SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik KELLY/CURTIS/SEVCON budowa od środka
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-03-15, 13:51   Sterownik KELLY/CURTIS/SEVCON budowa od środka

Trafiłem na taką stronkę:

http://endless-sphere.com...hp?f=30&t=29720

Kolega żali się na sterownik.
Dzisiejsze wykonanie tych sprzętów..

Nasz forumowicz ostatnio zakupił Kelly ale do silnika DC, nie nacieszył się zbyt długo gdyż w jakichś okolicznościach doszło do awarii mikrokontrolera i sterownik zgłasza błąd i nie działa.

Teraz widzisz dlaczego to takie lekkie..
Przecież tam nawet kondensatorów tyle co kot napłakał i radiator bidny nie tak jak w CURTISie.

Wyprowadzenia nie mosiężne/miedziane tylko aluminiowe,tak jak i w moim.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-03-15, 14:09   Kilka słów o ALLTRAX po spaleniu

Tu kilka słów o ALLTRAX po spaleniu.

http://www.schultzengineering.us/chap2.htm

Od wewnątrz coś zrobić niewykonalne zanim nie wygrzebiemy tego..
CURTIS górą!

:mrgreen:

Gość pisze,że padł od braku rezystora na styczniku.
Szok to jest i to ogromny.
Ale jak już jedziemy to podczas jazdy powinien się nagrzać i wyłączyć raczej a nie usmażyć..?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2013-03-15, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kondziu 

Wiek: 41
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-03-15, 16:39   

widzę że o mnie mowa , faktycznie długo się nie nacieszyłem prawdopodobnie uszkodził się soft albo od razu był niewłaściwy bo nie dało się ustawić pełnego prądu powinno być 400a a dawał max 200a .Bawiłem się ustawieniami aż w końcu soft się zawiesił i nie dało się już połączyć z kompem a sterownik nie reagował już na nic .
Coraz częściej chodzi mi po głowie wykonanie własnego sterownika albo jakiejś hybrydy wykorzystać układ sterujący z jakiegoś curtisa a tranzystory zgromadzić na jakimś wielkim radiatorze
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-15, 19:57   

Przecież wszędzie mosfety są mocowane na radiatorze i do tego cąła obudowa zewnętrzna jest też radiatorem.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-03-15, 23:22   

Masz rację.
Płytka sterująca to koszt przy samodzielnej robocie kilkadziesiąt zł,
tylko końcówka mocy to kilkaset zł.
Sprawdzone więc powinno działać.
Ja tak mam w planach.
Wkrótce się okaże czy tak jest.
Budowa w toku.
Najlepsze są obudowy po wzmacniaczach samochodowych.
Zaadaptowałem taką.
Elektrolitów nie żałuję-będzie 56szt/470uf/100V.
Mosfety 22szt.
Testy na dławiku na warsztacie a potem w aucie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-15, 23:24   

Powinno być najlepiej 1000 mikro na 1 mosfet - sztuka na sztukę, ewentualnie mniejszy kondensator, ale w pobliżu przydzielonego mosfeta.
I napięcie musi być zgodne z końcowym napięciem ładowania, czyli na 84V nominał, to do 120V kondensator (najlepiiej).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-03-16, 02:32   

Kondensatory akurat na nietypowe napięcia niedostępne.
Rezystor na styczniku należy załączać w trakcie rozruchu pojazdu,nie podczas ładowania i nie będzie draki.
W tej obudowie 18x40 jakie są stosowane w Curtisie albo 1000uf/100V lub 220uf/200V.
Kiedyś w Curtis 1221 były 220uf dzisiaj w tych obudowach można włożyć 330 a mogą i być 470uf/200V ale one są drogie.
W tych na większe napięcia przypada 220uf/mosfet.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
kondziu 

Wiek: 41
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 71
Skąd: Okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-03-16, 18:39   

Ciekawi mnie jak realizowane jest ograniczenie prądowe w tych układach tam jest jakiś bocznik.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-03-16, 20:03   

Bocznika nie ma.
Realizowane to jest jakoś na zasadzie pomiaru spadku napięcia na wysterowanych tranzystorach.
Zobacz sobie końcówkę mocy w internecie masz schemat: curtisschematic.
Na tych stronach co podałem masz wnętrze tegoż modelu.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-17, 18:53   

Pomiar prądu wykonuje się najczęściej na boczniku, który jest częścią wyprowadzenia, lub przy pomocy efektu Halla tzw halotronami. Przewód prowadzimy poprzez obwód magnetyczny w którym umieszczamy hallotron. Zalewa się to klejem i kalibruje. Pojemność kondensatorów zależy od napięcia, prądu max i częstotliwości pracy sterownika. Gdyby ktoś potrzebował tanie mosfety, igbt. diody, ale z demontażu to mam dużo, mam też całe stopnie mocy na 48 i 80v z linde.
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-17, 19:08   

gienek333:
Ale każdy chyba to wie, a "kondziu" pytał o ewentualny pomiar wewnątrz takowego regulatora.
A to różnie z tym bywa.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1356
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-03-17, 19:56   

Ja napisałem o takich rozwiązaniach, które najczęściej spotykałem wewnątrz.
 
 
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-18, 12:17   

Pir-serwis wedlug mnie to nic szczególnego w tym ze producenci chronią swoje know-how gdyż ponieśli zapewne znaczne koszty aby zbudować powtarzalne seryjne urządzenie, argument w stylu ze to jest "nienaprawialne" jest trochę nie na miejscu.

Co do uszkodzenia sterownika o którym piszesz "brak rezystora na styczniku" skoro ten rezystor jest wymagany i opisany w instrukcji obsługi do urządzenia to jeżeli użytkownik z niego zrezygnowął to jest winny temu że uszkodził sobie sterownik/urządzenie. Instrukcja użytkowania musi być przestrzegana wtedy urządzenie musi pracować poprawnie.

W kwestii kondesatorów to zadam pytanie - po co sie je daje ? Jestem ciekaw czy ktokolwiek wie "coś" na ten temat, ja znam kilka powodów dla których muszą być jednak ich pojemność nie może być zbyt duża i to co twierdzi Pan Zbyszek jest błędem "1000 mikro na 1 mosfet" - z czego to twierdzenie wynika ?

Pir-serwis przepalielm kilka "wiader mosfetów" zanim zaczeły pracować moje sterowniki, zjawiska które w skali mikro, i pojedyńczych amperów są pomijalne w przypadku kilkuset amperów maja krytyczne znaczenie. Odpoda łączenie elementów mocy na przewodach, każda indukcyjność ma znaczenie itd.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2013-03-18, 14:44   

No fakt, jak robiłem traktor, to z Alltraxem był 'pre-charge resistor' (cokolwiek to miało znaczyć) w komplecie i jak wół w instrukcji stało, że ma być na styczniku, inaczej grozi uszkodzeniem (jeszcze była dioda blokująca cewkę stycznika).
A w kontrolerze do AC nie ma rezystorów i diód ...
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-19, 14:46   

RS232:
To stwierdzenie wynika z oryginalnych regulatorów produkowanych seryjnie, szczególnie
CURTIS, a wyliczenia projektowe to tylko potwierdzają.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
rs232 
EV Designer

Wiek: 55
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-03-21, 08:52   

Zbyszku to ja bym poprosił o te wyliczenia jeżeli nie są tajne. Jakoś w każdym regulatorze oryginalnym produkowanym seryjnie są różne wartości tej pojemności wiec tak wprost z tego to nie wynika - mam na myśli twoje stwierdzenie.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-21, 09:22   

Wyliczenia projektowe były moje i już nie mają znaczenia, skoro peoducenci potwierdzili wcześniej moje póżniejsze wnioski i tak robią (głównie CURTIS w róznych najlepszych). Inni oszczędzający kombinują rózne zmiany, a Ty zrób w/g swojego widzimisię.

Chodzić będzie na innych, bo sam ze względu na miejsce przy przerabianiu seryjnych na inne napięcia i na inne ilości mosfetów dawałem inne wartości elektrolitów, ale miałem świadomość, że to już nie to i tak .............
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
oŁukasz
elektryk

Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 22
Wysłany: 2015-01-15, 19:29   

Witam,
Kondensatory na szynie DC są bardzo ważne bo gdy ich pojemność jest zbyt mała występują ogromne przepięcia na zasilaniu które przedostają się do obwodów sterowania ni niszczą tranzystory. Jak budowałem własny sterownik miałem dwa kondensatory po 1100uF myślałem że wystarczy, ale przy gwałtownym skoku prądu przepięcie przedostawało się na bramkę tranzystora i uszkadzało go. W obecnym sterowniku mam 18800uF (4x4700)
Pozdrawiam Łukasz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13