SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Ogólne rozmowy - Ile "palą" Wasze elektryki?

e-niro - 2020-10-15, 22:34
Temat postu: Ile "palą" Wasze elektryki?
Cześć . Tak z ciekawości - ile energii średnio zużywają Wasze elektryki. W mojej kii eniro 64 kwh przy przebiegu ok.4,8 tys (nie kasowałem licznika) średnia wychodzi 15,1 kwh /100 km. Jeżdżę dosyć delikatnie bez rekuperacji na stałe ( mam wrażenie że nawet jak się włączy rekuperacje na 1 stopień to auto ma do pokonania dodatkowy opór ) ,hamuję w zasadzie tylko łopatkami więc trochę udaje mi się odzyskać energii. Trasa codzienna to prawie 100 % trasa poza miastem (ok. 90km codziennie do i z pracy),ale że to wiejskie asfalty to nie da się rozwinąć dużych prędkości. Zdarzyła się jedna trasa autostradowa 500 km w jedną stronę, reszta dookoła komina. A jak jest u Was?
Bronek - 2020-10-15, 22:40

Nie wiem dokladnie . Kompletnie na to nie patrzymy Ale przypadkowo czasem coś tam sie wyswietli i jak pamietam to ok 18-21 oba ?
Jeździmy raczej przepisowo ,tylko ostro bez oszczędzania na komforcie

Cav - 2020-10-16, 06:09

Bronek napisał/a:
Nie wiem dokladnie . Kompletnie na to nie patrzymy Ale przypadkowo czasem coś tam sie wyswietli i jak pamietam to ok 18-21 oba ?
Jeździmy raczej przepisowo ,tylko ostro bez oszczędzania na komforcie


Leaf 1 palił mi gdzie koło 18-20.
Zoe 40 pali mi 15-16 (przy czym na razie w lepszym warunkach bo ciepło było).

Przy czym to ostatnie liczba którą widuję najczęściej na komputerze, a nie średnie wyliczenie z całości przebiegu - to pewnie byłoby wyższe, bo w trasie, na ekspresówkach pali 20, a wtedy tych kilometrów wychodzi statystycznie więcej, mimo że takie wskazania widzę czasowo krócej.

papamila2 - 2020-10-16, 06:13

Kona 39,5kW
podobny kilometraż 5300km,
chrakter trasa/miasto - 70/30
zawalidrogą napewno nie jestem.
również nie kasowałem od nowości- było 12,6
ostatnio w zwiazku z ogrzewaniem podskoczyło do 13,5, ale to poczatek chłodów wiec zapewne wzrośnie

vwir - 2020-10-16, 06:42
Temat postu: Re: Ile "palą" Wasze elektryki?
e-niro napisał/a:
hamuję w zasadzie tylko łopatkami więc trochę udaje mi się odzyskać energii.


Jedna uwaga: nie ma znaczenia czy używasz łopatek czy hamulca. Auto tak czy inaczej auto hamuje rekuperacyjnie. Dopiero mocniejsze naciśnięcie hamulca powoduje zaciśnięcie klocków hamulcowych. Fajnie to widać na ekranie gdzie masz przepływ energii - jak byś nie zwalniał to odzyskujesz energię. Łopatki są tylko dla Twojej wygody, żeby sobie ustawić tak jak lubisz i dzięki temu nie musieć przekładać nogi z gazu na hamulec. W leafie w tym celu zamiast łopatek jest tryb B lub D oraz dodatkowo e-pedal.

U mnie średnio wychodzi ok. 16-17kWh/100km. Sumarycznie lato+zima.

Apolonia - 2020-10-16, 06:56

Tesla Model 3 16,4kWh na 20 tys km.
Renault Zoe 13,8 kWh na 9 tys km
Zawsze przepisowo zawsze DK zawsze 36 km x2

kazikczerniecki - 2020-10-16, 07:49

ZOE średnia z przebiegu 8 tyś. 13,2 kWh/100, wyłącznie miasto, ok. 20 km dojazd w jedną stronę do pracy, jazda płynna i dynamiczna w miarę przepisowo.
jas_pik - 2020-10-16, 08:17

Smart ED ( bo on to pokazuje) .
Jazda po miescie lato - 13,6 kWh/100 km
Jazda w trasy ( syn robi co tyczeń trasy po 120 km na jednym ładowaniu w jedną stronę z szybkością średną 90 km/h) to 14,2 kWh
Jazda przy temperaturach około 5stopni Celsiusza po miescie w chwili obecnej ( z ogrzewaniem/nawiwem/ogrzewaniem szyb) ok 15 kWh/100km

Henryczek - 2020-10-16, 09:05

Tesla X LR,średnia z 6 tys 210 Wh/km
Hakun - 2020-10-16, 17:58

Leaf I przy jeździe miasto/podmiasto 50/50 latem było 13,2 teraz średnia z ostatnich 2kkm jest 14,2.
Od razu pytanie czy samochód liczy do zużycia energię na postoju do podgrzania? Ja rano ruszam ciepłym autem.

aviator - 2020-10-16, 18:26

BMW i3
Cykl mieszany miasto i trasy z prawie 20tys km to 16,8
Same miasto w lecie i czasem jakaś mała trasa do 90km/h, to 12,8
Teraz ten sam cykl ale z ogrzewaniem i ciągłymi deszczami podskoczyło już do 13,8
Suma od nowości z 28tys km to 15,6

Cav - 2020-10-17, 04:19

Hakun napisał/a:
Leaf I przy jeździe miasto/podmiasto 50/50 latem było 13,2 teraz średnia z ostatnich 2kkm jest 14,2.
Od razu pytanie czy samochód liczy do zużycia energię na postoju do podgrzania? Ja rano ruszam ciepłym autem.


Podgrzanym z baterii czy z sieci?
Tego drugiego pewnie nie liczy.

Bronek - 2020-10-17, 06:23

Może wzorem spaliniaków : Pojechać np na Greenwaya dolać do pełna, pojeździć; postać kilka dni spisać kilometry i znów pojechac dolać ponownie na full. I sobie policzyć ile pali.
Tesla potrafi byc oczczedna jak jedzie ale rekompensuje to w odwrotnym sensie zużyciem postojowym
W elektrykach jest wiec lekko inaczej z tym paleniem.

Też można nie na full ale do identycznego poziomu, można w domu itd tylko to zabawa itd.

Mozna to porównać z inną siecią ładowarek i przy okazji sprawdzić która rżnie nas a które nie lub czy w ogóle??

aviator - 2020-10-17, 14:43

To jeszcze wypadałoby wzorem testowania stacji benzynowych na jakość paliwa, sprawdzić kaloryczność pradu :-P
jas_pik - 2020-10-17, 15:05

Kalorycznośc prądu jest zawsze taka sama.
Tu róznice mogą być raczej w systemie pomiaru oddawanej mocy.
Tzn czy urządzenia pomiarowe liczą przepływ prądu i mnożą przez standardowe napiecie czy też robia pomiar rzeczywisty . Czyli Ux I

jas_pik - 2020-10-17, 15:05

Kalorycznośc prądu jest zawsze taka sama.
Tu róznice mogą być raczej w systemie pomiaru oddawanej mocy.
Tzn czy urządzenia pomiarowe liczą przepływ prądu i mnożą przez standardowe napiecie czy też robia pomiar rzeczywisty . Czyli Ux I

Bronek - 2020-10-17, 16:36

aviator napisał/a:
To jeszcze wypadałoby wzorem testowania stacji benzynowych na jakość paliwa, sprawdzić kaloryczność pradu :-P

Mogą rozcieńczać prąd lokalnie. Widzialem dziwne samochody pod trafostacją.

Enega ma 97% czystego prądu reszta to fuzel pogazowy.






Prąd jądrowy bywa zanieczyszcony plemnikami

Hakun - 2020-10-17, 17:32

To już się boję z czym podają prąd z wiatru
A prąd ze słońca to żarówki jaśniej świecą?

Zużycie mi skoczyło do 14,4 albo szybciej jeżdzę albo dłużej mam włączoną grzałkę.

Apolonia - 2020-10-17, 18:09

Ten z wiatru jest mocno zapylony,
wirniki i ich lozyska zaciera.

aviator - 2020-10-17, 18:11

Dalej ten z węgla jest najbardziej kaloryczny i dostępny cała dobę niezależnie od pogody ;) mieszkam na slasku, lokalny patriotyzm zobowiązuje ...
Bronek - 2020-10-17, 21:50

aviator napisał/a:
Dalej ten z węgla jest najbardziej kaloryczny i dostępny cała dobę niezależnie od pogody ;) mieszkam na slasku, lokalny patriotyzm zobowiązuje ...

Możesz pić wodę z kałuży, organizm Ci ja przefiltruje. Slązakom pył i smog zamienia się węgiel aktywny - takie geny.
Ojca mam z Chorzowa, to pamiętam hutę Kościuszki, ta dawała ostro. A Stary ma 98 lat i nieźle dycha :mrgreen:

e-niro - 2020-10-19, 21:09

papamila2 napisał/a:
Kona 39,5kW
podobny kilometraż 5300km,
chrakter trasa/miasto - 70/30
zawalidrogą napewno nie jestem.
również nie kasowałem od nowości- było 12,6
ostatnio w zwiazku z ogrzewaniem podskoczyło do 13,5, ale to poczatek chłodów wiec zapewne wzrośnie

Widzę że Kona i BMW są liderami jak na razie. Porównując Konę z mniejszą baterią do Kii 64 to spora różnica ja nawet nie zbliżyłem się do takich wartości być może chodzi o ciężar auta, lub brak mojego doświadczenia w jeździe na "kropelce" elektrykiem. Porównując do aut spalinowych tu zdecydowanie więcej jest parametrów wpływających na zużycie energii , zwłaszcza ogrzewanie. Ja czasami eksperymentuję w ten sposób że włączam ogrzewanie siedzenia oraz kierownicy i jak dla mnie jest ok. W mojej Kii w zakładce zużycie energii (pokazuje zużycie energii przez napęd ,oraz oddzielnie przez ogrzewanie) gdy włączę ogrzewanie zużycie ok. 1KW ,a gdy wyłączę ,a włączę ogrzewanie siedzenia i kierownicy pokazuje 0 ,a nie widzę wzrostu poboru prądu przez napęd, więc sądzę że wtedy mniej zużywam energii.Jakie jest Wasze zdanie ?

Apolonia - 2020-10-19, 21:33

Liderem to moze byc kierowca który potrafi uzywac tak aby bylo malo.
Tymsamym autem mozna jechac na 12 i 18 kWh na 100km, zależy od
kierowcy, warunków, stylu jazdy, opon i temperatury sprzętu.
TM3 robie od 14-20 kWh
Zoe robie od 11-17 kWh
Przy czym te najwyższe to mróz lub autostrada.

*TM3 potrafi tez 45kWh obeżreć

Cav - 2020-10-20, 06:34

e-niro napisał/a:

Widzę że Kona i BMW są liderami jak na razie. Porównując Konę z mniejszą baterią do Kii 64 to spora różnica


Główne różnice to miejsce w którym się poruszasz.
Inaczej będzie w korkach w dużym mieście, czy autostradzie, a inaczej na prowincji i jeździe podmiejskiej.
Z reguły dobre 20% mniej w tym drugim przypadku.

Więc raczej nie pasjonowałbym się takimi wynikami, o ile nie są stwierdzone w dokładnie tych samych warunkach.

RadekNet - 2020-10-20, 09:49

Jakimś odnośnikiem byłoby jak często są zmieniane przednie opony ;) A już wogóle ciężko porównywac "spalanie" elektryka do spalania klasyczego auta - i to nawet na tych samych trasach, u tej samej osoby. Ja elektrykiem jeżdzę z nogą w podłodze, bo to żadna różnica w kosztach, a przyjemność spora, za to spaliniakiem po dziadkowemu, bo każdy litr więcej się czuje w kieszeni.

PS
Moj Leaf 2017r bierze 15-20kWh/100km (i przednie opony co 30 tyś km ;) ) - wg apki Nissana średniorocznie 2018r 19kWh, 2019r 17kWh, 2020r 17kWh.

papamila2 - 2020-10-20, 13:51

Cytat:
średniorocznie 2018r 19kWh, 2019r 17kWh, 2020r 17kWh.

znaczy statkujesz się. :lol:

RadekNet - 2020-10-20, 21:26

papamila2 napisał/a:
Cytat:
średniorocznie 2018r 19kWh, 2019r 17kWh, 2020r 17kWh.

znaczy statkujesz się. :lol:


Cos w tym jest ;) Nawet moja żona jeżdzi teraz w trybie Eco ;)
Lata 2018 i 2019 to praktycznie te same trasy. Rok 2020 to już inne miejsce zamieszkania i zamiast po mieście to wąskie, kręte dróżki z reguły.

Aranahav - 2020-11-22, 20:27

Fiat 500e 4000 km w okresie od sierpnia tego roku - z zawsze włączoną klimatyzacją zużył średnio 13,8 kW. Jazda wyłącznie miejska w korkach.
e-niro - 2020-11-23, 18:03

Ja widzę wzrost zużycia energii, co jest normalne bo robi się zimno, ale podejrzewam również opony .Wczesną jesienią jeździłem na letnich michelinach i w trasie po wiejskich asfaltowych drogach mogłem zejść czasami do 14 kwh/100 km. Teraz gdy zimno ciężko zejść poniżej 17.Opony od razu zmieniłem na wielosezonowe micheliny crossclimate , ale dopiero po jeździe latem na nich będę mógł ocenić wpływ crossclimatów na zużycie energii.Jeździ ktoś na wielosezonowych i może porównać zużycie energii do jazdy na letnich? Być może trzeba się będzie przeprosić z letnimi oponami. Jak jest u was po zmianie opon na zimowe ,lub wielosezonowe?
Apolonia - 2020-11-23, 19:01

Tak robilem porownanie na innym modelu.
Dwa identyczne auta maj i wrzesień 2016 inny tylko kolor.
Latem okolo 20 stopni 0.5 do 0.7 kWh wiecej na Crossclimate.
Zimą bylo podobnie jak dla zimowek i ciężko ocenić,
bo ogrzewanie zaburzało pomiary w wersji scandynawskiej.

kuba9449 - 2020-11-25, 08:46

BMW i3, komputer pokazuje średnią z dwóch lat 18,9kWh/100km.
edi - 2020-11-25, 11:29

Opony zimowe nabija sie tez 2.7 bar jak letnie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group