SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
New Technology Reanimated Quality Vehicle - NTRQV
Autor Wiadomość
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-11, 17:27   New Technology Reanimated Quality Vehicle - NTRQV

Projekt dotyczy pojazdu nowej technologii ponownie przywróconej do życia.
NTRQV New Technology Reanimated Quality Vehicle jest lekkim pojazdem, który może być rowerem z elektrycznym wspomaganiem, motorowerem lub lekkim autem elektrycznym. Karoseria ma formę łupiny orzecha (monocoque*) składającej się z bardzo mocnej i bardzo lekkiej struktury plastrów miodu i cienkich warstw włókna węglowego sklejonej w metodzie próżniowo – przekładkowej **.
Pojazd może być napędzany jednym, dwoma lub trzema silnikami bezszczotkowymi umieszczonymi bezpośrednio w kołach wehikułu, co pozwala na bardzo wydajny, a tym samym bardzo tanią eksploatacje pojazdu.
NTRQV jest lekkim jednoosobowym wehikułem *, o długości 2, 5 m i 70 cm szerokości. Powyższe wymiary pozwalają na zaparkowanie w poprzek każdego standardowego parkingu, zajmując jedynie 1/5 jego powierzchni.
Zastosowanie najnowocześniejszej technologii w postaci próżniowego wykonywania plastrów miodu i laminowania włókien węglowych, powoduje, że karoseria jest bardzo lekka a przy tym ogromnie bezpieczna dla kierowcy.
Karoseria ma aerodynamiczny kształt, posiada panoramiczną kabinkę bez słupków, w przeciwieństwie do konwencjonalnych aut, co nadaje jej ciekawy, futurystyczny design.
Ponieważ karoseria wolnonośna ( bez ramy) składa się z 4 warstw włókna węglowego o gramaturze 150 g/m² i 3 warstw tzw. plastra miodu, a powierzchnie, które są wyjątkowo narażone na punktowe przenoszenie dużych sił ( okolice wahaczy, amortyzatorów, zawieszenie fotela, kabinki i akumulatorów) są stopniowo i dużo powierzchniowo wzmocnione waga całej karoserii wynosi 20 kg.


Ponieważ forma negatywowa, w której wyklejana jest monocoque ** karoseria składa się z kilkunastu segmentów, każda część karoserii może być zmieniona wg upodobania i życzeń indywidualnych każdego klienta. I tak np., jeżeli Komuś nie podoba się przednia część karoserii naszego NTRQV może ona być wg wizji przez naszego CAD diesajnera narysowana i wyklejona, przy czym koszty tej zmiany wynoszą znikoma część kosztów zmiany całej karoserii. To samo dotyczy przednich i tylnych błotników, drzwi oraz kabinki. Poprzez taki sposób konstruowania i budowy wehikułu proponujemy każdemu chętnemu dla niego indywidualny pojazd.


Tak samo moc silników napędzających i ich ilość jest wg potrzeb i życzeń klientów dowolnie do wyboru. Potrzebuje ktoś rower ze wspomaganiem elektrycznym, który nie podlega badaniu technicznemu i nie potrzebuje ubezpieczenia, wybiera jeden silnik o mocy do 250 W zamontowany w tylnym kole. Przy potrzebie większej mocy są możliwe dwa silniki ( moc od 250 W do 2 kW) w dwóch przednich kołach – odpowiednik normalnego motoroweru.
Wersja ekskluzywna ( później normalna) będzie z trzema silnikami o łącznej mocy w przedziale 1, 2 kW do 10 kW Oczywiście pociąga to za sobą zwiększoną wagę całkowitą, poprzez mocniejsze i tym samym cięższe silniki przyspieszenia na miarę Ferrari, coroczne badanie techniczne i normalną procedurę rejestracyjną, jako lekki pojazd elektryczny, który musi być też ubezpieczony. Przedstawienie wszystkich możliwości wychodzi poza ramy tego opisu.
Kształt monocoque karoserii został tak zaprojektowany, że kierowca może pedałować jak rowerzysta i kierować joystickiem usytuowanym po lewej lub prawej stronie fotela albo kierować pojazdem jak normalnym samochodem za pomocą kierownicy.
ANIMACJA

Zachęcam również do odwiedzenia naszego profilu na facebooku(będą tam prezentowane aktualne informacje na temat NTRQV) FACEBOOK


Czekam na opinie, propozycje jak ulepszyć vehikuł, co zmienić oraz na konstruktywną krytykę

Czytając wywiad "Wiemy co daje rower ze wspomaganiem elektrycznym"
http://ibikekrakow.com/20...rycznym-wywiad/
brakuje tylko "dachu nad głową" który my właśnie chcemy dorobić tak żeby można było na sucho jeździć i jesienią jak pada deszcz i zimą jak sypie śnieg.

vehicle querschnitt sf.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 240,95 KB

Ostatnio zmieniony przez NTRQV 2014-07-20, 10:25, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1291
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-11, 21:06   

Pomysł ciekawy, ale dobrze by to zobaczyć, bo mnie taki kształt kojarzy się z Fordem Ka, który moim zdaniem nie powala nachalnością urody. Co do rejestracji jako motorower, albo samochód to raczej na Białorusi, bo u nas ''nie lzja".
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-12, 06:58   

gienek333 napisał/a:
Pomysł ciekawy, ale dobrze by to zobaczyć, bo mnie taki kształt kojarzy się z Fordem Ka, który moim zdaniem nie powala nachalnością urody. Co do rejestracji jako motorower, albo samochód to raczej na Białorusi, bo u nas ''nie lzja".


Uroda to nie wszystko. Naszym celem jest maksymalne bezpieczeństwo, ergonomia i ekonomia.
Tak jak napisałem w opisie, każdy element może być zmieniony wg gustu przyszłego właściciela

Z rejestracją w Polsce jako np. tzw. sam nie ma problemu, bo to już jest sprawdzone w kilku Wydziałach Komunikacji w całym kraju i nawet kwestie ubezpieczenia są sprawdzone w kilku ubezpieczalniach.

ntrqv 03.07.14.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 130,77 KB

 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 911
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2014-07-12, 16:39   

Interesujaca koncepcja pojazdu ktory lekko nawiazuje do prototypu pojazdu z lat 70 tych rowero-samochodzik wykonany na potrzeby badan a zaprezentowany w koncowce znanego programu Sonda.

http://www.youtube.com/watch?v=feaUjFTbumE
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-12, 17:23   

Ja słyszałem, że w Polsce nie ma możliwości rejestrowania SAM-ów. Zmieniło się coś?
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-12, 17:36   

zeeltom napisał/a:
Ja słyszałem, że w Polsce nie ma możliwości rejestrowania SAM-ów. Zmieniło się coś?


Nic się nie zmieniło. Zawsze była i jest, tylko trzeba wiedzieć JAK
W końcu od 2004 r. jesteśmy w Unii a tam też można rejestrować SAM-y ale też trzeba wiedzieć JAK
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-13, 07:06   

W Unii tam, czyli gdzie?
A jeśli w Polsce, to JAK?
Coś tajemniczo piszesz :)
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-13, 07:23   

zeeltom napisał/a:
W Unii tam, czyli gdzie?
A jeśli w Polsce, to JAK?
Coś tajemniczo piszesz :)

Polecam :
www.google.pl - rejestracja samochodu elektrycznego sam w Polsce - Około 1 800 000 wyników
www.google.de - Zulassung eines Elektroautos in Deutschland - Około 137 000 wyników

i poczytaj a będziesz wiedział ile tysięcy aut i skuterów elektrycznych jest rejestrowanych co roku w krajach EU i też w Polsce
W przyszłości za nim zadasz g... e pytanie, które Cię zdyskredytuje na forum pomyśl chwilę, czy warto się ośmieszać i kraść komuś drogocenny czas o błahostki lub wejdź na forum dla przedszkolaków a oni Ci pomogą.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-13, 16:23   

Nie będę komentował tego typu wypowiedzi.
Skoro ci brakuje tego cennego czasu, to zajmij się swoją robotą i się tu nie udzielaj.
Forum jest od pomagania sobie nawzajem, a nie od impertynenckich wypowiedzi.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-13, 17:58   

NTRQV napisał/a:

W przyszłości za nim zadasz g... e pytanie, które Cię zdyskredytuje na forum pomyśl chwilę, czy warto się ośmieszać i kraść komuś drogocenny czas o błahostki lub wejdź na forum dla przedszkolaków a oni Ci pomogą.


nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Takiej właśnie udzieliłeś Zeeltomowi.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-13, 18:08   

Do tej pory wystarczył przegląd techniczny na stacji diagnostycznej i było po problemie. Wymaganie homologowania byle przyczepki jest już utrudnieniem, które przeciętnemu Kowalskiemu nie mieści się w głowie, ani budżecie domowym. Skoro kolega wie JAK, myślałem, że zna jakieś praworządne obejście tematu. Ale... dalej bez komentarza.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-13, 19:55   

highend napisał/a:
NTRQV napisał/a:

W przyszłości za nim zadasz g... e pytanie, które Cię zdyskredytuje na forum pomyśl chwilę, czy warto się ośmieszać i kraść komuś drogocenny czas o błahostki lub wejdź na forum dla przedszkolaków a oni Ci pomogą.


nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Takiej właśnie udzieliłeś Zeeltomowi.


Nie udzieliłem Zeeltomowi żadnej odpowiedzi tylko napisałem mu pouczenie a to jest wielka różnica ale to trzeba też zrozumieć !
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 277
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-07-13, 22:37   Re: New Technology Reanimated Quality Vehicle - NTRQV

NTRQV napisał/a:
Projekt dotyczy pojazdu nowej technologii ponownie przywróconej do życia.

Czekam na opinie, propozycje jak ulepszyć vehikuł, co zmienić oraz na konstruktywną krytykę


Ja to widzę tak:

- układ 1 + 2 powoduje spore trudności przy opanowaniu charakterystyki prowadzenia pojazdu. Przy mocy 250W nie będzie problemu, 3x 3,3kW zrobi kłopot, dodatkowo układ 3x3 - nie do opanowania bez zaawansowanej kontroli trakcji.
- rozstaw kół przedniej osi jest bardzo mały - pojazd będzie wywrotny, nieważne jak nisko wyjdzie środek ciężkości.
- nie widzę za dużo miejsca na akumulatory
- Carbon monocoque brzmi nieźle, ale również nieźle kosztuje.

Na rynku są dwa podobne pojazdy - Twike i city-EL. Twike jest potwornie drogi jak na rower ze wspomaganiem elektrycznym, City-EL jest za mały - jeździłem nim po Szwajcarii i miałem dusze na ramieniu, w Polsce bym się nie odważył.

Twój projekt wygląda na połączenie wad wyżej wymienionych pojazdów.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-13, 23:03   

NTRQV napisał/a:

Nie udzieliłem Zeeltomowi żadnej odpowiedzi tylko napisałem mu pouczenie a to jest wielka różnica ale to trzeba też zrozumieć !

No sorry... dopiero co zarejestrowałeś się na obu forach pojazdów elektrycznych i już chcesz pouczać innych? Trochę pokory sugeruję.
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2014-07-14, 05:08   

A jakie jest drugie forum?
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-14, 06:34   

http://forum.arbiter.pl/
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-14, 17:51   

Tesla napisał/a:
A jakie jest drugie forum?


http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2814

A jak umiesz język niemiecki to poczytaj jak w cywilizowanym kraju forumowicze dyskutują

http://www.velomobilforum...le.39057/page-4

Polecam !
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-14, 17:55   

zeeltom napisał/a:
NTRQV napisał/a:

Nie udzieliłem Zeeltomowi żadnej odpowiedzi tylko napisałem mu pouczenie a to jest wielka różnica ale to trzeba też zrozumieć !

No sorry... dopiero co zarejestrowałeś się na obu forach pojazdów elektrycznych i już chcesz pouczać innych? Trochę pokory sugeruję.


Jak długo jestem na forum to nie ma żadnego znaczenia.
Nikogo nie chcę pouczać, bo jest wiele osób, które są po prostu niepouczalne.
Sugestie przyjąłem do wiadomości ale nie są na temat i moderator powinien wkroczyć do akcji.
Jak uczysz w szkole to sugeruj takie zachowania swoim uczniom ...
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-07-14, 20:07   

NTRQV napisał/a:

Jak długo jestem na forum to nie ma żadnego znaczenia.
Nikogo nie chcę pouczać, bo jest wiele osób, które są po prostu niepouczalne.
Sugestie przyjąłem do wiadomości ale nie są na temat i moderator powinien wkroczyć do akcji.
Jak uczysz w szkole to sugeruj takie zachowania swoim uczniom ...


Moderator 2: Judgment Day.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2014-07-14, 20:13   

Ale narowisty .......


:mrgreen:
_________________
Moje gniazdka: praca
 
 
MOTORASTA

Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 108
Wysłany: 2014-07-14, 20:25   

Konstruktywnej krytyki szukaj www.google.pl Dyskutuj u cywilizowanych Niemców, a nie liczysz na podpowiedzi polaczków.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-14, 20:29   

Cóż... niektórzy myślą, że są alfą i omegą ;)
Typowym zachowaniem takich osób jest buta i odsyłanie do wujka google.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
NTRQV 


Wiek: 55
Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-07-15, 18:51   

MOTORASTA napisał/a:
Konstruktywnej krytyki szukaj www.google.pl
Dyskutuj u cywilizowanych Niemców, a nie liczysz na podpowiedzi polaczków.

Konstruktywną krytykę mamy w grupie, która to projektuje i wykonuje !
Tutaj, jak pokazują powyższe posty, jej nie ma i na pewno nie będzie, a szkoda.

Na zaczepki werbalne w przyszłości nie będziemy odpisywać !!!

Jako dla Polaka to bardzo przykre, że niemiaszki potrafią dyskutować, a polaczki nie ale to się tyczy tylko polaczków, bo POLACY potrafią dyskutować i tego najlepszym dowodem dla mnie jest nasze grono konstruktorów i wykonawców.
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1228
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-07-15, 19:29   

Jeśli tak masz traktować Polaków i forumowiczów, to lepiej będzie, jak pozostaniesz w gronie swoich konstruktorów i wykonawców.
Jakoś 99,99% forumowiczów potrafi się dogadać i wspólnie rozwiązywać problemy techniczne.
Pisanie na polskim forum pojazdów elektrycznych, o użytkownikach tego forum per "polaczki" jest po prostu chamskie.
Dla mnie ty właśnie jesteś takim "polaczkiem", bo reszta forumowiczów jakoś potrafi się dogadywać na forum i rozwiązywać wspólnie problemy.
Takie jest moje zdanie.
Z mojej strony "X ignoruj" będzie najlepszym rozwiązaniem dyskusji.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2014-07-15, 19:42   

NTRQV napisał/a:
MOTORASTA napisał/a:
Konstruktywnej krytyki szukaj www.google.pl
Dyskutuj u cywilizowanych Niemców, a nie liczysz na podpowiedzi polaczków.

Konstruktywną krytykę mamy w grupie, która to projektuje i wykonuje !
Tutaj, jak pokazują powyższe posty, jej nie ma i na pewno nie będzie, a szkoda.

Na zaczepki werbalne w przyszłości nie będziemy odpisywać !!!

Jako dla Polaka to bardzo przykre, że niemiaszki potrafią dyskutować, a polaczki nie ale to się tyczy tylko polaczków, bo POLACY potrafią dyskutować i tego najlepszym dowodem dla mnie jest nasze grono konstruktorów i wykonawców.

zeeltom to w porządku forumowicz, wielu osobom pomagał i podejmował się wysiłku organizacji zlotów. Jego pytanie było związane z tematem i myślę, że nie zasłużył sobie na taką chamską odpowiedź na co wskazuje także reakcja pozostałych użytkowników.
Poza tym przytoczone określenie "polaczek" pasuje raczej do osoby, która znając odpowiedź nie pomoże rodakowi tylko każe samemu się przebijać przez gąszcz wpisów różnej jakości. :roll:
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 14