SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
który silnik lepszy ?
Autor Wiadomość
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
  Wysłany: 2014-02-17, 14:59   który silnik lepszy ?

Drodzy experci, mamy 2 silniki DC, każdy ma z nich ma 6kW mocy tylko, że jeden ma 24V i 250A a drugi 120V i 50A, pytanie który waszym zdaniem jest lepszy ? dlaczego?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-02-17, 15:07   

zalezy jakie masz akumulatory ,ale jezeli to hipotetyczna sytuacja to lepszy drugi ,bo akumulatory wola byc rozladowywane niskim pradem
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-17, 21:25   

Tak jak kolega napisał dużo zależy od aku. Zakładamy 10 aku 12V 50Ah, oczywiście układ idealny, to nie ma różnicy czy je połączymy szeregowo na 120V, czy 2×5 na 24V. Jednak praktycznie (moim zdaniem) lepszy jest układ 24V bo jak jeden aku osłabnie to w przypadku połączenia szeregowego on wyznacza pojemność całego pakietu, a w przypadku 24V utrata pojemności będzie stosunkowo mniejsza.
 
 
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-17, 22:10   

Zakładając jak podłączymy w pierwszej konfiguracji pięć x 2x12V 20Ah szeregowo, uzyskamy w tedy 24V i 100Ah dla silnika pierwszego 24V 250A, a w drugiej konfiguracji podłączymy 10 sztuk 12V 20Ah szeregowo uzyskamy 120V i 20Ah dla silnikadrygiego 120V i 50A.
gienek333 dobrze rozumiem w przypadku, ze dla silnika pierwszeg jest twoim zdaniem lepiej ponieważ później osłabnie silnik tak?
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-02-17, 22:59   

Cytat:
gienek333 dobrze rozumiem w przypadku, ze dla silnika pierwszeg jest twoim zdaniem lepiej ponieważ później osłabnie silnik tak?

nie,
chodzi o to,ze gdy masz akumulatory polaczone rownolegle ,to w przypadku padniecia jednego ,mozesz ciagnac z pozostalych tyle co wczesniej,
a w polaczeniu szeregowym ,gdy padnie jeden ,to spada napiecie calego pakietu ,wiec przez ten padniety nie przeciagniesz tyle ,ile moze cala reszta
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-17, 23:22   

w przypadku padnięcia jednego przy podłączeniu szeregowym spadnie natężenie
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-02-18, 02:50   

noooo ,a co napisalem ?
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Przemek

Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 19
Wysłany: 2014-02-18, 11:47   

TAK, napisałeś ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11