SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-05-03, 20:56
Uzupełnianie wody w akumulatorach SAFT - Citroen Berlingo
Autor Wiadomość
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2015-05-02, 15:00   Uzupełnianie wody w akumulatorach SAFT - Citroen Berlingo

Witajcie.
Czy mogli byście opisać mi krok po kroku jak się uzupełnia wodę w pakietach akumulatorów w Berlingo?

Wiem, że najpierw się ładuje aku jakimś programem serwisowym i niezbędny jest do tego evlite, ale co dalej?

Lać wodę do każdego cycka i lać jej tyle, aż się zacznie wylewać pod auto?
Jaką wodę lać? bo wyczytałem, że ma być do aku, ale i że ma być jakaś przegotowana?
Co po dolaniu tejże wody robić? Ładować znowu programem serwisowym?

Radźcie, bo aku spragnione i strasznie mi ich szkoda
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2003
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-05-02, 16:12   

Co do wody - używaj wyłącznie demineralizowanej - do nabycia w każdym markecie i najlepiej jak najbardziej świeżej ( niedawno wyprodukowanej) .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-02, 16:24   

Wiec tak. Ładujesz maintenance charge przez evlite.
Jak zapali sie kontrolka dolej wody to znak, ze ładowanie sie skończyło. Odlaczasz kabel do ładowania i w ciagu 30 minut musisz dolać wody. Do każdego cycka po kolei. Tak długo aż sie zacznie wylewać. Będziesz widział. Zrobisz to w sumie w 10 minut max. Jak nie wiesz kiedy była woda odlewana to sobie przygotuj 30 litrów. Jak wejdzie tylko 5 litrów to znak, ze ktoś niedawno dolewał.

Po dolaniu wody kasujesz licznik AHR na evlite masz polecenie reset water. I jeździsz normalnie.

Dolewasz wody po takim dystansie aby wchodziło około 15 litrów :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1307
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-05-02, 19:59   

Do aku zasadowych używa się wody "destylowanej", albo "demineralizowanej"
-przegotowanej. Chodzi o CO² rozpuszczone w wodzie, które reaguje z KOH.
 
 
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 34
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 57
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-05-04, 09:22   

Jesli nie masz dostepu do Evlite, PP2000 - Lexia to zrob tak.
Naladuj auto normalnie, przejedz sie z 20-40km, podlacz do ladowania i czekaj az sie zakonczy ladowac. Wtedy niezwlocznie dolewaj wody do kazdego cycka.
Zrob to najlepiej w cieply dzien albo w cierplym garazu.
PS. Chodzi o to ze poziom wody w akku jest najwyzszy gdy baterie sa pelne i maja temp wyzsza niz 25C. Jazda przed ladowaniem pomaga rozgrzac baterie.
Temperature mozesz sprawdzac termometrem w zbiorniku wyrownawczym (najepiej elektroniczny z sonda ktory masz zanurzony na czas ladowania w zbiorniczku wyrownawczym).
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-04, 19:30   

A potem przez następne 500 do 1000 km jeździj na doładowaniach, nie ryzykujesz "wypluciem" elektrolitu. Pozdrawiam. L
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-04, 22:15   

Lolek electric napisał/a:
A potem przez następne 500 do 1000 km jeździj na doładowaniach, nie ryzykujesz "wypluciem" elektrolitu. Pozdrawiam. L


co to znaczy na doładowaniach? rozwiń myśl :)

a do kolegi wyżej: w Berlingo w zbiorczniku wyrównawczym jest płyn do... webasto.
Musiałby sobie mierzyć w chłodnicy ;)
Ale ZTCW już zakupił EVLITE (lub coś podobnego).
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-05, 06:51   

Ponieważ elektrolit w akku największą objętość osiąga w 15 minut po pełnym naładowaniu, tzn. takim gdy przetwornica sama się wyłącza po cyklu wyrównawczym, to ja przez kilkaset następnych kilometrów ładuję akku do poziomu 80 - 95 % i przerywam ładowanie. Ładowanie do 100% dopiero gdzieś po 300 km, a takie pełne/samoczynne ładowanie po następnych 500. Przy takim systemie nigdy nie zauważyłem nawet najmniejszego wycieku z rurek wyrównawczych. Pozdrawiam. L
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-05, 10:24   

Lolek electric napisał/a:
Ponieważ elektrolit w akku największą objętość osiąga w 15 minut po pełnym naładowaniu, tzn. takim gdy przetwornica sama się wyłącza po cyklu wyrównawczym, to ja przez kilkaset następnych kilometrów ładuję akku do poziomu 80 - 95 % i przerywam ładowanie. Ładowanie do 100% dopiero gdzieś po 300 km, a takie pełne/samoczynne ładowanie po następnych 500. Przy takim systemie nigdy nie zauważyłem nawet najmniejszego wycieku z rurek wyrównawczych. Pozdrawiam. L


No dobrze, a gdy tak nie robiłeś to zauważałeś jakieś wycieki? Pytam bo pierwszy raz się spotykam z takim traktowaniem aut PSA. Ale skoro długo Ci służy na ori aku z 1999 roku - no to pewnie masz słuszność :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-07, 01:39   

Ja nie, ale Piotr z Łodzi mi mówił. L
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12