SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

Samochody elektryczne - Romet 4E alternatywą EV?

valdziu - 2013-09-12, 19:41
Temat postu: Romet 4E alternatywą EV?
Nie dawno miałem okazję testować rometa elektrycznego i przyznam mam dosyć mieszane uczucia co do tego auta opis : http://www.moto-opinie.co...to-elektryczne/ ale za 2 tygodnie mam dostać Renault Twizy, chyba jeszcze bardziej futurystyczny model, czekam z ciekawością.

Cóż od niedawna nastawiłem się na testy EV, ale czuć że technologia jeszcze raczkuje...

highend - 2013-09-13, 00:15

potestuj sobie Leafa, albo Trojaczki.... a nie Rometa... :)
valdziu - 2013-09-13, 00:23

leafa pewnie będe miał trochę później, teraz bedzie jeszcze premierowo pół elektryk Auris HYBRID w wersji kombi ale to nie to samo... :)

Jestem ciekawy tego Twizego, bo przypomina to bolid niby można go karcherem myc wewnatrz zobaczymy :)


C-ZERO okazję miałem jechać, o niebo lepiej niż Rometem, ale 135000? W końcu z trojaczkow tylko Mitsu teraz został na rynku, wtrzymano dystrybucję C-zero i I-ona. Tak samo jak renault wstrzymało Kangoo i Fluence ZE (to tak z ostatnich info)

highend - 2013-09-13, 07:25

nowego imieva/iona/czero kupisz za 80.000pln
uzywanego za 50-60k.
brzmi lepiej jak 135?

valdziu - 2013-09-13, 11:31

I-on jest już tylko w katalogu i dystrybucja na europe środkowo wschodnią jest wtrzymana (cena 121000) a C-ZERO również jest zamrożony, ale gdy był dostępny na rynku [sprzedano 4 sztuki] kosztował z tego co pamiętam około 130k. Do niedawna byłem szefem sprzedaży w jednym z salonów citroena.

Jednak wygląd tych aut daleki jest od ideału, już lepiej jest z nowym Nissanem, widziałem i oferta jest bardziej atrakcyjna.

Na rynku wtórnym wartość rezydualna tych aut będzie szaleć, ponieważ jest ich niezwykle mało + co najwyżej import FR. Dobrą robotę robi firma ABB która tworzy stacje do szybkiego łądowania i też mają Mitsu firmowe:)

highend - 2013-09-13, 12:36

jak mówię, że kupisz nowego iOn'a czy C-zero to nie rzucam słów na wiatr.

Kupisz tu:

http://www.elektroauto-fo...ndex.php?id=243

16600 EUR, nówka.

valdziu - 2013-09-13, 14:33

Ale jesteśmy w Polsce i mówię o Polskiej sieci dystrybucyjnej, gdzie temat umarł ;;;
highend - 2013-09-13, 15:24

Ów człowiek również dostarcza auta do Polski
on je kupuje we Francji nowe, odbiera sobie 7000 EUR dotacji i sprzedaje auta do Niemiec :)
Są nowe na gwarancji i równiez w PL można je "serwisować" aby zachować gwarancję.
ZTCW jedno auto sprzedał do Polski - bo zawsze się na FB chwali komu dostarczał samochód.

Skoro nie ma w PL dystrybucji to trzeba sobie radzić. Skoro jest drogo to trzeba szukać tanio.
Nie dziwne, że wycofano auta bo jaki kowalski kupi za 135.000 PLN iOn'a? chore ;)

On ma też inne marki, ma Renault Fluence np., ma też C-Zero.. ogólnie obrotny i zdolny francuz :)

valdziu - 2013-09-13, 15:55

Ok mówimy tu o prywatnym imporcie! Choć w/g UE nie powinno być problemów z utrzymaniem gwarancji.

Niestety w naszych salonach te auta nie miały racji bytu głównie ze względu na abstrakcyjną cenę i dość spartańskie wykonczenie.

16k euro to dobra oferta, acz cały czas uważam że ta technologia jeszcze raczkuje i płaci się w dużej mierze za "testy tej technologii"

highend - 2013-09-13, 16:53

nie wiem czy zakup na fakturę nowego samochodu tyle, że z innego kraju członkowskiego UE to prywatny import.... :) ale być może tak. Przecież jest wolność wyboru. Skoro w Polsce auto kosztuje (kosztowało) 130.000 PLN, to czemu nie kupić z Francji za 16600 EUR? :)

prywatny import bardziej kojarzy mi się z indywidualnym sprowadzaniem samochodów używanych.... ;)

valdziu - 2013-09-13, 17:37

jej to już takie drobne czepianie się słów lepiej zabrzmi : "import jednostkowy po za siecią oficjalnej dystrybucji". Trzeba byłoby tylko zobaczyć jak wygląda przykłąd serwisowania gwarnacyjnego bo np w citroenie bywały z tym problemy.
highend - 2013-09-13, 18:48

Jeżeli samochód nowy i gwarancja biegnie od zakupu - to jest ona ważna w całej UE i dealer citroena w Polsce musi ja uznać.
valdziu - 2013-09-13, 20:30

w teorii a w praktyce, czy datą zakupu samochodu jest faktura pośrednika z Polską sygnaturą, czy data wewnętrzego wydania w systemie DIALOG (system w koncernie PSA). Z tym był największy problem, bo część osób myślała że jeszcze ma gwarancję a okazało się że ich auto w systemie zostało wydanie znacznie wcześniej [ale to już tak na marginesie]
radoslavv - 2018-05-19, 16:09

Zeby nie dublowac tematow - czy ktos z forumowiczow posiada Rometa 4e? Pod koniec maja chce nabyc takowego i mam kilka pytan.
domino - 2018-05-19, 18:40

radoslavv napisał/a:
czy ktos z forumowiczow posiada Rometa 4e? Pod koniec maja chce nabyc takowego i mam kilka pytan.


Tu jest troche informacji ale także miałem styczność z 4e więc co nie co mogę powiedzieć.

http://forum.samochodyele...opic.php?p=6985

Oczywiście pierwsze pytanie jaką kwote chcesz przeznaczyć na zakup?

Karwoś - 2018-05-19, 21:38

Użytkując fiata 500e muszę stwierdzić że jeżeli ktoś chce 2 samochód w rodzinie do dojazdów do pracy to taki samochód jest ok - szkoda tylko że to nie może kosztować 25-30 tyś (tzn może ale nie dla wszystkich).
jas_pik - 2018-05-19, 22:16

radoslavv napisał/a:
a Rometa 4e? Pod koniec maja chce nabyc takowego i mam kilka pytan.

Nie miałem , nie jedziłem ale oglądałem stojący i nie ruszający się bo z padniętymi aku.
Moja ocena wartości , jesli ma kosztować jako jeżdzacy to max co można zpałacić to 5000 zł .
Akumulatory jesli jako tako sprawne to sprzedać i kupić 3 moduły aku od tesli po około 3000 zł /moduł . I wtedy można tym jeżdzić. Chociaż osobiście wolałbym kupić za 5000 zł Peugeota106/Saxo (bez akumulatorów) niz Rometa Dlaczego, dlatego że to P/Saxo to samochód a Romet to kwadrycykl

Pir-serwis - 2018-05-20, 11:27

Widziałem kilkumiesięczny.
Odpryski lakieru i rdza od razu.
Najtaniej w Siedlacach z tego co wiem 10-15 tys.zl.

Patrzaąc za i przeciw do Saxo..
Nie widzę za..

Zawieszenie..
2 miejsca..
Ogrzewanie..
Brak odzysku hamowania..
..

Kwoty podobne, ale ròżnca bezcenna.

Polecam przewieźć się najpierw Saxo, potem 4e.

Saxo, P106 dostępne u mnie w stolicy do gratisowych jazd testowych.
Gdybyś chciał nabyć takowy..no to też oczywiście zapraszam.

radoslavv - 2018-06-13, 14:04

Czy jesli na stacji ladowania sa ładowarki chademo i ccs to jest opcja przejsciowki zeby naladowac tym aku ladowane z gniazdka 220v?
jas_pik - 2018-06-13, 15:14

NIe - za to możesz za pomoca łatwej do zrobienia przejściówki naładować się z type2
PatrykS - 2018-06-13, 15:16

radoslavv napisał/a:
Czy jesli na stacji ladowania sa ładowarki chademo i ccs to jest opcja przejsciowki zeby naladowac tym aku ladowane z gniazdka 220v?
Jest to jeden z pomysłów, które mamy w planach zrealizować, przynajmniej z CHAdeMO. Może się nie udać, bo gniazdo w samochodzie potrzebuje konkretnego napięcia (zwykle musi być w przedziale 180-260V), a CHAdeMO daje prąd (0-125A) i jest dość powolne, więc mogą być problemy ze stabilnością.
radoslavv - 2018-06-13, 15:52

jas_pik napisał/a:
NIe - za to możesz za pomoca łatwej do zrobienia przejściówki naładować się z type2


Hmm w punkcie ladowania w Lodzi w Galerii Lodzkiej jest opis rodzaju ladowarek: chademo dcfc, mennekes (type2), ccs dcfc.

Czy w takim razie z tego mennekes (type2) moglbym ladowac autko?

Czego potrzebuje do takiego manewru?

PatrykS - 2018-06-13, 16:10

radoslavv napisał/a:
Czy w takim razie z tego mennekes (type2) moglbym ladowac autko?
Tak.

radoslavv napisał/a:
Czego potrzebuje do takiego manewru?
Przejściówki Type 2 -> zwykłe gniazdko, ktoś tu chyba oferował takie w dziale ogłoszeń.
vwir - 2018-06-13, 17:50

http://forum.samochodyele...opic.php?t=2217
Karwoś - 2018-06-24, 19:23

Załatwcie mi rometa ale z 1982-1987 tzw motorynka - dla synka chcę sprawić żeby sobie pośmigał. Ale nie w cenie 5000 :)
gienek333 - 2018-06-24, 23:42

Mam kilka kółek, jakiś błotnik, silniki elektryczne, sterowniki. Zorientuj się, może po złożeniu tego w kupę na Białorusi coś z tego zarejestrujesz, bo w tzw. "wolnym", "niepodległym" kraju się nie da :-( .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group