chciales 2.0
Jeszcze byl jeden chyba z Wenezuali co chcial automat a przeciez to manual.
Takze braklo mi cierpliwosci do gosci

mmazi - 2020-09-16, 09:04

Oddaj do komisu ... będziesz miał spokój
gwito - 2020-09-16, 09:10

mmazi napisał/a:
Oddaj do komisu ... będziesz miał spokój

Tak zrobilem dzisiaj rano. Nigdy wiecej sprzedawania starych rumpli i grzebania przy nich.
Jezdzilem hubrydowym Niro i bardzo fajne autko. e/Niro tez musi byc ok. Ale nie bralem pod uwage tak samo jak Kony bo to sporo drozsze auta. Jakbym mial wybierac miedzy eNiro a Kona to bralbym Kia. Ale cenowo to juz blisko do Tesli 3 wiec znowu mialbym zagwozdzke.

mmazi - 2020-09-16, 09:19

ENiro dałem 156100zl, powystawowy 140km najechane. Tesli nie dorwiesz powystawowej w Polsce , a cena 240k pln skutecznie zniechęca ... Wiec nawet jeśli by powystawowa kosztowała 220k pln to nadal kosmos różnica ...
Ekolega - 2020-09-16, 09:23

No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !

gwito - 2020-09-16, 09:33

Ceny aut w Norwegii znacznie rozne od tych w Polsce>
Przeliczone po tym samym kursie wygladaja na dzien dzisiejszy tak *wszystkie ceny 'od' czyli najnizsza opcja typu golas:

Tesla 3 od 185 000 PLN

e/Niro 64 kWh od 158 000 PLN

Kona 64 kWh od 148 000 PLN

Ioniq od 120 000 PLN

Leaf 40 od 116 000 PLN

Leaf plus 62 kWh od 152 000 PLN

egolf od 120 000 PLN

Czyli przy moim budzecie mialem do wyboru Leafa 40, Golfa i Ioniqa
Jezdzielem wszystkimii trzema i kazde z nich to dobry wybor

gwito - 2020-09-16, 09:48

Ekolega napisał/a:
No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !

i3 jezdzi w Norwegii od groma. Trzymaja cene na rynku wtornym. A na ile praktyczne jest wsiadanie na tylna kanape? Da sie to ogarnac przy fotelikach i dzieciach?

gwito - 2020-09-16, 09:48

Ekolega napisał/a:
No czytalem ze ioniq jest super wydajny, tych 300km z baterii 39kW to zazdroszcze :-) u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !

i3 jezdzi w Norwegii od groma. Trzymaja cene na rynku wtornym. A na ile praktyczne jest wsiadanie na tylna kanape? Da sie to ogarnac przy fotelikach i dzieciach?

marcin.elektro - 2020-09-16, 11:10

Ja kupiłem z 2018 ,jak mi przyjedzie ,trochę pojeżdżę to napisze coś o nim .
gwito - 2020-09-16, 11:48

marcin.elektro napisał/a:
Ja kupiłem z 2018 ,jak mi przyjedzie ,trochę pojeżdżę to napisze coś o nim .

Bedzie Pan zadowolony. A z jakiego kierunku przyjezdzaja do Poslki ioniqi z 2018 roku? Zza oceanu czy zza miedzy?

vwir - 2020-09-16, 12:30

Z tym "przejeżdża 300km na jednym ładowaniu" to byłbym ostrożny. Jasne, że ma 300km teraz, przy idealnych warunkach. Ale zimą to mimo jego świetnej efektywności nie wróżę takich zasięgów. Z tego co pamiętam z testów zimowych to miał w okolicach 15kWh/100km i to przy bardzo spokojnej jeździe. Co samo w sobie i tak jest rewelacyjnym wynikiem (leaf ma w okolicach 20kWh/100km) ale 300km zimą nie zrobi.
gwito - 2020-09-16, 13:47

Osobiscie zrobilem 300 z hakiem na trasie zaraz po zakupie auta. Poprzedni wlasciciel wycisnal 350 w warunkach letnich gdzie dojezdzajac do ladowarki mial 3 km zasiegu. W warunkach zimowych zasieg skurczy sie pewnie do 250 km. Tyle ze tu gdzie mieszkam nie ma warunkow zimowych - w zimie pada deszcz a przymrozki to rzadkosc. Do pracy mam 15 km, zona 12 km, do tego przedszkole, szkola, sklep i znajomi na weekend i robi sie 80 km dziennie. Wychodzi na to ze auto bedzie trzeba ladowac co 2-3 razy w tygodniu.
vwir - 2020-09-16, 14:01

No to luzik, na tyle to by wystarczył stary leaf. Myślałem, że z tych 300km chcesz korzystać i wtedy zimą byłby problem. Jeśli nie to świetny zakup. Albo inaczej - świetna cena ;)
gwito - 2020-09-16, 14:43

vwir napisał/a:
stary leaf

Rozwazalem stare auto ale doszedlem do punktu krytycznego jak chodzi o motoryzacje. W pewnym momencie mialem 5 sztuk z tego 3 w Polsce ale z powodu koronawirusa nie moglem z nich skorzystac w tym roku. Zahaczalo to o zbieractwo i zdziwaczenie starcze...
Kazde z aut ponad 12 letnie i kazde wymagalo inwestycji. Sprzedalem starego land rovera Discovery , dzisiaj praktycznie sprzdalem forda Smax, zostala mi jeszcze corolla verso z 2004 i dwie grand vitary 2004. W tych zlomach byla zamrozona polowa wartosci Ioniqa a biorac pod uwage ile wydawalem na utrzymanie tej floty to pewnie drugie tyle...

Ekolega - 2020-09-16, 15:12

No wiadomo zima 20% mniej, ale jak sie garazuje w nocy to chyba nie ma takiego spadku bo w garazu jest 15stopni.

i3 super, drzwi... no na parkingu raczej koszmar bo ciezko wsiasc jak jest ciasno, ale ja raczej sam, badz z pasazerem to nie ma problemu. A jak cos to za mna spokojnie sie miesci normalny facet bez kombinowania. Pojemnosci baterii mi tylko w trasach brakuje, i cienkie oponki sa slabe. Reszta to przyjemnosc.

bro - 2020-09-16, 18:38

gwito napisał/a:

Autko ma zajebisty odejscie spod swiatel a slad palonej gumy ciagnie sie na 200 metrow.


piszesz o nowej wersji tak? bo stara na papierze wygląda blado, np. w porównaniu do i3. To chyba dzecz która najbardziej mnie powstrzymuje..

marcin.elektro - 2020-09-16, 20:46

vwir napisał/a:
Z tym "przejeżdża 300km na jednym ładowaniu" to byłbym ostrożny. Jasne, że ma 300km teraz, przy idealnych warunkach. Ale zimą to mimo jego świetnej efektywności nie wróżę takich zasięgów. Z tego co pamiętam z testów zimowych to miał w okolicach 15kWh/100km i to przy bardzo spokojnej jeździe. Co samo w sobie i tak jest rewelacyjnym wynikiem (leaf ma w okolicach 20kWh/100km) ale 300km zimą nie zrobi.



Holandii, juz załadowany

Cav - 2020-09-17, 05:36

marcin.elektro napisał/a:
vwir napisał/a:
Z tym "przejeżdża 300km na jednym ładowaniu" to byłbym ostrożny. Jasne, że ma 300km teraz, przy idealnych warunkach. Ale zimą to mimo jego świetnej efektywności nie wróżę takich zasięgów. Z tego co pamiętam z testów zimowych to miał w okolicach 15kWh/100km i to przy bardzo spokojnej jeździe. Co samo w sobie i tak jest rewelacyjnym wynikiem (leaf ma w okolicach 20kWh/100km) ale 300km zimą nie zrobi.



Holandii, juz załadowany


Też bateria 39 kWh?
W jakiej cenie można tam trafić coś takiego w dobrym stanie?

marcin.elektro - 2020-09-17, 06:35

28 kWh ale 200 podobno bez łaski zrobi .W pon sprawdzę i dam znać.

Wszystko zależy od przebiegu i wersji ale tak 17-25 tys euro .Ja szukalem pełnej wersji .

gwito - 2020-09-17, 08:08

marcin.elektro napisał/a:
28 kWh ale 200 podobno bez łaski zrobi .W pon sprawdzę i dam znać.

Starszy ioniq daje rade. Robote robi nizsza waga baterii i calego auta 1420 kg w porownaniu do 1527 kg w nowszysm modelu. Bateria 28 kWh w zypelnosci wystarcza - ten sam pakiet baterii byl dostepny bodajze w Kia Soul jesli sie nie myle.

Cav - 2020-09-17, 09:31

gwito napisał/a:
marcin.elektro napisał/a:
28 kWh ale 200 podobno bez łaski zrobi .W pon sprawdzę i dam znać.

Starszy ioniq daje rade..


Nie bardzo właśnie.
Jako samochód tej wielkości, aspirujący do miana rodzinnego, zasięg poniżej 200 km jest dyskwalifikujący.
A na drugie auto na miastro i okolice, jest po prostu za duży.

Przerabiałem to w Leafie I 30k kWh i szybko go zmieniłem, właśnie z tego powodu.
Oczywiście w pewnych sytuacjach może wystarczać, ale to już specyficzne potrzeby.

papamila2 - 2020-09-17, 09:43

Cytat:
 
28 kWh ale 200 podobno bez łaski zrobi

zrobi, ...ale latem i powoli tzn, do 90km/h
a i to można przyjąć " w kierunku domu"
bo przyjazd na ładowarke "na oparach" to ostateczność.
Ja robie dość duzo km również w oddalone rejony od domu
i wyznaję zasadę że trzeba miec zapas na plan B
A do domu moge nawet kalkulować na żółwiku, bo mam pewny

marcin.elektro - 2020-09-17, 09:49

Mówią ze Hyundai jest najoszczędniejszy, ale sam sprawdzę.Plus że jest szybkie ładowanie to można się oddalić od domu .
gwito - 2020-09-17, 09:52

No ale nie porownojmy nowego auta do paroletniego bo przeciez to jest inna polka cenowa. Konkurentem ioniqa produkowanego od 2016 roku sa 3 auta: Leaf, Golf oraz Soul (ta sama bateria). W 2018 roku weszly mocniejsze odmiany tych 3 aut ale na rynku wtornym sa drozsze niz ioniq o jakies 20%. Wiec jak ktos szuka auta z wiekszym zasiegiem niz stary golf czy leaf a tanszego niz nowsze generacje tych aut to ioniq jest ok.
Cav - 2020-09-17, 14:26

gwito napisał/a:
No ale nie porownojmy nowego auta do paroletniego bo przeciez to jest inna polka cenowa. Konkurentem ioniqa produkowanego od 2016 roku sa 3 auta: Leaf, Golf oraz Soul


Jak Soul, to i Zoe.
Z duuużo lepszym zasięgiem.

gwito - 2020-09-17, 15:20

Cav napisał/a:

Jak Soul, to i Zoe.
Z duuużo lepszym zasięgiem.

True

gwito - 2020-09-18, 10:45

Ekolega napisał/a:
No wiadomo zima 20% mniej, ale jak sie garazuje w nocy to chyba nie ma takiego spadku bo w garazu jest 15stopni.

i3 super, drzwi... no na parkingu raczej koszmar bo ciezko wsiasc jak jest ciasno, ale ja raczej sam, badz z pasazerem to nie ma problemu. A jak cos to za mna spokojnie sie miesci normalny facet bez kombinowania. Pojemnosci baterii mi tylko w trasach brakuje, i cienkie oponki sa slabe. Reszta to przyjemnosc.

Ogladalem Mazde MX 30 z tym samym patentenm jak chodzi o drzwi. W sumie nieglupie ale w mazdzie zeby odworzyc tylne drzwi trzeba najpierw przod otworzyc. Przy dwojce malych dzieci to dosc upierdliwe no chyba ze dzieciaki maja tendencje ucieczkowe to wtedy rozwiazanie pasuje idealnie. Swoja drogaa taka mazda to jedno z najtanszych aut elektrycznych na rynku z cena okolo 105 000 PLN brutto. Tyle samo trzeba dac za chinskiego MG ZS w wersji Luxury...

gwito - 2020-09-18, 12:38

Maly update. Od najdrozszych do najtanszych popularnych modeli:

Tesla 3 od 185 000 PLN

e/Niro 64 kWh od 158 000 PLN

Leaf plus 62 kWh od 152 000 PLN

Kona 64 kWh od 148 000 PLN

VW id3 od 146 000 PLN

BMW i3 od 140 000 PLN

eSoul 64 kWh od 133 000 PLN

Peugeot e2008 od 129 000 PLN

Ioniq od 120 000 PLN

eGolf od 120 000 PLN

Leaf 40 od 116 000 PLN

Peugeot e-208 od 114 000 PLN

Opel od eCorsa 111 000 PLN

Mazda MX-30 od 105 000 PLN

Renauls ZOE od 103 000 PLN

MG ZS od 101 000 PLN

gwito - 2020-09-26, 09:27

2 tygodnie mijają i pierwszy tysiąc km zrobiony.
Koszt Energi około 50 PLN za 120 kWh
Dobra decyzja tylko czemu tak późno...

Apolonia - 2020-09-26, 11:31

Nie Ty pierwszy tak myślisz, ale nie mówi nikomu, bo będą obgadywać z zawiści.
gwito - 2020-09-26, 19:09

Apolonia napisał/a:
Nie Ty pierwszy tak myślisz, ale nie mówi nikomu, bo będą obgadywać z zawiści.

Spoko jak elektryki w Polsce zrobią się popularniejsze to chyba zajmę się ich sprowadzaniem z Norwegii. Z tego co widzę to przeciertnie takie samo aut w Polsce kosztuje 20% więcej niż w Norwegii. No i wybór w Polsce wciąż jeszcze mały....
Ciekawe jakie są procedury przy sprowadzaniu... Jak ogarnę temat to się podzielę

lookash_c - 2020-09-26, 19:28

Cło i VAT od aut z Norwegii skutecznie wyrównują ceny.
Apolonia - 2020-09-26, 19:41

Przy produktach europejskich, cła nie bedzie, po uzyskaniu certyfikatu EUR
lookash_c - 2020-09-26, 19:53

Apolonia napisał/a:
Przy produktach europejskich, cła nie bedzie, po uzyskaniu certyfikatu EUR


Prawda, zasugerowałem się Hyundaiem z tematu :-)
Niemniej zostaje VAT.

Apolonia - 2020-09-26, 21:03

Moxe wowczas warto na Niemcy sprowadzać bo 16 % VAT.
I tak zaoszczedzilismy koledze 17%.

lookash_c - 2020-09-27, 18:49

Apolonia napisał/a:
Moxe wowczas warto na Niemcy sprowadzać bo 16 % VAT.
I tak zaoszczedzilismy koledze 17%.


Ale te 16% vatu w .de to chyba tylko do końca 2020? Bo tak to 19? Tak czy owak zawsze mniej niż w Polsce.
Ale jeśli zechce koreańskie sprowadzać albo amerykańskie, to cło go nie minie ;-)

Apolonia - 2020-09-27, 19:11

Tak
marcin.elektro - 2020-09-28, 05:35

Auto przyjechało. Jeździłem 4 dni ,nie zdążyłem sprawdzić ile zrobi na pełnym ładowaniu ,bo już sprzedany .Moje wrażenia bardzo fajne ,auto ,w trybie sport ,śmiga bardzo przyzwoicie .Przyzwoicie cicho w środku, słychać tylko opony ,były już zimowe. Widoczność do tylu średnia, ale jestem przyzwyczajony po.amperze a kamera cofania jest dobrej jakości, więc jest ok.
Ale wczoraj przyjechał drugi ,z tym się bardziej zaznajomię. Kupiłem dwa prawie jednocześnie, jeden miał być do sprzedania i to raczej nie ten ,ale trafił się kupiec nie ma co wybrzydzać.
Zamiast czarnego ,został biały,też pełna wersja ze skórą i wszystkimi systemami i szyberdachem .

j123 - 2020-09-28, 06:46

Ekolega napisał/a:
u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !


Ile masz w statystykach z ConnectedDrive ?. Ja za ostatnich ponad 15 000 km mam średnie zużycie energii 13,1kW/100km.

Ekolega - 2020-09-28, 11:56

Nie widze tam takiej informacji, bo mam tylko ostatnie 2km

Ale mam cos takeigo:

Zużycie energii elektrycznej w odniesieniu do wszystkich podróży
Wartość ta odzwierciedla średnie zużycie energii elektrycznej.
Zużycie (kWh/100 km)
Ø 15.9Ø 16.1
min.
0
maks.
22.9

aviator - 2020-09-28, 20:06

j123 napisał/a:
Ekolega napisał/a:
u mnie zuzycie w i3 ciagle w okolicach 16,5kW :(
Niech sie sprawuje !


Ile masz w statystykach z ConnectedDrive ?. Ja za ostatnich ponad 15 000 km mam średnie zużycie energii 13,1kW/100km.

Gdy trzepalem miAsto i trasy, to z prawie 20tys miałem 16,8 Teraz z samego miasta i czasem jakaś mała trasa, to mam 12,8
Bardziej mnie ciekawi ten rekord przebiegu na jednym ładowaniu 270km jest niezmienny chyba już od 3 lat - kiedyś chciałem go pobić ale przy 243 się skończyło - ktoś chyba robił to na holu lub z 200km górki ...

gwito - 2020-09-29, 10:10

Jak chodzi o zuzucie pradu to tutaj nie ma cudow. Opory powietrza przy zmianie predkosci rosna w funksji kradratowej (w pewnym uproszczeniu). Mozna przyjac ze dwukrotne zwiekszenie predkosci spowoduje czterokrotne zwiekszenie oporow powietrza.
I wlasnie tutaj ioniq wygrywa z innymi autami bo ma bardzo mala powierzchnie czolowa z wydluzonym przodem w ksztalcie klina oraz stosunkowo maly przeswit.
Latwo zobaczyc roznice porownujac nowego ioniqa ze stara Kona z tym samym pakietem baterii 39,4 kWh gdzie oba auta maja taka sama wage ok 1530 kg (plus minus 5 kilo).
WTLP ioniqa to 311 a Kony 289 km.
(Kia Soul z taka sama bateria ma zasieg 277 km ale jest juz sporo ciezsza wiec trudniej porownywac)
Roznica na korzysc ioniqa powiekszylaby sie znacznie gdyby auta przetestowac w warunkach autostradowych.
Dlatego jesli ktos chce jezdzic w trasy to powinien szukac aut typu hatchbak (ioniq, tesla 3/S) a unikac suvow / vanow czy crossoverow*
* przy zalozeniu ze priorytetem jest zyzycie pradu na km :)

gwito - 2020-10-21, 20:16

Zrobilismy 2000 km w 6 tygodni i już coś mogę napisać o zużyciu prądu. Tankujemy auto póki co tylko w domu ładowarką 7 kW stąd mam dokładne dane. Średnie zużycie prądu wynosi 0,15 kWh na km czyli 15 kWh na 100 km a w przeliczeniu na piniondze wychodzi 6 PLN na 100 km. Jazda wkolo komina czyli do pracy, zakupy, szkoła, treningi etc. Jest dość chłodno i pada deszcz więc często chodzi podgrzewanie dupki oraz kierownicy, do tego klima a raczej odparowywanie szyb i ładowanie telefonu oraz audio.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group